eitaa logo
بصیر نجف
417 دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
3هزار ویدیو
161 فایل
ثامنین نجف آباد ادمین: #باصر ✅کانال نذر شهدا علی الخصوص شهید جلال افشار است شادی روح شهدا صلوات🥀 انتقادات و پیشنهادات و ارتباط با ادمین:: @baser110
مشاهده در ایتا
دانلود
▫️ ﷽ ❌شبهه تاریخ عرب 1 - ﺑﺮﯾﺪﻥ ﺳﺮ ﺣﺴﯿﻦ ﺑﻦ ﻋﻠﯽ ﻭ ﺑﺮﺩﻥ ﺁﻥ ﻧﺰﺩ ﻋﺒﯿﺪﺍﻟﻠﻪ ﺑﻦ ﺯﯾﺎﺩ ۲-ﺑﺮﯾﺪﻥ ﺳﺮ ﻋﺒﯿﺪﺍﻟﻠﻪ ﺑﻦ ﺯﯾﺎﺩ ﻭ ﺑﺮﺩﻥ ﺁﻥ ﻧﺰﺩ ﻣﺨﺘﺎﺭ ﺛﻘﻔﯽ ۳ - ﺑﺮﯾﺪﻩ ﺷﺪﻥ ﺳﺮ ﻣﺨﺘﺎﺭ ﺛﻘﻔﯽ ﻭ ﺑﺮﺩﻥ ﺁﻥ ﻧﺰﺩ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪ ﺑﻦ ﺯﺑﯿﺮ ۴ - ﺑﺮﯾﺪﻩ ﺷﺪﻥ ﺳﺮ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪ ﺑﻦ ﺯﺑﯿﺮ ﻭ ﺑﺮﺩﻥ ﺁﻥ ﻧﺰﺩ ﻋﺒﺪﺍﻟﻤﻠﮏ ﻣﺮﻭﺍﻥ و ﺗﻮﺿﯿﺢ اینکه : ﺩﺭ ﺁﻥ ﺯﻣﺎﻥ، ﻧﻪ ﺭﮊﯾﻢ ﺻﻬﯿﻮﻧﯿﺴﺘﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﻧﻪ آﻣﺮﯾﮑﺎ نه القاعده ﻭ ﻧﻪ ﺩﺍﻋﺶ "فقط اسلام بود و قلمرو مسلمانان" کلا این سر بریدن رسم بوده فرقی هم نمی کرده مظلوم باشی یا ظالم اگر شکست می خوردی سرت بالا نیزه بود.... داعش امروز هم برعکس نظر بعضی ریشه از فرهنگ آن زمان داره نه آمریکا و اسرائیل... ممکنه آنها از حماقت اینها استفاده کنند ولی مشکل از فرهنگ بدوی آدمهای این مناطق است. ✅پاسخ ✅ اولا این ظلم و جنایت ها مربوط به اسلام ناب نیست و اسلامی که ما نیز قبول نداریم مرتکب این جنایات شده است؛ ثانیا ظلم و جنایت در همه‌ی جوامع شرقی و غربی، عرب و عجم وجود داشته و این به دلیل خلقت خاص و دو بُعدی انسان است. هرچند یادآوری جنایات نیاکان خوشایند نیست، اما برای آشکار شدن حقیقت، چند نمونه‌ی ایرانی از جنایات ذکر می‌شود: ♦️کمبوجیه‌ی دوم، فرزند کورش و دومین پادشاه هخامنشی است. بنا به گفته‌ی داریوش که در کتبیه‌ی بیستون حک شده، کمبوجیه برادرش بردیا را کشت. نوشته کتیبه بیستون: «داریوش شاه می گوید: این آن کاری است که من پس از آنکه شاه شدم کردم: پسر کوروش به نام کمبوجیه، از خاندان ما، در آغاز در اینجا شاه بود؛ این کمبوجیه برادری به نام بردیا داشت؛ او از همان مادر و از همان پدری بود که کمبوجیه (تولد یافته بود)؛ آنگاه، کمبوجیه این بردیا را کشت؛ هنگامی که کمبوجیه بردیا را کشت، سپاه نمی دانست که بردیا کشته شده است؛ پس از آن، کمبوجیه به مصر رفت…» (کتیبه های هخامنشی، ص ۲۱۹ ـ ۲۲۰) ✅ ♦️حکومت‌هایی موروثی که تنها علتِ پادشاه شدن یک شخص، نه لیاقت و دانش، بلکه پیوند خونی و وراثت نژادی بوده است، برای حفظ تاج و تخت، از قتل عام مردم بی‌گناه دریغ نمی‌کردند. از آن جمله می‌توان به قتل‌عام مردم بی‌دفاع بلوچستان و سپس کشتار ‌بی‌رحمانه‌ی مردم گیلان به دست انوشیروان اشاره نمود. این در حالی است ‌که مورخین، عصر پادشاهی انوشیروان را یک دوره‌ی طلایی برای تاریخ ایران می‌دانند (!) اما می‌بینیم که این عصر درخشان، تنها برای اشراف و شاهزادگان و موبدان درخشان بود! اما برای عامه‌ی ملت، مملو از ظلم و ستم و تباهی بود. (مقاله «حکومتِ انوشیروان ، بر پایه تبعیض و اختلاف طبقاتی») ✅ ♦️خشایارشای بزرگ، چهارمین پادشاه هخامنشی، مادرش آتوسا (دختر کورش) را به قتل رساند. دکتر پروزی رجبی می نویسد: «ظاهرا خشیارشا در حال غضب مادرش آتوسا را به قتل رساند.» 