🏴 اگر عزت واقعی میخواهیم باید در راه پیامبر قدم بگذاریم
✍ رهبرانقلاب: پیامبر اعظم صلیاللهعلیهوآله ده سال حکومت کرد، اما اگر بخواهیم عملی را که در این ده سال انجام گرفته، به یک مجموعه پُرکار بدهیم تا آن را انجام دهند، در طی صد سال هم نمیتوانند آن همه کار و تلاش و خدمت را انجام دهند! اگر ما کارهای امروزمان را با آنچه که #پیغمبر انجام داد، مقایسه کنیم، آنگاه میفهمیم که پیغمبر چه کرده است. اداره آن حکومت و ایجاد آن جامعه و ایجاد آن الگو، یکی از معجزات پیغمبر است.
آن مردمی که ده سال با او زندگی کردند، روزبهروز محبت پیغمبر و اعتقاد به او در دلهایشان عمیقتر شد. وقتی در فتح مکه، ابوسفیان مخفیانه و با حمایت عبّاس - عموی پیغمبر - به اردوگاه آن حضرت آمد تا امان بگیرد، صبح دید که پیغمبر وضو میگیرد و مردم اطراف آن حضرت جمع شدهاند تا قطرات آبی را که از صورت و دست ایشان میچکد، از یکدیگر بربایند! گفت: من کسری و قیصر - این پادشاهان بزرگ و مقتدر دنیا - را دیدهام؛ اما چنین عزّتی را در آنها ندیدهام.
آری؛ عزّت معنوی، عزّت واقعی است؛ «وللَّه العزّة و لرسوله و للمؤمنین»؛ مؤمنین هم اگر آن راه را بروند، عزّت دارند.
80/2/28
12.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠دنیا بنگر لشکر سیدعلی آمد💠
خرازی و ردانی شکستن ستم را
تا که به من و تو بسپارن علم را
📣خروش مردم اصفهان در مراسم عزاداری ۲۸صفر و مطالبه #برخورد_قاطع با آشوبگران و فتنه گران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🦋🍃🦋🍃🦋🍃🦋
🍃🦋🍃🦋🍃🦋
🦋🍃🦋🍃🦋
🔴فلسفه امر به معروف و نهی از منکر
#نهج_البلاغه ✨
◽️فرض اله … الامر بالمعروف مصلحه للعوام، و النهی عن المنکر ردعا للسفهاء.
💠خداوند امر به معروف را به خاطر اصلاح توده مردم و نهی از منکر را برای جلوگیری از نابخردان از زشتی ها واجب کرد.
✨اللهم عجل لولیک الفرج✨
──┅═ঊঈ🌹ঊঈ═┅──
#سلام_بر_شهـــــداء 🍂
#شوق_شهادت 🕊
#امربهمعروف_و_نهیازمنکر ✨
#شهدا_زنده_اند 🦋
#اخبار_مقاومت_اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥لحظه دستگیری لیدرهای اغتشاشات پلخواجو اصفهان
🔹ماموران پلیس یگانویژه فراجا که در پی ناآرامیهای اخیر در پلخواجو استان اصفهان مستقر بودند، لیدرهای اغتشاشات را که در این مکان حضور داشتند و افراد را ترغیب به تخریب اموالعمومی و ایجاد ناامنی میکردند در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.
🔹لیدرهای دستگیر شده در پلخواجو برای تحقیقات تکمیلی و سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️جنگ رسانهای چیست؟ (بخش چهارم)
🔸 #جنگ_رسانه_ای از واقعیتهای تعیینکننده در عرصهی بینالملل بوده و در دهه های اخیر خصوصاً در وضعیتهای بحرانی همچون جنگ، نقشآفرین است. در این نوشتار تلاش شده تا با بازخوانی برخی مؤلفههای جنگ رسانهای، مؤلفههای اصلی آن معرفی شود.
