eitaa logo
بصیرتِ مهدویت
2.4هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
5.3هزار ویدیو
25 فایل
برای ظهور امام زمان عجل الله مردم باید مضطر شوند و مضطرانه دعا کنند اما لازمه ی این اضطرار بصیرت و آگاهی مردم است. **کپی با ذکر صلوات و دعا برای ظهور بلامانع است** @Ysf_nz جهت ارتباط با کانال میتوانید با آی دی در تماس باشید ⛔️بدون تبلیغ و تبادل⛔️
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نقشه یهود برای رسیدن به نظم نوین جهانی 😱 دو، سومِ جمیعت جهان باید کم شود تا یهود به مدیریت جهانی برسد.! @basiratemahdaviat
✡ حزب شیطان در برابر معنویت‌گرایی ناشی از انقلاب اسلامی 1⃣ مقابله با موج ناشی از انقلاب اسلامی در سراسر جهان و به‌ویژه در کشورهای غربی را در دستور کار قرار داد. چارهٔ این کار از سوی استکبار، ایجاد در مقابل انقلاب اسلامی دانسته شد. 2⃣ از آنجا که در عین توجه به ، اولاً: دینی الهی و توحیدی نیست، و ثانیاً: بسیار بوده و خطری را برای و حزبش ایجاد نمی‌کند، انتخاب و در مقابل انقلاب اسلامی قرار داده شد. 3⃣ ادیان کوچک و جدید با پیروان اندک، به لطف اینترنت، سراسر آمریکا را به اشغال خود درآورد و بودیسم مطرح‌ترین دین آمریکای شمالی شد. 4⃣ نیز در این راه به کمک آمد و با ساخت فیلم تلاش کرد تا ضمن نشان دادن شکوه این دین، فرایند نزدیک شدن آن را به تبیین کند. 5⃣ جالب این است که همین جریان در یک دور برگشتی، از سوی حزب شیطان وارد ایران شد و موج گرایش به و شکل‌گیری انجمن‌ها و کلاس‌های و مشابه آن را با ترکیب بودیسم، مسیحیت، و تصوف ایجاد کرد. 6⃣ این دوره در ایران مقارن با حاکمیت گروه‌های موسوم به بود که طی آن در سطحی دولتی از این گروه‌ها و کتاب‌ها و انتشاراتشان حمایت می‌شد! 7⃣ جبههٔ گستردهٔ فرهنگی شیطان، این‌چنین در مقابل صف کشید تا آخرین حربه‌های خود را پیش از نابودی تجربه کند. ✍ دکتر محمدهادی همایون @basiratemahdaviat
درسنامه مهدویت (جلد اول) 💥 📖 درس هفتم ⬅️شناخت امام زمان (عج) 👈(بخش سوم) 🍃آثار شناخت و اعتقاد به امام امام(عج) 🔹۱. محبت و دوستی امام يکی از وظايف مهم شيعيان، محبت و دوستی امام است و حتّی از برجسته­ ترين آثار معرفت او، محبت به آن وجود مقدّس است. اين شناخت به هر ميزان بيشتر باشد، محبت آنان فزون تر می شود و هر قدر محبت بيشتر شد، نشان از وجود سنخيت با آن انوار مقدس است. اين هم سنخی نيز هر قدر افزايش يابد، نشان از تقرّب به ذات اقدس الهی است و اين والاترين کمال است. از آنجايی که خود پيشوايان معصوم: به مقام والای امام و امامت شناختی کامل دارند؛ وقتی سخن از يك امام پيش می‌آيد، در نهايت بزرگداشت از او ياد می كنند. رسول اكرم(ص) آنگاه كه سخن از آخرين وصی خود به ميان می‌آورد، در نهايت احترام از زيباترين واژگان محبت بهره برده، مي­فرمايد: « بِأَبِي وَ أُمِّي سَمِيي وَ شَبِيهِي وَ شَبِيهُ مُوسَي بْنِ عِمْرَانَ عَلَيهِ جُيوبُ النُّور...»؛ [۲۲۱] «پدر و مادرم فدايش باد كه او هم نام من و شبيه من و شبيه موسی بن عمران است كه بر او نورهايی احاطه دارد...». ✳️امام علی بن ابيطالب (ع) نيز می ­فرمايد: «شما همواره به اهل بيت پيامبرتان نگاه كنيد؛ اگر آنان ساكت شدند و در خانه نشستند، شما نيز سكوت كرده، به زمين بچسبيد و اگر از شما ياری طلبيدند، به ياری آنان بشتابيد. خدای متعال به دست مردی از ما اهل بيت، ناگهان فرج عنايت خواهد كرد. پدرم فدای او باد كه فرزند بهترين كنيزان است». [۲۲۲] ✳️حضرت حسين بن علی(ع) نقل کرده است: مردی نزد پدرم آمد و از اوصاف مهدی(عج) پرسيد. ايشان وقتی صفات او را ذكر كرد، با حالتی سرشار از عشق و