eitaa logo
بصیرت
228 دنبال‌کننده
11.8هزار عکس
5هزار ویدیو
705 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴کرامت‌ بزرگ آیت الله مصباح 🔻‌ | اين روزها عده‌ای از دوستان آيت‌الله مصباح، در رسانه ملی به نقل پاره‌ای از کرامت‌های آيت‌الله مصباح پرداختند که آری ايشان از زمان مرگ خود و وضعيت بعد از مرگشان مطلع بوده‌اند و همچنين بعد از مرگ چشمان خود را برای غسال‌شان باز کرده‌‌اند. 🔹بنده به آن دوست پاک‌نیت عرض مي‌کنم اينها که چيزي نيست؛ چنين مسائلی درباره بسياری از افراد عادی هم فراوان نقل و تجربه شده است. 🔹کرامت بزرگ آيت‌الله مصباح اين بود که آنچه ديگران در آيينه نمی ‌ديدند، در خشت خام مي‌ديد. ايشان پيش از انقلاب، انحطاط انديشه‌اي و عملي‌ برخی از انقلابيون بزرگ را پيش‌بينی کرد. (انقلابيونی که حتي خودشان را پدرخوانده انقلاب مي‌دانستند و حتی ابراز میکردند آنها بودند که امام را براي تسريع در پيشبرد اهدافشان، جلو انداختند؛ به اين دليل که سيد بود و مقبوليت مردمي داشت!) 🔹کرامت بزرگ آيت‌الله مصباح اين است که از اوايل دهه شصت، بی اعتقادی پاره‌اي از مدعيان روشنفکري غربزده و نفوذيان انگليسي به اسلام و انقلاب را که حتي در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم نفوذ کرده بودند! و در رسانه‌هايمی جمهوری اسلامی به تفسير مثنوی و نهج البلاغه مي‌پرداختند!، ابراز کرد و تقابل آنها با تفکر اسلامی و قرآنی و انقلابی را دست کم ده سال جلوتر از دیگر افراد تیزبین آفتابي کرد. 🔹کرامت آيت‌الله مصباح اين نيست که بعد از مرگ، براي غسّال چشمان خود را باز کند؛ چشمان او هميشه باز و بينا و بصير بود؛ او شصت سال است که به دنبال بازکردن چشمان ديگران بر روي حقايق اسلام و فرهنگ اهل بيت بوده است و در اين جهاد بزرگ، عمارگونه هزاران چشم را بينا کرده است؛ فتنه‌های عمیق را آشکار کرده است؛ غبارهای غلیظ را کنار زده است و عمارگونه جان و آبرو و هستي خود را فداي انقلاب و ولايت کرده است. اینهاست کرامات عمار انقلاب.
🌠🍁 🍁 💉 اینفوگرافیک/واکسن فایزر تا امروز چند قربانی گرفته است؟
💠برای خدا کار کنید، برای خدا پیش بروید، برای خدا زحمت بکشید، برای خدا همه کارها را انجام بدهید. 📚صحیفه نور، جلد ١٩، صفحه ١٣٠
🌠🍁 🍁 ✅ 💢موضوع: نقش در توسعه مردم سالاری دینی 🔸🌺🔹 🔻مسأله‏‌ی قضا در رابطه با پاسداری از حقوق کلی مردم در خط حرکت اسلامی، امری است حیاتی. 🔹لزوم وجود و آشنا به ضوابط دقیق دینی. 🔸وظیفه‏ی قوه‏ی قضائیه در «پاسداری از حقوق مردم» محدود به پاسداری از حقوق اشخاص در موقع نزاع و مراجعه به دادگاه نیست. 🔺دوری از هر نوع رابطه و مناسبات ناسالم.
31.pdf
359.4K
💠🍁 🍁 🌀 🌐نسخه pdf ✅موضوع: آورده‌های دیوارنوردی در ✍️دکتر عبدالله گنجی- مدیرمسئول روزنامه جوان 🔹🌺🔸 🔻امریکا دشمن حداکثری ما و هم قبله آمال و مدینه فاضله روشنفکران ماست. 🔹شبکه‌های اجتماعی امریکایی با ترامپ و همراهان به عنوان رئیس‌جمهور – نه یک فرد معمولی- نشان داد که خط قرمز است . 🔺زمینگیر شدن روشنفکرانی بود که امریکا را رتوش می‌کردند.
