💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠
#تاریخ_مستند
#مصائب_امام_کاظم_سلام_الله_علیها
⚫️ تبعید #امام_کاظم " سلام الله علیه " از مدینه به بصره
◾️چون روز شد، هارون فضل بن ربیع را فرستاد در وقتى که آن حضرت نزد جدّ بزرگوار خود رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله و سلّم نماز مىکرد، در اثناى نماز، آن جناب را گرفتند و کشیدند که از مسجد بیرون برند، حضرت متوجّه قبر جدّ بزرگوار خود شد گفت: یا رسول اللَّه به تو شکایت مىکنم از آنچه از امّت بدکار تو به اهل بیت بزرگوار تو مىرسد، و مردم از هر طرف صدا به گریه و ناله و فغان بلند کردند.
چون امام مظلوم را نزد او بردند، ناسزاى بسیار به آن جناب گفت، و امر کرد که آن جناب را مقید گردانیدند، و دو محمل ترتیب داد براى آنکه ندانند که آن جناب را به کدام ناحیه مىبرند، یکى را بسوى بصره فرستاد و دیگرى را به جانب بغداد، حضرت در آن محملى بود که به جانب بصره فرستاد، و حسّان سرورى را همراه آن جناب کرد که آن جناب را در بصره به عیسى بن جعفر منصور که برادرزاده اش بود تسلیم نماید، در روز هفتم ماه ذیحجّه آن جناب را در داخل بصره کردند، در روز علانیه آن جناب را تسلیم عیسى کردند.
📚 عیون أخبار الرضا " سلام الله علیه " ج۱ ص۸۲
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
💠 عضویت در کانال👇
┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓
https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7
┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛
http://eitaa.com/basershiea
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠
#تاریخ_مستند
#مصائب_امام_کاظم_سلام_الله_علیها
⚫️ کنیز زیبا روی در زندان #امام_کاظم سلام الله علیه
◾️ابن شهر آشوب از کتاب انوار روایت کرده است که در ایامى که حضرت امام موسى علیهالسّلام در حبس هارون بود، او جاریهاى در نهایت حسن و جمال براى خدمت حضرت به زندان فرستاد، شاید که حضرت بسوى او میل نماید و قدر او در نظر مردم کم شود، تا آنکه براى تضییع آن حضرت بهانه به دست آورد. چون کنیز را به خانه آن جناب آوردند فرمود: مرا به امثال اینها احتیاجى نیست، اینها در نظر شما مىنماید و نزد من قدرى ندارد. چون خبر را براى او بردند، در غضب شد و گفت: بگوئید که ما تو را به رضاى تو حبس نکردهایم و ما را با رخصت تو کارى نیست، جاریه را نزد او بگذارید و بر گردید.
چون جاریه را به نزد آن جناب گذاشتند، از مجلس خود برخاست، خادمى را فرستاد که خبر آن جاریه را بیاورد، خادم برگشت و گفت: جاریه در سجده است و مىگوید: قدّوس سبحانک، هارون گفت: جادو کرده است او را موسى بن جعفر. چون جاریه را طلبید، اعضاى او مىلرزید و بسوى آسمان نظر مىکرد، هارون گفت: چه مىشود تو را؟ گفت که: حالت غریبى مرا رو داد، چون نزد آن جناب رفتم پیوسته مشغول نماز بود و متوجّه من نمىگردید، بعد از آنکه از نماز فارغ شد، مشغول ذکر خدا بود، به نزدیک او رفتم و گفتم: چرا خدمتى به من نمىفرمائى؟ گفت: به تو احتیاجى ندارم، گفتم: مرا بسوى تو فرستادهاند که خدمت کنم، پس گفت: این جماعت چهکارهاند و به جانبى اشاره کرد، چون نظر کردم باغها و بستانها دیدم که منتهاى آن به نظر در نمىآمد... چون این حالت را مشاهده کردم، مدهوش شدم و به سجده افتادم، و سر بر نداشتم تا خادم تو مرا به نزد تو آورد...
