🔹 #تقوای_سیاسی ؛ یعنی هر کس که در کار سیاست است، سعی کند با مسائل سیاسی صادقانه و دردمندانه و از روی دلسوزی برخورد کند. سیاست به معنای پشتهماندازی و فریب و دروغ گفتن به افکار عمومی مردم، مطلوب اسلام نیست. سیاست یعنی اداره درست جامعه؛ این جزو دین است. تقوای سیاسی، یعنی انسان در میدان سیاست صادقانه عمل کند.
#لبیک_یا_خامنه_ای #تخریب_چی
🟢بسیج مدرسه مبارکه رضویه
🆔 @basijerazavieh
⭕️ از یک سال تبعید به اعدام؟!
(مجازاتِ محارب اگر مرتکب قتل نشده چیست؟)
✔️آيت الله خویی: اگر با اسلحه کشیدن فقط موجب ترس مردم شده باشد، نفی بلد میشود و اگر آسیبی به کسی رسانده باشد، ابتدا در حد همان جراحت قصاص میشود و سپس تبعید میگردد.(تکمله المنهاج/ص۵۱)
✔️آيت الله وحید خراسانی و بسیاری از شاگردان آيت الله خویی هم همین فتوی را دارند و با متن منهاج همراهی کردهاند.
✔️آیت الله بهجت: اگر محاربت نمود و عملی دیگر -- قتل یا اخذ مال -- انجام نداد نفی بلد میشود و در صورتی که مجروح کرده باشد، قصاص جراحت یا دیه آن، افزوده میشود.(جامع المسائل/ ج۵، ص۳۲۹)
✔️امام خمینی نیز با توجه به اضطراب فتاوا و روایات در این باره، تبعید را اولی میداند. ایشان در تحریر الوسیله میگوید:
مسئله۵) در این حد، بنابر اقوی حاکم بین قتل و مصلوب کردن و قطع به طور مخالف و نفی بلد، مخیّر است و بعید نیست که برای حاکم بهتر باشد که جنایت را ملاحظه کند و آنچه که مناسب آن است، اختیار نماید. پس:
اگر کشته است، حاکم، قتل یا مصلوب نمودن را اختیار کند.
اگر مال را برداشته است قطع را اختیار نماید.
اگر شمشیر کشیده و فقط ترسانده است، نفی بلد را اختیار کند.
و تحقیقاً کلمات فقها و روایات مضطرب است و بهتر همان است که ما ذکر کردیم.
متن تحریرالوسیله چنین است:
«(مسألة۵): الأقوی فی الحدّ تخییر الحاکم بین القتل و الصلب و القطع مخالفاً و النفی و لایبعد أن یکون الأولی له أن یلاحظ الجنایة و یختار ما یناسبها، فلو قتل اختار القتل أو الصلب، ولو أخذ المال اختار القطع، ولو شهر السیف وأخاف فقط اختار النفی و قد اضطربت کلمات الفقهاء و الروایات و الأولی ما ذکرنا.»
✍🏻 محمد سروشمحلاتی
#شبهه
🟢بسیج مدرسه مبارکه رضویه
🆔 @basijerazavieh
بسیج مدرسه مبارکه رضویه
⭕️ از یک سال تبعید به اعدام؟! (مجازاتِ محارب اگر مرتکب قتل نشده چیست؟) ✔️آيت الله خویی: اگر با اس
❇️ تفقه یا ابتذال فقه
📝 تأملی بر ادعای اخیر سروش محلاتی
🖋 علی اشراقی
🔸 جناب آقای سروش محلاتی در نوشتهای با عنوان "مجازات محاربی که مرتکب قتل نشده" با اشاره به نظر تعدادی از فقهاء عظام خواستهاند اینگونه القاء نمایند که اعدام محاربی که قتل نکرده، غیرشرعی است.
