eitaa logo
بسیج مدرسه علمیه حقانی
1هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
691 ویدیو
260 فایل
🌐 بسیج مدرسه علمیه حقانی قم‌ (منتظریه) 📚رسانه محتوایی: @basije_haghani 📣ویراستی بسیج حقانی: https://virasty.com/basij_haghani هرگونه سوال، انتقاد یا پیشنهاد را با ادمین در میان بگذارید: @admin_basije
مشاهده در ایتا
دانلود
موفقیت و پیشرفت.گوشی همراه.jpg
597.2K
🔶🔸تصویر زمینه برای گوشی همراه🔸🔶 ┏━━━🔸💠🔸━━━┓ 🆔 @basije_haghani ┗━━━🔸💠🔸━━━┛🔶🔸
موفقیت و پیشرفت. رایانه.jpg
1.59M
🔶🔸تصویر زمینه برای رایانه🔸🔶 ┏━━━🔸💠🔸━━━┓ 🆔 @basije_haghani ┗━━━🔸💠🔸━━━┛
┈•꧁༼﷽༽꧂•┈ 💢معرفی واحد جهاد و شهادت 🔰 این واحد به صورت ویژه بر روی مفهوم شهید و شهادت تمرکز داشته و با تبیین و الگوسازی از سیره فکری و عملی این واصلان طریق هدایت، راه سعادت را برای دلدادگان این مسیر روشن مینماید. گفتمان سازی، تبیین و تطبیق مفهوم جهاد و مبارزه در مسیر طلبگی به عنوان یکی از پررنگ ترین شاخصه ها در سیره عملی تمامی شهیدان تاریخ، أمری لازم و حیاتی است و ضمن معنا بخشیدن به زندگی، از آفتهای بسیاری که پیش روی یک طلبه است پیشگیری میکند. 🔸 وظایف و ماموریتها: 🔹 زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا به منظور الگو سازی و برقراری رابطه مأنوسانه با ایشان(مانند یادواره شهدا و ساکنان نور) 🔹 تببین دقیق علمی و عملی از مفاهیم شهادت، جهاد و لوازم آنها. 🔹 ایجاد روحیه، گفتمان و فرهنگ مبارزه، جهاد و شهادت درتمام شئون زندگی(با تطبیق بر مسیر طلبگی) 🔹 بزرگداشت و معرفی 110 شهید مدرسه علمیه حقانی 🔹 بزرگداشت و معرفی شهدای شاخص روحانیت 🔹 تصحیح ذهنیت های غلط در حیطه شناخت معرفتی از شهید، شهادت و جهاد (مانند تبیین وحدت سیره علما و شهدا، تعریف صحیح از جهاد و ...) 🔹 حضور در عرصه های خدمت رسانی اجتماعی به عنوان یک تمرین برای زندگی جهادی(اردوی جهادی) 🔹 آموزش مهارتها و فنون نظامی و آمادگی جسمانی در سطح عمومی ┏━━━🔸💠🔸━━━┓ 🆔 @basije_haghani ┗━━━🔸💠🔸━━━┛
📚 یادداشتی از حجت الاسلام والمسلمین فرمانیان در خصوص مبارزه طالبان و احمد مسعود 👇 طالبان در کمتر از ده روز از قندهار به کابل رسید. هیچ گروه و حزبی در مقابل طالبان نایستاد و کابل با پنج میلیون جمعیت در کمتر از دو ساعت به تصرف طالبان درآمد. اکنون تنها فردی که در مقابل طالبان ایستاده است، احمد مسعود در دره پنجشیر است؛ لذا بسیاری از افراد در دوگانه حق طلبی و مصلحت اندیشی مانده اند که کدام را ترجیح دهند. به همین علت نکاتی تقدیم می گردد: 1⃣ ایران در دوران گذشته، از طالبان زخم های فراوانی خورده