eitaa logo
🇮🇷بازگشت از نیمه راه🇮🇷
683 دنبال‌کننده
46.4هزار عکس
32.2هزار ویدیو
102 فایل
ارتباط با ادمین @shahed45
مشاهده در ایتا
دانلود
ما که داریم میریم برقاررو خاموش کردم کلیدم میزارم بالای در 🌷🕊 ☫ @bazgashtaznimehraheitaa.com/bazgashtaznimehrah👈ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗳 رستم قاسمی: به رد صلاحیتم اعتراضی نمی‌کنم چون کاری نمی‌شود کرد 🌷🕊 ☫ @bazgashtaznimehraheitaa.com/bazgashtaznimehrah👈ایتا
💰مالیات جدید در راه است 🔹نمایندگان مجلس طی روز گذشته کلیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه را تصویب کردند که از این پس طبق مدت تملک، اگر فردی طلا، ارز، مسکن و خودرو خریداری و سپس اقدام به فروش آن کند، باید از محل سود این معامله، بخشی را به عنوان مالیات پرداخت کند 🌷🕊 ☫ @bazgashtaznimehraheitaa.com/bazgashtaznimehrah👈ایتا
🔻خاتمی: جمهوریت نظام مورد تهدید جدی قرار گرفته است!‌ ‌ 🔹هیچ جریانی با هر وابستگی و رویکردی که دارد نمی‌تواند و نباید نسبت به این خطر بزرگ بی‌تفاوت باشد!‌ 🔹سیدمحمد خاتمی در پیامی به دومین کنگره سراسری حزب توسعه ملی ایران اسلامی تصریح کرد: “مهم‌تر و تأسف آورتر از محروم ماندن بخش‌های مهمی از جامعه و جریان‌های مختلف از داشتن نامزد مطلوب خود آن است که میزان بودن رأی مردم و مبنا بودن آن برای نظام سیاسی نفی می‌شود.‌” ‌ ‌🌷🕊 ☫ @bazgashtaznimehraheitaa.com/bazgashtaznimehrah👈ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 : ➖ مسئله اصلی مردم بیکاری ومعیشت ومافیای واردات است 🔘 مسئله‌ی اصلی مردم سیاستهای غلطی است که فلان جوان مبتکر را که میتواند کار انجام بدهد، مأیوس میکند. 🌷🕊 ☫ @bazgashtaznimehraheitaa.com/bazgashtaznimehrah👈ایتا
📸 رهبر انقلاب: ⚫️مسئله‌های اصلی کشور است؛ نه ارتباط با این دولت و آن دولت 🔘 مردم دنبال مدیر قوی و کارآمدند، نه اسامی و جناح‌ها ✍ مدیر قوی وقتی ورود می کند ورد صلاحیت می شود عرصه برای مدیران نالایق مهیا می شود، و مردمی که می خواهند به تکلیف شرعی و عرفی خود عمل کنند نمی دانند چه باید بکنند. 🌷🕊 ☫ @bazgashtaznimehraheitaa.com/bazgashtaznimehrah👈ایتا
✍ توجه کردید از سه روز پیش که آیت الله رئیسی دستور به دادستان دادند در قضیه قطعی برق ورود کنند برق محل کار بنده و منزلم دو روز است دیگه نمی رود از خیلی ها پرسیده ام آنها هم عنوان کردن برق آنها هم نرفته ... نتیجه ای که ما گرفتیم تمام علل قطعی دروغی بیش نبوده و یک خرابکاری بوده و دادستان انشاالله تا مشخص شدن علل قطعی برق به تحقیقات خود ادامه دهد تا خائنین رسوا شوند. 🌷🕊 ☫ @bazgashtaznimehrah
🔘 احمد علیرضابیگی : فرمایشات رهبری فصل الخطاب است احمد علیرضا بیگی، رییس ستاد انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد نوشت: ▫️فرمایشات رهبری فصل الخطاب است انتخابات پرشور دشمن را مایوس ودوستان را دلگرم می کند بطور قطع و یقین دشمن را شاد نخواهیم کرد. 🌷🕊 ☫ @bazgashtaznimehraheitaa.com/bazgashtaznimehrah👈ایتا
🇮🇷بازگشت از نیمه راه🇮🇷
🔘 احمد علیرضابیگی : فرمایشات رهبری فصل الخطاب است احمد علیرضا بیگی، رییس ستاد انتخاباتی محمود احمد