🔻 دربارهی ادعای ایشان ملاحظاتی وجود دارد:
1⃣ برای استاد حوزه شایسته نیست که به جهت مخالفت با یک مادهی قانون مجازات اسلامی به وجود قول فقهی مخالف، اشاره نماید چراکه در بسیاری از مسائل فقهی، فقهاء عظام، نظرات متفاوت دارند و قانون بر اساس ضوابطی در نهایت، مطابق با یک نظر فقهی تصویب میگردد. بسیاری از مؤمنین آشنا با تقلید و رساله نیز میدانند که مسائل اختلافی کم نیستند.
2⃣ ایشان گفتهاند امام خمینی نیز تبعید چنین محاربی را اولی میداند. اگر ایشان نمیدانند که اولی در اینجا به معنای احتیاط مستحب است -و فتوای مرحوم امام همان قول به تخییر است- جنابشان را به دقت و تأمل بیشتر توجه میدهیم؛
اما اگر متوجه این نکته بوده و قصد داشتهاند که نظر نهایی امام را به گونهی دیگری به مخاطبین عام و غیر طلبه، القاء نمایند اقدامشان را به دور از صداقت و امانت میبینیم.
3⃣ بعید است که آقای سروش ندانند که در این مسأله قائلین به تخییر حاکم و امکان اعدام چنین محاربی کم نیستند.
شیخ صدوق در کتابهای هدایه و مقنع، شیخ مفید، سلار، ابن ادریس، محقق حلی در کتابهای مختصر النافع و شرایع، علامه حلی در کتابهای مختلف الشیعة، تحریر و تبصره، فخر المحققین، شهید اول در کتابهای لمعه و دروس، شهید ثانی در روضه و مسالک و حاشیة الارشاد و حاشیه مختصر النافع، ابن فهد حلی، فاضل مقداد و فیض کاشانی از قائلین به تخییر حاکم هستند. حتی صاحب ریاض که خودش مخالف تخییر است میگوید: اکثر متأخرین قائل به تخییرند.
4⃣ اردوکشی و یارگیری در بین موافقان و مخالفان یک نظر فقهی، آن هم در رسانهها و تریبونهای عمومی شایسته استاد حوزه نیست.
اینگونه روشها به ابتذال فقه و در نهایت تخریب دینداری مردم میانجامد.
#پاسخ_شبهه
🟢بسیج مدرسه مبارکه رضویه
🆔 @basijerazavieh
بسیج مدرسه مبارکه رضویه
⭕️ از یک سال تبعید به اعدام؟! (مجازاتِ محارب اگر مرتکب قتل نشده چیست؟) ✔️آيت الله خویی: اگر با اس
❇️ تردید بیپایه در صدق عنوان بغی و محاربه
📝 ردیهای بر کلام سروش محلاتی
🖋 محمد متقیان تبریزی
🔢 بخش نخست
🔸 جناب سروش محلاتی در مطلبی با عنوان «این معارضان، محارب نیستند» در دو بخش، به نفی صدق عنوان بغی و محاربه پرداخته و در اجرای مجازات این دو عنوان، درباره کسانی که رفتار خشونتآمیز داشته و مرتکب قتل و جرح شدهاند، تردید مینماید!
♨️ اشکال به تردید در عنوان «بغی»
به نظر وی، حرکتهای خشونتآمیز در نظام اسلامی، دو دسته است:
➖ یا حرکت سازمانی است که به آن «فئة باغیة» گفته میشود
➖ و دسته دیگر، حرکت اعتراضی پراکنده است که صدق بغی نمیکند.
وی برای اثبات این مدعا، به کلام شیخ طوسی استناد کرده که؛ شرط صدق عنوان بغی، سازمانیبودن آن است و اعتراض خشونتآمیز مشمول عنوان بغی نیست.
