هدایت شده از KHAMENEI.IR
✊🏻 رهبر انقلاب: اربعین، پرچم سربلند حسینبنعلی (علیه السّلام) است. ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
🏷 #از_تبیین_تا_قیام | #اربعین
💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆 اهداف آشوبگران از زبان خودشان
♦️مسئله نه فوت مهسا امینی است و نه گشت ارشاد!
6.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴اعتراف صریح جریان ضدانقلاب و تجزیهطلب: مهسا امینی از این به بعد اسم رمزه عملیات است!
✋
در وقت هجوم، نقد نکنیم
🔹 اکنون که ضدانقلاب داخل و خارج، مزدوران آلبانیخوار، فتنه، اصلاحات افراطی، شبکههای خارجی و ... با بسیج همه ظرفیتها در تلاشند تا این حادثه ( فوت مهسا امینی ) را در گام اول تبدیل به یک موج بلند و قوی علیه دولت و در گام دوم علیه نظام کنند، ما عرصه بشناسیم و با آنان مخرج مشترک نداشته باشیم.
🔸 مراقب باشیم؛ اکنون وقت نقدِ خطاهای معدودِ سهوی و سلیقه ای نیروها و دستگاهها نیست، وقت آسیب شناسی عملکرد دستگاهها نیست، وقت خُرده گیری به مسئولین نیست...
🔹 نباید اجازه دهیم صدای ما، کلام ما، ظرفیت ما و ... در راستای تلاش مذبوحانه دشمن قرار گیرد و علیه اسلام و انقلاب آخته گردد...
🔸 اکنون باید برای مردم تبیین کنیم شرایط موجود را، پازل دشمن را عیان کنیم و در جهت تخریب آن فعالیت کنیم. باید صدای دشمن را از پشت پرده تزویر کنار بزنیم و کُنه نیات او را بازگو کنیم...
چند ماه پیش رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویان فرمودند: در مطالبهگریها ــ که من توصیهی مطالبهگری میکنم به شما ــ مراقبت کنید دشمن نتواند از مطالبهی به حق شما سوءاستفاده کند. هم در صورتبندی مسئله، هم در راهحلی که ارائه میدهید، سعی کنید با دشمن وجه مشترک و اینها پیدا نکنید. مخرج مشترک پیدا نکنید با دشمن. دشمن، هم مشکلات را مطرح میکند، هم صورت مسئله را مطرح میکند، هم بهاصطلاح علاج و نتیجهگیری را مطرح میکند. شما صورت مسئلهتان هم با او باید فرق داشته باشد، نتیجهگیریتان هم با او باید به کلی فرق داشته باشد، چون او دشمن است دیگر، او مُغرض است، از روی خیرخواهی انجام نمیدهد کار را. ۱۴۰۱/۲/۶
◀️ اکنون وقت مطالبه گری و نقد و نیش و کنایه نیست؛ دشمن با تمام ظرفیت رسانه ای خود به بهانه فوت مهسا امینی به میدان آمده و در حال فتنه انگیزی است، قطعا فریاد مطالبه گری و نقد ما، مخرج مشترکی میشود با دشمن و شمشیری میشود علیه اسلام و انقلاب
🔻 مراقب باشیم در کدام میدان قرار گرفته ایم و چگونه شمشیر میزنیم؟
✅ کانالجامع خبری، تحلیلی، آموزشی سواد رسانهای
✋
درگذشت «مهسا امینی» در قاب بیگ دیتا
🔸واکنش کاربران؛ خشم و ایجاد چند قطبی جدی در جامعه
🔺درگذشت تاثربرانگیز مهسا امینی و حواشی آن، موضوع نخست یک هفته اخیر افکار عمومی کشور است؛ فضایی که موجب پیدایش خشم، چند قطبی جدی در جامعه و ابراز نگرانی بسیاری از دلسوزان و البته کارشناسان شده است. میزان اهمیت این اتفاق ناگوار منجر به کنشگری فعال مخاطبان داخلی و البته همراهی شیطنت آمیز و همراه با سناریوی رسانه های خارجی شده است.
🔹عبور میلیونی هشتگ #مهسا_امینی، او را به ترند تبدیل کرده و مطالبه رفع ابهام، پاسخگویی شفاف مسئولین، اصلاح برخی رویهها و ضرورت پرداخت فرهنگی به امر حجاب را در صدر درخواستههای کاربران قرار داده است.
🔹براساس رصد دیتاک در بازه زمانی ۲۰ تا ۲۷ شهریور ماه، از چهار بستر تلگرام، توییتر، اینستاگرام و بسترهای رسمی خبر، ناراحتی و خشم بالاترین احساسات مخاطبان در مواجهه با این موضوع بوده است که البته سهم گروههای مختلف اصولگرا، اصلاحطلب، گروههای معاند خارجی بر مبنای هشتگهای به کاربرده شده، قابل تامل است.
🔻کاربران توییتر
با بیش از ۱ میلیون و ۵۳ هزار توییت، ۱ میلیون و ۲۱ هزار ریتوییت و ۱۲ میلیون و ۹۳ هزار لایک محتواها در این فضا، غالبا با موج اعتراضی، خواستار تجدیدنظر در سیاست گشت ارشاد شدهاند. توییت «کاوه آینده ایران زمین زن است» از سوی علی کریمی، با بیش از ۶۹ هزار لایک و ۶ هزار و ۹۲۲ ریتوییت پرمخاطبترین محتوای توییتر بوده است.
🔻کاربران اینستاگرام
به جهت عمومیت و تنوع، بیشتر نسبت به این اتفاق ناگوار ابراز ناراحتی کرده و تعمیمدهی به خود، اولویت نخست تولید محتواها بوده است. ۲۲ هزار و ۲۸ محتوا در این فضا توسط کاربران تولید شده که همراهی ۱۱ میلیون و ۶۵ هزار لایک و بیش از ۵۱۵ هزار کامنت را به همراه داشته است.
🔻کاربران بستر تلگرام
به جهت غلبه خبری، بیشتر با محوریت انعکاس اظهارات مسئولین، سلبریتیها و کنشگران فضای مجازی به تولید محتوا پرداختهاند؛ که بیش از ۵۶ هزار مطلب از ۹ هزار و ۲۹ منبع تولید شده که ۲۷۰ میلیون و ۶۳ هزار بار بازدید را در پی داشته است.
🔻خبرگزاریها و پایگاههای خبری
نیز با بیش از ۴ هزار محتوا سعی در اطلاعرسانی درباره این مساله به افکار عمومی داشتهاند.
🔹در کنار نگاه به سویهها، احساسات و مطالبات کاربران، در مواجهه با این رخداد که هم درگیر کننده احساسات است و هم مخاطب را آزرده میکند، لازم است بدانیم هر آنجایی که رسانه و مسئولین به موقع، بدون سکوت و بایکوت نسبت به موضوعات ورود پیدا کردهاند، مدیریت افکار عمومی در داخل، سمت و سوی موفقیتآمیزتری داشته و فرصت را از شایعهسازان و موجسواران بر روی مشکلات داخلی گرفته است.
🔹 ۷۲ ساعت تاخیر فرصت بینظیری برای اهدای افکار عمومی به سمتی است که این روزها با سناریوهای تمام عیار شناختی از خطاها و مشکلات داخل، برای تحقق اهدافش بهره میبرند. آنها به هزینهتراشیهای داخلی ضریب میدهند و مسائل را تا حد بحران غیرقابل حل، مگر از طریق آشوب، ارتقا میدهد.
🔹و در پایان باید گفت باز هم جای خالی پیوست رسانهای صحیح و فقدان سواد رسانهای احساس میشود.
✍معصومه نصیری ـ کارشناس رسانه و تحلیلگر داده
✅ کانالجامع خبری، تحلیلی، آموزشی سواد رسانهای
16.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#سواد_رسانهای 4⃣6️⃣7️⃣
🔆 سواد رسانه، معضل امروز ما در فتنهها
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر #صلوات ، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
🏴
12.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥چرا بعضی آقایون بیشتر از خانمها طرفدار بی حجابی خانمها هستن؟!
#حجاب
13.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥رویکرد قابل تأمل برخی رسانهها در ماجرای مهسا امینی #مهسا_امینی و #شلیر_رسولی
مهم تا آخر ببینید...