✍واکنش علیرضا احمدی نژاد(فرزند آقای احمدی نژاد) به اظهارات آقای دکتر احمد علیرضا بیگی ۰۰۰ نظرشخصی ایشون محترم ، اما نظر دکتر احمدی نژاد همان است که بیش از ۸ بار گفته اند. 🌷🕊 ☫ @bazgashtaznimehraheitaa.com/bazgashtaznimehrah👈ایتا
🇮🇷بازگشت از نیمه راه🇮🇷
⚫️ #شورایی_فراتر_از_قانون۰۰۰ ✍لطفا"دیدگاههای خود را درمورد شورای نگهبان بیان کنید. 🌷🕊 ☫ @bazgasht
💠 💠 ( ) 🚩🏳 : ( ۰۷ ۱۴۰۰ ) 🚩🏳 〰️〰️ ( ۱۶ ۱۴۴۲/۱۰/۱۶ ) 🚩🏳 〰️〰️ ( 26 2021/05/26 ) 🇮🇷ألـلَّـھُم ؏َـجِّل ْلِوَلیِڪْ ألْفَـرج🇮🇷 🇮🇷بازگشت ازنیمه راه🇮🇷
🏴وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) راتسلیت میگوئیم🏴 🌷🕊 ☫ @bazgashtaznimehrah
38.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 دکتر احمدی‌نژاد به ملت بزرگ ایران درباره تصمیم شورای نگهبان_۱۴۰۰/۳/۵ 🌷🕊 ☫ @bazgashtaznimehraheitaa.com/bazgashtaznimehrah👈ایتا
🇮🇷بازگشت از نیمه راه🇮🇷
🎥 #پیام_تصویری دکتر احمدی‌نژاد به ملت بزرگ ایران درباره تصمیم شورای نگهبان_۱۴۰۰/۳/۵ 🌷🕊 ☫ @bazgashta
🎥 پیام تصویری دکتر احمدی‌نژاد به ملت بزرگ ایران؛ 🔻کوتاه نمی آیم 🔸شما شاهد بودید که مردم ازماهها قبل برای حضورمن درخواست می کردند وگستره درخواست ها آن چنان وسیع بودکه نمی توانستم پاسخ منفی بدهم. 🔹دروزارت کشوراعلام کردم دوبار بدون ارائه هیچ دلیلی رد صلاحیت شدم اما به خاطر شرایط کشور واحترام به مردم سکوت کردم. اعلام کردم که اگر ردکنید قطعا شرکت نخواهم کرد،‌ به رسمیت نخواهم شناخت و ازکسی حمایت نخواهم کرد. 🔸دیدیم دراعلام اسامی یک فهرست یک طرفه راجلوی مردم گذاشتند ویک سرخوردگی عمومی ایجاد شد. 🔹من ازآنها می خواهم سوال کنم به چه دلیل مرا ردکردید؟ مگر من سواستفاده کردم؟ دوبار بارای بالای مردم مسوولیت اداره کشوربه عهده من گذاشته شد.دردفاع ازحقوق ملت کم گذاشتم؟ 🔸آیا گسترده ترین برنامه های زیربنایی وعمرانی دردوره من اجرا نشد؟ارتباطات خادمان بامردم احیانشد؟ 🔹آیا ماارزشهای انقلاب راسردست نگرفتیم؟ پاک دست نبودیم؟آیا درمناسبات خارجی عزت مردم راحفظ نکردیم؟ 🔸این کاربزرگترین ظلم بود.باید دربرنامه زنده تلویزیون با حضورمن بیایندبگویند چرا مرا ردکردند. ۱۴۰۰/۳/۵ 🌷🕊 ☫ @bazgashtaznimehraheitaa.com/bazgashtaznimehrah👈ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 آبروی جمهوری اسلامی را در دنیا بردند؛ ما اهل اغتشاش نیستیم تنها سلاح ما رای ندادن است! ➖ میدان ۷۲ / تهران 1400/3/3 🌷🕊 ☫ @bazgashtaznimehraheitaa.com/bazgashtaznimehrah👈ایتا
🇮🇷بازگشت از نیمه راه🇮🇷
🔴 آبروی جمهوری اسلامی را در دنیا بردند؛ ما اهل اغتشاش نیستیم تنها سلاح ما رای ندادن است! ➖ میدان ۷۲
سلام بعلت درخواست زیاد دوستان ویدیوی صحبتهای یکی از هواداران آقای احمدی نژاد را در میدان ۷۲ نارمک بدون هیچگونه سانسوری به نمایش گذاشتیم و تا لحظاتی دیگر پاسخ این هوادار را هم به نمایش خواهیم گذاشت و ... 🌷🕊 ☫ @bazgashtaznimehrah
25.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 پاسخ نبی الله کربلائی حسینی؛ (ازهواداران آقای احمدی نژاد) 🔻شما چطور ولایتمدارانی هستید که حرفهایم را تقطیع و وارونه نمایی کردید و خوراک رسانه ای دادید به دشمنان نظام 🌷🕊 ☫ @bazgashtaznimehraheitaa.com/bazgashtaznimehrah👈ایتا
