💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠
سلام علیکم و رحمت الله
جهت آشنایی با بحث اقتصاد اسلامی،مطالعه کتب زیر بسیار مفید خواهد بود... ان شاء الله
منابع زیر در سه دسته تقسیمبندی میشوند: اقتصاد اسلامی، نقد سرمایهداری و عدالت.
۱. اقتصادنا؛ علامه شهید صدر
۲. نظری به نظام اقتصادی اسلام؛ شهید مطهری
۳. جلد ۳۳ مجموعه آثار یا درآمدی بر اقتصاد تطبیقی؛ شهید مطهری
۴. ربا در اسلام و دو جلد اقتصاد اسلامی (مباحث نظری و مباحث کاربردی)؛ آیتالله شهید بهشتی
۵. ۲۳ راز سرمایهداری؛ پرفسور ها جون چانگ
۶. نیکوکاران نابکار؛ پرفسور چانگ
۷. دکترین شوک؛ نائومی کلاین
۸. آثار و سخنرانیهای پرفسور مسعود درخشان (به ویژه ۸ جلسه اقتصاد اسلامی، مقدمه کتاب دستبرد ناپیدا و مقدمه کتاب کاپیتالیسم)
۹. عدالت؛ مایکل سندل
۱۰. اقتصاد سیاسی جهانی؛ رابرت گیلپین
۱۱. اقتصاد ایران در دوره تعدیل ساختاری؛ فرشاد مومنی
۱۲. دولت و بازار؛ جبرائیلی
۱۳. لیبرالیسم غرب، ظهور و سقوط؛ آنتونی آربلاستر
۱۴. اقتصاد کاربردی؛ ها جون چانگ
۱۵. بهای نابرابری؛ جوزف استیگلیتز
۱۶. دگرگونی بزرگ؛ کارل پولانی
۱۷. استراتژیهای رشد و توسعه اقتصادی؛ محمدقلی یوسفی
۱۸. ژئوپلتیک گرسنگی (جغرافیای گرسنگی)، اثر رئیس اسبق فائو و برندهء نوبل ادبیات، خوزوئه دو کاسترو
۱۹. ابرطبقه، اثر استاد دانشگاه نیو اسکول آمریکا، دیوید راتکاف
۲۰. انسان بدهکار، لاتزارتو
۲۱. خاکریز اقتصادی؛ دکتر توکلی
۲۲. درسنامه اقتصاد مقاومتی؛ احمدعلی یوسفی
۲۳. نظام اقتصادی اسلام؛ میرمعزی
۲۴. حرفهایی با دخترم درباره اقتصاد؛
یانیس واروفاکیس
۲۵. روش شناسی اقتصاد دکتر زریباف
۲۶. تحول نهادها و ایدئولوژی های اقتصاد، دایانا هانت
۲۷. یهودیان و حیات اقتصادی مدرن، زومبارت
۲۸. سرمایه داری و اخلاق پروتستان، وبر
۲۹. فلسفه اخلاق و تحلیل اقتصادی؛ هاسمن
۳۰. مجموعه مقالات عدالت که دکتر محمد نعمتی جمعآوری کرده
۳۱. کتاب ماهیت و علل بحران مالی ۲۰۰۸، گردآوری دکتر نعمتی و دکتر سلیمانی
۳۲. اقتصاد مقاومتی تفسیر جهاد کبیر؛ ابدالی
#معرفی_منابع_اقتصادی
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
💠 عضویت در کانال👇
┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓
https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7
┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠
#اقتصاد_اسلامی
ارز خارجی فقط یک مصرف دارد:
واردات!
در مورد ارز خارجی نفتی و غیرنفتی که در دست دولت است دو حالت وجود دارد:
۱. خود دولت وارد میکند که قیمتگذاری ارز (مثلا دلار) در داخل معنایی ندارد!
۲. دیگران وارد میکنند که دو حالت دارد:
الف: کالاهای غیرضروری وارد میکنند که اساسا نباید ارز دولتی به آنها تعلق بگیرد.
ب: کالاهای ضروری وارد میکنند که هرچه نرخ پایینتر باشد به نفع عموم مردم است.
فلذا اساسا وجود بازار ارز و نرخ ارز معنایی ندارد و فقط برای خالی کردن جیب مردم توسط شرکتهای خصوصی نفتی و امثالهم یا گاهی اوقات توسط دولتهاست.
