eitaa logo
پیروان مکتب زهرایی 🇵🇸 (طلاب خواهر مازندران)
169 دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
2.4هزار ویدیو
185 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🇮🇷 (ثواب تفسیر امروز ؛ هدیه به روح بلند شهید ) 📖🕋 فرازی از تفسیر آیه مبارکه ٣ سوره ----✿❀🍃﷽ﷻ🍃❀✿---- ✅ «الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَيُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنْفِقُونَ» 🔷 آنان كه به غيب ايمان مى‌آورند، و نماز را بر پا مى‌دارند، و از آنچه به ايشان روزى داده‌ايم انفاق مى‌كنند.(ترجمه فولادوند) 🌴🌿🍃🌷🌴🌿🍃🌷🌴🌿🍃🌷🍃🌿🌴 🔰 قرآن، هستى را به دو بخش تقسيم مى‌كند: ⏪ عالم غيب‌ و عالم شهود. متّقين به كلّ هستى ايمان دارند، ولى ديگران تنها آنچه را قبول مى‌كنند كه برايشان محسوس باشد. 🔴 حتّى توقّع دارند كه خدا را با چشم ببينند و چون نمى‌بينند، به او ايمان نمى‌آورند. چنانكه برخى به حضرت موسى گفتند: «لَنْ نُؤْمِنَ لَكَ حَتَّى نَرَى اللَّهَ جَهْرَةً» ما هرگز به تو ايمان نمى‌آوريم، مگر آنكه خداوند را آشكارا مشاهده كنيم. 🔴 اين افراد درباره‌ى قيامت نيز مى‌گويند: «ما هِيَ إِلَّا حَياتُنَا الدُّنْيا نَمُوتُ وَ نَحْيا وَ ما يُهْلِكُنا إِلَّا الدَّهْرُ» جز اين دنيا كه ما در آن زندگى مى‌كنيم، جهان ديگرى نيست، مى‌ميريم و زنده مى‌شويم و اين روزگار است كه ما را از بين مى‌برد.👇 🔴 چنين افرادى هنوز از مدار حيوانات نگذشته‌اند و 👈 راه شناخت را منحصر به محسوسات مى‌دانند و مى‌خواهند همه چيز را از طريق حواسّ درك كنند.❌ 🔳 ايمان، از عمل جدا نيست. در كنار ايمان به غيب، وظايف و تكاليف عملى مؤمن بازگو شده است. «يؤمنون ... يقيمون ... ينفقون» 🔴 اساسى‌ترين اصل در جهان‌بينى الهى آن است كه هستى، منحصر به 👈 نيست. «يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ» 🔰 پس از اصل ايمان، اقامه‌ى نماز و انفاق از اعمال است. «يُؤْمِنُونَ ... يُقِيمُونَ ... يُنْفِقُونَ» ⏪ (در جامعه‌ى الهى كه حركت و سير الى اللّه دارد، اضطراب‌ها و ناهنجارى‌هاى روحى و روانى و كمبودهاى معنوى، 👈با تقويت و درمان مى‌يابد و خلأهاى اقتصادى و نابسامانى‌هاى ناشى از آن، 👈با پر و مرتفع مى‌گردد.) 🔳 از هرچه خداوند عطا كرده (علم، آبرو، ثروت، هنر و ...) به ديگران انفاق كنيم. 🔳 «مِمَّا رَزَقْناهُمْ يُنْفِقُونَ» امام صادق عليه السلام مى‌فرمايد: از آنچه به آنان تعليم داده‌ايم در جامعه نشر مى‌دهند. 📚🖇📚🖇📚🖇📚🖇📚🖇📚 📕منابع : ١. تفسیر نور
هدایت شده از خبرگزاری فارس
روایت فرزند شهیده کرباسی از آنچه که در روز ترور گذشت 🔹بعد از ویدئوی تعقیب خودرو خانم کرباسی و همسرش توسط پهپاد، اولین سؤالی که در ذهنم نشست این بود که شهید و شهیده کجا می‌رفتند؟! مسیرشان به کجا ختم می‌شد که ناتمام ماند؟! 🔹سؤالم را از مهتدی پسر ۱۴ ساله این خانواده می‌پرسم و او با کلمات فارسی‌ شمرده شمرده که با لهجه لبنانی عجین شده است جوابم را می‌دهد: « ۲۰ روزی می‌شد که ما خانه‌مان را در بیروت ترک کرده بودیم و در یکی از هتل‌های جونیه زندگی می‌کردیم. یک اتاق دو خوابه که خانواده ۷ نفرهٔ ما و خانواده پدری‌ام در آن می‌ماندیم. پدرم طبق معمول آن روز نماز صبحش را خواند، قهوه‌اش را با مادر خورد و برای رفتن به سرکار آماده شد، مادرم هم همراهشان رفت تا سری به خانه بزند و لباس‌های ما را بشوید. تقریباً ۱ ساعت بعد از آن که از خانه رفتند شهید شدند.» 🔸ادامه گفت و گو با پسر شهیده کرباسی را اینجا بخوانید @Fars_Zendegi
بسم الله خطا در پاسخ دادن به پرسش از شیعه یا سنی بودن فرماندهان شهید حماس 1️⃣در اردوگاه صفین، در سپاه امیرالمؤمنین علیه السلام چند گسل وجود داشت. گسل نخست، این بود که یاران امیرالمؤمنین علیه السلام دو گروه بودند: یک گروهشان عثمان را شهیدی مظلوم و بی‌گناه می‌دانستند و از دشمنان و قاتلانش بیزار بودند و گروه دیگر عثمان را کافری می‌دانستند که به سبب خطاهای خودش کشته شد! گسل دوم نیز این بود که اکثر سپاهیان امیرالمؤمنین علیه السلام، نومسلمانان پس از فتوحات یا جوانان تازه به دوران رسیده‌ای بودند که از حدیث غدیر بی‌خبر بوده و شیخین (یا خلفای ثلاث) را جانشینان واقعی رسول الله می‌دانستند (!) و تعداد اندکی از یارانش هم به «نصب منصوص علی ع برای جانشینی پیامبر» اعتقاد داشتند. (اینجا را بخوانید) شاید دشوارترین کار امیرالمؤمنین علیه السلام در جنگ صفین ایجاد انسجام و الفت و اتحاد در چنین سپاه تفرقه‌خیزی بود که متکلمان معتزلی آن را اعجاز سیاسی علی ع دانسته‌اند (اینجا را بخوانید). 2️⃣«نصب منصوص امیرالمؤمنین علیه السلام به جانشینی بلافصل رسول‌الله صلی الله علیه و آله» به عنوان کلیدی‌ترین باور برای تمایز شیعه از سنّی مسأله‌ی بسیار مهم و پرتأثیری است که ناموس اعتقادی شیعه نیز محسوب می‌شود. با این حال، در اردوگاه صفین،"باز کردن باب گفتگو درباره این مسأله" موجب انشقاق سپاه و تفرقه در جبهه‌ی حق می‌شد. بویژه این‌که اگر علی علیه السلام باور واقعی‌اش درباره شیخین را اظهار می‌کرد، اکثر فرماندهان و سپاهیانش از اطرافش پراکنده می‌شدند.اتفاقا معاویه خیلی تلاش میکرد این گسل را در سپاه علی ع فعال کند (نامه 28 نهج البلاغه) (اینجا را بخوانید) 3️⃣در چنین شرایطی یک روز یکی از اقارب امیرالمؤمنین که ظاهرا خودش از باورمندان به نصب منصوص امیرالمؤمنین بود، باب این گفتگو را باز کرد! امیرالمؤمنین علیه السلام هرچند به اجمال پاسخ کوتاه و غیرصریحی به او دادند اما او را به جهت موقعیت‌نشناسی در طرح یک مسأله‌ی درست، توبیخ کردند (يَا أَخَا بَنِي أَسَدٍ إِنَّكَ لَقَلِقُ اَلْوَضِينِ تُرْسِلُ فِي غَيْرِ سَدَد) واز او خواستند که در این شرایط به چیزی جز آل ابوسفیان نیندیشد (هَلُمَّ اَلْخَطْبَ فِي اِبْنِ أَبِي سُفْيَان)؛ (خطبه 162 نهج البلاغه) (اینجا را بخوانید) 4️⃣پرسشهایی مانند «شیعه بودن یا سنی بودن رهبران حماس»، «نیل یا عدم نیل آنان به شفاعت اهل بیت» و «شهید بودن یا نبودن آنان» به اندازه همان پرسشی که آن برادر بنی‌اسدی در صفین مطرح کرد، نابجا و نشانه‌ی «قَلِقُ اَلْوَضِين» بودنِ پرسشگر است . ما نیز با تأسی به امیرالمؤمنین علیه السلام، به جای این‌که در دام چنین پرسشگرانی افتاده و پاسخ صریح بدهیم که فلان فرمانده حماس شیعه شد یا نشد، باید آنها را متقاعد کنیم که امروز زمان مناسبی برای این پرسشها نیست. 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
