💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠
#به_وقت_سؤال
❓چرا بعضی دانشمندان با اینکه عمر خود را در راه شناخت پدیده ها گذرانده اند، به خدا ایمان نمی آورند؟
🔰پاسخ :
خداپرستی مربوط به اراده انسان است، نه علم انسان.
لذا نجاری که دائما نردبان می سازد از هیچ کدام بالا نمی رود، زیرا قصد بالا رفتن ندارد.
سوزن که برای همه لباس می دوزد، خودش لباس ندارد آئینه فروشی دائما در میان آئینه های مغازه خود می چرخد، ولی ممکن است حتی یقه خود را صاف نکند، ولی عابرین با نگاه به یکی از آینه ها، سر و صورت خود را مرتب می کنند. بسیاری از دانشمندان نیز پدیده ها را شناخته اند اما قصد شناخت پدید آورنده را نداشته اند.
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
💠 عضویت در کانال👇
┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓
https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7
┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠
#تحلیل_سیاسی
رهبر انقلاب: خدا با ماست؛ اگر...
🔺 در این چهل سال، دشمنان ما هر کاری میتوانستند کردند. حالا بعد از چهل سال، آنها ضعیفتر از روز اوّلند، ما قویتر از روز اوّلیم.
🔺 این نشاندهندهی این است که «اِنَّنی مَعَکُما»، خدای متعال با ما است، «اَسمَعُ وَاَرى»؛ امّا یک شرط دارد: شما با خدا باشید: اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم.
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
💠 عضویت در کانال👇
┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓
https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7
┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠
صلی الله علیک یا صاحب العصر و الزمان عج الله تعالی فرجک، ادرکنا و ارشدنا و لاتهلکنا
سلام علیکم و رحمت الله
ان شاء الله بنا داریم در جهت ترویج معارف اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین و بحث مهم #امام_شناسی، شرح زیارت جامعه کبیره را به صورت بند به بند در کانال #باصر قرار دهیم... ان شاء الله که مورد توجه و عنایت حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه قرار گیرد.
#امام_شناسی
#شرح_زیارت_جامعه_کبیره
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
💠 عضویت در کانال👇
┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓
https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7
┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠
#امام_شناسی
#شرح_زیارت_جامعه_کبیره قسمت_اول
🔹 زیارت، شرفیاب شدن به ملاقات حضرات معصومین است
زيارت به معنای ملاقات است، وقتی به زيارت امام میرويم و يا توفيق خواندن زيارت پيدا میکنيم در حقيقت به ملاقات حضرات معصومين رفتهايم.
در زيارت جامعه کبيره انسان توفيق میيابد به ملاقات همه معصومين برود. زيارت، فضايی برای نگفتههای دل و نديدههای چشم است.
🔹 کیفیت ورود به زیارت جامعه کبیره
از موسی بن عمران نخعی نقل شده است :
خدمت حضرت امام هادی (ع) رسيدم و عرض کردم يابن رسول الله به من تعليم فرماييد، بيان کاملی را که بتوانم هر يک از شما حضرات معصومين را به آن زيارت کنم. حضرت فرمودند:
قبل از ورود غسل کن و چون وارد میشوی توقف کن و شهادتين بگو، هنگامی که قبر را مشاهده کردی، سی مرتبه تکبير بگو و با وقار حرکت کن. پس سی مرتبه تکبير بگو و چون نزديک قبر رسيدی چهل تکبير بگو، تا صد تکبير شود و آنگاه بگو: « السَّلَامُ عَلَيْكُمْ يَا أَهْلَ بَيْتِ النُّبُوَّةِ ».
🔹 باطن غسل و تکبیر، پیش از آغاز زیارت جامعه
🔸 غسل در عالم ظاهر پاک کردن بدن از آلودگیها است و در عالم باطن پيراستن روح از آلودگیهای اعتقادی و اخلاقی است.
🔸ذکر صد تکبير، دل را آماده میکند تا خاضعانه قدم در محضر حضرات معصومين بگذارد.