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
💠 عضویت در کانال👇
┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓
https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7
┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠
#شگفتا
حتما این پیام را از رئیس پلیس راه دیدهاید:
🔹تصادفات کشور عراق ۳ و نیم برابر ایران است اما کشتههای تصادفات عراقیها نصف ایرانیها است و این موضوع تنها به دلیل خودروهای ایمنی است که دارند.
این حرف کاملا تحریف واقعیت است.
اولا که آمار عراق آمار نیست و اصلا قابل استناد نیست.
دوم اینکه تعداد سفر در ایران ده ها برابر عراق است.
سوم اینکه چرا کشوری مثل فرانسه را مقایسه نکنیم؟
1. میانگین تصادفات ایران 530000
2. میانگین تصادفات فرانسه 60000
3. جمعیت ایران 85 میلیون
5. جمعیت فرانسه 67 میلیون
5. میانگین کشته شدگان ایران 19000
6. میانگین کشته شدگان فرانسه 3000
7. درصد مرگ نسبت به تصادف ایران : 3.5 درصد
8. درصد مرگ نسبت به تصادف فرانسه : 5 درصد
این به این معنا نیست که نباید کیفیت خودرو بالا برود. بلکه به این معناست که جناب رئیس پلیس محترم از زیر بار مسئولیتی که اتفاقا متوجه خودشان است شانه خالی نکنند و پیشگیری کنند از تصادفات!
شاید هم ماشینهای فرانسوی بیکیفیت است و ما خبر نداریم!
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
💠 عضویت در کانال👇
┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓
https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7
┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛
باصر
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠 #شگفتا حتما این پیام را از رئیس پلیس راه دیدهاید: 🔹تصادفات کشور عراق ۳ و نی
مقایسه ایران و عراق!
حتی در همین مورد هم دروغ گفتهاند!
ایران با تعداد سفر بسیار بیشتر از عراق تعداد تلفاتش کمتر است.
البته زیاد است و باید به سرعت کم شود.
باصر
مقایسه ایران و عراق! حتی در همین مورد هم دروغ گفتهاند! ایران با تعداد سفر بسیار بیشتر از عراق تعدا
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠
🔴رئیس پلیس راهور:
تلفات رانندگی عراق نصف ایران بخاطر خودروی ایمن!
⏪ اما حقیقت چیست؟
طبق نقشه رتبه بندی بهداشت جهانی
عراق در رتبه 37 شاخص تلفات رانندگی و ایران در رتبه 66 است.
نرخ تلفات عراق 7.32 و ایران نیز 5.36 می باشد.
همچنین ترند تلفات ایران با شیب تند نزولی و عراق صعودی است.
طبق آمار statista، تعداد تصادفات رانندگی عراق سال 2015 8836 تصادف بوده است.
همچنین آمار رسمی بانک جهانی 4134کشته
و تخمین سازمان بهداشت جهانی 7686کشته را
نشان می دهد.
یعنی در بهترین حالت بین 50 تا 80درصد تصادفات عراق منجر به فوت می شود و نیز گزارش سالانه وزارت بهداشت عراق در سال 2009 فاش کرد که در عراق، تلفات تصادفات جاده ای تقریباً چهار برابر بیشتر از جراحات ناشی از اقدامات تروریستی است.
در حالیکه جمعیت ایران نزدیک به 3برابر عراق است و به نقل از سالنامه آماری وزارت راه در سال 1400
بیش از 150هزار تصادف برون شهری رخ داده است
و اصلی ترین عامل تصادفات نیز خطای انسانی می باشد.
با این حال تخمین تلفات بانک جهانی و بهداشت جهانی حدود 16هزارنفر می باشد که در حدود 11درصد است.
همچنین آمار مقایسه ای روند تلفات جاده ای نشان می دهد اتفاقا عدم واردات خودرو و افزایش ایمنی خودروهای داخلی با روند نزولی و کاهش شدید آمار تلفات رانندگی در ایران
و گسترش واردات خودروهای خارجی و عدم واردات خودروهای ایرانی در عراق همزمانی دارد.
در پایان از دادستان کل کشور تقاضا داریم
تا رئیس پلیس راهور را به اتهام نشر اکاذیب متعدد در رسانه ها و تشویش اذهان عمومی بازخواست نماید.
✍️سیدامیرحسین حسینی
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
💠 عضویت در کانال👇
┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓
https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7
┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠
#پست_ویژه ⭐️
مادر ....
🔻امام صادق سلام الله علیه فرمودند:
▪️ان اطفال شیعتنا من المؤمنین تربیهم فاطمة علیها السلام؛
☘ بی شک خردسالان شیعه ما از مؤمنان را #فاطمه علیها السلام پرورش می دهد.