🔻ادامه حدیث که در تابلوی رهبری جا افتاده است: «و زمامداران اصلاح نمی‌شوند جز با استقامت مردم» 🔸حدیث کامل از مولا علی علیه السلام به این صورت است: 🔹فَلَیسَتْ تَصْلُحُ الرَّعِیةُ إِلَّا بِصَلَاحِ الْوُلاَةِ، وَ لَا تَصْلُحُ الْوُلاَةُ إِلَّا بِاسْتِقَامَةِ الرَّعِیةِ 🔸پس رعیت اصلاح نمی‌شود جز آن که زمامداران اصلاح گردند، و زمامداران اصلاح نمی‌شوند جز با استقامت مردم.. 📚 خطبه ۲۱۶ نهج البلاغه 🌷🕊 ☫ @bazgashtaznimehraheitaa.com/bazgashtaznimehrah👈ایتا
🔴 نقدی بر کارکرد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری إِنْ أُرِیدُ إِلَّا الْإِصْلَاحَ مَا اسْتَطَعْتُ وَمَا تَوْفِیقِی إِلَّا بِاللَّهِ عَلَیهِ تَوَکلْتُ وَ إِلَیهِ أُنِیبُ اعضای محترم شورای نگهبان قانون اساسی ایدهم الله تعالی بعد از تحیت و احترام؛ بی تردید یکی از حساس‌ترین کارکردهای شورای نگهبان اجرای بند ۹ اصل ۱۱۰ قانون اساسی است. این بند چنین مقرر داشته است: «صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری از جهت دارا بودن شرایطی که در این قانون می‌آید باید قبل از انتخابات به تأیید شورای نگهبان و در دوره اول به تأیید رهبری برسد». حساسیت موضوع، ناشی از نگرش و فهم شورای نگهبان از این وظیفه خطیر است که با تحولات زمان و فاصله از آغاز انقلاب اسلامی و استقرار جمهوری اسلامی این حساسیت خیلی بیشتر شده است. آنچه به عنوان شرایط ریاست جمهوری در قانون اساسی آمده است و در اصل ۱۱۰ تصریح شده که در این قانون می‌آید، حصر شرایط مذکور را افاده می‌نماید. همان شرایطی است که در اصل ۱۱۵ قانون اساسی ذکر شده است: «رئیس جمهور باید از میان رجال مذهبی و سیاسی که واجد شرایط زیر باشند، انتخاب گردد: ایرانی الاصل، تابع ایران، مدیر و مدبر، دارای حسن سابقه و امانت و تقوا، مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور». کارکرد شورای نگهبان فقط تطبیق این شرایط بر داوطلبان ریاست جمهوری است، بر این شرایط هم نمی‌توانند چیزی اضافه کنند یا کاهش دهند. بدیهی است که اعمال هر اصلی از اصول قانون اساسی باید با سایر اصول هماهنگ باشد و به قانون اساسی به‌مثابه یک کل واحد نگریسته شود. به‌طور مثال چگونگی بررسی و احراز صلاحیت داوطلبان نباید با اصل ششم قانون اساسی که اداره امور کشور را به اتکای آرای عمومی از طریق انتخابات از جمله انتخاب رئیس‌جمهور می‌داند، معارض باشد و یا با اصل ۱۱۴ که رئیس‌جمهور را با رأی مستقیم مردم قابل انتخاب می‌داند، منافات پیدا کند. به‌عبارت‌دیگر نباید احراز صلاحیت مرحله‌ای از گزینش و انتخاب قبل از انتخاب مردم باشد و حق رأی مردم را سلب کرده یا انتخاب مستقیم آنان را مخدوش سازد. متأسفانه به نظر می‌رسد شورای نگهبان به این رویکرد گرایش یافته است، چنانکه گاهی نامزدهای ریاست جمهوری به‌عنوان محصولات شورای نگهبان توصیف‌شده و از گارانتی و تضمین‌های بعد از تولید یاد می‌شود که این تشبیه نسبت به جایگاه ریاست جمهوری و حق مردم بسیار موهن است. اخیراً که شورای نگهبان با استنباط از سیاست‌های کلی انتخابات مبادرت به وضع آیین‌نامه یا دستورالعمل نموده است، با تأکید