eitaa logo
بصیرتِ مهدویت
2.4هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
5.6هزار ویدیو
33 فایل
برای ظهور امام زمان عجل الله مردم باید مضطر شوند و مضطرانه دعا کنند اما لازمه ی این اضطرار بصیرت و آگاهی مردم است. **کپی با ذکر صلوات و دعا برای ظهور بلامانع است** @Ysf_nz جهت ارتباط با کانال میتوانید با آی دی در تماس باشید ⛔️بدون تبلیغ و تبادل⛔️
مشاهده در ایتا
دانلود
درسنامه مهدویت (جلد اول) 💥 📖 درس نهم ⬅️نسب پدر حضرت مهدی(عج) 👈(بخش پنجم ) 🔷پدر حضرت مهدی(عج) از نگاه اهل سنّت يكی از موارد اختلاف بين شيعه و سنّی در موضوع مهدويّت، اختلاف در پدر حضرت مهدی(ع) است. شيعه با ارائه ادله فراوان ثابت كرده كه پدر حضرت مهدی(ع) ، امام حسن عسكری(ع) است، در حالی كه اغلب اهل سنّت، با بيان برخی روايات در اين زمينه، بر اين باورند كه نام پدر حضرت مهدی(ع) عبدالله، هم نام پدر پيامبر اكرم(ص) است. دانشمندان شيعه، اگر چه با حفظ امانت كامل، برخی از اين احاديث را ـ هر چند كه صحيح نمي­دانسته اند ـ بدون كم و كاست از كتاب­ های اهل سنّت نقل كرده ­اند؛ اما هرگز ترديد در اين موضوع به خود راه نداده­ اند. 🔻بعضی از احاديثی که اهل سنّت با استناد به آنها، چنين ديدگاهی را انتخاب کرده اند؛ بدين قرار است: ♦️الف. ابن ابی شيبه، طبرانی و حاكم، از عاصم بن ابی النجود، از زِرّ بن حُبَيش از عبدالله بن مسعود روايت كرده ­اند كه پيامبر اكرم(ص) فرمود: «دنيا از ميان نمی رود، مگر اينكه خداوند مردی را بر می انگيزاند كه نام او هم نام من و نام پدرش نام پدر من است». [۳۱۸] ♦️ب. ابو عمرو دانی و خطيب بغدادی، از عاصم بن ابی النجود از زرّ بن حبيش، از عبدالله بن مسعود نقل كرده اند كه پيامبر(ص) فرمود: «قيامت بر پا نمی شود؛ مگر آنكه مردی از خاندان من بر همه مردم پادشاهی كند، نام او هم نام من و نام پدرش نام پدر من است». [۳۱۹]؛ ♦️ج. نعيم بن حماد، خطيب و ابن حجر، همگی از عاصم، از زرّ بن حبيش از ابن مسعود روايت كرده اند كه رسول اكرم(ص) فرمود: «مهدی نامش هم نام من و نام پدرش نام پدر من است». [۳۲۰] ♦️د. نعيم بن حماد به سند خودش از ابو الطفيل آورده است كه رسول خدا(ص) فرمود: «مهدی نامش نام من و نام پدرش، نام پدر من است». [۳۲۱] هيچ يك از اين احاديث، نمی تواند حجّت و دليلی محكم، بر ادعای کسانی باشد که نام پدر مهدی(ع) را «عبدالله» دانسته اند. سند حديث چهارم به اتفاق همه محدثان ضعيف است؛ زيرا يكی از راويان آن رشدين بن سعد است؛ يعنی همان «رِشدين بن ابي رِشدين» است كه همه بزرگان اهل سنّت در علم رجال بر ضعف او اتفاق دارند.