eitaa logo
بصیر
335 دنبال‌کننده
8.9هزار عکس
5.9هزار ویدیو
375 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
مزایای موشک خیبرشکن چیست ؟ 🔸️امروز خیبرشکن جدیدترین موشک بالستیک تاکتیکی جمهوری اسلامی ایران رسما معرفی شد . 🔸️ فرمانده نیروی هوافضای سپاه برد آن را حدود ۱۵۰۰ کیلومتر عنوان کرد و از قابلیت های آن به کاهش جرم تا یک سوم و ۶ برابر سرعت در آماده سازی اشاره نمود. 🔸️نکته مهمی که سردار حاجی زاده از آن سخن به میان آورد قابلیت سرجنگی جدا شونده این موشک راهبردی بود که پس از مرحله نهایی پرتاب به سمت هدف میتواند تا آخرین لحظه مانور دهد و از سد سیستم های دفاع موشکی عبور کند. در خصوص این موشک چند نکته باید ذکر شود . 1️⃣ نام این موشک خود نشانگر هدف سپاه از ساخت آن است. خیبر نام سلسله قلاعی است که در هفت منزلی شمال یثرب واقع شده و یهودیان بنی نضیر که توسط پیامبر به علت خیانت از مدینه اخراج شده بودند در آن سکنی داشتند . 🔸️آنان به دلیل تحریک قریشیان ساکن مکه به جنگ علیه مسلمانان از سوی پیامبر تهدید و در نهایت بوسیله جنگ هزیمت شدند . 🔸️در نتیجه مبرهن بوده که ایران از ساخت این موشک به دنبال تهدید رژیم صهیونیستی است. 2️⃣ موشک راهبردی خیبرشکن با توجه به مسافتی که می تواند بپیماید ، این قابلیت را دارد که از نقاط مرکزی ایران به راحتی تمام شهرها ، ابنیه و تاسیسات اسرائیل را به طور دقیق مورد اصابت قرار دهد . 3️⃣ ویژگی های خاص این موشک در طراحی و عملیات موجبات آن را فراهم آورده تا آنچنان چابک گردد که از سد سامانه های موشکی عبور کند . نکته مهم اینست که سیستم های پدافندی موشکی نمی توانند با موشک های فراصوتی که پس از شلیک قابلیت مانورپذیری دارند مقابله نمایند. 4️⃣ سوخت جامد این موشک نیز مزیتی است که می تواند بقای آن بر روی لانچر و قابلیت تحرک آن قبل از شلیک را به نحو محسوسی ارتقا بخشد. 5️⃣ بهره گیری از بدنه کامپوزیتی رجحان بعدی این موشک نسبت به سایر پرتابه هاست که علاوه بر کاهش جرم موشک به یک سوم ، با توجه به جذب امواج در رادارگریزی آن نیز بسیار موثر خواهد بود . 6️⃣ مدت هاست که ایران ساخت و استفاده از پرتابه هایی چون شهاب ۳ را کنار گذاشته و در پی بهره گیری از موشک های دقیق ، چابک و کوچک با قابلیت رادارگریزی و نقطه زنی است تا بتواند در هر نبرد احتمالی، حداکثر ضربه را با کمترین هزینه به رژیم صهیونیستی وارد آورد .
✅ مثلث بصیرت! ✍ انقلاب اسلامي با عبور از معرکه‌هاي گوناگوني که در طول حيات خود از زمان شکل‌گيري تاکنون توسط دشمنان خلق شده است، به چهل و سومين سالگرد پيروزي خود رسيده است. در طول اين سال‌ها، دشمن براي بر زمين زدن جمهوري اسلامي، همه شگردهايش را آزموده که آخرين آن فشار حداکثري بود که به گفته سخنگوي وزارت خارجه آمريکا: «کارزار فشار حداکثري يک شکست خفت‌بار بوده است»؛ اما دشمن شگردهاي جديدتري براي مواجهه با جمهوري اسلامي به کار گرفته است. در پاسخ به آخرين حربه استکبار عليه ملت ايران، فرمان سراسري جهاد تبيين، توسط فرمانده صادر شده است؛ معظم له روز گذشته نيز در جمع فرماندهان و کارکنان نيروي هوايي ارتش از دستاوردهاي انقلاب اسلامي سخن گفتند و تأکید کردند: «هرکدام از اين سرفصل‌ها می‌تواند يک عنواني باشد براي فعالیت جهاد تبيين و نبايد گذاشت که برخي از مشکلات بر روي اين حماسه‌ها گردوغبار بنشاند». ⚜نکات تحليلي: 1️⃣محوريت بحث جهاد تبيين بر پايه "بصيرت" شکل مي‌گيرد. به‌واقع جهاد تبیین، جهاد بصيرت افزايي است؛ بصيرتي که هم بايد نزد امام جامعه باشد و هم نزد مسئولين و نخبگان جامعه و هم نزد افکار عمومي و توده‌ها! 2️⃣امام جامعه در طول ساليان متمادي تسلط و اشراف و آگاهي و زمان‌شناسی و بصيرت خود را براي همگان آشکار کرده است. امروز کسي نيست که بتواند منکر اين خصيصه در حکیم انقلاب باشد. حتي دشمنان منصف نيز بر بصيرت و هوشمندي ايشان اعتراف کرده و عامل شکست‌هاي پی‌درپی دشمن در اين ساليان متمادي را در حکمت و بصيرت و شجاعت حکيم انقلاب يافته‌اند! 3️⃣ بصيرت خواص ازجمله مسائل پرمناقشه اين دوران بوده است؛ خواصي که بايد بصيرت آنان ممتاز باشد؛ اما گاه کج‌فهمی‌ها، منفعت‌طلبي و دنياگرايي‌ها و عدم تشخيص اولويت‌ها و تقدم منافع شخصی و جناحي بر مصالح ملي، مانع نقش‌آفريني صحيح در ميدان مقابله با دشمن شده است. انتظار از خواص این است که در دهه پنجم انقلاب اسلامی بیش‌ازپیش نقش‌آفرین باشند. 4️⃣ مثلث بصيرت آنگاه کامل مي‌گردد که توده‌هاي جامعه نيز از حداقل بصيرت برخوردار بوده و به نقش تاريخي خود عمل نمايند؛ بصيرت ابعاد مختلفي دارد که شرط لازم آن شناخت امام و خواص اهل حق و حرکت کردن در مسیر پرچم‌دار جهاد و مبارزه است که این شرط کافي برای شناخت دشمن و آگاهي از سناريوهاي آن است. تعبيري که رهبر معظم انقلاب از آن تحت عنوان "جهاد کبير" ياد کرده و آن را يکي از شاخص‌هاي انقلابی‌گری معرفي کرده‌اند. بصیرت رمز مصونیت انقلاب اسلامی است و با تکمیل این مثلث، دشمنان در دشمنی با انقلاب اسلامی مستأصل خواهند ماند!
