eitaa logo
کانال سیاسی 💥 بصیر 💥
7.6هزار دنبال‌کننده
25.6هزار عکس
15هزار ویدیو
118 فایل
شما بخاطر سرعت اخبار قبل از همه اینجاهستید لطفابمانید🙏( وعده صادق، محور مقاومت ، لبنان، عراق، یمن و... ایران قوی) امام جامعه به افراد بصیر احتیاج دارد. شناسه کاربری مدیر👇👇 @sarbaz_emam_khameneii استفاده از همه مطالب کانال بدون ذکر منبع بلامانع است.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استاد صدیق منشاویmenshavi020.mp3
زمان: حجم: 12.78M
ترتیل جزء بیستم قرآن کریم، محمد صدیق منشاوی 💥 بصیر 💥 ❇️ @basire_basir ❇️
سورۀ قدر_ آیه 4.mp3
زمان: حجم: 11.52M
🌸 🔊 بشنوید | شرح یک آیه از قرآن کریم با بیان آیت الله حائری شیرازی 🔰چگونه در شب قدر، ثواب اَعمال، معادل بیش از هزار ماه است؟! 🔰چطور می‌توانیم «وارد» شب قدر شویم؟ 🔰همین الآن این تعهد را در ذهنتان انجام بدهید! 💎ليْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِّنْ أَلْفِ شَهْرٍ | سورۀ قدر، آیۀ 4💎 @haerishirazi
فرازهای دعای ۴۵ صحیفه سجادیه؛ دعا به هنگام وداع ماه مبارک رمضان
کانال سیاسی 💥 بصیر 💥
فرازهای دعای ۴۵ صحیفه سجادیه؛ دعا به هنگام وداع ماه مبارک رمضان
﴿1﴾ اللَّهُمَّ يَا مَنْ لَا يَرْغَبُ فِي الْجَزَاءِ (1) خدایا! ای که شوقی به پاداش ندارد؛ چون بی‌نیاز از آفریده‌هاست؛ ﴿2﴾ وَ يَا مَنْ لَا يَنْدَمُ عَلَى الْعَطَاءِ (2) و ای که بر عطابخشی‌اش، پشیمان نمی‌شود؛ ﴿3﴾ وَ يَا مَنْ لَا يُكَافِىُ عَبْدَهُ عَلَى السَّوَاءِ . (3) و ای که پاداش بنده‌اش را مساوی و برابر نمی‌دهد؛ [بلکه پاداشش بیش از عمل بنده است]. ﴿4﴾ مِنَّتُكَ ابْتِدَا ، وَ عَفْوُكَ تَفَضُّلٌ ، وَ عُقُوبَتُكَ عَدْلٌ ، وَ قَضَاِّْؤُك خِيَرَةٌ (4) نعمتت آغاز است، [دست کسی در ساخت و پرداختش جایی ندارد] و گذشتت احسان و مجازاتت عدالت و فرمانت خیر است. ﴿5﴾ إِنْ أَعْطَيْتَ لَمْ تَشُبْ عَطَاءَكَ بِمَنٍّ ، وَ إِنْ مَنَعْتَ لَمْ يَكُنْ مَنْعُكَ تَعَدِّياً . (5) اگر عطا کنی، عطایت را به منّت آلوده نمی‌کنی؛ و اگر منع کنی، منعت بر پایه تجاوز نیست. ﴿6﴾ تَشْكُرُ مَنْ شَكَرَكَ وَ أَنْتَ أَلْهَمْتَهُ شُكْرَكَ . (6) کسی که تو را سپاس-گزاری کند، پاداشش می‌دهی؛ در حالی که خودت سپاسگزاری را به او الهام کردی. ﴿7﴾ وَ تُكَافِىُ مَنْ حَمِدَكَ وَ أَنْتَ عَلَّمْتَهُ حَمْدَكَ . (7) و کسی که تو را ستایش کند، تلافی و جبران می‌کنی؛ در صورتی که ستایش را خودت به او آموخته‌ای. ﴿8﴾ تَسْتُرُ عَلَى مَنْ لَوْ شِئْتَ فَضَحْتَهُ ، وَ تَجُودُ عَلَى مَنْ لَوْ شِئْتَ مَنَعْتَهُ ، وَ كِلَاهُمَا أَهْلٌ مِنْكَ لِلْفَضِيحَةِ وَ الْمَنْعِ غَيْرَ أَنَّكَ بَنَيْتَ أَفْعَالَكَ عَلَى التَّفَضُّلِ ، وَ أَجْرَيْتَ قُدْرَتَكَ عَلَى التَّجَاوُزِ . (8) پرده می‌پوشی بر کسی که اگر می‌خواستی رسوایش می‌کردی؛ جود و کرم می‌کنی بر کسی که اگر می‌خواستی منعش می‌فرمودی؛ در حالی که هر دوی این‌ها از سوی تو سزاوار رسوایی و منع‌اند؛ امّا چنین نمی‌کنی، چون تمام کارهایت را بر پایۀ لطف و احسان بنا نهادی و قدرتت را بر آیین گذشت به جریان انداختی.
