38.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #پیام_تصویری دکتر احمدینژاد به ملت بزرگ ایران درباره تصمیم شورای نگهبان_۱۴۰۰/۳/۵
🌷🕊
☫ @bazgashtaznimehrah
☫ eitaa.com/bazgashtaznimehrah👈ایتا
🇮🇷بازگشت از نیمه راه🇮🇷
🎥 #پیام_تصویری دکتر احمدینژاد به ملت بزرگ ایران درباره تصمیم شورای نگهبان_۱۴۰۰/۳/۵ 🌷🕊 ☫ @bazgashta
🎥 پیام تصویری دکتر احمدینژاد به ملت بزرگ ایران؛
🔻کوتاه نمی آیم
🔸شما شاهد بودید که مردم ازماهها قبل برای حضورمن درخواست می کردند وگستره درخواست ها آن چنان وسیع بودکه نمی توانستم پاسخ منفی بدهم.
🔹دروزارت کشوراعلام کردم دوبار بدون ارائه هیچ دلیلی رد صلاحیت شدم اما به خاطر شرایط کشور واحترام به مردم سکوت کردم. اعلام کردم که اگر ردکنید قطعا شرکت نخواهم کرد، به رسمیت نخواهم شناخت و ازکسی حمایت نخواهم کرد.
🔸دیدیم دراعلام اسامی یک فهرست یک طرفه راجلوی مردم گذاشتند ویک سرخوردگی عمومی ایجاد شد.
🔹من ازآنها می خواهم سوال کنم به چه دلیل مرا ردکردید؟ مگر من سواستفاده کردم؟ دوبار بارای بالای مردم مسوولیت اداره کشوربه عهده من گذاشته شد.دردفاع ازحقوق ملت کم گذاشتم؟
🔸آیا گسترده ترین برنامه های زیربنایی وعمرانی دردوره من اجرا نشد؟ارتباطات خادمان بامردم احیانشد؟
🔹آیا ماارزشهای انقلاب راسردست نگرفتیم؟ پاک دست نبودیم؟آیا درمناسبات خارجی عزت مردم راحفظ نکردیم؟
🔸این کاربزرگترین ظلم بود.باید دربرنامه زنده تلویزیون با حضورمن بیایندبگویند چرا مرا ردکردند.
۱۴۰۰/۳/۵
🌷🕊
☫ @bazgashtaznimehrah
☫ eitaa.com/bazgashtaznimehrah👈ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 آبروی جمهوری اسلامی را در دنیا بردند؛ ما اهل اغتشاش نیستیم تنها سلاح ما رای ندادن است!
➖ میدان ۷۲ / تهران 1400/3/3
🌷🕊
☫ @bazgashtaznimehrah
☫ eitaa.com/bazgashtaznimehrah👈ایتا
🇮🇷بازگشت از نیمه راه🇮🇷
🔴 آبروی جمهوری اسلامی را در دنیا بردند؛ ما اهل اغتشاش نیستیم تنها سلاح ما رای ندادن است! ➖ میدان ۷۲
سلام
بعلت درخواست زیاد دوستان ویدیوی صحبتهای یکی از هواداران آقای احمدی نژاد را در میدان ۷۲ نارمک بدون هیچگونه سانسوری به نمایش گذاشتیم و تا لحظاتی دیگر پاسخ این هوادار را هم به نمایش خواهیم گذاشت و ...
🌷🕊 ☫ @bazgashtaznimehrah
25.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 پاسخ نبی الله کربلائی حسینی؛
(ازهواداران آقای احمدی نژاد)
🔻شما چطور ولایتمدارانی هستید که حرفهایم را تقطیع و وارونه نمایی کردید و خوراک رسانه ای دادید به دشمنان نظام
🌷🕊
☫ @bazgashtaznimehrah
☫ eitaa.com/bazgashtaznimehrah👈ایتا
🔻ادامه حدیث که در تابلوی رهبری جا افتاده است:
«و زمامداران اصلاح نمیشوند جز با استقامت مردم»
🔸حدیث کامل از مولا علی علیه السلام به این صورت است:
🔹فَلَیسَتْ تَصْلُحُ الرَّعِیةُ إِلَّا بِصَلَاحِ الْوُلاَةِ، وَ لَا تَصْلُحُ الْوُلاَةُ إِلَّا بِاسْتِقَامَةِ الرَّعِیةِ
🔸پس رعیت اصلاح نمیشود جز آن که زمامداران اصلاح گردند، و زمامداران اصلاح نمیشوند جز با استقامت مردم..
📚 خطبه ۲۱۶ نهج البلاغه
🌷🕊
☫ @bazgashtaznimehrah
☫ eitaa.com/bazgashtaznimehrah👈ایتا
🔴 نقدی بر کارکرد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاستجمهوری
إِنْ أُرِیدُ إِلَّا الْإِصْلَاحَ مَا اسْتَطَعْتُ وَمَا تَوْفِیقِی إِلَّا بِاللَّهِ عَلَیهِ تَوَکلْتُ وَ إِلَیهِ أُنِیبُ
اعضای محترم شورای نگهبان قانون اساسی ایدهم الله تعالی
بعد از تحیت و احترام؛
بی تردید یکی از حساسترین کارکردهای شورای نگهبان اجرای بند ۹ اصل ۱۱۰ قانون اساسی است. این بند چنین مقرر داشته است: «صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری از جهت دارا بودن شرایطی که در این قانون میآید باید قبل از انتخابات به تأیید شورای نگهبان و در دوره اول به تأیید رهبری برسد». حساسیت موضوع، ناشی از نگرش و فهم شورای نگهبان از این وظیفه خطیر است که با تحولات زمان و فاصله از آغاز انقلاب اسلامی و استقرار جمهوری اسلامی این حساسیت خیلی بیشتر شده است. آنچه به عنوان شرایط ریاست جمهوری در قانون اساسی آمده است و در اصل ۱۱۰ تصریح شده که در این قانون میآید، حصر شرایط مذکور را افاده مینماید. همان شرایطی است که در اصل ۱۱۵ قانون اساسی ذکر شده است: «رئیس جمهور باید از میان رجال مذهبی و سیاسی که واجد شرایط زیر باشند، انتخاب گردد: ایرانی الاصل، تابع ایران، مدیر و مدبر، دارای حسن سابقه و امانت و تقوا، مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور».