🔺 این دیدگاه، موافق با موازین فقهی نیست و اشکالات عدیدهای بر آن وارد است:
1⃣ اولاً: استناد او به کلام شیخ طوسی و صاحب جواهر، مفید هیچ نکته فقهی نیست، چرا که رأی شیخ طوسی در مقام، حکایتی از شهرت میان متقدمین ندارد؛ زیرا؛
او فقط در «المبسوط» به این رأی تصریح کرده و در «الخلاف» و «النهایة» به تعریف غالب اکتفا کرده: «الباغي: من خرج على إمام عادل، و قاتله، و منع تسليم الحق اليه، و هو اسم ذم».(۱)
و دیگر اینکه، فقهای متقدم بر شیخ طوسی نیز متعرض به آن نشده و فقط ابن ادریس(۲) و ابن حمزه طوسی(۳) از او تبعیت کرده، و در مقابل، فقهای دیگری مانند علامه حلی، نظر مقابل یعنی «صدق عنوان بغی حتی با یک نفر» (۴) را تقویت کرده و شهید ثانی نیز قول علامه را «حسن» دانسته است.(۵)
با این وصف، نه شهرتی وجود دارد و نه اتفاق نظری، پس، این استناد به کلام شیخ خالی از وجه فقهی است.
2⃣ ثانیاً: ایشان ادعا کرده؛ فقها فقط به گروهی که به صورت سازماندهیشده، مرتکب خشونت میشوند اطلاق «فئة باغیة» کردهاند که حکومت موظف به برخورد با آنهاست؛ اما اعتراضات پراکنده که حتی با قتل و جرح همراه است، مشمول عنوان بغی نمیشود.
با جستجو در متون فقهی، معلوم میگردد که چنین نسبتی به فقها درست نبوده و اینگونه نیست که، ایشان عنوان بغی را منحصر در «فئة باغیة» کرده باشند.
به علاوه اینکه، این تعبیر، متخذ از روایت معروفی است که در منابع روایی فریقین آمده و اشاره به شهادت عمار در جنگ صفین به دست معاویه علیه اللعنة دارد، و در غالب موارد در متون فقهی، با نظر به همین معنا در کلام فقها استفاده شده است.
3⃣ ثالثاً: تعریفی که فقها از عنوان «باغی» ارائه کردهاند به اینکه: «کل من خرج علی امام عادل»(۶) که به نظر میرسد از روایت ذیل آیه شریفه «فَمَنِ اضْطُرَّ غَيْرَ باغٍ وَ لا عادٍ»(۷) استفاده کردهاند که میفرماید: «الباغي؛ الخارج على الإمام»(۸) عموم این تعریف، شامل هر خارجی میشود؛ چه قلیل باشد چه کثیر، چه سازمانی باشد چه نباشد. همانطور که صاحب جامع المقاصد نیز میگوید:
«و هي بعمومها تتناول الآحاد، و ما فوقهم»(۹)
4⃣ رابعاً: روایتی از حفص بن غیاث به نقل از امام صادق(سلام الله علیه) وارد شده که، کیفیت مواجهه با بغات را بعد از هزیمت ایشان تبیین میکند:
«عَنْ حَفْصِ بْنِ غِيَاثٍ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع عَنِ الطَّائِفَتَيْنِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ إِحْدَاهُمَا بَاغِيَةٌ وَ الْأُخْرَى عَادِلَةٌ فَهَزَمَتِ الْعَادِلَةُ الْبَاغِيَةَ فَقَالَ لَيْسَ لِأَهْلِ الْعَدْلِ أَنْ يَتْبَعُوا مُدْبِراً وَ لَا يَقْتُلُوا أَسِيراً وَ لَا يُجْهِزُوا عَلَى جَرِيحٍ وَ هَذَا إِذَا لَمْ يَبْقَ مِنْ أَهْلِ الْبَغْيِ أَحَدٌ وَ لَمْ يَكُنْ لَهُمْ فِئَة يَرْجِعُونَ إِلَيْهَا فَإِذَا كَانَ لَهُمْ فِئَةٌ يَرْجِعُونَ إِلَيْهَا فَإِنَّ أَسِيرَهُمْ يُقْتَلُ وَ مُدْبِرَهُمْ يُتْبَعُ وَ جَرِيحَهُمْ يُجْهَزُ»(۱۰)
عموم فقهایی که به احکام بغاة پرداختهاند، به این روایت استناد کرده و بغات را به دو دسته تقسیم کردهاند: بغاتی که دارای فئة و رئیس هستند و بغاتی که بدون فئة و رئیسند؛
از جمله شیخ طوسی: «و أهل البغي على ضربين: ضرب منهم يقاتلون و لا تكون لهم فئة يرجعون اليه. و الضّرب الآخر تكون لهم فئة يرجعون إليه.»(۱۱) رفتار با هرکدام متفاوت از دیگری است.
