eitaa logo
🇵🇸شیـوه تبلیـغ و بیـان🇵🇸
51 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
47 فایل
بسـم الله الࢪحمن الࢪحیم ┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از روشنگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جریمه یک شرکت تولید ماکارونی به‌دلیل گران‌فروشی 🔹رئیس سازمان تعزیرات حکومتی: جریمه ۳۸۰ میلیارد تومانی یک شرکت تولید ماکارونی به علت گرانفروشی انجام شده است. 🆘 @Roshangari_ir 🔺 Instagram.com/roshangari04
15.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺تا حالا شده یه کاری رو انجام بدید که برخی‌ها بگن بد هست اما شما انجام بدید تا منافعش به همه مردم برسه؟ 🔹برای دیدن جواب این سوال، این فیلم رو ببینید 🆔 @Raeisi_President
هدایت شده از بیداری ملت
⭕️ آلمان خودش صادر کننده گندمه فقط ۳۰درصد گندم رو وارد می‌کنه اما اعلام کرد نونی که یک تا ۱/۵ یورو میخریم تا ده یورو گرونتر میشه تو فروشگاهها آرد نیست روغن هم کمیابه اگر هم گیربیاد روغن یک یورویی شده چهار یورو، گاز رو هم گفتن قطع می‌کنن و زمستون نمیتونیم به خونه‌های مردم گاز برسونیم 👤 🌻 خورشید خانوم🌻 🔴به پویش بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
هدایت شده از آوای معرفت
🔻 در ادبیات عرب نکات و دقائق بسیاری هست. واقعاً علوم ادبی قبلا در بین ما خیلی زیاد مطرح بوده ولی الان متأسفانه از دست ما رفته است. 🔸 یک بخشی از اعجاز قرآن، اعجاز لفظی و چینشی قرآن و حتی نحوه تعلق الفاظ به محتوا و کیفیت استخدام محتوا در قالب الفاظی خاص است که در این‌ها صدها نوع از ظرافت‌های ادبی مراعات شده است؛ 🔹 مثلا یکی از صنایع ادبی صنعت تقابل است. تقابل هم انواع دارد. تقابل در کلمه داریم، تقابل در جمله داریم؛ مثلا در ابتدای سوره هود فرمود «وَ أَنِ اسْتَغْفِرُواْ رَبَّكمْ ثمَّ تُوبُواْ إِلَيْهِ يُمَتِّعْكُم مَّتَاعًا حَسَنًا إِلىَ أَجَلٍ مُّسَمًّى وَ يُؤْتِ كلَّ ذِى فَضْلٍ فَضْلَه‏؛ و ديگر اين كه از پروردگارتان آمرزش بخواهيد سپس به درگاه او روى كنيد تا شما را از بهره‏اى نيكو تا مدتى معين بهره‏مند سازد و به هر صاحب فضيلتى فضل او را عطا كند (هود، ۳). 🔸 در این آیه با یک «ثم» بین استغفار و توبه تفاوت گذاشت تا معلوم شود استغفار و توبه دو تا مسئله هستند. در این آیه شاید یک تقابل ادبی ارائه شده است. 🔹 این طرف فرمود: «اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَيهِ»، این دو را داشته باشید؛ آن طرف ترازو را ببینید که فرمود: «يمَتِّعْكُمْ مَتَاعًا حَسَنًا إِلَى أَجَلٍ مُسَمًّى»، به تعبیری این می‌تواند جزای استغفار باشد، و دومی این است «وَيؤْتِ كُلَّ ذِي فَضْلٍ فَضْلَهُ»، این جزای توبه است؛ یعنی توبه است که استعداد را به فعلیت می‌رساند. 🔸 اگر به فعلیت رسیدن تمام استعدادهایت را می خواهی باید تا آخرین حد توبه را بروی. اگر تمتع از نعمت‌ها را می‌خواهی، این کار از استغفار می‌آید و در واقع از استغفار شروع می‌شود. 