هدایت شده از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران
🔰 راهپیمایی ۱۵ خرداد در #ورامین
♦️زمان: دوشنبه۱۵ خرداد ساعت ۱۰ صبح
♦️مسیر راهپیمایی: از میدان امام حسین(علیه السلام) به سوی مصلای صاحب الزمان(عجل الله فرجه)
♦️#سخنران:
دکتر احمد وحیدی وزیر محترم کشور
🔹با حضور شخصیت های کشوری و استانی
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ورامین
#لطفا_اطلاع_رسانی_گردد
@shoraostantehran
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴بیحجابی و سلامت روان اجتماع!
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔻چند روزی است که کلیپی از سخنرانی جناب دکتر خدایاریفرد، در دفاع روانشناسانه از بیحجابی در حال پخش است.
همه سخن وی این است:
«تا زمانی که کسی با چادر و روسری میآید، این خودش است و کسی که بدون چادر و بدون حجاب میآید این هم «خودش» است و این، برای سلامت روان اجتماع بیشتر به نفع جامعه است تا اینکه یک چیز دیگری از خودمان به نمایش بگذاریم.»
روح استدلال این استاد محترم این است که حکومت باید اجازه دهد مردم آنگونه که هستند در انظار عمومی ظاهر شوند و الا اگر آنها را بر غیر خواستهشان اجبار کند، نه تنها هرگز موفق نخواهد شد، سلامت روان اجتماع را نیز به خطر خواهد انداخت!
🔸در این رابطه چند سؤال از این استاد محترم میپرسم:
1⃣به چه دلیل اگر هر کس آنگونه که شخصاً دوست دارد، در انظار عمومی ظاهر شود، سلامت روان «جامعه» تأمین میشود؟ آیا اگر کسی صرفاً بر اساس خواستههای شخصی خود در جامعه ظاهر شود و هیچ احترامی برای دیگران و هنجارهای آنان قائل نباشد، اساساً جامعهای باقی میماند که شما از سلامت روان آن سخن بگویید؟
2⃣انسانها را تا کجا مجاز میدانید «همانگونه که هستند» در اجتماع ظاهر شوند؟ آیا جنابعالی به عنوان یک روانشناس، برای این خودگرایی و فردگرایی در عرصه زیست اجتماعی حد و مرزی قائل هستید؟ آیا در همه عرصهها، توصیه روانشناختی جنابعالی این است که برای تأمین سلامت روان جامعه، افراد لازم است آنگونه که هستند ظاهر شوند؟ مثلا در رانندگی، در عمل به مقررات اجتماعی، قوانین مدنی، جزایی، کیفری و امثال آنها نیز همین توصیه را دارید؟ اگر خیر، چرا؟ چه تفاوتی میان آن قوانین و هنجارها با قانون حجاب وجود دارد؟
3⃣این مبنای روانشناختی جنابعالی چه نسبتی با توصیههای اخلاقی و هنجارهای اجتماعی اسلام دارد؟
4⃣آیا اگر هر کسی همانگونه که هست و همانگونه که دوست دارد در اجتماع ظاهر شود، نظم و انضباط و حقوق اجتماعی تأمین میشود؟ اگر خواست کسی با خواست شما در تعارض بود، حق تقدم با کدامیک است؟ اگر کسی دوست داشت که به هنگام رانندگی مرتب بوق ماشین خود را آن هم با صدایی گوشخراش به صدا درآورد، آیا دیگران حق دارند که جلوی او را بگیرند یا خیر؟ آیا اگر جلوی او گرفته شود، سلامت روان او به خطر نمیافتد؟ اگر فی المثل دانشجوی شما دوست داشت با رکابی و شلوارک و قلیان در کلاس شما حاضر شود، آیا شما به او اجازه میدهید؟
5⃣آیا از منظر روانشناسی جنابعالی، انسانها هیچ وظیفهای نسبت به دیگران و نسبت به جامعه ندارند؟ فقط و فقط باید «آنگونه که هستند» ظاهر شوند؛ حتی اگر به قیمت ایجاد بیثباتی خانوادگی دیگران تمام شود؟ آیا آدمیان نسبت به هنجارهای اجتماعی هیچ مسئولیتی ندارند؟
6⃣اگر خواستههای فردی کسی، نه تنها هیچ سود و منفعتی برای جامعه نداشته باشد؛ بلکه آسیبهای جنسی و جسمی هم بر جامعه وارد کند باز هم سلامت روان اجتماع را در آن میبینید که هر کس خودش باشد؟
🔹و دهها پرسش دیگری که «این زمان بگذار تا وقت دگر.»
