💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠
#دستورات_ماثور
🔴 فضیلت روزه داری در ماه #ذی_الحجه
🔻 ۱. روزه داری در سه روز متوالي كه پنجشنبه و جمعه و شنبه باشد:
▪️روايت شده از پیامبر صلی الله و علیه و آله كه:
« هر كه در يكي از ماههاي حرام سه روز متوالي كه پنجشنبه و جمعه و شنبه باشد روزه بگیرد خداوند متعال ثواب نهصد سال عبادت براي او می نویسدبه گونه ای که در این مدت روزها روزه بوده و شب ها به شب بیداری و عبادت پرداخته است » و در روایتی دیگر خداوند عبادت یکسال را برای او می نویسد»1
🔻 ۲. روزه گرفتن در نُه روز اوّل .
▪️ روایت شده از رسول خدا صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم که فرمود:
به ازاي هر روزيكه روزه ميگيري ثوابي برابر با آزاد كردن صد بنده و قرباني صد شتر و اعزام صد اسب كه در راه خدا بر آن جنگ كنند، براي تو نوشته ميشود؛ و در روز ترويه (روز هشتم ذي الحجه) از براي تو است ثواب آزاد كردن هزار بنده و قرباني كردن هزار شتر و فرستادن هزار اسب كه در راه خداوند بر آن سوار شوند و جنگ كنند؛ پس چون روز عرفه ميشود، ثواب آزاد كردن دو هزار بنده و دو هزار شتر قرباني و ارسال دو هزار اسب براي جنگ در راه خدا و كفاره (گناهان) شصت سال گذشته و شصت سال آينده در نامه اعمال تو ثبت ميگردد. 2
📚 ۱. اقبال الاعمال ج۱ ص۳۰۸
📚 ۲. ثواب الاعمال ص۷۳
#اعمال
#دستورات_ماثور
#روایات
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
💠 عضویت در کانال👇
┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓
https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7
┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛
http://eitaa.com/basershiea
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠
#روایات
#معارف
🔴 معنای ذکر شریف " لا حول و لا قوه الا بالله "
▪️از #امیرالمومنین " سلام الله علیه " معناي «لا حول و لا قوّة الّا باللّه» را پرسيدند، حضرت فرمودند :
ما در برابر خداوند مالك چيزي نيستيم و هرچه داريم از اوست. پس هرگاه او كه در حقيقت مالك اصلي است چيزي به ما بخشيد، ما وامدار اوييم و بار مسؤوليّت آن به دوشمان است، و آنگاه كه از ما باز ستاند تكليفش را از دوشمان برداشته است.
📚 نهج البلاغه، حکمت ۳۹۶
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
💠 عضویت در کانال👇
┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓
https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7
┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛
http://eitaa.com/basershiea
باصر
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠
#مقتل_مستند
⚫️نحوه ی شهادت #امام_باقر سلام الله علیه
(سمی کردن زین اسب)
🔻قطب راوندى به سند معتبر از حضرت امام جعفر صادق علیهالسّلام روایت کرده است که زید بن الحسن با پدرم مخاصمهاى داشت در اوقاف حضرت رسول صلّى اللّه علیه و آله و سلّم، مىگفت: فرزند امام حسن علیهالسّلام که فرزند بزرگتر است اولى است از فرزند امام حسین علیهالسّلام ... زید متوجّه شام شد و به نزد عبد الملک بن مروان رفت، چون به مجلس او در آمد گفت: به نزد تو آمدهام از پیش جادوگر و دروغگوئى که حلال نیست تو را که او را بگذارى... پس عبد الملک نوشت به والى مدینه که: امام محمّد باقر را مقید گردان و به نزد من فرست.
و به زید گفت که: اگر قتل او را به تو فرمایم خواهى کرد؟ زید گفت: بلى... پس عبد الملک به والى مدینه نوشت که: هزار هزار درهم براى محمّد بن على بفرست و اسلحه و زره حضرت رسول صلّى اللّه علیه و آله و سلّم را از او بطلب، پس والى مدینه به خانه پدرم آمد.
