eitaa logo
قرارگاه رسانه ای استان تهران
793 دنبال‌کننده
27.2هزار عکس
12.5هزار ویدیو
193 فایل
افسران جنگ نرم گوش به فرمان سید علی ... رسانه و فضای مجازی تراز انقلاب اسلامی برای تحققش تلاش کنیم ، باید قوی شویم #جنگ_رسانه #جنگ_شناختی •┈┈••✾••┈┈• ارتباط با ادمین ، انتقادات و پیشنهادات و ارسال مطالب ارزشمند 👇👇 https://eitaa.com/M2711313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
17.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️زینت دادن بیش از حد به امکانات دنیا 🔴رسانه ها امروز ماموریت دارند دنیا را بسیار زیباتر از آنچه هست نشان دهند و با اینکار قدرت تعقل را که انسان را به اشرف مخلوقات تبدیل کرده است بگیرند... 🎥ببینید‼️ ؟
🔴همه چی به زاویه دید شما بستگی دارد 🔻هر رسانه‌ای می‌تواند خبر مورد نظر را با توجه به منافع خود از زاویه‌ای خاص بازتاب کند... 🔻در نتیجه برای دریافتن حقیقت باید خبر را از رسان‌های مختلف با منافع و زوایای دید متفاوت دنبال کنیم تا در آخر به نتیجه‌ی صحیح و حقیقت ماجرا دست یابیم...
⭕️اثرگذاری نیروی مستقل مردمی در امپریالیسم رسانه‌ای 🔴وقتی نیروی مردمی فعال و متفکر و مستقل وارد عرصه رسانه شده و مطالبات مردمی رو فریاد می‌کشد، رسانه های مطرح با هر گرایشی مجبورند فریاد های آنها را برای القاء هرچه بیشتر بی طرفی خودشان پوشش خبری دهند هرچند این پوشش خبری بصورت جزئی، کوتاه و همراه با استفاده از صفاتی سوگیرانه برای این قشر باشد 💪پس حضور هدفمند و به جا بعلاوه گفتمان سازی توسط نیروی مستقل مردمی در عرصه رسانه اگر متفکرانه و متحدانه باشد به راحتی میتواند امپریالیسم رسانه ای را فرو بشکند؛ البته این فرآیند آرام آرام طی شده و قطعا به یکباره نتیجه مطلوب حاصل شدنی نیست..
10.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️کم کاری در زمینه تبلیغات رسانه ای ⚠️اشکالات جبهه انقلاب 🧐🤔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Picture1.jpg
263.5K
سرباز حقیقت یا پیرو بیگانه اینفوگرافیک ویژگی های افسر جنگ نرم از نگاه مقام معظم رهبری آیا این ویژگی ها را داریم؟!🤔
🔶 این است محیط باز اینستا‼️ ✍️ چرا در اینستا بعضی خبرهای خاص را اکثر کاربران می‌بینند❓ ❓به این سرعت؟ 🤔 مشکوک است 👈 گویا پشت پرده اینستا با روش‌هایی بعضی از پیام‌های خاص را پخش سراسری می‌کند❗️ 👈 اینستا در اصل با روش‌هایی دایره انتخاب کاربران را به‌طور نامحسوس کاهش داده تا کاربران این خبر را باز انتشار کنند... 👈 بعد کاربران تصور می‌کنند که از بین میلیون‌ها خبر این خبر توسط عموم مردم انتخاب و باز انتشار شده است‼️ 🤚 این است آزادی رسانه‌ای اینستا 🤚🤚🤚🤚🤚 این است محیط باز اینستا
7.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸تلویزیونی شدن مغز آیا عبارت تلویزیونی شدن مغز را شنیده‌اید؟ در زندگی دیجیتالی امروز ما به دلیل دریافت پیام‌های کوتاه و ساده‌سازی شده حوصله و تمرکز لازم برای دریافت پیام‌های طولانی را ندارد. اگر می‌خواهید مغز خود را برای دریافت پیام‌های پیچیده و طولانی تقویت و مغزتان را از تلویزیونی شدن رها کنید این ویدئو را ببینید.
