eitaa logo
باصر
102 دنبال‌کننده
187 عکس
209 ویدیو
8 فایل
الا و لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر هیچ کس قادر به حمل پرچم مبارزه نیست بجز کسانی که اهل بصیرت و صبر باشند. امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام 🚩 ارسال نظرات👈 @al_hamdolellah با تشکر
مشاهده در ایتا
دانلود
باصر
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠 صلی الله علیک یا جوادالائمه 🚩🚩🚩🚩🚩 ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 💠
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠 ⚫️ به امام جواد(سلام الله علیه) با فریب و عاقبت ... ▪️معتصم پیوسته راهى می جست كه حضرت جواد(سلام الله علیه) را از میان بر دارد. می دانست ام الفضل با حضرت جواد( سلام الله علیه) میانه خوبى ندارد یكى به جهت اولاد نداشتن از آن جناب، دیگر بواسطه حسادت شدیدى كه نسبت به مادر حضرت امام علی النقى( سلام الله علیه) می ورزید. زیرا حضرت جواد( سلام الله علیه) او را بر ام الفضل مقدم می داشت. معتصم به ام الفضل پیشنهاد كرد كه حضرت جواد (سلام الله علیه) را مسموم كند. ▪️ ام الفضل قبول كرد سمى را در انگور رازقى جاى داد و در مقابل امام گذاشت. همین كه حضرت جواد( سلام الله علیه) از آن انگور میل كرد ام الفضل شروع به گریه نمود. امام فرمود: چرا گریه می كنى؟ خدا تو را گرفتار دردى كند كه خوب ‏شدنى نباشد و بلائى گرفتار شوى كه پوشیدنى نباشد. 🔹ام الفضل مبتلا به دردى در مستورترین عضو بدن خود شد و به همان درد به بواسیر مبتلا شد و به جهنم واصل گشت ▪️حضرت جواد سلام الله علیه در سال 220 هجرى روز سه شنبه پنجم ذی حجه از دنیا رفت. بیست و چهار سال و چند ماه داشت زیرا در سال 195 به دنیا آمده بود. -------------------------------------------------- 🔻 متن عربی: 🔸إِنَ‏ الْمُعْتَصِمَ‏ جَعَلَ‏ یَعْمَلُ‏ الْحِیلَةَ فِی‏ قَتْلِ‏ أَبِی‏ جَعْفَرٍ ع‏ وَ أَشَارَ عَلَى‏ ابْنَةِ الْمَأْمُونِ‏ زَوْجَتِهِ‏ بِأَنْ‏ تَسُمَّهُ‏ لِأَنَّهُ‏ وَقَفَ‏ عَلَى‏ انْحِرَافِهَا عَنْ‏ أَبِی‏ جَعْفَرٍ ع‏ وَ شِدَّةِ غَیْرَتِهَا عَلَیْهِ‏ لِتَفْضِیلِهِ‏ أُمَ‏ أَبِی‏ الْحَسَنِ‏ ابْنِهِ‏ عَلَیْهَا وَ لِأَنَّهُ‏ لَمْ‏ یُرْزَقْ‏ مِنْهَا وَلَدٌ فَأَجَابَتْهُ‏ إِلَى‏ ذَلِكَ‏ وَ جَعَلَتْ‏ سَمّاً فِی‏ عِنَبٍ‏ رَازِقِیٍ‏ وَ وَضَعَتْهُ‏ بَیْنَ‏ یَدَیْهِ‏ فَلَمَّا أَكَلَ‏ مِنْهُ‏ نَدِمَتْ‏ وَ جَعَلَتْ‏ تَبْكِی‏ فَقَالَ‏ مَا بُكَاؤُكِ‏ وَ اللَّهِ‏ لَیَضْرِبَنَّكِ‏ اللَّهُ‏ بِعَقْرٍ لَا یَنْجَبِرُ وَ بَلَاءٍ لَا یَنْسَتِرُ فَمَاتَتْ‏ بِعِلَّةٍ فِی‏ أَغْمَضِ‏ الْمَوَاضِعِ‏ مِنْ‏ جَوَارِحِهَا صَارَتْ‏ نَاصُوراً فَأَنْفَقَتْ‏ مَالَهَا وَ جَمِیعَ‏ مَا مَلَكَتْهُ‏ عَلَى تِلْكَ الْعِلَّةِ حَتَّى احْتَاجَتْ إِلَى الِاسْتِرْفَادِ وَ رُوِیَ أَنَّ النَّاصُورَ كَانَ فِی فَرْجِهَا وَ قُبِضَ ع فِی سَنَةِ عِشْرِینَ وَ مِائَتَیْنِ مِنَ الْهِجْرَةِ فِی یَوْمِ الثَّلَاثَاءِ لِخَمْسٍ خَلَوْنَ مِنْ ذِی الْحِجَّةِ وَ لَهُ أَرْبَعٌ وَ عِشْرُونَ سَنَةً وَ شُهُورٌ لِأَنَّ مَوْلِدَهُ كَانَ فِی سَنَةِ خَمْسٍ وَ تِسْعِینَ وَ مِائَةٍ. -------------------------------------------------- 📘بحار الأنوار، المجلسی، ج‏50، 17 ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 💠 عضویت در کانال👇 ┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓ https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7 ┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛ http://eitaa.com/basershiea