است؛ لذا هیچ کس در ایران علاقه ای به سرکار آمدن طالبان ندارد، اما در دوره جدید برخی رفتارهای طالبان هم تغییر کرده است. قطعا این تغییر رفتار، تاکتیکی است، اما نمی توان آن را نادیده گرفت. باید بر این تاکتیک تاکید کرد و مطالبات مردم افغانستان را از این روزنه دنبال کرد و به یک روش همیشگی تبدیل کرد.       2⃣ حق طلبی ایران اقتضا می کند به احمد مسعود کمک کند، اما این سوال مطرح است که آیا از پنجشیر به سلامت بیرون می آید؟ آیا این حق طلبی باعث هرج و مرج بیشتر در افغانستان نمی شود؟ آیا آمریکا برای ایران نقشه نکشیده است؟ فضا غبارآلود است و بیم فتنه های فراوان می رود؛ لذا عقل حکم می کند تا احتیاط را شیوه رفتار خود کند.       3⃣ آمریکا بیست سال با آن همه امکانات و تجهیزات نتوانست کنترل افغانستان را به دست آورد، اگرچه همراهان متعددی هم داشت؛ بنابراین در این موقعیت حساس کنونی، ورود نظامی به افغانستان و کمک به احمد مسعود به هیچ وجه عاقلانه نیست، اما کمک های انسان دوستانه هم نباید فراموش شود. هم به مردم پنجشیر و هم به آوارگان لب مرز. امروز موکب های حسینی باید در مرزهای شرق ایران برپا شود. حسین اکنون آنجا ایستاده است.        4⃣ رفتار مردم افغانستان در مقابل طالبان نشان می دهد مردم افغانستان از جنگ خسته اند و تاب ایستادن در مقابل اسلام طالبانی با روحیه پشتونوالی را ندارند، لذا به نظر می رسد ورود ایران به جنگ در افغانستان و کمک به احمد مسعود، حتی به مصلحت مردم افغانستان نیست.         5⃣ به نظر می رسد میدان مبارزه در افغانستان تغییر کرده و به جای مبارزه مسلحانه، باید به صورت فرهنگی و سیاسی وارد شد. مثل محکومیت حمله طالبان به پنجشیر از سوی وزارت خارجه ایران یا بیانیه های شورای علمای شیعه افغانستان.        6⃣ ورود ما به جنگ در افغانستان هیچ توجیه بین المللی و قانونی ندارد؛ لذا همه کسانی که امروزه از احمد مسعود حمایت می کنند، قطعا با ورود ایران برای کمک به وی، به عنوان دخالت خارجی از آن یاد کرده و هجمه سنگین تبلیغات رسانه ای را علیه ایران به راه خواهند انداخت.        7⃣ باید رسانه ها این مطلب را به وضوح برای مردم توضیح دهند که ما نگران مردم افغانستان هستیم و از بسیاری از عملکردهای طالبان بیزاریم، اما باید در هر حال از جنگ پرهیز کنیم و راه‌های دیگر را دنبال کنیم.       8⃣ به همین دلیل در دوگانه حق طلبی و مصلحت اندیشی، باید از ورود به جنگی ناخواسته در افغانستان پرهیز کرد و از راه های قانونی و سیاسی و رسانه ای کار را پیگیری نمود.     9⃣ در پایان از هر دو طرف دعوا تقاضا داریم اسلحه ها را به زمین گذاشته و به یکدیگر یک فرصت جدید برای تفکر و اصلاح بدهند.   ┏━━━🔸💠🔸━━━┓ 🆔️ @basije_haghani ┗━━━🔸💠🔸━━━┛