📚 بحارالانوار، ج 6، ص 229.
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
💠 عضویت در کانال👇
┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓
https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7
┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠
#تاریخ_مستند
🔴 غربت #حضرت خدیجه سلام الله علیها در زمان وضع حمل
◾️شیخ صدوق در کتاب امالی با چند واسطه از مفضل بن عمر نقل میکند که گفت:
به حضرت امام صادق علیه السلام گفتم:
ولادت فاطمهی زهراء سلام الله علیها چگونه بود؟
فرمود:
بلی موقعی که پیامبر اکرم صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِه وَ سَلَّم با خدیجهی کبری ازدواج نمود زنان مکّه از آن بانو کناره گیری نمودند، نزد او نمیرفتند و بر او سلام نمیکردند، هیچ زنی را اجازه نمیدادند که نزد آن بانو مشرّف شود. این موضوع باعث وحشت و ناراحتی خدیجه کبری شد، غم و اندوه وی برای پیامبر اکرم صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِه وَ سَلَّم بود که مبادا آن حضرت را آسیبی برسد.
هنگامی که خدیجه به حضرت زهرا سلام الله علیها حامله شد، فاطمهی اطهر در رحم مادر با مادر گفتگو میکرد و او را امر به صبر مینمود. ولی خدیجهی کبری این موضوع را از پیامبر صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِه وَ سَلَّم پنهان میداشت تا اینکه یک روز پیامبر خدا، نزد خدیجهی کبری آمد و شنید که آن بانو با فاطمهی زهرا سخن میگوید، فرمود:
ای خدیجه با که سخن میگویی؟! خدیجه گفت:
این بچّهای که در رحم من است با من سخن میگوید و مونس من است.
پیامبر خدا صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِه وَ سَلَّم فرمود:
آری این جبرئیل است که به من بشارت میدهد و میگوید این فرزند دختر من است، این فرزند نسلیست طیّب و طاهر و مبارک. خدای توانا نسل مرا از این دختر برقرار و پایدار خواهد نمود. به زودی امامان را از این دختر به وجود میآورد و آنان را پس از اینکه وحی پروردگار قطع شود در زمین خلیفهی خویشتن قرار خواهد داد.
حضرت خدیجهی کبری دائماً در همین حال بود تا اینکه موقع وضع حمل وی فرا رسید، در این موقع خدیجه نزد زنان قریش و بنی هاشم فرستاد که بیایید و مرا دربارهی وضع حمل یاری نمائید. امّا آنها به او پاسخ رد دادند و در جواب گفتند:
چون تو سخن ما را نپذیرفتی و با محمّد صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِه وَ سَلَّم که شخص فقیر و یتیم ابوطالب بود ازدواج نمودی لذا ما نزد تو نخواهیم آمد و متصدّی هیچ گونه امر تو نخواهیم شد! ! خدیجهی کبری از شنیدن این جواب غمگین گردید، در همان حالی که وی اندوهناک بود ناگاه چهار زن گندمگون و بلند بالا که مثل زنان بنی هاشم بودند نزد او حاضر شدند هنگامی که خدیجهی کبری آنان را دید جزع و فزع کرد، یکی از آنان گفت:
ای خدیجه! محزون مباش! زیرا ما فرستادگان خداییم، ما خواهران تو هستیم، من سارهام، این بانو آسیه بنت مزاحم است که در بهشت رفیق تو میباشد. این بانو: مریم دختر عمران و آن بانوی دیگر: کلثم خواهر موسی بن عمران است خداوند ما را فرستاده تا متصدی امر وضع حمل تو باشیم، یکی از آن زنان طرف راست و دیگری سمت چپ، سوّمی آنها مقابل حضرت خدیجه سلام الله علیها و چهارمی آنها پشت سر او نشستند و حضرت خدیجه سلام الله علیها، حضرت فاطمه سلام الله علیها را در حالی که پاک و پاکیزه بود زائید.
موقعی که حضرت زهراء سلام الله علیها متولّد شدند نور آن بانو درخشید تا اینکه تمام خانههای مکّه نورانی شد، هیچ خانهای در شرق و غرب زمین باقی نماند مگر اینکه آن نور در آن تابید، آنگاه تعداد ده نفر از حورالعین نزد حضرت خدیجهی کبری آمدند که با هر کدام یک تشت و ابریق۲ بهشتی بود، ابریقها پر از آب کوثر بودند، آن زنی که در مقابل حضرت خدیجهی کبری بود ابریقها را گرفت و حضرت فاطمهی زهراء سلام الله علیها را با آب کوثر شستشو داد، بعداً دو حوله که از شیر سفیدتر و از مشک و عنبر خوشبوتر بودند بیرون آورد و یکی از آنها را به بدن مبارک حضرت زهراء سلام الله علیها پیچید و دیگری را برای آن حضرت مقنعه قرار داد، سپس آن زن از حضرت زهراء سلام الله علیها خواست که سخن بگوید، زهرای اطهر سلام الله علیها زبان به شهادتین گشود و فرمود:
«اَشهَدُ اَن لا اِلهَ اِلاّ الله وَ اَنَّ اَبی رَسُولُ الله سَیِّدُ الاَنبِیاءِ وَ اَنَّ بَعلی سَیِّدُ الاَوصیاءِ وَ وُلدی سادَةُ الاَسباطِ.»
آنگاه بر آن زنان سلام کرده و هر یک را با اسامی خود نام برد، آنان برای آن نوزاد مقدّس خندان شده و به یکدیگر بشارت دادند، اهل آسمان هم راجع به ولادت حضرت زهراء سلام الله علیها به یکدیگر بشارت میدادند. در آسمان نور درخشندهای پیدا شد که ملائکه قبل از آن نظیر آن را ندیده بودند.
آن زنان به خدیجهی کبری گفتند:
این مولود پاک و پاکیزه را که مبارک است بگیر! خود این نوزاد و نسل وی با برکت خواهند بود، خدیجهی کبری سلام الله علیها با خوشحالی و مسرّت تمام حضرت زهراء سلام الله علیها را گرفته و پستان در دهان او نهاد و شیری در دهان وی جاری شد. پس حضرت فاطمهی اطهر سلام الله علیها در هر روزی به قدر یک ماه و هر ماه به قدر یک سال رشد میکرد.
📚 الموسوعه الکبری عن فاطمه الزهرا سلام الل
ه علیها ج۲ ص ۱۶۹ بنقل از امالی صدوق
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
💠 عضویت در کانال👇
┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓
https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7
┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠
#اقتصاد_اسلامی
دکتر علی سعیدی:
من بهجای اینکه بهدنبال اثبات وجود چیزی به نام اقتصاد اسلامی باشم، میخواهم سؤال بنیادینتری بپرسم و آن اینکه مگر ما چیزی به نام علم اقتصاد داریم؟ یعنی آیا گزارههای بنیادین مکتب لیبرالیسم «علمی» اند؟
مثلا اینکه «بازار آزاد یا رقابت کامل میتواند بیشترین کارایی را برای اقتصاد فراهم کند» گزارهای حاکی از واقع و عاری از هرگونه قضاوت هنجاری است؟ یا نظریه مقداری پول که حجم پول در گردش را با سطح عمومی قیمتها مرتبط میکند، گزارهای اثباتی وفارغ از هرگونه دعاوی هنجاری و ایدئولوژیک است؟
یا نظریۀ عمومی کینز یا تعادل عمومی والراس یا نظریۀ مطلوبیت نهایی یا نظریۀ رفتار مصرفکننده یا نظریۀ رفتار تولیدکننده یا نظریات رفاه؛ کدامشان از کدام «واقعیت عینی» سخن میگویند؟
آیا جز این است که تمامی این نظریاتی که در کلاسهای اقتصاد میخوانیم و درس میدهیم هر کدام به نحوی بهدنبال تنظیم امور اقتصادی هستند؟ و آیا جز این است که هر کدام از اینها از نوع #حکم و #فتوا هستند و امری را #حلال و عمل بر خلاف آن را #حرام میکنند؟
مگر نه این است که از نگاه طرفداران اقتصاد رایج، رسیدن به نقطۀ کارای پارتویی #واجب است؟ مگر نه این است که در مواقع تزاحم میان برابری و کارایی، از قواعد رفع تزاحم استفاده میشود؟
و مگر غیر از این است که تمام اقتصاد خرد، فقه استدلالی برای اثبات کارایی بازار کاملاً رقابتی در توزیع «بهینۀ» کالاهای خصوصی است و نهایتاً فتوای آقای آلفرد مارشال را در وجوب رساندن اقتصاد به نقطۀ تعادل عرضه و تقاضا مستدل و مستند میکند؟
به بیان صریح و ساده، تمام آنچه بهعنوان «علم اقتصاد» تبلیغ و ترویج میشود، چیزی نیست جز فتواهای فقهی علمای لیبرال دربارۀ تعاملات اقتصادی جامعۀ خودشان!
