10.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❤️اویس مویلحه/ احترام به سادات
سخنران شهید کافی
🔴 ذوقزدگی تحلیلگر صهیونیست از پادویی برخی اصلاحطلبان برای اسرائیل
♦️یک تحلیلگر صهیونیست از مطالب گروهک موسوم به مجمع محققین و همچنین روزنامه زنجیرهای هم میهن در توجیه ایده دو دولتی در سرزمینهای اشغالی ذوق زده شد.
♦️راز زیمت (پژوهشگر ارشد در موسسه مطالعات امنیت ملی اسرائیل/ تحلیلگر مرکز اتحاد برای مطالعات ایران در دانشگاه تلآویو) در شبکه ایکس نوشت: دیگر صداها در ایران درباره موضوع فلسطین: مقاله تفسیری روزنامه اصلاحطلب «هم میهن» بر این است که ایران باید راهحل دو کشور [در سرزمین اشغالی فلسطین] را بپذیرد یا حداقل متعهد به عدم مخالفت با آن باشد تا توانایی خود را برای ادغام در یک منطقه منطقهای تسهیل کند؛ گفتوگو با کشورهای عربی.
♦️تحلیلگر صهیونیست افزود: مهم است که تأکید شود این یک روزنامه اصلاحطلب است که نماینده مواضع رسمی رژیم نیست. در عین حال، حمایت صرف از راهحل دو کشور در روزنامهای که در ایران منتشر میشود، بیمعنا نیست.
♦️بیدلیل نیست که برخی زمامداران صهیونیست در جریان فتنه ۸۸ گفتند که اصلاحطلبان سرمایه بزرگ اسرائیل هستند. در فتنه صهیونیستی زن، زندگی، آزادی هم همپوشی و پادویی عناصر افراطی مدعی اصلاحات کاملاً مشهود بود و به همین علت هم هست که وقتی نتانیاهو اخیراً در ویدئویی از فتنه زن، زندگی، آزادی حمایت کرد، صدایی از این عناصر داخلی به اعتراض بلند نشد.
♦️در پادویی ننگین برخی مدعیان اصلاحطلبی برای رژیم صهیونیستی همین بس که شبکه اینترنشال وابسته به موساد، از سوی معاون وزیر ارشاد دولت خاتمی اداره میشود!
🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 هک بزرگترین شرکت پوششی واحد ۸۲۰۰ اسرائیل
♦️گروه سایبری حنظله: بزرگترین و مخوفترین شرکت پوششی واحد ۸۲۰۰ رژیم صهیونی را هک کردهایم. واحد ۸۲۰۰ برای مخفی ماندن و ناشناخته ماندن شرکتهای پوششی زیادی ایجاد کرده که بزرگترین آنها سیلیکام است.
♦️این شرکت مسئولیت طراحی و اجرای کلیه ایستگاههای جاسوسی الکترونیکی واحد ۸۲۰۰ و موساد در سرزمین های اشغالی و سراسر جهان را بر عهده دارد.
♦️تمامی اعضای کلیدی و مدیران ارشد شرکت از افسران مخفی رده بالای واحد ۸۲۰۰ هستند که هویت و مدارک آنها به زودی منتشر خواهد شد
🇮🇷
.
🇮🇷 بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ 🇮🇷
🔏 تدبر در قرآن 🔏
📕 تدبر سورهی فلق 📕
📝 این سوره، صد و سیزدهمین سوره قرآن کریم میباشد.
📝 نام دیگر این سوره، «احدی المعوذتین» (یکی از دو معوذه) است، زیرا این سوره و سورهی ناس با هم «المعوذتان» (دو معوذه) نامیده میشوند، از این رو نام هر یک از این دو سوره، «المعوذه» است.