💠جنگ رسانهای و مفهوم «جنگ روانی»
🔹مقام معظم رهبری در چند سال قبل، در بیانات خودشان تصریح فرمودند: «من برنامههای استکبار جهانی علیه ملت ایران را در سه جمله خلاصه میکنم: اول، #جنگ_روانی؛ دوم، جنگ اقتصادی؛ و سوم، مقابله با پیشرفت و اقتدار علمی. جنگ روانی یعنی چه؟ #هدف_جنگ_روانی، مرعوب کردن است. چه کسی را میخواهند مرعوب کنند؟ مسئولان را، شخصیتهای سیاسی را، به قول معروف خود ما نخبگان را؛ اینها را میخواهند مرعوب کنند. کسانی که قابل تطمیعاند، آنها را میخواهند تطمیع کنند؛ #اراده_عمومی را میخواهند تضعیف کنند؛ #درک_مردم از واقعیتهای جامعهی خودشان را میخواهند تغییر دهند؛ هدف جنگ روانی این است». [۱]
🔹وزارت جنگ آمریکا در کتاب «در صحنه نبرد»، #جنگ_روانی را اینگونه تعریف میکند: «جنگ روانی استفاده برنامهریزی شده از #تبلیغات و سایر اعمالی است که قبل از هر چیز با هدف تأثیر بر نظرات، احساسات، مواضع و رفتار جوامع دشمن، بیطرف، یا دوست و به شیوهای خاص دستیابی به اهداف ملی صورت میگیرد». [۲] از نظر «جان کالینز» نظریه پرداز و استاد دانشگاه ملی جنگ امریکا، #جنگ_روانی عبارت است از استفاده طراحیشده از تبلیغات و ابزارهای مربوط به آن برای #نفوذ در خصوصیات فکری دشمن، با توسل به شیوههایی که موجب پیشرفت مقاصد امنیت ملی مجری میشود. [۳]
🔹 #جنگ_روانی که اصطلاحی قدمتدار محسوب میشود، معمولاً به اقداماتی در حین جنگ نظامی یا در آستانهی جنگ نظامی احتمالی اطلاق میشود و شیوههای غیررسانهای نیز در آن مطرح است؛ اما در #جنگ_رسانه_ای که اصطلاحی متأخر است و امروزه بیشتر از آن استفاده میشود، محدودهی زمانی خاصی در نظر گرفته نمیشود و همچنین استفاده از #رسانه_های_جمعی موضوعیت دارد؛ هر چند که هر دو اصطلاح در هدف، مشترک هستند. #ادامه_دارد...
پی نوشتها؛
[۱] بیانات معظم له در حرم رضوی ۸۶/۰۱/۰۱
[۲] صلاح نصر، «جنگ روانی»، ترجمه محمود حقیقت کاشانی، انتشارات سروش و مرکز تحقیقات، مطالعات و سنجش برنامهای صدا و سیما
[۳] استراتژی بزرگ (اصول و رویهها)، جان ام کالینز، ترجمه کورش بایندر، انتشارات دفتر مطالعات سیاسی وزارت امور خارجه، ص ۴۸۷
منبع؛ پایگاه تحلیلی - رسانهای شهید آوینی به نقل از اندیشکده تبیین
#جنگ_رسانه_ای
#جنگ_نرم
#جنگ_روانی
#رسانه
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️دستاوردهای انقلاب اسلامی (بخش اول)
🔸 #انقلاب_اسلامی_ايران را بی شک بايد يکی از مهم ترين و تاثيرگذار ترين انقلاب های جهان دانست، که آثار آن هم در درون مرزها و هم فراتر از مرزها بسيار عميق بوده است؛ به گونه ای که با توجه به اين تحولات و دستاوردهايی که به صورت مستقيم يا غير مستقيم از اين انقلاب ناشی شده است، می توان آن را انقلاب به معنای واقعی کلمه دانست؛ درست در نقطه مقابل، برخی نظريه پردازی های بيگانه که تلاش می کنند تا «انقلاب بودن» انقلاب اسلامی ايران را با توجه به ويژگی ها و شاخصه هايى که با مبانی غربی سازگاری ندارد مورد ترديد قرار دهند. يکی از ويژگى هاى اين تحولات و دستاوردها اين است که در اکثر زمينه ها اعم از #سياسی، #فرهنگی، #اقتصادی، #اجتماعی، #علمی و... حاصل شده است، به گونه ای که شاهد يک تحول عظيم و فراگير در کل ساختارهای کشور بوده ايم. هدف اصلی در اين مقاله اين است که برخی از #مهمترين_دستاوردها را مورد تحليل و ارزيابی قرار دهيم، بر اين اساس راهکاری که برای اين منظور مناسب تر است، تقسيم بندی اين دستاوردها به چند بخش می باشد که ما در اينجا آن را به دستاوردهای سياسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی تقسيم بندی می کنيم.