[۳۲۲] بدين ترتيب و بدون شك در چنين امر مهمّی، نمی توان سخن اين گونه افراد را پذيرفت. سه حديث نخستين، نيز نمی توانند حجّت و دليل باشند؛ چون عبارت «نام پدرش نام پدر من است» را بزرگان و حافظان حديث نقل نكرده اند و تنها جمله «نام او، نام من است» را همگان، بدون اضافه ­ای ديگر آورده ­اند. برخی از پژوهشگران اهل سنّت ـ كه روايت کنندگان از عاصم بن ابي النجود را مورد بررسی قرار داده اند ـ به اين مطلب تصريح كرده و گفته اند: اين اضافه در اصل حديث نيست. از طرف ديگر، هر سه حديث، فقط به ابن مسعود، ختم می‌شود و حال آنكه در مسند احمد در چند مورد، همين حديث از ابن مسعود نقل شده كه با جمله «نام او، نام من است»، پايان يافته است. [۳۲۳] ✳️تِرمذی مي­گويد: حديث از علی(ع) ، ابو سعيد خدری، ام سلمه و ابوهريره، فقط با لفظ «نام او، نام من است» روايت شده است. آن گاه ـ بعد از نقل حديث ابن مسعود با اين لفظ ـ می ­افزايد: «در اين باب، از علی، ابوسعيد، ام سلمه و ابوهريره روايت شده و اين حديث نيكو و صحيح است». [۳۲۴] ✳️طبراني در المعجم الكبير آن را از ابن مسعود، از چند طريق فقط با لفظ «نام او نام من است» در حديث‌های ۱۰۲۱۴ به بعد، نقل کرده است. 🖌ادامه دارد ... 📚[۳۱۸] . ابن ابي شيبه، المصنف، ج۱۵، ص۱۹۸، ح ۱۹۴۹۳؛ طبراني، المعجم الكبير، ج۱۰، ص۱۶۳، ح۱۰۲۱۳ و ص۱۶۶، ح۱۰۲۲۲؛ مستدرك حاكم، ج۴، ص۴۴۲؛ علي بن عيسي اربلي، كشف الغمة، ج۳، ص۲۶۱. 📚[۳۱۹] . سنن ابو عمرو داني ، ص۹۴و۹۵؛ تاريخ بغداد، ج۱، ص۳۷۰. 📚[۳۲۰] . تاريخ بغداد، ص۳۹۱؛ نعيم بن حماد، الفتن، ج۱، ص۳۶۷، ح۱۰۷۶ و ۱۰۷۷؛ كنز العمال، ج۱۴، ص۲۶۸، ح۳۸۶۷۸ به نقل از ابن عساكر. 📚[۳۲۱] . نعيم بن حماد، الفتن، ج۱، ص۳۶۸، ح۱۰۸۰. 📚[۳۲۲] . ر. ك: تهذيب الكمال، ج۹، ص۱۹۱ ؛ تهذيب التهذيب، ج۳، ص۲۴۰. 📚[۳۲۳] . احمد بن حنبل، مسند، ج۱، ص۳۷۶ و ۳۷۷ و۴۳۰ و ۴۴۸ . 📚[۳۲۴] . سنن ترمذي، ج۴، ص۵۰۵، ح۲۲۳۰. درسنامه مهدویت📒 خدامراد سلیمیان🖊 ❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️ @basiratemahdaviat
درسنامه مهدویت (جلد اول) 💥 📖 درس نهم ⬅️نسب پدر حضرت مهدی(عج) 👈(بخش ششم ) ✳️حاكم نيز در مستدرك، حديث را از ابن مسعود فقط با جمله «نام او نام من است»، نقل کرده و گفته است: «اين حديث با شرط شيخين صحيح است و آنان آن را نقل نكرده اند».[۳۲۵] ✳️بغوی در مصابيح السنة حديث را ـ بدون اضافه ـ نقل كرده و گويد: حديث نيكو است.[۳۲۶] مقدسی شافعی تصريح می كند: اين افزوده را بزرگان حديث روايت نكرده اند. پس از نقل حديث ـ بدون آن اضافه ـ می نويسد: «گروهی از بزرگان حديث، در كتاب‌های خود به همين گونه آورده اند؛ مانند: ابو عيسی ترمذی در جامع، ابی داود در سنن و حافظ ابو بكر بيهقی و شيخ ابوعمر دانی». [۳۲۷] سپس حديث‌های ديگری در تأييد درستی نقل خود از بزرگانی چند ـ مانند طبری، احمد بن حنبل، ترمذی، ابو داود، حافظ ابو داود و بيهقی ـ به نقل از عبدالله بن مسعود، عبدالله بن عمر و حذيفه مي­آورد.[۳۲۸] 👈همان گونه که اشاره شد، تِرمذی اين حديث را از حضرت علی(ع) ، ابوسعيد خدری، ام­سلمه و ابوهريره فقط با جمله «نام او، نام من است»، روايت كرده است. بنابراين اگر جمله «و نام پدرش، نام پدر من است» در متن اصلی روايت ابن مسعود می‌بود، قابل تصور نيست كه همه اين شخصيت‌های ياد شده، به اتفاق آن را حذف كرده باشند؛ هر چند آنان از عاصم بن ابی النجود هم روايت كرده باشند! ⚠️اما اينکه چگونه اين افزوده به روايت‌ها راه يافته، احتمالاتی قابل طرح است: ❗️۱. از سوی پيروان و ياران حسنی‌ها به منظور اثبات مهدويّت محمد بن عبد الله بن حسن مثنی، اضافه شده است. ❗️۲. از سوی طرفداران بنی عباس، جهت تأييد مهدويّت محمد بن عبدالله (ابو جعفر) منصور عباسی، به حديث ابن مسعود افزوده شده است. اين احتمال ، زمانی به واقعيت نزديك می شود كه بدانيم محمد بن عبد الله بن حسن مثنی، لکنت زبان داشته و لذا پيروانش دروغ ديگری به روايت ابوهريره افزوده و روايت را چنين نقل كرده اند: «به درستی كه مهدی نامش محمد بن عبدالله است و در زبانش كُندی وجود دارد».[۳۲۹] بر اين اساس هر سه حديث نخستين، با نقل حافظان حديث از عاصم مخالفت دارد. از اين رو حافظ ابو نعيم اصفهانی (م۴۳۰ هـ) در مناقب المهدی اين حديث را با ۳۳ سلسله راويان مختلف تا عاصم، نقل كرده است. در اين نقل‌ها حتی يكی از آنها عبارت «ونام پدرش نام پدر من است» را ندارد و با عبارت «نام او نام من است» پايان يافته است. ✳️گنجی شافعی (م ۶۳۸ هـ ) متن اصفهانی را نقل و اضافه می‌كند: «اين حديث را غير از عاصم، ديگرانی هم مانند عمرو بن حره، از زرّ نقل كرده اند و همگی با «نام او نام من است»، آن را به پايان برده اند؛ جز روايتی كه عبارت «و نام پدرش نام پدر من است» را دارد. کوتاه سخن اينکه چنين اضافه‌ای پذيرفتنی نيست؛ به خصوص که: احمدبن حنبل «با دقتی كه در ضبط حديث دارد»، اين حديث را چند بار در مسندش با جمله «و نامش نام من است»، نقل كرده است». [۳۳۰] ✅از بحث ­های گذشته روشن مي­شود كه تبار امام مهدی(عج) ، به امام حسين(ع) مي­رسد و ديگر احاديثی كه خلاف اين را می‌رسانند، ضعيف و بی اعتبار بوده هيچ قرينه‌ای بر صحّت آنها در دست نيست. با توجه به نتيجه بحث‌های گذشته نيز به دست می آيد: نقل متواتر نزد مسلمانان نيز، همين نتيجه را تأييد می‌كند. [۳۳۱] 📚[۳۲۵] . مستدرك حاكم، ج۴، ص۴۴۲. 📚[۳۲۶] . مصابيح السنة، ص۴۹۲، ح۴۲۱۰. 📚[۳۲۷] . عقد الدرر، ص۵۱، باب ۲. 📚[۳۲۸] . همان، ص۵۱ ـ ۵۶، باب ۲. 📚[۳۲۹] . ر. ک: مقاتل الطالبين، ص۱۶۳ و ۱۶۴. 📚[۳۳۰] . گنجي شافعي، البيان في اخبار صاحب الامام(عج) ، ص۴۸۲. 📚[۳۳۱] . سيد ثامر هاشم العميدي ، مهدي منتظر در انديشه اسلامي، صص۹۲ ـ ۱۰۷ (با تصرف). درسنامه مهدویت📒 خدامراد سلیمیان🖊 ❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️ @basiratemahdaviat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر معظم انقلاب: همانطور که بنی اسراییل با مقاومت کردنشان موسی ع را آوردند شما هم با مقاومت و استقامت کردنتون امام زمان ع را بیاورید..... @basiratemahdaviat