در بدو ورود به محضر يک حاکم، خوفی بر انسان عارض میشود که نمیتواند لذت حضور ايشان را ادراک کند، در محضر حضرات معصومين نيز چنين وضعيتی اتفاق میافتد. با ذکر نام خداوند و تکرار آن، خوف حضور، کمرنگ و گاه از بين میرود و آنچه جايگزين میشود عشق ميان زائر عاشق و معشوق است.
🔸همچنين تکبير موانع ميان زائر و حضرات معصومين را از ميان میبرد.
علامه مجلسی (ره) میفرمايد: تکبيرها به اين دليل است که انسان در مورد حضرات معصومين غلو نداشته باشد.
🔹 زیارت، هدیه خداوند به بشر
زيارت ائمه اطهار توفيقی است که خداوند به بشر هديه کرده است تا آسمانی شود، زيرا توسل به بيت ولايت، توسل به خانهای است که يک باب آن به سوی عالم معنا و باب ديگرش به عالم کثرات باز میشود.
هر خيری که به زمينيان میرسد، از طريق همين خانه است. پس زمان ورود بايد گفت: « السَّلَامُ عَلَيْكُمْ يَا أَهْلَ بَيْتِ النُّبُوَّةِ » تا دل از نگرانی و حيرتی که در ملاقات بزرگان بر آن مستولی میشود، رهايی يابد و مهيای قبول فيض شود.
زيارت استعدادهای بالقوة زائر را شکوفا میکند و آمادگی ملاقات با ولی خدا را ايجاد مینمايد.
🔹 سلام، آغاز زیارت
زيارت جامعه مانند ساير زيارتها با سلام آغاز میشود. سلام را چند معنا کردهاند:
۱- سلام نام خدای سبحان است، يعنی خدا حاکم ميان حضرات معصومين و خلق است.
۲- سلام يعنی سلامتی عالم هستی، مديون سلامتی شما ائمه معصومين است.
۳- سلامتی زائر، مديون دعای شماست.
۴- شما حضرات معصومين سَرور و سادات خلقت هستيد.
۵- سين را واژة سرّی دانستهاند که ميان خدای سبحان و دوستانش وجود دارد و اگر زائر از دوستداران خدا گردد از اسرار الهی بهرهمند خواهد شد.
۶- سلام يعنی حضرات معصومين از هر عيب و آفتی مبرايند و خدا سلامت را در وجود مقدس آنها به وديعه نهاده است.
آنچه هست از قامت ناساز بیاندام ماست ورنه تشريف تو بر بالای کس کوتاه نيست
۷- سلام را مصدر باب تفعيل دانستهاند (فَعال) يعنی زائر خود را تسليم معصومين کرده است و به نقص و نياز خويش اذعان دارد و تکامل خويش را مديون حضرات معصومين میداند.
۸- مفهوم ديگر سلام بيعتی است که ميان زائر و ائمه(ع) بسته میشود، تا از ناحيه زائر آسيبی به آنها نرسد.
۹- سلام يعنی تسليم همه اماناتی که خداوند به افراد هديه کرده است و آنها از حملش عاجزند، بالاترين امانت خدای سبحان امانت ولايت است اين نعمت عظيم به حضرات معصومين (ع) تسليم میشود زيرا بشر از نگهداری آن ناتوان است…
۱۰- « السَّلَامُ عَلَيْكُمْ » سلام بر شما که سزاوار اين نام هستید.
#امام_شناسی
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
💠 عضویت در کانال👇
┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓
https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7
┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠
#تحلیل_سیاسی
خبررسانیهای رسانههای دشمن، از فحشا و ابتذالش خطرناکتر است؛ چون با «سیاست تنظیم خبر»، سوءظن، غیبت، تهمت، ناامنی و درگیری ایجاد میکند و امّت را به هم میریزد.
💠 آیتالله میرباقری:
«خدا رحمت کند، یک استادی داشتیم که میفرمود: "گوش کردن اخبار بیبیسی از فحشایش خطرناکتر و حرامتر است. خبررسانی نیست، تنظیم خبر است."