🔹 همچنین شاید اگر توبه خواستید انجام دهید، باید از استغفار شروع کنید. استغفار هم باید با شرایط باشد، بعد توبه حاصل می شود. در نتیجه رسیدن به آثار استغفار که در قرآن بیان شده است مانند رسیدن به متاع دنیا و مال و فرزند و ازدیاد قوت و ... این‌ها خواص استغفار است. 🔸 منتهی کسی بیشتر می‌خواهد «وَيؤْتِ كُلَّ ذِي فَضْلٍ فَضْلَهُ»، این برکات نتیجه توبه و بازگشت به خداست.‌ ‌ ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ 🔺 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری 🔹 @avaymarefat
هدایت شده از احمدحسین شریفی
5.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍ احمدحسین شریفی 🔻تفاوت کار و تلاش یک تیم (هر چند اندک شمار) اما «متخصص»، «کاردان»، «مسلط بر کار» و «هماهنگ» و فعالیت یک گروه «پرشمار» از «غیر متخصصان» را در این یک دقیقه می‌توان مشاهده کرد. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از افق حوزه
💠 🔻 سید بحرالعلوم رحمه الله علیه 🔸از نشانه‌هاى تکامل و عوامل رشد شخصیت ما (طلاب) مناعت طبع است یعنى از هر کس پول قبول نکنیم و در هر جا که معرکه‌اى به پاست، وارد نشویم. 📢کانال رسمی هفته‌نامه افق حوزه 🔰http://Eitaa.com/ofogh_howzah
💠 بیانات حضرت آیت اللَّه‏ خوشوقت ره 🔴 گاهی انگشت روی چیزی می‌‌گذارد كه نكته‌ی اساسی است؛ مثل وهابی‌ها. انگشت روی این موضوع گذاشته‌اند که وقتی ، دیگر ندارد. اگر ص هم باشد، همین‌طور است. این را جا انداخته‌اند. پیامَد این است. دیگر افراد به نمی‌روند و و نمی‌سازند. آن‌وقت كم‌كم فراموش می‌‌شود و از بین می‌‌رود. این سر و صدایی كه می‌‌بینید در مدینه‌ی طیِّبه هست، از سنّی‌های غیر وهابی است؛ و الّا وهابی، ص را می‌‌داند. ما وقتی زیارت نكردیم و گفتیم شرک است، احترامش از بین می‌‌رود؛ اعتماد به او از بین می‌‌رود؛ از او فاصله می‌‌گیریم و دیگر از بین می‌‌رویم. چنین كاری كردند. 🔰کانال رسمی حضرت آیت اللَّه‏ خوشوقت تهرانی (ره) 🆔 @Khoshvaght_ir
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
✍️ آیت‌الله جوادی آملی و آنه‌ماری شیمل! مسئله این است حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا پی سپار، مسئول مرکز ترجمه و میز اروپا-امریکا پژوهشگاه مطالعات تقریبی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مطلبی اینگونه آورده است:🔻 ◻️ آیا می‌دانید در حال حاضر چند کتاب درباره اسلام، قرآن، علوم قرآنی و حدیث، فقه اسلامی و تاریخ اسلام به زبان انگلیسی نوشته و یا ترجمه شده و در دسترس مخاطبین در سطح جهان قرار دارد؟ یک جستجوی ساده در موتور جستجوی گوکل بوکس (Google books) نشان میدهد کلمات فوق در عنوان یا متن چه تعداد کتاب انگلیسی بکار رفته است: کلمه اسلام به انگلیسی در عنوان یا متن بیش از سی میلیون (۳۰,۰۰۰,۰۰۰) کتاب کلمه قرآن با نگارش های مختلف به انگلیسی در عنوان یا متن بیش از (۱۰,۳۰۰,۰۰۰) کتاب ... آیا می دانید سهم علمای ما در ایران و عراق در این حجم وسیع کتب اسلامی به زبان انگلیسی بسیارناچیز و غیر قابل ذکر است؟ آیا می دانید که بسیاری از نویسندگان کتب اسلامی به زبان انگلیسی که به عنوان اسلام شناس در دنیا مطرح هستند و از نظر علوم اسلامی هم با علما و فضلای ما قابل مقایسه نیستند بسیار شناخته شده تر از امثال آیت الله جوادی آملی و علامه محمد تقی جعفری هستند؟ برای روشن شدن عمق فاجعه دوباره یک جستجوی ساده، این بار در موتور جستجوی گوگل، نشان می دهد که نام "آنه ماری شیمل" و "ویلیام مونتگمری وات"، دو اسلام شناس غربی، با حروف لاتین به ترتیب یک میلیون و چهارصد هزار بار (۱۴۰۰۰۰۰) و دو میلیون و نهصد هزار بار (۲۹۰۰۰۰۰) در صفحه های اینترنت بکار رفته است ولی نام آیت الله عبدالله جوادی به لاتین فقط نود و چهار بار(۹۴)؛ در حالی که از نظر علوم اسلامی و قرانی آیت الله جوادی آملی کجا و آن حضرات کجا! نتیجه این کم کاری این شده که تشنگان معارف اسلام در دنیا در شکل و شمایل و قالبهای فهم اسلام شناسان غربی با اسلام، قران، فقه و کلام آشنا شده و دیگر علمای ما را به عنوان سخنگوی اسلام نمی شناسند. در بحث تقریب مذاهب و وحدت اسلامی نیز مسئله دقیقا همین است. نویسندگان غربی که دیدگاهایی غیر از ما در خصوص وحدت و اختلاف امت اسلامی دارند تاکنون بواسطه زبان انگلیسی ایده های خود را در این حوزه به مخاطبین خود در سراسر دنیا القا کرده اند درحالی که ما در مجمع تقریب مذاهب به سایت و آثار فارسی و عربی اکتفا کرده و ایده های خود را حداکثر برای مخاطبین فارسی و کشور های عرب منطقه بطور مکرر بازنویسی می کنیم؛ مخاطبینی که چه در جبهه موافق و چه مخالف، گوش هایشان از این مطالب پر بوده و چندان بر آن وقعی نمی نهند. تا کی نسبت به آثار و نتایج عظیم تالیف و ترجمه آثار اسلامی و ایده های وحدت اسلامی به زبان انگلیسی غفلت می کنیم. اگر این آثار به زبان انگلیسی در دنیا منتشر شود به علت اینکه عمده تحصیل کردگان کشور های دنیا با این زبان آشنا هستند چنانچه به این آثار علاقمند شوند بطور خودکار آنها را به زبانهای کشور خود نیز ترجمه می کنند و بدین ترتیب ایده ها و آثار اسلامی و وحدت در سراسر دنیا و در دانشگاه های مختلف نفوذ کرده و علما و فضلای ارزشمند ما به عنوان مرجع علمی و سخنگوی قابل اعتنا در این خصوص مطرح می شوند. آنگاه "آیت الله جوادی آملی" در جایگاه خویش می نشیند و "آنه ماری شیمل" در جای خویش، و دیگر مسئله ای نیست. @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
هدایت شده از مفاخر
💠 یکی از حوادث مهم جنگ احد ✍ از حوادث مهمّ و نادر، که محدّثان و مورّخان اهل سنّت و شیعه از جنگ احد نقل کرده اند، این است که در وضعیّت سخت و آنگاه که عقب نشینی و فرار اصحاب رسول خدا (ص) به وقوع پیوست، گروهی از مشرکین به قصد جان رسول خدا (ص) به آن حضرت یورش بردند. رسول خدا به امیر مؤمنان دستور داد «احمل علیهم فَفَرِّقهم»؛ «از حمله آنان جلوگیری کن». امیر مؤمنان حمله کرد، تعدادی از آنها را کشت و برخی را مجروح کرد و بقیّه متفرّق