#علوم_انسانی
#حجاب
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
9.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مثل او پیدا نمی کنید!
⬅️ ...خیال نکنیم هر چه ما می فهمیم، حتما او هم باید مثل ما بفهمد و عمل کند، این خطر دارد!
🔺بیانات علامه مصباح یزدی (قدس سره) درباره نعمت رهبری و ضرورت اطاعت از ایشان، ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
#رهبر_معظم_انقلاب
عضویت در کانال
📱 @mesbahyazdi_ir
هدایت شده از افق حوزه
💠 مقابله با بهائیان
🔹 مرحوم حاج شیخ حسن نوری از مرحوم حاج احمد خادمی نقل کرد: در بروجرد زمانی که آقای بروجردی در آنجا ساکن بودند، چند نفر بهایی سکونت داشتند و مردم را گمراه میکردند.
🔸 مرحوم آقای بروجردی از متصدّیان وقت در آن شهر خواستند که آنها را بیرون کنند، متصدّیان کوتاهی کردند. ایشان مایل نبود برای جلوگیری به تهران متوسّل شود.
🔹 مرحوم آقای بروجردی به عنوان اعتراض از شهر خارج شدند، مردم تظاهرات کردند و شهر به هم ریخت. بهائیان شبانه از ترس جان خود از شهر فرار کردند.
🔸 مرحوم آقای بروجردی بعد از آنکه به شهر بازگشتند، فرمودند: چون جمعی را اضلال کردهاند و افکار عدّهای از مردم تحت تأثیر شبههپراکنیهای آنان شده است، این اقدام کافی نیست، لذا وظیفه خود تشخیص دادند که برای پاسخ به شبهات آنان یک ماه رمضان درباره امام زمان (عج) منبر بروند. آن بحثها زمینهای شد برای تألیف کتاب «منتخب الأثر» جناب آقای صافی.
📚 جرعهای از دریا [آیةالله شبیری زنجانی] ؛ ج ۲ ص ۵۷۸
📢کانال رسمی هفتهنامه افق حوزه
🔰https://eitaa.com/joinchat/2004287493Cf5efeeb593
هدایت شده از ویکی فقه؛ دانشنامه علوم اسلامی
7.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #کلیپ | عنایت خاص حضرت امیرالمؤمنین علیهالسلام به یک هتاک ناصبی
🎙 آیت الله العظمی بهجت علیه الرحمة
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
به #ویکیفقه بپیوندید👇
🆔 @wikifeqh
هدایت شده از خبرگزاریبسیج(ورامین)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 «سیامین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج»
🔶 برای اطلاعات بیشتر عدد ۱ را به سامانه پیامکی ۶۶۰۰۰۵ ارسال نماید.
🔹هر فردی هر میزان با قرآن آشناست می تواند در این مسابقات شرکت کند، حتی برای کسانی که فقط با روخوانی آشنا هستند.
🔸در رشته حفظ نیز راه برای همه کودکان باز است حتی اگر ۵ آیه حفظ باشند!
🎊 لینک ثبتنام
event.Quranbsj.ir
#مسجد_پایگاه_قرآن
#مسابقات_قرآن_بسیج
🔶 خبرگزاری بسیج ورامین
👈 عضو شوید
https://eitaa.com/joinchat/3144876455Cac62edae00
هدایت شده از علیرضا پناهیان
9.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌حوزۀ علمیه، محل رشد تفکر و عقلانیت
🔹هر جوان و دانشجویی که دنبال ذهن ورزیده، عمیق و دقیق است، دروس طلبگی بخواند!
🔹اصول فقه یعنی اصول فهم! و حتی برای کسانی که نمیخواهند آخوند شوند هم، بسیار مفید است!
🔹چرا قدیم در ۱۴ سالگی مجتهد میشدند؟ زیرا فکرها از آغاز ۷سالگی در حوزه پرورش مییافت، نه مدارس حفظ محور!
👈 مکتب امام صادق، یعنی مکتب خوشفهمی!
⚠️ آخرین مهلت پذیرش حوزۀ دارالحکمه با تولیت علیرضا پناهیان👈
📎 darolhekmah.ir/news/13259
#تصویری
@Panahian_ir
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴ایمانستیزی و امیدسوزی؛ دو هنر اصلی مدعیان روشنفکری
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔻در تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد فرصتی شد، مطالب نوشتاری یک ماه گذشته پارهای از مدعیان روشنفکری و «غربزدگان وطنی» را مرور کردم. مع الاسف، حتی یک تحلیل امیدآفرین و یک خبر مثبت از موفقیتهای کمنظیر ملی و بینالمللی جمهوری اسلامی در ماههای اخیر، در نوشتهها و مطالبی که به صورت روزانه منعکس میکنند، دیده نشد!
🔻دو نقطه مشترک همه نوشتهها و گفتههای آنان عبارت بود از: «ایمانستیزی» و «امیدسوزی».
🔷توضیح آنکه:
مهمترین مفاهیم و محورهایی که در منابع خبری و کانالهای اطلاعرسانی این دسته از تحصیلکردگان کشور مشاهده شد را میتوان در مفاهیم و محورهای زیر خلاصه کرد:
یک. القای «یأس» و «ناامیدی» و حتی «ناتوانی» به مخاطبان با ترفندهای مختلف؛ تا جایی که بعضاً با صراحت مردم ایران را مردمی «ریاکار»، «بیدین»، «دچار فقر روحی و معنوی» معرفی میکنند.
دو. القای «بنبست» سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و «بحرانی دانستن» شرایط کشور؛
سه. تأکید بر ضرورت «ارتباط با آمریکا» به عنوان تنها راه خروج کشور از بحران!
چهار. تخطئه هر گونه توانایی و پیشرفت و تمسخر تلاش دولت در برقراری روابط تجاری و اقتصادی و فرهنگی با کشورهای همسایه و غیرغربی؛
پنج. ارائه «تفاسیر لیبرالیستی و تساهلی از دین و ارزشهای دینی»: و تخطئه التزام به ارزشهای اجتماعی اسلام؛
شش. «نفرتپراکنی» علیه مدافعان انقلاب و معتقدان به ارزشهای اسلامی؛
هفت. دفاع روشنفکرانه از اغتشاشگران و قاتلان نیروهای امنیتی؛
هشت. قلمفرسایی علیه حکم قصاص و مواجهه قانونی با هنجارشکنان؛
نه. تشویق دختران و زنان به «برهنگی» و «تننمایی» و «هنجارشکنی عمومی»؛
ده. دعوت به «رقص» و «موسیقی در ملأ عام» و سایر رفتارهای هنجارشکنانه؛
یازده. توصیه به زوجین برای دوری از خانه و خانواده و اصالت دادن به آزادیهای فردی؛
دوازده. تبلیغ و تئوریزه کردن «آنارشیسم سیاسی» و سخن گفتن در مزایای «بیدولتی» و «نافرمانی مدنی».
#روشنفکری
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از پاسدار انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از کانال رسمی حضرت آیت الله خوشوقت تهرانی ره
87.08.16.mp3
3.96M
🔊 بیانات مرحوم حضرت آیت اللَّه خوشوقت ره
📖#يَا_إِلَهِي_لَوْ_بَكَيْتُ_إِلَيْكَ_حَتَّى_تَسْقُطَ_أَشْفَارُ_عَيْنَيَ...
📌#شرح_دعای_16 #صحیفه_سجادیه (#فراز30)
⬅️#امام سجاد ع #خطرات_گناه، #قباحت_گناه، #زشتی_گناه و تمام #آثار_منفی_مادی و #معنوی گناه را در این چند جمله برایمان #ترسیم فرمودند و #مجسّم کردند
📌اگر #انسان #یک_گناه انجام داد و بعدش در #تمام_عمر #سجده کرد، #گریه کرد، #خاک خورد، #آب_گلآلود خورد، هیچکدام اینها #جبران آن یکدانه گناه را نخواهد کرد
🔰کانال رسمی حضرت آیت اللَّه خوشوقت تهرانی (ره)
🆔 @Khoshvaght_ir