و نامه عبد الملک را بر او خواند، پدرم گفت: چند روز مرا مهلت بده، والى گفت: چنین باشد، پس پدرم متاعى چند که مشتمل بود بر آنها که عبد الملک مىخواست از شمشیر و زره و عصا و انگشتر و غیر آنها مهیا کرد و براى والى فرستاد، والى آنها را براى عبد الملک فرستاد، و عبد الملک به دیدن آنها بسیار شاد شد و زید را طلبید و آنها را به او نمود.
چون زید آنها را دید گفت: تو را بازى داده است و هیچیک از اینها از امتعه حضرت رسول صلّى اللّه علیه و آله و سلّم نیست. پس عبد الملک به پدرم نوشت که: مال ما را گرفتى و آنچه طلب کرده بودیم براى ما نفرستادى، پدرم در جواب او نوشت که: آنچه من دیدم براى تو فرستادم، خواهى باور کن و خواهى باور مکن، پس به ظاهر عبد الملک تصدیق آن حضرت کرد، ... و به حسب ظاهر زید را گرفت و مقید و محبوس گردانید ... و نامهاى نوشت به پدرم که: پسر عمّت را براى تو فرستادم که تو او را تأدیب نمائى و در خدمت تو باشد، و زینى از براى آن حضرت فرستاد که بر آن سوار شود.
چون زید را به خدمت حضرت آوردند، حضرت به نور امامت دانست که آنها همه مکر و حیله است، و او زید را فرستاده است که آن حضرت را شهید کند، پس آن امام مظلوم به زید گفت: واى بر تو چه بسیار عظیم است آنچه اراده کردهاى، و این چه امور شنیعه است که بر دست تو جارى مىشود، و گمان مىکنى که من نمىدانم که تو در چهکارى، من مىدانم این زین را از چوب کدام درخت تراشیدهاند، و در آن چه چیز تعبیه کردهاند، و لیکن چنین مقدّر شده است که شهادت من به این نحو باشد.
پس آن زین را به امر خلیفه بر اسب زدند و حضرت سوار شد، و در آن زهرى تعبیه کرده بودند، و بدن مکرّمش ورم کرد و آثار موت در خود مشاهده نمود، پس فرمود که کفنهاى آن جناب را حاضر کردند، و در میان آن، جامههاى سفید بود که حضرت در آنها احرام بسته بود، فرمود که: آنها را در میان کفنهاى من قرار بدهید؛ و سه روز در درد و الم و مشقّت بود، و در روز سوّم به سایر شهدا و اهل بیت رسالت ملحق شد.
پس حضرت صادق علیهالسّلام فرمود: آن زین نزد ما آویخته است، و هر وقت در آن نظر مىکنیم، شهادت آن بزرگوار به خاطر مىآوریم، و چنان آویخته خواهد بود تا طلب خون خود را از دشمنان خود بکنیم.
📚 خرایج 2/ 711
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
💠 عضویت در کانال👇
┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓
https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7
┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛
http://eitaa.com/basershiea
باصر
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠
#اقتصاد_اسلامی
🪙 امام باقر(ع) و نجات نظام پولی جهان اسلام!
• نظام مالی، دو پولی بود: درهم ساسانی و دینار رومی/ تصرفات جزیی در ضرب سکه، نظام پولی را عوض نمی کرد.
• نظام مالی بین دو پول متفاوت، مشکلات خود را داشت از جمله: نسبت بین دو پول! گاهی یک دینار ۷درهم ارزش داشت و گاه به ۲۵و ۳۵درهم می رسید!
- از علل این تولرانس، "میزان حجم پول" بود. اگر درهم در غنائم از ایران زیاد می شد بر ارزش دینار اثر موضعی داشت. گاهی هم بخاطر فرار از زکات یا واکنش به حجم پول، دینارها ذوب و شمش طلا می شد و تبعا ارزش دینار آن افزون می شد!
• امپراطوری روم در تهدید خود مسلمین را مخیّر کرد یا با #دینار_موهن به پیامبرشان معامله کنند! و یا دینار را کنار بگذارند!
⬅️ دومی موجب کاهش حجم دینار شده و بر ارزش درهم هم اثر میکرد! مثلا ارزش یک دینار به۲۵ و ۳۵درهم می رسید!
⬅️ تجارت و تولید و خدمات با کاهش نقدینگی مواجه و قیمت ها بالا می رفت!