ارسال شده از سروش+: سوال: وظایف رهبری چیست؟ پاسخ 1⃣ رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران وظایف و اختیارات مشخصی دارند که در اصل 110 قانون اساسی کاملاً تشریح شده است. 2⃣ بر اساس بند اول اصل 110 قانون اساسی، تعیین و ترسیم و ابلاغ سیاست های کلی نظام و جهت گیری کشور بر عهده رهبری نظام می باشد که از طرق مختلفی مانند: سخنرانی ها،ابلاغ ها، نامه ها، دستور و در پاره ای موارد حکم حکومتی به اجرا در می آید. یکی از روش های ابتکاری رهبری برای انجام این وظیفه نام گذاری سال هاست. که با نگاهی اجمالی به نام گذاری های 26 سال گذشته در می یابیم که بیشتر نامگذاری ها (خصوصاً در 10 سال اخیر) در حوزه های مرتبط با «اقتصاد» بوده که برخلاف ادعای شبهه نشان از توجه ویژه و دغدغه رهبری در مورد مسایل اقتصادی کشور دارد http://sobhezagros.ir/News/57064.html 3⃣ یکی دیگر از روش های تعیین و تبیین سیاست های کلی نظام، سخنرانی های مختلف رهبری به مناسبت های مختلف است. مانند سخنرانی اول نوروز در حرم رضوی، سخنرانی 14 خرداد در مرقد امام (رحمة الله علیه)، خطبه های عید فطر و قربان و گهگاه نماز جمعه، بیانات در سفرهایشان به شهرهای مختلف و در دیدارها با اقشار مختلف در حسینیه امام خمینی (رحمة الله علیه) که بیشترین تأکیدشان در بیانات بر حل معضلات اقتصادی کشور است، با تکرار کلیدواژه هایی مثل: «بهبود وضع معیشت مردم»، «مسئله اشتغال جوانان»، «رفع تبعیض»، «حل مشکلات اقتصادی»، «اقتصاد مقاومتی» و ... 4⃣ روش دیگر در تعیین سیاست های نظام، صدور فرمان به نهادهاست. از جمله مهمترین این فرمان ها، فرمان 8 ماده ای ایشان در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی است که در اردیبهشت ماه 1380 خطاب به سران سه قوه صادر کردند. 👈که البته با گذشت 15 سال از صدور این فرمان مهم، در نتیجه عملکرد ضعیف مسئولین مربوطه شاهد نتایج ملموس،و قابل اعتنایی تاکنون نبوده ایم!!!‼️ 5⃣ نظارت بر حسن اجرای سیاست های نظام که بر اساس بند 3 اصل 110 قانون اساسی از وظایف رهبری است با تفویض ایشان به مجمع تشخیص مصلحت نظام واگذار شده است. 6⃣ طبق قانون کشف مفاسد اقتصادی بر عهده سازمانهای نظارتی مثل سازمان بازرسی و دیوان محاسبات است. 📌لذا وظیفه رهبری نظارت مستقیم بر هر سازمان ریز و درشتی نیست. بلکه ایشان جهت گیری کلی و سیاستها را مشخص می نمایند. ☑️در بسیاری موارد مثل حقوقهای نجومی، فساد کشف می شود و به قوه مربوطه هم گزارش داده می شود اما متاسفانه اقدام لازم از طرف آن صورت نمی گیرد که در این حالت منجر به پرونده های قضایی می شود. http://www.rasanews.ir/detail/news/437436/15 7⃣رهبری بسیاری از مسایل را در دیدارهای خصوصی با مسئولین به آنها گوشزد میکنند که اغلب رسانه ای نمی شود و دلیلی هم بر رسانه ای کردن همه مسایل وجود ندارد. وظیفه رهبری دخالت