کارکرد شورای نگهبان فقط تطبیق این شرایط بر داوطلبان ریاست جمهوری است، بر این شرایط هم نمیتوانند چیزی اضافه کنند یا کاهش دهند. بدیهی است که اعمال هر اصلی از اصول قانون اساسی باید با سایر اصول هماهنگ باشد و به قانون اساسی بهمثابه یک کل واحد نگریسته شود. بهطور مثال چگونگی بررسی و احراز صلاحیت داوطلبان نباید با اصل ششم قانون اساسی که اداره امور کشور را به اتکای آرای عمومی از طریق انتخابات از جمله انتخاب رئیسجمهور میداند، معارض باشد و یا با اصل ۱۱۴ که رئیسجمهور را با رأی مستقیم مردم قابل انتخاب میداند، منافات پیدا کند. بهعبارتدیگر نباید احراز صلاحیت مرحلهای از گزینش و انتخاب قبل از انتخاب مردم باشد و حق رأی مردم را سلب کرده یا انتخاب مستقیم آنان را مخدوش سازد. متأسفانه به نظر میرسد شورای نگهبان به این رویکرد گرایش یافته است، چنانکه گاهی نامزدهای ریاست جمهوری بهعنوان محصولات شورای نگهبان توصیفشده و از گارانتی و تضمینهای بعد از تولید یاد میشود که این تشبیه نسبت به جایگاه ریاست جمهوری و حق مردم بسیار موهن است. اخیراً که شورای نگهبان با استنباط از سیاستهای کلی انتخابات مبادرت به وضع آییننامه یا دستورالعمل نموده است، با تأکید بر نقدهای متعددی که از سوی جامعه حقوقی کشور بر این دستورالعمل وارد شده است، معالوصف ازآنجهت که این دستورالعمل به شفافیت برخی ضابطههای کلی و مجمل اصل ۱۱۵ میتوانست بیانجامد، گام مثبتی قابل توصیف و تلقی بود. چرا که با فهم از سیاستهای کلی انتخابات، نظر رهبری معظم انقلاب اعلام ضوابط اعمالی از سوی شورای نگهبان بوده است، چون که معیارهای اعمالی اعلام نمی شده است، که مهمترین آن فهم مصادیق رجال سیاسی و مذهبی است که ظرف کلی و اساسی داوطلبی محسوب میشود. شورای نگهبان با اعلام معیارهای رجال سیاسی و مذهبی، تشخیص مدیریت و امانتداری از مجاری مشاغل و مسئولیتهای تعریفشده در دستورالعمل در واقع روش بررسی صلاحیتها را به افکار عمومی اعلام و نسبت به اجرای آن تعهد ایجاد کرده است. بهبیاندیگر هر کس که ضابطههای ذکر شده در دستورالعمل اعلامی شورا را دارا باشد، رجل سیاسی و مذهبی و بالطبع مدیر و امین محسوب میگردد و با تحقق این سوابق نمیتوان فردی را فاقد صلاحیت یا صلاحیت او را غیر محرز یا غیرقابل احراز دانست. اگرچه برخی از ضابطهها مانند سن افزون بر فهم عرفی از ملاکهای تعیینشده در قانون اساسی است و بر طبق تفسیرهای عملی شورا، خلاف قانون اساسی می باشد، معالوصف ردصلاحیت اشخاصی که ضابطههای مزبور را داشتهاند خلاف مبنا و نظر شورا و نقض غرض از اقدام به صدور دستورالعمل و هزینههای ناشی از آن است.
شورای نگهبان در نگرش خود به امر بررسی صلاحیت باید تجدیدنظر نموده و از اینکه اعمال این وظیفه و کارکرد ولایت مطلقه بر مردم و جامعه قلمداد شود، اجتناب فرمایند چرا که برخلاف مبانی قانون اساسی است. توصیفهایی مانند آنکه شورای نگهبان در تمام مراحل انتخابات و بعد از اعلام صلاحیت داوطلبان، برای این نهاد حق تجدیدنظر و سلب صلاحیت از داوطلبان قائل است از همین مقوله است چراکه هر امر اجرایی حتی امر حساس قضایی از قاعده فراغ برخوردار است و نمیتوان گفت که برای شورای نگهبان هیچگاه قاعده فراغ صدق نمیکند و تصمیمات آن شورا دائم و مستمر در هر زمان و شرایطی تداوم دارد.
🌷🕊 ☫ @bazgashtaznimehrah
ادامه 👇🏻
👆🏻 ادامه متن نامه؛
شورای نگهبان بعد از اعلام صلاحیتها همانند قاعده فراغ دادرس وظیفهاش پایانیافته تلقی میشود، خصوصاً اینکه قانون اساسی در اصل ۱۱۰ تصریح میکند که صلاحیت داوطلبان را قبل از انتخابات بررسی میکند. این وظیفه یکبار و قبل از شروع فعالیت انتخاباتی است و مهمتر آنکه اینگونه انذار و تحذیرها از سوی شورای نگهبان عملاً آزادی بیان نامزدها را سلب و مآلا مانع انتخاب آزاد مردم و اعمال حق رأی آنان خواهد شد.