• ابتکار امام باقر(ع) در این بستره شکل گرفت: یک نظام پولی مستقل و حذف کامل دینار رومی و درهم ساسانی! (ر.ک: حیاة الحیوان الکبری ج۱ص۹۷)
• ماهم اگر #دیپلماسی_اقتصادی دو دهه قبل را به سمت ایجاد "بازار مشترک اسلامی" و "پول واحد اسلامی" می بردیم تحریم های دلار، کشورهای اسلامی و ایران را دچار این همه مخاطره نمی کرد!
#اقتصاد_اسلامی
#تحریم_ارزی
محسن قنبریان
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
💠 عضویت در کانال👇
┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓
https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7
┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛
http://eitaa.com/basershiea
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠
#شب_جمعه
🔴 نمازی بسیار مهم و راه گشا برای استغاثه به امام زمان سلام الله علیه در شب جمعه
در کتاب «نجم ثاقب» از کتاب «کنوز النّجاح» شیخ طبرسی نقل کرده که از ناحیه مقدّسه حضرت صاحب الزمان(علیهالسلام) توقیع بیرون آمد که: هرکس را به خداوند تعالی حاجتی پیش آید باید بعد از نیمه شب جمعه غسل کند و به جایگاه نماز خود برود و دو رکعت نماز بخواند.
در رکعت اول وقتی که به آیه «إِیّٰاکَ نَعْبُدُ وَ إِیّٰاکَ نَسْتَعِینُ؛ پروردگارا! تنها تو را میپرستیم و تنها از تو یارى مىجوییم» رسید صد مرتبه آن را بگوید، سپس سوره «حمد» را به پایان ببرد و یک مرتبه «توحید» بخواند و رکوع و دو سجده را بجا آورد؛ و «سُبْحانَ رَبِّیَ الْعَظِیمِ وَ بِحَمْدِهِ؛ پروردگار بزرگ من از هر عیب و نقصی پاک و منزّه است و من مشغول ستایش او هستم» را در رکوع هفت مرتبه و «سُبْحانَ رَبِّیَ الْأَعْلَىٰ وَ بِحَمْدِهِ؛ پروردگار من که از هر کسی بالاتر است، از هر عیب و نقصی پاک و منزّه میباشد و من مشغول ستایش او هستم» را در هر سجده هفت مرتبه بخواند و رکعت دوم را نیز به همین شیوه بجا آورد.
و پس از تمام شدن نماز این دعا را بخواند، به درستی که حقتعالی حاجت او را برآورده میسازد هر حاجتی که باشد بجز آنکه حاجت او در قطع کردن پیوند خویشان باشد؛ و دعا این است:
اللّٰهُمَّ إِنْ أَطَعْتُكَ فَالْمَحْمَدَةُ لَكَ، وَ إِنْ عَصَيْتُكَ فَالْحُجَّةُ لَكَ، مِنْكَ الرَّوْحُ وَمِنْكَ الْفَرَجُ، سُبْحانَ مَنْ أَنْعَمَ وَشَكَرَ، سُبْحانَ مَنْ قَدَّرَ وَغَفَرَ . اللّٰهُمَّ إِنْ كُنْتُ عَصَيْتُكَ فَإِنِّي قَدْ أَطَعْتُكَ فِي أَحَبِّ الْأَشْياءِ إِلَيْكَ وَهُوَ الْإِيمانُ بِكَ، لَمْ أَتَّخِذْ لَكَ وَلَداً وَلَمْ أَدْعُ لَكَ شَرِيكاً مَنّاً مِنْكَ بِهِ عَلَيَّ لَامَنّاً مِنِّي بِهِ عَلَيْكَ، وَقَدْ عَصَيْتُكَ يَا إِلٰهِي عَلَىٰ غَيْرِ وَجْهِ الْمُكابَرَةِ، وَلَا الْخُرُوجِ عَنْ عُبُودِيَّتِكَ، وَلَا الْجُحُودِ لِرُبُوبِيَّتِكَ، وَلٰكِنْ أَطَعْتُ هَوايَ وَأَزَلَّنِي الشَّيْطانُ، فَلَكَ الْحُجَّةُ عَلَيَّ وَالْبَيانُ فَإِنْ تُعَذِّبْنِي فَبِذُنُوبِي غَيْرُ ظالِمٍ لِي، وَ إِنْ تَغْفِرْ لِي وَتَرْحَمْنِي فَإِنَّكَ جَوادٌ كَرِيمٌ .