❌️ترور آلارم: حمله به ایران لغو شد... ترجمه‌ی دقیق: در حد و اندازه‌های پاسخ به ایران نیستیم و حتی از فکر پاسخ مجدد ایران، مرگ رو جلوی چشممون میبینیم! @basiratemahdaviat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◽️واڪنش مردم به یڪ‌سوال‌خاص آخرین‌باری‌ڪه‌به‌یادِامام زمان‌افتادید ڪِی بود؟! و جواب های شوڪ آور مردم...😔 🗞 ما به اندازه (یڪ‌لیوان) آب خوردنی، ما را نمیخواهند، اگر بخواهند و دعا میکنند فرج ما میرسد...😔 ➖➖➖➖➖➖➖ @basiratemahdaviat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🟢لینک دعاهای روزانه🟢 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 https://eitaa.com/basiratemahdaviat/7492 لینک دعای عهد 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 https://eitaa.com/basiratemahdaviat/7493 لینک زیارت آل یس 🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀 https://eitaa.com/basiratemahdaviat/7494 لینک سوره یس 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 https://eitaa.com/basiratemahdaviat/7495 لینک دعای عهد صوتی 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 @basiratemahdaviat
✅ لعنت بر پدرت، سگ اسرائیل... 🔻 این تنها گوشه‌ای از واکنش‌های کاربران عرب‌زبان، به بزرگترین تاریخ اسلام (بعد از نفوذی‌های صدر اسلام بنی‌امیه) است که در رهگیری و های ایرانی به کمک و آمد! ✍ هم زمان با مشخص‌تر شدن نقش در همکاری با در تمام این چند ماه گذشته و علی الخصوص همکاری نظامی با اسرائیل در حمله دیشب ایران، عبدالله دوم به منفورترین فرد در جهان عرب تبدیل شد. از این دست توییت ها، به وفور در صفحات پرطرفدار عرب دیده میشوند 📌 و اما زمانی برای تسویه حساب های قدیمی با اردن؛ که سقوط کرد ملک حسین اردنی به همراه صدام ملعون رفت برای بازدید خرمشهر، جگر کباب کردند و کوفت کردند. تلویزیون عراق فیلم این دیدار را بارها پخش کرد. اما هیچ‌وقت فرصت اردن برای مشارکت در جنگ و اشغال اراضی ایران فراهم نشد. ‏امروز که پسر ملک حسین، آسمان ⁧اردن را برای مقابله با پهپادهای در اختیار و قرار داد باید به یادش آورد که حساب‌های تسویه‌نشده‌ی فراوانی دارد. ‼️ رسانه‌های صهیونیستی: یک همکاری تاریخی میان و حکومت و در مقابله با موشک‌های ایران. برای اولین بار این همکاری به‌شکلی علنی بوده 🔴 ‌دولت اردن بعد از کمک به در رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایرانی: ما با هر چیزی که امنیت‌مان را به‌خطر بیندازد، مقابله خواهیم کرد! ✍‌ امنیت اسرائیل، امنیت اردن؟! 🔥 خیانت اردن بدون نمی‌ماند. ❤️ السلام علیک یا امیرالمومنین @basiratemahdaviat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 بزرگترین مایهٔ آبروریزی برای ما اینه؛ که عجل الله، هنوز برامون «حاجت» نشده باشه❗️ و در خودمون «دلتنگی و بی‌تابی» براش احساس نکنیم❗️ 🎙 استاد شجاعی َ ‌‌‌‌‌‌‌ @basiratemahdaviat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️اگر ازت پرسیدند خدا به چه شکلی تو لحظات سخت به داد آدم می‌رسه؟ بهش این فیلم رو نشون بده👆 👌بهترین‌ذکر هنگام تنگناهاو سختی‌ها 🌸امام رضا علیه‌السلام: رَأَیْتُ أَبِی فِی الْمَنَامِ، فَقَالَ: یَابُنَیَّ إِذَا کُنْتَ‌فِی‌شِدَّهٍ فَأَکْثِرْ مِنْ أَنْ‌تَقُولَ: یَا رَئُوفُ یَا رَحِیمُ درخواب پدرم موسی‏بن‏جعفر ع را دیدم که به من فرمود: هرزمان که درشدّت و سختی قرارگرفتی، این ذکر را زیاد بگو: 💚 یَا رَئُوفُ یَا رَحِیمُ 💚 👈بعد در ادامه حدیث فرمودند: وَالَّذِی نَرَاهُ فِی‌النَّوْمِ کَمَا نَرَاهُ فِی‌الْیَقْظَهِ به قول ما طلبه‌ها ایشان دفع دخل مقدّر کردند که فردا کسی نگوید: آقا خواب دیده و خواب که اعتبار ندارد... حضرت می‌خواهد بفرماید: آنچه را که ما (اهلبیت) در خواب می‏بینیم مثل آن‌ چیزی است که در بیداری می‏بینیم، لذا این تعبیر عجیب را به کار می‌برند: وَالَّذِی نَرَاهُ فِی النَّوْمِ کَمَا نَرَاهُ فِی الْیَقْظَهِ یعنی هیچ شبهه‌ای در آن نیست 🆔یادآوری نکات معرفتی و اخلاقی🔰 @basiratemahdaviat
💢 رفت و آمد با خویشاوندان بی حجاب و اهل گناه ✅ اگر حضور در آن مجلس موجب ارتکاب گناه و یا تأیید آن باشد یا نهی از منکر متوقف بر خروج از آن مجلس یا شرکت نکردن در آن باشد، باید آن مجلس را ترک کرده و یا شرکت ننمایید و صله رحم متوقف بر مراوده و رفت و آمد نیست و با احوالپرسی و پیغام فرستادن از طریق تلفن یا نامه هم محقق می‌شود.[1] 🌺 امیرالمومنین(علیه‌السلام) می فرمایند: «همنشینی با هواپرستان فراموشخانه ایمان است.» ✅ تعبیر حضرت بسیار رسا و کامل می‌باشد؛ آری اینگونه معاشرتها فراموشخانه است؛ یعنی انسان آنقدر تحت تأثیر دوستان و معاشران بد قرار می‌گیرد که تا وقتی با آنها معاشرت دارد مثل این است که او را در فراموشخانه برده‌اند و افکار و عقایدش در معرض فراموشی قرار می‌گیرد. [2] 📎 📚منابع:👇 [1]. دفتر اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای [2]. نهج البلاغه، خطبه۸۶ لطفاً منتشر کنید... @basiratemahdaviat
3.62M
🚨 🔴 خیلی مهــم 🔥🔥عملیات خییییلی مههههم ❌❌ 🔴همین❗️ 🚨در رابطه با 📣📣 نشـر سریع در هممممه گروه‌ها و کانال های مومنیـن خوراکی ندید مهمه، اعلام کنید حمایت می‌کنیم.... 💥نشر فوری و طوفانی @basiratemahdaviat
⭕️ عاقبت شخص توبه کننده 👈 در زمان یکى از اولیاى حق، مردى بود که عمرش را به بطالت و هوسرانى ولهو و لعب گذرانده بود، نزدیک مرگ پرونده خود را ملاحظه کرد، گذشته عمر را به بازبینى نشست و از عمق دل آهى کشید و بر چهره تاریک اشکى چکید و به عنوان توبه و عذرخواهى از حریم مبارک دوست عرضه داشت : 🤲 یا مَنْ لَهُ الدُّنْیا وَالآخِرَهُ اِرْحَم مَن لَیْسَ لَهُ الدُّنْیا وَالآخِرَهُ 👈 پس از مرگ، اهل شهر به مردنش شادى کردند و او را در بیرون شهر در خاکدانى انداخته، خس و خاشاک به رویش ریختند! آن مرد الهى در خواب دید به او گفتند : او را غسل بده و کفن کن و در کنار اتقیا به خاک بسپار. عرضه داشت: او به بدکارى معروف بود ، چه چیز او را به نزد تو عزیز کرد و به دایره عفو و مغفرت رساند؟ 👈 جواب شنید : خود را مفلس و تهیدست دید، به درگاه ما نالید، به او رحمت آوردیم. کدام غمگین از ما خلاصى خواست او را خلاص نکردیم، کدام درد زده به ما نالید او را شفا ندادیم. 📚برگرفته از کتاب عرفان اسلامی اثر استاد انصاریان @basiratemahdaviat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎇 از علائم حتمی: صیحه آسمانی، در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان است... 🎙"حجت‌الاسلام استاد عالی" 🕰 "زمان : ۱ دقیقه و ۴۰ ثانیه" ✍کاش در این رمضان لایق دیـدار شویم... الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَـــرَج ➖➖➖➖➖➖➖ @basiratemahdaviat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌بسیار سخت است که پدر یک امت غریب و تنها در ۱۲ قرن بماند ... ✍ متاسفم که با اعمالم ظهور را عقب انداختم @basiratemahdaviat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 «حوالت می‌کنم به اون خدایی که می پرستی!» 🔹️برشی از قسمت هفتم «زندگی پس از زندگی» در فصل پنجم؛ « تاوان » @basiratemahdaviat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ در بین الطلوعین ظهوریم آماده باشید ✌️شیعه لشکر کشی هم کرده و فقط منتظر ظهور امام زمان علیه السلام‼️ ❄️ أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج @basiratemahdaviat
❇️ در آن هنگام پرندگان و ماهی‌ها هم شادمانند ✅ حضرت محمد (ص) در مورد عصر ظهور امام مهدی (عج): 🔸 ‏«در آن هنگام پرندگان در آشیانه‌های خود شادمان شوند و ماهیان در قعر دریاها شادمانی کنند و چشمه‌سارها سرازیر می‌شوند و زمین چندین برابر محصول خود، می‌رویاند.» 📜 «فعند ذلک تفرح الطّیور فی أوکارها، و الحیتان فی بحارها، و تفیض العیون، و تنبت الأرض ضعف أکلها». (۱) ⬅️ روزگار رهایی، ج‌۲، ص: ۶۰۱ (۱). الامام المهدی صفحه ۹۵، ینابیع المودّه جلد ۳ صفحه ۱۳۶، مثیر الاحزان صفحه ۲۹۷ و اسعاف الرّاغبین صفحه ۱۴۰. @basiratemahdaviat
❇️ گوشه ای از زیبایی های پس از ظهور ✅ رسول اکرم (ص) در وصف آن روز میمون می‌فرمایند: 🔸 «خداوند به وسیله مهدی (عج) از امّت رفع گرفتاری می‌کند، دلهای بندگان را با عبادت و اطاعت پر می‌کند و عدالتش همه را فرا می‌گیرد. خداوند به وسیله او دروغ و دروغگویی را نابود می‌سازد، روح درندگی و ستیزه‌جوئی را از بین می‌برد و ذلّت بردگی را از گردن آنها برمی‌دارد.» (۱) ⬅️ روزگار رهایی، ج‌۲، ص: ۶۰۰ (۱). بحار الانوار جلد ۵۱ صفحه ۷۵، الملاحم و الفتن صفحه ۵۶ و غیبت شیخ طوسی صفحه ۱۱۴. ❄️ أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج ❄️ @basiratemahdaviat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا