eitaa logo
مبداء «بسیج دانشجویی»
2.3هزار دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
484 ویدیو
103 فایل
✅ مجموعه بسیج دانشجویی دانشگاه ارتباط با ما: @bas_ihu سایر کانال های ما در فضای مجازی 📱sapp.ir/basijihu
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🔴نخستین گام ستاد گفتمان سازی صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در سطح ملی رقم خورد 🔵ستاد ملی گفتمان سازی صنایع تبدیلی که با هدف گفتمان سازی تبدیل محصولات کشاورزی به محصولات با ارزش افزوده بیشتر و به همت بسیج دانشجویی دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام و معاونت فرهنگی بسیج سازندگی ایجاد گردیده است؛ با همکاری سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، گفتمان سازی خود را در سطح ملی و در قالب برنامه‌ای با نام«فرصت» آغاز کرد. 🔻نخستین قسمت برنامه فرصت که به محصول سیب می‌پردازد در صدا و سیمای ملی و در شبکه‌های سه، چهار، پنج و امید سیما پخش گردید. این برنامه قرار است در ۱۰ قسمت و برای ۱۰ محصول کشاورزی مهم ایران که ظرفیت خوبی برای درآمدزایی در سطح ملی و شرایط تحریمی دارند تهیه و پخش شود. ✳️بدینوسیله آغاز فعالیت در سطح ملی ستاد گفتمان سازی صنایع تبدیلی را بر بسیجیان عزیز، به‌ویژه کارگروه تبریک عرض می‌نماییم. 🆔 @basijihu
🔹جلسه هفتگی ✳️سخنران:حجت الاسلام و المسلمین علی نبی اللهی 🔻بانوای:کربلایی حسین قربانی 🔸دوشنبه ۲۰ بهمن ماه ساعت ۱۹:۳۰ 🔻حسینیه خوابگاه حضرت ولی عصر (عج) 🆔 @basijihu
▪مَنَّاعٍ لِلْخَيْرِ مُعْتَدٍ مُرِيبٍ▪ آن کسی که به شدّت مانع خیر و متجاوز و در شکّ و تردید است ( سوره ق آیه ۲۵) ✏️نشان دادن برخی از ویژگی های کافران ✏️ اگر نمی خواهید خوب باشید مانع خوب شدن دیگران نشوید *مَنَّاعٍ* »: کسی که خویشتن را از انجام خوبیها بدور داشته است، و یا مانع دیگران از انجام خوبیها بوده است. 1. این آیه ویژگی های انسان های منحرف و کافران را بیان می کند که در اثر این ویژگی های رفتاری به عذاب الهی گرفتار می شوند این ویژگی ها کاملا اکتسابی و اختیاری و ارادی هستند 2. افرادی که هم خویش را از انجام کارهای خیر باز می دارند و هم دیگران را با انواع ترفندهاو تبلیغات روانی از انجام کارهای خیرخواهانه باز می دارند جامعه را از هنجارهای رفتاری سالم تهی می کنند 3. *مناع للخیر:* انگیزه انجام کارهای پسندیده را از خویش و دیگران می گیرد 4. *معتد* اهل تعدی و تجاوز است ، تعدی از قوانین الهی ، تعدی از حدود و حقوق ، ظلم به حقوق دیگران و حتی حقوق خود او قانون شناس و قانون گرا نیست 5. *مریب* : شک گرای شک انداز است از نظر فکری و اعتقادی ثبات ندارد و از نظر رفتاری بویژه در انجام کارهای خداپسندانه و نوع دوستانه انسانی مردد است و دیگران را هم در شک و تردید قرار می دهد ، انسان ها برای انجام رفتار نیازبه انگیزه های درونی و مشوق های بیرونی دارند. انسان های مریب انگیزه کش و عیب گیر هستند و با گرفتن ایراد و ایجاد شک و تردید در دیگران زندگی خود و دیگران را جهنمی می کنند. 🆔 @basijihu