هدایت شده از محسن قنبریان
حجت الاسلام قنبریان16-ولاء ها و ولایت ها در قرآن.mp3
زمان: حجم: 24.81M
💠 ولاء ها و ولایت ها در قرآن حجت الاسلام محسن قنبریان رمضان ۱۴۴۵ / جلسه شانزدهم ❗️ تعمیم الزام با ادله امر به معروف ❓آیا نقض قاعده پیش گفته(حفظ پیوند اجتماعی) است؟! • روایت ریان بن صلت • بستره "النصیحة خشنة": - جاسوسی برادر زاده امام کاظم(ع) - تهمت عدم طیب مولد به امام جواد(ع) - شکایت برادر از امام رضا(ع) - معارضه های سیاسی: دیباج/ زیدالنار/ ابراهیم(قصاب) • امام رضا(ع) برای امر به معروف به روی دیگر ولایت عرضی پرداخت: - هزار دینار بدهی ابراهیم را داد... - در ماجرای شکایت فرمود: از همراهی و احسان به شما کوتاهی نمی کنم! ❗️سبک علوی و سبک اموی بردن بهشت! • روایت عمار بن ابی الاحوص • حضرت امیر(ع): فِي حَمْلِ عِبَادِ اَللَّهِ عَلَى أَحْكَامِ اَللَّهِ اِسْتِيفَاءُ اَلْحُقُوقِ وَ كُلُّ اَلرِّفْق * مطلب مرتبط: وقتی نصیحت هم خشونت می‌شود! ☑️ @m_ghanbarian
✅درباره جهش تولید با مشارکت مردم 🔹در رابطه با مردمی سازی و جهش تولید صحبت فراوان است اما اینجا به اختصار چند نکته کوتاه مرقوم می‌شود، اول اینکه این موضوع از دو منظر قابلیت پیگیری و تقویت دارد. یکی از منظر راهبردی و یکی از منظر تاکتیکی. 🔸منظر راهبردی منظر بلند مدت است و نیاز به تغییر نگرش سیاستگذار دارد. ما باید در منظر راهبردی تلاش کنیم و سازوکاری فراهم شود که مردم مشارکتشان در اقتصاد واقعی بیشتر شود. 🔹منظور از مشارکت، نرخ مشارکت فعالیت اقتصادی مرسوم نیست، منظور این است که مردم سهامدار کسب و کار محل فعالیت خود باشند، البته منظور چیزی شبیه به سهام عدالت هم نیست، چون مردم در سهام عدالت با اینکه از طریق یک دبیرخانه و به صورت غیر مستقیم تاثیراتی از جنس انتصابات و ... دارند اما همچنان تاثیر موثری بر عملکرد شرکتها ندارند، ما فکر میکنیم از طریق توسعه بخش میتوان و باید مردم را در تصمیمات کسب و کارهای محل فعالیت خود شریک کرد. 🔸مردم باید کسب و کار را از خود بدانند، تا سرنوشت کسب و کار برای آنها مهم باشد و سرنوشت آنها هم برای کسب و کار مهم باشد. 🔹در سرمايه داری همین مدل فعلی کسب و کارهایمان، تکریم انسانها اتفاقی است، اما در تعاون ما با فرایندی مواجه هستیم که انسان و کارگر در آن تکریم میشود، بنابراین از منظر راهبردی فکر میکنیم مشارکت مردم اینگونه در اقتصاد بیشتر شود و منجر به تقویت تولید و به تولید و اقتصاد کشور شود. 