شدند. بلا فاصله گروه دیگر حمله کردند. باز رسول خدا (ص) فرمود: «یا عَلِی احمل عَلَیهم فَفَرِّقهم». ✅ این موضوع تکرار شد و امیر مؤمنان علی (ع) در هر حمله گروهی را می کشت یا مجروح می ساخت. در این میان شمشیر آن حضرت شکست و به سوی رسول خدا (ص) برگشت و عرض کرد یا رسول اللّه انسان با شمشیر می جنگد و اینک شمشیر من شکست. رسول خدا شمشیر خود «ذوالفقار» را به علی (ع) داد و او با همین شمشیر از رسول خدا (ص) دفاع می کرد و دشمن را پراکنده می نمود. تا اینکه جراحات فراوانی بر پیکرش وارد شد، به حدّی که قیافه اش شناخته نمی شد. جبرئیل نازل شد و به رسول خدا (ص) عرض کرد: «هذه المواسات»؛ این است عالیترین نمونه مواسات که علی انجام داد. 🌷 رسول خدا فرمود: «إنَّهُ مِنِّی وَ أَنَا مِنْهُ»؛ «او از من است و من از او.» جبرئیل عرض کرد: «وَ أَنَا مِنْکُما»؛ «من هم از شمایم.» در اینجا بود که صدای منادی در فضا پیچید: «لا سَیفَ اِلاّ ذُوالْفِقار وَلا فَتی اِلاّ عَلِیّ». شمشیرى چون ذوالفقار و جوانمرد و شجاعى چون على (ع) وجود ندارد. 📚 ابن هشام، سیره، ج3، ص43 ؛ / ابن اثیر، تاریخ، ج2، ص107 ؛ / طبری، تاریخ، ج2، ص377، http://eitaa.com/joinchat/2697003010C86ca0b02c5
7.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
*چرا بر و بر نگاه می کنید! وقتی دارند به نظام فحش میدن؟پاشید جواب بدید ، این نظام به خدا مظلومه...؟؟!!*
هدایت شده از جهادتبیینی
📆۸‌ ماه شوال سال ۱۳۴۴ق 🗓تخریب حرم ائمه در بقیع 💠رهبرانقلاب ‼️اینکه در میان مجموعه مسلمانان و امتداسلامی کسانی پیدا شوند که با افکار پلید و متحجر و عقبمانده و خرافی خود، تجلیل از بزرگان و برجستگان و چهره های نورانی صدر اسلام را شرک بدانند، کفر بدانند؛ واقعا این مصیبتی است. اینها همان کسانی هستند که گذشتگانشان قبور ائمه (علیهم السلام) را در بقیع ویران کردند. آن روز که در دنیای اسلام، از شبه قاره‌ی هند گرفته تا آفریقا، علیه اینها قیام کردند، اگر اینها جرات میکردند، قبر مطهر پیغمبر را هم ویران میکردند، با خاک یکسان میکردند. ببینید چه فکر باطلی، چه روحیه‌ی پلیدی، چه انسانهای بداندیشی، احترام به بزرگان را اینجوری بخواهند نقض کنند و هتک کنند و این را جزو وظائف دینی بشمرند! در آن وقتی که اینها بقیع را ویران کردند، این را بدانید؛ سرتاسر دنیای اسلام علیه‌ی اینها اعتراض کرد. از شرق جغرافیای اسلام - از هند - تا غرب جغرافیای اسلام، علیه اینها بسیج شدند. اینها به عنوان اینکه این کارها پرستش است، این اقدامهای خبیث را میکنند! رفتن سر قبر یک انسانی و طلب رحمت کردن برای او از خدای متعال، و طلب رحمت کردن برای خود در آن فضای معنوی و روحانی، شرک است؟ شرک این است که انسان بشود ابزار دست سیاستهای اینتلیجنس انگلیس و سی. آی. ای آمریکا و با این اعمال، دل مسلمانان را غمدار کند، آزرده کند. اینها اطاعت و عبودیت و خاکساری در مقابل طواغیت زنده را شرک نمیدانند، احترام به بزرگان را شرک میدانند! ۹۲/۲/۱۶ @Jahade_tabeini