🔴 چرا رفتار سلبریتیها در جامعه مهم است؟
🔹 تحقیقات نشان میدهد سلبریتیها خودآگاه یا ناخودآگاه اعمال و رفتار و حتی شکل و ظاهرشان تاثیرات زیادی روی نوجوانان دارد. اما چرا این موضوع مهم است؟
🔹در این گزارش میخوانید:
جایزه زیبایی به جای جایزه صلح
وقتی لاغری افراطی یک ارزش میشود!
هر حرکت یک سلبریتی میتواند مهم باشد
سلبریتی میتواند به کاهش باورهای منفی و افزایش باورهای مثبت کمک کند
چرا نوجوانهای امروز به جای ابرقهرمان سلبریتیها را دوست دارند؟
مشروح گزارش در لینک زیر:
http://fna.ir/1oratp
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✋
عوارض وحشتناک بیدار شدن با آلارم موبایل!
🔹خیلی از ما عادت داریم تا بعد صدای آلارم موبایل ضربهای روی دکمه هشدار بزنیم و چند دقیقه بعد با آلارم دوباره بیدار بشیم، اما وقتی دوباره بیدار میشویم احساس خستگی بیشتری داریم!
🔹اگه دوست دارین بدونین این تنظیم دوباره آلارم و چند دقیقه خواب اضافه چه بلایی سر بدن شما میاره حتما این ویدئو را تا انتها تماشا کنید👆
✅ کانالجامع خبری، تحلیلی، آموزشی سواد رسانهای
✋
قدرت رسانه را بشناسیم
🔺قدرت رسانه ها حتی از محبوب ترین باشگاه های ورزشی دنیا هم بیشتر است.
🔹رسانه ای که جریان ساز تمام اتفاق های پیرامونی ماست و به وسیله اون میشه ذهن هارو مدیریت کرد، برای اینکه از گزند این مدیریت کنترل شده در امان باشیم، مجبوریم سواد رسانه ای خودمون رو افزایش بدیم، مجبوریم!
✅ کانالجامع خبری، تحلیلی، آموزشی سواد رسانهای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✋
رهبر انقلاب: تعداد لايکهای فضای مجازی ملاک ارزش یک مطلب نیست!
✅ کانالجامع خبری، تحلیلی، آموزشی سواد رسانهای👇👇👇👇👇👇👇
🆔@basijresanehPak
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 دریافتهای متفاوت از پیامهای رسانهای
🔻هر پیام دارای سه بخش متن، زیرمتن و فرامتن است. در واقع میتوان گفت که این بخشها لایههای یک پیام رسانهای هستند.
🔻لایه اول متن است که پیام رسانهای را همانگونه که هست، دریافت میکنیم.
🔻در زیرمتن پیام پنهان تولیدکننده وجود دارد و فرامتن بخشی از پیام است که دست تولیدکننده نیست بلکه در ذهن مخاطب وجود دارد و در درک او از پیام اثرگذار است.
#سواد_رسانه_ای
✅ جنگ رسانه ای
🔻امروز نظام اسلامی با یک #جنگ_همه_جانبه_اقتصادی مواجه است که از یک #اتاق_جنگ و با دقت و اهتمام کامل هدایت می شود اما در کنار این جنگ، یک #جنگ_مهم_رسانه_ای و تبلیغاتی نیز در جریان است که بیشتر اوقات از آن غفلت می شود.
🔻بر اساس اطلاعاتی که در اختیار داریم، دستگاههای جاسوسی #آمریکا و رژیم #صهیونیستی با حمایت مالی #قارون های منطقه اطراف کشور ما، تشکیلاتی را برای این جنگ رسانه ای راه اندازی کرده اند و به طور جدی در حال برنامه ریزی و تلاش برای آلوده کردن فضای تبلیغاتی و فکری جامعه هستند.
🔻اهداف این جنگ رسانه ای، ایجاد اضطراب، یأس، ناامیدی و احساس بن بست و بدبین کردن مردم نسبت به یکدیگر و نسبت به دستگاههای مسئول و همچنین بیشتر و بزرگتر نشان دادن مشکلات اقتصادی در ذهن جامعه است.
🔻در همین مسائل مربوط به سکه و ارز و کاهش ارزش پول ملی، جنگ رسانه ای و فضاسازی های تبلیغاتیِ بدخواهان، تأثیرگذار بوده است که البته از دشمن توقعی جز رذالت نیست اما باید مراقب باشیم، ما به این فضاسازیها برای آلوده کردن ذهن مردم، کمک نکنیم.
⬅️ بیانات مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان مجلس خبرگان رهبری
۱۵ شهریور ۹۷
پ.ن: مراقب باشیم در عرصه جنگ رسانه ای و جنگ اقتصادی، در پازل دشمن قرار نگیریم
سیداحمدرضوی
🆔@basijresanehPak
🔸نگرانی درباره آینده
🔻انتشار خبر خرید توییتر توسط #ایلان_ماسک، بزرگترین سهامدار توییتر، واکنشهای زیادی از جمله نگرانیها درباره تغییرات احتمالی این غول #شبکههایاجتماعی را بههمراه داشته است.
🔻کنشگران و سازمانهای حقوق بشری از افزایش محتوای نفرتپراکنانه و خشونت طلبانه به نام #آزادیبیان سخن میگویند. دیگران از دسترسی مجدد افرادی نگران هستند که توییتر فعالیت آنها را در فضای مجازی مضر تشخیص داده بود.
💠متاورس چیست؟
🔰 #متاورس (Metaverse) ترکیبی از دو واژه Meta (فراتر) و Universe (جهان) به مفهوم "فراتر از جهان" است.
🔰متاورس در واقع یک پیشبینی دربارهٔ یک #تکنولوژی جدید در آینده است که کاربران آن قادر خواهند بود از سراسر جهان به آن متصل شوند.
🔰متاورس ترکیبی از #فضایمجازی، #اینترنت و #واقعیتافزوده است.
#تاریخ_رسانه
🔘 نخستین دوره آموزش #روزنامهنگاری برای زنان در ایران در سال ۱۳۴۵ در هنرستان دخترانه فرح که به نام همسر شاه نامگذاری شده بود با ۱۲ دانشآموز دارای سیکل اول دبیرستان برگزار شد.
🔘 این دوره سهساله بود و علاوهبر آموزش عمومی دبیرستان، درسهای تخصصی نظری و عملی روزنامهنگاری را نیز در برمیگرفت. برنامه درسی را مدیر هنرستان خانم موسوی تنظیم کرده بود. درسهای نظری عبارت بودند از: قانونها و مقررات روزنامهنویسی، آشنایی با مطبوعات و سیر تحول آن، سازمان روزنامه، اصول خبرنگاری، وظایف و تکالیف اخلاقی و اجتماعی خبرنگار، آگهی و روابط عمومی، رادیو و تلویزیون و سینما (سازمان و طرز کار)، عکاسی و فیلمبرداری خبری و شیمی عکاسی.
🔘 از این دوره چنان استقبال شد که هنرستان برنامه چهار ساله دیگری با ۱۰۰ ساعت کار آموزی در سال ایجاد کرد.
منبع: نگاهی به آموزش روزنامهنگاری در ایران/ مجله رسانه، سال ۱۳۶۹