eitaa logo
بصیر
335 دنبال‌کننده
8.9هزار عکس
5.9هزار ویدیو
375 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✅نوبخت به مردم حوزه انتخابیه‌اش: آمدم، نیامدید، برگشتم 😁
‏در میان١٨٠٠تحریم اقتصادی خارجی و نفاق و تحریم انتخاباتی داخلی ٢۵میلیون رای به صندوق ریخته شد. ‏رایی ایثارگرانه، مجاهدانه و هوشمندانه و نیازمند سجده شکر حاکمان
🔺میزان مشارکت به تفکیک استان‌ها؛ هر چه امکانات بیشتر، مشارکت کمتر! 😔 از عـارفی پرسـیدند: چرا مـدح و ستایش گرسـنگی می کنی؟ گفت: اگر فرعـون هم گرسـنه بـود، هرگز نمی گفت: «أَنَا رَبُّكُمُ الْأَعْلَىٰ» منم خدای بزرگ شما (۲۴ نازعات)
🔸 بانک جهانی: تورم واقعی مواد غذایی در ایران کمتر از ۲ درصد شد.
گاهنامه سخن هادی.pdf
683.2K
گاهنامه سخن هادی شماره۶۱۵ به تاریخ ۱۴۰۲،۱۲،۱۲ موضوع، چرا پیروزی ملت؟ تحلیلی بر مشارکت در انتخابات ۱۱ اسفند۱۴۰۲
🔴 مقایسه نظرسنجی های با نتایج انتخابات مشارکت 40.7 درصد بود پیش بینی انتخابات در این سطح بین مجموعه های نظرسنجی در کشور واقعا یک موفقیت هست. در آمریکا مجموعه های بزرگ با اختلاف پنج شش درصد بعضا پیش بینی می‌کنند. در سال ۲۰۱۶ که شکست مجموعه‌های نظرسنجی بود. واقعا تا سه درصد تفاوت جدی‌ای نیست و از این جهت مجموعه‌ها خیلی قوی شدند در این حوزه. تلاش الان نزدیکتر شدن به عدد نهایی است.
🗳 مشارکت ۴۱ درصدی جای دفاع هم دارد؟ ✍️طبق آمار مسئولان برگزاری انتخابات، مشارکت در این دوره انتخابات نهایتا به حدود 41 درصد رسید و از مجموع 61 میلیون نفر، 25 میلیون آرای خود را به صندوق انداختند. 🔻چند نکته را باید متذکر شد: 1️⃣ بی سابقه ترین تحریم های انتخاباتی در کنار بزرگترین کمپین تحریم رای از چندماه پیش برای این انتخابات شکل گرفت. 2️⃣ مشکلات اقتصادی و معیشتی به ویژه در سفره و مسکن که بخشی مهمی از آنها ناشی از تحریم های اقتصادی است در این موضوع قطعا موثر بوده است. 3️⃣ بازی های امنیتی سیاسی با نرخ دلار و افزایش قیمت ها و در نتیجه بی ثباتی، قطعا تا حدی در افکار عمومی موثر بوده است. 4️⃣ تلقین دروغ «خالص سازی» و «نامزد نداریم» و «انتخابات بدون رقیب» صادره از اصلاح طلبان را نیز می توان تا حدی موثر دانست. 5️⃣ حاکمیت فضای سرد انتخاباتی در این دوره غیرقابل انکار است. موضوعی که تا سه روز مانده به انتخابات هم ادامه داشت و وقتی که یخ فضا در حال آب شدن بود مهلت تبلیغات به پایان رسید. 6️⃣ حملات شبانه روز به دولت و مجلس و القای حس ناکارآمدی به ویژه از مجلس یازدهم علی رغم دستاوردهای محسوس به نفع مردم و پرداختن به حواشی موجود پیرامون رئیس و برخی نمایندگان قطعا آثار خود را داشته است. 7️⃣ حس اشتباه عدم تفاوت در تغییر مجالس از دیگر موارد موثر است. رفتار خطای برخی نامزدها در ایام تبلیغات و ارائه وعده های ملموس اقتصادی در نهایت گروهی از افکار عمومی را در پایان دوره ها به این نتیجه می رساند که منتخبان وعده توخالی برای رای می دهند. 8️⃣ از سوی دیگر برای برخی از مردم اساسا کارکرد مجلس شبیه به دولت تعریف شده است در حالی که عمده دستاوردهای مجلس با ابزارهای نظارت و قانون گذاری بلندمدت است. 9️⃣ در عموم نظرسنجی ها این موضوع مشهود است که تقریبا 30 درصد مردم با انتخابات کاری ندارند و صریحا می گویند «هرگز در انتخابات شرکت نخواهیم کرد». از سوی دیگر بین 30 تا 40 درصد هم از رای قطعی خود سخن می گفتند. همه بحث 30 درصدی است که میزان مشارکت را اوج می دهند یا در حد همان 40 درصد نگاه می دارند. افرادی که جزو مرددین محسوب می شوند و تصمیم قطعی حضور یا عدم حضور ندارند اما موارد هشت گانه فوق بر تصمیم آنها موثر است. 🔟 از کنار این موضوع هم نباید گذشت که موارد یک تا هشت برای 41 درصدی هم که به پای صندوق آمده اند بوده است اما با همه توضیحات مذکور این 25 میلیون نفر که عدد بسیار قابل توجهی است و دشمن در ارزیابی خود نیم یا یک سوم آن را برای حضور تصور می کرد همه روز جمعه در انتخابات شرکت کردند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 شکست اپوزیسیون در انتخابات و چرخش ۱۸۰ درجه‌ای اینترنشنال؛ حالا همه ‌آن‌هایی هم که شرکت کردند حامی نظام نیستند! ♦️عصبانیت شدید اینترنشنال از شکست پروژه تحریم انتخابات:ایران دوباره به سران غربی و رسانه‌های خارجی مشارکت مردم در این انتخابات را نشان می‌دهد! ☑️ پ.ن: شبکه صهیونیستی اینترنشنال که تا پیش از این مدعی بود جمهوری اسلامی دیگر طرفداری ندارد و مردم رای نمی‌دهند، اکنون پس از شکست مفتضحانه مدعی شد که درست است مردم شرکت کردند اما همه آن‌ها طرفدار نظام نیستند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اظهارات داریوش سجادی، تحلیلگر سیاسی در آنتن زنده بی‌بی‌سی که به مذاق مجری برنامه خوش نیامد: ♦️این انتخابات شکست بزرگ برای پروژه تحریم صندوق‌ها بود که می‌خواستند مشارکت مردم را زیر ۲۰ درصد بیاورند!
💢برکات انتخابات ۱۱ اسفند! 🔹انتخابات ۱۱ اسفند، با تمام سختی‌هایش، زیبا و شیرین است. این انتخابات زشتی‌ها و زیبایی‌هایی داشت، بالاترین زشتی در بعد داخلی آنجا بود که بخش رادیکال جریان اصلاح‌طلب نفاق‌گونه با راهبردی که در پیش گرفتند، عملاً پروژه کاهش مشارکت را کلید زدند و با ضدانقلاب و دشمن مخرج مشترک داشتند. این تندروها هر آنچه در توان داشتند، انجام دادند تا پروژه «انتخابات ضعیف و زیر ۲۰ درصد» رقم بخورد. این راهبرد به شدت شکست خورد و همین شکست به منزله یکی از محورهای مهم زیبایی این دوره از انتخابات یاد می‌شود. 🔻به چهار دلیل انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲، انتخاباتی برکت‌آور است: 🔸الف‌ـ این انتخابات مایه عزت و مظهر قوت ملی است؛ رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) حدود ۱۱ ماه قبل از ۱۱ اسفند فرمودند: «این انتخابات آخر سال خیلی مهم است. انتخابات می‌تواند مظهر قوت ملی باشد. اگر انتخابات درست برگزار نشود، ضعف کشور و ضعف ملت را نشان می‌دهد؛ ....هر چه ما ضعیف بشویم، تهاجم و فشار دشمنان ما بیشتر خواهد شد. اگر می‌خواهید جلوی فشار دشمن گرفته بشود، باید قوی بشویم. یکی از ابزارهای مهم قوتِ کشور همین انتخابات است.» 🔹ب‌ـ انتخابات جمعه‌ای که گذشت، اولین انتخابات پس از عبور نظام از اغتشاشات ۱۴۰۱ با توهم اکثریت‌پنداری اغتشاشگران بود. تمام تلاش دشمن برای زیر سؤال بردن پایگاه اجتماعی و میزان مقبولیت نظام و بهره‌برداری از مشارکت حداقلی برای رسیدن به هدف و القای آن به جامعه بود. از برکات این انتخابات، نقش برآب شدن همه این توطئه‌ها بود. 🔸ج‌ـ امنیت مثال‌زدنی انتخابات؛ در هیچ یک از ادوار انتخابات ایران، نمی‌توان سراغ گرفت که تا به این اندازه ابزارهای نظام سلطه، چون منافقین و سلطنت‌طلب‌ها بسیج شده باشند. آنها از هر ظرفیت قومی، نژادی، جغرافیایی و مذهبی به منزله یک استعداد بحران‌آفرینی مدد می‌گرفتند. برگزاری توأم با امنیت کامل انتخابات خار زهرآگینی بر چشم شوم دشمنان این مرز و بوم شد. این از جمله برکات ستودنی این انتخابات و دست مریزادی برای حافظان نظم و امنیت است. 🔹دـ پیش بردن جهاد امیدآفرینی به منزله ستون محکم تبیین مشارکت گسترده در انتخابات بود. دشمنان جایگاه مردمی نظام را از راهپیمایی روز قدس یا ۲۲ بهمن استنتاج نمی‌کنند، بلکه سه عنصر میزان، کیفیت و جهت‌گیری رأی ملت ایران دریچه‌های مأیوس‌سازی دشمن را باز و بسته می‌کند. نظریه‌پردازان «بحران ناکارآمدی» معتقدند بحران ناکارآمدی نباید ایجاد شود، بلکه باید احساس شود. در این طرح تمام اقداماتی که از سوی دولت به مرحله اجرا در می‌آیند، به‌صورت کاملاً سیاه تحلیل و تفسیر می‌شود. جریان رسانه‌ای بیگانه و وابسته تمام راهبردها، برنامه‌ها و راهکارها و دستاوردهای جمهوری اسلامی را راه اشتباه و ناصواب تفسیر می‌کرد. در ایام منتهی به انتخابات بستری فراهم شد تا جهادگران تبیین به خیلی از شبهات و سؤالات پاسخ لازم را بدهند و امیدآفرینی قابل دفاعی رقم بخورد.
✔️سیدمحمود نبویان(رای‌اول‌تهران): شهادت می‌دهم رئیس مجلس یک نیروی جهادی بسیار خوش فکر و موثر است که مجلس را به خوبی اداره کرده است 🔻سیدمحمود نبویان نامزد فهرست شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب گفت: 🔹همه جوان‌هایی که در طیف اصولگرا و جریان انقلاب لیست دادند سرو‌های سر به فلک کشیده‌ای هستند که سرچشمه آن‌ها انقلاب است و همین جوان‌ها پیشران گام دوم انقلاب هستند. 🔹مجلس یازدهم قوانینی بسیار حیاتی تصویب کرده که همه به برکت نماینده ها، به ویژه رئیس مجلس است. 🔹من شهادت می‌دهم رئیس مجلس یک نیروی جهادی بسیار خوش فکر و موثر است که مجلس را به خوبی اداره کرده است. 🔹قالیباف نماز صبحش را در مسجد می‌خواند و کارش را بعد از نماز صبح شروع می‌کند و تا ساعت ۱۱ شب در مجلس حضور دارد. 🔹اگر به رییس مجلس ۲ انتقاد وارد است، به من ۱۰ انتقاد وارد است.
⁉️ نمایندگانی که تاکنون به مجلس راه یافته‌اند چه گرایشی سیاسی‌ای دارند؟ ‌🍃🇵🇸🇮🇷🍃
تصویر فرمانده شهید حاج حسین خرازی و مرحوم آیت الله امامی کاشانی رضوان الله تعالی علیهما، شادی روحشان صلوات.
🔴 امام خوب فهمیده بود. «مصدق مُسلِم نبود.» ♦️ دوره‌ی چهاردهم مجلس شورای ملی وقتی رحیمیان از نمایندگان قوچان ماده واحده‌ای را به مجلس تقدیم کرد که در آن قید شده بود، چون قرارداد نفتی ۱۹۳۲ در زمان دیکتاتوری بسته شده است باید مختومه اعلام گردد، اولین کسی که با آن مخالفت کرد کسی نبود جز محمد مصدق و دلیل خود را چنین نوشت: «چون قراردادها و عقود بین‌المللی با حضور دوطرف انجام می‌گیرد و چون این قراردادها نوعی عقد دوطرفه است، نمی‌توان آن را یک‌طرفه لغو کرد.» خیلی نگذشت که همین آقای دکتر مصدق شد طرفدار ملی شدن صنعت نفت. [۱] ♦️مرحوم نواب صفوی تمام اعضای جبهه‌ی ملی را در خانه‌ی حاج محمود آقایی جمع کرده بود. دکتر فاطمی به نمایندگی دکتر مصدق هم حضور داشت. همه با قتل رزم‌آرا موافق بودند. نقل است که همگی پشت قرآن را هم امضا کردند، ولی وقتی نواب محکوم شد و مصدق را با او روبرو کردند، گوش‌هایش را می‌گیرد و می‌گوید من ایشان را نمی‌شناسم. وقتی هم مجلس تصویب کرد که چون خیانت رزم‌آرا به مملکت محرز است، پس قاتل باید آزاد شود، مصدق گفت: «من با آزادی خلیل طهماسبی مخالفم». ♦️ رفتند پیش مصدق که آقا شما مسلمانید اقلا تولید مشروبات الکلی را ممنوع کنید. مصدق بهانه آورد که روزانه شش هزار تومان از مشروبات الکلی درآمد داریم. گفتند: شما ده شاهی بر قیمت هر کیلو شکر اضافه کنید، بودجه‌اش تامین می‌شود. به ملت هم بگویید قطعا با روی خوش استقبال می‌کنند، اما مصدق این کار را نکرد اصلا اعتقادی به این کارها نداشت. [۶] ♦️ ماه مبارک رمضان، مجلس شورای ملی مملکت اسلامی پشت تریبون رفت. سخنرانی‌اش که تمام شد، لیوان آب کنار دستش را برداشت و خورد. صدای اعتراض نمایندگان بلند شد. با خونسردی گفت: «اهل عوام‌فریبی نیستم.» امام خوب فهمیده بود. «مصدق مسلم نبود.» 🗓 ۱۴ اسفند سالروز فوت مصدق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اظهاراتی تلخ برای اینترنشنال و براندازان از زبان متخصص انقلاب‌ها؛ انقلاب ایران به دلیل بقای بیش از چهل سال شایسته تمجید است! ♦️«جک گولدستون» جامعه‌شناس و متخصص انقلاب‌ها در دانشگاه "ج"جورج میسن" آمریکا:"انقلاب ایران شایسته تمجید است؛ دولت انقلابی که بر چالش‌های مهمی نظیر جنگ و تغییر رهبری غلبه کرده یحتمل برای مدت زمان دیگری نیز در قدرت باقی خواهد ماند."
آموزش سواد رسانه 🔺 روزنامه ابرار با تیتر « اتفاقاتی شبیه فساد چای دبش در راه است » چند هدف را دنبال می کند: 1⃣ انتخاب این تیتر در کنار عکس قالیباف در ریاست مجلس ، این پیام را می دهد که اگر قالیباف به ریاست مجلس بعدی برسد ، باید مردم منتظر رقم خوردن فسادهایی مثل چای دبش باشند! در حالی که اساساً فساد چای دبش هیچ ربطی به مجلس یازدهم نداشته است. 2⃣ پیام دیگر این تیتر و انتخاب این عکس، القا کننده این مطلب است که مجلس بعدی فسادخیز خواهد بود که تهمت بزرگی است به مجلسی که هنوز تشکیل نشده است. 🔍حال سئوال اینجاست که چرا دستگاه های نظارتی مطبوعات نسبت به عواقب و نتایج اینگونه مطالب خلاف واقع که نتیجه ای جز بدبین کردن مردم ندارد،حساس نیستند و کاری نمی کنند؟! ✍ سعید میرزایی
چرا از مسعود رجوی درس نمی گیرید؟ 🗣رجوی که به جمهوری اسلامی رأی نداده بود به دستور امام از نامزدی انتخابات کنار گذاشته شد. 🔺 خاتمی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ به عنوان مبلغ در هامبورگ آلمان بود... اما پیروزی انقلاب اتفاقی نبود که خاتمی را به بازگشت به کشور ترغیب کند. او تا زمستان ۱۳۵۸ در آلمان ماند و از دور به نظاره تحولات ایران نشست. شاید علت این عدم بازگشت، همان ناامیدی از سرانجام انقلاب بود که پیشتر باعث شده بود او در اوج درگیری‌های ملت و رژیم،تهران را به مقصد هامبورگ ترک گوید به ویژه که به قول بزرگی، عده‌ای از دشمنان وقتی انقلاب پیروز شد می‌گفتند: دو ماه بیشتر دوام نمی‌آورد . وقتی دو ماه گذشت ضد انقلاب‌های ساده لوحی که در داخل کشور بودند پرسیدند: پس چه شد ؟ گفتند: ۶ ماه دیگر حتماً قضیه تمام خواهد شد.(بخشی از کتاب سودای سکولاریسم) 🔺شاید عدم رأی دهی خاتمی در انتخابات مجلس دوازدهم را هم امید او به تغییر نظام بشود ارزیابی کرد! شاید او دوباره در توهم اکثریت پنداری براندازان محاصره شده باشد! اما این اتفاق ، کاملا با آن چیزی که او در آبان سال گذشته اعلام کرد( براندازی نه ممکن است نه مطلوب) در تضاد است!؟ 🔺نمی دانیم خاتمی چه چیزی را در سر می پروراند که درانتخابات شرکت نکرده، اما آنچه می شد فهمید این است که او در عرصه سیاسی به بن بست رسیده است.کما اینکه محمدعلی وکیلی نماینده اصلاح طلب مجلس دهم در مصاحبه ای در سالهای گذشته گفت:« خاتمی هم در این انتخابات حضور داشت ، دیگر رأی نمی آورد!» ✍ سعید میرزایی