🔸اما از منظر تاکتیکی که از منظر نتیجه، منظر اقدامات کوتاه مدت ماست و باید بر این اساس دولت اقداماتی را در اولویت بگذارد که مردم بیشتری به سرمایه گذاری رغبت داشته باشند. مهمترین این اقدامات تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار است که انصافا در دولت، وزارت اقتصاد به سختی برای تسهیل این مجوزها جنگیده است و امسال لازم است همه دستگاههای اجرایی تا حد ممکن تعارض منافع را کنار بگذارند و دسترسی مردم به مجوزها را تسهیل کنند.  🔸برخی اقدامات دیگر مانند امتناع از تصمیمات خلق الساعه در بخشنامه ها و... یا غیر جذاب کردن بازارهای موازی تولید که بدیهی هستند و الان نیاز به پرداختن ندارد.  🔹اما اقدامات دیگری که در کوتاه مدت میتوان انجام داد این است که دولت اگر یک کیکی در اختیار دارد تلاش کند این کیک به افراد بیشتری اصابت کند. برخی اینجا یک دوگان درست میکنند که ما منابع را بدهیم به یک بخش خصوصی قوی و بزرگ بهتر نیست تا اینکه بدهیم به هزار تولید کننده خرد؟ منظور بنده ایستادن میان این دوگان نیست. 🔸منظور این است که در وهله اول باید سازوکاری پیش بینی کرد که زنجیره های تولید در کشور تکمیل شود (جایی که ارزش افزوده و ظرفیت اشتغال فراوانی دارد) و در مرحله این کیک به گستره بیشتری از کسب و کارهای کوچک و متوسط رسانده شود.  🔹بعنوان مثال اگر دولت قرار است تسهیلاتی به تولیدکنندگان بدهد باید مقرراتی وضع شود که هر کسب و کار بیش از یکبار از تسهیلات دولت استفاده نکند، مقرراتی وضع شود که بخشی از این تسهیلات حتما به مجوز اولی ها داده شود، یا کارمندان دولت و بانکها خود  از اخذ این تسهیلات ممنوع شوند تا این تسهیلات به کسب و کارهای بیشتری برسد و مردم بیشتری رغبت به حضور در تولید کشور پیدا کنند. 🔸البته همچنان تاکید میشود حرف اصلی در میان مدت همان اصلاح رویکرد راهبردی است و حتی اگر پیشنهادی اجرایی در این خصوص وجود داشته باشد، می‌توان با استفاده از ظرفیت های موجود آن را به اطلاع مسولان ذیربط رساند تا تعاون نه به عنوان ضلع سوم بلکه به عنوان ضلع اصلی اقتصاد کشور بتواند جای خود را بین مردم باز کند. ✍ سید سجاد پادام 💥 بصیر 💥 ❇️ @basire_basir ❇️
🇮🇷 ما برای جاودانه ماندنِ این عشق پاک خونِ دل‌ها خورده‌ایم 💥 بصیر 💥 ❇️ @basire_basir ❇️
9.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 سخنرانی قابل تامل حاج قاسم سلیمانی در زیر شلیک توپخانه: 👈 وجوب دفاع از جمهوری اسلامی کمتر از دفاع از حرم امام حسین (علیه‌السلام) و حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) نیست. 🇮🇷 💥 بصیر 💥 ❇️ @basire_basir ❇️
هدایت شده از محسن قنبریان
21.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 پیوند اجتماعی، زیرساختِ اِلزام است...!؟ حجت الاسلام قنبریان 💠 برشی از جلسه پانزدهم سخنرانی ظهرهای رمضان با موضوع "ولاءها و ولایت ها در قرآن"! @ali_samimi71 ☑️ @m_ghanbarian