آنها دلها را و جبهه انبیاء را به هم میریزند: قرآن کریم میفرماید: «إِنْ جاءَكُمْ فاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا». پیامبر(ص) دارد یک امتی درست میکند و این فاسق با یک نَبَأ، بغی و جنگ و غیبت و تهمت و سوءظن و درگیری درست میکند و امت را به هم میریزد.»
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
💠 عضویت در کانال👇
┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓
https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7
┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠
#عظمت_علماء_تفکیک
#سیره_شیخ_مجتبی
🔴 زندگانی و سیره مرحوم حاج #شیخ_مجتبی_قزوینی " اعلی الله مقامه الشریف"
🔻حالات نماز
شب های پنجشنبه قبل ز غروب ، برای شرکت در مجلس روضه می رفتم . حاج شیخ تنها بودند ، درب را باز می کردند و وارد بر ایشان می شدم .
پس از سلام و احوال پرسی مرحوم حاج شیخ همچنان مقید به به آداب و دو زانو نشستن و مطالعه بودند .
نزدیک اذان تجدید وضو می کردند و می آمدند برای نماز . معمولا مرحوم شیخ گاهگاهی یک یا الله از ته قلب می گفتند که گویا جز او معبود هیچ کس دیگر نیست و این یا الله تمام افرادی را که نزدیک شیخ بودند منقلب می کرد و به یاد خدا می انداخت .
بعد از اذان و اقامه نماز شروع می شد ، چنان حالت توجه در نماز شدید بود که گویا جز او و خدایش کس دیگری نیست ،آنچان که در روایات آمده در نماز بسیار خاشع و فروتن بودند مخصوصا در ( ایاک نعبد و ایاک نستعین ) و سپس در ( سبحان ربی الاعلی و بحمده ) .
در قنوت معمولا این دعا را می خواندند ( اللهم اغفر لنا و ارحمنا و عافنا و اعف عن فی الدنیا و الآخره و احشرنا مع النبی محمد و آل محمد ) و گاهی ( رب زدنی علما و الحقنی بالصالحین ) و گاهی ( رب هب لی حکما و الحقنی بالصالحین ) ..... و بالاخره نماز تمام می شد و افراد برای شرکت در مجالس روضه تشریف می آوردند .
◾️معمولا حجت الاسلام آقا میرزا علیرضا غروی ( فرزند مرحوم آیت الله میرزا مهدی اصفهانی )در اوائل و در اواخر آیت الله حاج سید جعفر سیدان به فیض می رساندند . کسانی که می آمدند تا یک هفته زاد و توشه می گرفتند و حال و هوای معنوی پیدا می کردند .
◾️منبر را آیت الله سیدان ، با ( تحصّنت بذی الملک و الملکوت و توکلت علی الله و علی الحی الذی لا یموت ) شروع می کردند و بیانات شیوای ایشان همه را جذب می کرد و معنویتی خاص به آنان می بخشید
📚 متاله قرآنی ص۲۳۷
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
💠 عضویت در کانال👇
┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓
https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7
┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠
#مقتل_مستند
◾️لحظات آخر عمر شریف #امام_عسکری سلام الله علیه
🔻 ابوسهل گوید: داخل شدم بر امام حسن عسكرى عليه السلام در حالی که مسموم بود و در نزد آن حضرت بودم. امر فرمودند خادم خود عقيد را و فرمودند: اى عقيد! بجوشان از براى من آب را با مصطكى. پس جوشانيد و صيقل جاريه آن آب را براى امام حسن عسكرى عليه السلام آورد. پس همين كه قدح را به دست آن حضرت داد و خواست بياشامد و دست مباركش لرزيد و قدح به دندانهاى ثناياى نازنينش خورد پس قدح را از دست نهاد و به عقيد فرمود: داخل اين اطاق مى شوى مى بينى كودكى را به حال سجده، او را بياور نزد من. ابوسهل گويد كه عقيد گفت من داخل شدم به جهت پيدا كردن آن طفل ناگاه نظرم افتاد به كودكى كه سر به سجده نهاده بود و انگشت سبابه را به سوى آسمان بلند كرده بود. پس سلام كردم بر آن جناب. آن حضرت مختصر كرد نماز را و چون تمام كرد عرض كردم كه سيد من مى فرمايد تو را كه نزد او بروى. پس در اين هنگام مادرش دستش را گرفت و برد او را به نزد پدرش. ابوسهل مى گويد: چون آن كودك به خدمت امام حسن عسکری عليه السلام رسيد سلام كرد، نگاه كردم بر او و ديدم كه رنگ مباركش روشنايى و تلألو دارد و موى سرش به هم پيچيده و مجعد است و مابين دندانهايش گشاده است. همين كه امام عليه السلام نگاهش به كودكش افتاد بگريست و فرمود: «اى سيد اهل بيت»! مرا آب بده همانا من مى روم به سوى پروردگار خود پس آن آقازاده آن قدح آب جوشانيده با مصطكى را گرفت به دست خويش و حركت داد لبهايش را و سيرابش كرد. چون امام عليه السلام آب را آشاميد فرمود: مرا مهيا كنيد از براى نماز و رمق برخاستن و وضو گرفتن نداشت. آن طفل وضو داد پدر خود را و مسح كرد بر سر و قدمهاى او. پس امام حسن عليه السلام به وى فرمود: بشارت باد تو را اى پسر من! تويى صاحب الزمان و تويى مهدى و حجت خدا بر روى زمين و تويى پسر من و كودك من و منم پدر تو، تويى محمّد بن الحسن بن على بن محمّد بن على بن موسى بن جعفر بن محمّد بن على بن الحسين بن على بن ابى طالب عليهم السلام و پدر تو است رسول خدا صلى اللّه عليه و آله و تويى خاتم ائمه طاهرين و بشارت داد به تو رسول خدا صلى اللّه عليه و آله و نام و كنيه داد تو را و اين عهدى است به سوى من از پدرم و از پدرهاى طاهرين تو.
📚منتهی الامال، نشر مبین اندیشه، ۲/۲۰۱۶
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
💠 عضویت در کانال👇
┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓
https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7
┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠
▫️رفت خانه ی #امام_عسکری ( سلام الله علیه ) ،
گفت: زمین که خالی از حجّت نمی شود، حجّت خدا بعد شما کیست؟
امام رفت داخل اتاق،
وقتی برگشت کودک سه ساله ای روی شانه اش نشانده بود؛ ماه تر از ماه، خورشیدتر از خورشید.
فرمود: اگر پیش خدا و رسولش عزیز نبودی پسرم را به تو نشان نمی دادم.
پرسید: نشانه ای هم دارد دلم آرام بگیرد؟
کودک به زبانی فصیح گفت:
من بقیة الله روی زمینم و انتقام گیرنده از دشمنان خدا، حالا دیگر دنبال نشانه نگرد!
📚کمال الدین، جلد 2، ص-384.
#مهدویت
#شهادت_امام_عسکری_سلام_الله_علیه
#شهادات_و_وفیات
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
💠 عضویت در کانال👇
┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓
https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7
┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠
#کرامات_اهلبیت
🔴 کرامتی از #امام_عسکری سلام الله علیه
◾️أبو هاشم جعفری می گوید ؛
وضع مالى من خوب نبود تصميم داشتم در نامه اى كه محضر #إمام_حسن_عسکری سلام الله علیه مینویسم تقاضاى كمكى بكنم ولى خجالت كشيدم ، وقتى بمنزل رسيدم إمام عليه السّلام برايم صد دينار فرستاده و نوشتند إِذَا كَانَتْ لَكَ حَاجَةٌ فَلَا تَسْتَحْیِ وَ اطْلُبْهَا ، تَأْتِيكَ عَلَى مَا تُحِبُّ أَنْ تَأْتِيَكَ .
هر گاه احتياجى داشتى خجالت نكش درخواست خود را بنويس آنچه مايلى بتو داده خواهد شد .
📚بحار الأنوار ۵۰ / ۲۶۷ .