💠دستاوردهای سياسی
1⃣سرنگونی نظام نامشروع و استبدادی شاهنشاهی که ۲۵۰۰ سال بساط سلطه خويش را بر سر ملت گسترده بود. اين دستاورد را بايد راهگشاترين دستاورد انقلاب اسلامی دانست، چرا که به برکت آن کليه تغييرات و تحولات ديگر رقم خورد؛ در واقع #رژيم_شاهنشاهی بزرگترين مانع هر گونه تحولی در کشور بود، و به دليل ذات استبدادی آن، هر گونه اصلاحی در آن فاقد اثر بود، چنانکه در جريان نهضت مشروطه، تجربه مهم تلاش برای اصلاح نظام استبدادی شاهنشاهی، از طريق تبديل کردن آن به نظام مشروطه با روی کار آمدن رضاشاه و پس از وی محمدرضا پهلوی، و بسط استبداد در قبای موجه تری به نام مشروطه سلطنتی به شکست انجاميد. در اين مقطع زمانی حتی علمای نامداری همچون ميرزای نائينی تلاش کردند تا با توجه به عدم امکان برقراری حکومت اسلامی به زعامت رهبر دينی، از نظام مشروطه سلطنتی به عنوان نظامی که شرّ کمتری از نظام سلطنتی استبدادی دارد دفاع کرده و به تئوريزه کردن آن بپردازند؛
🔹اما #امام_خمينی (ره) با مشاهده اين تجربيات، نخستين هدفی را که برای مبارزه انتخاب کردند، شاه و #نظام_سلطنتی بود، تا جايی که در سخنرانی های سال های نخستين مبارزه نيز رسماً به شاه حمله کرده و حتی شاه دوستی را معادل «غارتگرى، هتك اسلام، تجاوز به حقوق مسلمين، و تجاوز به مراكز علم و دانش» [۱] معرفی کردند؛ و به اين ترتيب با توجه به اينکه چنين نظامی بزرگترين مانع رشد و پيشرفت همه جانبه ملت ايران بود، هيچ گونه مماشاتی را با اين نظام نپذيرفتند، تا جايی که شرط ملاقات خود با عواملی از رژيم، که خواهان ملاقات با ايشان بودند را استعفای آنها از مناصب خود در رژيم سلطنت اعلام کردند، و حتی برخی از آنها همچون شهردار تهران را پس از استعفا مجدداً در سمت خود ابقا نمودند، تا نشان دهند که حتی يک چهره ثابت در دو نظام شاهنشاهی و نظام مبتنی بر #ولايت_فقيه تفاوت دارد، و آنچه اولويت اصلی اوست، کنار رفتن نظام شاهنشاهی می باشد، و لو اينکه در نظام غير شاهنشاهی، برخی از همان چهره ها به قدرت برسند. #ادامه_دارد...
پی نوشت؛
[۱] صحيفه امام، ج ۱، ص ۱۷۸
نویسنده؛ سید روح الله لطیفی
منبع؛ وبسایت مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم
#انقلاب
#انقلاب_اسلامی
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️جنگ رسانهای چیست؟ (بخش پنجم)
🔸 #جنگ_رسانه_ای از واقعیتهای تعیینکننده در عرصهی بینالملل بوده و در دهه های اخیر خصوصاً در وضعیتهای بحرانی همچون جنگ، نقشآفرین است. در این نوشتار تلاش شده تا با بازخوانی برخی مؤلفههای جنگ رسانهای، مؤلفههای اصلی آن معرفی شود.
💠تعاریف و مؤلفههای جنگ رسانهای
🔹 #مقام_معظم_رهبری در بیان واقعیت #جنگ_رسانه_ای و اهمیت آن میفرمایند: «در وضع کنونی و با این جغرافیای فرهنگی و سیاسی و نظامی و اقتصادی موجود دنیا، کشوری با مشخصات جمهوری اسلامی ایران با این اهداف و با این موقعیّت و جایگاهی که برای خود انتخاب کرده، در این جنگ رسانه ای چه موضعی دارد. طبیعی است که ما مورد تهاجم باشیم؛ یعنی هیچ شبههای نباید به ذهن راه بیابد در این که ما یکی از اهداف اصلی و اوّلی #تهاجم_رسانهای هستیم. حالا ما در مقابل این تهاجم در این #جنگ_بزرگ و البته نابرابر، میخواهیم وظایفمان را انجام دهیم. چه کار باید بکنیم؟ شما ببینید کار ما چقدر سنگین و حسّاس است!». [۱] #جنگ_رسانه_ای همانند بسیاری از مفاهیم حوزههای علوم انسانی دارای تعاریف گوناگونی است و با رویکردهای متعدد و از ابعاد مختلف قابل تشریح میباشد. در اینجا جهت رعایت اختصار، تنها به برخی از آنها اشاره میشود.