امید امام (قدس سره) 🔸️گاهي خداوند شرایط خوبی را برای زندگي بنده‌اش فراهم می‌کند؛ به گونه‌ای که مطمئن مي‌شود خداوند تقدير خوشايندي برای او مقدر فرموده است؛ اما طولی نمی‌کشد که خدا آن‌ها را از بين می برد. این یک نوع امتحان الهی است. 🔸️در عصر ما، امام خمینی(قدس سره) نمونه چنین بنده‌ای بود. در ماجرای شهادت مرحوم حاج آقا مصطفي، امام (قدس سرهما) پس از اطلاع از ماجرا می‌فرماید: «انا لله وانا اليه راجعون». کسي گريه امام را در شهادت مرحوم حاج آقا مصطفي(قدس سرهما) نمی‌بیند؛ در حالي که حاج آقا مصطفی امید امام بود و امام(قدس سرهما) اميد داشت که از خادمان بزرگ اسلام شود. 🔸️کسب چنین مقامی، کار بسیار مشکلی است؛ اگر چه سخن گفتن از آن آسان است. برای کسب اين مقام، انسان باید از امور کوچک و کارهای ساده شروع کند و هنگامی که نوعی گرفتاري برايش پيش مي‌آيد، بگويد: الحمدلله، حتما مصلحتي در این گرفتاری وجود داشته است. اگر انسان در امور کوچک تمرین کند، مي‌تواند رفته‌رفته در سختي‌هاي بزرگ صبور باشد و از کار خداي متعال رضايت داشته باشد. ۱۳۹۲/۰۳/۱۵ 🗓 به مناسبت ۱ آبان، سالروز شهادت حاج سید مصطفی خمینی-رحمت الله علیه 📱 @mesbahyazdi_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
20.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نماهنگ جدید KHAMENEI.IR | مجتهدِ شجاع و همراه امام (ره) ✏️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «آشنایی من با مرحوم آقای حاج آقا مصطفی آقای خمینی رحمةالله‌علیه از خیلی دیروقت هست... کاملاً از نزدیک من ایشان را می‌شناختم... ایشان عالم بود، فاضل بود، مجتهد بود.» ۱۳۶۲/۷/۲۰ 🔹️رسانه KHAMENEI.IR به‌مناسبت سالروز شهادت آیت‌اللّه سیّد مصطفی خمینی در تاریخ ۱ آبان‌ماه ۱۳۵۶، بخشی از بیانات رهبر انقلاب در این باره را در این نماهنگ منتشر میکند. 📥 سایت 💻 Farsi.Khamenei.ir
🇮🇷 (ثواب تفسیر امروز ؛ هدیه به روح بلند شهید ) 📖🕋 فرازی از تفسیر آیه مبارکه ۴ سوره ----✿❀🍃﷽ﷻ🍃❀✿---- ✅ «وَالَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِمَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ وَمَا أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِكَ وَبِالْآخِرَةِ هُمْ يُوقِنُونَ» 🔷 و آنان که به آنچه به سوی تو و به آنچه پیش از تو نازل شده، مؤمن هستند و به آخرت یقین دارند.(ترجمه انصاریان) 💠💠💠🔳🔶🔳🔶🔳🔶🔳💠💠💠 📜 (قسمت اول) 🔻🔰⏪ (تفسیر نور) 🔲 ابزار شناخت انسان، محدود به حس و عقل نيست، بلكه نيز يكى از راههاى است كه به آن ايمان دارند. 🔲 انسان در انتخاب راه، بدون راهنما دچار تحيّر و سرگردانى مى‌شود. بايد دست او را بگيرند و با منطق و معجزه و سيره‌ى عملى خويش، او را به سوى راهنمايى كنند. 🔻🔰⏪(برگزیده تفسیر نمونه) 🔲 ایمان به ، صفتی است که در این سلسله از صفات برای بیان شده است. 