بر نقدهای متعددی که از سوی جامعه حقوقی کشور بر این دستورالعمل وارد شده است، مع‌الوصف ازآن‌جهت که این دستورالعمل به شفافیت برخی ضابطه‌های کلی و مجمل اصل ۱۱۵ می‌توانست بیانجامد، گام مثبتی قابل توصیف و تلقی بود. چرا که با فهم از سیاست‌های کلی انتخابات، نظر رهبری معظم انقلاب اعلام ضوابط اعمالی از سوی شورای نگهبان بوده است، چون که معیارهای اعمالی اعلام نمی شده است، که مهم‌ترین آن فهم مصادیق رجال سیاسی و مذهبی است که ظرف کلی و اساسی داوطلبی محسوب می‌شود. شورای نگهبان با اعلام معیارهای رجال سیاسی و مذهبی، تشخیص مدیریت و امانت‌داری از مجاری مشاغل و مسئولیت‌های تعریف‌شده در دستورالعمل در واقع روش بررسی صلاحیت‌ها را به افکار عمومی اعلام و نسبت به اجرای آن تعهد ایجاد کرده است. به‌بیان‌دیگر هر کس که ضابطه‌های ذکر شده در دستورالعمل اعلامی شورا را دارا باشد، رجل سیاسی و مذهبی و بالطبع مدیر و امین محسوب می‌گردد و با تحقق این سوابق نمی‌توان فردی را فاقد صلاحیت یا صلاحیت او را غیر محرز یا غیرقابل احراز دانست. اگرچه برخی از ضابطه‌ها مانند سن افزون بر فهم عرفی از ملاک‌های تعیین‌شده در قانون اساسی است و بر طبق تفسیرهای عملی شورا، خلاف قانون اساسی می باشد، مع‌الوصف ردصلاحیت اشخاصی که ضابطه‌های مزبور را داشته‌اند خلاف مبنا و نظر شورا و نقض غرض از اقدام به صدور دستورالعمل و هزینه‌های ناشی از آن است. شورای نگهبان در نگرش خود به امر بررسی صلاحیت باید تجدیدنظر نموده و از اینکه اعمال این وظیفه و کارکرد ولایت مطلقه بر مردم و جامعه قلمداد شود، اجتناب فرمایند چرا که برخلاف مبانی قانون اساسی است. توصیف‌هایی مانند آنکه شورای نگهبان در تمام مراحل انتخابات و بعد از اعلام صلاحیت داوطلبان، برای این نهاد حق تجدیدنظر و سلب صلاحیت از داوطلبان قائل است از همین مقوله است چراکه هر امر اجرایی حتی امر حساس قضایی از قاعده فراغ برخوردار است و نمی‌توان گفت که برای شورای نگهبان هیچ‌گاه قاعده فراغ صدق نمی‌کند و تصمیمات آن شورا دائم و مستمر در هر زمان و شرایطی تداوم دارد. 🌷🕊 ☫ @bazgashtaznimehrah ادامه 👇🏻
👆🏻 ادامه متن نامه؛ شورای نگهبان بعد از اعلام صلاحیت‌ها همانند قاعده فراغ دادرس وظیفه‌اش پایان‌یافته تلقی می‌شود، خصوصاً اینکه قانون اساسی در اصل ۱۱۰ تصریح می‌کند که صلاحیت داوطلبان را قبل از انتخابات بررسی می‌کند. این وظیفه یک‌بار و قبل از شروع فعالیت انتخاباتی است و مهم‌تر آنکه این‌گونه انذار و تحذیرها از سوی شورای نگهبان عملاً آزادی بیان نامزدها را سلب و مآلا مانع انتخاب آزاد مردم و اعمال حق رأی آنان خواهد شد. با تأکید بر مراتب مذکور در خصوص صلاحیت آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد نکات زیر را از جهت حقوقی و با انگیزه خیرخواهانه لازم به ذکر می‌دانم، چراکه به‌صورت غیرمستقیم و نیمه‌رسمی اشاره به رد صلاحیت ایشان شده و می‌شود؛ ۱- صلاحیت آقای احمدی‌نژاد مسبوق به احراز است چراکه در دو دوره صلاحیت ایشان با توجه به معیارهای قانون اساسی تأیید گردیده و ۸ سال مسئولیت ریاست قوه مجریه را بر عهده داشته‌اند لذا نمی‌توان به عدم احراز صلاحیت متوسل شد، بلکه عدم‌تأیید ایشان به‌منزله احراز عدم صلاحیت است. برای عدم صلاحیت باید دلایل روشن و قاطعی وجود داشته باشد به این معنا که آقای دکتر احمدی‌نژاد تمام یا برخی از صفات اصل ۱۱۵ را ازدست‌داده باشد. باید به افکار عمومی پاسخ داد کدام صفت و با کدام دلیل ازدست‌رفته است؛ رجل سیاسی و مذهبی؟ اعتقاد و ایمان به مذهب رسمی کشور؟ امانت‌داری و تقوا؟ اعتقاد به مبانی جمهوری اسلامی؟ ایرانی‌الاصل بودن؟ تابعیت ایران؟ کدام‌یک؟ مقام معظم رهبری در یکی از سال‌های دهه‌ی ۸۰ در دیدار حضوری شورای نگهبان نسبت به کسانی که صلاحیت آنان مسبوق به تأیید از سوی شورا بوده است، تأکید ویژه بر استصحاب صلاحیت داشتند، لذا رد صلاحیت باید مبتنی بر دلیل مسلم مبنی بر از دست دادن صلاحیت و اعلام آن باشد و نیز مطابق بند ۲-۱۱ سیاست‌های کلی انتخابات باید این دلایل به‌صورت مکتوب به داوطلب، در صورت درخواست اعلام شود. بند ۲-۱۱ تصریح می‌کند: پاسخگویی مکتوب در خصوص دلایل ابطال انتخابات و رد صلاحیت داوطلبان در صورت درخواست آنان. ۲- بیان مکرر رهبر معظم در تأیید کارکرد دولت‌های نهم و دهم و شهادت ایشان بر حفظ و حمایت از عزت اسلامی ملت و احیای ارزش‌ها و اصول انقلاب توأم با پاکدستی و پرکاری و خدمت شبانه‌روزی و بی‌شائبه به مردم، تأیید توفیق در مدیریت کشور و تدبیر امور و نیز بیانگر امانت‌داری و ایمانِ رئیس‌جمهور وقت از سوی ایشان است. بعدازاین شهادت ادعای فقدان اوصاف لازمه داوطلبی جز با ادله بی‌شائبه و مسلم ممکن نیست. ۳- رد صلاحیت کسی که طبق نظرسنجی‌های مختلف از نهادهای متعدد نفر اول یا دوم اعلام‌شده است، هم بی‌توجهی به شهادت مردم است و هم بی‌توجهی به‌حق انتخاب مردم. آیا برای شورای محترم نگهبان شهادت هزاران نفر از جامعه اسلامی ایرانی بر صدق و پاکی و سلامت اخلاقی و شایستگی‌های سیاسی و اجرایی کافی نیست؟ آیا در میان این خیل علاقه‌مندان ۴۰ مسلمان مؤمن وجود ندارد تا شهادت آنان برای شورا حجت آور باشد؟ ۴- قدرت سیاسی و بین‌المللی ایران اسلامی که حکومتی مستقل و با اعلام سیاست نه شرقی و نه غربی، قدرت بزرگ مستقل جهانی است، مرهون مردم است. کاهش و از دست دادن این پشتوانه عظیم و ثروت غنی الهی ضربه به بنیان‌های مستحکم انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی است. این امر در گرو مشارکت فراگیر مردم در تعیین سرنوشت و اعمال حق خدادادی تعیین سرنوشت مذکور در اصل ۵۶ قانون اساسی است. رد صلاحیت نفر اول یا دوم نظرسنجی‌های مردم قطعاً آسیب به این حق ملت و تضییع این منبع قدرت خالص و الهی است. زمان برگزاری انتخابات، فرصتی برای احیای امید و انگیزه ملی برای اصلاح سیاست‌ها و رفع مشکلات از طریق فرصت انتخابات آزاد و برابر حاصل‌ می شود و اکنون نیز چنین است. امید بوده و هست که با ردصلاحیت‌های توجیه‌ناپذیر و مغایر با معیارهای اعلامی شورای نگهبان علیرغم اشکالات آن این خیزش ملت برای تقویت و ارتقای کشور و رفع مشکلات و دشواری‌ها به یاس منجر نشود و شورای نگهبان به تأکید امام راحل در مرحله دوم انتخابات مجلس سوم در باب توجه به مصالح اسلام و کشور توجه ویژه و مکرری داشته باشند. آنجا که فرمودند: «کسانی که احتیاط یا وسوسه در امر انتخابات می کنند، بهتر است کمال احتیاط را برای حفظ حیثیت جمهوری اسلامی و اسلام نمایند.» و من الله التوفیق و علیه التکلان غلامحسین الهام سوم خرداد ۱۴۰۰ 🌷🕊 ☫ @bazgashtaznimehraheitaa.com/bazgashtaznimehrah👈ایتا