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠 🔴 فضیلت روزه داری در ماه 🔻 ۱. روزه داری در سه روز متوالي كه پنجشنبه و جمعه و شنبه باشد: ▪️روايت شده از پیامبر صلی الله و علیه و آله كه: « هر كه در يكي از ماههاي حرام سه روز متوالي كه پنجشنبه و جمعه و شنبه باشد روزه بگیرد خداوند متعال ثواب نهصد سال عبادت براي او می نویسدبه گونه ای که در این مدت روزها روزه بوده و شب ها به شب بیداری و عبادت پرداخته است » و در روایتی دیگر خداوند عبادت یکسال را برای او می نویسد»1 🔻 ۲. روزه گرفتن در نُه روز اوّل . ▪️ روایت شده از رسول خدا صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم که فرمود: به ازاي هر روزي‏كه روزه مي‏گيري ثوابي برابر با آزاد كردن صد بنده و قرباني صد شتر و اعزام صد اسب كه در راه خدا بر آن جنگ كنند، براي تو نوشته مي‏شود؛ و در روز ترويه (روز هشتم ذي الحجه) از براي تو است ثواب آزاد كردن هزار بنده و قرباني كردن هزار شتر و فرستادن هزار اسب كه در راه خداوند بر آن سوار شوند و جنگ كنند؛ پس چون روز عرفه مي‏شود، ثواب آزاد كردن دو هزار بنده و دو هزار شتر قرباني و ارسال دو هزار اسب براي جنگ در راه خدا و كفاره (گناهان) شصت سال گذشته و شصت سال آينده در نامه اعمال تو ثبت مي‏گردد. 2 📚 ۱. اقبال الاعمال ج۱ ص۳۰۸ 📚 ۲. ثواب الاعمال ص۷۳ ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 💠 عضویت در کانال👇 ┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓ https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7 ┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛ http://eitaa.com/basershiea
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠 🔴 معنای ذکر شریف " لا حول و لا قوه الا بالله " ▪️از " سلام الله علیه " معناي «لا حول و لا قوّة الّا باللّه» را پرسيدند، حضرت فرمودند : ما در برابر خداوند مالك چيزي نيستيم و هرچه داريم از اوست. پس هرگاه او كه در حقيقت مالك اصلي است چيزي به ما بخشيد، ما وامدار اوييم و بار مسؤوليّت آن به دوشمان است، و آنگاه كه از ما باز ستاند تكليفش را از دوشمان برداشته است. 📚 نهج البلاغه، حکمت ۳۹۶ ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 💠 عضویت در کانال👇 ┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓ https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7 ┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛ http://eitaa.com/basershiea
باصر