با تأکید بر مراتب مذکور در خصوص صلاحیت آقای دکتر محمود احمدینژاد نکات زیر را از جهت حقوقی و با انگیزه خیرخواهانه لازم به ذکر میدانم، چراکه بهصورت غیرمستقیم و نیمهرسمی اشاره به رد صلاحیت ایشان شده و میشود؛
۱- صلاحیت آقای احمدینژاد مسبوق به احراز است چراکه در دو دوره صلاحیت ایشان با توجه به معیارهای قانون اساسی تأیید گردیده و ۸ سال مسئولیت ریاست قوه مجریه را بر عهده داشتهاند لذا نمیتوان به عدم احراز صلاحیت متوسل شد، بلکه عدمتأیید ایشان بهمنزله احراز عدم صلاحیت است. برای عدم صلاحیت باید دلایل روشن و قاطعی وجود داشته باشد به این معنا که آقای دکتر احمدینژاد تمام یا برخی از صفات اصل ۱۱۵ را ازدستداده باشد. باید به افکار عمومی پاسخ داد کدام صفت و با کدام دلیل ازدسترفته است؛ رجل سیاسی و مذهبی؟ اعتقاد و ایمان به مذهب رسمی کشور؟ امانتداری و تقوا؟ اعتقاد به مبانی جمهوری اسلامی؟ ایرانیالاصل بودن؟ تابعیت ایران؟ کدامیک؟
مقام معظم رهبری در یکی از سالهای دههی ۸۰ در دیدار حضوری شورای نگهبان نسبت به کسانی که صلاحیت آنان مسبوق به تأیید از سوی شورا بوده است، تأکید ویژه بر استصحاب صلاحیت داشتند، لذا رد صلاحیت باید مبتنی بر دلیل مسلم مبنی بر از دست دادن صلاحیت و اعلام آن باشد و نیز مطابق بند ۲-۱۱ سیاستهای کلی انتخابات باید این دلایل بهصورت مکتوب به داوطلب، در صورت درخواست اعلام شود. بند ۲-۱۱ تصریح میکند: پاسخگویی مکتوب در خصوص دلایل ابطال انتخابات و رد صلاحیت داوطلبان در صورت درخواست آنان.
۲- بیان مکرر رهبر معظم در تأیید کارکرد دولتهای نهم و دهم و شهادت ایشان بر حفظ و حمایت از عزت اسلامی ملت و احیای ارزشها و اصول انقلاب توأم با پاکدستی و پرکاری و خدمت شبانهروزی و بیشائبه به مردم، تأیید توفیق در مدیریت کشور و تدبیر امور و نیز بیانگر امانتداری و ایمانِ رئیسجمهور وقت از سوی ایشان است. بعدازاین شهادت ادعای فقدان اوصاف لازمه داوطلبی جز با ادله بیشائبه و مسلم ممکن نیست.
۳- رد صلاحیت کسی که طبق نظرسنجیهای مختلف از نهادهای متعدد نفر اول یا دوم اعلامشده است، هم بیتوجهی به شهادت مردم است و هم بیتوجهی بهحق انتخاب مردم. آیا برای شورای محترم نگهبان شهادت هزاران نفر از جامعه اسلامی ایرانی بر صدق و پاکی و سلامت اخلاقی و شایستگیهای سیاسی و اجرایی کافی نیست؟ آیا در میان این خیل علاقهمندان ۴۰ مسلمان مؤمن وجود ندارد تا شهادت آنان برای شورا حجت آور باشد؟
۴- قدرت سیاسی و بینالمللی ایران اسلامی که حکومتی مستقل و با اعلام سیاست نه شرقی و نه غربی، قدرت بزرگ مستقل جهانی است، مرهون مردم است. کاهش و از دست دادن این پشتوانه عظیم و ثروت غنی الهی ضربه به بنیانهای مستحکم انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی است. این امر در گرو مشارکت فراگیر مردم در تعیین سرنوشت و اعمال حق خدادادی تعیین سرنوشت مذکور در اصل ۵۶ قانون اساسی است. رد صلاحیت نفر اول یا دوم نظرسنجیهای مردم قطعاً آسیب به این حق ملت و تضییع این منبع قدرت خالص و الهی است.
زمان برگزاری انتخابات، فرصتی برای احیای امید و انگیزه ملی برای اصلاح سیاستها و رفع مشکلات از طریق فرصت انتخابات آزاد و برابر حاصل می شود و اکنون نیز چنین است. امید بوده و هست که با ردصلاحیتهای توجیهناپذیر و مغایر با معیارهای اعلامی شورای نگهبان علیرغم اشکالات آن این خیزش ملت برای تقویت و ارتقای کشور و رفع مشکلات و دشواریها به یاس منجر نشود و شورای نگهبان به تأکید امام راحل در مرحله دوم انتخابات مجلس سوم در باب توجه به مصالح اسلام و کشور توجه ویژه و مکرری داشته باشند. آنجا که فرمودند: «کسانی که احتیاط یا وسوسه در امر انتخابات می کنند، بهتر است کمال احتیاط را برای حفظ حیثیت جمهوری اسلامی و اسلام نمایند.»
و من الله التوفیق و علیه التکلان
غلامحسین الهام
سوم خرداد ۱۴۰۰
🌷🕊
☫ @bazgashtaznimehrah
☫ eitaa.com/bazgashtaznimehrah👈ایتا
2_5287320533417857406.pdf
1.2M
فایل pdf نامه صریح و صمیمی دکتر الهام به شورای نگهبان؛ نقدی بر کارکرد شورا در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری
(تاریخ نگارش نامه؛ سوم خرداد ۱۴۰۰)
🌷🕊
☫ @bazgashtaznimehrah
☫ eitaa.com/bazgashtaznimehrah👈ایتا
16.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 سوالات بزرگ دکتر احمدینژاد از ملت ایران و ردصلاحیت کنندگان
آيا من سوءاستفاده كردم؟
كم كاري كردم؟
در انجام وظيفه كوتاهي كردم؟
در دفاع از حقوق ملت كم گذاشتم؟
آيا پُركارترين دولت بعد از انقلاب، دولت من نبود؟
آيا ما ارزش هاي انقلاب و ارزش هاي مردم را سر دست نگرفتيم و تا آخر به آن پايبند نمانديم؟
مال مردم را خورديم؟
بالا كشيديم؟
سوءاستفاده كرديم؟
پاكدست نبوديم؟
آيا در مناسبات خارجي، عزت ملت را حفظ نكرديم؟
آيا ما در مذاكرات با بيگانگان و قراردادها، بطور پنهاني عمل كرديم و از حقوق ملت كوتاه آمديم؟
به چه علت رد شديم؟
امروز باور من اين است كه اين كاري كه اتفاق افتاد، بزرگترين ظلم به ملت ايران بود، توهين به ملت ايران بود، عبور از قانون اساسي بود و من تا احقاق حق ملت، پاي آن خواهم ايستاد.