. ✨﷽✨ ❓پرسش وارده: ❓چرا با وجود این همه معضلات مشهود در جمهوری اسلامی، از آن دفاع می‌کنید؟ ✅ پاسخ: این پرسش، مبهم است و دارای مقاصد متعددی است: 1⃣ اگر مقصود از دفاع از جمهوری اسلامی، بنیادی جمهوری اسلامی همچون ایده‌ی ولایت فقیه است: در اینصورت باید گفت که امتداد حکمت اسلامی در اجتماع، منجر به پذیرش حکومت اسلامی می‌شود؛ ایده‌ی ولایت فقیه، دقیقاً به معنای ولایت حکیم است؛ این ایده، محصول التزام به قواعد حکمت اسلامی است و دفاع از آن، نتیجه‌ی دفاع از حکمت اسلامی است. چرا که حکمت اسلامی به دلیل عدم پذیرش تکثر در حقانیت، نمی‌تواند به گزینه‌ای غیر از حاکمیت حکیم، رأی مثبت دهد. 2⃣ اگر مقصود از دفاع از جمهوری اسلامی، نظام اسلامی است: این سخن، کاملا درست است. کارآمدی نظام جمهوری اسلامی، هم در تقویت ابعاد معنوی جامعه قابل طرح است و هم در پیشبرد اهداف دنیوی و مادی. پس از پیروزی انقلاب تاکنون، هم استقلال کشور در برابر متجاوزان، حفظ شده است و هم آزادی مردم در انتخاب دولت‌مردان. همچنین، پیشرفتهای فراوانی همچون پیشرفت در تولید نیروی انبوه متخصص، پیشرفت در صنعت پزشکی، صنعت هسته‌ای، صنعت هوافضا، صنعت نانو و ... پیشرفتهای مشهود در این چهل سال اخیر است. 3⃣ اگر مقصود از دفاع از جمهوری اسلامی، است که توسط مسئولان نظام جمهوری اسلامی رقم خورده است: قطعا چنین دفاعی، نامشروع است. در این چهل‌سال، برخی از سران نظام، دقیقاً برخلاف ایده‌های امامین انقلاب اسلامی در توسعه‌ی عدالت اقتصادی و اجتماعی عمل کرده‌اند و منشأ فساد اقتصادی و اجتماعی وسیع در جامعه شده‌اند و باعث شیوع دورویی و ریاکاری در میان برخی مدیران و سبب بکارگیری آقازاده‌ها در مناصب حاکمیتی شدند. دفاع از چنین مسئولانی، قطعاً مصداق نفاق و فساد عقیدتی است و مستحق مذمّت است. 4⃣ نکته‌ای مهم: عصمت، مختص معصومین است؛ ولیّ فقیه معصوم نیست و حاکمیت اسلامی در دوران غیبت امام زمان علیه‌السلام، حاکمیت بی‌خطا نیست. لکن اگر چهارده قرن پیش، حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام، محور جریان حق در تقابل با جریان یزید زمان بود، امروز ولی فقیه و نائب الامام، محور تقابل با جریان طاغوت امروزی است. قطعاً در همراهی با جریان حق، باید برخی محرومیت‌های ناشی از این تقابل و مبارزه را تحمل کرد، هرچند باید در برابر ناعدالتی برخی مسئولان نامسئول داخلی، روشنگری و تبیین کرد. حال اگر کسی، این محرومیت‌ها را بهانه‌ای برای عدم همراهی با جریان حق، قرار دهد، بطور قطع از یاران جریان طاغوت است. چرا که غیر از جریان حق و باطل، جریان سومی در کار نیست. ━━💠🍃🌺🍃💠━━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هوشنگ امیراحمدی، مدیر مرکز مطالعات خاورمیانه در آمریکا: رضا پهلوی حتی عرضه رهبری ۱۰۰ نفر را هم ندارد! 💢 استاد دانشگاه راتگرز ایالات متحده: 🔸امام خمینی رهبر یکی از چهار انقلاب بزرگ تاریخ بود؛ نیمه پر جمهوری اسلامی را هم ببینیم، من جوان زمان شاه هستم هرگز آن زمان را نباید با الان مقایسه کرد! 🔹رضا پهلوی کسی است که چهل سال از جیب خانواده و رفقایش خورده و هرگز حتی به خودش زحمت تحصیل هم نداده است!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀برای باحیابودن نیاز به آیه و حدیث نداریم ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 نخست وزیر سابق قطر: برای ایران خیلی احترام قائل هستم؛ آنها با ذکاوت و زیرکی با مسائل دنیا برخورد می کنند! ترکی الفیصل وزیر اسبق اطلاعات عربستان سعودی: 🔹 شاه ایران با توافقنامه ای که با انگلیس نوشته بود بحرین را واگذار کرد، بحرین قبلا در مجلس ایران نماینده داشت. 🔹شاه همه نشانه های ایرانی بودن بحرین را از بین برد؛ او نمی توانست بدون تأیید و چراغ سبز انگلیسی ها کاری انجام دهد!
🔴کوثری: احتمال مذاکره مستقیم با آمریکا را می دهیم / آمریکایی ها دچار مشکل هستند و مجبورند دنبال ما بدوند / ما تحت فشار نیستیم 🔹نماینده مجلس ، مذاکره مستقیم با امریکا را مشروط به لغو تحریم ها و تعهدات دیگر این کشور دانست. 🔸اسماعیل کوثری: مذاکرات این دفعه با دفعات قبل بسیار متفاوت است به دلیل اینکه این دفعه دست ما بسیار پر است چون آنها توافقشان را بهم زدند پس باید این دفعه آنها دنبال ما بدوند. 🔹هم در حال غنی سازی ۶۰درصد هستیم و هم اینکه در منطقه نفوذ مان را قطع نمی کنیم. جلو اینها ایستاده ایم و اینها باید بدانند به توافقی که انجام می دهند احترام بگذارند 🔹چون آنها نمی خواهند امتیاز بدهند پس مذاکرات مقداری طولانی می شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فتاح: خاندان پهلوی ۱۰۰ میلیارد دلار از پول ملت را بردند 🔹رئیس بنیاد مستضعفان در مراسم واگذاری ۱۱۳ هزارمین سند از «املاک غصب‌شده خاندان پهلوی» به مردم: امروز برخی‌ به‌دنبال تطهیر چهره خاندان پهلوی هستند، این در‌حالی است که آن پدر و پسر کاری با این ملت کردند که با آب دریا نیز قابل شستن نیست. 🔹بیش از ۴۴ هزار سند که شامل ۲۱۰۰ آبادی که یکی از آن‌ها کل شهرستان بابلسر است به نام پهلوی و خاندانش سند خورده بود. درآمد ماهانه رضاشاه در آن زمان از محل اجاره املاکش ۷۰ میلیون تومان بوده و این یعنی خاندان پهلوی همه مردم ایران را رعیت خود کرده بود.
📸کدام نمایندگان استان اصفهان در مجلس حامی طرح شفافیت آرا هستند؟ 🔹تعداد نمایندگانی که طی نامه ای به رئیس مجلس خواستار تسریع در روند تصویب طرح «شفافیت آرای نمایندگان» شده و نسبت به اجرای داوطلبانه مفاد طرح آمادگی کردند به ۱۰۲ نفر رسیده است که اسامی ۱۱ نفر از نمایندگان اصفهان نیز به چشم می‌خورد. @Isffarsna
⭕️ مجلس طرب ، اوقاف و دیگر هیچ 🔹چند روز پیش ،فیلمی از بزن و بکوب تعدادی دانش آموز دختر در یک امامزاده در فضای مجازی منتشر شد. ▪️یکی دو روز بعد اداره اوقاف بیانیه داد که ما نبودیم و دانش آموزان یک مدرسه بودند و به اصرار یکی از هیات امنا و به خاطر سرما به امامزاده آمدند و جشنی داشتند و مدیر هم عذرخواهی کرده و .....تمام! 🔹 انصافا اگر این اتفاق در زمان پهلوی رخ می داد واکنش روحانیت ، خطبا و علما ....چه بود؟ 🔹ظاهرا این امور آن چنان در وزارت آموزش و پرورش عادی است که هیچ ‌کسی از مسئولان آموزش و پرورش اصفهان نپرسید مگر در جشنهای مدارس زدن و خواندن و دست افشانی ( آن هم با ترانه های غیر مجاز کثیف ترین خوانندگان آن ور مرز ) جایز و قانونی است؟ ▪️آموزش و پرورش هم در این قضیه خودش را پشت سر اوقاف مخفی کرد و اصلا به روی خود نیاورد که در مدارس تحت نظارتش چه می گذرد!! 🔹هیچ دستگاه نظارتی یا مقام دولتی یا نماینده ای از قوه مقننه در این ماجرا ورود نکرد چرا که در نظر این عزیزان اتفاق مهمی رخ نداده ! چهارتا بچه گوشه ای نشسته و آوازی خوانده اند! زمین که به آسمان نیامده!! اولویت امروز حل مشکلات اقتصادی است و .....( و می بینیم که چطور در این چند دهه مشکلات اقتصادی به دست مسئولان دولتها و نمایندگان مجلس و دستگاههای نظارتی ، یکی پس از دیگری حل و فصل شده است!!) ❇️ آنها که اهل فکر و فرهنگ دینی اند می دانند که چنین رخدادهایی، نشانه وجود یک عفونت جدی فرهنگی در روح و جان بخشی از نسل جوان و نوجوان جامعه ماست. نسلی که باید گام دوم انقلاب را بردارد و سربازان ظهور در میان آن پرورش پیدا کنند.... 🔹و ترسناک تر از وقوع چنین رویدادهایی ، بی اعتنایی مسئولان مملکت به چنین فجایعی است! تصور کنید در میان مربیان و مسئولان مدرسه مذکور حتی یک نفر هم پیدا نشده که به بچه ها یادآوری کند مکانی مانند امامزاده جای بزن و بکوب نیست! و بچه های مردم زیر دست چنین مربیانی تربیت می شوند......... ✍ دکتر کوشکی
📌 اطلاعیه 🔰 گفتگوی ویژه خبری با حضور ، مدیر اندیشکده راهبردی سعداء و نویسنده کتاب 🔶 امشب (۲۰بهمن ۱۴۰۰) ساعت ۲۲:۴۰ 📺 از شبکه دو سیما
❌آقای علیمی مثل اینکه شانتاژت جواب نداد و نونت آجر شد.. 🔻دقیقاً در روزی که احتمال امضای برجام بود سپاه موشک پیشرفته و راهبردی رونمایی کرد تا تو هم بدیهیات رو یاد بگیری... 🔹درسته ۴روز گذشته از حرفت ولی به نظر تا دیر نشده توئیت رو بپاک وگرنه ممکنه انگ دلار بهت بخوره...
🔴قطعا نمیتوان منکر وجود برخی اشکالات در دولت جدید (حتی باوجود گذشت صرفا چند ماه از عمرش) شد اما انتقادات جماعتی که در قبال چندین برابر شدنِ قیمت سکه، ارز، خودرو، مسکن و... در دولت متبوع شان سکوت پیشه کرده بودند را باید صرفا در راستای ناامید سازی مردم، فرار از پاسخگویی بابت زمین سوخته و مین گذاری شده‌ای که تحویل دولت جدید داده‌اند و زمینه سازی برای منجی نمایی مجدد از خودشان در آینده دانست ولاغیر! ✍️ مهدی قاسم زاده
هدایت شده از خبرگزاری فارس
🖼 شوهرکشی در ایران بیشتر است! @Farsna
🔰ابعاد اصلی جنگ ترکیبی دشمنان علیه جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت که چهار بعد اقتدار فرهنگ،اقتصاد، امنیت و سلامت را هدف قرار داده اند.
🔰اصول روشی جهاد تبیین بر مبنای قرآن ۱.آگاهانه باشد. "لا تَقْفُ ما لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ" ۲.نرم و لین باشد."قَوْلاً لَّيِّناً" زبانمان تیغ نداشته باشد. ۳.حرفی که میزنیم خودمان هم عمل ڪنیم."لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ" ۴.منصفانه باشد."وَإِذَا قُلْتُمْ فَاعْدِلُوا" ۵.حرفمان مستند و متقن باشد."قَوْلًا سَدِيدًا" منطقی حرف بزنیم. ۶.سادہ و روان حرف بزنیم."قَوْلاً مَّیْسُورًا" پیچیدہ حرف زدن هنر نیست، روان حرف بزنیم. ۷.ڪلام رسا باشد."قَوْلاً بَلِیغًا" ۸.زیبا و نیکو باشد."قولوللناس حسنا" ۹.بهترین کلمات را انتخاب کنیم."یَقُولُ الَّتے هِیَ أحْسَن" ۱۰.سخن هایمان روح معرفت و جوانمردی داشته باشد."و قولوا لهم قولا معروفا" ۱۱.همدیگر را با القاب خوب صدا بزنیم."قولاً كريماً" ۱۲.کمک کنیم تا درجامعه حرف های پاک باب شود."هدوا الی الطّیب من القول" ✍با استنباط از تفسیر المیزان
⭕️ «جهاد تببین» چرا فریضه فوری و قطعی؟ ✍ مهدی جهان تیغی ✔️ حماسه سرایی راهبرد نوین رهبری در جهاد تبیین ✍️ تاکید چند ماه اخیر رهبری درباره جهاد تبیین در کشور، با اظهارات اخیر ایشان در دیدار با جمعی از فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش، که قید فوری و قطعی را نیز به فرمان جهاد تبیین اضافه کردند، بسیار قابل تامل و قابل توجه شده است. 1️⃣ جهاد تبیین چرا «فوری»؟! به این دلیل که حمله رسانه‌ای دشمن در بالاترین سطح و در ابعاد وسیع در حال پیشروی در محیط افکار عمومی کشور است و دیر جنبیدن در اینباره خسارات غیرقابل جبرانی به کشور تحمیل خواهد کرد. 2️⃣ چرا جهاد تبیین فریضه قطعی است؟ اول اینکه جدی ترین و اصلی ترین راه مقابله با دشمن در شرایط فعلی است و در دل قطعی بودن نیز این گزاره نمایان است که در گام نهادن همه جانبه و فوری در جهاد تبیین نباید کوچکترین تردیدی جبهه انقلاب به خود راه بدهد و حتی به نسبت برخی دیگر از محورهای جهادی در کشور در فوریت بیشتری قرار دارد و البته دور از واقع نیز نیست که بگوییم پیروزی موثر در محورهای دیگر جهاد در انقلاب مثل اقتصادی، سیاسی، دیپلماسی، نظامی و امنیتی، علمی و... منوط به پیروزی در جهاد تبیین در شرایط فعلی است. 3️⃣ جهاد تبیین دفاعی هم است؛ دفاعی هست چون دشمن همه جانبه در حال تهاجم هست و افکار عمومی و وضعیت فضای مجازی و رسانه ای کشور در موقعیت بازدارندگی و مطلوبی نیست که تهاجمی به آن نتوانند بکنند یا حجم عملیات های آنها کمتر شود. 4️⃣ جهاد تبیین یک حرکت تهاجمی؛ برآیند کلی از موضوع تبیین در کشور این است که عمدتا دفاعی بوده تا تهاجمی، بنابراین از اصلی ترین تحولات در عرصه جهاد تبیین، تهاجمی شدن باید باشد. 5️⃣ راهبردهای جدی تر در جهاد تببین در شرایط فعلی چیست؟ روایت صحیح، بالا بردن جنبه هنرمندانه روایت، بیان واقعیت ها، دستاوردها، پیشرفت ها و حماسه ها، مقابله با بزک دشمن داخلی و خارجی و مقابله با تخریب انقلاب و جبهه مرتبط با آن 6️⃣ واقعیت‌ها چیست؟ واقعیت ها شامل هم نقاط قوت کشور هست و هم نقاط ضعف، اصلی ترین کار این است که جبهه انقلاب ابتدا خودش فهرستی واقعی از واقعیت ها داشته باشد و مهمتر از آن روایت صحیح واقعیات است. مثلا کشور موفقیت های بزرگ اقتصادی داشته ولی گرانی و تورم هم یک واقعیت است؛ یعنی اینجا صورت مساله این است که چگونه رسانه باید اقتصاد ایران را روایت کند که نه به انکار و کم دیدن موفقیت های اقتصادی ختم بشود و نه متهم به انکار ندیدن گرانی ها بشود و در همین حال پدیده گرانی ها را هم روایت صحیح کند. 7️⃣ یکبار دیگر باید تاکید کرد که در جهاد تبیین بیان دستاوردها و پیشرفت ها بسیار بیشتر، بیشتر و بیشتر از نقد کردن، جایگاه دارد 8️⃣ حماسه سرایی راهبرد نوین رهبری در جهاد تبیین؛ اول باید این نکته را گفت که تاکید رهبری بر گنجاندن «حماسه» در جهاد تبیین یک امر پیشرو در عرصه رسانه محسوب می‌شود و شاید به نوعی یک راهبرد نوین کمتر گفته شده رسانه‌ای هم محسوب شود. این در حالیست که در کارنامه جامعه رسانه ای کشور، هم تمرکز بر بیان حماسه ها کم است و هم محدود به چند سوژه ثابت و تکراری بوده؛ دفاع مقدس یک حماسه بود، ولی آیا استقامت چهل ساله در برابر بزرگترین تحریم های تاریخ، حماسه نیست؟ رسیدن به مرز علم در پدیده های جدید علمی جهان، حماسه نیست؟ به اتمام رساندن ابرپروژه های بزرگ در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، عمرانی، آموزشی، بهداشت و درمان، صنعتی، دینی و فرهنگی، دیپلماسی و سیاسی حماسه نیست؟ نفوذ منطقه ای فعلی ایران یک حماسه در تاریخ دیپلماسی کشور نیست؟ حال که به گذشته رسانه‌ای کشور نگاه می کنیم به خوبی متوجه می شویم که هم حماسه در رسانه انقلاب جایگاه ثابت و مداومی نداشته، هم دربیان حماسه تنوع و به خصوص در موضوعات غیرنظامی کم داشته ایم و هم از هزاران حماسه موجود در بطن چهل ساله انقلاب غفلت شده است. 9️⃣ نقش جهاد تبیین در تهاجم ترکیبی؟! جهاد تبیین باید در عرصه های تقابل نظامی، امنیتی، اقتصادی، علمی، سیاسی و دیپلماسی کشور به گونه ای ترکیب شود که پیوست و حضور ثابت و فعال در این موضوعات مهم داشته باشد.
⭕️ چرا مهمه؟! چون اگه جدیش می‌گرفتیم مردم باید محمدرضا شاه رو باموزه ی عبرت میشناختن نه پستای تخیلی اینستاگرام!
*🔰 پاسخ به یک شبهه* یکی از شبهاتی که در سالهای اخیر توسط ضد انقلاب و عمدتاً طیف سلطنت طلب، مطرح شده این است که پیشرفتهایی که به نام دستاوردهای انقلاب اسلامی مطرح می شوند، محصول گذر زمان و پیشرفتهای علمی جهان هستند و در صورت تداوم حکومت پهلوی نیز محقق می شدند. در پاسخ به این شبهه، ذکر چند نکته ضروری است: 1️⃣ برخی موارد همچون ارتباطات سیار، تلفن هوشمند، اینترنت، بانکداری الکترونیک و... محصول گذر زمان هستند و نمیتوان بر حکومت پهلوی به دلیل نبود این امکانات در آن دوره خرده گرفت اما آیا برق، گاز، تلفن، یخچال، تلویزیون و... هم در آن دوران کشف و اختراع نشده بودند؟؟؟ در سال پایانی حکومت پهلوی، چند درصد مردم به این امکانات دسترسی داشتند؟؟؟ 2️⃣ اگر صِرف گذشت زمان باعث پیشرفت می شود چرا کشورهایی در همسایگی ما، با وجود گذشت دهها سال همچنان پیشرفت نکرده اند؟ چرا گذشت زمان در دوره پهلوی باعث پیشرفت نشد و پس از ۵۴ سال حکومت، همچنان مجبور به استخدام پزشکان هندی و پاکستانی بودند؟؟؟ 3️⃣ توسعه وابسته و اقتصاد غیر مشارکتی که در دوره پهلوی شکل گرفت، در کنار دخالت فزاینده هزاران مستشار غربی، مانع اساسی بر سر راه پیشرفت واقعی بوده و گذر زمان نیز نتوانست این مانع را مرتفع سازد. غرب، تنها به اندازه ای که اجازه پیشرفت به ایران میداد که به دامن کمونیست نلغزد. با چنین رویکردی، با فرض تداوم حکومت پهلوی نیز پیشرفت چندانی متصور نبود. 4️⃣ اگر قرار باشد دستاوردهای انقلاب اسلامی را به پای گذر زمان بنویسیم، لاجرم باید مواردی که سلطنت طلبان به عنوان افتخارات حکومت پهلوی نام می برند را نیز محصول گذر زمان بدانیم. به عبارت دیگر، اگر قائل به این باشیم که با تداوم حکومت پهلوی نیز به دستاوردهای کنونی می رسیدیم، باید بپذیریم که در صورت تداوم حکومت قاجار نیز به همه اموری که پلهوی ها بدان افتخار می کنند، نائل می شدیم!!! 5️⃣ پیشرفت ناشی از گذر زمان، پیشرفتی تدریجی و طبیعی است در حالی که جمهوری اسلامی در برخی عرصه ها، پیشرفت های جهشی و اعحاب انگیزی را تجربه کرده است. برای نمونه، رشد و سرعت تولید علمی ایران به طور متوسط، یازده برابر میانگین رشد جهانی بوده است و بدیهی است که چنین رشدی را نمیتوان به گذر زمان نسبت داد. 🔹 در ارزیابی دستارودهای انقلاب اسلامی، باید توجه داشت که پیشرفتهای جمهوری اسلامی در سایه چند دهه اقسام تحریمهای بی سابقه در تاریخ، هشت سال جنگ تمام عیار، افزایش سه برابری جمعیت و کاهش چشمگیر درآمدهای نفتی حاصل شده است. مصائبی که حکومت پهلوی، نه تنها با هیچکدام از آنها روبرو نبوده، بلکه از پشتیبانی هم پیمانان غربی نیز برخوردار بوده است. 🔹 جمهوری اسلامی به عنوان نظام برآمده از انقلاب اسلامی، به موفقیتهای بیشماری در عرصه های مختلف دست یافته است اما همچنان در برخی عرصه ها با کاستیهایی روبرو بوده و با نقطه مطلوب فاصله دارد. کلید رفع این کاستیها نیز تلاش مضاعف، کار جهادی و نگاه به توانمندیهای داخلی است نه زیر سوال بردن اقدامات گذشته که با همه کاستیها، همچنان قابل دفاع است. مشکلات اقتصادی و معیشتی که این روزها مردم بدان دچارند، قابل کتمان نبوده و برای دلسوزان و معتقدان به انقلاب، درد آور است اما این مشکلات نباید سبب شود که در تحلیل دستاوردهای انقلاب، انصاف را به کناری گذاشته و همه افتخارات و کارهای سترگ صورت گرفته را، با دیده تردید بنگریم.خلاصه آنکه، با همه گله مندی، باید همچنان پای کار انقلاب بمانیم. ✒️ سید امین فروغی نیک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠فضای مجازی زیست بوم جدید ماست و فرصت های زیادی دارد 💠رهبر حکیم انقلاب ۲ ماموریت را در بیانیه گام دوم انقلاب به جوانان دادند: ۱.شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن ۲.جهاد امید 💠کشورهای پیشرفته برای مدیریت فضای مجازی راهبرد نویسی کرده اند 💠دشمن با اخبار جعلی و مایوس سازی ‌‌دارد بذر بی اعتمادی را در سطح جامعه می پاشد
🔥«تکرار» در «قابلمه»❗ 🔻در ۱۱ سپتامبر ۱۹۷۳ زنانی که در اطراف کاخ آلنده رئیس جمهور مردمی شیلی با قاشق به قابلمه های خالی می‌کوبیدند و مشاغلی که با اعتصاب کامل همه جا را فلج کرده بودند هرگز تصور نمی کردند که دقیقا دارند نقشه کسینجر، وزیر خارجه وقت آمریکا را پیاده می کنند!! 🔻در نهایت آلنده آنقدر در کاخ مقاومت کرد تا کشته شد و پینوشه با هدایت آمریکا قدرت را در دست گرفت. 🔻پینوشه ۳۰۰۰ نفر را اعدام کرد ، ۲۰۰هزار نفر را تبعید کرد، استادیوم ناسیونال شیلی را تبدیل به زندان بزرگی نمود و ۲۰ هزار نفر را در آن زندانی کرد و به شکنجه و خاک و خون کشید و در نهایت اقتصاد شیلی را به مکتب خشن سپرد و قانون اساسی را تغییر داد. 🔻جالب است که گویا غربی ها و غربگرایان می خواهند این نقشه تکراری را در کشور ما هم اجرا کنند! 🔻از قابلمه و فشار اقتصادی تا تشویق به اعتصاب و سیاه نمایی و نفوذ پسران شیکاگو و طرح تغییر قانون اساسی!! حتی خلاقیت هم بخرج نمی دهند!!! ✍حمیدرضا ابراهیمی
تماس سراسیمه روسای کشورهای منطقه با آیت‌الله رئیسی 🔹شنیده‌ها حاکی از این است که در فاصله بسیار کوتاهی پس از پایان جلسه کاری مشترک میان روسای جمهور ایران و روسیه، تعدادی از مقامات ارشد کشورهای منطقه با تیم ریاست جمهوری ایران تماس گرفته و خواهان گفتگوی فوری با آیت‌الله رئیسی شده بودند. 🔻در این خصوص گفته شده است که به عنوان نمونه از سوی رجب طیب اردوغان رئیس دولت ترکیه بلافاصله پس از پایان جلسه مذکور با وزارت خارجه ایران تماس گرفته و پیام درخواست گفتگوی فوری اردوغان با حجت‌الاسلام رئیسی را داده بودند. 🔹علاوه بر اردوغان روسای تعداد دیگری از کشورهای منطقه بخصوص حوزه آسیای میانه و قفقاز نیز درخواست گفتگوی فوری با آیت‌الله رئیسی داشتند. 🔻در این خصوص گفته شده است که چون روسای این کشورها نسبت به نزدیک‌تر شدن روابط ایران و روسیه در دولت جدید آگاه بوده و همچنین از نگاه مشترک راهبردی دو کشور در زمینه مسایل و تحولات منطقه‌ای مطلع هستند، به دنبال این بودند که از جزئیات گفتگوها و تفاهماتی که در خصوص تحولات منطقه‌ای در جلسه مذکور مورد بحث قرار گرفت، اطلاع پیدا کنند. 🔹کارشناسان معتقدند یکی از اصلی‌ترین نقاط اشتراک راهبردی ایران و روسیه در مسایل منطقه‌ای، مقابله با پیشروی‌های ناتو به سمت خزر و همچنین وضعیت منطقه قفقاز است.
اختلاف نمایندگان کنگره آمریکا درباره توافق با ایران بالا گرفت 🔹وبگاه «پالتیکو» نوشته نمایندگان کنگره آمریکا پس از جلسه استماع روز گذشته، درباره بهترین شیوه رویارویی با مسئله هسته‌ای ایران دچار اختلاف و دودستگی شده‌اند؛ به طوری‌که اکثر دموکرات‌ها خواستار احیای سریع برجام هستند و تأکید دارند احیای آن به شکل اولیه، تنها راه‌حل و گزینه امکانپذیر است. 🔹با این حال، جمهوری‌خواهان اصرار به بازگشت به دکترین «فشار حداکثری» ترامپ دارند. در این میان، برخی از دموکرات‌های ارشد کنگره هم آشکارا ادامه حضور در میز مذاکرات وین برای رسیدن به توافق را زیر سؤال می‌برند. 🔹«باب منندز» رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنا با اعلام مخالفت با احیای برجام گفت: آن‌ها (مذاکره‌کنندگان آمریکایی در وین) باید وقتی می‌دیدند که توافق خوبی وجود ندارد، آنجا را ترک می‌کردند. نمی‌دانم چه زمان‌بندی وجود دارد اما هر زمانی وجود داشته باشد، پنجره به سرعت در حال بسته‌شدن است. 🔹«بن کاردین» سناتور دموکرات که مخالف برجام بود نیز گفت: یک توافق بد، بدتر از عدم توافق است. قطعاً‌ ایران بسیار دمدمی مزاج است و پیش‌بینی تصمیم‌گیری آن‌ها برای ما بسیار سخت و دشوار است. 🔹همپیمانان بایدن همچون سناتور «کریس مورفی» اما تأکید دارند تنها راه متوقف‌کردن برنامه هسته‌ای ایران، احیای برجام به شکل اولیه سال ۲۰۱۵ است. 🔹مورفی درباره وضعیت مذاکرات وین گفت: توافق در دسترس است اما شکاف‌های مهمی بین دو طرف همچنان باقی است. ما قصد نداریم برای ۶ ماه دیگر بر سر میز مذاکرات بنشینیم. 🔹پالتیکو نوشته سناتورهای آمریکایی پس از جلسه استماع با حضور «رابرت مالی» ارزیابی چندان خوبی ارائه نکردند. 🔹«جیم ریش» سناتور ارشد جمهوری‌خواه گفت: دولت بایدن به ما وعده داده بود یک توافق طولانی‌مدت‌تر و مستحکم‌تر وجود خواهد داشت. فکر می‌کنم احتمالاً حتی آن‌ها هم پذیرفته‌اند که این پیشنهاد از روی میز برداشته شده است.
⭕️ راز کینه‌توزی برخی جریان‌ها نسبت به حاج احمد خمینی چیست؟ پرچمدار روشنگری 🔹 هفته‌ گذشته مستندساز انتخاباتی حسن روحانی، در صفحه شخصی خود در توئیتر ادعای کذب و توهین‌آمیزی درخصوص مرحوم سیداحمد خمینی(ره) و نحوه درگذشت ایشان مطرح کرد. این ادعا با واکنش‌های منفی از سوی دوستداران انقلاب روبه‌رو شد. در پاسخ به این واکنش‌های منفی مستندساز روحانی چندی بعد در توضیح ادعای توهین‌آمیز خود، به خاطرات مرحوم هاشمی در بیان چرایی مرگ سیداحمد خمینی(ره) استناد کرد، استنادی که بلافاصله از سوی دفتر نشر معارف انقلاب اسلامی (ناشر مرتبط با آثار مرحوم هاشمی‌رفسنجانی) نیز تکذیب شد. توهین و تخریب چهره مرحوم سیداحمد خمینی اتفاق تازه‌ای نیست. دلیل همه این تخریب‌ها به شخصیت انقلابی یادگار امام(ره) که در برهه‌های مختلف باعث ناکام‌گذاشتن توطئه‌های ضد انقلاب شده است، بازمی‌گردد. در ادامه به بررسی بخش‌‌هایی از کارنامه زندگی مرحوم سیداحمد خمینی(ره)، ولایتمداری و تلاش‌های وی در راستای حفظ انقلاب اسلامی می‌پردازیم. 🔻هجمه نهضت آزادی علیه یادگار امام (ره) دی‌ماه 68 نشریه پاسدار اسلام تصویر نامه‌ای از امام(ره) درمورد نهضت منحله آزادی منتشر می‌کند، این نامه در اصل پاسخ امام به سوال علی‌اکبر محتشمی‌پور، وزیر کشور وقت درمورد فعالیت سیاسی اعضای نهضت آزادی در آستانه انتخابات مجلس سوم بوده است. امام در پاسخ به نامه محتشمی‌پور، نهضت آزادی را فاقد صلاحیت در هیچ امری از امور دولتی، قانونگذاری یا قضایی می‌دانند. انتشار نامه امام در آن برهه زمانی برای اعضای نهضت آزادی گران تمام می‌شود، به همین دلیل در نخستین گام سران نهضت ضمن شکایت به قوه‌قضائیه با نگارش نامه‌ای خطاب به نشریه پاسدار اسلام، دستخط منتشرشده از امام را جعلی خوانده و تلویحا مرحوم سیداحمد خمینی را متهم به جعل دستخط امام می‌کنند. بعدها دادگاه انقلاب اسلاب پس از بررسی‌های کارشناسی صحت اصل دستخط امام را تایید کرد و نهایتا سال76 (بعد از رحلت مرحوم سیداحمد خمینی) نهضت آزادی به‌دلیل افترا و ادعاهای باطل خود مبنی‌بر جعلی‌بودن دستخط امام محکوم شد. 🔻روشنگری در ماجرای عزل قائم مقام رهبری پذیرش انحرافات و عزل منتظری از قائم‌مقامی رهبری توسط امام(ره) در فروردین‌ماه سال 68 برای بسیاری غیرقابل‌باور بود. در این برهه زمانی که انقلاب اسلامی با خطر یک فتنه روبه‌رو بود، حاج‌احمدآقای خمینی اردیبهشت‌ماه 68 با انتشار کتاب رنج‌نامه به افشاگری درمورد بخشی از انحرافات مرحوم منتظری پرداخت. احمد خمینی در توصیف فضایی که منتظری در آن قراردارد به منتظری این‌گونه هشدار می‌دهد: «مانده‌اید تنها با تعدادی افراد ناباب که اگر دقیق عمل نکنید رفته‌اید.» تعبیر احمد خمینی از افراد ناباب پیرامون منتظری را می‌توان در این قسمت از نامه یافت: «من فعلا تنها خطر شما را منافقین و لیبرال‌های بی‌دین و مرفهین بی‌درد نمی‌دانم، من علاوه‌بر آنها خطر را در آخوندهای بدجنس متحجری می‌دانم که در نجف امام را متهم به تارک الصلوه بودن کردند و 15 سال خون به دل امام کردند. حواس‌تان جمع باشد.» 🔻تداوم روشنگری‌ها در سال‌های پرفراز و نشیب دولت سازندگی یکی دیگر از مقاطعی که می‌توان در آن حضور فعالانه یادگار امام در عرصه روشنگری را به‌وضوح مشاهده کرد، سال‌های میانی دولت سازندگی است. یکی از ماندگارترین اظهارنظرهای حاج‌احمدآقا درباره الزامی بودن تنظیم سیاست‌های دولت سازندگی برمبنای مسائل محرومان به این شرح است: «ما هرگز اجازه نمی‌دهیم سرمایه‌داران زالوصفت که به خون حزب‌الله عزیز و محرومان و پابرهنگان تشنه‌اند با در اختیار گرفتن مقدرات اقتصادی در بدنه این نظام مقدس و الهی نفوذ کنند. امروز اردوگاه استکبار برای انحراف انقلاب اسلامی تلاش مضاعفی به‌کار گرفته است، همه باید هوشیار باشیم و بدانیم که اقتصاد از سیاست و فرهنگ جدایی‌ناپذیر است.»
⭕️ چه چیزی است؟ چه چیزی نیست؟ 🔹 جهاد تبیین یا روشنگری یعنی تلاش برای کم کردن فاصله فراواقعیت و واقعیت. ▪️ فرا واقعیت چیست؛ ادراکی است که جامعه از شرایط زیست و زمانه خود دارد، این ادراک عموما توسط رسانه‌ها ساخته می‌شود، چیزی است که هم با واقعیت نسبت دارد و هم ندارد، در شرایط فعلی این تصویر به مراتب از خود واقعیت منفی‌تر است. 🔻 یک مثال بزنم؛ در بسیاری از شاخص‌های توسعه با استناد به آمارهای بین‌المللی ایران بین بیست تا پنجاه کشور دنیا قرار دارد اما حس عمومی ممکن است بسیار بدتر از این باشد. 🔻 از سوی دیگر فاصله‌ای هم میان وعده‌ها و آرمان‌ها با واقعیت وجود دارد، این دیگر ربطی به فرا واقعیت ندارد. 🔹 هر حکومتی در بدو تاسیس ایده‌هایی طرح کرده، هر دولتی وعده‌هایی داده، هر مجلسی چشم‌اندازی ترسیم کرده و ... که میزان تحقق این وعده‌ها بعد از مدتی قابل ارزیابی است، امروز قطعا نمره‌ای که ما در شاخص‌های کلانی چون آزادی، عدالت، کارآمدی و ... می‌گیریم با آنچه در ابتدای انقلاب طرح کرده بودیم فاصله دارد. 🔸فاصله میان آرمان و واقعیت با بهبود کارکرد‌ها کم می‌شود و بهبود کارکرد با مطالبه‌گری واقعی، صریح و چارچوب‌مند رخ می‌دهد. 🔹اگر از جهاد تبیین نتیجه گرفتیم که باید سیاست‌های غلط، تصمیمات ناصحیح، انتصاب‌های نابجا و ... را توجیه کنیم فقط تیغ مطالبه‌گری را کند کرده‌ایم و جلوی اصلاح درون سیستمی را گرفته‌ایم. ▪️پس مطالبه‌گری و روشنگری دو روی یک سکه‌اند. اگر کسی بخواهد از فرمایش رهبری برداشت نادقیقی کند و این دو را روبه‌روی هم قرار دهد به هر سه ظلم کرده است. 📍 مطالبه‌گری بدون روشنگری می‌شود رادیکالیسم و روشنگری بدون مطالبه‌گری معنایش محافظه کاری، ماله‌کشی و امثالهم است و هر دو اینها سبب تردید و ریزش می‌شود خصوصا در بدنه ایدئولوژیک حامی انقلاب.