در امور اجرایی کشور نیست بلکه تذکرات و راهنمایی در سیاستگذاریهای کلی است. وگرنه همین دوستان و مسئولین فردا مدعی می شوند که نمی گذارند ما کار کنیم و چرا دخالت می شود! 8⃣تذکرات مکرر و دغدغه های مقام معظم رهبری به هر سه قوه در خصوص مبارزه با فساد و تبعیض آنقدر زیاد است که هر شخص منصفی آنرا تایید می نماید. بنابراین اگر اشکالاتی وجود دارد به عدم تبعیت و ضعف در ولایت پذیری مسئولان بر می گردد. 9⃣رهبری معظم در موارد مختلف وقوع فسادهای اقتصادی به هیچ وجه سکوت نکرده و مواضع خود را با قاطعیت و در قالب دستور به نهادهای مسئول اعلام فرموده اند. به عنوان نمونه از آن جمله است: دستور پیگیری جدی در مورد فساد بانکی سال 1390 (ماجرای اختلاس 3000 میلیاردی) یا موضع گیری قاطع و مطالبه گرانه ایشان در قضایای اخیر مربوط به حقوق های نجومی دولتی ها بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات @nasimemarefat
♦️چرا رشد اقتصادی به معنای ارتقای سطح رفاه مردم نیست؟ / آیا "قدرت" و "رفاه" در تعارض با یکدیگرند؟ 🔸دکتر یاسر جبرائیلی در یادداشتی نوشت: روزنامه «دنیای‌اقتصاد» اخیرا گزارشی از یک میزگرد با حضور آقایان فرهاد نیلی و داود سوری منتشر کرد که مجموعه‌ای از گزاره‌های نادرست درباره اقتصاد سیاسی و بسته‌ای از اتهامات ناروا به دستگاه سیاست‌گذاری کشور است. مخلص‌کلام آقایان این است که اولا «رشد اقتصادی» -به‌عنوان دال مرکزی گفتمان رفاه‌محور- خط قرمز اقتصاد است و باید محور همه تصمیم‌ها در کشور باشد، ثانیا جست‌وجوهایشان در گوگل نشان می‌دهد رشد اقتصادی دغدغه سیاست‌گذار نیست و ثالثا علت این امر، ترجیح قدرت بر رفاه توسط سیاست‌گذار است. 🔸ترجیح راقم این سطور همواره این بوده که مباحثی این‌چنین، در فضایی زنده صورت گیرد تا مخاطب از دل رفت و برگشت‌ها میان اطراف بحث، نتیجه مطلوب را بگیرد. لکن در نبود چنین فرصتی و به دلیل اهمیت موضوع، از آقای بختیاری خواستم این پاسخ را در روزنامه «دنیای‌اقتصاد» منتشر کنند و ایشان با متانت پذیرفتند. 🔸شرکت‌کنندگان در میزگرد «دنیای‌اقتصاد» که بر ضرورت تغییر پارادایم از گفتمان قدرت‌محور به گفتمان رفاه‌محور سخن می‌گویند، تمرکز بر «رشد اقتصادی» (رشد تولید ناخالص داخلی) را لازمه حاکم‌بودن «گفتمان رفاه‌محور» دانسته و تجویز می‌کنند که رشد اقتصادی از خطوط قرمز اقتصاد است و هر گزینه‌ای که به ظرفیت رشد اقتصادی آسیب بزند، باید از میز سیاست‌گذاری کشور کنار گذاشته شود. معمار مفهوم تولید ناخالص داخلی (GDP) اگر «سایمون کوزنتس» است، بلاتردید از ربط‌دادن رشد GDP به مساله رفاه، تنش در گور لرزیده است. 🔸مفهوم تولید ناخالص داخلی به معنی مدرن آن نخستین‌بار توسط کوزنتس در گزارش چهارم ژانویه ۱۹۳۴ به کنگره آمریکا ابداع شد و او در صفحه ۷ گزارش خود تصریح کرد که «رفاه یک ملت را به سختی می‌توان از محاسبه درآمد ملی آنگونه که GDP تعریف می‌کند، نتیجه گرفت.»