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠 ⚫️نحوه ی شهادت سلام الله علیه (سمی کردن زین اسب) 🔻قطب راوندى به سند معتبر از حضرت امام جعفر صادق علیه‌السّلام روایت کرده است که زید بن الحسن با پدرم مخاصمه‏اى داشت در اوقاف حضرت رسول صلّى اللّه علیه و آله و سلّم، مى‏گفت: فرزند امام حسن علیه‌السّلام که فرزند بزرگتر است اولى است از فرزند امام حسین علیه‌السّلام ... زید متوجّه شام شد و به نزد عبد الملک بن مروان رفت، چون به مجلس او در آمد گفت: به نزد تو آمده‏ام از پیش جادوگر و دروغ‏گوئى که حلال نیست تو را که او را بگذارى... پس عبد الملک نوشت به والى مدینه که: امام محمّد باقر را مقید گردان و به نزد من فرست. و به زید گفت که: اگر قتل او را به تو فرمایم خواهى کرد؟ زید گفت: بلى... پس عبد الملک به والى مدینه نوشت که: هزار هزار درهم براى محمّد بن على بفرست و اسلحه و زره حضرت رسول صلّى اللّه علیه و آله و سلّم را از او بطلب، پس والى مدینه به خانه پدرم آمد. و نامه عبد الملک را بر او خواند، پدرم گفت: چند روز مرا مهلت بده، والى گفت: چنین باشد، پس پدرم متاعى چند که مشتمل بود بر آنها که عبد الملک مى‏خواست از شمشیر و زره و عصا و انگشتر و غیر آنها مهیا کرد و براى والى فرستاد، والى آنها را براى عبد الملک فرستاد، و عبد الملک به دیدن آنها بسیار شاد شد و زید را طلبید و آنها را به او نمود. چون زید آنها را دید گفت: تو را بازى داده است و هیچ‏یک از اینها از امتعه حضرت رسول صلّى اللّه علیه و آله و سلّم نیست. پس عبد الملک به پدرم نوشت که: مال ما را گرفتى و آنچه طلب کرده بودیم براى ما نفرستادى، پدرم در جواب او نوشت که: آنچه من دیدم براى تو فرستادم، خواهى باور کن و خواهى باور مکن، پس به ظاهر عبد الملک تصدیق آن حضرت کرد، ... و به حسب ظاهر زید را گرفت و مقید و محبوس گردانید ... و نامه‏اى نوشت به پدرم که: پسر عمّت را براى تو فرستادم که تو او را تأدیب نمائى و در خدمت تو باشد، و زینى از براى آن حضرت فرستاد که بر آن سوار شود. چون زید را به خدمت حضرت آوردند، حضرت به نور امامت دانست که آنها همه مکر و حیله است، و او زید را فرستاده است که آن حضرت را شهید کند، پس آن امام مظلوم به زید گفت: واى بر تو چه بسیار عظیم است آنچه اراده کرده‏اى، و این چه امور شنیعه است که بر دست تو جارى مى‏شود، و گمان مى‏کنى که من نمى‏دانم که تو در چه‏کارى، من مى‏دانم این زین را از چوب کدام درخت تراشیده‏اند، و در آن چه چیز تعبیه کرده‏اند، و لیکن چنین مقدّر شده است که شهادت من به این نحو باشد. پس آن زین را به امر خلیفه بر اسب زدند و حضرت سوار شد، و در آن زهرى تعبیه کرده بودند، و بدن مکرّمش ورم کرد و آثار موت در خود مشاهده نمود، پس فرمود که کفنهاى آن جناب را حاضر کردند، و در میان آن، جامه‏هاى سفید بود که حضرت در آنها احرام بسته بود، فرمود که: آنها را در میان کفنهاى من قرار بدهید؛ و سه روز در درد و الم و مشقّت بود، و در روز سوّم به سایر شهدا و اهل بیت رسالت ملحق شد. پس حضرت صادق علیه‌السّلام فرمود: آن زین نزد ما آویخته است، و هر وقت در آن نظر مى‏کنیم، شهادت آن بزرگوار به خاطر مى‏آوریم، و چنان آویخته خواهد بود تا طلب خون خود را از دشمنان خود بکنیم. 📚 خرایج 2/ 711 ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 💠 عضویت در کانال👇 ┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓ https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7 ┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛ http://eitaa.com/basershiea
باصر