🔹 در غرب به اصطلاح متمدن و فقط در دوران معاصر، دهها میلیون کشته در دو جنگ جهانی اول و دوم به وقوع پیوست. آمریکای حقوق بشر پرست هم در دو حمله اتمی به ژاپن ده‌ها هزار نفر را در یک لحظه به خاک و خون کشید. نکته: در تاریخ ایران، تنها بنیان‌گذار حکومت که فرزند خود را به عنوان حاکم بعد از خودش انتخاب نکرد امام خمینی بود!! ــــــــــــــــ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‏امام سجاد : زن های شامی ازبالای بام ها آب و آتش بر سر ما میریختند،آتش به عمامه ام افتاد چون دستهایم را بسته بودند نتوانستم آن را خاموش کنم عمامه ام سوخت و آتش به سرم رسید و سرم رانیز سوزانید😭💔
🔴 | واژه یایی در قرآن کریم 1️⃣ سوره بقره آیه ۷۵ : قَدْ كَانَ فَرِيقٌ مِّنْهُمْ يَسْمَعُونَ كَلَامَ اللَّهِ ثُمَّ يحَُرِّفُونَهُ مِن بَعْدِ مَا عَقَلُوهُ وَ هُمْ يَعْلَمُون 🔹 یعنی کلام خدا را درک می کنند و می فهمند اما با این وصف از معنای حقیقی منصرف شده و کلام خدا را طبق میل و خواسته خود معنا می کنند . 2️⃣ سوره نساء آیه ۴۶ : مِّنَ الَّذِينَ هَادُواْ يحرفُونَ الْكلِمَ عَن مَّوَاضِعِهِ وَ يَقُولُونَ سمِعْنَا وَ عَصَيْنَا. 🔹 خداوند متعال طایفه یهود را چنین توصیف نموده که کلمات پروردگار را تحریف می کردند به این طریق که یاجای آن‌ها را تغییر می‌دهند ( مثلاً پس و پیش می کنند) و یا اینکه اصلا برخی از کلمات را به کلی ساقط میکنند از پیش خود ، به کتاب خدا اضافه می‌کنند همانطور که تورات موجود به این سرنوشت دچار گردید. 3️⃣ سوره مائده آیه ۱۳ : وَ جَعَلْنَا قُلُوبَهُمْ قَاسِيَةً يحَرِّفُونَ الْكَلِمَ عَن مَّوَاضِعِهِ وَ نَسُواْ حَظًّا مِّمَّا ذُكِّرُواْ بِه. 🔹 در اثر کفر و ناسپاسی قوم بنی اسرائیل قلوب آنان را قسی و سخت قرار دادیم و همین قساوت قلب موجب شد تا کلام خدا را از جایگاه اصلی اش منحرف ساختند . 4⃣ سوره مائده آیه ۴۱: وَ مِنَ الَّذِينَ هَادُواْ سَمَّاعُونَ لِلْكَذِبِ سَمَّاعُونَ لِقَوْمٍ ءَاخَرِينَ لَمْ يَأْتُوكَ يحَُرِّفُونَ الْكلَِمَ مِن بَعْدِ مَوَاضِعِه 🔹 برخی یهودیان سخنان دروغ را خوب گوش می دهند و شنوای سخنان دیگران هستند که خودشان نزد تو نیامده اند آنان سخنان را از معنا و مفهوم اصلی خود تحریف می کنند .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تغییر نسبت جمعیت پیروان اسلام نسبت به ۶ دین برتر جهان از سال ۱۹۴۵ تا به امروز ✅ ببینید از بعد از جنگ دوم جهانی چگونه پارامتر مهم قدرت در حال جابجایی است. ✅ خودتان به راحتی می توانید آینده را پیش بینی کنید.....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اگر امام سجاد "علیه‌الصّلاةوالسّلام" نبود، شهادت امام حسین "علیه‌الصّلاةوالسّلام" ضایع شده بود و آثار آن نمی‌ماند. مطلبی که در نظرم هست عرض کنم، به مناسبت انتساب این ایام به امام چهارم "علیه‌الصّلاةوالسّلام" است ... 💥 آن بزرگوار، تقریباً سی‌وچهار سال بعد از حادثه کربلا، در محیط اسلامی آن روز زندگی کرد و این زندگی، از همه جهت یکی از زندگی‌های پر از درس است . 🧿 ای کاش کسانی‌که از کیفیّات عالی این زندگی آگاهی دارند، آن را برای مردم، برای مسلمین و حتّی برای غیرمسلمانان تشریح می‌کردند، تا معلوم می‌شد که چگونه چهارمین امام بزرگوارِ ما، بعد از حادثه عاشورا که ضربه عظیمی بر پیکر اسلام ناب و راستین بود، توانست یک تنه بایستد و مانع از ویران شدن بنای دین شود. 🧿 اگر تلاشهای امام سجاد "علیه‌الصّلاةوالسّلام" نبود، شهادت امام حسین "علیه‌الصّلاةوالسّلام" ضایع شده بود و آثار آن نمی‌ماند. 🏵 سهم امام چهارم، سهم عظیمی است. در زندگی امام چهارم، چند رشته کار وجود دارد که یکی از آنها، همین رشته اخلاق است. یعنی تربیت و تهذیب اخلاق جامعه اسلامی.  امام سجاد به تعلیم و تغییر اخلاق در جامعه اسلامی کمر بست. چرا؟ ⛑ چون طبق تحلیل آن امام بزرگوار، بخش مهمّی از مشکلات اساسی دنیای اسلام که به فاجعه کربلا انجامید، ناشی از انحطاط و فساد اخلاق مردم بود. ⛑ اگر مردم از اخلاق اسلامی برخوردار بودند، یزید و ابن‌زیاد و عمر سعد و دیگران نمیتوانستند آن فاجعه را بیافرینند. ⛑ اگر مردم آن‌طور پست نشده بودند، آن‌طور به خاک نچسبیده بودند، آن‌طور از آرمانها دور نشده بودند و رذایل بر آنها حاکم نمی بود، ممکن نبود حکومتها - ولو فاسد باشند؛ ولو بی‌دین و جائر باشند- بتوانند مردم را به ایجاد چنان فاجعه عظیمی؛ یعنی کشتن پسر پیغمبر و پسر فاطمه زهرا "سلام‌الله‌علیها" وادار کنند. ⛑ مگر این شوخی است!؟ یک ملت، وقتی منشأ همه مفاسد خواهد شد که اخلاق او خراب شود. 🧿 این را امام سجاد "علیه‌الصّلاةوالسّلام"، در چهره جامعه اسلامی تفحّص کرد، و کمر بست به این‌که این چهره را از این زشتی پاک کند و اخلاق را نیکو گرداند. لذا، دعای «مکارم‌الاخلاق» دعاست؛ اما درس است. «صحیفه سجادیه» دعاست؛ اما درس است. 🎀 من به شما جوانان میکنم که بروید «صحیفه سجادیه» را بخوانید و در آن تدبّر کنید. خواندنِ بی‌توجّه و بی‌تدبّر کافی نیست. ❄ با تدبّر خواهید دید که هر یک از دعاهای این «صحیفه سجادیه» و همین دعای «مکارم‌الاخلاق»، یک کتاب درس زندگی و درس اخلاق است. رهبر انقلاب اسلامی ۷۲/۴/۲۳ به مناسبت شهادت امام سجاد "علیه‌السلام"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰درسی تاریخی از دلیران تنگستان به رهبری رئیس علی دلواری علیه استعمار انگلیس: ✅ اعتماد نکردن به آلمان علیه مبارزه با انگلیس و اصولا غیر قابل اعتماد بودن اروپائیان درس اول استعمار شناسی است۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🛑نقطه‌زنی رهبر انقلاب صدای ضدانقلاب را درآورد 🔵رهبر انقلاب در ارتباط تصویری روز گذشته با رؤسا و مدیران آموزش‌وپرورش، با تأکید مجدد بر جدی گرفتن مسئله نفوذ در سیستم آموزشی کشور، فرمودند: «به این فکر کنیم چرا آن‌قدر طواغیت عالم و فراعنه عالم اصرار دارند که در آموزش‌وپرورش کشورها گاهی اوقات با سروصدا مثل سند ۲۰۳۰ نفوذ کنند؟ اصرار آن‌ها به نفوذ به خاطر تأثیر آموزش‌وپرورش است. دشمن قصد دارد کاری را که به‌وسیله نظامی از انجام آن ناتوان است، با نفوذ و از راه‌هایی مانند سند ۲۰۳۰ و ساختن انسان‌هایی تربیت کند که مثل او فکر و اهداف عملیاتی او را پیاده کنند تا زمینه غارت ملت‌ها فراهم شود. الآن هم شنیده‌ام سند۲۰۳۰ در گوشه و کنار به‌وسیله آدم‌های ناباب یا غافل دارد اجرا می‌شود؛ این را باید به‌طورجدی دنبال کنید.» رهبر انقلاب همچنین نسبت به رها بودن وضعیت مهدکودک‌ها انتقاد کردند و فرمودند: «وضعیت مهدکودک‌ها به‌هیچ‌وجه خوب نیست» تنها چند ساعت پس از این سخنان، درستی دغدغه و هشدار رهبر انقلاب در خروجی رسانه‌های معاند نمایان شد؛ اغلب این رسانه‌ها و اکانت‌های اصلی ضدانقلاب در فضای مجازی به‌صورت هماهنگ و پرضرب، به این هشدار، هجمه کردند که نشان دهنده نقطه زنی دقیق رهبر انقلاب در هدف قرار دادن یک راهبرد اساسی جریان نفوذ است.