🔸 بايد بيايند در تلويزيون با سند و مدرك، در يك برنامه زنده، با حضور بنده اعلام كنند كه چرا رد كرده اند و من پاسخ بدهم و ملت قضاوت كند.
🌷🕊
☫ @bazgashtaznimehrah
☫ eitaa.com/bazgashtaznimehrah👈ایتا
🔴 متن بخشی از سخنان مهم دکتر احمدی نژاد، در گفتوگوی زنده اینستاگرامی با دکتر الهام درباره شورای نگهبان، قانون اساسی و حقوق اساسی مردم + فیلم
شاید برای اولین بار بود که اتفاق افتاد و مردم با فشار از یک نفر خواستند برود و کاندیدا شود. تمام نظرسنجی های علمی معتبر، که طی یکسال اخیر انجام شد، آراء مردم را با فاصله بسیار زیاد از نفر دوم، به احمدی نژاد داده است یعنی در نمونه های نودهزارتایی، صدهزارتایی، دویست هزارتایی و... رای به احمدی نژاد است. حداقل ما می توانیم بگوییم بخش قابل توجهی از جامعه گرایش دارند، حالا اخیرا گفته اند که نفر اول نبودی و نفر دوم بودی! بالاخره نفر دوم کم است؟ چرا کنار گذاشتید؟
حالا می گویند احراز صلاحیت نشدید. شما اصلا نباید دنبال احراز صلاحیت من باشید چون دو بار احراز صلاحیت شده ام، مردم هم با رای بالا مهر تایید زده اند. حالا شما باید بیایید و بگویید صلاحیت ندارد. احراز صلاحیت که معنا ندارد، چون دو بار شده است. برای گفتن اینکه صلاحیت ندارد، باید دستتان خیلی پُر باشد، به چه دلیلی؟
🌷🕊
☫ @bazgashtaznimehrah
☫ eitaa.com/bazgashtaznimehrah👈ایتا
🇮🇷بازگشت از نیمه راه🇮🇷
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
🔴 دکتر احمدی نژاد: مهمترين وظيفه شوراي نگهبان، صيانت از حقوق اساسي مردم است نه اينكه تلاش كند مردم آن كسي را كه آنها مي خواهند انتخاب كنند! + فیلم
اصلا فرض مي كنيم، فرض محال كه شوراي نگهبان حق قانونگذاري را دارد. خود قانونگذاري، تابع يك قانون بالادستي است. فرض مي كنيم درست هم قانون گذاشته است، خلاف قانون اساسي هم نيست اما ما يك قانون داريم كه مي گويد هر قانوني بايد در روزنامه رسمي منتشر شود، 15 روز بعد از انتشار، رسميت پيدا مي كند نه اينكه سه روز قبل از اجراي يك قانون، يك مصوبه بيرون بيايد.
بدتر از اين، وقتي شوراي نگهبان مي آيد رجال سياسي را به مقامات رسمي جمهوري اسلامي منحصر مي كند، اين محدود كردن دايره انتخاب مردم است. كنار گذاشتن بسياري از انسان هاي صالحي است كه به هر ترتيب، فرصت حضور در اين مناصب را پيدا نكرده اند يا خودشان نخواسته اند يا به آنها راه نداده اند. ممكن است انسانهاي بسيار شايسته و توانمندي باشند كه مثلا در بخش خصوصي كار مي كرده اند ولي رجل سياسي شناخته نمي شوند. اظهارنظر او هم در جامعه بسيار موثر است، مردم او را به عنوان يك رجل سياسي ـ مذهبي قبول دارند.
اصلا رجل سياسي ـ مذهبي يعني چه؟ يعني كسيكه يك حرفي را مي زند، در جامعه انعكاس دارد، حرف هايش مورد توجه و تاثيرگذار است، دايره تاثيرش عمومي است و كل جامعه را دربرمي گيرد. ممكن است يك نفر استاندار بوده باشد، حتي ما سراغ داريم كساني را كه وزير يا معاون رئيس جمهور بوده و 15 سال اصلا در صحنه نيست، همچين فردي رجل سياسي محسوب نمي شود ولي تاييد صلاحيت مي شود. در واقع داريم دايره را به يك عده خاص محدود مي كنيم و حكومت در درون خودش ادامه پيدا مي كند. به اين شكل اصلا زايشي اتفاق نمي افتد، نوگرايي نمي شود. يعني يك فرد بايد برود يك مسيرهايي را طي كند تا شايد 40 سال بعد رجل سياسي ـ مذهبي محسوب شود. اين در واقع محدود كردن ملت از فرصت هايي است كه بايد در اختيارش قرار بگيرد.
رجل سياسي ـ مذهبي لزوما رجل حكومتي نيست. اگر واضعان قانون اساسي منظورشان اين بوده كه رجل سياسي ـ مذهبي يعني كسانيكه در حكومت بوده اند، خب همين را مي نوشتند. در عرف، رجل سياسي ـ مذهبي يك تعريفي دارد، يعني آنچه كه مردم از آن مي فهمند. اين در واقع هم قانونگذاري است، هم تفسير است و هم عدم رعايت مراحل قانونگذاري است. وقتي همه اينها كنار هم قرار مي گيرد، تلقي عموم اين مي شود كه يك مهندسي با يك ديدگاه خاص دارد اتفاق مي افتد.
مهمترين وظيفه شوراي نگهبان، صيانت از حقوق اساسي مردم است نه اينكه تلاش كند مردم آن كسي را كه آنها مي خواهند انتخاب كنند. الان تلقي جامعه اين است. نمي گويم درست است ولي تلقي اين است. يعني شوراي نگهبان تلاش دارد مردم را به انتخاب افراد مدنظر خودش برساند. در حاليكه شوراي نگهبان چنين حقي را ندارد، قانون اساسي چنين اجازه اي را به او نداده است. شوراي نگهبان بايد جوري نظارت كند كه خواسته و آراء مردم در جامعه جاري شود. مردم چه يا كه را مي خواهند؟ همان بشود. از اين بايد صيانت بكند نه از خواست خودش.
➖ گفتوگوی زنده با موضوع شورای نگهبان، قانون اساسی و حقوق اساسی مردم/ ۱
🌷🕊
☫ @bazgashtaznimehrah
☫ eitaa.com/bazgashtaznimehrah👈ایتا
🇮🇷بازگشت از نیمه راه🇮🇷
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
🔴 دکتر احمدی نژاد: شوراي نگهبان وظيفه حفظ حكومت را ندارد/ بايد توجه كنند، الان اساس شوراي نگهبان زير سوال رفته است! + فیلم
مگر حكومت جز مردم چيزي هست؟ خوانديم در قانون اساسي كه حكومت، سازماندهي خود مردم براي تحقق آمال، آرزوها، آرمان ها و تامين حقوق اساسي شان است. حالا اگر ما بخواهيم نظرات بزرگان ديني مان را ببينيم، اميرالمومنين(ع) چه فرمودند؟ فرمودند همان حكومتي كه به من داديد، اگر نتوانم حقي را احقاق كنم يا عدالتي را محقق كنم هيچ ارزشي ندارد. يعني واقعا هيچ اصالت و ارزشي ندارد مگر اينكه حقي احقاق شود.
خدا انسان ها را مختار آفريده است. لازمه انسان بودن اختيار است، اگر اختيار را از او بگيريم، انسانيتش را مخدوش كرده ايم و راه رشد و كمالش را بسته ايم، حقوق اساسي اش را نابود كرده ايم. شوراي نگهبان بايد جوري از قانون اساسي نگهباني كند كه اين ۷۰-۶۰ حقوق مردم جاري شود كه مهمترين آن حق تعيين سرنوشت و آزادي مردم است. قانون ها را نگاه كند؛ ببيند اگر آزادي، حق تعيين سرنوشت، حق اعتراض، حق انتخاب شغل و مسكن مردم و ... را مخدوش مي كند، روي آن خط بكشد. اصلا شوراي نگهبان براي تامين حقوق مردم است.
وقتي ما مي گوييم اسلام و غيراسلام، همه اش بحث تامين حقوق است. يعني ما مي گوييم اگر اسلام را رعايت كنيم، اين حقوق بهتر و كاملتر تامين مي شود نه اينكه اسلام يك چيزي مقابل اين حقوق مردم است. اين بحث خيلي مهمي است. اگر ما مي گوييم اسلام، يعني اسلام در بالاترين سطح ممكن، آزادي انسان ها، آزادي مطلق انسان ها را به رسميت شناخته است. مطلقا تحميل را به رسميت نشناخته است حتي در اصل دين. اصلا تحميل معنا ندارد، وقتي تحميل شد، ديگر دين نيست، فاقد ارزش است. اصلا كل نظام ارزشي اسلام مبتني بر انتخاب آزاد مردم است، آنجا معنا پيدا مي كند نه اينكه بگوييم اسلام يك چيزي است، اين حقوق يك چيز ديگري است و ربطي به هم ندارد. اتفاقا ربط دارد و ربط آن بسيار مبنايي است.
براي چه اسلام را انتخاب كرديم؟ براي اينكه اين حقوق را بهتر و كاملتر تامين مي كند. هر جا تعارض پيدا شد، بدانيد كه فهم ما از اسلام غلط است نه اينكه آن حق اشكال داشته باشد، آن حق اصل است، آزادي، حق تعيين سرنوشت، كرامت، حق رشد و كمال و حق حيات اصل است. يك تفسيري از اسلام بدهيم كه اينها در آن نباشد، خب معلوم است كه اشكال از آن اسلامي است كه ما تعريف مي كنيم. شوراي نگهبان وظيفه حفظ حكومت را ندارد. شوراي نگهبانِ قانون اساسي است.
قانون اساسي دو بخش است؛ يك بخش، حقوق اساسي مردم است و يك بخش، راه تامين آن است. تازه خود آن راه هم اصالت ندارد چون مي تواند تغيير كند. تشخيص اين بوده كه فعلا از اين ساختار تامين شود ولي اگر فردا به اين نتيجه رسيديم كه ساختارها اشكال دارد و حقوق تامين نمي شود، آن را عوض مي كنيم. كمااينكه سال ۶۸ تغييرات اساسي اتفاق افتاد. اصل، آن حقوق است ولي طريق و راه رسيدن به آن هيچ اصالتي دارد، ممكن است در طول زمان تغيير كند و شكل آن عوض شود، اين مهم نيست. نمي توانيم بعنوان راه تحقق يا ابزار تحقق، آن حقوق را محدود كنيم.
بحث اصلي من اينجاست. الان احساس عمومي اين است كه آن حقوق از طريق سازو كاري كه موظف بوده از آن حقوق صيانت كند، دارد محدود مي شود. دوستان در شوراي نگهبان بايد توجه كنند، الان اساس شوراي نگهبان زير سوال رفته است.
➖ گفتوگوی زنده با موضوع شورای نگهبان، قانون اساسی و حقوق اساسی مردم/ ۲
🌷🕊
☫ @bazgashtaznimehrah
☫ eitaa.com/bazgashtaznimehrah👈ایتا
🇮🇷بازگشت از نیمه راه🇮🇷
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
🔴 دکتر احمدی نژاد: آيا نظام چيزي غير از مردم و حقوق مردم است؟ / چه نگراني وجود دارد كه الان ارتباط بین مردم و مسئولین كلا قطع شده است؟ + فیلم
اجازه بدهيد من بحث جديدي را مطرح كنم؛ چون حكومت اصالت پيدا كرده است، تبعيت از حكومت هم ارزش و وظيفه عمومي شده است. چون اصالت دارد، همه موظف هستند از آن تبعيت كنند! من مي خواهم بگويم اصولا اگر فرض كنيم حتي اگر حكومت اصالتي دارد كه موكدا مي گويم اصالتي ندارد، حكومت يك حقوقي بر مردم دارد، مردم هم حقوقي بر حكومت دارند. يكطرفه كه نيست.