🎙 سوال ❓برای استفاده‌ی حدّاکثر از ظرفیّت شب قدر ـ از جهت پیشرفت اخلاقیّات تهذیبی ـ چه کارهایی انجام دهیم؟ ❓مهم‌ترین آن کدام است؟ 🔈 پاسخ 👌مهم‌ترین چیزی که از روایات استفاده می‌شود، تحوّل اساسی در وجود ماست که _ آنچه خدای متعال برای ما به عنوان خوبی‌ها خواسته است را طلب کنیم، _ و انسان با آگاهی و به طور جِدّ از آنچه که خدا و اهل بیت علیهم السّلام نخواستند دور شود. این معنا بستگی دارد به درجه‌ی درک ما نسبت به آنچه از ما خواستند و نخواسته‌اند. «این اصل است» 📿 اعمال هم عمدتاً در پرتو این اصل شکل می‌گیرد که انسان بخواهد با اعمال خود در مسیر این اصل قرار بگیرد؛ «اصل ارتباط خالصانه با خدا و بندگی خالصانه کردن» 1⃣ در بین اعمالی که سفارش کرده اند، قرآن به سر گرفتن در بین جمع برای برآورده شدن حاجات مطلوبست و قطعاً اجتماع مومنین بر اساس امور دینی تاثیر خوبی در یکدیگر دارد. ☝️البته: _ انسان نباید در بین جمع توجّه کند که چه کسی چه کاره است. _ بلکه برای دیگران هم دعا کند؛ امّا لزومی ندارد در حالات و عملکردهای خود به دیگری توجّه کند. _ به حال خودش توجه داشته و این را هم در نظر بگیرد که آنچه خدا برای دیگران عنایت می‌کند به من هم بدهد و آن چیزی که من از خوبی‌ها می‌خواهم، به دیگران هم بدهد. به این امور باید عنایت داشت. گاهی این مسائل با هم خلط می‌شود. حالا دیگری گریه می‌کند من هم باید گریه کنم؟! نه، من باید بدانم حال من چیست. به عنوان مثال عرض کردم. 2⃣ دعا خیلی سفارش شده است. دعا کردن برای دیگران 3⃣و توسّل به اهل بیت علیهم السّلام در شب‌های قدر به طور اخص توجّه شده است 4⃣ و نماز خواندن که اگر کسی نماز قضا دارد در اولویت قرار دارد. 5⃣ نکته‌ی دیگری که در همین راستا به آن سفارش کردند، همین مسئله‌ی اصلاح گذشته است که در پرتو دستورات دین، انسان توجّه داشته باشد که گذشته‌‌ی خود را اصلاح کند. حقّ النّاس را به نوعی ادا کند یا لااقل محاسبه کند. محاسبه کار بسیار خوبی است که تصمیم جدّی است؛ اگر کمبودی دارد، ادا و برای آینده برنامه ریزی کند. آینده‌ی او در پرتو همین تحوّل درونی شکل می گیرد. 6⃣ خواستن عافیت در شب قدر مهم‌ترین چیزی است که با این اموری که بیان شد شکل می‌گیرد. و آن یک مفهوم عام دارد که اصلش عافیت روحی است. با لوازمی که دارد، با به کار بستن امور ایمانی این توسّلات، زمینه‌ای می‌شود که این‌ها تقویت شود. 📚 برگرفته از کتاب طریق سعادت📚 ✍کانال نشر بیانات استاد تحریری ╔═════┈┅🌙┅┈════╗ 💠@seratemostaghim_ir ╚═══════════