┈•꧁༼﷽༽꧂•┈ ✳️ نعمت یادآوری گناه 🔻 مشکل ما در نقص و نرسیدن به کمال، است که از بدترین مصیبت‌های ماست. کار خوبی را که انجام می‌‌دهیم، فراموش نمی‌‌کنیم. چون آن را بارها بازگو کرده و به آن علاقه‌مندیم؛ ولی چون مرتکب شده را پنهان می‌‌کنیم، کم‌کم از یادمان می‌‌رود. و در صدد جبران آن هم نیستیم؛ زیرا انسان آنگاه در صدد جبران نقص است که متذکر آن نقیصه باشد. 🔸 از این رو به ما گفته‌اند: اگر کار خیری کردید، آن را فراموش کنید و اگر از شما اشتباهی سر زد، به یاد آن باشید؛ زیرا تذکر خطا وسیله‌ی و سبب انفعال است ولی یادآوری کار خیر، زمینه‌ی را فراهم می‌‌کند. گاهی انسان آن‌قدر کار خیر را بازگو می‌‌کند که کار خیرش پژمرده می‌‌شود. 🔺 در بعضی از روایات اهل بیت (علیهم‌السّلام) آمده است که اگر شما کار خیری را انجام دادید، لازم نیست آن را برای کسی بازگو کنید؛ مثل اینکه، شما گلی را از بوستان بکنید و چند بار به آن دست بزنید. طبیعی است که پژمرده می‌‌شود و عطر و زیبایی آن از بین می‌‌رود. کار خیر نیز وقتی زیبا و معطر است که پنهان بماند یا اگر درِ شیشه‌ی عطری را باز کنیم، عطر از آن می‌‌پرد. ولی کار شر مثل بوی بد است، درِ شیشه‌ی آن را بردارید بگذارید زود بویش برود، یعنی به یاد آن باشید. وقتی به یاد بودید، با توبه آن را جبران می‌‌کنید. 👤 📚 📖 صفحات ۵۵ و ۵۶ ┏━━━🔸💠🔸━━━┓ 🆔️ @basije_haghani ┗━━━🔸💠🔸━━━┛
فرمانده ی واحد : شهید محمد جهانگیر خادم واحد : مهدی دلاکه 1.اردوی جهادی ، مواسات ، کمک به نیازمندان : علی اکبر طاهری 2.دیدار با خانواده شهدا ، برنامه های زیارت شهدا : مرتضی عرب پور 3.شبی با شهدا : سید عرفان هاشمی نسب 4.فضاسازی ، مناسبت های شهدایی : محمد رحمتی نیا 5.ساکنان نور: محمد مهدی چهره قانی ┏━━━🔸💠🔸━━━┓ 🆔 @basije_haghani ┗━━━🔸💠🔸━━━┛
┈•꧁༼﷽༽꧂•┈ 🍃 🔻 💠 حجت الاسلام والمسلمین ⏱ چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ _ ساعت ۲۰:۱۵ 🎥 پخش زنده🔻 https://live-alsamen.ir/b/als-vy1-sye-jpx ┏━━━🔸💠🔸━━━┓ 🆔️ @basije_haghani ┗━━━🔸💠🔸━━━┛
📖 انسان در گریزی از مواجه شدن به و گرفتاری ها ندارد،زیرا.... منبع: کانال صراط مستقیم ┏━━━🔸💠🔸━━━┓ 🆔️ @basije_haghani ┗━━━🔸💠🔸━━━┛