📜 گام اول : قرائت و ترجمه سوره
📝 بسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ
به نام خداوند بخشنده و مهربان
📝 قلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ ﴿١﴾
بگو: پناه مىبرم به پروردگار سپیده صبح. (۱)
📝 منْ شَرِّ مَا خَلَقَ ﴿٢﴾
از شر تمام آنچه آفریده است. (۲)
📝 ومِنْ شَرِّ غَاسِقٍ إِذَا وَقَبَ ﴿٣﴾
و از شر هر موجود شرور هنگامى كه شبانه وارد میشود. (۳)
📝 ومِنْ شَرِّ النَّفَّاثَاتِ فِی الْعُقَدِ ﴿٤﴾
و از شر آنها كه با افسون در گرهها میدمند (و هر تصمیمى را سست مىكنند). (۴)
📝 ومِنْ شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ ﴿٥﴾
و از شر هر حسودى هنگامى كه حسد میورزد! (۵)
📜 گام دوم تفهم ساختار سوره
📝 سوره مبارکهی فلق با پنج آیهاش از یک سیاق، شامل یک فعل و دو مجموعهی وابسته به آن تشکیل شده است.
📖 دسته اول : آیه ۱
📝 آیه اول، مجرور حرف "باء" است.
📖 دسته دوم : آیات ۲ تا ۵
📝 آیات دوم تا پنجم، مجرورهای حرف "مِنَ" اند و با حرف عطف "واو" به هم عطف شدهاند.
📜 گام سوم : تفهم کلمهها و جملههای مشکل
📝 الْفَلَقِ : در اصل به معنای شکافتن چیزی میباشد و به سپیدهدم و طلوع صبح گفته میشود زیرا با طلوع صبح، تاریکی شکافته میشود.
📝 غاسِقٍ : «غَسق» تاریکی فراگیر و به همین خاطر مصداق «غَاسِقٍ» در این آیه را شب دانستهاند در آن زمانی که به نیمه رسیده و تاریکی آن فراگیر گشته است.
📝 النَّفَّاثَاتِ : «نفث» بسیار دمنده، زنانی که به شدت در گرهها میدمند و برای مردم مشکلات به وجود میآورند.
📜 گام چهارم : تفهم جهت هدایتی سوره
📝 با توجه به ساختار آیات سوره، تفهم جهت هدایتی سوره نیز اینگونه انجام میشود :
📝 با توجه به اینکه از یک سو زمان زیادی از آغاز رسالت پیامبر اکرم صلیاللهعلیه وآله وسلم نمیگذشت و شمار مسلمانان بسیار کم و عموما از قشر ضعیف و مستضعف بود.
📝 و از سوی دیگر مشرکان و معاندان اسلام با امکانات مادی و موقعیت اجتماعیشان که زمام امور را به دست گرفته بودند، از هیچ وسیلهای برای مقابله با رسول گرامی اسلام و یارانشان فروگذار نمیکردند،
📝 خداوند متعالی، سورهی فلق را برای رهایی مردم از سروری که آنها و رهبری امت را تهدید میکرد، نازل کرد.
📝 همانگونه که در سورهی ناس گفته شد، آغاز شدن سوره با امر «قُلْ» نشان میدهد که ابلاغ این سوره به مردم باید فراتر از گفتن باشد، به این معنا که «ای رسول! نه تنها بگو و ابلاغ کن که تبیین کن».
📝 یعنی در برابر شروری که میخواهند مانع رسیدنتان به خدا شوند، به جای واگرایی از خداوند، به سوی او بروید و در حد توان خود استقامت و پایداری کنید.
📝 بیشتر آیاتی که مسائل اعتقادی را بیان میکنند با فرمان «قُلْ» آغاز میشوند.
📝 از «أَعُوذُ» تا انتهای سوره، دو مجموعه را تشکیل میدهند.
📖 ۱. به چه کسی پناه ببریم؟ (آیه ۱)
📝 نخست اعلام میکند که انسان باید به پروردگار سپیدهدم پناه ببرد : «قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَق».
📝 از آن جا که لحظهی سپیدهدم، اولین لحظهای است که نور، گریبان ظلمت را میشکافد و سر بر میآورد، در صدد رساندن این پیام است که در سیاهترین لحظات زندگی، ناامید نباش زیرا همان پروردگار شب شکن، پروردگار شر شون نیز هست.
📝 مضارع بودن فعل«أَعُوذُ» همیشگی بودن استعاذه و پناه بردن را میرساند و قرار گرفتن آن بعد از امر «قُلْ» تاکید بر عملی آن است و به ما میفهماند که هیچگاه از نصرت الهی ناامید نشویم البته در صورتی که در حد توان، استقامت و پایداری ورزیم.
📖 ۲. از چه چیزی پناه ببریم؟ (آیات ۲ تا ۵)
📝 در این مجموعه، انسان را به پناه بردن به خدا از چهار شر، فرمان میدهد.
📝 دو شر طبیعی مخلوقات و تاریکی شب و دو شر انسانی زنان افسونگر (گره اندازان و مشکل تراشان در جمیع امور) و انسان حسود.
📝 خداوند میتواند شرور طبیعی موجوداتی که به خودی خود شر نیستند، اما لازمهی آنها شر است را دفع کند : «مِنْ شَرِّ مَا خَلَقَ».
📝 مانند برق که به خودی خود خیر است؛ اما در صورت تماس انسان با آن، برق گرفتگی به وجود میآید.
📝 از این رو نباید از «مَا خَلَقَ» چنین تصور کرد که تمام مخلوقات شرند یا شری همراه دارند، بلکه با وجود یک مصداق هم، معنا پیدا مییابد.
.
📝 همچنین خداوند بر دفع شر شب، هنگام فراگیر شدن تاریکی آن، قدرت دارد : «وَمِنْ شَرِّ غَاسِقٍ إِذَا وَقَبَ».
📝 شر بودن شب از آن جهت است که میتواند زمینهساز شر باشد. چنانکه در تاریکی شب، شر تبهکاران بیشتر است.
📝 «غَاسِقٍ» نامیدن شب، به جهت شدت ظلمت آن است و اشاره به زمان فراگیر شدن آن دارد و به ما میفهماند شری که در چنین شرایطی رخ مىدهد، شری است که پنهانی میآید و وقتی انسان از آن با خبر میشود که کارش را کرده است.
📝 در ادامه متذکر میشود که پروردگار سپیدهدم نه تنها قادر است انسان را در برابر شرور طبیعی حفظ کند، بلکه او را از شرور انسانی نیز در امان میدارد.
📝 از گزند زنان افسونگر (ساحر)، آن هنگام که در گرهها میدمند و در کار مردم گره میافکنند : «وَمِنْ شَرِّ النَّفَّاثَاتِ فِی الْعُقَد».
📝 اینان به جای حل مشکل، بیشتر مشکل درست میکنند و به جای باز کردن گره، گره را محکمتر میکنند.
📝 و از شر انسان حسود، هنگامی که حسادتش تحریک شود و حسادت ورزد و به دیگری آسیب رساند : «وَمِنْ شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ».
📝 انسان حسود از سیادت و آقایی دیگران رنج میبرد، به همین خاطر است که به دنبال ضربه زدن به دیگران است البته ابتداء شرش دامن خودش را میگیرد.
📝 با توجه به وجود "مَا" (موصول عام) در «مَا خَلَقَ» و نکره بودن «غَاسِقٍ» و «حَاسِدٍ» که همه نشانههای ابهاماند و نیز جمع مونث «النَّفَّاثَاتِ» که مرجع ناشناخته دارد، میتوان گفت که باید از شرور طبیعی و نفسانی ناشناخته، به خداوند پناه برد.
📝 همهی این شرور، بنده را در برگرفته و احاطه کردهاند؛ اما از آن جا که وی خدایی دارد که شب شکن و شرشکن است، ناامید نخواهد بود.
