eitaa logo
رسانه تحلیل اطلاعات بصیر🌱
1هزار دنبال‌کننده
942 عکس
547 ویدیو
23 فایل
🌏 "رسانه‌تحلیل‌اطلاعات‌بصیر" رسانه‌ای مستقل برای اشتراک گذاری مهم‌ترین اخبار، فکت‌ها و تحلیل هایی از منطقه و محور مقاومت که جای دیگری ندیده باشید✌️ 💡ارتباط با ادمین: @Admin3345 پیام ناشناس:https://gkite.ir/es/9686858 گپ کانال:https://B2n.ir/g18860
مشاهده در ایتا
دانلود
13.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕ شعر زیبای عبدالرزاق عبدالواحد در وصف امام حسین علیه السلام 🔹عبدالرزاق عبدالواحد شاعر عراقی در یکم ماه تموز ۱۹۳۰ میلادی دیده به جهان گشود.وی در طول زندگی ادبی خود ملقب به شاعر ام المعارک، شاعر القادسیه، شاعر القرنین و متنبی دوم شد.عبدالرزاق عبدالواحد در دبیرستان‌ها معلم زبان عربی بود.وی در هشتم نوامبر ۲۰۱۵ میلادی در سن هشتاد و پنج سالگی در پاریس دیده از جهان فرو بست. #️⃣ #️⃣ #️⃣ 🏴@basir_bashiim| 🌱کانال بصیر
44.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📼مجموعه پادکست ستاره های درخشان کربلا ♨️قسمت سوم: ذره ای از خورشید 🎙️زینب مشرقی(گوینده و خبرنگارپانا استان اصفهان) 🟦 تولید کانال بصیر 🌱 #️⃣ #️⃣ #️⃣ 🏴@basir_bashiim| 🌱کانال بصیر
9.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بوی بهشت می‌وزد از کربلای تو #️⃣ #️⃣ 🏴@basir_bashiim| 🌱کانال بصیر
تعداد یاران اباعبدالله الحسین علیه السلام چه تعداد بود؟ 🔹طبری تعداد رانزدیک صدنفر دانسته که درمیان انها ۵نفر از فرزندان امیرالمومنین(علیه السلام)شانزده نفر ازبنی هاشم،وتعدادی از از قبایل مختلف دیده میشود.تاریخ طبری ج۵ص۳۹۳ 🔸ابن شهر آشوب تعداد را۸۲نفرذکرکرده.المناقب ج۴ص۹۸ 🔹ابن نما از بزرگان شیعه در قرن ششم و هفتم، اصحاب امام را صد پیاده و۴۵سواره میداند.مشیرالاحزان یا مثیرالاحزان صحفه ۲۷و۲۸ این تعدادرا سبط ابن جوزی تاکیدکرده،همچنین روایتی از امام باقر علیه السلام نیز مبنی برتاکید این تعداد وجود دارد. بحارالانوارج۴۵ص۴ 🔸از قول مسعودی پانصد سواره وصدپیاده.مروج الذهب ج۳ ص۷۵ ۵-اما قول مشهور ۳۲ سواره وچهل پیاده.سماوی شیخ محمد(ابصارالحسین فی انصارالحسین) #️⃣ #️⃣ #️⃣ 🏴@basir_bashiim| 🌱کانال بصیر
4_6008093011500599295.mp3
7.97M
🏴 جَدَّاهُ 💔 🎤 باسم کربلایی 🇮🇶 #️⃣ #️⃣ #️⃣ 🏴@basir_bashiim| 🌱کانال بصیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹قَالَ أَبُو عَبْدِ الله علیه السلام:مَنْ أَتَی قَبْرَ الْحُسَیْنِ علیه السلام عَارِفاً بِحَقِّهِ کَانَ کَمَنْ حَجَّ مِائَةَ حِجَّةٍ مَعَ رَسُولِ الله (ص)  🔸کسی که با شناخت حق امام حسین علیه السلام بر مزارش آید، مانند کسی خواهد بود که صد بار به همراه رسول خدا (ص) حج گزارده است. #️⃣ #️⃣ #️⃣ 🏴@basir_bashiim| 🌱کانال بصیر
اگر قرآنی را که میخوانی ، درست بفهمی هرگز نخواهی مُرد من دروغ نمی‌گویم سالها پیش سری را بریدند ولی هنوز قرآن می‌خواند. #️⃣ #️⃣ #️⃣ 🏴@basir_bashiim| 🌱کانال بصیر
enc_16907476743294959109948.mp3
3.87M
🏴 روز واقعه 💔 🎤 سید رضا نریمانی 🇮🇷 #️⃣ #️⃣ #️⃣ 🏴@basir_bashiim| 🌱کانال بصیر
6.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
داستان جالب از زبان استاد عالی #️⃣ #️⃣ #️⃣ 🏴@basir_bashiim| 🌱کانال بصیر
آیا امام حسین علیه السلام حج خود را نیمه تمام گذاشت؟ #️⃣ #️⃣ #️⃣ 🏴@basir_bashiim| 🌱کانال بصیر
رسانه تحلیل اطلاعات بصیر🌱
⭕ آیا امام حسین علیه السلام حج خود را نیمه تمام گذاشت؟ #️⃣ #ماه_صفر #️⃣ #امام_حسین #️⃣ #مبحث_عاشورا
🔹حج ناتمام کلید واژه‌ای است که برای توصیف آخرین حج امام حسین(علیه‌السّلام) استفاده می‌شود. معمولاً از این گذاره برای بیان مظلومیت امام استفاده می‌کنند، اما ناتمام گذاشتن حج بنا بر احکام جز در شرایطی خاص ممکن نیست. پس چگونه ممکن است امام چنین کاری کرده باشند؟ در این زمینه دو پرسش مهم وجود دارد: آیا امام حسین (علیه‌السلام) حج خود را نا‌تمام گذاشتند؟ اگر این چنین نیست، پس علت خروج امام از مکه چه بود؟ 🔸برای پاسخ به این سوال ابتدا لازم است کمی به چگونگی انجام اعمال در عرفات و چگونگی خروج امام از مدینه بپردازیم. روز هشتم ذی‌الحجّه یوم التَرویه نام دارد. در این روز حجاج به نیت حج تمتع مُحرم شده و به سمت منا حرکت می‌کنند. آنها شب را در منا می‌مانند و صبح عرفه به سمت صحرای عرفات رهسپار می‌شوند. حج از دو عمل عمره و تمتع تشکیل شده است. حج تمتع زمان مشخصی دارد و شروع آن از نهم ذی‌الحجه است. همین دلیل کافی است، تا بدانیم نقل حج نا‌تمام حسین(علیه‌السلام) نقلی اشتباه است؛ چون حاجیان در شب نهم ذی‌الحجه با توقف در عرفات حج را آغاز می‌کنند، در حالی که امام در هشتم ذی‌الحجه از مکه خارج شدند. اغلب روایات معتبر به انجام اعمال عمره توسط امام اشاره دارند، نه تبدیل حج تمتع به عمره. 🔹امام حسین(علیه‌السّلام) در اواخر رجب سال شصت هجری به قصد قیام علیه یزید از مدینه خارج شدند. ایشان پس از هجرت از مدینه چند ماه در مکه حضور داشتند. وارد شدن به شهر مکه بدون داشتن احرام مشروع نیست. پس ایشان در اوایل شعبان و زمان ورود به مکه عمره مفرده به جا آورده‌اند. احتمالاً امام در چندین ماه اقامت در مکه بارها به انجام اعمال عمره اقدام کرده‌اند، اما این عمل به معنای ورود به اعمال حج تمتع نیست. در جایی از تاریخ ثبت نشده که امام دوباره برای بستن احرام یا حج تمتع به جُحفه یا سایر میقات‌ رفته باشند. همچنین گفته نشده که امام حسین(علیه‌السّلام) احرام تمتع بسته بوده و آن را تبدیل به عمره کرده باشند.[1] در این زمان بنی‌امیّه علیه جان امام دسیسه چیدند و مکه برای حضور امام حسین(علیه‌السّلام) ناامن شد. پس امام در یوم‌الترویه مکه را به سمت عراق ترک کردند. با اینکه مسلم‌بن‌عقیل در روز هشتم ذی‌الحجه به شهادت رسید، اما هنگام خروج امام از مکه هنوز خبر شهادت مسلم به ایشان نرسیده بود؛ زیرا برای تندروترین قاصدها هم پیمودن فاصلۀ بین مکه تا کوفه سه روز طول می‌کشید. امام در شبی که صبح آن قصد خروج از مکه را داشتند، با برادرشان محمد حنفیه ملاقات کردند. حنفیه خیانت و پیمان‌شکنی کوفیان را به ایشان یادآور شد. او از امام خواست که برای امنیت بیشتر و حفظ جان خود در حریم کعبه بمانند. امام فرمودند: «از آن بیم دارم که مرا در حریم حرم به قتل برسانند و حرمت کعبه شکسته شود.»[2] سپس حنفیه پیشنهاد هجرت به یمن را مطرح کرد، اما امام نمی‌توانست به دلیل پیشینۀ مردم کوفه در خیانت آن‌ها را رها کند؛ زیرا در توبه و امتحان همیشه به روی انسان‌ها باز است و امام که در مقام راهنما قرار دارد، نمی‌تواند کسانی را که از او دعوت کرده و علیه ظالم یاری خواسته‌اند، تنها رها کند. علاوه بر آن شیعیان یمن از امام دعوتی به عمل نیاورده بودند و این در برابر هزاران هزار نامه‌ای که کوفیان برای امام نوشته بودند، چاره‌ای برای امام جز سفر به سمت کوفه باقی نمی‌گذاشت. 🔸طبق آنچه که بر اساس مستندات تاریخی و فقهی بیان کردیم، حج ناتمام روضه‌ای اشتباه است. روشنی این مسئله به قدری است که امام صادق (علیه‌السّلام) در چند حدیث فرمودند: «حسین(علیه‌السّلام) به نیت عمره و با احرام عمره وارد مکه شد. او اعمال عمره را انجام داده بود. سپس قبل از هشت ذی‌الحجه از مکه خارج شد.» در منابع معدودی هم اشاره شده، که احتمالاً امام نیت تمتع را به عمره مفرده تغییر داده‌اند؛ چرا که عمره را در چند ساعت می‌توان تمام کرد. حضرت هم چون نمی‌توانستند حج را کامل کنند، سعی و طواف را ادا کرده و از احرام خارج شده‌اند[3] در هر دو صورت این روضه از اساس اشتباه است و تنها دست‌آویزی برای مظلوم نشان دادن امام است، در حالی که شناختن امام برای فهم مرتبۀ مظلومیت ایشان کفایت می‌کند. #️⃣ #️⃣ #️⃣ 🏴@basir_bashiim| 🌱کانال بصیر