2_5287320533417857406.pdf
1.2M
فایل pdf نامه صریح و صمیمی دکتر الهام به شورای نگهبان؛ نقدی بر کارکرد شورا در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری (تاریخ نگارش نامه؛ سوم خرداد ۱۴۰۰) 🌷🕊 ☫ @bazgashtaznimehraheitaa.com/bazgashtaznimehrah👈ایتا
16.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 سوالات بزرگ دکتر احمدی‌نژاد از ملت ایران و ردصلاحیت کنندگان آيا من سوءاستفاده كردم؟ كم كاري كردم؟ در انجام وظيفه كوتاهي كردم؟ در دفاع از حقوق ملت كم گذاشتم؟ آيا پُركارترين دولت بعد از انقلاب، دولت من نبود؟ آيا ما ارزش هاي انقلاب و ارزش هاي مردم را سر دست نگرفتيم و تا آخر به آن پايبند نمانديم؟ مال مردم را خورديم؟ بالا كشيديم؟ سوءاستفاده كرديم؟ پاكدست نبوديم؟ آيا در مناسبات خارجي، عزت ملت را حفظ نكرديم؟ آيا ما در مذاكرات با بيگانگان و قراردادها، بطور پنهاني عمل كرديم و از حقوق ملت كوتاه آمديم؟ به چه علت رد شديم؟ امروز باور من اين است كه اين كاري كه اتفاق افتاد، بزرگترين ظلم به ملت ايران بود، توهين به ملت ايران بود، عبور از قانون اساسي بود و من تا احقاق حق ملت، پاي آن خواهم ايستاد. 🔸 بايد بيايند در تلويزيون با سند و مدرك، در يك برنامه زنده، با حضور بنده اعلام كنند كه چرا رد كرده اند و من پاسخ بدهم و ملت قضاوت كند. 🌷🕊 ☫ @bazgashtaznimehraheitaa.com/bazgashtaznimehrah👈ایتا
🔴 متن بخشی از سخنان مهم دکتر احمدی نژاد، در گفت‌‌وگوی زنده اینستاگرامی با دکتر الهام درباره شورای نگهبان، قانون اساسی و حقوق اساسی مردم + فیلم شاید برای اولین بار بود که اتفاق افتاد و مردم با فشار از یک نفر خواستند برود و کاندیدا شود. تمام نظرسنجی های علمی معتبر، که طی یکسال اخیر انجام شد، آراء مردم را با فاصله بسیار زیاد از نفر دوم، به احمدی نژاد داده است یعنی در نمونه های نودهزارتایی، صدهزارتایی، دویست هزارتایی و... رای به احمدی نژاد است. حداقل ما می توانیم بگوییم بخش قابل توجهی از جامعه گرایش دارند، حالا اخیرا گفته اند که نفر اول نبودی و نفر دوم بودی! بالاخره نفر دوم کم است؟ چرا کنار گذاشتید؟ حالا می گویند احراز صلاحیت نشدید. شما اصلا نباید دنبال احراز صلاحیت من باشید چون دو بار احراز صلاحیت شده ام، مردم هم با رای بالا مهر تایید زده اند. حالا شما باید بیایید و بگویید صلاحیت ندارد. احراز صلاحیت که معنا ندارد، چون دو بار شده است. برای گفتن اینکه صلاحیت ندارد، باید دستتان خیلی پُر باشد، به چه دلیلی؟ 🌷🕊 ☫ @bazgashtaznimehraheitaa.com/bazgashtaznimehrah👈ایتا
🇮🇷بازگشت از نیمه راه🇮🇷
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