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠 🪙 امام باقر(ع) و نجات نظام پولی جهان اسلام! • نظام مالی، دو پولی بود: درهم ساسانی و دینار رومی/ تصرفات جزیی در ضرب سکه، نظام پولی را عوض نمی کرد. • نظام مالی بین دو پول متفاوت، مشکلات خود را داشت از جمله: نسبت بین دو پول! گاهی یک دینار ۷درهم ارزش داشت و گاه به ۲۵و ۳۵درهم می رسید! - از علل این تولرانس، "میزان حجم پول" بود. اگر درهم در غنائم از ایران زیاد می شد بر ارزش دینار اثر موضعی داشت. گاهی هم بخاطر فرار از زکات یا واکنش به حجم پول، دینارها ذوب و شمش طلا می شد و تبعا ارزش دینار آن افزون می شد! • امپراطوری روم در تهدید خود مسلمین را مخیّر کرد یا با به پیامبرشان معامله کنند! و یا دینار را کنار بگذارند! ⬅️ دومی موجب کاهش حجم دینار شده و بر ارزش درهم هم اثر میکرد! مثلا ارزش یک دینار به۲۵ و ۳۵درهم می رسید! ⬅️ تجارت و تولید و خدمات با کاهش نقدینگی مواجه و قیمت ها بالا می رفت! • ابتکار امام باقر(ع) در این بستره شکل گرفت: یک نظام پولی مستقل و حذف کامل دینار رومی و درهم ساسانی! (ر.ک: حیاة الحیوان الکبری ج۱ص۹۷) • ماهم اگر دو دهه قبل را به سمت ایجاد "بازار مشترک اسلامی" و "پول واحد اسلامی" می بردیم تحریم های دلار، کشورهای اسلامی و ایران را دچار این همه مخاطره نمی کرد! محسن قنبریان ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 💠 عضویت در کانال👇 ┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓ https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7 ┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛ http://eitaa.com/basershiea
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠 🔴 نمازی بسیار مهم و راه گشا برای استغاثه به امام زمان سلام الله علیه در شب جمعه در کتاب «نجم ثاقب» از کتاب «کنوز النّجاح» شیخ طبرسی نقل کرده که از ناحیه مقدّسه حضرت صاحب الزمان(علیه‌السلام) توقیع بیرون آمد که: هرکس را به خداوند تعالی حاجتی پیش آید باید بعد از نیمه شب جمعه غسل کند و به جایگاه نماز خود برود و دو رکعت نماز بخواند. در رکعت اول وقتی که به آیه «إِیّٰاکَ نَعْبُدُ وَ إِیّٰاکَ نَسْتَعِینُ؛ پروردگارا! تنها تو را می‌پرستیم و تنها از تو یارى مى‌‌جوییم» رسید صد مرتبه آن را بگوید، سپس سوره «حمد» را به پایان ببرد و یک مرتبه «توحید» بخواند و رکوع و دو سجده را بجا آورد؛ و «سُبْحانَ رَبِّیَ الْعَظِیمِ وَ بِحَمْدِهِ؛ پروردگار بزرگ من از هر عیب و نقصی پاک و منزّه است و من مشغول ستایش او هستم» را در رکوع هفت مرتبه و «سُبْحانَ رَبِّیَ الْأَعْلَىٰ وَ بِحَمْدِهِ؛ پروردگار من که از هر کسی بالاتر است، از هر عیب و نقصی پاک و منزّه می‌‌باشد و من مشغول ستایش او هستم» را در هر سجده هفت مرتبه بخواند و رکعت دوم را نیز به همین شیوه بجا آورد. و پس از تمام شدن نماز این دعا را بخواند، به درستی که حق‌تعالی حاجت او را برآورده می‌سازد هر حاجتی که باشد بجز آن‌که حاجت او در قطع کردن پیوند خویشان باشد؛ و دعا این است: اللّٰهُمَّ إِنْ أَطَعْتُكَ فَالْمَحْمَدَةُ لَكَ، وَ إِنْ عَصَيْتُكَ فَالْحُجَّةُ لَكَ، مِنْكَ الرَّوْحُ وَمِنْكَ الْفَرَجُ، سُبْحانَ مَنْ أَنْعَمَ وَشَكَرَ، سُبْحانَ مَنْ قَدَّرَ وَغَفَرَ . اللّٰهُمَّ إِنْ كُنْتُ عَصَيْتُكَ فَإِنِّي قَدْ أَطَعْتُكَ فِي أَحَبِّ الْأَشْياءِ إِلَيْكَ وَهُوَ الْإِيمانُ بِكَ، لَمْ أَتَّخِذْ لَكَ وَلَداً وَلَمْ أَدْعُ لَكَ شَرِيكاً مَنّاً مِنْكَ بِهِ عَلَيَّ لَامَنّاً مِنِّي بِهِ عَلَيْكَ، وَقَدْ عَصَيْتُكَ يَا إِلٰهِي عَلَىٰ غَيْرِ وَجْهِ الْمُكابَرَةِ، وَلَا الْخُرُوجِ عَنْ عُبُودِيَّتِكَ، وَلَا الْجُحُودِ لِرُبُوبِيَّتِكَ، وَلٰكِنْ أَطَعْتُ هَوايَ وَأَزَلَّنِي الشَّيْطانُ، فَلَكَ الْحُجَّةُ عَلَيَّ وَالْبَيانُ فَإِنْ تُعَذِّبْنِي فَبِذُنُوبِي غَيْرُ ظالِمٍ لِي، وَ إِنْ تَغْفِرْ لِي وَتَرْحَمْنِي فَإِنَّكَ جَوادٌ كَرِيمٌ . پس از این دعا تا نفس او وفا کند «یا کریم، یا کریم» را تکرار کند، و بعد از آن بگوید: يَا آمِناً مِنْ كُلِّ شَيْءٍ وَكُلُّ شَيْءٍ مِنْكَ خائِفٌ حَذِرٌ أَسْأَلُكَ بِأَمْنِكَ مِنْ كُلِّ شَيْءٍ وَخَوْفُ‌ِ كُلِّ شَيْءٍ مِنْكَ، أَنْ تُصَلِّيَ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تُعطِيَنِي أَماناً لِنَفْسِي وَأَهْلِي وَوَلَدِي وَسائِرِ مَا أَنْعَمْتَ بِهِ عَلَيَّ حَتَّىٰ لَا أَخافَ وَلَا أَحْذَرَ مِنْ شَيْءٍ أَبَداً إِنَّكَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ، وَحَسْبُنَا اللّٰهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ، يَا كافِيَ إِبْرَاهِيمَ نُمْرُودَ، وَيَا كافِيَ مُوسىٰ فِرْعَوْنَ، أَسْأَلُكَ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَأَنْ تَكْفِيَنِي شَرَّ فُلانِ ابْنِ فُلان. 📚مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل ج ۶، ص ۷۵ ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 💠 عضویت در کانال👇 ┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓ https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7 ┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛ http://eitaa.com/basershiea
4_5947276283179175113.mp3
5.52M
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠 ◽️تنش مثل بید می‌لرزید، می‌خواست از شهر فرار کند، آمده بود برای خداحافظی از امام. پرسید: چرا می‌خواهی فرار کنی؟ گفت: حاکم شهر به من نگینی داده برای حکاکی، موقع حکاکی نگین شکست! دستش به من برسد، مرا خواهد کشت! امام هادی علیه السلام فرمود: نترس، خیر است، برگرد خانه. برگشت. مامور حاکم آمد دنبال نگین... ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 💠 عضویت در کانال👇 ┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓ https://eitaa.com/joinchat/231342355Cd9d5acdd08 ┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛
14.eheyat.comحرارت-قلوب.mp3
3.55M
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠 تاثیر اباعبدالله سلام الله علیه بر دلها ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 💠 عضویت در کانال👇 ┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓ https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7 ┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛ http://eitaa.com/basershiea
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠 پیشرفت؛ رقابت و معاد! اساسا بر سر دنیا و مافیها ریشه همه مشکلات اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و فردی و اجتماعی است و این رقابت، ماحصل ایمان نداشتن به آخرت و همه‌چیزدانستن دنیاست. مقام معظم رهبری: مسئله‌ی دوّمی که مسئله‌ی اساسی است، قضیّه‌ی معاد، قضیّه‌ی محاسبه، قضیّه‌ی تمام نشدن قضایا با زوال جسم -با مرگ- است؛ این خیلی مسئله‌ی مهمّی است؛ اینکه حساب و کتابی در کار است؛ «فَمَن یَعمَل مِثقالَ ذَرَّةٍ خَیراً یَرَه». ملّتی که این اعتقاد را داشته باشد و در برنامه‌ی عملی‌اش این معنا باشد که «فَمَن یَعمَل مِثقالَ ذَرَّةٍ خَیراً یَرَه. وَ مَن یَعمَل مِثقالَ ذَرَّةٍ شَرّاً یَرَه»، در زندگی‌اش تحوّل اساسی به وجود خواهد آمد. اعتقاد به امتدادِ نتایج عمل، ایثار و جهاد را معنا میبخشد و منطقی میکند. یکی از ابزارهای مهمّ ادیان -که در اسلام به‌طور واضحی وجود دارد- مسئله‌ی جهاد است. جهاد باید همراه با ایثار باشد؛ وَالّا جهاد نخواهد شد. ایثار یعنی ازخودگذشتگی. در منطق عقل ابزاری، ازخودگذشتگی یک امر بی‌منطقی است. خب، چرا من از خودم بگذرم؟ این اعتقاد به معاد است که این را منطقی میکند، عقلانی میکند. وقتی ما معتقدیم که هیچ عملی از بین نخواهد رفت و همه‌ی اعمال محفوظ است و ما در آن زندگی واقعی -که حَیَوان واقعی و زندگی واقعی است؛ «اِنَّ الدّارَ الآخِرَةُ لَهِیَ الحَیَوان»- این اعمال را در مقابل چشممان خواهیم دید، آن‌وقت اینجا اگر برای تکلیف، برای وظیفه یک چیزی را از دست دادیم، احساس خسارت نمیکنیم؛ ولو آن چیز جانمان باشد، ولو آن چیز عزیزان و فرزندانمان باشد. باید اینها جزو الگوی پیشرفت بیاید و در پیشرفت یک جامعه معنا پیدا کند. بنابراین مسئله‌ی اصلی، مسئله‌ی توحید و مسئله‌ی معاد است. اللهم عجل لولیک الفرج ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 💠 عضویت در کانال👇 ┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓ https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7 ┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛ http://eitaa.com/basershiea
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠 پرچم نماد اقتدار... پرچم نقش مهمی در هویت‌بخشی به کارزار جنگ دارد. پیش از این علمدار عنصری اصلی در پیشبرد عملیات جنگ بود. معمولا بهترین‌ها، شجاع‌ترین‌ها، قدرتمندترین‌ها، وفادارترین‌ها و جانبازترین‌ها را به عنوان علمدار انتخاب می‌کردند تا پرچم بر زمین نماند. تعیین چند علمدار برای در اهتزاز ماندن پرچم امری ضروری و تعیین‌کننده بود. دشمن هم تمرکز داشت روی سرنگون کردن پرچم و پرچم‌دار. زیرا اثر روانی جدی داشت و نشان می‌داد لشکر رو به شکست است. حجاب همان پرچم احکام اسلام و ادیان الهی و نظامات برخواسته از اراده دینی مردم است. عنصر حیا و عفت عقبه محاصره جامعه است و حجاب آن پرچمی است که به شما می‌گوید مسیر محاصره مسدود است. تا پرده‌دار، پرده‌دری نکند، درندگان جرئت پیشروی نخواهند داشت. حجاب پرچم است و علمداری سپاه پاکدامنی را به زن داده‌اند زیرا جوهرۀ حیا در زن بیش و پیش از مردان است. حجاب زن نشان افتدار و صلابت و استحکام جامعه در برابر وادادگی و سرسپردگی پیش دشمن است. زن کانون