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
💠 عضویت در کانال👇
┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓
https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7
┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠
#امام_شناسی
#شرح_زیارت_جامعه_کبیره قسمت_دوم
السَّلَامُ عَلَیكُمْ یا أَهْلَ بَیتِ النُّبُوَّةِ(قسمت اول)
• زائر در بدو ورود وقتی به مقام حضرات معصومین و جایگاه خویش واقف میگردد، در مییابد که قابلیت مخاطب قرار دادن حضرات معصومین را ندارد اما از طرف خود این بزرگواران به او مجوز داده میشود که ارتباط برقرار کند و بگوید: «السَّلَامُ عَلَیكُمْ یا أَهْلَ بَیتِ النُّبُوَّةِ»
• در عبارت «السَّلَامُ عَلَیكُمْ»: «ضمیر مخاطب کُم» نشان دهندهی آن است که ائمه اطهار مخاطب و حاضرند و سلام زائر را میشنوند و پاسخ میگویند.
• همچنین حرف «یا» در «یا أَهْلَ بَیتِ النُّبُوَّةِ» تاکید میکند زائر، امام را حاضر میداند.
• کلمه « اهل» به «فتحِ الف و سکونِ، ها و لام» بر کسان نزدیک، مانند زن و فرزند و اقربا اطلاق میشود، مانند آیه ۷سوره مبارکه نمل آیه:
«إِذْ قالَ مُوسى لِأَهْلِهِ إِنِّی آنَسْتُ ناراً»
«به یاد بیاور هنگامى را كه موسى به خانواده خود گفت: من آتشى از دور دیدم.»
• در عبارت «أَهْل بَیت» اهل خانه منظور كسانی هستند كه اهلیت آن بیت و خانه را دارند و اگر حضرات معصومین را اهل بیت نبوت میگویند، چون این بزرگواران به اذن حق تنها كسانی هستند كه در خلقت، شایستگی بیت ولایت را دارند.
• علی(ع) از اهل بیت پیامبر(ص) محسوب میشود، زیرا تسلیم محض نبوت است و همه درخواستهای پیامبر(ص) از علی(ع) با تبعیت محض ایشان همراه بوده است.
• در پی این معنا که «اهل» را اهلیت داشتن معنا کردیم، تبعیت محض و بیچون و چرای زائر خودنمایی میکند.
• اگر در این زیارت اهل، به بیت النبوة اضافه گشته قرینهای است تا زائر اعلام کند خود را به اهل بیت نبوت نزدیک میبیند و میخواهد تا اهلیت حضور در محضر آنها را پیدا کند.
• لغویین: «اهل» را با «آل» مقایسه كردهاند و در رابطه با معنای آن گفتهاند: آل، به معنی«رجع یرجِعُ» است، یعنی خانوادهای كه دیگران به آنها رجوع میكنند.
در موارد متعدد این دو كلمه در یك معنا استفاده شدهاند ولی در بعضی موارد آل، تنها شامل حضرات معصومین میشود.
به عبارتی اهل معنی عام دارد اما آل اخص از اهل است و گروه خاصی از اهل را شامل میشود. هر آلی حتماً اهل هست ولی هر اهلی آل نیست.
واژه ها، حکایت کنندهی نیاز ما
هر گاه انسان خدای سبحان را با اسمی صدا میزند، نیاز خاصی را همراه آن اسم مطرح میكند، مثلاً اگر حضرت حق را با عنوان «یا شافی» صدا میزند درمانِ درد میطلبد و چون خدا را «یا رزاق» بخواند طلب روزی میكند و اگر او را با نام «یا دلیل المتحیرین» صدا كند به دنبال راهنمایی برای سرگردانی خویش است.
درباره حضرات معصومین نیز میتوان همین معنا را برداشت كرد. وقتی زائر با عبارت «السَّلَامُ عَلَیكُمْ یا أَهْلَ بَیتِ النُّبُوَّةِ » به حضرات معصومین سلام میدهد یك نیاز را اعلام میكند و اگر آنها را « مَوْضِعَ الرِّسَالَةِ » خطاب كند نیاز دیگری را مطرح میكند.
«السَّلَامُ عَلَیكُمْ یا أَهْلَ بَیتِ النُّبُوَّةِ» زائر در این سلام از حضرات معصومین میخواهد سلام او را از بیت ولایت پاسخگو باشند كه پاسخ از آن بیت، سلامتی دنیا و آخرت فرد را تامین میكند.