مي گويند همه مردم موظفند حقوق حكومت را رعايت كنند، يعني هر تصميمي كه حكومت گرفت، همه بگويند چشم! مردم حقي بر حكومت ندارند؟ اجازه بدهيد اين را باز كنم، مثال بزنم تا روشن شود. يك قاضي حكمي مي دهد، مي گويند حكم قاضي را بپذير، نبايد تمرد كني، قاضي حكم داده، موظفي بپذيري. مي گويد بسيار خوب ولي حق من بر قاضي چيست؟ اولا اينكه آن قاضي، شرايط قضاوت را داشته باشد، قضاوت عادلانه كند. اگر يك قاضي، شرايط قضاوت عادلانه را نداشت و شما بعنوان قاضي منصوبش كردي، بايد به مردم بگويي موظفي بپذيري؟! اين چه تحليل و زورگويي مدرني است؟
قاضي دستگير مي شود، مي گويند ۱۵ سال است كه دارد رشوه مي گيرد. چقدر مردم فرياد زدند كه اين قاضي احكامش مشكل دارد! گفتند نخير! شما داريد نظام قضايي را زير سوال مي بريد، نظام را زير سوال مي بريد، ساختارشكني مي كنيد! بعد خودشان دستگير مي كنند و مي گويند ۱۵ سال است كه دارد رشوه مي گيرد و احكامش با دستور بوده، در واقع صلاحيت قضاوت را نداشته است. سوال من اين است كه تكليف اين احكام ۱۵ ساله چه مي شود؟ آيا اگر بر شما مسجل شد كه اين قاضي شرايط لازم را نداشته است، باز هم موظف هستيم احكامش را تبعيت كنيم؟! بر چه مبنايي؟ چرا مردم را تحت فشار قرار مي دهيم و مي گوييم نخير بايد بپذيريد؟
حكومت تشكيل شده تا از حقوق مردم دفاع كند، عدالت را پياده كند، مراقب باشد حق مردم تضييع نشود اما قاضي نصب مي شود كه صلاحيت لازم را ندارد. اين يكطرفه است. استاندار، وزير، وكيل، نماينده مجلس تا بالا، منصوب مي شوند كه صلاحيت لازم را ندارند و بعد به مردم مي گوييم از تصميمات آنها تبعيت كنيد! چگونه ممكن است!؟
اين بحث دوم است. بحث اول اين است كه جابجايي صورت گرفته، كانه همه مردم در خدمت حكومت و ماندگاري حكومت هستند درحاليكه حكومت هيچ اصالتي جز تبلور اراده و تامين حقوق اساسي مردم ندارد. مجراي تحقق حقوق اساسي مردم است. اما يك جابجايي اتفاق افتاده است. اصلا يك ادبياتي جا افتاده است كه مي گويند عزت نظام، قدرت نظام، افتخار نظام، پيروزي نظام، موفقيت نظام... اين يعني چه!؟ و بعد مردم همه مشكل دار! در حاليكه بايد گفت موفقيت ملت، عزت ملت، حقوق ملت، كرامت ملت، پيروزي ملت... . همه اينها فداي نظام! براي چه اينها بايد فداي نظام شوند!؟ خود نظام چيست؟ آيا نظام چيزي غير از مردم و حقوق مردم است؟
الان برداشت عمومي در كشور ما اين است؟ يعني برداشت عموم اين است كه ساختارهاي نظام ۲۴ ساعت در حال تلاش براي تامين حقوق آنها هستند؟ شاني جز اين ندارند ولي پس چرا همه درها بسته است؟ چرا ارتباطي بين نهادهاي گوناگون با مردم وجود ندارد؟ چرا تعارض و پنهانكاري هست؟ چرا مسئولين كشور نمي توانند در خيابان بين مردم بروند؟ اگر واقعا دارند حقوق مردم را تامين مي كنند، مردم ما هم كه مردم فرهيخته، فهميده، قدرشناس و نجيبي هستند، مي فهمند كه دارند خدمت مي كنند، مسئولين را تحويل هم مي گيرند، چه نگراني وجود دارد كه الان اين ارتباط كلا قطع شده است؟
➖ گفتوگوی زنده با موضوع شورای نگهبان، قانون اساسی و حقوق اساسی مردم/ ۳
🌷🕊
☫ @bazgashtaznimehrah
☫ eitaa.com/bazgashtaznimehrah👈ایتا
🇮🇷بازگشت از نیمه راه🇮🇷
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
🔴 دکتر احمدی نژاد: یک مجلس حداقلی، بهترين تصميمات را هم بگيرد، در جامعه جاري و منجر به اصلاح امور نمي شود + فیلم
ما بحث هاي ديگري هم اينجا داريم. من راجع به حكومت هم بحث دارم. در فرهنگ اسلامي، حكومت هيچ اصالتي ندارد. ما امامت داريم، ولايت داريم، مديريت داريم اما حكومت يعني يك عده حاكم و بقيه محكوم! ما همچين چيزي نداريم. حاكم تبلور اراده اينهاست، حاكم مردم هستند و او محكوم است ولي الان معكوس شده است.
وقتي قرار است نماد اراده عمومي باشد كه من معتقد هستم بايد نماينده اراده همه باشد كه يك بحث مفصلي است و برخي مي گويند امكان تحقق ندارد ولي من مي گويم امكان تحقق دارد و در نهايت به فضل الهي به آنجا خواهيم رسيد. اما اگر ما جوري مديريت كرديم كه ساز و كارهاي بروز و ظهور راي مردم در اداره كشور را كه نهايتا اين نهادهاي مستقر، يا اصلا هيچ اتصالي به راي مردم ندارند و يا راي اقليت مردم را دارند، چگونه مي توان اين را به عنوان اينكه امور كشور به اتكاء آراء عمومي اداره مي شود، پذيرفت؟ يعني اگر ۱۰ درصد راي مردم بود، راي عمومي تلقي مي شود؟
يعني فهم همه ما اين است كه مثلا اگر يك مجلسي تشكيل شد كه نماينده ۱۰ درصد واجدين شرايط بود، حالا در درون خودش با دو سوم رسميت پيدا مي كند و نصف بعلاوه يك تصويب مي شود را من وارد نمي شوم اما آيا تصميمات اين مجلس، در واقع اداره كشور به اتكاء آراء عمومي است؟ اينها بحث هاي جدي است. برخي خيال مي كنند ما كاري به آن نداريم، اگر تصميمش درست بود، درست مي شود. من مي گويم اتفاقا نخير! حتي اگر بهترين تصميمات را هم بگيرد، در جامعه جاري و منجر به اصلاح امور نمي شود.