‍ 🔴 دکتر احمدی نژاد: مهمترين وظيفه شوراي نگهبان، صيانت از حقوق اساسي مردم است نه اينكه تلاش كند مردم آن كسي را كه آنها مي خواهند انتخاب كنند! + فیلم اصلا فرض مي كنيم، فرض محال كه شوراي نگهبان حق قانونگذاري را دارد. خود قانونگذاري، تابع يك قانون بالادستي است. فرض مي كنيم درست هم قانون گذاشته است، خلاف قانون اساسي هم نيست اما ما يك قانون داريم كه مي گويد هر قانوني بايد در روزنامه رسمي منتشر شود، 15 روز بعد از انتشار، رسميت پيدا مي كند نه اينكه سه روز قبل از اجراي يك قانون، يك مصوبه بيرون بيايد. بدتر از اين، وقتي شوراي نگهبان مي آيد رجال سياسي را به مقامات رسمي جمهوري اسلامي منحصر مي كند، اين محدود كردن دايره انتخاب مردم است. كنار گذاشتن بسياري از انسان هاي صالحي است كه به هر ترتيب، فرصت حضور در اين مناصب را پيدا نكرده اند يا خودشان نخواسته اند يا به آنها راه نداده اند. ممكن است انسانهاي بسيار شايسته و توانمندي باشند كه مثلا در بخش خصوصي كار مي كرده اند ولي رجل سياسي شناخته نمي شوند. اظهارنظر او هم در جامعه بسيار موثر است، مردم او را به عنوان يك رجل سياسي ـ مذهبي قبول دارند. اصلا رجل سياسي ـ مذهبي يعني چه؟ يعني كسيكه يك حرفي را مي زند، در جامعه انعكاس دارد،‌ حرف هايش مورد توجه و تاثيرگذار است، دايره تاثيرش عمومي است و كل جامعه را دربرمي گيرد. ممكن است يك نفر استاندار بوده باشد، حتي ما سراغ داريم كساني را كه وزير يا معاون رئيس جمهور بوده و 15 سال اصلا در صحنه نيست، همچين فردي رجل سياسي محسوب نمي شود ولي تاييد صلاحيت مي شود. در واقع داريم دايره را به يك عده خاص محدود مي كنيم و حكومت در درون خودش ادامه پيدا مي كند. به اين شكل اصلا زايشي اتفاق نمي افتد، نوگرايي نمي شود. يعني يك فرد بايد برود يك مسيرهايي را طي كند تا شايد 40 سال بعد رجل سياسي ـ مذهبي محسوب شود. اين در واقع محدود كردن ملت از فرصت هايي است كه بايد در اختيارش قرار بگيرد. رجل سياسي ـ مذهبي لزوما رجل حكومتي نيست. اگر واضعان قانون اساسي منظورشان اين بوده كه رجل سياسي ـ مذهبي يعني كسانيكه در حكومت بوده اند، خب همين را مي نوشتند. در عرف، رجل سياسي ـ مذهبي يك تعريفي دارد، يعني آنچه كه مردم از آن مي فهمند. اين در واقع هم قانونگذاري است، هم تفسير است و هم عدم رعايت مراحل قانونگذاري است. وقتي همه اينها كنار هم قرار مي گيرد، تلقي عموم اين مي شود كه يك مهندسي با يك ديدگاه خاص دارد اتفاق مي افتد. مهمترين وظيفه شوراي نگهبان، صيانت از حقوق اساسي مردم است نه اينكه تلاش كند مردم آن كسي را كه آنها مي خواهند انتخاب كنند. الان تلقي جامعه اين است. نمي گويم درست است ولي تلقي اين است. يعني شوراي نگهبان تلاش دارد مردم را به انتخاب افراد مدنظر خودش برساند. در حاليكه شوراي نگهبان چنين حقي را ندارد، قانون اساسي چنين اجازه اي را به او نداده است. شوراي نگهبان بايد جوري نظارت كند كه خواسته و آراء مردم در جامعه جاري شود. مردم چه يا كه را مي خواهند؟ همان بشود. از اين بايد صيانت بكند نه از خواست خودش. ➖ گفت‌‌وگوی زنده با موضوع شورای نگهبان، قانون اساسی و حقوق اساسی مردم/ ۱ 🌷🕊 ☫ @bazgashtaznimehraheitaa.com/bazgashtaznimehrah👈ایتا
🇮🇷بازگشت از نیمه راه🇮🇷
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