❇️گردهمایی جهادگران تمدن اسلامی 🔶به پاس چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 🔸 باحضور پدر گرانقدر شهید عباس دانشگر 🔷سه شنبه ۲۱بهمن ساعت۹ 🔹مسجد دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام 🔴پخش زنده از طریق لینک زیر: 🌐 urls.st/fajr 📌پس از کلیک روی لینک به عنوان مهمان وارد شوید. 🆔 @basijihu
مبداء «بسیج دانشجویی»
🔴🔴نخستین گام ستاد گفتمان سازی صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در سطح ملی رقم خورد 🔵ستاد ملی گفتمان سا
✳️✳️ کلیپ دوم کارگروه فرصت تحریم بسیج دانشجویی دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام که در مورد میوه کیوی و پتانسیل های نهفته در صنایع تبدیلی و فرصت های صادراتی محصولات فرآوری شده از این محصول است تولید شده و بزودی از شبکه های ملی پخش خواهد شد. 🆔 @basijihu
⛔️🔴 دیدن این فیلم جرم است 🔻جهت ثبت نام برای تماشای این فیلم نام و نام خانوادگی خودرا به آیدی @basijihu_roshd ویا شماره 09134255093 پیامک کنید. 🔹زمان سه شنبه ساعت ۱۶ حرکت سرویس از موقعیت امام باقر و امام صادق (ع) ⭕ ظرفیت محدود 🆔 @basijihu
عطر لبخند خدا پیچید در دنیای من پنجمین خورشید تا گل کرد در شب های من آیه ای نازل شد از سمت بلوغ آسمان روشنی پاشید بر آیینه ی سیمای من فصل وصل آمد، زمین پُر شد ز بوی ناب عشق جلوه گر شد از مدینه، ماه من، مولای من عصمتی روشن تبسّم کرد بر روی زمین حضرت حق گفت: «او نوری ست با امضای من» وارث بوی بهشت است و خِرَد میراث اوست سیب شیرینی ست او از شاخه ی طوبای من قاف غیرت، بحر حیرت، کهکشان حکمت ست باقر نور است، بشنو از لبش آوای من فصل لبخند گل پنجم، امام باقرست پنجمین خورشید، زد لبخند بر دنیای من تشنه ی یک جلوه از خورشید سیمای توأم ای طلوع پنجمین! ای حجّت فردای من شاعر: رضا اسماعیلی 🆔 @basijihu
🔵 با توجه به برگزاری مراسم جشن ازدواج دانشجویی در آینده نزدیک، دانشجویانی که تاکنون مدارک ازدواج خود را به مدیریت تربیتی دانشگاه تحویل نداده اند، حداکثر تا روز دوشنبه27اسفند در ساعات اداری با شماره 02174188208 تماس حاصل نمایند. 🆔 @basijihu
🔹جلسه هفتگی ✳️سخنران:حجت الاسلام و المسلمین امین سیدی 🔻بانوای:کربلایی رضا قیومی پور 🔸دوشنبه ۲۷ بهمن ماه ساعت ۱۹.۱۵ 🔻حسینیه خوابگاه حضرت ولی عصر (عج) 🆔 @basijihu
✳️ هیئت ماهانه 🔻سخنران حجت الاسلام مروج نژاد 🔻مداحی: کربلایی رضا قیومی پور 🔵سه شنبه پس از نماز مغرب 🔺مسجد موقعیت مرکزی 🆔 @basijihu
