eitaa logo
کانال بصیرت مهدوی
314 دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
8.3هزار ویدیو
240 فایل
سلام علیکم؛ خوش آمدید گروه بصیرت مهدوی 👇 https://eitaa.com/joinchat/2598567954C5afa203a8c
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏝چلّه‌حدیث‌کساء (یاداوری‌روز چهارم_شنبه) الّلهُـمَّ‌عَجِّــلْ‌لِوَلِیِّکَـــ‌الْفَـــرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹سخنان عجیب امام خمینی(ره) در مورد حضرت صدیقه ی طاهره(سلام الله علیها)
🔴 نامه محرمانه شورای نگهبان درباره دلایل رد صلاحیت لاریجانی منتشر شد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 هشدار سرلشکر باقری فرمانده کل نیروهای مسلح به گروهک های تروریستی 🔹دست انتقام؛ گزارشی کوتاه از جنایات گروهک‌های تروریستی تجزیه طلب غرب کشور
🔴دلایل شورای نگهبان برای ردصلاحیت لاریجانی منتشر شد+ پاسخ لاریجانی جزئیات و ارسال نظر در👇 https://www.jahannews.com/news/785658
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از عطرِظهورِمولا
38.Sad.43-44.mp3
3.55M
🔹سوره ص سوره ۳۸ قرآن کریم استاد قرائتی تفسیرنور ⚘تفسیر آیات ۴۴ _ ۴۳ سوره ص⚘ الّلهُـمَّ‌عَجِّــلْ‌لِوَلِیِّکَـــ‌الْفَـــرَج کانال‌عطرظهورمولا ↙️↙️↙️ @atr_ir
🔰 پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند: ♻️ فاطمه اعز البریه علی 🔹 فاطمه علیها السلام عزیزترین مردم در نزد من است . الامالی، شیخ مفید، ص 259
⭕️ آیت الله بهجت ره: 💔💔💔 حضرت زهرا سلام الله علیها با وصیت عجیب خود،در تاریخ پیروز شد...
🔻جرم مردم مدینه بعد از پیامبر این بود که حاضر نشدند زندگی عادی خود را تغییر بدهند! 🔻آیا ما حاضریم به‌خاطر اقتصاد مقاومتی یا فرزندآوری، مدل زندگی‌مان را تغییر دهیم؟ ➖ گاهی دین از ما می‌خواهد به اقتضای نیاز روز، وضع عادی زندگی‌مان را تغییر دهیم ➖ خیلی از دین‌داران حاضر نیستند دین تمام شئون زندگی‌شان را در بر بگیرد ➖مصائب فاطمیه را نباید صرفاً به دو سه نفر منتسب کرد. مشکل اصلی این بود که مردم در صحنۀ «ابتلا» پای کار نیامدند. ➖ گاهی در صحنۀ «ابتلا» لازم است عمل اجتماعی خاصی انجام دهیم که جزو واجب یا حرام‌های مشخص نیست ➖ سکولار نبودن یعنی اینکه بر اساس دین و به اقتضای نیاز روز، زندگی خودمان را تغییر بدهیم 🔘 مسئلۀ معنویت و بندگی خدا از جانب اکثر انسان‌ها به‌عنوان یک امر فرعی در زندگی بشر تلقی می‌شود و مردم معمولاً بندگی خدا را در متن زندگی خودشان قرار نمی‌دهند بلکه در حاشیه زندگی قرار می‌دهند. «وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ يَعْبُدُ اللهَ عَلى حَرْفٍ» 🔘 مردم غالباً زندگی خود را بر اساس نیازهای غریزی و منافع و مضار فوری تنظیم می‌کنند و حتی بسیاری از دین‌داران هم حاضر نیستند اجازه بدهند که دین، تمام شئون زندگی آنها را در بر بگیرد. 🔘 بلافاصله بعد از رسول خدا(ص) تفکرات سکولار در جامعه حاکم شد. البته بسیاری از مناسک و عقاید دین را حفظ کردند اما وقتی دین می‌خواست به صورت جدی وارد زندگی مردم بشود و معادلات قدرت و اقتصاد را شکل بدهد، همان‌جا در مقابل دین ایستادند. 🔘 قبل از بعثت نبوی هم، علت مخالفت با پیامبر(ص) بیشتر از همین جنس مخالفت‌ها بود؛ مشکل آنها این بود که دین می‌خواست بیاید در مناسبات اجتماعی و در معادلات قدرت قرار بگیرد. 🔘 مصائب فاطمیه را نباید صرفاً به دو سه نفر منتسب کنیم. مشکل اصلی در فاطمیه این بود که مردم در صحنۀ ابتلا و امتحان، پای کار نیامدند. مسئله اصلی، مذهبی‌هایی هستند که نمی‌گذارند دین در تمام شئون زندگی و مناسبات اجتماعیِ آنها نفوذ کند و اثرات خود را نشان بدهد. 🔘 در دین، یک‌سری حلال‌ها و حرام‌های بَیّن وجود دارد که بسیاری از دین‌داران حاضرند رعایت کنند، ولی دین، فقط اینها را از ما نمی‌خواهد، بلکه دین در صحنۀ «ابتلا» یک وظایفی را برای ما تعیین می‌کند. 🔘 مثلاً شما در شرایط عادی، هفته‌ای یک‌بار به پدر و مادرت سر می‌زنی، ولی اگر آنها به یک بیماری خاص مبتلا بشوند، در این صحنۀ ابتلاء دیگر کافی نیست که هفته‌ای یک‌بار به آنها سر بزنی و شاید لازم باشد هر روز از آنها مراقبت کنی. 🔘 «ابتلا» یعنی تکلیف خاص در موقعیت خاص. یک نمونه‌اش همان جملۀ امام(ره) است که فرمود حفظ نظام از نماز واجب تر است... 🔘 گاهی در صحنۀ ابتلا لازم است یک عمل اجتماعی خاص را انجام بدهیم که جزو کارهای واجب یا حرامِ خیلی مشخص(مثل نماز) نباشد. اما خیلی‌ها چون این ابتلا، جزو واجباتِ مشخص نیست، راحت آن را پشت گوش می‌اندازند و انجام نمی‌دهند. 🔘 فرزندآوری یکی از مسائل مهم جامعۀ امروز است. آیا ما حاضریم به خاطر این مسئله مهم، فرم زندگی عادی خود را تغییر بدهیم؟ کمااینکه رسول‌خدا(ص) بعد از بعثت، و بعد از هجرت، وضع زندگی عادیِ مردم را تغییر داد. 🔘 گاهی دین از ما می‌خواهد به اقتضای نیاز روز جامعه، وضع عادی زندگی خود را تغییر بدهیم. مردم مدینه هم بعد از رحلت پیامبر(ص) جرمشان این بود که حاضر نشدند زندگی عادی خود را تغییر بدهند. 🔘 سکولار نبودن یعنی اینکه بر اساس دین و به اقتضای نیاز روز، زندگی خودمان را تغییر بدهیم. مثلاً رهبر جامعه دینی تعیین می‌کند که مرز جهاد با دشمن در عرصۀ اقتصاد است و ضرورت «اقتصاد مقاومتی» را مطرح می‌کند و اقتصاد مقاومتی هم بدون مشارکت مردم شکل نمی‌گیرد. 🔘 آیا ما برای اقتصاد مقاومتی، کار و زندگی عادی خودمان را تغییر دادیم و برای رونق تولید، سراغ ایجاد تعاونی و تولیدی رفتیم؟ آیا ما هیئتی‌ها و مسجدی‌ها و بسیجی‌ها، از کار کارمندی دست کشیدیم و سراغ فعالیت‌های مولّد رفتیم؟ آیا همۀ ما سرمایه‌های خودمان را در این عرصه آورده‌ایم؟ 🔘 حالا که این کارها را نکرده‌ایم، آیا خودمان را مقصر می‌دانیم و فکر می‌کنیم جنایت کرده‌ایم؟ نه! خُب مردم مدینه هم می‌گفتند «ما که جنایت نکردیم، فقط در خانه نشستیم و کاری انجام ندادیم!» 👤علیرضا پناهیان 🚩 دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی - ۱۴۰۰.۰۹.۲۵
🌷شش توصیه از حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها برای عاقبت بخیری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹شهید کاظمی :آمریکا غلط کرد 👆اگر از منظر شهدا نگاه کنیم هم به بصیرت و هم به شجاعت می رسیم
♨ گرا به دشمن؟! *نظریه‌پردازان جریان اصلاحات در حال نظریه‌پردازی برای ایجاد نارضایتی، اعتراض‌های خیابانی و خشونت در جامعه هستند. این جریان سیاسی همه‌ساله در آستانه زمستان و تابستان شروع به گمانه‌زنی برای عام‌البلوی در کشور می‌کنند تا ضمن ناامید کردن جامعه، دشمنان را به اعمال فشار بیشتر به کشور تشویق کنند. در هفته گذشته نیز روند دامن زدن به اعتراضات از سوی چهره‌های این جریان سیاسی گسترش یافته است؛ 👈گزاره‌های خبری 1⃣ «محمدرضا تاجیک» از چهره‌های مشهور جریان اصلاحات ۲۲ آذرماه به اقتصاد نيوز گفته بود: «این امکان وجود دارد که برای یک دوره کوتاه مرهمی برای بحران‌های اقتصادی موجود پیدا شود، اما ضعف ریشه‌ای در مدیریت اقتصادی کشور زخم‌هایی را ایجاد کرده که به‌سادگی قابل التیام نیست و در آینده نزدیک همین زخم‌ها موجب جوشش شورش‌های متعددی در کشور خواهد شد. بنده بر اساس نشانه‌های موجود و نه بر اساس تهییج و یا پیشنهاد، اعلام می‌کنم؛ حرکت‌های اعتراضی متعددی در پیش است و حاکمیت از هم‌اکنون باید تکلیف خود را با آن‌ها مشخص کند». 