eitaa logo
باصر
102 دنبال‌کننده
187 عکس
209 ویدیو
8 فایل
الا و لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر هیچ کس قادر به حمل پرچم مبارزه نیست بجز کسانی که اهل بصیرت و صبر باشند. امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام 🚩 ارسال نظرات👈 @al_hamdolellah با تشکر
مشاهده در ایتا
دانلود
ه علیها ج۲ ص ۱۶۹ بنقل از امالی صدوق ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 💠 عضویت در کانال👇 ┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓ https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7 ┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠 دکتر علی سعیدی: من به‌جای این‌که به‌دنبال اثبات وجود چیزی به نام اقتصاد اسلامی باشم، می‌خواهم سؤال بنیادین‌تری بپرسم و آن اینکه مگر ما چیزی به نام علم اقتصاد داریم؟ یعنی آیا گزاره‌های بنیادین مکتب لیبرالیسم «علمی» اند؟ مثلا اینکه «بازار آزاد یا رقابت کامل میتواند بیشترین کارایی را برای اقتصاد فراهم کند» گزاره‌ای حاکی از واقع و عاری از هرگونه قضاوت هنجاری است؟ یا نظریه مقداری پول که حجم پول در گردش را با سطح عمومی قیمتها مرتبط میکند، گزاره‌ای اثباتی وفارغ از هرگونه دعاوی هنجاری و ایدئولوژیک است؟ یا نظریۀ عمومی کینز یا تعادل عمومی والراس یا نظریۀ مطلوبیت نهایی یا نظریۀ رفتار مصرف‌کننده یا نظریۀ رفتار تولیدکننده یا نظریات رفاه؛ کدامشان از کدام «واقعیت عینی» سخن می‌گویند؟ آیا جز این است که تمامی این نظریاتی که در کلاس‌های اقتصاد می‌خوانیم و درس می‌دهیم هر کدام به نحوی به‌دنبال تنظیم امور اقتصادی هستند؟ و آیا جز این است که هر کدام از این‌ها از نوع و هستند و امری را و عمل بر خلاف آن را می‌کنند؟ مگر نه این است که از نگاه طرفداران اقتصاد رایج، رسیدن به نقطۀ کارای پارتویی است؟ مگر نه این است که در مواقع تزاحم میان برابری و کارایی، از قواعد رفع تزاحم استفاده می‌شود؟ و مگر غیر از این است که تمام اقتصاد خرد، فقه استدلالی برای اثبات کارایی بازار کاملاً رقابتی در توزیع «بهینۀ» کالاهای خصوصی است و نهایتاً فتوای آقای آلفرد مارشال را در وجوب رساندن اقتصاد به نقطۀ تعادل عرضه و تقاضا مستدل و مستند می‌کند؟ به بیان صریح و ساده، تمام آنچه به‌عنوان «علم اقتصاد» تبلیغ و ترویج می‌شود، چیزی نیست جز فتواهای فقهی علمای لیبرال دربارۀ تعاملات اقتصادی جامعۀ خودشان! پ‌ن: در مورد کاربرد ریاضیات در اقتصاد از پرفسور درخشان: http://dr-derakhshan.ir/teachings/اقتصاد-ریاضی-و-اقتصاد-سنجی/post/41/کاربرد-ریاضیات-در-اقتصاد ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 💠 عضویت در کانال👇 ┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓ https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7 ┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠 🔴 بیست و دوم سالروز مرگ متخلف اول ( ) ▪️به در شب سه شنبه 22 جمادی الثانی در سال 13 ه’ عبداللَّه بن عثمان معروف به ابوبکر بن ابی قحافه در سن 67 سالگی، از این جهان به سوی سزای اعمالش رخت بربست.۱ او مدت دو سال و بیست و دو روز غاصب خلافت بود، و اولین کسی بود که بعد از شهادت پیامبر به انتخاب اعضای سقیفه بنی ساعده خلیفه شد. انتخاب ابوبکر به گونه ای بی حساب بود که عمر با آنکه خود گرداننده برنامه سقیفه بود می گوید: «بیعت با ابوبکر امری بدون تدبیر و مشورت و دقت بود، مثل زمان جاهلیّت، که خداوند مسلمانان را از شر آن محفوظ داشت. هرکس چنین کاری را تکرار کند او را بکشید»۲ اهل سنّت در علّت مرگ او نوشته اند: ابوبکر در روز دوشنبه 7 جمادی الاخر غسل کرده بود، و آن روز هوا سرد بود. به این دلیل سرما خورد و تب کرد، و 15 روز این تب ادامه داشت، و به نماز نمی رفت، تا در شب سه شنبه 22 جمادی الاخر بعد از آنکه خلافت را به عمر واگذار کرد، مرد.