📚مناقب ابن شهر آشوب ج۴ ص۳۲۲
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
💠 عضویت در کانال👇
┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓
https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7
┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛
http://eitaa.com/basershiea
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠
#تاریخ_مستند
#مصائب_امام_کاظم_سلام_الله_علیها
⚫️ آمدن #امام_رضا به بغداد برای تجهیز بدن #امام_کاظم " سلام الله علیهما "
◾️چون لحظهاى بر آمد نظر کردم جوان خوش روئى را دیدم که نور سیادت و ولایت از جبین وى ساطع و لامع، و سیماى امامت و نجابت از چهره وى ظاهر، و شبیهترین مردمان به حضرت امام موسى علیهالسّلام بود، در جنب آن حضرت نشسته، خواستم که از آن امام عالىشأن نام آن جوان را سؤال کنم، حضرت بانگ بر من زد که: نگفتم که با من سخن مگو، پس خاموش گردیدم، چون لحظهاى بر آمد آن امام مسموم غریب مظلوم معصوم فرزند دلبند خود را وداع کرد، و نفس مطمئنّهاش نداى ارْجِعِی إِلى رَبِّک را اجابت نموده الى الرفیق الأعلى گویان به عالم وصال ارتحال فرمود، حضرت امام رضا علیهالسّلام از نظر مردم غایب شد.
به خدا سوگند که از ایشان هیچگونه امرى نسبت به آن جناب واقع نمىشد، بلکه حضرت امام رضا علیهالسّلام متکفّل این امور بود، و ایشان حضرت را نمىدیدند.
چون آن جناب از تکفین پدر بزرگوار فارغ گردید، روى به من آورد فرمود که: اى مسیب باید که در امامت من شک نیاورى و دست از دامان متابعت من بازندارى، به درستى که من پیشوا و مقتداى توام، حجّت خدایم بر تو بعد از پدر بزرگوار خود. آنگاه آن امام مسموم مظلوم را در مقبره قریش که اکنون مرقد مطهّر آن حضرت است، مدفون ساختند.
📚عیون أخبار الرضا ج۱ ص۹۵
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
💠 عضویت در کانال👇
┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓
https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7
┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛
http://eitaa.com/basershiea
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠
#نکته
مردمی سازی خصوصا در آموزش و پرورش عنوانی که کمتر کسی توجه می کند که چیست؟
مردمی سازی که این روزها به دلیل خوردن کفگیر دولتها به کف دیگ باب شده در ابتدای انقلاب با ملی سازی (بخوانید دولتی سازی) همسان گرفته می شد و در دولتهای آمریکایی بعد از جنگ خصوصا سازندگی و اعتدال به معنای غیر انتفاعی شدن(بخوانید تجاری سازی آموزش و تبدیل انسان ها به کالای مورد نظر سرمایه داران یا بخوانید تبدیل مدرسه به سرباز پادگان میلیتاریسم غربزدگی)
ولی مردمی سازی نه ملی سازی است و نه تجاری سازی خصوصی.
مردمی سازی یعنی استفاده از مشارکت مردم در تربیت فرزندان خود نه تحت فشار دولت ها و نه تحت فشار سرمایه دارها.
اگر به تاریخ کهن تعلیم و تربیت اسلامی برگردیم؛ مردمی سازی آموزش یعنی وکالت دادن مردم با دقت تمام به مربیان دانا و مومن برای تربیت و آموزش فرزندان خود و حمایت و پشتیانی از نهاد تعلیم و تربیت از هر طریق ممکن.
در تاریخ مکتب خانه های مسجد محور هست که نه تنها زندگی معلمان با کمک خود مردم به خوبی اداره می شد؛ که مردم برای بچه های مدرسه ای نذر و نیاز می کردند و وقتی حاجاتشان بر آورده می شد نذورات خود را با نهار دادن به بچه ها، با هدیه دادن به آنها و با تامین وسایل تحصیل و پوشاک تامین می کردند.
اگر کسی گچکار بود گچکاری مکتب را عهده دار می شد.