*فَوَيْلٌ لِلَّذِينَ يَكْتُبُونَ الْكِتابَ بِأَيْدِيهِمْ ثُمَّ يَقُولُونَ هذا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ لِيَشْتَرُوا بِهِ ثَمَناً قَلِيلًا فَوَيْلٌ لَهُمْ مِمَّا كَتَبَتْ أَيْدِيهِمْ وَ وَيْلٌ لَهُمْ مِمَّا يَكْسِبُونَ‌* پس واى بر آنهايى كه كتاب را خود به دست خود مى‌نويسند، و تا سودى اندك برند، مى‌گويند كه از جانب خدا نازل شده. پس واى بر آنها بدانچه نوشتند و واى بر آنها از سودى كه مى‌برند( بقره ۷۹) ✒️ افتراء و تحریف دین توسط دانشمندان ✒️ برای رسیدن به منافع دنیایی دین فروشی نکنید 1. در این آیه سه بار از کلمه "ویل" که معمولا برای نفرین و آرزوی مرگ و عذاب است بکار رفته چرا که این آیه در مورد دانشمندان دنیاگرای تحریف گر دین است 2. دانشمندانی که حقایق و واقعیت های مسلم دین را به خاطر منافع مادی تحریف کرده و بر عکس جلوه می دهند مورد نفرت و نفرین خدا و پیامبر و مردم هستند چرا که دانشمندان و علما الگوی مردم هستند 3. حکومت جور و ستم و طاغوتیان قوام و دوام خود را از تایید و تمجید علما و دانشمندانی می گیرند که آیات خدا را به بهای ناچیز تحریف می کنند همان گونه که علمای زمان بنی امیه و بنی العباس نظریه جبر و قضا و قدر و وجوب اطاعت از حاکم ظالم را با انتساب به قرآن در جامعه منتشر می کردند و حتی شهادت امام حسین علیه السلام را به خدا نسبت می دادند تا یزید را تبرئه کنند 4. نظریات و افکار خود را بر قرآن تحمیل نکنیم این نوعی تحریف معنایی آیات خدایی است که بخواهیم قرآن را براساس منافع شخصی و گروهی و جناحی یا حزبی تفسیر و تعبیر کنیم گاه آن چنان از طرف خدا و پیامبر حرف دیگران را تایید و یا نفی می کنیم که گویی نماینده و سخنگوی عالم غیب هستیم و کلید بهشت و جهنم در دست ما .. 5. افکار و نظریات و اندیشه های خود را بر قرآن و سنت عرضه کنیم اگر موافق و مورد تایید بود آنها را بپذیریم چون ترازو. ملاک و میزان ارزیابی ها حق می‌باشد نه نفس و خواسته های نفسانی (وَالْوَزْنُ يَوْمَئِذٍ الْحَقُّ) 🆔 @basijihu
📌دوره آموزش نرم افزار متلب به صورت 🗓 از 15 اسفند ماه، 8جلسه به مدت 34ساعت 💰هزینه ثبت نام: 20 هزار تومان 📝 همراه با ارائه گواهی پایان دوره 📋 جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به آیدی @nimabeiranvand مراجعه نمایید. 🆔 @basijihu
⚫️ جناب آقای بهاروند فقدان مادربزرگ و جناب آقای فیاض مهری فقدان پدربزرگ بزرگوارتان ما را نیز اندوهگین کرد. غفران و رحمت الهی برای آن عزیزان از دست رفته و سلامتی و طول عمر با عزت برای شما از پروردگار متعال خواهانیم . 🆔 @basijihu
✳️هیئت هفتگی 🔸 دوشنبه ۴ اسفند ماه ساعت 19:15 🕋حسینیه خوابگاه حضرت ولی عصر(عج) 🔹سخنران:حجت الاسلام و المسلمین امین سیدی ⚪️مادحین: حاج مهدی لگزیان،کربلایی رضا قیومی پور 🆔 @basijihu