این افتراق حکم میان بغاة با وجود صدق عنوان بغی بر هر دو دسته - هم در روایت و هم در اقوال فقها- حکایت از آن دارد که، مقاتله اولیه با باغی، بدون در نظر گرفتن «فئة» انجام میشود و بعد از هزیمت است که باید باغیان دارای فئة را از فاقد فئة تفکیک کرده و با هرکدام متفاوت رفتار نمود.
📌 ادامه در فرسته بعد...
#لبیک_یا_خامنه_ای
#پاسخ_شبهه (1)
🟢بسیج مدرسه مبارکه رضویه
🆔 @basijerazavieh
بسیج مدرسه مبارکه رضویه
❇️ تردید بیپایه در صدق عنوان بغی و محاربه 📝 ردیهای بر کلام سروش محلاتی 🖋 محمد متقیان تبریزی 🔢 بخ
❇️ تردید بیپایه در صدق عنوان بغی و محاربه
📝 ردیهای بر کلام سروش محلاتی
🖋 محمد متقیان تبریزی
🔢 بخش دوم
5⃣ خامساً: احتمال میرود، از آیه شریفه «وَ إِنْ طائِفَتانِ مِنَ الْمُؤْمِنينَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُما فَإِنْ بَغَتْ إِحْداهُما عَلَى الْأُخْرى فَقاتِلُوا الَّتي تَبْغي حَتَّى تَفيءَ إِلى أَمْرِ اللَّهِ فَإِنْ فاءَتْ فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُما بِالْعَدْلِ وَ أَقْسِطُوا إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطين»(۱۲) و برخی نصوص دیگر از جمله روایت حفص بن غیاث که گذشت، با نظر به تعبیر «طائفتین» اینگونه استفاده شود که، آیه و روایت، دلالت بر بغی بیش از یک نفر دارند؛ حال ممکن است، قلیل باشند یا کثیر. اگر هم چنین باشد، اما به هیچ وجه، حکایت از «خروج سازمانی» ندارد. ممکن است یک نفر خروج بر امام کند و دیگرانی دفعتاً حول او جمع شوند و
به مقاتله با امام بپردازند بدون آنکه، سازماندهی در میان باشد.
و کلام شیخ طوسی که مورد استناد جناب سروش محلاتی قرار گرفته، ظاهر در اخذ قید «کثرت» است و هیچ اشعاری به «سازمانیبودن» ندارد:
«أن يكونوا في منعة لا يمكن كفهم و تفريق جمعهم إلا بإنفاق و تجهيز جيوش و قتال، فأما إن كانوا طائفة قليلة و كيدها كيد ضعيف، فليسوا بأهل البغي»(۱۳)
همانطور که پیداست، نکته قتال در کلام شیخ، وجود کثرتی است که نیاز به دفع شدید دارد و عنوان بغی را منحصر به سازمانی یا فئهایبودن نمیکند.
تمام الکلام اینکه، ملاک صدق عنوان بغی «الخروج علی الإمام» است، چه خارجیین، قلیل باشند چه کثیر، چه سازمانی باشند چه نباشند.