کسی خیاط بود لباسی برای معلم می دوخت.
کسی نجار بود میزی برای معلم آماده می کرد...
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
💠 عضویت در کانال👇
┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓
https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7
┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛
http://eitaa.com/basershiea
IRS1446371613680200.pdf
901.1K
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠
#دشمن_شناسی
شیوه و نتایج اجرای برنامه تعدیل ساختاری در ایران
📝چکیده
تعدیل ساختاری مجموعهای از اصول و سیاستهای اقتصادی مشخص است که از دهه ۱۹۸۰ تاکنون، توسط نهادهای مالی جهانی مانند صندوق بیناللملی پول، بانک جهانی و سازمان تجارت جهانی - موسوم به اجماع واشنگتن - تدوین شده و اجرای همهجانبه آنها به کشورهای گوناگون، خصوصاً کشورهای پیرامونی- در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین - توصیه شده است. تعدیل ساختاری ریشه در مکتب فلسفی و اقتصادی نئولیبرالیسم دارد که اساس آن کمینهسازی نقش و جایگاه دولت و گسترش قواعد و مناسبات بازار به ابعاد و حوزههای مختلف حیات اجتماعی، تا بیشترین حد ممکن است. الگوی تعدیل ساختاری، در جمهوری اسلامی ایران در سالهای پس از خاتمه جنگ تحمیلی از جانب رئیسجمهور و مسئولانِ ارشد دولت سازندگی مورد پذیرش و اجرا قرار گرفته و متعاقباً توسط دولتهای موسوم به اصلاحات، مهرورزی و اعتدال نیز دنبال شده است. در مقالۀ حاضر ابتدا بنیانهای نظری نئولیبرالیسم و تعدیل ساختاری مورد بررسی قرار گرفته و سپس فرایند تاریخی و تبعات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن در جمهوری اسلامی ایران تحلیل میشود.
🖋نویسندگان
1️⃣احسان فرزانه: دکترای علوم سیاسی، دانشکده حقوق و علوم سیاسی، دانشگاه تهران
2️⃣مجید حسینی: استادیار علوم سیاسی، دانشکده حقوق و علوم سیاسی، دانشگاه تهران
#بانک_جهانی
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
💠 عضویت در کانال👇
┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓
https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7
┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛
http://eitaa.com/basershiea
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠
#نکته
سلام علیکم و رحمت الله
عزیزان و بزرگواران نظر حقیر را در مورد طرح مولد سازی دولت جویا شدند..
با تشکر ویژه از زحمات بی وقفه و خالصانه دولت محترم، طرح بسیار خوبی ست اما شیوه اجرای آن را شدیدا مخرب میدانم و از عبارت « برجام درون دولتی» برای توصیف آن استفاده میکنم که در دراز مدت گریبان نظام را گرفته و در حوزه های گوناگون بخصوص مسکن موجبات نارضایتی نظام و مردم را فراهم می آورد.
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
💠 عضویت در کانال👇
┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓
https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7
┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛
http://eitaa.com/basershiea
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠
#تاریخ_مستند
۱۵ میلیون کشته در آمریکای جنوبی
وقتی پرجمعیتترین مناطق آمریکای جنوبی بر اثر کشتار اسپانیا خالی از جمعیت شد
برجستهترين لکه ننگ استعمارگران در مستعمرات کشتار عظيمی است که در طول حضور خود در سرزمينهای اشغالی به جای گذاشتند.
اسپانيايیها بهعنوان پيشگامان استعمارگری در اين زمينه مطرح بودند.
به نوشته ارنست_ماندل :
وحشي گری هولناک "فاتحان" اسپانيايی را در آمريکا همه میدانند. اينان در يک فاصله زمانی پنجاه ساله، ۱۵ ميليون سرخپوست را نابود کردند و اين رقم بنا به مکتوبات مورخين محافظهکار بالغ بر ۱۲ ميليون نفر میشود.