📜 نتیجه :
📝 این سوره از سورههای یک جملهای است که از فعل امر «قُلْ» و مقول قول تشکیل شده است و بعد از معرفی چهار شر که عبارتند از :
۱. مخلوقات
۲. تاریکی شب
۳. زنان افسونگر (ساحر)
۴. انسان حسود
📝 که دو تای اول، از شرور طبیعی و دوتای آخر، از شرور انسانی است، اعلام میدارد که باید به پروردگار سپیدهدم پناه ببرید.
📝 با توجه به مطالب بیان شده و این مهم که اصل سخن در مقول قول (آنچه گفته میشود) است، جهت هدایتی سوره، «لزوم پناه بردن همیشگی به پروردگار سپیدهدم از شرور بیرونی (طبیعی و نفسانی)» میباشد.
📚 ترجمه آیتالله مکارم شیرازی.
📚 درسنامه روش تدبر، حجتالاسلام محمدحسین الهیزاده.
🌺 ادامه دارد...
💐 الـلَّـهــُمَّ صـَـلِّ عَـلَـى
مُـحَـمــَّدٍ وَ آلِ مُـحَـمــَّدٍ
وَ عَـجِّـلْ فَرَجَــهُمْ 💐
☀️ كتَابٌ أَنزَلْنَاهُ إِلَيْكَ مُبَارَكٌ لِّيَدَّبَّرُوا آيَاتِهِ وَ لِيَتَذَكَّرَ أُولُو الْأَلْبَابِ ☀️
🌐 آخرین وضعیت میدانی در جبهه جنوب لبنان
#تحلیل_کوتاه
🔹با گذشت دو ماه از جنگ رژیم صهیونیستی علیه لبنان و حزبالله و آغاز عملیاتهای زمینی در جنوب لبنان، رژیم صهیونیستی با اعلام مرحله دوم جنگ، بُعد عملیاتهای زمینی خود را گسترش داده و درگیریها به ویژه در دو محور الخیام و ناقوره شدت گرفته است.
💢چینش نیروها و راهبردهای نظامی اسرائیل
🔸ارتش رژیم صهیونیستی پس از عملیات طوفان الاقصی سه لشگر خود را در مرز با لبنان مستقر کرد و با آغاز حمله به لبنان بر تعداد نیروهای نظامی خود در این منطقه افزود. استراتژی اسرائیل در مرحله اول جنگ مبتنی بر تخریب گسترده روستاهای مرزی لبنان و ورود به این مناطق در جهت مقابله با حملات راکتی حزبالله بود که محقق نشد. اکنون این رژیم وارد مرحله دوم جنگ شده که با اضافه کردن نیروهای جدیدی به عرصه نظامی مترصد تغییر وضعیت نظامی در این منطقه است. براساس وضعیت میدانی موجود، اسرائیل چهار لشگر۹۸، ۹۱، ۳۶ و ۱۴۶ را به کارگیری کرده است.
🔸اسرائیل در مرحله دوم جنگ، عملیاتهای زمینی خود را معطوف به تصرف مناطق دارای مزیتهای فوق العاده کرده و به لحاظ تاکتیکی تمرکز آن بر موارد ذیل است:
1️⃣ کاهش تعداد تلفات نظامی: تلفات زیاد در مرحله اول باعث شده این رژیم متمرکزتر و با آتش بیشتر سعی در کاهش تلفات داشته باشد.
2️⃣ شدت حملات هوایی: استراتژی اصلی اسرائیل در عرصه میدانی بر انجام حملات گسترده هوایی و سپس پیشروی در عرصه زمینی است که از ابتدای حمله نظامی به جنوب لبنان این امر پیاده سازی شده و در مرحله دوم شدت حملات هوایی بیشتر شده است.