پس از این دعا تا نفس او وفا کند «یا کریم، یا کریم» را تکرار کند،
و بعد از آن بگوید:
يَا آمِناً مِنْ كُلِّ شَيْءٍ وَكُلُّ شَيْءٍ مِنْكَ خائِفٌ حَذِرٌ أَسْأَلُكَ بِأَمْنِكَ مِنْ كُلِّ شَيْءٍ وَخَوْفُِ كُلِّ شَيْءٍ مِنْكَ، أَنْ تُصَلِّيَ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تُعطِيَنِي أَماناً لِنَفْسِي وَأَهْلِي وَوَلَدِي وَسائِرِ مَا أَنْعَمْتَ بِهِ عَلَيَّ حَتَّىٰ لَا أَخافَ وَلَا أَحْذَرَ مِنْ شَيْءٍ أَبَداً إِنَّكَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ، وَحَسْبُنَا اللّٰهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ، يَا كافِيَ إِبْرَاهِيمَ نُمْرُودَ، وَيَا كافِيَ مُوسىٰ فِرْعَوْنَ، أَسْأَلُكَ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَأَنْ تَكْفِيَنِي شَرَّ فُلانِ ابْنِ فُلان.
📚مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل ج ۶، ص ۷۵
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
💠 عضویت در کانال👇
┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓
https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7
┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛
http://eitaa.com/basershiea
4_5947276283179175113.mp3
5.52M
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠
#داستان_کوتاه
◽️تنش مثل بید میلرزید،
میخواست از شهر فرار کند،
آمده بود برای خداحافظی از امام.
پرسید:
چرا میخواهی فرار کنی؟
گفت:
حاکم شهر به من نگینی داده برای حکاکی،
موقع حکاکی نگین شکست!
دستش به من برسد، مرا خواهد کشت!
امام هادی علیه السلام فرمود:
نترس، خیر است، برگرد خانه.
برگشت.
مامور حاکم آمد دنبال نگین...
#امام_هادی_علیه_السلام
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
💠 عضویت در کانال👇
┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓
https://eitaa.com/joinchat/231342355Cd9d5acdd08
┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛
14.eheyat.comحرارت-قلوب.mp3
3.55M
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠
#نکته
تاثیر اباعبدالله سلام الله علیه بر دلها
#حجه_الاسلام_عالی
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
💠 عضویت در کانال👇
┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓
https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7
┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛
http://eitaa.com/basershiea
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠
#اقتصاد_فرهنگی
پیشرفت؛ رقابت و معاد!
اساسا #رقابت بر سر دنیا و مافیها ریشه همه مشکلات اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و فردی و اجتماعی است و این رقابت، ماحصل ایمان نداشتن به آخرت و همهچیزدانستن دنیاست.
مقام معظم رهبری:
مسئلهی دوّمی که مسئلهی اساسی است، قضیّهی معاد، قضیّهی محاسبه، قضیّهی تمام نشدن قضایا با زوال جسم -با مرگ- است؛ این خیلی مسئلهی مهمّی است؛ اینکه حساب و کتابی در کار است؛ «فَمَن یَعمَل مِثقالَ ذَرَّةٍ خَیراً یَرَه». ملّتی که این اعتقاد را داشته باشد و در برنامهی عملیاش این معنا باشد که «فَمَن یَعمَل مِثقالَ ذَرَّةٍ خَیراً یَرَه. وَ مَن یَعمَل مِثقالَ ذَرَّةٍ شَرّاً یَرَه»، در زندگیاش تحوّل اساسی به وجود خواهد آمد. اعتقاد به امتدادِ نتایج عمل، ایثار و جهاد را معنا میبخشد و منطقی میکند. یکی از ابزارهای مهمّ ادیان -که در اسلام بهطور واضحی وجود دارد- مسئلهی جهاد است. جهاد باید همراه با ایثار باشد؛ وَالّا جهاد نخواهد شد. ایثار یعنی ازخودگذشتگی. در منطق عقل ابزاری، ازخودگذشتگی یک امر بیمنطقی است. خب، چرا من از خودم بگذرم؟ این اعتقاد به معاد است که این را منطقی میکند، عقلانی میکند. وقتی ما معتقدیم که هیچ عملی از بین نخواهد رفت و همهی اعمال محفوظ است و ما در آن زندگی واقعی -که حَیَوان واقعی و زندگی واقعی است؛ «اِنَّ الدّارَ الآخِرَةُ لَهِیَ الحَیَوان»- این اعمال را در مقابل چشممان خواهیم دید، آنوقت اینجا اگر برای تکلیف، برای وظیفه یک چیزی را از دست دادیم، احساس خسارت نمیکنیم؛ ولو آن چیز جانمان باشد، ولو آن چیز عزیزان و فرزندانمان باشد. باید اینها جزو الگوی پیشرفت بیاید و در پیشرفت یک جامعه معنا پیدا کند. بنابراین مسئلهی اصلی، مسئلهی توحید و مسئلهی معاد است.