۳ قبل از وفات عثمان را برای نوشتن وصیت نامه ای در باره خلافت طلب کرد که امر خلافت بعد از ابوبکر با عمر بن خطاّب باشد. او کلمه ای گفت و بیهوش شد، و بقیه را عثمان از پیش خود نوشت که امر خلافت با عمر است. ابوبکر به هوش آمد و عثمان را دعا کرد که آنچه او می خواسته نوشته است.۴ ابوبکر هنگام مرگ کلماتی گفت. از جمله اینکه: «کاش تفتیش خانه فاطمه و علی علیهماالسّلام نمی کردم».۵ 📚 منابع شیعه و سنی ۱. تتمه المنتهی: ص 10. تاریخ الخلفاء: ص 81. فیض العلام: ص 279. بحار الانوار: ج 29، ص 521) ۲.الغدیر: ج 5، ص 370. صحیح بخاری: باب رجم الحبلی، ح 6681. مسند احمد: حدیث 393. سیره ابن هشام: ج 4، ص 308) ۳.تاریخ الخلفاء: ص 81. بحار الانوار: ج 29، ص 521) ۴. شرح ابن ابی الحدید: ج 1، ص 165) ۵.(مروج الذهب: ج 2، ص 308. تتمه المنتهی: ص 10. الامامه و السیاسه: ج 1، ص 18. سبعه من السلف: ص 77. تاریخ طبری: ج 4، ص 52. میزان الاعتدال: ج 2، ص 215) اللهم العن اعداء محمد و آل محمد و عذبهم عذابا الیما ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 💠 عضویت در کانال👇 ┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓ https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7 ┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠 🔻 و را بشناسیم .... 💢 نوشتن بسم الله الرحمن الرحیم و زیباتر نوشتن آن امام صادق سلام الله علیه فرمود: ترک مکن نوشتن «بِسْمِ الله الْرَّحْمنِ الرَّحیمِ» را، بهتر از سایر چیزها که می نویسی بنویسی. 📚 کتاب باب یازدهم فصل دوازدهم ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 💠 عضویت در کانال👇 ┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓ https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7 ┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠 سید هاشم الحیدری ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 💠 عضویت در کانال👇 ┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓ https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7 ┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠 🔴 بمناسبت بیست و دوم سالروز مرگ متخلف اول ( ) 🔻حمزة بن حمران گوید: با امام صادق سلام الله علیه در مورد احتجاج مردم(تابعین خلفا) بر ما(شیعیان) در مسئله غار صحبت کردم. (که آن‌ها می‌گویند اگر ابوبکر فرد صالحی نبود پس چگونه یار غار نبی اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله بود!؟) 🔻حضرت امام صادق سلام الله علیه فرمودند: همین مطلب برای تو کفایت میکند که خداوند تبارک و تعالی هیچ جای قرآن، رسول الله صلی الله علیه و اله را همراه مومنین ذکر نفرموده مگر اینکه سکینه و آرامش را بر همگی آنان هم نازل فرموده است. اما در قضیه غار ، سکینه (آرامش) را فقط بر پیامبرش نازل فرمود و دیگری را از مفاد آیه خارج نمود. و آرامش را به رسول خدا صلَّی الله علیه و آله اختصاص داد؛ نه دیگری. یعنی اگر ابوبکر هم مومن می‌بود، خداوند متعال بر او نیز آرامش نازل میفرمود و از سکینه الهی محروم نمیشد. 