تولید و تکثیر و تعالی انسان و جامعه انسانی است. اگر ستون و خیمه تربیت نسل دچار سستی شود، جامعه به سمت بیماری و فساد و مرگ خواهد رفت. لذا بانوی برگزیده و پاکدامن و آگاه و آگاهی‌بخش نماد اقتدار جامعۀ سالم است. پس دشمن هوشمندانه علیه او اعلان جنگ کرده و حضورش در جامعه را برنمی‌تابد. ‏| يجاهدون في سبيل الله ولا يخافون لومة لائم | ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 💠 عضویت در کانال👇 ┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓ https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7 ┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛ http://eitaa.com/basershiea
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠 💐💐💐 🔴 فضیلتی زیبا از حضرت سلام الله علیه ... ▪️فی بصائر الدرجات: حدّثنا الحسین بن محمّد، عن المعلّی، عن أحمد بن محمّد بن عبداللَّه، عن محمّد بن یحیی، عن صالح بن سعید قال: دخلت علی أبی الحسن علیه السلام فقلت: جعلت فداک فی کلّ الاُمور أرادوا إطفاء نورک والتقصیر بک، حتّی أنزلوک هذا الخان الأشنع ، خان الصعالیک ! فقال: هاهنا أنت یابن سعید . ثمّ أومأ بیده فقال: اُنظر فنظرت فإذا بروضات أنقات ، وروضات ناضرات فیهنّ خیرات عطرات، وولدان کأ نّهنّ اللؤلؤ المکنون، وأطیارٌ وظباءٌ وأنهارٌ تفور فحار بصری والتمع وحسرت عینی فقال: حیث کنّا فهذا لنا عتید ولسنا فی خان الصعالیک 🔸صفّار رحمه الله در كتاب «بصائر الدرجات» از صالح بن سعيد نقل كرده است كه گفت: خدمت حضرت هادى عليه السلام رسيدم هنگامى كه متوكّل لعنت الله علیه آن حضرت را به سامراء دعوت كرده بود و در جاى نامناسبى منزل داده بود - به آن حضرت عرض كردم: فدايت شوم، اينها در همه امور قصد دارند نور فروزان شما را خاموش كنند و در حق شما كوتاهى كنند تا آنجا كه شما را در اين كاروانسراى بسيار زشت كه جاى فقيران و فرومايگان مى باشد ساكن نموده اند. امام عليه السلام فرمودند: تو در اين پايه از معرفت ما هستى و خيال مى كنى اين امور از قدر و منزلت ما مى كاهد. سپس با دست اشاره نمود و فرمود: نگاه كن چه مى بينى؟ چون نگاه كردم باغ هاى زيبا منظر و پر طراوتى مشاهده كردم كه در آن زنان نيكوكار خوش بو و نونهالانى كه همچون مرواريدى در پوشش بودند، و پرندگان زيبا و آهوهاى خوش خط و خال و نهرهاى جارى وجود داشت، ديدن اين منظره مرا به حيرت انداخت و چشمانم را خيره نمود. امام عليه السلام فرمودند: ما هر كجا باشيم چنين موقعيتى داريم و در حقيقت در «خان صعاليك» كه جايگاه فقيران و فرومايگان است نخواهيم بود. 📚بصائر الدرجات: ۴۰۶ ح ۷، كافى: ۴۹۸/۱ ح۲ 📚 إعلام الورى: ۳۶۵ 📚بحار الأنوار: ۱۳۲/۵۰ ح ۱۵ و علاّمه بزرگوار مجلسى رحمه الله شرح طولانى در ذيل اين حديث بيان فرموده است، به آنجا مراجعه كنيد. 📚مناقب ابن شهراشوب: ۴۱۱/۴، 📚كشف الغمّة: ۳۸۳/۲، 📚مدينة المعاجز: ۴۲۱/۷ ح۴ 📚 الإختصاص: ۳۲۴، الإرشاد: ۳۲۴. ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 💠 عضویت در کانال👇 ┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓ https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7 ┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛ http://eitaa.com/basershiea