➖ گفتوگوی زنده با موضوع شورای نگهبان، قانون اساسی و حقوق اساسی مردم/ ۴
🌷🕊
☫ @bazgashtaznimehrah
☫ eitaa.com/bazgashtaznimehrah👈ایتا
🇮🇷بازگشت از نیمه راه🇮🇷
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
🔴 دکتر احمدی نژاد: می گوید مشارکت پایین، خدشه ای بر مشروعیت انتخابات وارد نمی کند/ این بزرگترین انحراف از قانون اساسی و انقلاب است/ کسی که چنین حرفی میزند صلاحیت حضور در شورای نگهبان قانون اساسی را ندارد! + فیلم
ما حرف هایی را از افراد می شنویم که این حرف ها جدید است. سخنگوی شورای نگهبان می آید و می گوید مشارکت پایین، خدشه ای بر مشروعیت انتخابات وارد نمی کند! این حرف جدید است یعنی اگر این را ما در دنیا مطرح کنیم، چند حقوقدان آن را تایید می کنند؟ چند نفز از مردم این را تایید می کنند؟ مشارکت پایین، حدی هم که ندارد. او دارد در واقع اصل رای و مشارکت مردم را نفی می کند یعنی دارد کُل قانون اساسی را کنار می گذارد. اصل ۶ و اصل ۵۶ را نقض می کند، تمام حقوق مردم، که تبلور آن در این دو اصل هست را نقض می کند. رای مردم، اراده مردم و انتخاب مردم را نفی می کند.
می گوید مشروعیت ما، دارد مهمترین رکن حکومت را انتخاب می کند. رئیس جمهور، تبلور جمهوریت نظام است که البته من معتقد هستم که جمهوریت و نظام از هم جدا نیستند، یکی هستند. اصلا اسلام آمده که جمهوریت را محقق کند یعنی اراده مردم را به کرسی بنشاند. اراده ای که در طول تاریخ، توسط قدرتمداران له شده است. توده های مردم هیچوقت فرصت نکردند رهبری و مدیریت کنند. اسلام آمده است که این را محقق کند، حکومت، امامت، حاکمیت و اراده مستضعفین را محقق و جاری کند.
حالا جمهوری اسلامی درست شده است، همه اینها هم در آن آمده است اما می گویند نخیر، ربطی ندارد، مشارکت هم نبود مهم نیست، ما کار خودمان را می کنیم! اصلا حکومت برای خودش یک اصالتی پیدا کرده است، جایگاهی بدون حضور و نقش مردم تعریف کرده است. این بزرگترین انحراف از قانون اساسی و انقلاب است که یک عده می گویند ما ربطی به مردم نداریم، ما به مردم چکار داریم؟ به صراحت می گوید!
جالب است که او عضو حقوقدان شورای نگهبان قانون اساسی است و بعد انتظار دارند ما فکر کنیم دارند خوب وظیفه شان را انجام می دهند! حاضر نیستند بروند و از مردم سوال کنند یا یک نظرسنجی بگذارند که آیا این حرف هایی که ما می زنیم، مردم قبول دارند یا نه!؟ یعنی مطابق قانون اساسی، مردم حرف شما را قبول دارند یا نه؟ آنها دارند اصل ابتناء کشور و رای مردم را دارند نفی می کنند. خب یکدفعه بیایید و جمهوری را بدارید! بگویید ما یک حکومت برای خودمان هستیم، مردم هم حق ندارند قبول نداشته باشند! حق اعتراض هم ندارند! اگر اعتراض کردید یا آمریکایی می شوید، یا انگلیسی و یا ساختارشکن! و بعد به جرم تبلیغ علیه نظام یا اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی به زندان می روی! اینها غلط است. خب همین ها باعث شده که الان اوضاع اقتصاد و سیاست اینگونه شود! و بعد می خواهند بروند امتیاز بدهند و از جیب ملت رضایت دیگران را جلب کنند.
به نظر من کسیکه این حرف را زده، صلاحیت حضور در شورای نگهبان را ندارد چون شورای نگهبان، مسئول صیانت از حقوق مردم است و رکن اصلی و اولین حق مردم، حق انتخاب و حق تعیین سرنوشت است و همین قانون اساسی می گوید همه امور به رای مردم است ولی ایشان می گوید نه! رای مردم هم نباشد، اهمیتی ندارد، خدشه ای در کار ما و انتخابات و مشروعیت منتخب وارد نمی کند و عجیب اینجاست که هیچکس چیزی نمی گوید! بالاخره بزرگانی در شورای نگهبان حضور دارند. من برخی از آنها را می شناسم، انسان های صالح و دلسوزی هستند. چرا در مقابل این حرف، چیزی نگفتند؟ یعنی ایشان بعنوان سخنگو، نظر همه را گفته است!؟ اگر نظر همه را گفته باشد که به نظر من باید کُل قانون اساسی را باید بوسید و کنار گذاشت! دیگر مبنایی برای مذاکره، گفتگو و تعامل باقی نمی ماند.