اللهم عجل لولیک الفرج
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
💠 عضویت در کانال👇
┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓
https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7
┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛
http://eitaa.com/basershiea
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠
#دشمن_شناسی
پرچم نماد اقتدار...
پرچم نقش مهمی در هویتبخشی به کارزار جنگ دارد. پیش از این علمدار عنصری اصلی در پیشبرد عملیات جنگ بود. معمولا بهترینها، شجاعترینها، قدرتمندترینها، وفادارترینها و جانبازترینها را به عنوان علمدار انتخاب میکردند تا پرچم بر زمین نماند. تعیین چند علمدار برای در اهتزاز ماندن پرچم امری ضروری و تعیینکننده بود.
دشمن هم تمرکز داشت روی سرنگون کردن پرچم و پرچمدار. زیرا اثر روانی جدی داشت و نشان میداد لشکر رو به شکست است.
حجاب همان پرچم احکام اسلام و ادیان الهی و نظامات برخواسته از اراده دینی مردم است.
عنصر حیا و عفت عقبه محاصره جامعه است و حجاب آن پرچمی است که به شما میگوید مسیر محاصره مسدود است.
تا پردهدار، پردهدری نکند، درندگان جرئت پیشروی نخواهند داشت.
حجاب پرچم است و علمداری سپاه پاکدامنی را به زن دادهاند زیرا جوهرۀ حیا در زن بیش و پیش از مردان است.
حجاب زن نشان افتدار و صلابت و استحکام جامعه در برابر وادادگی و سرسپردگی پیش دشمن است.
زن کانون تولید و تکثیر و تعالی انسان و جامعه انسانی است. اگر ستون و خیمه تربیت نسل دچار سستی شود، جامعه به سمت بیماری و فساد و مرگ خواهد رفت.
لذا بانوی برگزیده و پاکدامن و آگاه و آگاهیبخش نماد اقتدار جامعۀ سالم است. پس دشمن هوشمندانه علیه او اعلان جنگ کرده و حضورش در جامعه را برنمیتابد.
| يجاهدون في سبيل الله ولا يخافون لومة لائم |
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
💠 عضویت در کانال👇
┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓
https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7
┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛
http://eitaa.com/basershiea
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠
#اعیاد_و_ولادات💐💐💐
#کرامات_اهلبیت
🔴 فضیلتی زیبا از حضرت #امام_هادی سلام الله علیه ...