‍ 🔴 دکتر احمدی نژاد: شوراي نگهبان وظيفه حفظ حكومت را ندارد/ بايد توجه كنند، الان اساس شوراي نگهبان زير سوال رفته است! + فیلم مگر حكومت جز مردم چيزي هست؟ خوانديم در قانون اساسي كه حكومت، سازماندهي خود مردم براي تحقق آمال، آرزوها، آرمان ها و تامين حقوق اساسي شان است. حالا اگر ما بخواهيم نظرات بزرگان ديني مان را ببينيم، اميرالمومنين(ع) چه فرمودند؟ فرمودند همان حكومتي كه به من داديد، اگر نتوانم حقي را احقاق كنم يا عدالتي را محقق كنم هيچ ارزشي ندارد. يعني واقعا هيچ اصالت و ارزشي ندارد مگر اينكه حقي احقاق شود. خدا انسان ها را مختار آفريده است. لازمه انسان بودن اختيار است، اگر اختيار را از او بگيريم، انسانيتش را مخدوش كرده ايم و راه رشد و كمالش را بسته ايم، حقوق اساسي اش را نابود كرده ايم. شوراي نگهبان بايد جوري از قانون اساسي نگهباني كند كه اين ۷۰-۶۰ حقوق مردم جاري شود كه مهمترين آن حق تعيين سرنوشت و آزادي مردم است. قانون ها را نگاه كند؛ ببيند اگر آزادي، حق تعيين سرنوشت، حق اعتراض، حق انتخاب شغل و مسكن مردم و ... را مخدوش مي كند، روي آن خط بكشد. اصلا شوراي نگهبان براي تامين حقوق مردم است. وقتي ما مي گوييم اسلام و غيراسلام، همه اش بحث تامين حقوق است. يعني ما مي گوييم اگر اسلام را رعايت كنيم، اين حقوق بهتر و كاملتر تامين مي شود نه اينكه اسلام يك چيزي مقابل اين حقوق مردم است. اين بحث خيلي مهمي است. اگر ما مي گوييم اسلام، يعني اسلام در بالاترين سطح ممكن، آزادي انسان ها، آزادي مطلق انسان ها را به رسميت شناخته است. مطلقا تحميل را به رسميت نشناخته است حتي در اصل دين. اصلا تحميل معنا ندارد، وقتي تحميل شد، ديگر دين نيست، فاقد ارزش است. اصلا كل نظام ارزشي اسلام مبتني بر انتخاب آزاد مردم است، آنجا معنا پيدا مي كند نه اينكه بگوييم اسلام يك چيزي است، اين حقوق يك چيز ديگري است و ربطي به هم ندارد. اتفاقا ربط دارد و ربط آن بسيار مبنايي است. براي چه اسلام را انتخاب كرديم؟ براي اينكه اين حقوق را بهتر و كاملتر تامين مي كند. هر جا تعارض پيدا شد، بدانيد كه فهم ما از اسلام غلط است نه اينكه آن حق اشكال داشته باشد، آن حق اصل است، آزادي، حق تعيين سرنوشت، كرامت، حق رشد و كمال و حق حيات اصل است. يك تفسيري از اسلام بدهيم كه اينها در آن نباشد، خب معلوم است كه اشكال از آن اسلامي است كه ما تعريف مي كنيم. شوراي نگهبان وظيفه حفظ حكومت را ندارد. شوراي نگهبانِ قانون اساسي است. قانون اساسي دو بخش است؛ يك بخش، حقوق اساسي مردم است و يك بخش، راه تامين آن است. تازه خود آن راه هم اصالت ندارد چون مي تواند تغيير كند. تشخيص اين بوده كه فعلا از اين ساختار تامين شود ولي اگر فردا به اين نتيجه رسيديم كه ساختارها اشكال دارد و حقوق تامين نمي شود، آن را عوض مي كنيم. كمااينكه سال ۶۸ تغييرات اساسي اتفاق افتاد. اصل، آن حقوق است ولي طريق و راه رسيدن به آن هيچ اصالتي دارد، ممكن است در طول زمان تغيير كند و شكل آن عوض شود، اين مهم نيست. نمي توانيم بعنوان راه تحقق يا ابزار تحقق، آن حقوق را محدود كنيم. بحث اصلي من اينجاست. الان احساس عمومي اين است كه آن حقوق از طريق سازو كاري كه موظف بوده از آن حقوق صيانت كند، دارد محدود مي شود. دوستان در شوراي نگهبان بايد توجه كنند، الان اساس شوراي نگهبان زير سوال رفته است. ➖ گفت‌‌وگوی زنده با موضوع شورای نگهبان، قانون اساسی و حقوق اساسی مردم/ ۲ 🌷🕊 ☫ @bazgashtaznimehraheitaa.com/bazgashtaznimehrah👈ایتا