┈•꧁༼﷽༽꧂•┈ 💢درگذشت علامه سيد مرتضي عسگری (1386 ش) ✍️ علامه سید مرتضی عسکری در سال 1293 شمسی در سامراء متولد شد. او از ده سالگی به حوزه های علوم دینی پای گذاشت، و در سال 1310 ش، در عصر مرجعیت آیت الله العظمی حائری به حوزه علمیه قم مشرف و ادامه دروس سطوح را در این شهر گذراند. وي سپس از آنجا به سامراء بازگشت و به ادامه تحصیل پرداخت. ✅ از بزرگترین کارهای علامه تحقیقات نوینی است که شهرت ایشان بیشتر مرهون آن است. این تحقیقات کارهای نو و روشهای نوینی در تحقیقات اسلامی پدید آورد و در واقع راه نوینی در تبیین اسلام شیعی و دفاع از آن بود. ✅ اولین نمونه از این تحقیقات در سال 1375ه.ق به نام "عبدالله بن سبا و اساطیر اخری" نشر یافت که در عالم اسلام شهرت یافت و تاثیرگذار شد و در مجله الازهر، دو مقاله و نقد در مورد آن نوشته شد. این کتاب تا حدود 4 جلد ادامه یافت. بعد از ان "خمسون ومئة صحابی مختلق"(يكصد و پنجاه صحابى ساختگى) در سه جلد و "معالم المدرستین" در 3 جلد و "القران الکریم و روایات مدرستین"در 3 جلد و سر انجام محموعه بزرگی از رساله های کوچک به نام بر گستره کتاب و سنت، بخشی از تالیفات ایشان می‌باشد. ✅ این کتابها به زبانهای انگلیسی، فارسی، ترکی و اردو و بخشی از آنها به زبانهای ایتالیائی، روسی و ... ترجمه و نشر شده اند. او سرانجام در 25 شهریور 1386ش، دعوت حق را لبیک گفت. ┏━━━🔸💠🔸━━━┓ 🆔️ @basije_haghani ┗━━━🔸💠🔸━━━┛
🖼 🔻درس خواندن حقیقتا یک فرصت الهی🔺 『امام خامنه‌ای 』 ┏━━━🔸💠🔸━━━┓ 🆔 @basije_haghani ┗━━━🔸💠🔸━━━┛
🔰 گفتگوی KHAMENEI.IR با دکتر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: 👈🏻 از گرایش‌های انقلابی و مومنانه و گروه‌های مردمی حمایت میکنیم 🔻 اهمیت بازسازی انقلابی و عقلانی فرهنگ و ساختارهای فرهنگی از محورهای نخستین دیدار هیئت دولت سیزدهم با رهبر انقلاب بود. 🔸 پایگاه KHAMENEI.IR در گفت‌وگو با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بررسی برنامه‌های این وزارتخانه برای تحقق اهداف کلان انقلاب اسلامی در حوزه‌ی فرهنگ پرداخته است. 🔹 جریان فرهنگی مومن انقلابی نگاه مثبتی به جریان دیوان‌سالارانه دولتی در حوزه فرهنگ ندارد. این بی‌اعتمادی تقریباً نسبت به همه‌ی ساختارهای بروکراتیک وجود دارد. به‌نوعی جریان‌های مردمی -به‌ویژه در حوزه‌ی فرهنگی- احساس آزادی عمل ندارند. 🔹 نظام حکمرانی جدید فرهنگی باید بازنگری شود. شاخصه‌ی بازسازی در نظام حکمرانی فرهنگی در دوره‌ی جدید این است که تصدی‌گری از جریان دولتی به جریان مردمی واگذار می‌شود. 🔹 وقتی وزارت ارشاد در دوره‌ی تحولی جدید می‌خواهد اقدام کند، باید تمام ظرفیت‌های حمایتی و نظارتی‌اش را پای کاری بیاورد که خروجی‌اش در سبد انقلاب اسلامی باشد. 🔍 ادامه را در khl.ink/ZzOYO بخوانید ┏━━━🔸💠🔸━━━┓ 🆔️ @basije_haghani ┗━━━🔸💠🔸━━━┛
1_1171539307.mp3
7.64M