‌ چه، تولید ناخالص داخلی چیزی جز محاسبه تراکنش‌های مالی در یک کشور نیست و چنین محاسبه‌ای هرگز نمی‌تواند رشد رفاه یک ملت را نمایندگی کند. 🔸این فرمایش آقایان نیز که گفته‌اند «کیفیت رشد با اثر آن روی کاهش فقر، بیکاری و حفظ محیط‌زیست و منابع طبیعی مشخص می‌شود»، سخن بی‌ربطی است. اینکه رشد اقتصادی را ملاک رفاه قرار دهیم و سپس با اضافه‌کردن چند مفهوم مثل «فقر» و «بیکاری» و «محیط‌زیست» و «منابع طبیعی» از «کیفیت رشد» سخن بگوییم، «شترگاوپلنگ»ی ساخته‌ایم که هیچ قسمتش با دیگر بخش‌ها تناسب ندارد. 🔸‌تعلق ایدئولوژیک به GDP را باید کنار گذاشت. شاخص‌های قابل‌اعتنایی برای سنجش رفاه ابداع شده که می‌توان با آنها شروع کرد و توسعه‌شان داد. برای نمونه، «کلیفورد کاب»۷ از موسسه «Redefining Progress» شاخصی با عنوان GPI برای سنجش رفاه تعریف کرده است که می‌تواند هم یک شروع خوب و هم یک تجربه مناسب برای تعریف یک شاخص علمی مبتنی بر الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت باشد. شاخص GPI برخلاف GDP تلاش می‌کند که هزینه و فایده سرمایه‌های انسانی، اجتماعی، طبیعی و... را محاسبه کند. GPI با هزینه‌های مصرفی فرد/ خانوار شروع می‌کند و سپس آن را بر اساس نابرابری درآمدی تعدیل می‌کند 🔰مشروح کامل یادداشت را در سایت «نودِ اقتصادی» بخوانید👇👇 🖇 b2n.ir/535539
💠حسین مرعشی عضو حزب کارگزاران سازندگی : مجلس با ترکیب هیات‌رئیسه نظامی بهتر از این نمی‌شود. فکر می‌کنند کشور با امر و نهی و توبیخ و تهدید اداره می‌شود. درج مکرر مساله بازداشت و حبس وزرا و مدیران کل دولت در طرح‌ها و مصوبات مجلس نشان از تسلط روحیات نظامی‌گری در ترکیب هیات‌رئیسه مجلس است. ✅در این زمینه چهار نکته قابل تامل است: 🔻نخست اینکه اینها با معرفی مجلس کنونی به عنوان مجلس نظامی می خواهند پرمخاطره بودن تفکر انقلابی در ساخت دولت آینده را نشان دهند.(رقیب هراسی) 🔹نکته دوم اینکه از 12 نفر عضو هیات رئیسه مجلس سه نفر در سوابق گذشته خود حضور در بخش نظامی را دارند. که دو نفر از آنها(امیرآبادی و حاجی دلیگانی) حداقل ده سال است که از سپاه استعفا داده اند و در مجلس نماینده می باشند و قالیباف حدود16 سال است که از نیروی انتظامی استعفا داده است. 🔸نکته سوم این است که کسانی که هیات رئیسه مجلس را نظامی معرفی می کنند، حتما سابقه حضور در نهادهای نظامی منظورشان است. در این صورت از مرحوم هاشمی(فرمانده جنگ) گرفته تا روحانی(فرمانده پدافند) تا آشنا و ربیعی(وزارت اطلاعات) و بسیاری دیگر از وزاء و مسئولین کنونی دولت و جمع زیادی دیگر از چهره های اصلاحات دارای سوابق امنیتی و نظامی هستند. 🔻نکته چهارم اینکه قضاوت درباره یک فرد و نهاد را باید در عملکرد و اقدامات آن ترتیب داد و نه سابقه حضور در یک بخش امنیتی و نظامی. ✍ دکتر غضنفری