‍ ‍ 🎯نگاهی به شیوه‌های نفوذ رسانه‌های جمعی در افکار عمومی ✍️معصومه نصیری ـ مدرس سواد رسانه‌ای ▫️امروز عرصه، عرصه تنازع برای بقا از طریق نفوذ هر چه بیشتر در افکار عمومی است. در این میان صاحبان و مدیران کلان رسانه‌های جهان به‌خوبی دریافتند برای تاثیرگذاری عمیق‌تر و ماندگارتر بر افکار عمومی باید آن‌ها را در «خواب عدم هوشیاری» نگه دارند؛ یعنی چه؟ یعنی نباید هوشیاری مخاطب را تحریک کنند البته این موضوع در پوسته‌ی ظاهری تلاش برای آگاه‌سازی انجام می‌شود. ▫️ملوین دفلورکه سال‌ها درباره ارتباطات جمعی و شناخت آن فعالیت کرده است، معتقد است: تأثیرات و نفوذ رسانه‌های جمعی بر مردم را در سه سطح ، و باید طبقه‌بندی کرد. او بر این باور است که در جنگ رسانه‌ای، دو بُعد و مورد هدف قرار می‌گیرد اما درنهایت به کنش و رفتار مخاطب ختم می‌شود. ▫️با این تعریف باید گفت «ایجاد ابهام در مخاطب»، «برخورد اطلاعات متناقض»، «برجسته‌سازی اخبار»، «شکل‌دهی به نگرش‌ها» و ... تاثیرات بینشی یا شناختی هستند. «ایجاد انفعال در افراد»، «افزایش نفوذپذیری»، «افزایش حس نگرانی»، «افزایش عدم امنیت اجتماعی» و... از تاثیرات گرایشی بوده و «ایجاد نگرش‌های جدید»، «مبهم جلوه دادن شرایط»، «منفعل ساختن مخاطب» و... نیز از تاثیرات کنشی یا رفتاری قلمداد می‌شوند. ▫️امروز رسانه‌ها با بزرگنمایی، کوچک‌سازی، تکرار و تعمیم و... هم به مخاطبان می‌گویند چگونه فکر کنند و هم می‌گویند به چه چیزی با چه عمقی و از چه زاویه‌ای فکر کنند. رسانه این توان را دارد که ذهن شما را به دورترین نقطه از واقعیت برده یا یک فریب را پیش چشم واقعی جلوه دهد و شما توان انکار آن را نداشته باشید. ▫️از سوی دیگر امروز این جمله را نباید فراموش کرد که مخاطبان دیگر نمی‌شوند بلکه می‌شوند. پس سرگرمی یکی دیگر از روش‌های رسانه‌ها برای نفوذ در افکار عمومی برای انتقال معناست که با تصویرسازی رخ می‌دهد. تصاویر از آن جهت مهم هستند که مردم آنچه می‌بینند را باور می‌کنند پس تصاویر دستکاری شده یا صحنه‌سازی شده یا دارای جهت مشخص بر فکر مردم اثرمیگذارد. ▫️امروز نزاع میان رسانه‌ها بر سر مهندسی توجه، تصاحب افکار و جهت‌دهی به ترجیحات و سلایق مردم جوامع برای تربیت شهروندانی یکدست و است. شهروندانی که رسانه و کارکرد آن را می‌شناسند و در عین حال دانش و مهارت مواجه با آن را () کسب کرده‌اند، پیروزان واقعی این عرصه هستند. آن‌ها فراگرفته‌اند رسانه را مدیریت کنند و نه رسانه آن‌ها را.
✖️مأیوس سازی؛ سیاست رسانه ای دشمن رهبر معظم انقلاب: در طول این چهل سال -و اکنون مانند همیشه- سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن و فعّال‌ترین برنامه‌های آن، مأیوس‌سازی مردم و حتّی مسئولان و مدیران ما از آینده است...