🔹 #جنگ_رسانه_ای به معنی استفاده از رسانهها برای #تضعیف_کشور_هدف و بهرهگیری از توان و #ظرفیت_رسانهها (اعم از مطبوعات، خبرگزاریها، رادیو، تلویزیون، اینترنت) و #اصول_تبلیغات به منظور دفاع از منافع ملی است. تحت این شرایط، جنگ رسانهای تنها جنگی است که حتی در شرایط صلح نیز بین کشورها بهصورت غیررسمی ادامه داشته و هر کشوری از حداکثر توان خود برای پیشبرد اهداف سیاسیاش از #رسانهها بهرهگیری میکند. [۲] برخی معتقدند هدف از جنگ رسانهای، یکدست کردن بشر امروز بنا به خواست قدرتهای حاکم بر جهان است. در این جنگ، #دشمن با واقعیت کاری ندارد، بلکه او واقعیت را برای مخاطب «میسازد». دشمن از #ادبیات_سیاه بهره میگیرد و بر اساس خواست خود، نظام یک کشور را مرعوب مینماید و با فرسایشی کردن فضای سیاسی، نیروهای اصلی نگهدارنده را خسته مینماید. محیطهای جوان «میدان مناسب» این جنگ ارزیابی میشوند. [۳]
🔹#جنگ_رسانه_ای، ظاهراً میان رادیو و تلویزیونها، مفسران مطبوعاتی، خبرنگاران خبرگزاریها، شبکههای خبری و وبگاههای اینترنتی جریان دارد؛ اما واقعیت این است که در پشت این جدال ژورنالیستی، امری به نام #سیاست_رسانه_ای یک کشور نهفته است که مستقیماً توسط بودجههای رسمی مصوب مجالس کشورها یا بودجههای سری سازمانهای اطلاعاتی و امنیتی و سرویسهای جاسوسی، تغذیه میشود. [۴] #ماهیتاصلیجنگرسانهای، نفوذ و تأثیرگذاری بر افکار، عواطف، تمایلات و در نهایت رفتار مخاطبان است که با ابزار قواعد فنی و تکنیکی با در نظرگرفتن هدف، سطح، وسعت و نوع عملیات خود را طرحریزی میکنند و به مرحله اجرا درمیآورند. در این راستا از ابزارهای گوناگون و پیشرفته رسانهای در گروههای مختلف دیداری، شنیداری و نوشتاری بهرهمند میشوند و نیز از ابزارهای شناخته شده و در دسترسی که امروزه با عناوین رادیو، تلویزیون، مطبوعات، سایتهای اینترنتی، خبرگزاریهای بینالمللی ماهواره و سایر وسایل ارتباطجمعی با آنها آشنا هستیم.[۱۴] #ادامه_دارد...
پی نوشت ها؛
[۱] بیانات معظم له، ۱۵ بهمن ۱۳۸
[۲] محمد سلطانیفر، «پژوهشنامهی رسانه و جنگ نرم»، فصلنامه عملیات روانی شماره ۳۵، بهار ۱۳۹۲
[۳] مرضیه جانبزرگی، «منابع قدرت در جنگ نرم رسانهای»، فصلنامه عملیات روانی شماره ۳۵، بهار ۱۳۹۲
[۴] جنگ نرم، ج دوم (ویژه جنگ رسانهای)، موسسه فرهنگی مطالعات و تحقیقات بین المللی ابرار معاصر تهران.۱۳۸۶، ص ۱۲
[۵] «تهدیدات جنگ رسانهای»، فصلنامهی عملیات روانی
منبع؛ پایگاه تحلیلی - رسانهای شهید آوینی به نقل از اندیشکده تبیین
#جنگ_رسانه_ای
#جنگ_نرم
#جنگ_روانی
#رسانه
⭕️خصوصیات پیغمبر اکرم (ص)
🔹 #پیغمبر (ص) در رفتار خود مدبرانه عمل کرد و سرعت عمل داشت. نگذاشت در هیچ قضیهای وقت بگذرد. قناعت و طهارت شخصی داشت و هیچ نقطه ضعفی در وجود مبارکش نبود. او معصوم و پاکیزه بود؛ این خودش مهمترین عامل در اثرگذاری است. ما باید یاد بگیریم؛ مقدار زیادی از این حرفها را باید به بنده بگویند؛ من باید یاد بگیرم؛ مسؤولان باید یاد بگیرند. اثرگذاری با عمل، به مراتب فراگیرتر و عمیقتر است از اثرگذاری با زبان. او قاطعیت و صراحت داشت. پیغمبر (ص) هیچ وقت دو پهلو حرف نزد. البته وقتی با دشمن مواجه میشد، کار سیاسىِ دقیق میکرد و دشمن را به اشتباه میانداخت. در موارد فراوانی، پیغمبر (ص) دشمن را غافلگیر کرده است؛ چه از لحاظ نظامی، چه از لحاظ سیاسی؛ اما با مؤمنین و مردم خود، همیشه صریح، شفّاف و روشن حرف میزد و سیاسیکاری نمیکرد و در موارد لازم نرمش نشان میداد...
بیانات مقام معظم رهبری ۸۰/۰۲/۲۸
منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له
#پيامبر_اکرم
#امام_خامنه_ای
⭕️ #امام_حسن_مجتبى عليه السلام:
🔸كانَ رَسولُ اللّه صلی الله عليه و آله فَخْما مُفَخَّما... يَتَـكَلَّمُ بِجَوامِعِ الكَلِمِ فَصْلاً لا فُضولَ فيهِ و لا تَقصيرَ. دمثا، لَيْسَ بِالجافى و لا بِالْمَهينِ تَعظُمُ عِنْدَهُا لنِّعْمَةُ و اِنْ دَقَّت لا يَذُمُّ مِنها شَيئا غَيْرَ اَنَّهُ كانَ لا يَذُمُّ ذَواقا و لا يَمدَحُهُ و لا تُغضِبُهُالدُّنْيا و ما كانَ لَها، فَاِذا تُعوطىَ الحَقّ لَم يَعْرِفهُ اَحَدٌ، و لَم يَقُمْ لِغَضَبِهِ شَى ءٌ حَتّى يَنتَصِرَ لَهُ...
🔹 #رسول_اكرم صلی الله عليه و آله (در نظرها) با شكوه و بزرگوار بودند... سخنانى كوتاه، جامع و بى چون و چرا میگفتند، بدون كم و زياد، نرم خو و مهربان بودند، در حق كسى ظلم نمیكردند، كسى را خوار نمیشمردند، نعمت را اگر چه كم بود، بزرگ میدانستند و چيزى از آن را نكوهش نمیكردند، از مزه غذا نه بد میگفتند و نه تعريف میكردند، دنيا و آنچه به آن مرتبط است ايشان را خشمگين نمیساخت و هرگاه حقى ضايع میشد، احدى را ملاحظه نمیكردند و چيزى باعث رفع خشمشان نمیشد، تا آن كه حق را حاكم سازند...
📕عيون اخبار الرضا، ج ۲، ص ۲۸۳
#پیامبر_اكرم
#أمام_حسن
🇮🇷
📝#یادداشت | ضرورت حضور در صحنههای انقلابی
🍃🌹🍃
🔻یکی از تکالیف ضروری، در راستای #دفاع_نرم از نظام اسلامی و دفع #فتنهها حضور درصحنههای انقلابی مثل نماز جمعه، راهپیماییها و ... است.
🔹چون قرآن کریم، تأکید میکند که در مقابل دشمن قدرتنمایی کرده و نیرو و تجهیزات فراهمسازید: وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّة...(انفال/۸)...، وَ لْيَجِدُوا فيكُمْ غِلْظَة (توبه/۱۲۳) که این امر باعث خشمِ و وحشت دشمن میشود: وَ لا: تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّكُمْ (انفال/۸)... يَطَؤُنَ مَوْطِئاً يَغيظُ الْكُفَّار (توبه/۱۲۰).
🔸امام علی (ع) در خطبه ۶ نهجالبلاغه تأکید نمودهاند که «من همواره با يارى انسان حقطلب، بر سر آنکس مىكوبم كه از حق رویگردان است، و با يارى فرمانبر مطيع، نافرمان اهل ترديد را درهم مىشكنم»، وَ لَكِنِّي أَضْرِبُ بِالْمُقْبِلِ إِلَى الْحَقِّ الْمُدْبِرَ عَنْهُ وَ بِالسَّامِعِ الْمُطِيعِ الْعَاصِيَ الْمُرِيبَ أَبَداً.
🔹امروزه، برای نجات از #فتنه و خنثیسازی آن، شیوههای گوناگونی هست که یکی از آنها حضور درصحنههای انقلابی مثل تظاهرات علیه اغتشاشگران و فتنه گران است.
🔺با حضور پرشور درصحنه و فراخوانهای انقلابیون، دشمن را ناامید کرده به تعبیر امام علی (ع) چشمان فتنه را کور میکنیم: ُ فَإِنِّي فَقَأْت عَيْنَ الْفِتْنَة (خطبه ۹۳ نهجالبلاغه).
✍علی اکبر صیدی
#روشنگری
#ثامن
#دفاع_مقدس