▫️ *ثُمَّ قَسَتْ قُلُوبُكُمْ* مِنْ بَعْدِ ذلِكَ *فَهِيَ كَالْحِجارَةِ أَوْ أَشَدُّ قَسْوَةً* وَ إِنَّ مِنَ الْحِجارَةِ لَما يَتَفَجَّرُ مِنْهُ الْأَنْهارُ وَ إِنَّ مِنْها لَما يَشَّقَّقُ فَيَخْرُجُ مِنْهُ الْماءُ وَ إِنَّ مِنْها لَما يَهْبِطُ مِنْ خَشْيَةِ اللَّهِ وَ مَا اللَّهُ بِغافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ‌ ▫️ ترجمه: *دلهاى شما چون سنگ، سخت گرديد، حتى سخت‌تر از سنگ* كه از سنگ گاه جويها روان شود، و چون شكافته شود آب از آن بيرون جهد، و گاه از ترس خدا از فراز به نشيب فرو غلتد، و خدا از آنچه مى‌كنيد غافل نيست.( سوره بقره آیه 74) ▪️ *هدف اول*: بیان بیماری قساوت قلب ▪️ *هدف دوم* : سنگدل نباشیم *▫️پیام‌های این آیه:* 1. در این آیه تمثیل و تشبیه قشنگ و جالب علمی بین دل و سنگ بیان شده است همان گونه که سنگ ازنظر اثرپذیری از تغییرات جوی و طبیعی دارای انواع است( سنگ خارا ، آذرین، رسوبی و ...) دل نیز از این نظر متنوع و متفاوت است اما سخت ترین سنگ ها هم سرانجام از طبیعت تاثیر می پذیرند و تغییر می یابند. 2. انسان حداقل ۴ بُعد دارد(بُعد روحی و فطری، بُعد شناختی و عقلی ، بُعد قلبی و عاطفی و بُعد رفتاری و حرکتی) که این ابعاد بر هم اثر متقابل دارند. در این آیه، بُعد قلبی و عاطفی انسان مورد بحث است که گاه انسان ان چنان سنگدل و قسی القلب می شود که از نظر عاطفی تبدیل به موجودی بی‌عواطف زیبای انسانی می شود. 3. زیبایی های درونی انسان و جلوه های بیرونی وی که در قالب محبت، عشق، نوع دوستی، ایثار و انفاق و رحمت نمایان می‌شود. شکوفایی بُعد قلبی و عاطفی وی می‌باشد. اما انسان‌های سنگدل، از این زیبایی‌های درونی و بیرونی محروم هستند(کَالحَجَارَه) 4. سنگدلی؛ نه ارثی است و نه تغییر دفعی و ناگهانی. بلکه به تدریج و در اثر عوامل مختلفی از قبیل لجاجت، خودپسندی و غرور ، زیادی گناه و ... بوجود می‌آید. در حالیکه دین بر رقّت قلبی، عشق و محبت به دیگران و نمایش جلوه های انسانی تاکید دارد(هَل الدّینُ الا الحُب) 5. برخی رفتارها و شرایط هم سبب از بین رفتن قساوت قلب می شود که در کتب اخلاق اشاره شده است. 6. ما انسان هستیم نه سنگ و نه جماد؛ نسبت به حوادث، وقایع، شرایط و نیز وضع انسان‌ها چون سنگ بی‌تفاوت نباشیم. دل خود را نرم کنیم و عواطف انسانی را زنده نگه داریم. 🆔 @basijihu
🔰 ولادت اميرالمومنين(ع) على بن ابى طالب(ع) را بر همه ى شيعيان آن حضرت و روز پدر را بر همه ى پدران ايران زمين تبريك و تهنيت عرض ميكنيم. 🆔 @basijihu
8621-02 (1).PDF
257.6K
جواب سوالات را در یک برگه بنویسید و هنگام نمازمغرب به حسینیه خوابگاه حضرت ولیعصر (ع) تحویل دهید. 🆔 @basijihu
🔘دورهمی قرآن دور دوم 🔹حفظ قرآن بصورت مدون و برنامه ریزی شده ◻️آموزش و ارائه تمارین بصورت مجازی توسط استاد مجرب 📥جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به 🆔 @basijihu_heyat پیام دهید. 🆔 @basijihi