2⃣ «محمود صادقی» نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم، دیروز (۲۷ آذرماه) در گفتگو با خبرگزاری ایلنا گفت: «پیش‌بینی من این است که دولت با روش فعلی نمی‌تواند مشکلات معیشتی مردم را سروسامان دهد و در ماه‌های آینده باعث تشدید این اعتراضات می‌شود». 3⃣ «آذر منصوری» قائم‌مقام حزب اتحاد ملت ایران نيز اعلام می‌کند: «نگاه واقع‌بینانه به وضعیت امروز ایران نشان می‌دهد که دولت با چند چالش و یا بهتر بگویم ابرچالش در کشور مواجه است و اگر نتواند با درایت و واقع‌نگری از این چالش‌ها عبور کند، روزبه‌روز بر دامنه اعتراضات افزوده خواهد شد». 4⃣ «سعید حجاریان»، مشهور به تئوریسین اصلاحات نیز در گفت‌وگو با انصاف نيوز بيان می‌کند: «ممکن است جامعه متشنج شود و مردم دوباره به خیابان بیایند». 👈 گزاره تحلیلی 🔸این طیف فکری در سه دهه گذشته همواره جامعه را تبدیل به میدان جنگ کرده‌اند و با تئوری‌های خشونت‌آمیزی مانند "فشار از پایین، چانه‌زنی از بالا"، "نافرمانی مدنی"، "تجمع سلولی"، "تجمع موضوعی"، "اعتراضات سراسری" و "فتح سنگر به سنگر"، هیچ‌گاه در اندیشه حل مشکلات مردم نبوده‌اند و باوجوداینکه در دولت‌های اصلاحات، تدبیر و امید و در مجالس شورای اسلامی و شوراهای شهر مسئولیت‌های متعددی پذیرفته‌اند؛ اما تاریخ شاهد است که کمترین دغدغه‌ای در حل مشکلات مردم نداشته‌اند و اکنون که دولت انقلابی درصدد حل مشکلات مردم است، نگران شده و ازیک‌طرف به دنبال ایجاد اغتشاش در جامعه هستند و از طرف دیگر در حال گرا دادن به دشمن‌اند تا پیچ تحریم‌ها و فشارها را بیشتر کند تا مردم به خیابان‌ها بیایند! 🔹برای اینکه عمق دلسوزی این طیف را با مردم ببینید، کافی است نظرات آن‌ها را با منافقین مقایسه کنید؛ خواهید دید که سرسوزنی در دعوت به اغتشاش و ناامید کردن مردم فاصله ندارند. 🔸سؤال جامعه مدنی ایران از چهره‌های معترض و آشوب‌طلب امروز جریان اصلاحات این است که چرا در روزهای کاشت بذر دلدادگی به غرب و برجام و مذاکره، روزه سكوت گرفتند و امروز که ثمره همان روزهای گل‌وبلبل را می‌بینیم و بااین‌حال در دوره اوج حضور مسئولین در ميدان هستیم، بر طبل ناکارآمدی و احتمال اعتراض می‌کوبند؟! بی‌شک فهم و درك اين سؤال، بازي آینده‌نگری اين جماعت را به باخت تبديل می‌کند. ✍ حسين عباسيان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*🤔 تحلیل یک شهروند ایرانی، پس از خروج از ایران* *⁉️ چرا مخالفان نظام وقتی از ایران خارج میشوند، حرف‌های دیگری میزنند و موافق نظام و رهبری می‌شوند؟!!!!!*
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹شهید کاظمی :آمریکا غلط کرد 👆اگر از منظر شهدا نگاه کنیم هم به بصیرت و هم به شجاعت می رسیم
🔴چه کسی نمایش «گوهر عشقی» را کارگردانی کرد؟ +فیلم و عکس جزئیات و ارسال نظر در👇 https://www.jahannews.com/news/785691
🔴 ظاهرا چند بازیکن عربِ هم تیمی به خاطر وجود مربی اسرائیلی و همچنین بخاطر پرچم اسرائیل روی لباس، قید بازی دوستانه و نمادین رو زدند اما این آقا که مشاور رئیس فدراسیون و مربی تیم ملی امیده ککش هم نگزیده...
⁉️ صرفا جهت اطلاع | رقبای ایران چقدر بودجه نظامی دارند؟
🍂 🔻 عنایت حضرت زهرا (س) حجت‌الاسلام ابوترابی در اسارت، اذان گفتن با صدای بلند ممنوع بود. او را بخاطر اذان گفتن در اردوگاه و حمایت از اسیر نوجوان به زندان انداختند و شانزده روز به او آب ندادند. زندان در اردوگاه موصل ۱ و ۲ و در زیر زمین بود. آنجا آنقدر گرم بود که گویی آتش می‌بارید. مأمور بعثی، گاهی وقت‌ها به زمین زندان آب می‌پاشید تا هوا دم کند و گرمتر شود. روزی یک دانه سمون (نان عراق) می‌دادند که بیشتر آن خمیر بود. اسیر زندانی می‌گفت: "اگر نان را می‌خورم از تشنگی خفه می‌شوم. نان را فقط مزه مزه می‌كردم که شیره‌اش را بمکم. " مأمور عراقی هم، هر از چند ساعتی می‌آمد و برای این‌که بیشتر اذیت کند، آب می‌آورد و می‌ریخت روی زمین. بارها این کار را تکرار می‌کرد تا اضافه آزار جسمی بر روح او هم مسلط شود. می‌گفت: «روز شانزدهم بود که دیدم از تشنگی در حال هلاک شدنم، گفتم: یا فاطمه زهرا ! امروز افتخار می‌كنم که مثل فرزندت آقا حسین بن علی اینجا تشنه‌کام به شهادت برسم». سرم را گذاشتم زمین و گفتم: یا زهرا ! افتخار می‌کنم، این شهادت همراه با تشنه‌کامی را شما از من بپذیرید، به لطف و کرمتان،‌ این ناچیز را به عنوان برگ سبزی از من قبول کنید. دیگر با خودم عهد کردم که اگر آب هم آوردند سرم را بلند نکنم تا جان به جان آفرین تسلیم کنم، تا شروع کردم شهادتین را بر زبان جاری کنم، دیدم که زبانم در دهانم تکان نمی‌خورد و دهانم خشک شده است. در همان حال، نگهبان بعثی آمد پشت پنجره، همان نگهبانی که این مکافات را سر ما آورده بود و همیشه آب می‌آورد و می‌ریخت روی زمین. از پشت پنجره مرا صدا می‌زد که بیا آب آورده‌ام. اعتنایی نکردم، دیدم لحن صدایش فرق می‌کند و دارد گریه می‌کند و می‌گوید: بیا آب آورده‌ام. مرا قسم می‌داد به حق فاطمه زهرا (سلام الله علیها) که آب را از دستش بگیرم. عراقی‌ها هیچ‌ وقت به حضرت زهرا (سلام الله علیها ) قسم نمی‌خوردند، تا نام مبارکت حضرت فاطمه (سلام الله علیها ) را برد، طاقت نیاوردم. سرم را برگرداندم و دیدم که اشکش جاری است و می‌گوید: «بیا آب را ببر ! این دفعه با دفعات قبل فرق می‌کند». همین‌طور که روی زمین بودم، سرم را کج کردم و او لیوان آب را ریخت توی دهانم، لیوان دوم و سوم را هم آورد. یک مقدار حال آمدم، بلند شدم، او گفت: به حق فاطمه زهرا بیا و از من درگذر و مرا حلال کن ! گفتم: تا نگویی جریان چیست، حلالت نمی‌کنم. گفت: دیشب، نیمه‌شب، مادرم آمد و مرا از خواب بیدار کرد و با عصبانیت و گریه گفت: چه کار کردی که مرا در مقابل حضرت زهرا (سلام الله علیها) دختر رسول الله (ص) شرمنده کردی، الان حضرت زهرا(سلام الله علیها) را در عالم خواب زیارت کردم. ایشان فرمودند: به پسرت بگو برو و دل اسیری که به درد آورده‌ای را به دست بیاور وگر نه همه شما را نفرین خواهم کرد... 📚 حماسه‌های ناگفته (به روايت علی اكبر ابوترابی)، عبد المجيد رحمانيان، انتشارات پيام آزادگان، چاپ اول : ۱۳۸۸،صفحات ۱۲۵-۱۲۷