eitaa logo
بصیر
335 دنبال‌کننده
8.9هزار عکس
5.9هزار ویدیو
375 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
📸سرمایه‌گذاری خارجی ۱۴۰۱ دوبرابر سال برجام 🔹درحالی‌که بین سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۱ مجموع سرمایه‌گذاری خارجی مصوب حدود ۶۹ میلیارد دلار بوده اما در این مدت رقم واقعی سرمایه‌گذاری خارجی جذب‌شده و معتبر نزدیک به ۲۲ میلیارد وارد کشور شده است. 🔹در این میان، سال ۱۴۰۱ با جذب ۴ میلیارد و ۱۹۳ میلیون دلار رکورددار بیشترین میزان جذب سرمایه خارجی بوده است. همچنین این میزان در سال ۱۴۰۰ به ۲ میلیارد و ۳۷۹ میلیون دلار می‌رسید که حدود ۵۲۱ میلیون دلار آن در طول دوره دولت روحانی و یک میلیارد و ۸۵۸ میلیون دلار در نیمه دیگر سال که مربوط به دولت ابراهیم رئیسی بوده است.
⛔️قاتل شهید قنبری از سوی دخترعمومی خود فرستاده‌شده بود؟ روز گذشته و هم‌زمان با فراخوان معاندین در سالروز تولد مرحوم کیان پیرفلک، شخصی (که گفته‌شده پسرعموی مادر کیان پیرفلک است) به ایستگاه تأمین امنیت پلیس حمله کرده و شهید قنبری، یکی از نیروهای مستقر در ایست بازرسی را به شهادت می‌رساند و خود نیز بعدازاین اتفاق براثر شلیک پلیس کشته می‌شود باوجود تصاویر بلاشک از این حادثه، ضدانقلاب به‌منظور روایت سازی، نوشت: «مولایی‌راد در پی بروز درگیری در محل دفن کیان پیرفلک با شلیک مستقیم مأموران امنیتی از پا درآمد» همچنین با توجه به نقش ماه‌منیر مولایی‌راد (مادر کیان پیرفلک) در تحریک پسرعموی خود در حمله به پلیس، جریان معاند حمایت از این فرد را در دستورکار قرار داده است.
✅ پشت پرده حمله ناتو به روسیه در جنگ نیابتی با قربانی کردن اوکراین❗️ ▪️به نوشته فارین‌پالیسی، اوایل سال جاری میلادی، مجمعی تحت عنوان مجمع ملل آزاد پس از روسیه در بروکسل برگزار شد که از سیاستمداران و روزنامه‌نگاران تبعیدی از روسیه، تشکیل شده بود. این مجمع، نقشه‌ای از روسیه تکه تکه شده منتشر کرده که شامل ۴۱ کشور مختلف می‌شود. این نقشه بر اساس این فرض تدوین شده که، پوتین در اوکراین شکست خورده، برکنار می‌شود‼️ درادامه ایران و چین محاصره و تجزیه خواهند شد و نظم تک قطبی آمریکا تداوم می یابد⁉️⁉️ پرسمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥 یاوه‌گویی‌های مجری و کارشناسان بی‌بی‌سی بار دیگر دست شوم این شبکه انگلیسی را رو کرد 🍃🌹🍃 🔻شاید بگوییم ایران باید تجزیه شود و به افغانستان ملحق شود! 🔸زبان فارسی نباید به عنوان زبان رسمی ایران شناخته شود. 🔹نباید تمامیت ارضی برای ایرانیان مقدس باشد. 🔺هیچ اشکالی ندارد ایران حتی تجزیه هم بشود!
💢 محسن رضایی از معاونت اقتصادی دولت رفت! 🗣عضو دفتر محسن رضایی: 🔹استعفای آقای رضایی از معاونت اقتصادی دولت پذیرفته شد. 🔸به دلیل حضور تمام وقت ایشان در دبیرخانه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، آقای رئیس‌جمهور با استفعای وی موافقت کرده است.
💢پلن C روی میز بایدن 📰نشریه فارن‌افرز که در حوزه روابط بین‌الملل کار می‌کند در مقاله‌ای پیرامون رابطه ایران و آمریکا نوشت: 🔸از زمانی که ترامپ، از توافق خارج شد، ایران به نقاط عطف مهم هسته‌ای دست یافته است. 🔹این کشور صدها پوند اورانیوم بسیار غنی شده را ذخیره کرده و هزاران سانتریفیوژ پیشرفته را نصب کرده است. 🔸این کشور روابط خود را با چین و روسیه تقویت کرده و در عین حال روابط با برخی از همسایگان خود از جمله رقیب منطقه‌ای خود عربستان سعودی را عادی کرده است. 🔹اگر دولت بایدن از طرح الف‌ـ احیای برجام‌ـ صرف‌نظر کرده است، از چرخش به طرح B که توسط بسیاری از تحلیلگران و همچنین مقامات رژیم صهیونیستی پیشنهاد شده است خودداری کرده است: یعنی فشارهای اقتصادی، سیاسی و نظامی بر تهران. در عوض، طرح C را انتخاب کرده است، تلاشی برای جلوگیری از بدترین نتایج مناقشه هسته‌ای با ایران و در عین حال حفظ امکان حل و فصل آن در آینده. 🔸واشنگتن به دنبال اجتناب از تشدید تنش‌های خطرناکی است که می‌تواند با افزایش فشار همراه باشد و به راه‌حل دیپلماتیک ضربه بزند به این امید که شرایط برای یک توافق جدید در طول زمان مساعدتر شود.
👆این زن روانی که پس از به کشتن دادن پسرش فورا بلاگر شد، چندی پیش عکسی را منتشر کرد که پشت تصویر مقر سپاه ایذه را نشان میدهد. 🔹زنیکه دروغگو چندی پیش ادعا کرد که از معلمی اخراج شده و ما طی استعلام از مدیران آموزش و پرورش ایذه، کذب بودن آنرا متوجه شدیم و درخواست انتشار فیش حقوقی اش را دادیم که نهاد‌های امنیتی ایذه با آن مخالفت کردند. 🔸نمیدانیم دلیل این همه مماشات با چنین موجودی چیست که حتی هنوز از آموزش و پرورش حقوق می‌گیرد. چند شهید دیگر باید بپای سلیطه بازی های این عفریته، پرپر شود.
♦️نمودار قدرت فرماندهان ایران که توسط روزنامه یدیعوت احارانوت منتشر شده است. 🔹گفته می‌شود سرلشکر غلامعلی رشید در سر لیست ترور موساد قرار دارد!
🔺 واکنش کاربران توییتر به حادثه شهادت مامور نیروی انتظامی در ایذه
💢بازی هوشمند ایران در منطقه 🔹در حالیکه صدای غرش شلیک موشک هایپرسونیک «فتاح» گوش منطقه را کَر کرده است قفل درب «سفارت» ایران در عربستان در فضایی آرام بازگشایی می‌شود. 🔸دو رویداد مهم که هر کدام یک روی سکه توانایی ایران را برای منطقه و دنیا به نمایش گذاشت، در یک روی سفیر و توانایی دیپلماسی و در روی دیگر موشک و قدرت نظامی؛ اولی محصول تلاش‌های میدان و دیگری حاصل تکاپوی ساختار دیپلماسی است که حالا در دولت ابراهیم رئیسی بیش از گذشته همدیگر را در آغوش گرفته‌اند. 🔹به نظر می‌رسد ایران با این همزمانی قصد دارد به رقبای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خود بفهماند که گزینه‌های متعددی در بازی با آنها در اختیار دارد، اکنون انتخاب با آنها است که کدام گزینه را برگزینند! اگر از در دشمنی وارد شوند جز به خطر افتادن امنیت سیاسی و اقتصادی برایشان عایدی دیگری نخواهد داشت، در صورتی که در فضای همکاری و تعامل برای همه بهره فراوان خواهد بود. 🔸خروج آمریکا از منطقه و وقوع جنگ اوکراین انگیزه خوبی بود تا ایران در خلاء قدرت به وجود آمده با تکیه بر توانایی‌های منحصر به فردی که در اختیار دارد میخ قدرتش را در منطقه بکوبد. خروج آمریکا از برجام و حوادث پس از آن این انگیزه را دو چندان نمود، به واقع ایران توانست در فضای به وجود آمده بازی جدیدی به رقبای خود در منطقه تحمیل نماید. 🔹برخلاف گذشته که «همه چیز برای یک عده» تعریف می‌شد در این بازی یا «همه چیز برای همه» است یا «هیچ چیز برای هیچکس» نخواهد بود و عاقلانه این بود که رقبا اولی را بپذیرند، بده‌بستان‌های ایران با روسیه، آمد و شد سران برخی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به ایران، افتتاح سفارت ایران در عربستان و حتی زمزمه‌های توافقات جدید برجامی همگی در همین چارچوب قابل تحلیل است. 🔸بازیگران اصلی این بازی جدید دیپلمات‌های انقلابی و نظامیان کارکشته‌ای هستند که ذیل راهبرد عزت، حکمت و مصلحت در حال بازکردن دریچه‌های جدیدی برای شکستن حصار تحریم و توطئه هستند، این مهم پیشتر به واسطه سیاست نگاه به غرب در دولت روحانی میسر نشد چرا که دیپلماسی نتوانست و یا نخواست پا به پای میدان پیش بیاید اما رفتارهای تیم دیپلماسی دولت رئیسی و پشتیبانی بازیگران میدان در چند ماه اخیر نشان از همراهی و همسویی این دو با هم دارد. ✍🏻حسین حسین‌نژاد
✅جنگ‌روانی، فرمول تکراری با اسم رمز متفاوت ▫️فرمول تولید آشوب در جنگ روانی علیه ایران قوی تقریبا لو رفته است. اینکه جرقه اتفاقات چگونه زده می‌شود و چه فرایندی را طی می‌کند و چگونه به ثمر می‌نشیند را از ۷۸ تا ۸۸ و ۹۸ و ۱۴۰۱ و امروز در ماجرای ایذه بصورت تکراری شاهد هستیم. 1⃣ نمادسازی: این جماعت برای ایجاد انگیزه و تولید بهانه و تمرکزبخشی، شخص، موضوع یا ماجرایی را در گذشته یا حال و یا آینده برجسته و تکرار می‌کنند تا تبدیل به یک و در واقع یک شود‌. 2⃣ فضاسازی: در ایستگاه دوم از طریق پیج‌ها و شبکه‌های ظاهرا متفاوت داخلی و خارجی، تولید محتوای متراکم و انبوهی را استارت می‌زنند. خلق فضای انباشته با اسم رمز اسطوره، در واقع و مجازی تحریک آمیز و هیجانی را تولید می‌کند و موقعیت را مستعد اتفاقات غلیظ‌تری می‌سازد. 3⃣ کشته‌سازی: در ایستگاه سوم و متاثر از فضای هیجانی در یک موقعیت خاص و کوچک، جرقه احساسات انباشته را با یک اتفاق ویژه مثل تبدیل به شعله می‌کنند. طول موج ماجرا از این ایستگاه هم افزایش پیدا می‌کند و خط تعلیق و کشش جدیدی را رقم می‌زند. 4⃣ روایت‌سازی: حال که احساسات و هیجان به نقطه جوش رسیده و عده ای داغدار شده‌اند، موقعیت روایت سازی از ماجرا آغاز شده‌ است. پای تقطیع و و حرکت از پله دوم و متهم کردن نظام و بازنمایی معکوس جلاد و شهید به میان می‌آید. 5⃣ تعمیم سازی: گام بعدی این است که توسط هماهنگ رسانه‌ای و های جیره‌خوار و سرویس‌های اطلاعاتی بتوانند این وضعیت را تعمیم بخشیده و به مساله سراسری تبدیل کنند. از ایذه به اصفهان و بعد تهران و شیراز و... 6⃣ آشوب سازی: اگر در مرحله قبلی به نتیجه رسیدند، استارت عملیات خونین تری را می‌زنند که کف خیابان را برای شهروندان ناامن کرده و با ایجاد آشوب‌های پراکنده و درصورت همراهی بخشی فریب خورده بصورت متراکم و هماهنگ، کشور را به یک و فلج سیستمی مبتلا کنند. ⏺ ماجرای ایذه و نیز با سوءاستفاده از معصومیت کودکانه و به بهانه تولد او و خاطره بازی از چند روز پیش توسط اعضای خانواده با پوشش برخی رسانه‌های معاند نیز همراه شد که به اتفاق اخیر ختم گردید. ▶️ آنطور که از مانیتورینگ شبکه‌های بیگانه پیداست، اتصال و شبیه‌سازی کیان پیرفلک به مهساامینی و تولید کانال انحرافی برای جامعه و چه بسا احیای آشوب‌ها برای بهره بردن در میدان سیاسی و بازار اقتصادی است که سرعت پیشرفت ایران در زمینه صنعت و امنیت را مهار و متوقف کنند. ✍علیرضامحمدلو
یه زمان مسخرمون میکردن که کارگر ایرانی میره ژاپن مرده میسوزنه امروز کارگر ایرانی میره تا آمریکای لاتین پالایشگاه اُوِرهال کنه این اگه پیشرفت نیست پس چیه؟!
درد اینجاست پدر این خانواده بعد از ۲۴سال خدمت در نظام هنوز با موتور سیکلت به سرکار میرفت اما یه عده سلبریتی مفت خور با ماشینهای میلیاردی وخونه های آنچنانی تو آتش این فتنه دمیدن آخر سر هم با یک میلیون پونصد تومن جریمه به ریش ما خندیدن!!
تصویری دردناک از زنان ایرانی که به کاروان تدارکاتی در حال عبور متفقین پناه آوردن تا لقمه نانی برای خودشون و بچه هاشون گدایی کنند‼️ - ۵ ژوئن ۱۹۴۳ « چند ماه بعد از تبعید ذلت بار رضا خان»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥ایذه؛ قربانی جنگ شناختی 🍃🌹🍃 ✅ روایتی از پشت پرده حوادث اخیری که بازیگردانان آن معماران جنگ شناختی غرب اند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 هسته ای نمی ارزه، بده بره. موشکی نمی ارزه بده بره همه رو میدیم میره حالا شما بفرما بگو : چی می ارزه؟ بگو تا اونو ندیم بره ...
❌ این هشدار را جدی بگیرید❌ ♦️ در ایذه باردار است! ✍مهدی شایسته 🔸۱-صدای غرش شلیک موشک هایپرسونیک «فتاح» گوش منطقه و جهان را کَر کرده است. ۲- قفل درب «سفارت» ایران در عربستان در فضایی آرام بازگشایی می‌شود. ۳-ایران بعنوان عضو کشورهای بریکس با نزدیک به نیمی از جمعیت دنیا پذیرفته می شود. ۴- روابط ایران با کشورهای همسایه بشدت تقویت شده و مراودات و مبادلات تجاری رونق گرفته ۵-قیمت دلار در حال کاهش بوده و بزودی بیشتر ریزش خواهد کرد. ۶- قیمت مسکن در حال نزول و نزدیک به ۲۰درصد کاهش پیدا کرده ۷-قیمت خودرو در حال پایین آمدن است و بازار در حال کنترل ۸-تورم نقطه به نقطه در سیر نزولی قرار داد و بزودی خبرهای خوشی به مردم خواهد رسید ۹-سرمایه گذاران خارجی در حال ورود به کشور هستند و پروژه ها و طرحهای بزرگی در شرف اجراست. ۱۰-آمریکا و اروپا از مهار ایران ناامید شده اند و تحریم ها در حال فروپاشی است. 🔻لذا تنها راه باقی مانده برای غربی ها تکرار پروژه های آشوب در کشور است تا بتوانند با برهم زدن امنیت، اقتصاد پایدار را از بین ببرند و دوباره موتور تورم دلاریزه فعال شود و بازار بر هم بخورد تا بتوانند اهرم های فشار خود را بازیابی کرده و مردم را تحت فشار بیشتر قرار دهند و با آوردن آنان در کف خیابان دولت و نظام را برای پذیرش مذاکره و دادن امتیاز تحت فشار قرار دهند. 🔺 در این شرایط نیاز به کاتالیزور محرک احساسات مردم دارند و بهترین گزینه ها برای برانگیختن احساسات استفاده از زنان است و بطور خاص دشمن بر روی مادر کیان پیرفلک برای زاییدن در ایران برنامه ریزی کرده و او نیز در این برنامه به خوبی همراهی می کند. ❌ اکنون در ایذه باردار است و در حال زایش فتنه ای دیگر است که از ایذه شروع شده و بزودی با پروپاگاندای تبلیغاتی به کل کشور سرایت خواهد کرد، وقت مماشات به پایان رسیده است و قوه قضائیه باید با برخورد و محاکمه ماه منیر مولایی راد جلوی تولد این مولود خبیث را بگیرد که اگر چنین نکند، معلوم نیست این مادر خونخوار به ریختن خون چند نفر دیگر راضی شود.
انگلیس برای تولید برق به زغال‌سنگ روی آورد 🔹نشریه دیلی تلگراف: شبکه ملی توزیع برق همزمان با هجوم مردم به استفاده از سیستم‌های سرمایشی و افزایش مصرف برق به زغال‌سنگ با سطح آلودگی بالا متوسل شده است. 🔹دانشمندان می‌گویند که انگلیس دیگر یک کشور سردسیر نیست و باید خود را برای مواجهه با تشدید گرمای هوا در سال‌های آینده وفق دهد. 🔹موج گرمای اخیر در انگلیس ده‌ها پرواز در این کشور را لغو و هزاران مسافر را سرگردان کرده است.
شاید باورتان نشود اما روزگاری تمام تجهیزات نیروی دریایی سپاه همین ها بود.
🔻ما از بانک مرکزی پول قرض نکردیم، اما پرداخت‌های عمرانی را ۹۰ درصد رشد دادیم سخنگوی اقتصادی دولت: 🔹بر اساس آمار خزانه داری کل کشور، دولت از منابع بانک مرکزی استقراض نکرد اما توانست پرداخت‌های عمرانی را ۹۰ درصد رشد دهد. 🔹این در حالی است که بخش عمده پرداخت های عمرانی در گذشته بصورت اوراق صورت می گرفت. 🔹ولی اکنون سهم اوراق کاهش یافته و سهم پرداخت های نقدی به پیمانکاران افزایش یافته است.