┈•꧁༼﷽༽꧂•┈ 🏴 السلام علیک یا اباعبدالله الحسین علیه السلام ◾️بابا نبودی ببینی پرم سوخت ◾️بابا نبودی ببینی خاکسترم سوخت،معجرم سوخت ... ◼️ ذکر توسل شب جمعه ، ایام اسارت مخدرات آل الله سلام الله علیهم 🎤حجت الاسلام حجت الاسلام ┏━━━🔸💠🔸━━━┓ 🆔️ @basije_haghani ┗━━━🔸💠🔸━━━┛
السلام علیک یا اهل بیت النبوه ( علیهم السلام) 🔶🔹 ساختار اعضای واحد هیئت بسیج مدرسه علمیه حقانی🔹🔶 🔺سال تحصیلی 1401 ـ 1400 🆔 @haghani_heiat ┏━━━🔸💠🔸━━━┓ 🆔 @basije_haghani ┗━━━🔸💠🔸━━━┛
┈•꧁༼﷽༽꧂•┈ 🎙 رهبر معظم انقلاب: طبيب خودتان باشيد. بهترين كسى كه میتواند بيماریهای روحی را تشخيص دهد، خودمان هستيم. روى كاغذ بنويسيد: حسد، بخل، بدخواهى، تنبلى، بدبینی و...؛ اگر بیماریهای ما اینهاست، اینها را روی کاغذ بیاوریم. یکی یکی این بیماریها را تا آن‌جایی که بشود، برطرف کنیم. اگر برطرف نکنیم، این بیماریها مهلک خواهد شد؛ هلاک معنوی و واقعی. ۷۱‌/۱۲/۰‌۴ ┏━━━🔸💠🔸━━━┓ 🆔️ @basije_haghani ┗━━━🔸💠🔸━━━┛
🖼 🔻علم و سواد پایه اصلی 🔺 『امام خامنه‌ای 』 ┏━━━🔸💠🔸━━━┓ 🆔 @basije_haghani ┗━━━🔸💠🔸━━━┛
سلام شهدای مدرسه.pdf
747.7K
💠 سلام و خیرمقدم شهدای مدرسه به طلاب جدید الورود مدرسه علمیه حقانی 🔹 در اولین روز اردوی میثاق طلبگی آری امروز استاد شهید محمد حسن دهقانی قطعاً در جلسه‌ی طلاب پایه اول امسال هم حضور دارند، به شما خوش‌آمد و خیرمقدم می‌گویند، و همراه شما دعای عهد را زمزمه می‌کنند. استاد شهیدی که آخرین درسی که به ما داد، درسِ شهادت بود! ┏━━━🔸💠🔸━━━┓ 🆔 @basije_haghani ┗━━━🔸💠🔸━━━┛
🔶🔸 مرور های لقمه ای 🔸🔶 📗 درس اول: چرایی و تعریف منطق 📚منبع: کتاب دانش منطق فقط 🖐🏼 دقیقه وقت بذار ┏━━━🔸💠🔸━━━┓ 🆔 @basije_haghani ┗━━━🔸💠🔸━━━┛
14000627_42625_1281k.mp3
6.18M
🎙بشنوید|| صوت کامل بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با قهرمانان المپیک و پارالمپیک ایران در بازی‌های ۲۰۲۰ توکیو(۱۴۰۰/۶/۲۷) ┏━━━🔸💠🔸━━━┓ 🆔️ @basije_haghani ┗━━━🔸💠🔸━━━┛
🔶🔸نشریه حوزه و روحانیت🔸🔶 🔷جدیت در تحصیل 🔶 توجه به جامعیت همه جانبه در طلبگی 🔷 حفظ اسلام در گرو حفظ علما ┏━━━🔸💠🔸━━━┓ 🆔 @basije_haghani ┗━━━🔸💠🔸━━━┛
┈•꧁༼﷽༽꧂•┈ ◼️درگذشت عالم مبارز و مجاهد آيت اللَّه "محمد ابراهيم اعرافي" (1371 ش) ✍️ آيت اللَّه شيخ محمد ابراهيم اعرافي در سال 1289 ش (1328 ق) در روستای شهیدیه (شورک) از توابع ميبد يزد در خانواده ي علم و تقوا ديده به جهان گشود. وي پس از فراگيري مقدمات و سطح در زادگاه خود و مشهد، به شوق کسب علم و معرفت، راهی قم شد و از محضر آيت اللَّه حاج شيخ عبدالكريم حائري و دیگر علمای به نام بهره جُست. ✅ او پس از طي مدارج بالاي علمي از عالمان