شيدايی، به سينه خود اشاره كرده، آهی كشيد و از شدت اشتياقِ به ايشان، به سينه خود اشاره فرمود (وَ أَوْمَأَ بِيدِهِ إِلَي صَدْرِهِ شَوْقاً إِلَي رُؤْيتِهِ). [۲۲۳] ✳️ابوحمزه ثمالی مي­گويد: «روزی نزد امام باقر(ع) بودم که فرمود: «ای اباحمزه! يكی از امور يقينی ـ كه خداوند آن را حتمی ساخته است ـ قيام قائم ما اهل بيت است و اگر كسی در آنچه که مي­گويم ترديد كند، خداوند را در حالی ملاقات خواهد كرد كه به او كافر شده و انكار كننده او است. سپس فرمود: پدر و مادرم فدای او كه هم نام من و هم كنيه من است و هفتمين فرد پس از من می‌باشد». [۲۲۴] ✳️خلاد بن صفار می‌گويد: از امام صادق(ع) سؤال شد: آيا قائم به دنيا آمده است؟ حضرت فرمود: «خير! اگر او را درك كردم، در ايام زندگانی ام خدمت گزار او خواهم بود». [۲۲۵] آن حضرت در روايتي ديگر فرموده است: «به درستی اگر من آن روز را درك می‌كردم، جانم را برای صاحب اين امر نگه مي­داشتم». [۲۲۶] ✳️امام علی بن موسی الرضا (ع) فرمود: «پدر و مادرم فدای تو كه هم نام جدّم و شبيه من و شبيه موسی بن عمرانی...». [۲۲۷] 📚[۲۲۱] . علي بن محمد خزاز قمي، كفاية الاثر، ص۱۵۶. 📚[۲۲۲] . علامه مجلسي، بحار الانوار، ج۳۴، ص۱۱۸و ج۴۱، ص۳۵۳و ج۵۱، ص۱۲۱. 📚[۲۲۳] . نعماني، ‏الغيبة، ص۲۱۲، ح۱. 📚[۲۲۴] . نعماني، الغيبة، ص۸۶. 📚[۲۲۵] . همان، ص۲۴۵،ح۲۳. 📚[۲۲۶] . همان، ص۲۷۳،ح۵۰. 📚[۲۲۷] . شيخ صدوق;، كمال الدين و تمام النعمة، ج۲، ص۳۷، باب۳۵، ح۳. درسنامه مهدویت📒 خدامراد سلیمیان🖊 ❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️ @basiratemahdaviat
درسنامه مهدویت (جلد اول) 💥 📖 درس هفتم ⬅️شناخت امام زمان (عج) 👈(بخش چهارم) 🍃۲. نجات از مرگ جاهلی در روايات فراوانی وارد شده است: «هر كس از دنيا برود و امام زمان خود را نشناسد، به مرگ جاهلی از دنيا رفته است». اين روايت در مورد شناخت و معرفت تمامی ائمه: صادق است؛ ولی در خصوص حضرت مهدی(عج) نيز رواياتی وارد شده است. ✳️معاوية بن وهب گويد: «شنيدم از امام صادق(ع) می‌فرمايد كه رسول خدا(ص) فرمود: «هر كس بميرد در حالی كه امام خودش را نمی ‏شناسد، به مرگ جاهلی مرده است». [۲۲۸] ✳️محمدبن عثمان عَمری گويد: از پدرم شنيدم كه می گفت: من در حضور ابومحمد حسن بن علی(ع) بودم. از آن حضرت درباره اين خبر ـ که زمين تا روز قيامت از حجّت خداوند بر خلقش خالی نيست و هر كس بميرد و امام زمانش را نشناسد، به مرگ جاهلی مرده است ـ پرسيده شد؛ فرمود: «به راستی اين درست است؛ چنان كه روز درست است». به او عرض شد:‌ای فرزند رسول خدا! حجّت و امام بعد از شما كيست؟ فرمود: «پسرم محمد؛ او امام و حجّت بعد از من است. هر كس بميرد و او را نشناسد، به مرگ جاهلی مرده است. آگاه باشيد برای او غيبتی است كه نادانان در آن سرگردان مي­شوند و اهل باطل در آن هلاك مي­گردند و كسانی كه برای آن، وقت معيّن كنند، دروغ مي­گويند. سپس خروج مي­كند و گويا به پرچم‌های سپيدی می‌نگرم كه بر بالای سر او در نجف كوفه در اهتزاز است». [۲۲۹] مرگ جاهلی؛ يعنی، مردنِ بدون شناخت خدا و رسول او . كسی كه امام زمان خود را نشناسد، در واقع از گمراهی زمان جاهليت ـ كه خدا و پيغمبر(ص) را نمی ­شناختند ـ خارج نشده است. بنابراين، اگر معرفت خدا و رسول او، به معرفت امام امام(عج) منتهی نشود، فايده ­ای برای انسان نخواهد داشت و او را دين دار نمي­كند. ✳️شخصی از امام صادق(ع) پرسيد: منظور از جاهليت، جهل مطلق و نسبت به همه چيز است يا فقط نشناختنِ امام است؟ آن حضرت فرمود: «جَاهِلِيةَ كُفْرٍ وَ نِفَاقٍ وَ ضَلَالٍ»؛ [۲۳۰] «منظور، جاهليت كفر و نفاق و گمراهی است». پس نتيجه عدم شناخت امام امام(عج) ، کفر و نفاق و گمراهی است. البته ممکن است نشناختن، در اثر عدم معرفی امام امام(عج) از سوی خدا باشد (بدون كوتاهی خود شخص). اين حالت «ضلال» ناميده می‌شود و مرادف با «استضعاف» است. در اين حالت، شخص مقصر نيست؛ ولی به هر حال از هدايت الهی و دين داری محروم گشته است. حالت كفر و نفاق مربوط به شخصی است كه برايش معرفی الهی صورت گرفته؛ ولی او در پذيرفتن آن كوتاهی كرده است. اين دو حالت دارد: يا انكار و عدم تسليم خود را به صراحت ابراز می‌دارد كه كفر ناميده می شود و يا آن را مخفی می‌دارد كه «نفاق» است. در هر سه صورت، شخص از مسير عبوديت خداوند، دور افتاده و عاقبت به خير نيست. پس شناخت و پيروی از اهل بيت عصمت و طهارت:، نه از باب تعبّد؛ بلکه به حکم عقل انسان است. چرا که انسان خداشناس راهی به سوی خدا ندارد؛ مگر از طريقی که خودِ خداوند قرار داده است. جز از اين راه، نمی تواند از رضا و خشم الهی آگاه شود. مراجعه مردم به ائمه اطهار:، از باب مراجعه نادان به دانا است. اين يک حکم عقلی است؛ همچنان که عاقل در امور مادّی و دنيوی خود، به دانا و متخصصِ آن مراجعه مي­کند، در امور معنوی و غير مادی نيز عقل همين گونه حکم مي­کند. [۲۳۱] 📚[۲۲۸] . الغيبة، ص ۱۲۹؛ كمال‏الدين و تمام النعمة، ج ۲، ص ۴۰۹، ح ۹. 📚[۲۲۹] . شيخ صدوق، كمال‏الدين و تمام النعمة، ج ۲، ص ۸۱، ح ۸. 📚[۲۳۰] . محمدبن يعقوب کليني، كافي،۱ ، ص۳۷۷. 📚[۲۳۱] . سيد محمد بني هاشمي، معرفت امام عصر(ع) ، ص۱۱۱. درسنامه مهدویت📒 خدامراد سلیمیان🖊 ❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️ @basiratemahdaviat
🔴 مراحل آغاز آخرالزمان یهودی : ‏➖1. گوساله سرخ‌مو را قربانی کنید ‏➖2. ابزارها را خالص کنید ‏➖3. الاقصی را ویران کنید ‏➖4. ساخت معبد سوم ‏➖5. ظهور مسیح دروغین ‏➖6. ظهور امام مهدی ‏➖7. ظهور مسیح یهودی ‏➖8. قیامت 🔻یهودیان با قربانی گوساله سرخ ‌مو دهم که پوست و گوشت و خون و استخوان آن سوزانده شده و با آب مخلوط می شود و کشیشی که قربانی را انجام می دهد هفت بار در اطراف پایه های معبد سوم پاشیده می شود و به استقبال عصر مسیح یهودی (⁧ ⁩) می روند ؛ 🔻این قربانی باید روی کوه زیتون که از طریق دره کیدور به معبد می پیوندد انجام شود. 🔻به محض این که این اتفاق بیفتد مسجد الاقصی تخریب می شود و منجی ظاهر می شود ! ‏ 👈 محل قربانی انتخاب شده و گوساله سرخ مو (بی‌لک و باکره) از تگزاس به اسرائیل منتقل شده است… 🌘 أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج 🌘 @basiratemahdaviat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🟢لینک دعاهای روزانه🟢 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 https://eitaa.com/basiratemahdaviat/7492 لینک دعای عهد 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 https://eitaa.com/basiratemahdaviat/7493 لینک زیارت آل یس 🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀 https://eitaa.com/basiratemahdaviat/7494 لینک سوره یس 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 https://eitaa.com/basiratemahdaviat/7495 لینک دعای عهد صوتی 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 @basiratemahdaviat