6⃣ سادساً: او، با استناد به اینکه، شیخ طوسی میان اقدام ابن ملجم، لعنه الله، با دیگر بغاة تفاوت قائل شده و آن را بغی ندانسته، و با استناد به کلام حضرت امیر(سلام الله علیه) که دال بر عفو قاتل دارد، سخن حضرت را به معنای عدم صدق عنوان بغی بر فعل آن ملعون ازل و ابد دانسته است. در حالیکه، از عفو حضرت نمیتوان عدم صدق عنوان بغی را کشف نمود، بلکه ممکن است به ملاک دیگری، مورد عفو قرار گرفته، ضمن آنکه، ملاک صدق عرفی عنوان بغی (خروج بر امام) وجود دارد و مانعیت از صدق عنوان، باید به دلیل حاکمی باشد که به تعبد، فعل ابن ملجم را از عنوان خارج نماید، در حالیکه چنین دلیلی در مقام نیست.
📌 ادامه در فرسته بعد...
#لبیک_یا_خامنه_ای
#پاسخ_شبهه (2)
🟢بسیج مدرسه مبارکه رضویه
🆔 @basijerazavieh
بسیج مدرسه مبارکه رضویه
❇️ تردید بیپایه در صدق عنوان بغی و محاربه 📝 ردیهای بر کلام سروش محلاتی 🖋 محمد متقیان تبریزی 🔢
❇️ تردید بیپایه در صدق عنوان بغی و محاربه
📝 ردیهای بر کلام سروش محلاتی
🖋 محمد متقیان تبریزی
🔢 بخش سوم
♨️ اشکال به تردید در عنوان محارب
اما در خصوص بخش دوم متن که درباره عنوان «محاربه» است. نکتهای که در این خصوص قابل طرح میباشد ناظر بر کلام اوست که میگوید:
«آیا کسانی که قصد اخلال در امنیت عمومی نداشته و صرفاً در اعتراض به حکومت، دست به رفتارهای خشن میزنند و یا مرتکب قتل یا جرح نسبت بخصوص مأموران حکومتی میشوند، کارشان مصداق "یسعون فی الأرض فساداً" بوده و مستحق مجازات محارب هستند، و یا تحت عناوین دیگری مجازات شده و کیفرشان متفاوت از محارب است؟»
او در صدق عنوان محاربه بر این افراد تردید دارد، چرا که با وجود اینکه آنها مرتکب قتل و جرح شدهاند، و لیکن چون قصد اخلال نداشتهاند، پس مصداق محارب نیستند و فعل ایشان افساد فی الأرض نیست.
🔺 این دیدگاه نیز صواب نبوده و مخدوش میباشد:
1⃣ اولاً: روشن است که کسی که شهرِ سلاح کرده و به مقابله با مأمورین - حتی اگر مردم را هم نگوییم- میپردازد، کار او «اعتراض» نیست. چه برسد به اینکه در فرآیند اعتراض، از آن سلاح گرم و سرد استفاده کرده و مأمورین را به قتل برساند یا مجروح نماید. هذا اول الکلام که روشن شود، چنین فردی را در هیچ عرف بین المللی، «معترض» نمیگویند. اگر هم بدواً به عنوان معترض به میدان آمده، اما با اسلحهکشی و قتل و جرحی که صورتداده، دیگر عنوان معترض بر او صدق نمیکند، و باید به تناسب جرمی که انجامداده مجازات شود. و اساساً رفتار یکسان با چنین فردی که مرتکب قتل شده و با فرد دیگری که صرفاً اعتراض دارد، خارج از عدالت بوده و برخلاف حکمت مجازات و خارج از مشی عقلاء عالم است.