پن: در مورد کاربرد ریاضیات در اقتصاد از پرفسور درخشان:
http://dr-derakhshan.ir/teachings/اقتصاد-ریاضی-و-اقتصاد-سنجی/post/41/کاربرد-ریاضیات-در-اقتصاد
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
💠 عضویت در کانال👇
┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓
https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7
┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠
#تاریخ_مستند
#احتجاج_با_اهلسنت
🔴 بیست و دوم #جمادی_الثانی سالروز مرگ
متخلف اول ( #ابوبکر )
▪️به در شب سه شنبه 22 جمادی الثانی در سال 13 ه’ عبداللَّه بن عثمان معروف به ابوبکر بن ابی قحافه در سن 67 سالگی، از این جهان به سوی سزای اعمالش رخت بربست.۱
او مدت دو سال و بیست و دو روز غاصب خلافت بود، و اولین کسی بود که بعد از شهادت پیامبر به انتخاب اعضای سقیفه بنی ساعده خلیفه شد. انتخاب ابوبکر به گونه ای بی حساب بود که عمر با آنکه خود گرداننده برنامه سقیفه بود می گوید: «بیعت با ابوبکر امری بدون تدبیر و مشورت و دقت بود، مثل زمان جاهلیّت، که خداوند مسلمانان را از شر آن محفوظ داشت. هرکس چنین کاری را تکرار کند او را بکشید»۲
اهل سنّت در علّت مرگ او نوشته اند: ابوبکر در روز دوشنبه 7 جمادی الاخر غسل کرده بود، و آن روز هوا سرد بود. به این دلیل سرما خورد و تب کرد، و 15 روز این تب ادامه داشت، و به نماز نمی رفت، تا در شب سه شنبه 22 جمادی الاخر بعد از آنکه خلافت را به عمر واگذار کرد، مرد.۳
قبل از وفات عثمان را برای نوشتن وصیت نامه ای در باره خلافت طلب کرد که امر خلافت بعد از ابوبکر با عمر بن خطاّب باشد. او کلمه ای گفت و بیهوش شد، و بقیه را عثمان از پیش خود نوشت که امر خلافت با عمر است. ابوبکر به هوش آمد و عثمان را دعا کرد که آنچه او می خواسته نوشته است.۴
ابوبکر هنگام مرگ کلماتی گفت. از جمله اینکه: «کاش تفتیش خانه فاطمه و علی علیهماالسّلام نمی کردم».۵
📚 منابع شیعه و سنی
۱. تتمه المنتهی: ص 10. تاریخ الخلفاء: ص 81. فیض العلام: ص 279. بحار الانوار: ج 29، ص 521)
۲.الغدیر: ج 5، ص 370. صحیح بخاری: باب رجم الحبلی، ح 6681. مسند احمد: حدیث 393. سیره ابن هشام: ج 4، ص 308)
۳.تاریخ الخلفاء: ص 81. بحار الانوار: ج 29، ص 521)
۴. شرح ابن ابی الحدید: ج 1، ص 165)
۵.(مروج الذهب: ج 2، ص 308. تتمه المنتهی: ص 10. الامامه و السیاسه: ج 1، ص 18. سبعه من السلف: ص 77. تاریخ طبری: ج 4، ص 52. میزان الاعتدال: ج 2، ص 215)
اللهم العن اعداء محمد و آل محمد و عذبهم عذابا الیما
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
💠 عضویت در کانال👇
┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓
https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7
┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠
🔻 #مستحبات و #مکروهات را بشناسیم ....
💢 #استحباب نوشتن بسم الله الرحمن الرحیم و زیباتر نوشتن آن
امام صادق سلام الله علیه فرمود:
ترک مکن نوشتن «بِسْمِ الله الْرَّحْمنِ الرَّحیمِ» را، بهتر از سایر چیزها که می نویسی بنویسی.
📚 کتاب #حلیه_المتقین
باب یازدهم فصل دوازدهم
#آداب_مجالست
#سیره_اهلبیت_سلام_الله_علیهم
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
💠 عضویت در کانال👇
┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓
https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7
┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠
سید هاشم الحیدری
#شیعه
#مرام_اهل_بیت_سلام_الله_علیهم_اجمعین
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
💠 عضویت در کانال👇
┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓
https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7
┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