▪️فی بصائر الدرجات: حدّثنا الحسین بن محمّد، عن المعلّی، عن أحمد بن محمّد بن عبداللَّه، عن محمّد بن یحیی، عن صالح بن سعید قال: دخلت علی أبی الحسن علیه السلام فقلت: جعلت فداک فی کلّ الاُمور أرادوا إطفاء نورک والتقصیر بک، حتّی أنزلوک هذا الخان الأشنع ، خان الصعالیک ! فقال: هاهنا أنت یابن سعید . ثمّ أومأ بیده فقال: اُنظر فنظرت فإذا بروضات أنقات ، وروضات ناضرات فیهنّ خیرات عطرات، وولدان کأ نّهنّ اللؤلؤ المکنون، وأطیارٌ وظباءٌ وأنهارٌ تفور فحار بصری والتمع وحسرت عینی فقال: حیث کنّا فهذا لنا عتید ولسنا فی خان الصعالیک
🔸صفّار رحمه الله در كتاب «بصائر الدرجات» از صالح بن سعيد نقل كرده است كه گفت: خدمت حضرت هادى عليه السلام رسيدم هنگامى كه متوكّل لعنت الله علیه آن حضرت را به سامراء دعوت كرده بود و در جاى نامناسبى منزل داده بود - به آن حضرت عرض كردم: فدايت شوم، اينها در همه امور قصد دارند نور فروزان شما را خاموش كنند و در حق شما كوتاهى كنند تا آنجا كه شما را در اين كاروانسراى بسيار زشت كه جاى فقيران و فرومايگان مى باشد ساكن نموده اند. امام عليه السلام فرمودند: تو در اين پايه از معرفت ما هستى و خيال مى كنى اين امور از قدر و منزلت ما مى كاهد. سپس با دست اشاره نمود و فرمود: نگاه كن چه مى بينى؟ چون نگاه كردم باغ هاى زيبا منظر و پر طراوتى مشاهده كردم كه در آن زنان نيكوكار خوش بو و نونهالانى كه همچون مرواريدى در پوشش بودند، و پرندگان زيبا و آهوهاى خوش خط و خال و نهرهاى جارى وجود داشت، ديدن اين منظره مرا به حيرت انداخت و چشمانم را خيره نمود. امام عليه السلام فرمودند: ما هر كجا باشيم چنين موقعيتى داريم و در حقيقت در «خان صعاليك» كه جايگاه فقيران و فرومايگان است نخواهيم بود.
📚بصائر الدرجات: ۴۰۶ ح ۷، كافى: ۴۹۸/۱ ح۲
📚 إعلام الورى: ۳۶۵
📚بحار الأنوار: ۱۳۲/۵۰ ح ۱۵ و علاّمه بزرگوار مجلسى رحمه الله شرح طولانى در ذيل اين حديث بيان فرموده است، به آنجا مراجعه كنيد.
📚مناقب ابن شهراشوب: ۴۱۱/۴،
📚كشف الغمّة: ۳۸۳/۲،
📚مدينة المعاجز: ۴۲۱/۷ ح۴
📚 الإختصاص: ۳۲۴، الإرشاد: ۳۲۴.
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
💠 عضویت در کانال👇
┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓
https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7
┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛
http://eitaa.com/basershiea
💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠
#نکته
چند روز قبل مطلبی منتشر شد که شورای عالی انقلاب فرهنگی طی مصوبه ای بخش (فاسد) نمایش خانگی را به طور کامل در اختیار صدا و سیما قرار داد.
اما در این متن به لزوم انحلال شبکه نمایش خانگی براساس اصل 44 قانون اساسی اشاره میکنیم
🔰 نظریه تفسیری شورای نگهبان (که چند سال قبل بیان شده است) در خصوص اصل چهل و چهارم قانون اساسی:
" مطابق نصّ صریح اصل چهل و چهارم قانون اساسی در نظام جمهوری اسلامی ایران رادیو و تلویزیون دولتی است و تأسیس و راه اندازی شبکههای خصوصی رادیوئی و تلویزیونی به هر نحو، مغایر این اصل میباشد.
بدین جهت انتشار و پخش برنامههای صوتی و تصویری از طریق سیستمهای فنی قابل انتشار فراگیر (همانند ماهواره، فرستنده، فیبرنوری و غیره) برای مردم در قالب امواج رادیوئی و کابلی غیر از سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خلاف اصل مذکور است "👇👇👇
https://www.shora-gc.ir/0000TT
👈 با این تفسیر شورای نگهبان از اصل چهل و چهارم قانون اساسی، مباحثی نظیر واگذار کردن سیاستگذاری، نظارت و تنظمیگری شبکه نمایش خانگی به صدا و سیما، از اساس باطل است.
در حقیقت، به غیر از خود سازمان صدا و سیما، به هیچ عنوان بخش خصوصی حق ندارد اقدامات موازی با صدا و سیما انجام دهد و انتشار فراگیر صوت و تصویر باید فقط حاکمیتی و دولتی باشد.
⏪چه ضربه های فرهنگی عمیقی که در این چند سال از شبکه فاسد نمایش خانگی بر پیکر جامعه وارد نشد.
چگونه وقتی شورای نگهبان، چند سال قبل، چنین نظری داده است،با این وجود، شبکه نمایش خانگی این همه مدت در حال فعالیت بوده است؟
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
💠 عضویت در کانال👇
┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓
https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7
┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛
http://eitaa.com/basershiea