2⃣ ثانیاً: کسی که قصد اخلال در امنیت عمومی ندارد و صرفاً اعتراض به حکومت دارد، چرا باید از اسلحه استفاده نموده و شهر سلاح کند؟
آیا جز این است که ملازمه عادیه میان «شهر سلاح» با «قصد اخافه» وجود دارد؟
و آیا غیر از این است که، «قصد اخافه» ملازم با «افساد فی الأرض» است؟
و افساد فی الأرض نیز به معنای «سلب الأمن» از جامعه است. پس چگونه میتوان، فقدان قصد اخلال در امنیت عمومی را از فعل چنین فردی که شهر سلاح او به قتل و جرح منجر شده است، استفاده نمود؟
📌 منابع در فرسته بعد...
#لبیک_یا_خامنه_ای
#پاسخ_شبهه (3)
🟢بسیج مدرسه مبارکه رضویه
🆔 @basijerazavieh
بسیج مدرسه مبارکه رضویه
❇️ تردید بیپایه در صدق عنوان بغی و محاربه 📝 ردیهای بر کلام سروش محلاتی 🖋 محمد متقیان تبریزی 🔢
❇️ تردید بیپایه در صدق عنوان بغی و محاربه
📝 ردیهای بر کلام سروش محلاتی
🖋 محمد متقیان تبریزی
🔢 بخش پایانی/منابع
✳️ منابع
۱- النهاية في مجرد الفقه و الفتاوى، ص: ۲۹۶/ الخلاف، ج ۵، ص: ۳۳۵
۲- السرائر الحاوي لتحرير الفتاوى؛ ج ۲، ص: ۱۵
۳- الوسيلة إلى نيل الفضيلة؛ ص: ۲۰۵
۴- تحرير الأحكام الشرعية على مذهب الإمامية (ط - القديمة)؛ ج ۱، ص: ۱۵۵/ تذكرة الفقهاء (ط - الحديثة)؛ ج ۹، ص: ۴۰۶/ منتهى المطلب في تحقيق المذهب؛ ج ۱۵، ص: ۱۷۵
۵- مسالك الأفهام إلى تنقيح شرائع الإسلام؛ ج ۳، ص: ۹۱
۶- شرائع الإسلام في مسائل الحلال و الحرام، ج ۱، ص: ۳۰۷/
۷- البقرة : ۱۷۳
۸- تفسير العياشي، ج ۱، ص: ۷۴/ الكافي (ط - الإسلامية)، ج ۶، ص: ۲۶۵
۹- جامع المقاصد في شرح القواعد، ج ۳، ص: ۴۸۳
۱۰- الكافي (ط - الإسلامية)، ج ۵، ص: ۳۲/ تهذيب الأحكام (تحقيق خرسان)، ج ۶، ص: ۱۴۴
۱۱- النهاية في مجرد الفقه و الفتاوى، ص: ۲۹۷
۱۲- الحجرات : ۹
۱۳- المبسوط في فقه الإمامية، ج ۷، ص: ۲۶۴
#لبیک_یا_خامنه_ای
#منابع_پاسخ_شبهه
🟢بسیج مدرسه مبارکه رضویه
🆔 @basijerazavieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸نماهنگ | گزیده بیانات رهبری در خصوص اهمیت فضای مجازی
#لبیک_یا_خامنه_ای
🟢بسیج مدرسه مبارکه رضویه
🆔 @basijerazavieh
بسیج مدرسه مبارکه رضویه
🔸سه شب عزاداری مادر سادات،حضرت زهرا (سلام الله علیها) ▪️سخنران: حجت الاسلام شفیعی بانوای: مداحان
🔸️برنامه مادحین سه شب عزاداری حضرت زهرا سلام الله علیها
▪️شب اول،شنبه:
سید رضا موسوی
محمدمهدی تقوی
▪️شب دوم،یکشنبه:
علیرضا عبدالله نژاد
رضا عسگری وزیری
▪️شب سوم،دوشنبه(شبی با شهدا)
روایتگری حاج محمدباقر نادم
با نوای کربلایی میثم نبیلو
🔸️شروع مراسم:ساعت ۱۸
از امشب
🔸گزارش تصویری جلسه اخلاق و عزاداری به مناسبت ایام #فاطمیه با بیانات استاد محترم آیت الله میرباقری دامت برکاته در مدرس امام رحمة الله،مدرسه علمیه مبارکه رضویه قم