👈آنها یقین دارند که انسان عبث و آفریده نشده، آفرینش برای او 👈خط سیری تعیین کرده است که با مرگ هرگز پایان نمی‌گیرد، او اعتراف دارد که پروردگار در انتظار همگان است و چنان نیست که اعمال ما در این جهان، بی‌حساب و پاداش باشد. این اعتقاد به او آرامش می‌بخشد، از فشارهائی که در طریق انجام مسئولیتها بر او وارد می‌شود نه تنها رنج نمی‌برد بلکه از آن می‌کند و مطمئن است کوچکترین عمل نیک و بد پاداش و کیفر دارد، بعد از مرگ به جهانی وسیعتر که خالی از هر گونه ظلم و ستم است انتقال می‌یابد و از رحمت وسیع و الطاف پروردگار بزرگ بهره‌مند می‌شود. 🔲 ایمان به اثر عمیقی در تربیت انسانها دارد، به آنها شهامت و شجاعت می‌بخشد 👈 زیرا بر اساس آن، اوج افتخار در زندگی این جهان، «» در راه یک هدف مقدس الهی است که آغازی است برای یک زندگی ابدی و جاودانی. و ایمان به 👈 انسان را در برابر گناه کنترل می‌کند، و به هر نسبت که ایمان قویتر باشد گناه کمتر است. 📚🖇📚🖇📚🖇📚🖇📚🖇📚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔳 تفسیر آیه ۴ سوره 📜 (قسمت دوم) 🔻🔰⏪() 🔲 احکام متفاوت و معارف یکسان در پیامبران گذشته👇 ⁉️ سؤال : در بحث اخیر، شما فرمودید: پیامبران احکام متفاوت بیان کرده‌اند لکن معارف و جهان‌بینی‌ها و هدفشان یکی بوده است، لطفاً منظورتان از تفاوت در احکام را بیان بفرمائید که آیا مقصود اینست که احکام و اعمال پیروان ادیان دیگر پذیرفته است؟ 🔲 جواب: مقصود ما این نیست.👇 ⏪ و هر پیغمبری که می‌آید احکام پیغمبر قبلی را می‌کند 👈 یعنی نوبت احکام او دیگر تمام شد.❌ 💥 بلاشک زمان حضرت عیسی(ع) در دین حضرت عیسی(ع) نماز بود. اما نه اینطور نمازی که من و شما می‌خوانیم، بلکه یکجور نماز و یکجور توجهی به خدا بود، یعنی توجه بخدا جزو 👈اصول است و آن جزو 👈احکام است. 🔲 اصل انفاق در راه خدا جزو است و چگونگی آن جزو است و چگونگی عملکرد انسانها در هر دوره‌ای از زمانها متفاوت است 💥 و براین اساس است که ادیان پی‌درپی می‌آیند تا می‌رسد به و دین خاتم یک 👈 خصوصیتی دارد که آن خصوصیت او را کرده در این‌باره بحث‌هایی هست و مرحوم شهید مطهری هم مکتوبات بسیار خوبی دارند، لذا اگر وقت داشتید مراجعه کنید استفاده زیادی خواهید کرد. ⏪ به هر حال آنچه ما گفتیم این است که و جهان‌بینی‌ها همه یکسان است، 👈یعنی اگر کسی بگوید حضرت‌ عیسی در دین خود همان چیزی را که مسیحی‌ها امروز می‌گویند مریم مادر خداست و عیسی هم خود خداست و پدر مردم است و اینها را آورده، این است و حضرت عیسی نه تنها حتماً چنین چیزی را نیاورده❌ 👈بلکه حضرت عیسی و ناب و یگانگی را آورده، درباب قیامت همین‌طور، درباب انسان همین‌طور، در باب بقیه معارف دیگر همین‌طور، ⏪ ولی احکام حضرت عیسی با احکام پیغمبر خاتم(ص) اختلاف دارد. احکام حضرت عیسی با احکام حضرت موسی هم که قبل از خودش بود اختلاف داشت و در آیات متعددی از قرآن به این معنا تصریح شده که امروز از ادیان گذشته بحث می‌کنیم، 👈 آنها را امروز زنده می‌دانیم 👈 نه را که آنها آوردند، احکام آنها دیگر مرده است! ❌ ✅ امروز احکام زنده است. 📚🖇📚🖇📚🖇📚🖇📚🖇📚