17.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️زینت دادن بیش از حد به امکانات دنیا
🔴رسانه ها امروز ماموریت دارند دنیا را بسیار زیباتر از آنچه هست نشان دهند و با اینکار قدرت تعقل را که انسان را به اشرف مخلوقات تبدیل کرده است بگیرند...
🎥ببینید‼️
#چرا_در_تبلیغات_ضعیفیم؟
#کلیپ
#سواد_رسانهای
🔴همه چی به زاویه دید شما بستگی دارد
🔻هر رسانهای میتواند خبر مورد نظر را با توجه به منافع خود از زاویهای خاص بازتاب کند...
🔻در نتیجه برای دریافتن حقیقت باید خبر را از رسانهای مختلف با منافع و زوایای دید متفاوت دنبال کنیم تا در آخر به نتیجهی صحیح و حقیقت ماجرا دست یابیم...
#سواد_رسانهای
⭕️اثرگذاری نیروی مستقل مردمی در امپریالیسم رسانهای
🔴وقتی نیروی مردمی فعال و متفکر و مستقل وارد عرصه رسانه شده و مطالبات مردمی رو فریاد میکشد، رسانه های مطرح با هر گرایشی مجبورند فریاد های آنها را برای القاء هرچه بیشتر بی طرفی خودشان پوشش خبری دهند هرچند این پوشش خبری بصورت جزئی، کوتاه و همراه با استفاده از صفاتی سوگیرانه برای این قشر باشد
💪پس حضور هدفمند و به جا بعلاوه گفتمان سازی توسط نیروی مستقل مردمی در عرصه رسانه اگر متفکرانه و متحدانه باشد به راحتی میتواند امپریالیسم رسانه ای را فرو بشکند؛ البته این فرآیند آرام آرام طی شده و قطعا به یکباره نتیجه مطلوب حاصل شدنی نیست..
#محاکمه_روحانی
#سواد_رسانهای
#روزنگار
#توئیتر
10.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️کم کاری در زمینه تبلیغات رسانه ای
⚠️اشکالات جبهه انقلاب
#کلیپ
#چرا_در_تبلیغات_ضعیفیم
🧐🤔
Picture1.jpg
263.5K
سرباز حقیقت یا پیرو بیگانه
اینفوگرافیک ویژگی های افسر جنگ نرم از نگاه مقام معظم رهبری
آیا این ویژگی ها را داریم؟!🤔
#محتوای_تبلیغی
#هوشمند
اخلاق انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی.jpg
178.8K
اخلاق انتشار محتوا در فضای مجازی
#محتوای_تبلیغی
#هوشمند
🔶 این است محیط باز اینستا‼️
✍️ چرا در اینستا
بعضی خبرهای خاص را
اکثر کاربران میبینند❓
❓به این سرعت؟
🤔 مشکوک است
👈 گویا پشت پرده
اینستا
با روشهایی
بعضی از پیامهای خاص را
پخش سراسری میکند❗️
👈 اینستا در اصل
با روشهایی
دایره انتخاب کاربران را
بهطور نامحسوس
کاهش داده
تا کاربران
این خبر را باز انتشار کنند...
👈 بعد کاربران
تصور میکنند که
از بین میلیونها خبر
این خبر
توسط عموم مردم
انتخاب و باز انتشار
شده است‼️
🤚 این است آزادی رسانهای اینستا
🤚🤚🤚🤚🤚
این است محیط باز اینستا
7.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸تلویزیونی شدن مغز
آیا عبارت تلویزیونی شدن مغز را شنیدهاید؟
در زندگی دیجیتالی امروز #مغز ما به دلیل دریافت پیامهای کوتاه و سادهسازی شده حوصله و تمرکز لازم برای دریافت پیامهای طولانی را ندارد.
اگر میخواهید مغز خود را برای دریافت پیامهای پیچیده و طولانی تقویت و مغزتان را از تلویزیونی شدن رها کنید این ویدئو را ببینید.
🎯نگاهی به شیوههای نفوذ رسانههای جمعی در افکار عمومی
✍️معصومه نصیری ـ مدرس سواد رسانهای
▫️امروز عرصه، عرصه تنازع برای بقا از طریق نفوذ هر چه بیشتر در افکار عمومی است. در این میان صاحبان و مدیران کلان رسانههای جهان بهخوبی دریافتند برای تاثیرگذاری عمیقتر و ماندگارتر بر افکار عمومی باید آنها را در «خواب عدم هوشیاری» نگه دارند؛ یعنی چه؟ یعنی نباید هوشیاری مخاطب را تحریک کنند البته این موضوع در پوستهی ظاهری تلاش برای آگاهسازی انجام میشود.
▫️ملوین دفلورکه سالها درباره ارتباطات جمعی و شناخت آن فعالیت کرده است، معتقد است: تأثیرات و نفوذ رسانههای جمعی بر مردم را در سه سطح #شناختی، #عاطفی و #رفتاری باید طبقهبندی کرد. او بر این باور است که در جنگ رسانهای، دو بُعد #بینش و #گرایش مورد هدف قرار میگیرد اما درنهایت به کنش و رفتار مخاطب ختم میشود.
▫️با این تعریف باید گفت «ایجاد ابهام در مخاطب»، «برخورد اطلاعات متناقض»، «برجستهسازی اخبار»، «شکلدهی به نگرشها» و ... تاثیرات بینشی یا شناختی هستند. «ایجاد انفعال در افراد»، «افزایش نفوذپذیری»، «افزایش حس نگرانی»، «افزایش عدم امنیت اجتماعی» و... از تاثیرات گرایشی بوده و «ایجاد نگرشهای جدید»، «مبهم جلوه دادن شرایط»، «منفعل ساختن مخاطب» و... نیز از تاثیرات کنشی یا رفتاری قلمداد میشوند.
▫️امروز رسانهها با بزرگنمایی، کوچکسازی، تکرار و تعمیم و... هم به مخاطبان میگویند چگونه فکر کنند و هم میگویند به چه چیزی با چه عمقی و از چه زاویهای فکر کنند. رسانه این توان را دارد که ذهن شما را به دورترین نقطه از واقعیت برده یا یک فریب را پیش چشم واقعی جلوه دهد و شما توان انکار آن را نداشته باشید.
▫️از سوی دیگر امروز این جمله را نباید فراموش کرد که مخاطبان دیگر #سرکوب نمیشوند بلکه #سرگرم میشوند. پس سرگرمی یکی دیگر از روشهای رسانهها برای نفوذ در افکار عمومی برای انتقال معناست که با تصویرسازی رخ میدهد. تصاویر از آن جهت مهم هستند که مردم آنچه میبینند را باور میکنند پس تصاویر دستکاری شده یا صحنهسازی شده یا دارای جهت مشخص بر فکر مردم اثرمیگذارد.
▫️امروز نزاع میان رسانهها بر سر مهندسی توجه، تصاحب افکار و جهتدهی به ترجیحات و سلایق مردم جوامع برای تربیت شهروندانی یکدست و #بیدردسر است. شهروندانی که رسانه و کارکرد آن را میشناسند و در عین حال دانش و مهارت مواجه با آن را (#سواد_رسانهای) کسب کردهاند، پیروزان واقعی این عرصه هستند. آنها فراگرفتهاند رسانه را مدیریت کنند و نه رسانه آنها را.