مناطقی مانند هائيتی ، کوبا ، نيکاراگوئه و سواحل ونزوئلا ، که تراکم جمعيت بسيار داشتند، کاملاً از جمعيت خالی شدند.
📚 کتاب علم_اقتصاد، نوشته ارنست ماندل
ترجمه هوشنگ وزیری، نشر خوارزمی، چاپ اول، تهران: ۱۳۵۹، ص ۱۱۴.
⭕️ روایت دانشگاه کمبریج از استعمار اسپانیا در آمریکای جنوبی
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
💠 عضویت در کانال👇
┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓
https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7
┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛
http://eitaa.com/basershiea
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠
#نکته
این آمار را جدی بگیرید:
ایران ۳۴ میلیون گیمر (Gamer) دارد
بر اساس آخرین پیمایش بنیاد ملی بازیهای رایانهای در سال ۱۴۰۰، برآورد شده است از بین ۸۴ میلیون ایرانی، ۳۴ میلیون نفر روی مجموع پلتفرمها، بازی رایانهای انجام میدهند.
مردان ۵۹ درصد و زنان ۴۱ درصد این جمعیت را تشکیل میدهند.
👈 نکته حائز اهمیت این است که اغلب بازیهایی که این ۳۴ میلیون ایرانی مشغول آن هستند، صرفا یک سرگرمی ساده نیست بلکه مولفههای زیر در آنها برجسته است:
۱- جذابیتهای جنسی
۲- خشونت
۳- ترویج سبک زندگی غربی
نوجوانی را در نظر بگیرید که به طور متوسط روزانه ۴ تا ۶ ساعت مشغول بازیهایی است که این پارامترها در آن برجسته هستند؛ چنین نوجوانی چگونه فرزندی در خانواده، چگونه دانشآموزی در مدرسه و چگونه شهروندی در اجتماع است؟ جامعهشناسان میگویند چنین نوجوانی مستعد خشونت است و به بلوغ زودرس جنسی رسیده، سبک زندگی غربی برای او جذاب و مستعد انواع نافرمانیهای مدنی است...
بنابراین به نظر میرسد امروز مهمتر از فضای مجازی و پلتفرمها، این بازیهای رایانهای هستند که شخصیت نوجوان ایرانی را شکل میدهند.
⛔ در این میان، نکته دردآور سهم تقریبا هیچ مرکز ملی بازیهای رایانهای از بازار گیمرهای داخلیست و البته نظارتی که متاسفانه بر فعالیت گیمنتها و بازیهای دیجیتال وجود نداد
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
💠 عضویت در کانال👇
┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓
https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7
┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛
http://eitaa.com/basershiea
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠
#دستورات_ماثور
🔴 نماز #شب_بیست_و_ششم از #ماه_رجب
▪️روايت کرده اند از حضرت پيامبر صلي الله عليه و آله که:
«هر کس دوازده ركعت نماز( هر دو ركعت به يك سلام) بعداز سوره حمد ، سوره توحيد چهل مرتبه -يا بنا بر روايتي چهار مرتبه- بخواند فرشتگان با او دست مي دهند وهرکس که فرشتگان با او دست بدهند از ايستادن بر صراط، حساب کشي و ميزان عمل ايمن مي گردد و خداوند هفتاد فرشته به سوي او گسيل مي دارد تا براي او استغفار نموده و ثواب او را بنويسند و براي او تهليل بگويند و هر گاه از مکان خود تکان مي خورند، ميگويند: خداوندا ، اين بنده را بيامرز، تا اين که صبح فرداي آن روز فرا مي رسد.»
📚اقبال الاعمال ج۲ ص۶۶۸
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
💠 عضویت در کانال👇
┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓
https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7
┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛
http://eitaa.com/basershiea
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠
سوال از امام خمینی ره :
مفهوم اقتصادی شما در رژیم اسلامی چیست؟ برای مثال در بخش بانکی آیا ربا از بین خواهد رفت؟ حق مالکیت را در رابطه با اصلاحات ارضی چطور میبینید؟
ربا در اسلام حرام است و به هیچ شکل در اقتصاد اسلامی وارد نباید بشود و مالکیت در اسلام پذیرفته شده است و لکن اسلام در چیزهائی که حق مالکیت به آنها تعلق میگیرد و نیز در شیوه و شرایط پیداشدن این حق دستوراتی داده است که نظام اقتصادی اسلام را و نیز روابط اقتصادی در جامعه اسلامی را از روابط و نظام اقتصادی سرمایه داری امروز دنیا جدا میکند و اگر این حدود و شرایط مراعات شود جامعه نه مشکلات و نابرابری های دنیای سرمایه داری امروز را پیدا میکند و نه دولت اسلامی به بهانه های مختلف هر گونه آزادی را از انسانها سلب می.کند در اینجا باید نظام اقتصادی اسلام را در مجموعه قوانین و مقررات اسلامی در کلیه زمینه ها و شؤون فردی و اجتماعی ملاحظه کرد این مسلم است که از نظر اسلامی حل تمامی مشکلات و پیچیدگیها در زندگی انسانها تنها با تنظیم روابط اقتصادی به شکل خاص حل نمیشود و نخواهد شد بلکه مشکلات را در کل یک نظام اسلامی باید حل کرد و از معنویت نباید غافل بود که کلید در دهاست. ما معتقدیم تنها مکتبی که میتواند جامعه را هدایت کند و پیش ببرد اسلام است و دنیا اگر بخواهد از زیر بار هزاران مشکلی که امروز با آن دست به گریبان است نجات پیدا کند و انسانی زندگی کند انسان گونه باید به اسلام روی بیاورد.
صحیفه نور جلد ۴ صفحه ٢١٢
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
💠 عضویت در کانال👇
┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓
https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7
┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛
http://eitaa.com/basershiea
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠
#نکته
می گویم تو چقدر کار مفید در محل کارت انجام میدهی؟
میگوید از ۷ صبح تا ۴ بعدازظهر در حال تلاشم. کاش یک نیرو اضافه می کردند که کمک کند که کارهای مردم روی زمین نماند.
میپرسم: به نظر شما ایرانیها روزانه چقدر کار مفید انجام میدهند؟
پاسخ میدهد: نیمساعت.
به هر کدام از ایرانیهای شاغل در دستگاه دولتی هم که بگویید، همین را میگوید. میگوید من در حال تلاشم! اما مردم نیمساعت کار مفید دارند.
کدام گزاره درست است؟
از یک سو با مراجعه به خود میگوید که من در حال تلاشم! اما متاثر از یک باور رسانهای و آماری میگوید مردم ایران فقط نیم ساعت کار مفید انجام میدهند.
خود شما چطور؟
آمار منتشر شده رسانه ای درست میگوید یا شما؟ آیا حاضرید بگویید که فقط نیمساعت کار مفید انجام میدهید؟
من هم مثل بسیاری از شما معتقدم که هر روز چندین ساعت کار مفید انجام میدهم. اما معتقد نیستم که ایرانیها فقط نیمساعت کار مفید انجام میدهند.
این را در سلسله باورهای القائی نئولیبرالیسم برای کوچک کردن دولت در ایران میدانم. بله دولتهای مستعمره در نگاه نئولیبرالیسم باید کوچک شوند. پس آمارهایی باید تهیه شود که نشان دهد در این کشورها، کار مفید بسیار اندک است. اما در کشورهای استعمارگر، دولتها باید نیروی کافی برای استعمار داشته باشند. پس باید کارمفید در این کشورها بزرگنمایی شود تا بتوانند نیروی بیشتر جذب کنند. لذاست که کشورهای استعمارگر، برخلاف تصورات القائی نئولیبرالها، بسیار بزرگ، با بودجههای بسیار بالا و نیز بسیار پرجمعیت هستند.
هر چه که در فضای تنفس نئولیبرالیسم گفته میشود را به راحتی باور نکنید.
✍ حمیدرضا مقصودی
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
💠 عضویت در کانال👇
┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓
https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7
┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛
http://eitaa.com/basershiea