📚بحار الأنوار ج۳۰ ص۲۳۱ 📚مستطرفات السّرائر ص ۱۳۸، حدیث ۶ 🔻آیه معروف به آیه غار: إِلَّا تَنْصُرُوهُ فَقَدْ نَصَرَهُ اللَّهُ إِذْ أَخْرَجَهُ الَّذِينَ كَفَرُوا ثَانِيَ اثْنَيْنِ إِذْ هُمَا فِي الْغَارِ إِذْ يَقُولُ لِصَاحِبِهِ لَا تَحْزَنْ إِنَّ اللَّهَ مَعَنَا فَأَنْزَلَ اللَّهُ سَكِينَتَهُ عَلَيْهِ  وَأَيَّدَهُ بِجُنُودٍ لَمْ تَرَوْهَا وَجَعَلَ كَلِمَةَ الَّذِينَ كَفَرُوا السُّفْلَى وَكَلِمَةُ اللَّهِ هِيَ الْعُلْيَا وَاللَّهُ عَزِيزٌ حَكِيمٌ{التوبه ۴۰} 🔻نزول آرامش الهی به مومنین همراه پیغمبر در آیات دیگر: ١. ثُمَّ أَنزَلَ اللَّـهُ سَكِينَتَهُ عَلَىٰ رَسُولِهِ وَعَلَى الْمُؤْمِنِين وَأَنزَلَ جُنُودًا لَّمْ تَرَوْهَا وَعَذَّبَ الَّذِينَ كَفَرُوا وَذَٰلِكَ جَزَاءُ الْكَافِرِينَ ﴿التوبة: ٢٦﴾ ٢. إِذْ جَعَلَ الَّذِينَ كَفَرُوا فِي قُلُوبِهِمُ الْحَمِيَّةَ حَمِيَّةَ الْجَاهِلِيَّةِ فَأَنزَلَ اللَّـهُ سَكِينَتَهُ عَلَىٰ رَسُولِهِ وَعَلَى الْمُؤْمِنِينَ وَأَلْزَمَهُمْ كَلِمَةَ التَّقْوَىٰ وَكَانُوا أَحَقَّ بِهَا وَأَهْلَهَا وَكَانَ اللَّـهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمًا ﴿الفتح: ٢٦﴾ ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 💠 عضویت در کانال👇 ┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓ https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7 ┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠 🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸علوم انسانی، رسالۀ عملیه است🔸 علوم انسانی، درواقع «رساله» است. این رساله عملیه است که از غرب می‌آید و در داخل شما اسمش را می‌گذارید کتاب جامعه‌شناسی و فکر و خیالتان راحت می‌شود! خیر، اینها رساله عملیه هستند. بانکداری‌تان علم بانکداری است یا رساله عملیه بانکداری؟ شما رساله‌ها را آرمِ علم زده‌اید و نفس این عمل اشتباه است. رساله که علم نیست. رساله فتوی است و علوم انسانی هم فتوی است. اینکه در روایات داریم که مسلمان‌ها در آخرالزمان احکامشان را از علمای یهود و نصارا می‌گیرند، معنایش همین است. آیا شما منتظرید که یک رساله از طرف آنها بیاید که اسمش توضیح المسائل باشد؟! این‌طور نیست! رساله آمده است! سال‌هاست که آمده و دارد اجرا می‌شود. همین علوم انسانی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، رساله عملیه آنهاست. اینکه وزارت اقتصاد ما، وزارت کشور ما، وزارت ارشاد ما، مسائل را بر مبنای علوم انسانی آنها حل می‌کنند، این همان رساله عملیه آنهاست. رساله عملیۀ هرکسی متناسب با خودش است. مفتی آنها هم دانشمندان علوم انسانی هستند. ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 💠 عضویت در کانال👇 ┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓ https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7 ┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠 مبذرین برادران شیاطین هستند. قرآن کریم. یک شعار معروف در اقتصاد توسعه هست که میگه farm to firm یعنی مزرعه خودت رو اقتصادی کن. تبدیل به یک بنگاه سود آور کن. در همین راستا در آمریکا در بعضی سالها هزاران تن گندم به دریا ریخته می شود تا مبادا زیادی عرضه باعث کاهش قیمت و کم سود شدن کشاورز شود. در دولت روحانی میلیون ها جوجه زنده زنده دفن شد تا مبادا با عرضه مرغ به بازار مرغ ارزان شود و هزینه های مرغدار تامین نشود. میلیون ها تخم مرغ در همین چند روز گذشته در دولت آقای رئیسی قبل از هچ از چرخه خارج شد تا جوجه نشود و به اصطلاح خودشان بدون این که جوجه ای به دنیا بیاید؛ جنین کشی شد. قبل از آن از حدود دو ماه پیش اخبار ۲۰۳۰ به گدایی افتاده بود که ای مردم مرغ بخرید تا ارزان نشود و مجبور به کشتن جوجه ها نشوند. معلوم نیست این وحوشت و حماقت تا کی قرار است ادامه داشته باشد؟ چرا دولت نباید مازاد عرضه را از بازار جمع نکند و بین نیازمندانی که رنگ مرغ را ندیده اند توزیع نکند؟ چرا نباید کاخ نشین های کمیته امداد و بنیاد مستضعفان این مازاد تولید را سلف خری کنند و تولید کننده و مصرف کننده نیازمند را نجات دهند؟ پس فلسفه دولتها چیست؟ فلسفه نهادهای فقرزدایی و کارگروهی های حمایت از تولید چیست؟ چگونه انسانیت به ما اجازه می دهد میلیون ها جوجه را با مدل روحانی زنده به گور کنیم و با مدل رئیسی جنین کشی کنیم؟ اگر اخبار ۲۰۳۰ نمی گفت باور نمی کردیم که این قدر سنگدل، بی لیاقت و این قدر بی مسئولیت هستیم. ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 💠 عضویت در کانال👇 ┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓ https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7 ┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠 ساختن ساختمان‌های بلند، در عرض دروغ و ربا و ترک نماز و خیانت در امانت در روایت صحیح السندی از امیرالمومنین علیه السلام در توصیف علائم منفی آخرالزمان نقل شده است: وقتی مردم نماز را می‌میرانند و نماز آن حقیقت را در بین مردم نداشته باشد، وقتی امانت را تضییع می‌کنند. وقتی دروغ حلال می‌شود، وقتی ربا و رشوه زیاد می‌شود و وقتی که ساختمان‌های بلند ساخته می‌شود: «شَیَّدُوا الْبُنْیَان‏» بحارالانوار جلد ۵۲ صفحه ۱۹۳ روایات دیگری نیز با همین عبارت آمده است و این امر را از علائم منفی بیان کرده‌اند. بحارالانوار در جلد ۵۲ صفحۀ ۲۶۳ ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 💠 عضویت در کانال👇 ┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓ https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7 ┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛ http://eitaa.com/basershiea
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠 آسیب شناسی تربیت سیاسی بعد از انقلاب اینه که جریانی درست شده که کلا در صحنه ها حضور دارد. هم راهپیمایی ها را پر شور می کند و هم قیمت دلار را و هم تقاضای کالای خارجی را. نمی داند یکی سپاه علی است و یکی سپاه معاویه. کلا در صحنه ها حضور دارد. تعریف ما از حزب اللهی فقط سیاسی شده و حزب اللهی اقتصادی برایمان تعریف نشده است. با این که سالها است رهبر انقلاب با طرح اقتصاد مقاومتی این جبهه را هم مشخص کرده اند ولی حزب الله فقط شنونده است و از سرمایه گزاری برای تولید و کالای داخلی خبری نیست. منافع فردی بر منافع امت اسلامی ترجیح دارد و گوساله سامری طلا و ارز و زمین به جای تولید و ارزش افزوده در کنار خدای موسی (ع) رونق سفره برخی حزب اللهی ها است. در واقع نماز علی (ع) و پلو معاویه با هم مورد استقبال است. لذا روحانی باشد یا رئیسی وضع همین است که هست.با این وضع هیچگاه سلطنت و عزت کارهای غیر تولیدی کنار نخواهد رفت. ✍ سید یاسر حکیمی ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 💠 عضویت در کانال👇 ┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓ https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7 ┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛ http://eitaa.com/basershiea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا