eitaa logo
تا آخر ایستاده ایم
45 دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
3.4هزار ویدیو
103 فایل
ارتباط با مدیر کانال @Mousavi113
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 🎥 روزمان را با قرآن آغاز کنیم/ ترتیل صفحه ۲۷۴ قرآن کریم ( آیات ۶۵ تا ۷۲ سوره مبارکه نحل )  🍃🌹🍃 🌺 پیامبر (ص) می‌فرمایند: «لا یُعَذِّبُ اللهُ قَلبًا وَعَی القُرآنَ» خداوند قلبی را که قرآن را در خود جای داده باشد، عذاب نمی‌کند. (امالی طوسی ۱/۶) 🎙 استاد پرهیزگار | 🆔 eitaa.com/meyarpb
Ali-Fani-Elahi-Azumal-Bala-320-1.mp3
9.08M
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم ... ♥السلام علیک یا ابا صالح المهدے♥ ❣❣ ✨بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم✨ 🕊اِلـهی عَظُمَ الْبَلاءُ،وَبَرِحَ الْخَفاءُ، وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ،وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ وَضاقَتِ الاْرْضُ،وَمُنِعَتِ السَّماءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ،وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى،وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِوالرَّخاءِ؛ اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدوَآلِ مُحَمَّد ، اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْناطاعَتَهُمْ ،وَعَرَّفْتَنابِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم،فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِاَ وْهُوَاَقْرَبُ؛يامُحَمَّدُياعَلِيُّ ياعَلِيُّ يامُحَمَّدُ اِكْفِياني فَاِنَّكُماكافِيانِ، وَانْصُراني فَاِنَّكُماناصِرانِ؛يامَوْلاناياصاحِبَ الزَّمانِ؛ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ، اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني، السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ،الْعَجَل، يااَرْحَمَ الرّاحِمينَ، بِحَقِّ مُحَمَّدوَآلِهِ الطّاهِرين🕊 ❤️بَر ثانیه ظهور مهدی صلوات❤️ •🌱•بَرقآمتِ‌دِلرُباۍِ‌مَھدے‌صلوات•🌱• 🌺دعای الهی عظم البلا 🌺اقای علی فانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎉 سالروز ازدواج حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه سلام الله علیها مبارک❤️ @basirat_114
| تحلیلی بر تفاوت حقوق بشر در فرهنگ اسلامی و غربی و دلائل نقض حقوق بشر بر ایران اسلامی به مناسبت شهادت شهید بهشتی و هفته قوه قضاییه و .... 🌑قسمت اول 👈 مفهوم حقوق بشر اصطلاح حقوق بشر در سده های اخیر جایگزین «حقوق طبیعی » و « حقوق انسان »شده است که قدمتی بیشتر دارند . 👈در تعریف اصطلاح« حقوق بشر» گفته اند: « حقوق بشر به معنای امتیازاتی کلی است که هر فرد انسانی طبعا دارای آن است » 👈یا به تعبیر دیگر حقوق‌بشر را اینگونه تعریف کرده اند«حقوق بشر یعنی آن که جان و مال آدمی آزاد باشد و او بتواند به زبان و قلم با دیگران سخن بگوید ،حقوق بشر یعنی آن که نتوان کسی را بدون حضور هیات منصفه متشکل از افراد مستقل به مجازات محکوم کرد ،یعنی ان که محکومیت کیفری بر حسب مقررات قانونی صورت گیرد ،یعنی این که انسان بتواند با آرامش خاطر به هر دین که خود بر می گزیند ،متدین گردد» سهراب خلیلی ۶ تیر ۱۴۰۱
هدایت شده از معیار
6.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 🎥 روزمان را با قرآن آغاز کنیم/ ترتیل صفحه ۲۷۴ قرآن کریم ( آیات ۶۵ تا ۷۲ سوره مبارکه نحل )  🍃🌹🍃 🌺 پیامبر (ص) می‌فرمایند: «لا یُعَذِّبُ اللهُ قَلبًا وَعَی القُرآنَ» خداوند قلبی را که قرآن را در خود جای داده باشد، عذاب نمی‌کند. (امالی طوسی ۱/۶) 🎙 استاد پرهیزگار | 🆔 eitaa.com/meyarpb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم تحلیلی بر حقوق بشر در اسلام به مناسبت شهادت شهید بهشتی و هفته قوه قضاییه و حقوق بشر... 🌑قسمت دوم 👈برخلاف تصور رایج در غرب ،حقوق بشر دارای جایگاه مهمی در شریعت اسلامی است ،و پیامبر گرامی اسلام ( ص) در خطبه حجه الوداع به محترم بودن جان‌ و مال و ناموس آدمیان _یعنی همان چیزی که امروزه حقوق بشر نامیده میشود_تاکید فرموده‌اند. 👈 حقوق بشر اسلامی به دلیل توجه آن به دو بعد مهم در زندگی انسان یعنی «تعالیم الهی»و «فطرت انسانی » دارای امتیازات قابل توجهی نسبت به حقوق بشر مورد نظر غرب است . تعالیم حقوقی اسلامی می گویند,همه انسان ها فرزندان یک پدر و مادرند و دلیلی بر برتری یکی بر دیگری جز به خاطر تقوا وجود ندارد. 👈انسانی موجودی است دارای شرف و حیثیت و کرامت ذاتی که با حکمت بالغه خداوندی به وجود آمده و رهسپار هدف اعلایی است که با مسابقه در خیر و کمال به آن هدف خواهد رسید ،مگر این که خود انسان ،این ارزش را منتفی سازد و هر کس به این انسان اهانت کند و حقوق او را نادیده بگیرد ،با مشیت خداوندی در مقام مبارزه بر آمده است. 👈ایا این همان انسانی است که امثال توماس هابز و ماکیاولی تعریف کرده آند که «انسان»گرگ انسان است ،و هیچ حقیقت ارزشی در وجود انسانی واقعیت ندارد؟ ✅حقوق در قرآن آمیزه ای از امتیاز و تکلیف 👈چنانچه نمونه ها و مصادیق حق در قرآن را مورد توجه قرار دهیم ،خواهیم یافت که هر حقی بر دو پایه استوار است: الف:امتیازی به صاحب حق ب: تکلیفی بر طرف مقابل ،استوار است . 👈یعنی ،هر جا تکلیفی جعل شده است در برابر ،عده ای حق پیدا می کنند ،مثلا زمانی که متاعی را از فروشنده ای می خرد ،در برخی موارد ،برای خریدار «حق فسخ»قرار داده شده است و مشتری با شرایطی خاص و در زمان تعیین شده ،می تواند متاع را بازگرداند و پولی را که پرداخته است باز پس گیرد. 👈نمونه دیگر را در «حق قصاص »می توان شاهد بود ،به خویشان مقتول «اولیای دم»حق قصاص داده اند،در حالی که قاتل یعنی محکوم ،مکلف به تسلیم در برابر قصاص کنندگان است. سهراب خلیلی ۶تیر ۱۴۰۱
هدایت شده از معیار
5.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 🎥 روزمان را با قرآن آغاز کنیم/ ترتیل صفحه ۲۷۶ قرآن کریم ( آیات ۸۰ تا ۸۷ سوره مبارکه نحل )  🍃🌹🍃 🌺 امام علی (ع) می‌فرمایند: «حَقُّ الوَلَدِ عَلَی الوالِدِ اَن یُحَسِّنَ اسمَهُ وَ یُحَسِّنَ اَدَبَهُ وَ یُعَلِّمَهُ القُرآنَ» حق فرزند برپدر این است که او را نام نیکو نهد، به خوبی تربیت کند و به او قرآن بیاموزد. (نهج‌البلاغه حکمة ۳۹۹) 🎙 استاد پرهیزگار | 🆔 eitaa.com/meyarpb