3️⃣ افزایش گستره عملیاتی: ارتش صهیونیستی در مرحله دوم جنگ، مناطق بیشتری را به بانک اهداف نظامی خود اضافه کرده است. این رژیم حملات نظامی را در سراسر مرز با لبنان انجام داده و محورهای جدیدی را در این عرصه بازکرده که هدف از آن عدم تمرکز حزب الله بر یک منطقه خاص از حملات است.
4️⃣ تمرکز عملیاتی بر اشغال مناطق خاص: در این مرحله، ارتش صهیونیستی به دنبال اشغال مناطقی همچون خیام و ناقوره است. خیام در محدوده مرزی لبنان با فلسطین اشغالی و سوریه واقع شده و بر بلندیهای جولان اشراف دارد و از آن به عنوان لنگرگاه مقاومت یاد می شود. تصرف الخیام میتواند راه را برای پیشروی به سمت منطقه بقاع غربی از محور جنوب شرق و همچنین حرکت به سمت غرب در امتداد رود لیتانی باز کند.
🔸در این راستا ارتش صهیونیستی طی روزهای گذشته حملات سنگینی برای تصرف خیام و مناطقی همچون شهرک البیاضه انجام داد که با پاتک سنگین حزبالله روبرو شد. در منطقه خیام نیز برخی منابع از کنترل ارتش رژیم بر این شهر خبر دادهاند اما درگیریها همچنان ادامه دارد و حزبالله با انجام حملات سنگین پهپادی و موشکی کوتاه برد تجمعات ارتش صهیونیستی را در جنوب این منطقه مورد هدف قرار میدهد به گونهای که بنابر اعلام برخی رسانهها شب گذشته تعدادی از صیهونیستها در حال اسیر شدن بودند که ارتش صهیونیستی با اجرای اصل هانیبال از اسارت آنها جلوگیری و آنها را به هلاکت رساند. باید منتظر خبرهای تکمیلی در این رابطه بود. علاوهبراین صهیونیستها به دنبال آن بودند که ابتدا با اشغال شاما و سپس حرکت به سمت البیاضه، منطقه ناقوره را نیز محاصره کنند که تاکنون این امر محقق نشده است.
💢 راهبردهای نظامی حزبالله
🔸حزبالله از ابتدای تجاوز زمینی اسرائیل به جنوب لبنان، رویکرد مقاومت حداکثری را اتخاذ و تاکنون ضربههای اساسی نیز به رژیم وارد کرده است. به طور کلی می توان استراتژیهای میدانی حزبالله را براساس موارد ذیل بیان کرد:
1️⃣ دفاع تاکتیکی: بدین گونه که قبل از ورود نیروهای دشمن تلاش میکند تا جای ممکن با تلهگذاری و کمین در محیط مناسب کوهستانی مانع پیشروی آنها شود.
2️⃣ عملیاتهای تهاجمی: با ورود ارتش صهیونیستی به هر منطقه، نیروهای حزبالله تهاجمهای خود را علیه آنها انجام میدهند و همین مساله منجر به تلفات گسترده آنها میشود.
🔸در ابعاد گستردهتر براساس این دو مولفه، حزبالله به دنبال فرسایشی کردن جنگ زمینی برای این رژیم در جبهه جنوبی در جهت گرفتن تلفات گسترده از آن است که در کنار این مساله با انجام اقدامات موشکی در حیفا و تل آویو مترصد افزایش فشار داخلی بر این رژیم و برهم زدن تمرکز آن در جبهه جنوبی است.
✅ در مجموع ارتش اسرائیل با استراتژی ورود لایه به لایه به دنبال ورود ابتدا به عمق ۳ کیلومتری و در مرحله دوم عمق ۸ کیلومتری است و سپس با رسیدن به لیتانی در شرق که کمترین فاصله با مرز را دارد در امتداد رود به سمت غرب حرکت خواهد کرد تا مناطق جنوبی رود را قیچی کند؛ اما با سد محکم دفاع حزبالله تاکنون پیشروی اندکی داشته است