درسنامه مهدویت (جلد اول) 💥 📖 درس هفتم ⬅️شناخت امام زمان (عج) 👈(بخش اول) 🔁 پيش درآمد در درس پيش روشن شد: عده‌ای به دلايلی، در موضوع مهدويّت دچار انحرافات جدّی شدند. بر اين اساس يکی از وظايف مهم در برابر اين نوع كژ روی ها، شناخت واقعی حضرت مهدی(عج) و موضوعات مربوط به ايشان است. از اين رو اين درس به موضوع شناخت حضرت مهدی(عج) اختصاص دارد. در پايان نيز به مناسبت درباره «مهدی شخصی» و «مهدی نوعی» بحثی کوتاه ارائه خواهد شد. 🍃 از شناخت خداوند تا شناخت امام امام(عج) هدف از آفرينش، بندگی خداوند متعال است [۲۰۹] و اساس و پايه بندگی، شناخت او است. [۲۱۰] عالي­ترين تبلور اين معرفت، شناخت پيامبر(ص) و اوصيای او است. بی گمان يكی از وظايف مهم بندگان در مقابل پروردگار، شناخت آن وجود مقدس است. اين معرفت زمانی به كمال میرسد كه پيامبران خداوند ـ به ويژه پيامبر خاتم (ص) ـ را به خوبی شناخته باشند. اين مهم نيز حاصل نمی گردد؛ مگر با شناخت اوصيای او به خصوص آخرين حجّت الهی. ✳️ امام حسين بن علی(ع) به اصحاب خود فرمود: «ای مردم! همانا خداوند متعال بندگان را نيافريد، مگر برای آنكه او را بشناسند. پس در آن هنگام كه او را شناختند، بندگی او را خواهند كرد. و آن هنگام كه او را بندگی كردند، با عبادت او از عبادت غير او بی نياز می‌گردند». شخصی پرسيد: «ای پسر رسول خدا! پدر و مادرم به فدايت، معنای شناخت خدا چيست؟» سالار شهيدان(ع) در پاسخ فرمود: «معرفت خدا عبارت است از اينکه اهل هر زمان امامی را كه اطاعتش بر آنان واجب است، بشناسد». [۲۱۱] بنابراين به روشنی معلوم می‌شود كه شناخت امام، از معرفت خداوند جدا نيست؛ بلكه يكی از ابعاد آن است. ✳️در دعايی صادر شده از ناحيه مقدسه آمده است: «خدايا! خودت را به من بشناسان که اگر خود را به من نشناسانی، پيامبرت را نمی شناسم. خدايا! رسول خود را به من بشناسان که اگر رسول خود را به من نشناسانی، حجّت تو را نمی شناسم. خدايا! حجّتت را به من بشناسان که اگر حجّت خود را به من نشناسانی، از دين خود گمراه می‌شوم». [۲۱۲] امامت نقش اساسی در حفظ نظام و كمال بشر و حركت او به سوی خدا و اجرای احكام الهی دارد و اطاعت امر امام، از نظر شرع و عقل واجب است. از اين رو در وجوب شناخت امام ـ بر حسب حكم عقل و شرع ـ جای هيچ گونه ترديد و شبهه‌ای نيست؛ زيرا هم مقدمه اطاعت است و بدون وجوب آن، اطاعت و نصب امام بيهوده خواهد بود، و هم بر حسب آنچه در روايات استفاده می‌شود، بالخصوص واجب است. [۲۱۳] ✳️اميرمؤمنان علی(ع) در اين باره فرمود:‏ «پيشوايان، مديران الهی بر مردمند و رؤسای بندگان او هستند. هيچ کس ـ مگر شخصی که آنها را بشناسد و آنان نيز او را بشناسند ـ وارد بهشت نخواهد شد. و کسی ـ جز آنکه آنها را انکار کند و آنان نيز او را انکار کنند ـ داخل دوزخ نگردد». [۲۱۴] اگر برای كسی اين معرفت به دست آمد، هرگز تقديم يا تأخير ظهور مهدی آل محمد(ص ملال بر خاطرش ننشاند. ✳️وقتی ابو بصير از حضرت ­صادق(ع) پرسيد: آيا برای من افتخار حضور درمحضر قائم آل محمد (ص) حاصل مي­شود؟ آن حضرت فرمود: «آيا امام خود را نمی‌شناسی؟» عرض كرد: می‌شناسم؛ به خدا سوگند! شما هستيد. پس آن حضرت فرمود: «به خداوند سوگند! [در اين صورت] هيچ جای نگرانی نيست! اگر اين توفيق را نيابی كه به همراه قائم(عج) ، شمشير به دست گرفته باشی»؛ يعنی، با اين شناخت به درجه كسی رسيده‌ای كه در جوار حضرت مهدی(عج) ، در راه خدا به جهاد بر می‌خيزد. [۲۱۵] ✳️امام همچنين می ­فرمايد: «امام خود را بشناس! پس همانا هنگامی که امام خود را شناختی، هيچ آسيبی به تو نخواهد رسيد؛ از اينکه امر ظهور جلو بيفتد و يا اينکه عقب بيفتد. هر کس که امام خويش را شناخت و آن گاه پيش از آنکه صاحب الامر قيام فرمايد از دنيا رفت، بسان کسی است که در سپاه آن حضرت حضور پيدا کرده است. نه، بلکه بسان کسی است که زير پرچم ايشان حاضر شده باشد...». [۲۱۶] 📚[۲۰۹] . آيه: و ما خلقت الجن و الانس الا ليعبدون ؛ ذاريات(۱۵)، آيه ۵۶. 📚[۲۱۰] . «اول عبادة الله معرفته». شيخ صدوق، توحيد ، ص۳۴؛ شيخ طوسي، امالي، ص۲۲. 📚[۲۱۱] . شيخ صدوق;، علل الشرايع، ج۱، ص۹. 📚[۲۱۲] . كافي، ج ۱، ص ۳۴۲ . 📚[۲۱۳] . لطف الله صافي گلپايگاني، پيرامون معرفت امام(ع) ، ص۶۹. 📚[۲۱۴] . نهج‏البلاغه، ص ۲۱۲، خطبه ۱۵۲. 📚[۲۱۵] . محمد بن يعقوب کليني، كافي، ج ۱ ، ص۳۷۱. 📚[۲۱۶] . نعماني، الغيبة، ص ۳۲۹، ح۲؛ کافي، ج۱، ص۳۷۱. درسنامه مهدویت📒 خدامراد سلیمیان🖊 ❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️ @basiratemahdaviat
درسنامه مهدویت (جلد اول) 💥 📖 درس هفتم ⬅️شناخت امام زمان (عج) 👈(بخش دوم) 🍃 راه ­های شناخت امام(ع) عمده راه­ هايی که در شناخت امام مي­توان از آن استفاده کرد، سه راه است:👇 🔹۱. نص نص؛ يعنی، تعيين و تصريح پيغمبر(ص) که مفادش خبر دادن از نصب الهی و يا نصب امام به امر الهی است. در نوع اوّل نصب بدون واسطه انجام شده و فعل الهی است و نص پيغمبر(ص) ، مثل خبر دادن از آن است. در نوع دوم فعل الهی، با واسطه پيغمبر(ص) است که به امر خدا انجام مي­شود و استناد آن به او، مانند استناد افعال ملائکه به خداوند است. 🔹۲. كرامت ظهور کرامت به دست کسی که مدعی امامت باشد، دليل بر صدق ادعای او است و به بيان برخی از بزرگان، دليل بر نصّ و نصب او از جانب خداوند است. در اين مسأله دو ديدگاه هست: يکی اينکه کرامت مستقلاً دليل بر امامت است و ديگری اينکه دليل اصلی، نصب و نص پيغمبر(ص) يا امام سابق است و کرامت، دليل بر نصب است. اگر نص مفقود باشد و کرامت باشد، کرامت، دلالت مي­کند كه نص بر صاحب کرامت بوده و به دست ما نرسيده است. 🔹۳. سيره عملی اخلاق و رفتار، وضع زندگی و علم و دانش يکی از راه‌های شناخت امام، برای کسانی است که اهليّت تشخيص را داشته باشند و بتوانند از اخلاق، سلوک، گفتار و برخوردهای گوناگون، صاحب اين مقام را بشناسند. [۲۱۷] امروزه با توجه به انبوه روايات معتبر، راه برای شناخت امام زمان(عج) باز است. ✳️هشتمين پيشوای شيعيان امام علی بن موسی الرضا(ع) مي­فرمايد: «امام امانت دار الهی در ميان خلقش، حجّت او بر بندگانش، خليفه او در سرزمين هايش، دعوت کننده به سوی خدا و دفاع کننده از حقوق واجب او بر بندگان است. امام پاک از گناه و به دور از عيب­ ها است. دانش‌ها به او اختصاص دارد و او به بردباری شناخته می‌شود. امام نظام دهنده به دين و باعث سربلندی مسلمانان و خشم منافقان و از بين رفتنِ کافران است. امام يگانه روزگار خويش است. هيچ کس در مقام، به منزلت او نزديک نمی شود و هيچ دانشمندی با او برابری نمی کند و جايگزينی برای او پيدا نمی شود و شبيه و مانند ندارد. همه فضيلت‌ها مخصوص او است، بدون آنکه آنها را طلب کرده باشد. اين امتيازی از طرفِ فضل کننده بسيار بخشنده، برای امام است...».[۲۱۸] به راستی با شناخت همين چند ويژگی ، قدم بلندی در راه شناخت امام برداشته­ می‌شود و آن گاه نوبت به اطاعت و فرمان برداری مي­رسد. 📚[۲۱۷] . ر.ک: لطف الله صافی گلپايگانی، پيرامون معرفت امام(ع) ، صص۷۷-۷۸. 📚[۲۱۸] . محمدبن يعقوب کليني، كافي، ج ۱، ص ۲۰۱. درسنامه مهدویت📒 خدامراد سلیمیان🖊 ❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️ @basiratemahdaviat
درسنامه مهدویت (جلد اول) 💥 📖 درس هفتم ⬅️شناخت امام زمان (عج) 👈(بخش پنجم) ⁉️مهدی شخصی و مهدی نوعی بحث درباره مهدی شخصی و نوعی، ارتباط مستقيمی با موضوع شناخت حضرت مهدی(عج) دارد. لفظ «مهدی» مفهوم عامی دارد و به كار بردن آن به هر فردی كه خدا او را هدايت كرده باشد، جايز است. با اين مفهوم همه پيامبران و اوصيا: ، مهدی هستند و به كار بردن آن در حقّ شخص پيامبر(ص) و امير مؤمنان و ساير امامان: جايز است؛ زيرا همه مهدی و هدايت شده اند. حتی به كار بردن اين واژه درباره افراد ديگری كه در مكتب آن بزرگواران تربيت و هدايت يافته ­اند، جايز است. با اين حال روشن است كه مقصود از مهدی ـ كه بر زبان مبارك حضرت رسول (ص) جاری شده ـ يك عنوان خاص و لقبِ شخصی معيّن و عزيز است. پيامبر(ص) به ظهور او بشارت داده و مسلمانان را فراخوانده است كه در رديف منتظران ظهور او باشند. بر حسب اخبار معتبر، «مهدی» لقب موعود آخرالزمان است كه حتی تبار و اوصاف او در احاديث معتبر مورد اشاره قرار گرفته است. اين ويژگی ­ها بر هيچ کس، جز امام دوازدهم فرزند امام حسن عسكری(ع) قابل تطبيق نيست. لقب «مهدی» به اين معنا (مورد هدايت خدا و احيا كننده اسلام و پر كننده جهان از عدل و داد و...) نخستين بار در مورد آن حضرت به كار رفت و اين در عصر خود پيامبر(ص) انجام گرفت و مهدی به عنوان منجی و رهايی بخش معرفی شد. مهدويّت ـ به مفهوم نوعی ـ از هيچ يك از روايات نقل شده از پيامبر(ص) و امامان: قابل استفاده نيست. بر اساس اين برداشت، او فردی نامعيّن است که در زمانی مناسب­، زاده خواهد شد و جهان را پر از عدل و داد خواهد كرد. از نظر منطق و برهان، «نوعی بودن مهدی» باطل و نادرست است؛ چرا كه نقض غرض می‌شود! مقصود از قيام او، پركردن جهان از عدل و داد است؛ ولی نوعی بودن مهدی، جهان را از ظلم و ستم پر خواهد كرد. در اين صورت هر قدرتمند دروغ گويی، مي‏تواند ادعا كند كه مهدی است و به نام عدالت گستری، به جهان گيری بپردازد!! پس مدعيان مهدويّت بسيار خواهند شد و در هر زمان و مکانی، ممكن است چند تن، ادعای مهدی بودن كنند و عده ای ساده دل و نادان، گردِ ايشان جمع شوند و به ظلم و ستم بپردازند!! جنگ، سراسر زمين را فراگيرد و از خونريزی و فتنه و آشوب، آكنده گردد و... بنابراين، وجود مهدی نوعی، از نظر اجتماعی محال است. در اين صورت وعده‏ های قرآن و پيامبران باطل و دروغ بوده و يا وجود مهدی پس از ظهور، قابل انكار و ترديد خواهد بود؛ چون دليلی برای آنكه او مهدی موعود است، وجود ندارد! در تاريخ اسلام، ديده شده كه مدعيان مهدويّت، بسيار آمدند و رفتند؛ اما چه ‏خون‏ها كه نريختند چه ظلم‌ها و ستم‌ها كه نكردند! پس بايستی، مهدی، شخص معيّنی باشد كه شناختش، برای خلق آسان باشد و اشتباهی در تشخيص او رخ ندهد. آموزه «مهدی نوعی»، با اسلام منافات دارد؛ چون روايات متواتری وارد شده كه آن منجی موعود، شخصی معيّن و زنده است. از طرفی اين امر مستلزم آن است كه سال‏ها زمين، خالی از حجّت باشد و اين هم بر خلاف اصول و مبانی اسلام است. با اين حال، مدعيان مهدويّت، همگی از ميان مسلمانان برخاسته‏ اند؛ كسانی كه از اصول و مبانی اسلام خبر نداشته ‏اند و يا حقيقت را به مسلمانان نگفته بودند! 🖌ادامه دارد .... درسنامه مهدویت📒 خدامراد سلیمیان🖊 ❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️ @basiratemahdaviat
درسنامه مهدویت (جلد اول) 💥 📖 درس هفتم ⬅️شناخت امام زمان (عج) 👈(بخش ششم) يكی از دانشمندان شيعه در اين باره نوشته است: موضوع مهدی نه انديشه چشم به راه نشستن كسی است كه بايد زاده شود و نه يك پيشگويی است كه بايد در انتظار مصداقش ماند؛ بلكه واقعيتی استوار و فردی مشخص است كه خود نيز، در انتظار رسيدن هنگام فعاليتش به سر مي‏برد. در ميان ما ـ با گوشت و خون خويش ـ زندگی مي‏كند؛ ما را می بيند و ما نيز او را می بينيم. در فضای دردها، رنج‏ها و آرزوهای ما است و در اندوه و شادی ما شريك است. شكنجه‏ های آزردگان و تيره روزی ناكامان زمين و بيداد ستمگران را ـ از دور يا نزديك ـ ی ‏بيند و به انتظار لحظه ‏ای است كه فرا رسد و دست پرتوان خويش را به سوی همه رنج كشيدگان، محرومان و سيه ‏روزان دراز كند و تومار ستمگران