بسم الله الرحمن الرحیم ✅مبانی حقوق بشر در اسلام و قرآن به مناسبت شهادت شهید بهشتی و هفته قوه قضاییه و حقوق بشر 🌑قسمت سوم 👈۱_خدامحوری و بندگی خدا اساس تفکر اسلامی در منشأ قانونگذاری و مشروعیت مقررات ،مقررات حقوقی در رابطه با حقوق بشر ،خداوند متعال و وحی ( توحید محوری )است و قانونی صحیح است که از سوی خدا و از طریق وحی به دست ما رسیده است . طبق دیدگاه اسلامی ،بشر به طور تکوینی و تشریعی بنده خداوند متعال است و برخلاف متفکران غربی که انسان را دربرابر خدا هم آزاد می پندارند ،بر تسلیم و فرمانبرداری انسان ها در برابر خدا تاکید می ورزد. 👈۲_حقوق طبیعی انسان از آنجا که از دیدگاه اسلام و قران،افرینش جهان ،هدفمند و دارای غایت است و هدف کلی از آفرینش نیز همان کمال انسان است ،و از سوی دیگر انسان برای رسیدن به این هدف و مقصد اعلا نیازمند برآورده ساختن خواسته های طبیعی و جسمانی است . بنابراین او می تواند از آنچه در طبیعت است در راستای این هدف بهره جوید و اگر این حق طبیعی برای او نبود راه رسیدن به کمال بسته بود. در نتیجه وجود خواسته های طبیعی در انسان ثابت بودن حقوق طبیعی را برای او ایجاب می کند. 👈۳_عدالت پس از حقوق طبیعی و نیازها و طلب های ساختاری وجود انسان ،مساله عدالت و قسط و تحقق و پایداری آن از دیگر مبانی قوانین حقوقی قرآن است. تا آنجا که هدف از رسالت پیامبران ،برقراری قسط و و عدل معرفی شده است. «لقد ارسلنا رسلنا بالبینات و انزلنا معهم الکتاب و المیزان لیقوم الناس بالقسط....»سوره حدید آیه ۵/ ما رسولان خود را با دلائل روشن فرستادیم و با آنها کتاب و میزان نازل کردیم ،تا مردم قیام به عدالت کنند. «و لکل امه رسول فاذا جاء رسولهم قضی بینهم بالقسط و هم لا یظلمون » سوره یونس آیه ۴۷ برای هر امتی رسولی است ،هنگامی که رسول ایشان به سوی آنان بیاید به عدالت در میان آنها داوری می شود و ستمی به آنها نخواهد شد...... 👈۴_مصالح برتر اساس قانونگذاری در قرآن رعایت مصالح و مفاسد است و مصلحت سنجی حقیقی از جمله مهمترین مبانی و معیارهای آرای حقوقی قرآن است. احکام ،قوانین ،حقوق و ضوابط ارتباط افراد با یکدیگر و افراد با اجتماع و دولت همگی دارای حکمت و فلسفه خاصی است ،. چرا که در اندیشه این افراد خداوند عالم و حکیم است و لازمه علم و حکمت ،رعایت مصالح برتر است،چه در اصل خلقت و آفرینش و چه در تعیین حقوق و قوانین. «و ما خلقنا السماء و الارض و ما بینهما بالا...»سوره ص آیه ۲۷ «الذی احسن کل شی ء خلقه»سوره سجده ایه۷ 👈از دیدگاه اسلام قانونی معتبر است که مطابق با مصالح واقعی انسان ها باشد و از این رو ،ارزش قانون به مطابقت با مصالح مادی و معنوی انسان ها است . سهراب خلیلی ۶ تیر ۱۴۰۱
بسم الله 🔈برنامه چهل و سوم گفتگوی صوتی تحلیل سیاسی هادیان سیاسی فعال کشور 🎙سخنران: استاد گرامی جناب آقای دکتر حنیف غفاری دکترای روابط بین الملل وتحلیلگر مسائل سیاسی و دبیر بین الملل روزنامه جام جم 🖋موضوع جلسه: بررسی وضعیت دیپلماسی دولت سیزدهم و آخرین تحولات برجام 🕤زمان: یکشنبه دوازدهم تیرماه ساعت ۲۱:۳۰ مکان:کانال تحلیل صوتی هادیان سیاسی https://rubika.ir/tahlil_samen معاونت سیاسی سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی