eitaa logo
بصیر
334 دنبال‌کننده
8.9هزار عکس
6هزار ویدیو
377 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجموعه کلیپ های معاونت سیاسی سپاه 🎬 قطب نما ۱۹۰ | دغدغه های رهبری در حوزه اقتصاد 📌نگاهی به دغدغه ها و پیگیری های مقام معظم رهبری از آغاز زعامت در دهه ۷۰ تا کنون می تواند چراغ راهی برای مردم و دولت جدید جهت تحقق اقتصاد پویای ملی باشد دغدغه هایی که در قالب اقدامات مختلف پیگیری شده است.
♨️ این روز را فراموش نکنیم! ✍️ فرهاد مهدوی *در آستانه «عیدالله‌الاکبر»، «یوم العهد المعهود» و «یوم المیثاق المأخوذ» قرار داریم و جامعه اسلامی که خود پروش یافته و حامی مکتب غدیر می‌بیند باید این روزها تب‌وتاب متفاوت‌تری نسبت به سایر اعیاد و ایام داشته باشد. ازآنجایی‌که هنوز در زمینه غدیر محتوای فرهنگی، تاریخ و مذهبی قدرتمندی در اختیار پیروان مکتب تشیع قرار نگرفته است ممکن است که در ابنای حرکت کسی از ما بپرسد که اهمیت یا فخر این عید نسبت به سایر اعیاد چیست که آن‌همه روی آن تأکید و اصرار دارید؟ 1⃣ ️ اخیراً در بین عامه قشر مذهبی این جمله‌ها بسیار دهان‌به‌دهان می‌چرخد که «اگر روز غدیر گرامی داشته شده بود عاشورا و فاطمیه در تاریخ اسلام رخ نمی‌داد.»، «انکار غدیر عاشورا را به وجود آورد»، «عاشورا نتیجه تلخ فراموش کردن غدیر است» این جملات دستمایه‌ای شده است که در روز عید غدیر جشن‌ها و مراسم‌هایی در سطح کشور شکل بگیرد اما تمام ظرفیت‌های هیئت‌ها، مساجد، حسینیه‌ها، پایگاه‌های بسیج صرف گرامیداشت این روز نمی‌شود. 2⃣ پیامبر اکرم (ص) آخرین و برترین، فرستاده خدا و از پیامبران اولوالعزم است. برای انجام رسالت خود خون‌دل‌ها خورد؛ تحریم‌ها کشید، عزیزترین نزدیکان خود را در نبردها و تحریم‌ها تقدیم اسلام کرد، به‌صورت پنهانی و آشکار به تبلیغ اسلام پرداخت، برای حفظ اسلام خانه و عشیره و محل تولد خود را وداع گفت و به سرزمینی غریب مهاجرت کرد، جنگ‌ها و غزوات متعددی را با کمبود سلاح و نفرات به طلوع پیروزی رساند و...اما در آخرین سال عمر خود با آیه‌ای عجیب مواجهه می‌شود: «یاَیُّهَا الرَّسولُ بَلِّغ مآ اُنزِلَ اِلَیکَ مِن رَبِّکَ وَ اِن لَم تَفعَل فَما بَلَّغتَ رِسالَتَه» اگر این حکم را ابلاغ نکنی، اصلاً رسالتت را انجام نداده‌ای...گویا پیامبر وظیفه مهم‌تری از ۲۳ سال گذشته برایش به وجود آمده که اگر آن را انجام ندهد رسالتش ناقص می‌ماند و آن اعلام ولایت علی بن ابیطالب است. 3⃣ ️ یکی از مسائل مهم غدیر، مسئله ولایت است و آیه معروف «الیَومَ یَئِسَ الَّذینَ کَفَروا مِن دینِکُم فَلا تَخشَوهُم وَ اخشَونِ اَلیَومَ اَکمَلتُ لَکُم دینَکُم وَ اَتمَمتُ عَلیکُم نِعمَتی وَ رَضیتُ لَکُمُ الاِسلامَ دیناً» منظور از کامل شدن دین اعلام ولایت و جانشینی امیرالمؤمنین پس از پیامبر(ص) است که یاس کفار را به دنبال داشت. 👈 نکته پایانی غدیر مسئله مهم اسلام است و باید با روش‌های مختلف آن را جشن گرفت؛ حضرت امام صادق (ع) در مورد اطعام در این روز مبارک می‌فرمایند: غذا دادن به یک مؤمن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک‌میلیون پیامبر و صدیق «در رأس آن‌ها خود ائمه معصومین(ع)» و یک‌میلیون شهید «در رأس آن‌ها حضرت عباس(ع) و شهدای کربلا» و یک‌میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد. (بحار ج ۶ ص ۳۰۳) در همین راستا پویش‌هایی در فضای مجازی برای شناخت این روز به راه افتاده است که ان‌شاءالله بر شناخت ما از این روز مهم تاریخی که حیات اسلام به آن گره خورده است بیفزاید و به‌صورت فردی و اجتماعی در بزرگداشت این روز کوشا باشیم.
چراغی خاموش کنیم تا چراغی روشن بماند...
مسئول گزینش دانشگاه آزاد: سگ جای ازدواج و فرزند را گرفته است! هاشمی گلپایگانی: 🔹 ۶۰ درصد اساتید زن مجرد هستند 🔹طرز تفکر این افراد بر دانشجویان پسر و دختر تاثیر گذار است 🔹 وقتی آمار حجاب و رعایت عفاف کاهش پیدا کند آمار ازدواج و تمایل به فرزند آوری با کاهش شدید روبرو می‌شود و به جای آن نگهداری از حیواناتی، چون سگ جایگزین می‌شود.
یادداشت| گل به‌کدام دروازه‌؟! 🔹حسین شریعتمداری در کیهان نوشت: دیروز آقای روحانی در جلسه هیئت دولت بار دیگر و درپی صدها بار قبلی، به افتخاری که دولت ایشان در توافق هسته‌ای آفریده است اشاره کرد و به گلایه گفت: « وقتی تیم ملی ما در مذاکرات پیروز می‌شود و سه تا گل می‌زند، چرا سختمان است کف بزنیم. 🔹کاش جناب رئیس‌جمهور به جای تعریف و تمجید همیشگی از برجام، فقط در چند کلمه برای مردم توضیح می‌دادند که توافق هسته‌ای مورد تمجید ایشان غیر از « فاجعه» اقتصادی و سیاسی و برباد دادن امکانات و ظرفیت‌های ۸ ساله کشور، چه نتیجه دیگری داشته است؟! 🔹کاش توضیح می‌دادند آن سه گُل که از آن یاد می‌کنند به کدام دروازه وارد شده است؟! آیا این درخواست از جناب ایشان، انتظار زیادی است؟! و آیا مردم حق ندارند بیرون از شعارهای کلی و بی‌سند، از فرجام برجام با خبر شوند؟! 
🔰به لغزشگاه‌ها نزدیک نشوید رهبر معظم انقلاب: 🔹 جاهایى هست که انسان پایش مى‌لغزد: «چوگل بسیار شد، پیلان بلغزند»؛ آدمها که جاى خود دارند. 🔹جاهایى لغزشگاه است. به آن‌جاها نزدیک نشوید. لغزشگاه‌ها انواعى دارد. هر کس نقطه ضعفى دارد. یکى نقطه ضعفش پول است؛ یکى نقطه ضعفش رودربایستى و رفاقت است؛ یکى نقطه ضعفش احترام کردن است؛ یکى نقطه‌ى ضعفش زن است؛ یکى نقطه ضعفش سورچرانى و شکم‌چرانى است. 🔹هر کس نقطه ضعفى دارد. آدم خودش نقطه ضعف خودش را خوب مى‌فهمد. به آن نزدیک نشوید. اگر نزدیک شدید، براى خودتان خطر درست کرده‌اید. 🔹علاوه‌بر نزدیک نشدن به نقطه ضعفها، باید در تقویت معنوى خودتان کوشا باشید. 🔹اول قدمش این است که همین نمازى را که در شبانه روز پنج نوبت مى‌خوانید، با توجه بخوانید. ۷۱/۵/۱۹
🔴 مزدور بی ارزش... ✍محسن مهدیان 🔻 ۷ تفاوت مسیح علی نژاد  و روح الله زم برای جمهوری اسلامی ⭕️ چرا دستگیری مسیح علی نژاد برای جمهوری اسلامی بی ارزش است؟ چرا روح الله زم ارزش داشت؟ 1⃣ روح الله زم نه صرفا یک ضدانقلاب، بلکه سرشاخه یک جریان براندازی در داخل کشور محسوب میشد. شناسایی عوامل متصل به روح الله زم در داخل اهمیت داشتند. کسانی که بستر انتقال اطلاعات را به زم فراهم کرده بودند. مسیح علی نژاد از این جهت فاقد ارزش است. 2⃣ روح الله زم نقش سازماندهی و آموزش و توسعه عملیات های میدانی آشوب در داخل را بر عهده داشت. بسیاری از پروژه های خیابانی با محوریت آمدنیوز انجام می شد. مسیح علی نژاد از این جهت بلااثر است. 3⃣ روح الله زم نقش نفاق در ایجاد اختلافات داخلی و بدبینی به حاکمیت و مسوولین را با پخش اطلاعات دستکاری شده بر عهده داشت و حال آنکه مسیح علی نژاد از این جهت فاقد هرگونه توان وکارکردی است. 4⃣ روح الله زم به جهت عملیاتی بودن، نقش پیوند دهنده جریان های ضدانقلاب را برعهده داشت حال آنکه مسیح علی نژاد وجاهتی در بین ضدانقلاب ندارد تا نقش محوری بیابد. 5⃣ روح الله زم از برخی جریان های سیاسی در داخل حمایت می کرد و از این جهت تصویر نفاق گونه داشت. بر این اساس ادعای اصلاح داشت و می گفت آنچه شما می گوئید اغتشاشات ما می گوئیم اعتراضات. حال آنکه مسیح علی نژاد یک ضدانقلاب آشکار است و نیاز به نفاق شکنی ندارد.   6⃣ پیوست  عملیاتی روح الله زم در براندازی، سیاسی بود و پیوست عملیاتی مسیح علی نژاد، اخلاقی از طریق توزیع و ترویج جریان فحشای داخلی است. برای مقابله با پیوست نوع دوم اقدام امنیتی پیچیده نیاز نیست و در کنار برخورد قهری باید  روشنگری و کار فرهنگی انجام داد. 7⃣ پایگاه اجتماعی روح الله زم  وآمد نیوز به دلیل برخی وجوه مزورانه ومنافقانه اش، مردمی بود و حال آنکه پایگاه اجتماعی مسیح علی نژاد صرفا ابتذال و جریان آشکار ضدانقلاب است و کمتر داخلی است. ⭕️بر این اساس پروژه دستگیری مسیح علی نژاد برای جمهوری اسلامی از بیخ و بن بی اساس و فاقد ارزش است و نمایشنامه اخیر ضدانقلاب بیشتر به پروژه شیادی احیای معصومه قمی کلا تا مسیح علی نژاد است. تبدیل یک آدم فاقد ارزش و سوخته به یک مهره موثر.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 طالبان هلیکوپتر دولت افغانستان را به غنیمت گرفته اند ، اما خلبان ندارند و از آن بعنوان کامیون استفاده می کنند!
🔴 *تولد قاسم سلیمانی در تنگستان و هراسِ عجیبِ اینستاگرام!* 🔹 *سحرگاه ۱۴۰۰/۰۴/۱۴ در بیمارستان «سلمان فارسی بوشهر» نوزادی متولد می شود که از آنجایی که نام خانوادگی پدرش سلیمانی هست، پدر و مادر، نام او را به عشق سردار بزرگ اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی، قاسم می گذارند.* 🔹 *ساعتی بعد «دکتر قاسم برجوئی فرد» پزشکِ چِک آپِ نوزادِ تازه متولد شده، عکس این اتفاق فرخنده را به همراه پیراهن منقوش به تصویر سردار دل ها که بر تن نوزاد پوشانده شده در صفحه اینستاگرام خود می گذارد.* 🔹 *کمتر از ۲۴ ساعت بعد اینستاگرام در حرکتی غیراخلاقی، اقدام به حذف این تصویر می کند.* 🔻 *دشمن حتی از نام قاسم هم می ترسد ...*
💠 مذاکرات به بن‌بست رسیده آمریکا، خواسته‌های منطقی ایران را نمی‌پذیرد 🔹نادر انتظار از چهره‌های غربگرا و استاد دانشگاه آلابامای جنوبی پس از مذاکرات در وین گفته بود، آمریکا اگر مایل است که برجام را دوباره زنده کند باید تعهدات خود را که در سال ۲۰۱۵ امضاء کرده بود، اجرا کند، ولی آمریکا چه در حرف و چه در عمل نشان داده که تعهدات برجامی خود را بطور کامل انجام نخواهد داد و فقط مایل به تعلیق برخی از تحریم‌های برجامی است. این به آن معنا است که آنچه دولت بایدن به آن «تصمیم سخت» می‌گوید، این است که ایران قبول کند برجام جدیدی امضاء کند که شامل محدودیت‌های عمده‌ای در قدرت دفاعی و بازدارندگی و همچنین تغییرات در سیاست‌های منطقه‌ای ایران خواهد بود
⚜️⭕️حامیان دولت، «معافیت ۹۰ روزه» انتقال پول بلوکه‌شده ایران به شرکت‌های کره‌ای و ژاپنی را «لغو بخشی از تحریم‌های تجاری ایران» جا زدند! 🔹طبق ابلاغیه‌ای که وزارت امور خارجه آمریکا به کنگره ارسال کرده، این کشور انتقال وجوه ایران در حساب‌های محدودشده به شرکت‌های ژاپنی و کره‌ای را مجاز می‌داند 🔹این معافیت ۹۰ روزه بوده و تاکید دارد که «اجازه انتقال وجوه به ایران را نمی‌دهد» 🔹در نتیجه این معافیت، پول‌های بلوکه شده ایران نه آزاد می‌شود و نه ایران حق انتخاب چگونگی هزینه‌کرد آن را خواهد داشت(واردات اجباری کالاهای غیرضرور از شرکت‌های ژاپنی و کره‌ای)، با این حال رسانه‌های حامی دولت تلاش دارند تا این قضیه را با عنوان «لغو بخشی از تحریم‌‌‌‌‎های تجاری ایران توسط آمریکا» بزرگ‌نمایی کنند.
🛑 چند نکته در خصوص پشت پرده پیشروی طالبان ✍ علیرضا تقوی نیا 🔸️این روزها گروه تندرو و سلفی طالبان به طرز مشکوکی در حال پیشروی در افغانستان است. بسیاری در داخل ایران در خصوص این گروه اظهارنظرهای مختلف و عمدتا متضادی می نمایند. 🔸️نگارنده با توجه به درخواست مکرر مخاطبان ، از مدت ها پیش قصد داشت به تحولات مجاور مرزهای شرقی کشور بپردازد لکن به دلیل قطعیت نداشتن تحلیل ها تاکنون از مرقوم کردن آن خودداری ورزیده است. 🔸️ اکنون پس از محرز گشتن تعمدی بودن سقوط شهرها و افتادن آن به دست طالبان چند نکته در این خصوص بیان خواهد شد. 1️⃣ افراط و تفریط در برخورد با طالبان از گذشته درایران وجود داشته است. این گروه اگرچه با جمهوری اسلامی در دشمنی با آمریکا اشتراک نظر داشت لکن امروز که دیگر آمریکایی وجود ندارد باید در خصوص آنان با احتیاط سخن گفت. 2️⃣ طالبان نماینده حداقل ۳۰ درصد مردم افغانستان است که هم از نیروهای با انگیزه و کاربلد برخوردار بوده و هم ثروت بسیاری از قاچاق مواد مخدر ذخیره کرده که از قدرتمند بودن آن حکایت می کند. به عبارت دیگر طالبان اکثر مولفه های قدرت را در اختیار دارد . 3️⃣ طالبان در بسیاری از مناطق شمالی که قوم پشتون وجود ندارد در حال پیشروی بدون درگیری است که نشان دهنده توطئه عناصر درون دولت افغانستان برای تسلیم مناطق تاجیک و هزاره نشین به این گروه است. 4️⃣ مقایسه کردن تهدید داعش با طالبان برای جمهوری اسلامی یک اشتباه استراتژیک است؛ زیرا اولا داعش خواستار تشکیل خلافت اسلامی بود و ایران را نیز رسما جزویی از قلمرو خود می دانست، لکن طالبان از امارت اسلامی صحبت می کند که در محدوده جغرافیای افغانستان است و بر حفظ تمامیت ارضی و امنیت همسایگان تاکید دارد. ثانیا گستره حضور داعش و سایر گروههای تروریستی و تکفیری در عراق و سوریه در مسیر کریدور استراتژیک تهران - بغداد - دمشق - بیروت قرار داشت و مبارزه مستقیم با آنها جهت راه اندازی این کریدور لازم و ضروری بود. ثالثا ، پشتیبانی مردمی از طالبان کار را برای مبارزه با آن سخت و دشوار می کند. رابعا درگیر شدن جمهوری اسلامی با این گروه خواست دشمنان این نظام است و باید هوشمندانه و با تدبیر با قضایا مواجه شد . 5️⃣ آمریکا در اندک زمانی ، بدون قید و شرط خاصی افغانستان را که یک کشور مهم برای جلوگیری از حرکت چین به سمت غرب می دانست تخلیه کرد؛ فلذا به نظر می رسد پشت پرده تضمین های لازم را از طالبان جهت مقابله با نفوذ چین به مرزهای باختری اخذ کرده باشد. 🔸️خاصه این که افغانستان ، با ناحیه خودمختار سین کیانگ (محل سکونت قوم مسلمان ایغور) نیز هم مرز است که می تواند در آینده تهدیدات جدی را متوجه چین کند. 📌 در نتیجه کاتب این وجیزه معتقد است پشت پرده ترکتازی های این روزهای طالبان به شدت پیچیده است و چهره اصلی این گروه فعلا نمایان نخواهد شد لکن باید واقع گرایانه به قضایا نگریست . 🔸️ همچنین هدف اصلی قدرت یابی طالبان نه ایران بلکه چین است و با توجه به این که در گذشته کشور پاکستان (متحد راهبردی چین) حامی اصلی این گروه بوده هنوز پازل این نقشه تکمیل نشده است و آینده مسائل شبه قاره با دگرگونی هایی روبرو خواهد بود.
🔴 دیروز از «قاتلِ یک زن» دفاع کردند امروز از «شهردار زن» می گویند 🔸روزنامه آرمان در مطلبی با عنوان «شهردار زن در بهشت جایی ندارد» نوشت: «زنان می‌توانند شهردار شوند و مانع قانونی ندارد، اما چرا شهردار زن برای تهران انتخاب نمی‌شود؟ ...در حالی عدم تمایل به شهردارشدن یک زن در میان منتخبان شورای شهر ششم، نمایان شده که آمار نشان می‌دهد پس از انقلاب تاکنون فقط پنج زن از سوی شهرداران، به‌عنوان شهردار منطقه منصوب شدند». 🔸این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «اصولگرایان شورای شهر ششم به یک خانم اجازه مدیریت شهری نخواهند داد. حتی منتخبان زن شورای شهر ششم تهران همچنان برای شهردارشدن یک خانم علاقه از خود نشان ندادند». ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📝نکته و نظر: 🔹فعالین و رسانه های اصلاح طلب اصرار دارند که خود را حامی و مدافع حقوق زنان جلوه دهند اما این طیف بارها در بزنگاه ها در مسئله دفاع از حقوق زنان مردود شده است. 🔹از تابستان ۹۶ تاکنون شورای شهر و شهرداری تهران دربست در اختیار اصلاح طلبان بود، اما این طیف با اینکه در این مدت سه شهردار برای تهران انتخاب کرد، اما هیچگاه اجازه نداد که یک زن شهردار تهران شود. 🔹اما مسئله به همین جا ختم نمی شود. «محمدعلی نجفی» اولین شهرداری بود که شورای شهر اصلاح طلب پنجم تهران انتخاب کرد. وی به دلیل سوءمدیریت و ناکارآمدی از شهرداری کنار رفت و چندی بعد در اقدامی جنایت آمیز همسر دوم خود که زنی جوان بود را با اسلحه غیرمجاز به قتل رساند. 🔹طبیعتا طیف اصلاح طلب می بایست با دفاع از مقتول که زنی جوان بود، قاتلِ یک زن را آماج حمله قرار داده و از وی برائت می جست و اعلام می کرد که قاتل باید به اشد مجازات برسد؛ اما آیا اصلاح طلبان همین گونه رفتار کردند؟ پاسخ منفی است. 🔹جریان اصلاح طلب بجای دفاع از مقتول، به حمایت تمام قد از «قاتلِ یک زن» پرداخت و مقتول را آماج توهین و تهمت قرار داد. نکته قابل تأمل اینجاست که حتی لیدرهای جریان اصلاح طلب از جمله خاتمی به میدان آمده و برای آزادی قاتل، چندین میلیارد تومان پول مهیا کردند. 🔹همین جریان اصلاح طلب در سالهای گذشته در پیشنهادی شرم آور مدعی شده بود که زنان کارتن خواب باید عقیم شوند. اصلاح طلبان تاکید دارند که زنان باید برای تماشای بازی مردان به ورزشگاه بروند تا هم فحش بدهند و هم فحش بشوند. فعالین اصلاح طلب مدعی هستند که اگر زنان برای تماشای بازی مردان به ورزشگاه نروند، دچار بیماری های روحی و روانی می شوند. 🔹حالا این طیف با این سابقه سیاه در موضوع حمایت از حقوق زنان، مدعی است که چرا شورای شهر ششم برای تهران شهردار زن انتخاب نمی کند. متاسفانه نگاه اصلاح طلبان به زنان نگاهی جنسیت زده و ابزاری است و این واقعیت قابل کتمان نیست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پنجشنبه ۲۴ تیرماه و ياد درگذشتگان 💐 بخوانیم🔻 🌹 اَللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ ، تَابِع بَینَنَا وَ بَینَهُم بِالخَیراتِ اِنَّکَ مُجیبُ الدَعَوَاتِ اِنَّکَ غافِرَ الذَنبِ وَ الخَطیئَاتِ وَ اِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ بِحُرمَةِ الفَاتِحةِ مَعَ الصَّلَوَاتِ 🌹 🌸 🌿 🌸 🌿 ❇️میگویند خیرات برای رفتگان 💫مثال نسیم خنکی است که 🌸در هوای داغ به صورت انسانی می وزد 💫به همین لذت ‌بخشی 🌸و به همین لطافت 🌸پنجشنبه است 💫خیرات رفتگان ، فاتحه و صلوات 🌷اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم🌷 💠التماس دعا💠
⭕️ سرنوشت برجام در دولت سیزدهم 👤 «مصطفی خوش‌چشم» 🔻 دو طرف در ابتدا درباره مسائلی صحبت کردند که با هم اتفاق نظر بیشتری داشتند و موارد اختلافی را به آخر کار واگذاشتند که اتفاقاً موارد مهمی از جمله برداشتن همه تحریم ها است و اینکه آمریکا باید نخست اقدام کند و به ایران فرصت راستی آزمایی بدهد. اینها موارد اختلافی اصلی است که طرف امریکایی اینها را نمی پذیرد و طرف ایرانی هم می داند که در صورتی که با وضع فعلی بخواهد این شرایط را قبول کند هیچ سودی از برجام نمی برد و در حقیقت عایدی برای ایران ندارد. 🔻 با شرایط فعلی بازگشت به برجام نه فقط عایدی صرف نخواهد داشت بلکه می تواند اقتصاد کشور را به گروگان ببرد. بنابراین، فعلا دو طرف محکم ایستادند تا به شرایط دلخواه خود برسند. همچنین مقامات آمریکا می دانند دولت آقای روحانی نسبت به دولت آقای رئیسی بسیار تمایل بیشتری برای اجرای برجام و بازگشت به برجام و احیای برجام دارد چون این تنها میراث این دولت است. بنابراین امریکایی ها گمان می کنند با محکم ایستادن بر خواسته های خود ممکن است دولت آقای روحانی را به عقب ببرند. 🔻 من فکر می کنم طرف امریکایی در حال قمار بر روی سیاست فعلی خود است چرا که از طرفی می دانند در دوران آقای رئیسی کار سخت تری خواهند داشت و از طرفی با محکم تر ایستادن و عدم انعطاف در هفته های آخر آقای روحانی سعی می کنند دولت آقای روحانی را به عقب بنشانند و در صورتی که موفق نشوند در زمان آقای رئیسی با توجه به این که امریکا به برجام و احیای آن احتیاج دارد، کار به مراتب سخت تری خواهند داشت بنابراین این یک قمار برای طرف امریکایی است. 🔻 به نظرم اگر امریکایی ها در دوران آقای روحانی برجام را احیا نکنند و تحریم ها را رفع نکنند و به برجام بازنگردند، در دوران آقای رئیسی به مراتب کار سخت تری دارند و بعید می دانم در چنین شرایطی یعنی شرایط سخت تر همین برجام احیا شود و ممکن است اتفاقات دیگری رخ دهد اما قطعاً شرایط کار برای طرف امریکایی در دولت آقای رئیسی به مراتب سخت تر بود.
🔴 روحانی به حرف‌هایی که می‌زند باور ندارد!/اگر مصوبه مجلس نبود اصولا دولت، چیزی برای مذاکره در دست نداشت/امکان احیای برجام نه‌تنها در اسفندماه وجود نداشت، بلکه الان هم وجود ندارد 👤 🔹 اختلاف‌نظر بین ایران و آمریکا بسیار زیاد و شکاف بسیار بزرگی است. 🔸 دولت امریکا می‌خواهد بسیاری از تحریم‌های اعمال‌شده ترامپ را برخلاف برجام حفظ خواهند کرد. ✅ منتها رئیس‌جمهور به‌دلیل رقابت‌های سیاسی داخلی، مباحثی را مطرح می‌کند که هیچ‌کس در دنیا آنها را باور ندارد. به‌نظرم خود او هم این بحث‌ها را باور ندارد. 🔹 مصوبه مجلس ابزاری است که دیپلمات‌ها در وین از آن استفاده کردند؛ یعنی آن افزایش توانمندی ایران در حوزه هسته‌ای، دلیل حضور آمریکایی‌ها در وین بود. 🔸 اگر مصوبه مجلس نبود اصولا دولت، چیزی برای مذاکره در دست نداشت. ✅ در داخل کشور خیلی‌‌ها معتقد هستند که کشور نباید از یک محل دوبار گزیده شود. از این جهت، نسبت به آمریکایی‌ها محتاط‌تر هستند. اینکه رئیس‌جمهور محتاط نیست و حرف‌های دیگری می‌زند، این مشکل شخص رئیس‌جمهور است و مشکل دیگران نیست. 🔹 روحانی تمایل دارد همان بی‌احتیاطی‌هایی را که منجر به خروج آمریکا از برجام بدون هیچ هزینه‌ای شد، تکرار کند. 🔸 احیای برجام نه‌تنها در اسفندماه وجود نداشت، بلکه الان هم وجود ندارد. دلیلش هم این است که آمریکایی‌ها نمی‌خواهند به برجام موجود برگردند بلکه می‌خواهند برجام را عوض کنند. آنها می‌خواهند وارد حوزه‌های دیگر شوند. 💢 آمریکایی‌‌ها مشکلات متعددی را در راه احیای برجام ایجاد کرده‌اند، منتها رئیس‌جمهور می‌گوید آمریکایی‌ها آمده‌اند توبه کنند! فردی که ۳۰ ، ۴۰ سال در حوزه سیاست خارجی و امنیت ملی بوده، هنوز متوجه ابتدایی‌ترین طراحی‌های آمریکا علیه ایران نمی‌شود.
🔴در نشست رئیس جمهور منتخب با اساتید و نخبگان اقتصادی چه گذشت؟ ۱ - شاپور محمدی به عنوان اولین سخنران: کسری بودجه به یک بیماری و عادت مزمن در دولت‌های مختلف تبدیل شده که تامین این کسری نیز همواره با ایجاد تورم و بی‌ثباتی اقتصادی همراه بوده و مهمترین راه رفع این مشکل، اصلاح نظام درآمدهای مالیاتی و استفاده از دارایی‌های راکد است. ۲ - مصباحی‌مقدم به عنوان دومین سخنران: کمبود سرمایه مالی را جدی‌ترین مانع در مسیر سرمایه‌گذاری و رشد سریع اقتصادی ۳ - سومین سخنران جلسه پورابراهیمی: اسیب شناسی برخی از مصوبات شورای هماهنگی سران قوا - تقویت و استفاده از همه ظرفیت‌ها در عرصه دیپلماسی اقتصادی - اصلاح تصمیم غلط توزیع ارز با نرخ ترجیحی ۴ - حسین راغفر به عنوان سخنران بعدی: جمعیت محدودی از درون بخش‌های دولتی به ثروت فراوان رسیده‌اند ۵ - محمدرضا سیدنورانی سخنران پنجم این نشست: لزوم کوچک و چابک‌سازی دستگاه‌های دولتی و عمومی غیردولتی، واگذاری مدیریت بنگاه‌های دولتی به جای واگذاری خود بنگاه، تک نرخی کردن ارز، ادغام بانک‌های خصوصی در یکدیگر ۶ - احمد توکلی به عنوان ششمین سخنران: در اولین اقدام کارت هوشمند غذا، دارو و درمان و آموزش بین مردم توزیع کند تا اندکی فشارها از روی مردم کاسته شود. ۷ - هفتمین سخنران جلسه محمد خوش‌چهره: دخالت دادن ایده‌ها، سلایق و باورهای روسای جمهور در راهکارهای اجرایی یکی از دلایل بروز و انباشت مشکلات اقتصادی بوده است. ۸ - مسعود نیلی با طرح این ۴ سوال که مشکل چیست، دلایل بروز آن چیست، راهکارهای رفع مشکل کدامند و از کجا باید شروع به حل مشکل کرد؟ در حال حاضر تامین مالی، تامین انرژی، تامین خدمات و بودجه عمومی، خدمات اجتماعی و نظام مبادله با دنیا ۶ مشکل اولویت‌دار کشور هستند. ۹ - شمس‌الدین حسینی نهمین سخنران نشست: ضرورت جدی گرفتن حمکرانی اقتصادی از سوی دولت ۱۰- سید مهدی زریباف دهمین سخنران: باید بر تحول اقتصادی مبتنی بر عدالت تاکید شد. ۱۱ - محمدرضا فرزین: باید با عملیاتی کردن سامانه‌های اطلاعاتی و اتصال و یکپارچه کردن این سامانه‌ها، با ایجاد شفافیت کارزار موثری برای مبارزه با فساد ایجاد کرد. ۱۲ - عادل پیغامی دوازدهمین سخنران جلسه: اطلاعات مغشوش، متفاوت و بعضا متناقض از یک موضوع واحد یکی از بزرگترین مشکلات کشور است که هیچگاه اراده‌ای برای رفع آن وجود نداشته است. ۱۳ - آیت ابراهیمی: نیاز به یک جراحی جدی در سیاست‌های پولی و ارزی داریم. همچنین باید یارانه‌ها را به شکل واقعی و دقیق هدفمند کنیم. ۱۴ - چهاردهمین سخنران جلسه محمدهادی زاهدی‌وفا: چه بخواهیم و چه نخواهیم، کثرت و انباشت مشکلات، دولت را در اولویت‌دهی به مسائل دچار دردسر می‌کند. ۱۵ - مجید قاسمی: باید با اصلاح نظام تفکر و تصمیم‌گیری اقتصادی، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را محور اصلاح وضعیت قرار داد. ۱۶ - یاسر جبرائیلی:. سازمان امور مالیاتی باید از وزارت اقتصاد جدا شده و زیر نظر رئیس جمهور فعالیت کند. ۱۷ - احسان خاندوزی: اقتصاد از سطح کلان از دست رفته و در سطح خرد و با افتتاح پروژه‌ها اصلاح نمی‌شود.
♨️ سر پیری و بهونه گیری! ♨️روحانی، مجلس را مقصر عدم لغو تحریم‌ها دانست! 💢 رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت: 🔹 اگر ۱۱ آذر [روز تصویب قانون اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها] نداشتیم و اصل ۶۰ قانون اساسی لطمه نمی‌خورد، همه تحریم ها در اسفند ماه لغو می‌شد. 🔹 امروز سفره آماده است؛ فرصت دولت دوازدهم را از دستش گرفتند اما امیدوارم دولت سیزدهم بتواند کار را تمام کند؛ بسیار متاسفیم که شش ماه فرصت از دست رفت. ✍🏻 جالب است یک قانون هم که برای صیانت از منافع ملت در برجام، تصویب شده، آقای روحانی با آن مخالف است. این قانون طبق مفاد برجام تنظیم شده و ایران مرتکب تخلفی نشده است. اما شما باید پاسخ دهید که کجای این قانون اشکال دارد که اینگونه، مقصر عدم لغو تحریم ها را مجلس انقلابی معرفی می کنید؟ 1️⃣ باید گفت: در چارچوب فکری روحانی همیشه، دیگران مقصرند و تنها کسی که مقصر نیست او و دولتش هستند. البته طبق نظر او در این بین آمریکایی ها هم خیلی نایس(nice) به نظر می رسند. 2️⃣یک زمان تقصیر ها به دولت قبل بر می گشت، یک زمان اختیارات وجود نداشت، زمانی دیگر ترامپ مقصر بود، یک روز اعلام می کرد: دلواپسان نمی گذارند... روحانی هیچ وقت نتوانست مسئولیت کارهایش را بر عهده بگیرد. leadership is about taking responsibility, not making excuses این جلمه در فرهنگ کدخدای شما](آمریکا) بسیار معروف است .اگر به همین یک جمله عمل می کردید، امروز وضع ما این نبود!! ترجمه: 👈🏻 مدیریت و راهبری عبارت است از مسئولیت پذیری ، نه بهانه گیری.
📌آمریکا به دنبال چیدن میوه فتنه افغانستان در عراق ✅همزمان با تحولات جاری در افغانستان و یکه تازی طالبان در این کشور، ائتلاف آمریکایی ضد داعش در یک موضع‌گیری قابل تامل، اعلام کرد، در صورتی که نخست‌وزیر عراق بخواهد، آمریکا نیروهای خود را از عراق خارج می‌کند! 🔸هر روز که می‌گذرد، از اوضاع جاری افغانستان بیشتر رمز گشایی می‌شود؛ تا کنون این تلقی وجود داشت که طالبان به طور طبیعی و صرفا با اتکا بر نیروی عناصر خود، در حال قبضه کردن کل قدرت در افغانستان است. اما‌، هر چه زمان می‌گذرد، حقایق پشت پرده این ماجرا بیشتر آشکار می‌گردد. اول اینکه، طی همین روزهای اخیر مشخص شده است که واشنگتن نیروهایش را از افغانستان به آمریکا برنگردانده است، بلکه بخشی از این نیروها را به یمن و بخشی را نیز به پاکستان برده است! علاوه‌بر آن، کاخ سفید اعلام کرد که اکنون سرگرم مذاکره با همسایگان افغانستان است، تا از آسمان آنها برای نظارت بر افغانستان استفاده کند. دوم، پیشروی کنونی طالبان در افغانستان، بیشتر شکل فانتزی و رزمایشی دارد و قدرت طالبان مثل حبابی است که به زودی می‌ترکد!... 🔻ادامه مطلب👇 https://kayhan.ir/fa/news/222010
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 | شروع آشوب‌های لبنان با کناره‌گیری حریری از تشکیل دولت. معترضین در حال به آشوب کشیدن شهر و مسدود کردن راه ها هستند. 🔴 از سمت‌ رژیم‌ صهیونیستی زمزمه هایی مبنی‌ بر حمله به لبنان شنیده می شود. رسانه هایشان عنوان کرده اند وزیر جنگ آماده اجرای طرح حمله ای به لبنان است که ۳ سال روی آن کار‌ شده و شروع آن با یورش سنگین هوایی و زمینی خواهد بود. 🔴 رژیم صهیونیسنی می‌خواهد میوه فتنه در لبنان را با ضربه زدن‌ به حزب الله بچیند.
💠 طبق ‏بررسی های انجام شده در حوزه پزشکی در استان سیستان و بلوچستان نسبت به کشور تبعیض نیست. ‏این استان سه دانشگاه علوم پزشکی دارد در حالی که١٨استان کشور که بعضا جمعیت بیشتری از این استان دارند فقط یک دانشگاه دارند ‏۵٢٧٢تخت دارند که عین سرانه کشور است ‏مشکل اصلی پراکندگی و وسعت زیاد است ‏⁧
فکر میکنید به خاطر محتوا یا تکنیک فیلم هایش در جشنواره های غربی دیده میشود؟ یک نکته مثبت اگر از ایران گفت و قبولش کردند حرفم را پس میگیرم. ▪️برای امثال عبارت زیر پذیرفته میشود: "ایران کشوری سرکوب‌گر است که در آن شما آزادی بیان و گفتن آنچه را که فکر میکنید ندارید»
🔴 هرچه کردم بنویسم ز تو مدح وسخنی یا بگویم ز مقام تو که یابن الحسنی این قلم یار نبود و فقط این جمله نوشت: پسر حیـــدر کرار، تو ارباب منی اللهم عجل لولیک الفرج🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻‏آمریکا از لبنان سه چیز می خواهد: ۱- تعیین مرز با اسراییل بنا به خواسته آن رژیم خصوصا در زمینه تقسیم منابع گازی مدیترانه ۲- صلح با آن رژیم و پیوستن به جبهه حامیان آن ۳- تسلیم سلاح مقاومت ‏ 🔹سفر حریری به مصر هم دیدار غیر مستقیم با اسراییل بود برای پیشبرد این امور و کناره گیری او هم نمایشی در همین راستا است. تا آمریکا و فرانسه و برخی کشورها و شاید سازمان ملل نیرو به لبنان بفرستند و بعد مقاومت خلع سلاح شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 هدف قرار گرفتن بهروز رحیمی از اعضای حزب تروریستی پژاک در سلیمانیه ، شمال عراق وی در حملات تروریستی در داخل ایران نقش داشته و یکی از شرکت کنندگان در کنفرانس اخیر منافقین که به صورت الکترونیکی برگزار شد، بود.