هر اعلام نیاز = بازگشت به بیت ولایت
در روایت آمده است: پیامبر (ص) و علی(ع) پدران این امت هستند.
بر امت واجب است به پدرانشان رجوع مادی و معنوی داشته باشند. منظور از رجوع مادی همان رجوع جسمانی ملموس و محسوس است یعنی هر فرد با پای دل و گل به زیارت معصومین برود. در رجوع معنوی نیز كمال روح خویش را طلب نماید.
با توضیح بیان شده میتوان گفت: زائر در هر سلام با عبارت «السَّلَامُ عَلَیكُمْ یا أَهْلَ بَیتِ النُّبُوَّةِ» نیاز و وابستگی خود را به بیت ولایت اعلام میكند و در هر اعلام، به سوی آنها باز میگردد.
زائر معتقد است در این رجوع و بازگشت دچار هیچ گونه تكلف و سختی نمیشود و هرگاه اراده كند میتواند به سوی اهل بیت نبوت باز گردد.
او در این بازگشت نگران بسته بودن «درِ» بیت ولایت نیست، زیرا خوب میداند در این رجعت، دَرْ همیشه باز است.
زائر در این بازگشت انكسار، خضوع و تواضعش را دست مایه خویش آورده تا اعلام كند در هر بار مراجعه، قصد بازگشت به سوی حضرات معصومین را دارد همچون دوستی که میان او و آشنای قدیمیاش فاصله افتاده و اکنون قصد بازگشت و مراجعه مجدد به این دوستی را دارد.
البته در رابطه با حضرات معصومین بحث گستردهتر و عمیقتر از حد یك ارتباط و دوستی معمولی است، بلكه همه ما از عالم الست با محبت این بزرگواران چشم به دنیا گشودهایم و حال اگر تعلقات دنیا ما را گرفتار خویش كرده است و مدتی نسبت به آنها غفلت كردهایم در این سلام قصد بازگشت به همان آشنای قدیمی را كردهایم.
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
پایان قسمت اول
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠
#اعیاد_و_ولادات
#اعمال
🔴 فضیلت انفاق در روز نهم #ربیع_الاول
▪️وَ قَالَ اَلشَّيْخُ إِبْرَاهِيمُ بْنُ عَلِيٍّ اَلْكَفْعَمِيُّ فِي كِتَابِ «اَلْمِصْبَاحِ»: إِنَّ صَاحِبَ كِتَابِ «مَسَارِّ اَلشِّيعَةِ» رَوَى أَنَّ مَنْ أَنْفَقَ فِي يَوْمِ اَلتَّاسِعِ مِنْ رَبِيعٍ اَلْأَوَّلِ شَيْئاً غَفَرَ اَللَّهُ تَعَالَى ذُنُوبَهُ،
و شيخ ابراهيم بن على كفعمى در كتاب مصباح گفته است كه صاحب كتاب مسار الشّيعه روايت كرده است كه هركه در روز نهم ماه ربيع الاوّل چيزى انفاق كند، حق تعالى گناهان او را بيامرزد
📚 زاد المعاد ج ۱، ص ۲۵۷
#روایات
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
💠 عضویت در کانال👇
┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓
https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7
┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠
#اعیاد_و_ولادات
🔴 فضیلت ها و اسم هایی برای نهم #ربیع_الاول ذکر شده که از جمله آنهاست:
عیداللَّه الاکبر، غدیر ثانی، عید فطر دوم، روز فرح شیعه، عید اهل بیت علیهم السّلام، روز قتل منافق، روز قبولی اعمال، روز پیروزی مظلوم، روز دوستی مؤمنین، روز پرهیز از کبائر، روز نابودی ضلالت و گمراهی، روز شکرگزاری.
📚مسار الشیعه: ص 23.
📚توضیح المقاصد: ص 33.
📚العدد القویه: ص 328.
📚فیض العلام: ص 129.
📚بحار الانوار: ج 95، ص 199
#روایات
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
💠 عضویت در کانال👇
┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓
https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7
┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