طرح کلی ۱۵ دوم 17-Dec-2020 22-26-39.pdf
521.1K
🔰 مطالعه بالینی (طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن)
🔸 خلاصه ی نصف دوم جلسه ی چهاردهم
«فلسفه نبوت »
#واحد_سیاسی
#کتاب_بالینی
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی
🌐 بسیج مدرسه علمیه حقانی
🚨حاج قاسم سلیمانی:
⭕️والله از مهمترین شئون عاقبت به خیری، رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد.
🔘 لتُبَلْبَلُنّ بَلْبَلةً ، ولَتُغربَلُنّ غَرْبَلةً ،حتّى يعودَ أسفلُكُم أعلاكم ، وأعلاكم أسفلَكُم ، وليَسبقنّ سَبّاقونَ كانوا قَصَّروا، وليُقَصِّرَنَّ سبّاقونَ كانوا سَبَقوا. (بحار الأنوار : 5/218/12)
💠 امام على عليه السلام : همانا به يقين شما درهم آميخته وغربال خواهيد شد تا آن كه پايين است به رو آيد و آن كه بالاست به زير رود و آنان كه واپس مانده اند پيش برانند و آنان كه پيش افتاده اند واپس مانند.
#جهاد_و_شهادت
#سردار_دلها
🌐 بسیج مدرسه علمیه حقانی
بسیج مدرسه علمیه حقانی
🔰مقایسه نظام آموزشی حوزه و دانشگاه(۱۰) 🔸بحث وحدت حوزه و دانشگاه🔸 به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه
تفاوت نظام آموزشی حوزه و دانشگاه(۱۱)
نظام آموزشی غربی محصول جدایی علم از دین است و بدین ترتیب، برای اصلاح آن باید مبانی علوم را بار دیگر بر حقیقت عالم ـ یعنی معتقدات دینی ـ بنا کرد. این مفهوم اصلی وحدت حوزه و دانشگاه است. اجازه بدهید باز هم متذکر شوم که مفهوم این کار ـ یعنی پایهگذاری مبانی علوم بر حقیقت عالم ـ این نیست که فیالمثل با زبان فیزیک یا شیمی به اثبات وجود جهانآفرین یا تبیین معتقدات مذهبی بپردازیم؛ دین از این اثبات و تبیینها بینیاز است.
ایوان ایلیچ توجه ندارد که ایراد اصلی متوجه سیستم آموزشی نیست. پر روشن است که هر تمدنی برای پایدار ماندن ناچار است مجاری آموزش و پرورش را تنها در جهت تأمین نیازهای خویش باز بگذارد و دیگر راهها را مسدود و محدود کند. اگر ایرادی هست متوجه تمدن غربی است که نیازهای تخصصی خویش را از طریق این سیستم آموزشی برآورده میسازد.
#ادامه_دارد
"شهید سید مرتضی آوینی"
📔 کتاب توسعه و مبانی تمدن غرب
#واحد_سیاسی
#غایت_نظام_آموزشی
#آوینی
🌐 بسیج مدرسه علمیه حقانی
🔰 تلنگر
📞از شهدا به جامانده ها؛
هنوز هم شهادت مےدهند
اما بہ "اهل درد"
نه بے خیال ها ...
#جهاد_و_شهادت
🌐 بسیج مدرسه علمیه حقانی
17_Jalase-14.mp3
17.8M
🔰 صوت بالینی !🤔
🔻 صوت خلاصه ی جلسه ی چهاردهم طرح کلی ، با صدای خوشزنگ استاد سیدعلی حسینیخامنه ای !
از دست ندید...
#واحد_سیاسی
#کتاب_بالینی
#طرح_کلی
🌐 بسیج مدرسه علمیهحقانی
🔰 چارچوب های نوآوری (قسمت دوم)
📌 من در اینجا چارچوب های لازم برای نواندیشی و نوآوری را یادداشت کرده ام:
🎙 در دیدار طلاب حوزه علمیه مشهد
📆 ۲۲ تیر ۱۳۷۶
#واحد_علمی
#بصیرت_علمی
#کلام_ولایت
#تحصیل_علم
🌐 بسیج مدرسه علمیه حقانی
صوت ۴۰.m4a
1.57M
🔉 پادکست احکام روزانه
⚜ هر روز 90 ثانیه با احکام شرعی مورد نیاز :
🔲 موضوع : نماز
🔰واجبات نماز🔰
💠قرائت💠
مسئله شماره0⃣4⃣:
معیار بلند بودن نماز چیست⁉️
🎙 گوینده این قسمت:
🔻برادر میلاد تیموری 🔺
#احکام_روزانه
#احکام_نماز
#رساله_هفت_مرجع
#فقه_مبین
#واحد_تهذیب
🌐 بسیج مدرسه علمیه حقانی
🔰عوامل موثر در تمرکز حواس
1⃣داشتن آمادگی جسمانی و روانی
#واحد_علمی
#مهارت_علمی
#عوامل_موثر_در_تمرکز_حواس
🌐 بسیج مدرسه علمیه حقانی
شرح مواعظ ٤۹.mp3
1.84M
🔰 سخنرانی شبانه استاد فرجی
📒شرح مواعظ العددیه(حدیث ۵۷۲)
🗒 تأثير علم و عالم الهی
#بینشی
#حدیث
#مواعظ_العددیه
#استاد_فرجی
#واحد_تهذیب
🌐بسیج مدرسه علمیه حقانی
بسیج مدرسه علمیه حقانی
تفاوت نظام آموزشی حوزه و دانشگاه(۱۱) نظام آموزشی غربی محصول جدایی علم از دین است و بدین ترتیب، برای
🔰تفاوت نظام آموزشی حوزه و دانشگاه(قسمت آخر)
آموزش و پرورش همگانی که بر پایهی مدل کارخانه طرحریزی شده بود خواندن، نوشتن، حساب و قدری تاریخ و موضوعات درسی دیگر را یاد میداد. این «برنامهی درسی آشکار» بود. اما در پشت آن یک «برنامهی درسی نهانی» که چندان آشکار نبود وجود داشت، که اساسیتر بود: این برنامه که هنوز هم در اغلب کشورهای صنعتی معمول است مشتمل بر سه درس است: درس وقتشناسی، درس اطاعت، و درس کار تکراری طوطیوار. کار در کارخانه به کارگرانی نیاز دارد که بخصوص در مورد کار زنجیرهای بموقع سر کار حاضر شوند و از مقام بالا دستور بگیرند و بدون چون و چرا دستورات را اجرا کنند. در نهایت، کارخانه به زنان و مردانی احتیاج دارد که غلام حلقه بگوش ماشین یا اداره باشند و کارهای فوقالعاده یکنواخت و تکراری را بیچون و چرا انجام دهند.
بدین ترتیب، هرگز نباید آموزش و پرورش را در سیستم کنونی آن بهمفهوم عام و مطلق تعلیم و تربیت قلمداد کرد. در یک تمدن فرضی دیگر، متناسب با تغییر اهداف و نیازها سیستم آموزشی از نخستین چیزهایی است که تحول خواهد پذیرفت. بررسی ماهیت علوم و تکنولوژی نیز نشان خواهد داد که همین تناسب تا حد زیادی در ادراک بشر جدید از مفهوم علم هم صادق است و فیالمثل اگر بشر یکباره میل به غلبه بر طبیعت در جهت تمتع بیشتر از نعمات آن را از دست بدهد، ارزش علوم رسمی امروز یکباره تا حد دانستنیهایی نه چندان مفید سقوط خواهد کرد.
#تمام
🔰"شهید سید مرتضی آوینی"
📔 کتاب توسعه و مبانی تمدن غرب
#واحد_سیاسی
#غایت_نظام_آموزشی
#آوینی
🌐 بسیج مدرسه علمیه حقانی
📸 الگوبرداری از شهدا
✳️ ڪلی خندیدیم و خوش گذشت ، دلم نمیخواست راه تمام شود ...
📌خاطره ای از شهید مدافع حرم هادی شجاع🌷
#جهاد_و_شهادت
#خاطرات_شهدا
#دوست_دارم_مثل_تو_باشم
🌐 بسیج مدرسه علمیه حقانی
#اطلاعیه_جدید
بسم الله الرحمن الرحیم
« مَّثَلُ ٱلَّذِينَ يُنفِقُونَ أَمْوَٰلَهُمْ فِی سَبِيلِ ٱللَّهِ كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنۢبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ فِی كُلِّ سُنۢبُلَةٍ مِّا۟ئَةُ حَبَّةٍۗ وَ ٱللَّهُ يُضَٰعِفُ لِمَن يَشَآءُۗ وَ ٱللَّهُ وَٰسِعٌ عَلِيمٌ »
سلام خدمت رفقای عزیز✋✋✋
🔹🔸 در شرایط فعلی که الحق و الانصاف خیلی از خانواده ها زندگی و در آمدشون تحت الشعاع این بیماری قرار گرفته و توانایی اداره زندگی ازشون سلب شده، بسیج مدارس علمیه حقانی، شهیدین و امام محمد باقر بر خود لازم دانستند که در حد توان و وسع، گوشه ای از این خلا رو پر کنند، لذا تصمیم به راه انداختن یه طرح مواسات گرفته شد و چون این ایام هم مقارن با سالگرد شهادت حاج آقا دهقان بود، این رزمایش همدلی رو به یاد و نام ایشون مزین کردند...🔆🔆
⏱ ان شاالله رفقا هر چه سریعتر کمک های نقدی خودشون رو به شماره 💳:
5894631140529736
ارسال کنن تا ان شاالله هر چه سریعتر این کمک ها رو به دست خانواده های نیاز مند برسونیم...
✅ برای تماس با مسئول طرح می توانید با این شماره تماس بگیرید...۰۹۳۹۸۵۸۱۷۲۶ حسین میرنظامی
و من الله التوفیق...🌹🌹🌹
#جهاد_و_شهادت
#کمک_مومنانه
#مواسات
🌐 بسیج مدرسه علمیه حقانی