زمان:
یکشنبه
1401/0/20
🟢بسیج مدرسه مبارکه رضویه
🆔 @basijerazavieh
➕مراسم وداع با پیکر مطهر طلبه بسیجی مدافع امنیت، #شهید_حسن_مختارزاده
🔸امروز یکشنبه ۲۰آذرماه، بعد از نماز مغرب و عشاء
▫️شبستان امام خمینی(ره)، حرم مطهر حضرت معصومه سلامالله علیها
◼️ مراسم اقامه نماز و تشییع پیکر مطهر شهید:
▫️ دوشنبه ۲۱ آذرماه؛ از ساعت ۱۵ از حرم مطهر حضرت معصومه(س) به سمت گلزار مطهر علیبن جعفر(ع)
🟢بسیج مدرسه مبارکه رضویه
🆔 @basijerazavieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 راه های ورودی به قلب و اهمیت مراقبه
💠 آیت الله جاودان
#معنویت #اخلاق
🟢بسیج مدرسه مبارکه رضویه
🆔 @basijerazavieh
⭕️ «کاهش ارزش پول ملی» و «آزار مردم از افزایش قیمت کالاها»
مسأله حجاب با فشار حل نمیشود
🔸آیت الله العظمی مکارم شیرازی{دامتبرکاته} در دیدار معاون اول رئیس جمهور فرموند:
با توجه به افزایش درآمدهای دولت، مردم انتظار دارند که در سفرههای خود آن را احساس کنند.در این قضایای اخیر بخشی از مشکلات متوجه برخی تصمیمگیریهای غلط است که میبایست برنامهریزی بهتری میشد
🔸آیت الله مکارم شیرازی در ادامه فرموند:
در طرف مقابل برخی توطئهگران یا افراد فریبخورده نیز اقدام به آتشزدن و تخریب و ریختن خون بیگناهان میکنند که باید با جدیت با آن مقابله شود، البته باید برای انتقادها گوش شنوا داشت و موقعیت مناسبی برای اظهار صحیح آن فراهم کرد.
🔸آیت الله مکارم شیرازی در مسألهی حجاب نیز فرمودند: حل مسئله حجاب با کار فرهنگی صورت می گیرد و با فشار صورت نمی گیرد
#فاطمیه #حجاب
🟢بسیج مدرسه مبارکه رضویه
🆔 @basijerazavieh
بسیج مدرسه مبارکه رضویه
➕مراسم وداع با پیکر مطهر طلبه بسیجی مدافع امنیت، #شهید_حسن_مختارزاده 🔸امروز یکشنبه ۲۰آذرماه، بعد ا
✔️ اصلاحیه :
🛑 تشییع شهید مختارزاده از مصلای قدس تا حرم بانوی کرامت برگزار میشود
🔹جانشین فرمانده سپاه قم از برگزاری مراسم تشییع شهید مختارزاده از مصلای قدس تا حرم حضرت معصومه(س) خبر داد.
🔹سردار کبیری پور، با تسلیت شهادت شهید حسن مختارزاده از شهدای مدافع امنیت اظهار داشت: طبق برنامه قرار بود مراسم تشییع این طلبه شهید از حرم مطهر به سمت گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) برگزار شود که پس از موافقت آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) این شهید در حرم بانوی کرامت خاکسپاری میشود.
🔹مسیر تشییع شهید حسن مختارزاده نیز از ساعت ۱۴:۳۰ روز دوشنبه ۲۱ آذر از مصلای قدس به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار میشود.