نامداري همچون حضرات آيات: شيخ عبدالكريم حائري، سيد حسين بروجردي، سيد ابوالحسن اصفهاني، سيد عبدالهادي شيرازي، سيد محسن حكيم و امام خميني اجازه اجتهاد، روايت و امور حسبيه دريافت نمود. ✅ وي پس از رحلت آيت اللَّه حكيم، رسماً حضرت امام خميني را به عنوان تنها مرجع تقليد معرفي نمود و با شروع انقلاب اسلامي ايران، همراه با آيت اللَّه شهید صدوقي و سيد روح اللَّه خاتمي به رهبري مبارزات مردم استان يزد پرداخت. و با شروع جنگ تحمیلی به ترغیب و تشویق کاروانهاى جبهه مى پرداخت و کمکهاى مردمى را به سوى جبهه هاى جنگ گسیل مى داشت. ✅ او علاوه بر تالیفات و تربیت شاگردان فروان، و رهبري فكري منطقه، فعالیت های چشمگیری در مبارزه با طاغوت و طرد سلطه خانها، مبارزه با نفوذ بهاييت، تأسيس حوزه عمليه، احداث مساجد، درمانگاه، آب انبارها و حفر قنوات، داشت. ✅ سرانجام اين فقيه مبارز در بيست و هشتم شهريور 1371 ش، برابر با بيست و يكم ربيع الاول 1413 ق در 82 سالگي دعوت حق را لبیک گفت و به سراي جاويد شتافت. ┏━━━🔸💠🔸━━━┓ 🆔️ @basije_haghani ┗━━━🔸💠🔸━━━┛
🔶🔸 مرور های لقمه ای 🔸🔶 📗 درس اول: الجملۀ و أقسامها 📚منبع: بداءۀ النحو فقط 🖐🏼 دقیقه وقت بذار ┏━━━🔸💠🔸━━━┓ 🆔 @basije_haghani ┗━━━🔸💠🔸━━━┛
بسیج مدرسه علمیه حقانی
❇️❇️ پویش نارنجک های انگیزشی (1) ❇️❇️ 🔶 برای انجام کارهای بزرگ و رسیدن به موفقیت، باید به کوچک تری
❇️❇️ پویش نارنجک های انگیزشی(1)❇️❇️ تصویر زمینه2، مزین به حدیث: پیامبر اسلام(ص): مَن کانَ فی طَلَبِ العِلمِ کانَتِ ‏الجَنَّةُ فی طَلَبهِ. . هر که در جستجوى دانش باشد ، بهشت در جستجوى او برآید. منتخب میزان: ۳۹۸ ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ ┏━━━🔸💠🔸━━━┓ 🆔 @basije_haghani ┗━━━🔸💠🔸━━━┛
تصویر زمینه2 گوشی همراه.jpg
153.9K
🔶🔸تصویر زمینه برای گوشی همراه🔸🔶 ┏━━━🔸💠🔸━━━┓ 🆔 @basije_haghani ┗━━━🔸💠🔸━━━┛
تصویر زمینه2 رایانه.jpg
297.2K
🔶🔸تصویر زمینه برای رایانه🔸🔶 ┏━━━🔸💠🔸━━━┓ 🆔 @basije_haghani ┗━━━🔸💠🔸━━━┛
🔰 حیثیتی که اعاده نشد! امروز که بگذرد هفتاد روز از انتظار منِ طلبه‌ی نوپا برای پاسخ و اقدامی واجب و اثرگذار از طرف مسئولانی که حافظ اسلام و انقلابند، میگذرد. اقدامی که بیاید و دروغ به بار نشسته‌ی عده ای منحرف را از ذهن مردم خارج کند. دروغی که سال‌هاست برای پا گرفتنش از هیچ تلاشی فروگذار نبوده‌اند. _«جناب آقای رئیسی سوال من از شما این است که شما از نظر فضای کلاسيک و سواد، شش کلاس سواد دارید_ البته من احترام می‌گذارم به تحصیلات حوزوی جنابعالی_ ولی با این سواد که نمی‌شود برنامه ریزی کرد، نمی‌شود اقتصاد را اداره