را بريده و درهم پيچيد. البته سرنوشت اين رهبر موعود، اين است كه خود را آشكار نسازد و همراه با ديگران، لحظه موعود را انتظار ‏كشد. ... در احاديث نيز، پيوسته، به «انتظار فرج» و درخواست ظهور مهدی، سفارش شده است تا مؤمنان همواره چشم به راه او باشند. اين تشويق، تحقّق همان همبستگی روحی و وابستگی وجدانی منتظران ظهور و رهبرشان است. اين همبستگی و پيوند پديد نمی آيد؛ مگر اينكه مهدی را هم اكنون انسانی تجسم يافته بشماريم. تجسّّم يافتن مهدی(عج) تحرك تازه‏ای به «فكر انتظار منجی» می ‏بخشد و آن را از توانايی و آفرينندگی بيشتری برخوردار مي‏كند. يکی از دانشمندان معاصر، بحث «مهدی نوعی» را بر اساس ديدگاه صوفيه چنين شرح کرده است: «صوفيه اعتقاد به ولايت عامّه و مهدويّت نوعيه دارند و اوليا را منحصر به دوازده امام نمی دانند. امروز هم اغلب عقيده دارند که پير آنها در زمان خود ولیّ است و هر قطبی منصب ولايت دارد. کسانی امثال بايزيد بسطامی، منصور حلاج، محی الدين عربی، احمد غزالی و جنيد بغدادی را «وليّ» می‌دانند». آن گاه با اظهار شگفتی از اين نگرش، می‌نويسد: «عجب است که صوفيان شيعه با اين عقيده ـ که مخالف اساس معتقدات شيعه است ـ باز دم از تشيّع و لاف محبت امام امام(عج) مي­زنند و ساير شيعيان و علمای ربانی را اهل ظاهر و قشری و خود را با انکار ضمنی وليّ الله المطلق و مهدی موعود جهان­ـ که بعد از امام عسکری(ع) جز او وليّ و قطب و امامی نيست ـ اهل معنی و اهل لُب و «اهل حق» می‌دانند!! گويا مولوی نيز در مثنوی چنين ديدگاه ناروايی را مطرح می کند: پس به هر دوری وليّی قائم است       پس امام حيّ قائم آن ولی است! مهدی و هادی وی است‌ ای راه جو!      او چه نور است و خرد جبريل اوست تا قيامت آزمايش دائم است       خواه از نسل عمر خواه از علی است! هم نهان و هم نشسته پيش رو!      آن ولی کم از او قنديل اوست [۲۳۵] بنابراين شيعه با ردّ اين انگاره، تنها به مهدی شخصی معتقد است. چنان که آيت الله حسن ­زاده آملی می‌نويسد: «امام زمان در عصر محمد (ص)، انسان کاملی است که جز در نبوّت تشريعی و ديگر مناصب مستأثره ختمی، حائز ميراث خاتم به نحو اتم است و مشتمل بر علوم و احوال و مقامات او به طور اکمل است. او با بدن عنصری در عالم طبيعی و سلسله زمان موجود است؛ چنان که لقب شريف صاحب الزمان بدان مشعر است، هر چند احکام نفس کليه الهيه وی بر احکام بدن طبيعی او، قاهر و نشأه عنصری او مقهور روحِ مجرّد کلّی وَلَوی او است. و از وی به قائم، حجة الله، خليفة الله، قطب عالم امکان، واسطه فيض و به عناوين بسيار ديگر نيز تعبير می‌شود. اين چنين انسان که نامش می‌برم      من ز وصفش تا قيامت قاصرم چنين کسی در اين زمان سرّ آل محمد(ص) امام مهدی هادی فاطمی هاشمی ابوالقاسم ـ م ح م د ـ نعم الخلف الصالح و دُرّ يک دانه امام حسن عسکری(ع) است. ان هذا لهو الحق اليقين. الحمد لله الذي هدانا لهذا و ما کنا لنهتدي لولا ان هدانا الله» [۲۳۶]. 📚[۲۳۴] . سيد محمد باقر صدر، جستجو و گفتگو پيرامون حضرت مهدي(عج) ، ص ۶ – ۸. 📚[۲۳۵] . علامه مجلسی، مهدی موعود(عج) (ترجمه جلد سيزدهم بحار الانوار)، ترجمه علی دوانی، ص۳۴۰، پاورقی. 📚[۲۳۶] . حسن حسن زاده آملي، نهج الولاية، ص۷. درسنامه مهدویت📒 خدامراد سلیمیان🖊 ❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️ @basiratemahdaviat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥 به آخر الزمان خوش آمدید 🌪 + انسان منهای دین به لجن ترین حالت ممکن رسیده 🐷 ➖➖➖➖➖➖➖ @basiratemahdaviat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی که ما از جزیی ترین اطلاعات دینی خود خبر نداریم 🔯 یک یهودی دستور ترور امام علی(ع) را داد‼️ میسر نگردد به کس این سعادت به کعبه ولادت به مسجد شهادت ➖➖➖➖➖➖➖ @basiratemahdaviat
☀️ ☀️ 💎امام حسن مجتبی علیه السلام: بر منبرها به مردم بگوييد که کنند و برای فرج و تعجيل ظهور امام زمان کنند، اين دعا مانند نماز ميّت واجب کفايی نيست که اگر چند نفر از مردم آن را انجام دادند، تکليف از ديگران برداشته شود؛ بلکه همانند نمازهاي روزانه، بر هر يک از مکلفان واجب (عينی) است که انجام دهند... 📚 برگرفته از صحیفه مهدیه @basiratemahdaviat
✨🌹✨🌹✨🌹✨🌹✨🌹 🌷امام کاظم علیه‌السلام فرمودند: 🍃اگر کسی قبل از ستایش خدا و ذکر ، دعایی بکند، مثل کسی است، که با کمانِ بدون زِه تیر بیندازد. (به هدف اجابت نمی‌رسد) 📜مَن دَعا قَبلَ الثَّناءِ عَلَى اللّهِ وَ الصَّلاةِ عَلَى النَّبِيِّ كانَ كَمَن رَمى بِسَهمٍ بِلا وَتَرٍ... 📚 تحف‌العقول، ص ۴۰۳ ✨🌹✨🌹✨🌹✨🌹✨🌹 @basiratemahdaviat
♨️حمایت رسانه ترور الارم اسراییلی از تروریست های جیش الظلم ✍زدیم کشتیم الانم دنبال بقیشون هستیم تازه... یکی به این احمقها بگه الان وقت حمایته! همه فهمیدن خودی خودتونن @basiratemahdaviat
♨️حمله تروریست‌ها به بلوچ‌های حافظ امنیت 🔹گروهک جیش الظلم پس از شکست در عملیات حمله به مقر سپاه در شهرستان راسک، با نیروهای بومی بلوچ در مسیر راسک- ایرانشهر درگیر شدند . 🔹در جریان این اقدام بسیجیان بومی بلوچ مستقر در پایگاه که به صورت داوطلبانه مسولیت حفظ امنیت در این مناطق را به عهده گرفته‌اند، به مقابله با تروریست‌ها پرداختند که تروریست‌ها از محل متواری شدند. نیروهای پایگاه در تعقیب تروریست‌ها هستند. ✍ماشاالله به بچه های باغیرت سیستان و بلوچستان رفیق بلوچ داشته باشی انگار یه کوه پشتته! دارم که میگم @basiratemahdaviat
♨️ تعرض به مسجدالاقصی منطقه را شعله‌ور‌ می‌کند سخنگوی گردان‌های القدس: 🔹️قدس امسال وحدت میدان‌هاست و هر گونه تعرض و آسیب رساندن به آن و مسجد الاقصی منطقه را شعله ور می‌کند. 🔹️نبرد در مرزهای جغرافیایی فلسطین محدود نخواهد شد و فلسطین حساس‌ترین و پیچیده‌ترین مرحله را سپری می‌کند که این امر ما را ملزم می کند که به مسئولیت‌های خود عمل کنیم. 🔹️از امت اسلامی انتظار داریم که در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برای بزرگداشت روز قدس فعالانه حضور داشته باشند. یک گمانه زنی وجود داره مبنی بر اینکه این احتمال هست که صهیونیستها بخوان همزمان با پاسخ کوبنده ایران عمدا به مسجدالاقصی آسیب وارد کنن و مسئولیتش رو به گردن ایران بندازن @basiratemahdaviat
51.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❣️ما خیلی بخیلانه؛ خسیسانه به امام زمان (عج) توجه کردیم 😭 🔍 "یه کم به خودت دقیـق شو" ببیــن؛ برای امام زمانت، چه خاصیتی داری⁉️ حیف❗️ 💡 اونقدر مشغول چراغهای دور و برمون شدیم... 🌞 که خورشیدمون هزارسال پشت ابر مونده 🏷 (عج) @basiratemahdaviat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا یهودیان وجود و ظهور امام زمان را دیگر منکر نمیشوند⁉️ چرا امسال سال پر حادثه و سال بسیار مهمی است⁉️ حتما ببینید ➖➖➖➖➖➖➖ @basiratemahdaviat
42.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ « روز رستاخیز رویا یا واقعیت؟!» برشی از تفسیر آیات👇👇 ۳۱ تا ۳۶ سوره «یس» از زبان مفسر گرانقدرمرحوم آیت الله محمد رضا (رحمة الله علیه ) @basiratemahdaviat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تلاش شیطان در لحظه‌ی جان کندن انسان و دفع آن توسط عزرائیل با یک شرط 🎙 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ @basiratemahdaviat