🔹از آحاد مردم شهید پرور و ولایی قم دعوت میشود در مراسم تشییع این طلبه شهید که دومین شهید مدافع امنیت استان قم است حضور گسترده داشته باشند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اعدام روزانه 18 نفر در عربستان؛ فرقی هم نمیکند که کودک باشد یا بزرگ؛ اما چرا حتی نمونه ای از این اعدام ها در شبکه سعودی اینترنشنال منتشر نمیشود؟
🟢بسیج مدرسه مبارکه رضویه
🆔 @basijerazavieh
32.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❓ #پرسش
⚖ آیا 🔪اعدامِ🔪 افراد محارب، دستور دین است؟
🔸 مگر میشود که خداوند مهربان، با اعدام و خشونت موافق باشد؟
💐 استاد آیت الله وفسی
🟢بسیج مدرسه مبارکه رضویه
🆔 @basijerazavieh
بدون شرح!
🔹وزیر صمت: خودرو سال آینده ۱۵درصد ارزان میشود(۲۴اسفند ۱۴۰۰)
🟢بسیج مدرسه مبارکه رضویه
🆔 @basijerazavieh
📸 انتشار به مناسبت اربعین شهادت مظلومانه شهید سید روحالله عجمیان
🔹تصویری که شهید عجمیان در پیادهروی اربعین سالهای گذشته ثبت کرده است.
🔹️سید روحالله عجمیان از بسیجیان کرج بود که در تاریخ ۱۲ آبانماه سال جاری از سوی مسدودکنندگان اتوبان کرج- قزوین مظلومانه به شهادت رسید.
#لبیک_یا_خامنه_ای #ایام_فاطمیه
🟢بسیج مدرسه مبارکه رضویه
🆔 @basijerazavieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#خداشناسی
🏷 اثبات وجود خدا
🔸(برهان صدیقین به زبان ساده)
🟢بسیج مدرسه مبارکه رضویه
🆔 @basijerazavieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از ته دلم میگم سلام آقا...
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا❤️
مناسب #استوری
#برای_ایران #لبیک_یا_خامنه_ای
🟢بسیج مدرسه مبارکه رضویه
🆔 @basijerazavieh
🖼 گزارش عملکرد ایران در سال زراعی ۱۴۰۱
🔻رشد ۲۵درصدی تولید گندم
🔻رشد ۲۰درصدی تولید برنج
🔻 رشد ۱۷,۷ درصدی تولید غلات
🔻 افزایش یک میلیون تنی ذخایر غلات ایران
🔻 کاهش واردات و ارزبری محصولات اساسی
🟢بسیج مدرسه مبارکه رضویه
🆔 @basijerazavieh
🔸امیرالمومنین(علیهالسلام):
فقط به واسطه برقرار کردن #عدالت؛
حکومت ها حفظ خواهد شد...
غررالحکم،حدیث۷۶۵۳
#سیاسی
🟢بسیج مدرسه مبارکه رضویه
🆔 @basijerazavieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#جمعه_های_مهدوی 💚
تنها میمانم میدانم میآیی
با تو آرامم بی ترس از تنهایی
مناسب #استوری
🟢بسیج مدرسه مبارکه رضویه
🆔 @basijerazavieh
▪️إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ
روح بلند و ملکوتی مرجع مجاهد،فقیهالعصر،حضرت آیت الله العظمی سید محمدصادق روحانی،به اجداد طاهرینش پیوست...
▪️بسیج مدرسه مبارکه رضویه
🆔 @basijerazavieh
بسیج مدرسه مبارکه رضویه
▪️إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ روح بلند و ملکوتی مرجع مجاهد،فقیهالعصر،حضرت آیت الله
▪️ پیام تسلیت مقاممعظمرهبری درپی درگذشت آیتاللهالعظمیروحانی
▪️ارتحال مرحوم مغفور آیتاللّه آقای حاج سید صادق روحانی رضواناللهعلیه را به خاندان مکرّم و بیت شریف روحانی و شاگردان و ارادتمندان آن فقیه بزرگوار تسلیت عرض میکنم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت مینمایم.
▪️بسیج مدرسه مبارکه رضویه
🆔 @basijerazavieh