کرد.» این جمله‌ی یک کاندیدای تایید صلاحیت شده برا ریاست جمهوری است. جمله ای که به ظاهر، آیت‌الله رئیسی را هدف گرفته ولی در باطن بعد از انفعال شدید ما، میخ نهایی تابلوی ناکارآمدی را بر سردرِ حوزه‌های علمیه و علوم حوزوی می‌کوبد، آن هم بواسطه پخش از رسانه ملی و در یکی از مهمترین برنامه های تلویزیونی. اما اوج عزا و غم داستان آنجاست که جبهه‌ی انقلاب در پاسخ به این سوال، مدرک دانشگاهی آقای رئیسی را دست به دست می‌گرداند و در رسانه‌ی ملی چند مرتبه اعلام می‌شود که این مدرک معادل دانشگاهی تحصیلات حوزوی آقای رئیسی نیست و تاکید می‌شود حتما ایشان در دانشگاه درس خوانده اند که مبادا مردم فکر کنند ایشان بی سواد هستند. هیچ نامی از لیست اساتید بلند پایه و اجتهاد حوزوی ایشان به میان نمی‌آید که خدای ناکرده مردم خاطرشان از دونْ سوادیِ ایشان مکدر نشود. کار به شکلی پیش رفت که در ذهن من و خیلی دیگر از طلبه هایی که می‌شناسم جداً این سوال مطرح شد که آیا واقعا دروس حوزوی تا این حد بی‌قدر و منزلند؟ آیا برای کارآمدی حتما باید مدرک دانشگاهی داشته باشی و حتی معادل هم قبول نیست که حوزه و جبهه انقلاب اینچنین در برابر این سخنان منفعل و هراسانند؟ آزار دهنده ترین قسمت آن صحبت ها جمله‌ی «البته من احترام می‌گذارم به تحصیلات حوزوی شما» بود. یعنی این دروس فقط قابل احترام هستند، مبارکند و خوش یمن؛ فضلی‌ست خواندن این دروس. در همین حد پست و نازل. آه... دلم می‌خواهد بزرگی بیاید و فریاد بزند :«ای علمای اسلام به داد اسلام برسید ای علمای قم به داد اسلام برسید.... ای وارثان میرزای شیرازی و آخوند خراسانی به داد حوزه برسید...» اما فغان از سردی و لمس بودن متولیان که هر چقدر نامحرمان به ناحق به حوزه می‌تازند که نقشش را از حکومت حذف کنند، ککشان هم نمیگزد بلکه اقدامی کنند و از حیثیت حوزه‌ی انقلاب دفاع کنند. به قول شهید بهشتی رحمت اللّٰه علیه:«فریاد زدن اما زیبنده‌ی طلبه است.» این حقیر از همه‌ی طلبه های دلسوز و پای کار اسلام که خطر این انحراف و پروژه‌ی منزوی سازی حوزه از حکومت را درک می‌کنند مشفقانه میخواهم که قلم بزنند، مطالبه کنند، امر به معروف کنند، نصیحت کنند، بلکه کارگروه ویژه‌ای برای این مساله در حوزه تشکیل شود و چاره اندیشی کند. حداقل صدای قبول نکردن این دروغ از طلبه ها به گوش برسد. آنچه که نوشته شد بیان ذره‌ای از این پروژه‌ی است که حوزه را کم کم به محاق می‌برد و امروز نوبت ماست که در دفاع از اسلام فریاد بزنیم. 23/6/1400 ✍محمدحسین خاوریان 🔺طلبه پایه ششم مدرسه مبارکه حقانی ┏━━━🔸💠🔸━━━┓ 🆔 @basije_haghani ┗━━━🔸💠🔸━━━┛