⚫️ جسله هفنگی ◼️ سخنران حجت الاسلام و المسلمین پاکیزه ◾️ کربلایی میلاد خدری ◻️ دوشنبه ۱۱ اسفند ◽️ حسینیه خوابگاه ولیعصر عج 🆔 @basijihu
🔴🔴 دوستان دانشجو مشکلات خود در حوزه آموزشی را جهت بررسی و پیگیری توسط بسیج با مسئولین امر به آیدی زیر ارسال نمایید. 🆔 @basijihu_admin
*وَ الَّذِينَ يَجْتَنِبُونَ كَبائِرَ الْإِثْمِ وَ الْفَواحِشَ وَ إِذا ما غَضِبُوا هُمْ يَغْفِرُونَ* و كسانى كه از گناهان كبيره و زشتى‌ها پرهيز مى‌كنند و چون خشم و غضب كنند، مى‌بخشند. (سوره شوری آیه ۳۷) *نکته اول)* مدیریت خشم و پرخاشگری *نکته دوم)* خشم را با عفو و بخشش خاموش کنید *معنی فواحش: فاحشه و فحشاء:* كار بسيار قبيح. هر قول و فعلى كه قبح آن بزرگ باشد. *پیام‌های از آیه*: 1. آیات قبل و پس از این آیه پیرامون خصوصیات مومنان است دو آسیب بزرگ انسان ها شهوت و غضب است که قرآن مومنان را به اجتناب از آنها توصیه کرده است 2. شهوت در انواع آن از شهوت غرایز جسمی و جنسی گرفته تا شهوت پول و پست و نام و مقام و قدرت و شهوت های معنوی(معروفیت در عبادت و زهد و عرفان و سایر کمالات) اگر برای نفس باشد و نه برای خدا همگی این شهوت ها می توانند سبب سقوط انسان شوند (نمونه: بلعم باعورا) 3. غضب و خشم نیز یکی از بیماری های روانی و قلبی است که در صورت عدم کنترل و مدیریت و عدم درمان منشاء سقوط و انحرافات بیشتر و خروج از حوزه رفتاری انسانی می شود غضب درونی و قلبی است که در صورت بروز و نمود خارجی تبدیل به پرخاشگری عملی ، کلامی ، جسمی و اجتماعی می شود که نتیجه آن قتل و جنگ و کشتار است 4. چون غضب درونی است باید قبل از خروج و ظهور آن از درون به بیرون و تبدیل شدن به پرخاشگری ان را کنترل کرد قرآن بهترین روش کنترل قبل از تجلی ظاهری ان یعنی در مرحله قلبی و عقلی عفو و بخشش می داند . غضب باعث می شود نسبت به فرد دیدی منفی و تحقیر کنند ه داشته باشیم تا وی را تحقیر نکنیم و دید منفی پیدا نکنیم از وی غضبناک نمی شویم نسخه قرآنی یعنی عفو و بخشش سبب عدم تحقیر می شود و لذا ان حالت درونی به رفتار پرخاشگرانه تبدیل نمی شود 5. عفو و بخشش طرف مقابل را در حالت تجدید نظر و بازسازی رابطه قرار می دهد در نتیجه روابط انسانی سالم مبتنی بر محبت شکل می گیرد. 🆔 @basijihu
❇️جلسه مشترک بسیج دانشجویی دانشگاه جامع امام حسین(ع) و معاونت فرهنگی بسیج سازندگی کشور با فرمانداری و شورای اداری و جمعی از تولیدکنندگان سیب و سردخانه داران و صادرکنندگان سیب شهرستان مراغه 🔻همچنین در راستای بهبود معیشت مردم در این جلسه تصویب شد که با همکاری مسئولان شهری،سپاه ناحیه مراغه و گروه های جهادی شهرستان تا پایان سال ۱۴۰۰ هزار کسب و کار خانگی در سطح شهرستان راه اندازی شود. 🆔 @basijihu