همه حرف قانون اساسی، رای مردم است، پشتیبان آن، رای مردم است. حالا یک سخنگوی شورای نگهبان این قانون اساسی، می گوید مهمترین رکن قانون اساسی، هیچ است! دیگر چه می ماند!؟ شهروندان ایرانی دیگر بر چه مبنایی باید با نظامات و نهادهای حکومتی تعامل کنند!؟ مبنای آن چیست؟ این خیلی مهم است کسیکه به اتکای همین قانون اساسی، آمده و یکسری اختیارات را برای خودش گرفته، که حالا نمی دانم چه کسی از شورای نگهبان سوال می کند!؟ کسی نیست و این یک خلا در قانون اساسی است. یعنی اگر شورای نگهبان یک تصمیم غلطی گرفت یا یک کار غلطی را تایید کرد و به کشور آسیب وارد شد، یقه چه کسی را می شود گرفت!؟
➖ گفتوگوی زنده با موضوع شورای نگهبان، قانون اساسی و حقوق اساسی مردم/ ۵
🌷🕊
☫ @bazgashtaznimehrah
☫ eitaa.com/bazgashtaznimehrah👈ایتا
🇮🇷بازگشت از نیمه راه🇮🇷
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
🔴 دکتر احمدی نژاد: اگر شوراي نگهبان، دولت یا مجلس تصمیم غلطی گرفتند، یقه چه کسی را بگیریم؟/ اين حرف ها ساختارشكني نيست، براي اصلاح است + فیلم
اجازه بدهيد مثالي بزنم؛ ما در دولت بوديم كه نمايندگان طرحي با عنوان تامين زمين مسكن روستايي دادند. يك اسم قشنگي هم روي آن گذاشتند. آمدند در اين طرح به تمام كسانيكه زمين هاي دولتي را غيرقانوني تصرف كرده بودند، به همه اين ها جايزه دادند و دولت را موظف كردند كه بايد به اينها سند بدهيد حتي اگر وقفي هست، حتي اگر دولت شاكي هست، سند را بدهد، دولت برود شكايت كند. يعني به تصرف و اشغال اموال عمومي رسميت دادند. حالا در شوراي نگهبان نمي دانم مطلع نشدند، دقت نكردند يا غفلتي شد كه آن را تاييد كردند! به دولت فرستادند، من گفتم اين قانون نيست. رئيس جمهور بايد پس از طي مراحل قانوني آن را ابلاغ كند. گفتم مراحل قانوني آن طي نشده و اين قانون نيست. اين مجوز غارت اموال عمومي است. اين را نوشتم، رفتم آنجا گفتم. گفتم من اين را قبول ندارم، من سوگند خوردم از حقوق عمومي دفاع كنم، من نمي توانم يك فساد بزرگ را تاييد كنم.
حالا اگر شوراي نگهبان همچين چيزي را تاييد كرد و كشور بخش مهمي از ثروتش را از دست داد و در جيب يك عده خاصي رفت و فاصله طبقاتي و فقر درست شد، يقه چه كسي را بايد گرفت؟ اين نقص است. به نظرم يك دادگاه قانون اساسي اينجا لازم است. اگر مجلس يا دولت چيزي را تصويب كرد و حق مردم تضييع شد يا اقتصاد به وضع فلاكت بار امروز رسيد. بالاخره اين اوضاع امروز، محصول چند تصميم است. يقه چه كسي را بايد گرفت؟ قوانيني كه اجازه مي دهد مقامات، چنين تصميماتي را بگيرند و اوضاع اقتصاد به وضع امروز دربيايد را چه كسي تاييد كرده است؟ مجلس و شوراي نگهبان! يقه چه كسي را بايد بگيريم؟
اين حرف ها ساختارشكني نيست، براي اصلاح است. دل ما براي كشورمان مي سوزد. ما هم داريم در همين كشور زندگي مي كنيم و تبعات آن را داريم تحمل مي كنيم. دلمان مي خواهد كشورمان بهترين كشور دنيا باشد، مسئولانمان بهترين مسئولان دنيا باشند. آنقدر موفق و مردمي باشند كه مردم بروند سراغشان و از آنها مجسمه طلا بسازند اما آنقدر از مردم جدا شده اند كه من واقعا متاسفم كه هيچيك از مقامات كشور، هيچ اعتراضي به اين آقا نكردند! تو داري به اصل نظام خدشه وارد مي كني!
اگر راي مردم در نظام معنا ندارد، بگوييد چه چيزي معنا دارد؟ اگر نظام ما بر پايه راي مردم نيست پس بر پایه چيست؟ ديكتاتوري؟ استبداد؟ قانون اساسي مي گويد ما آمديم استبداد فردي و گروهي را براندازيم. شما مي گوييد راي مردم نيست، خب بگوييد چيست؟ انتخابات ریاست جمهوری مهمترين ركن كشور است كه با راي مستقيم همه مردم شكل مي گيرد. فرق آن با مجلس اين است. در مجلس، انتخابات محلي است، مجموع ۲۹۰ نفر، يك هويت پيدا مي كند ولي رئيس جمهور به تنهايي یک هويت دارد و از طرف مردم نمايندگي دارد.
➖ گفتوگوی زنده با موضوع شورای نگهبان، قانون اساسی و حقوق اساسی مردم/۶
🌷🕊
☫ @bazgashtaznimehrah
☫ eitaa.com/bazgashtaznimehrah👈ایتا
🇮🇷بازگشت از نیمه راه🇮🇷
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
🔴 دکتر احمدی نژاد: قانون انتخاباتی بنویسید که منجر به اقلیت شود، این خلاف قانون اساسی است و نباید رای بدهیم + فیلم
به نظرم اشتباه بزرگی شده است که مجلس طرحی را تصویب کرده که نمایندگان مجلس، با رای ۲۰ درصد واجدین شرایط یک منطقه، نماینده مجلس می شوند و بعد در همه امور کشور می توانند دخالت کنند. اول ۵۰ درصد بود، گفتند سخت است و به مرحله دوم می کشد، آن را ۳۰ درصد کردند، بعد هم ۲۵ درصد و حالا هم ۲۰ درصد شده است. چگونه ممکن است که کسی ۲۰ درصد آراء را دارد و بعد نماینده همه مردم می شود!؟
ایرادی ندارد، ممکن است شما آن را به قانون اساسی ببرید و بگویید چون ما مشکل داریم، انتخابات مجلس با ۲۰ درصد واجدین شرایط، رسمیت پیدا کند یعنی کسیکه ۲۰ درصد بعلاوه یک را بیاورد، نماینده مجلس شود. اما این را باید وارد قانون اساسی کنند، همه مردم بیایند رای بدهند و بگویند باشد ما این را قبول می کنیم، اگر چنین مجلسی آمد، ما مصوباتش را مشروع می دانیم و تبعیت می کنیم. اما شما همین را به رای مردم بگذارید که افرادی با ۲۰ درصد آراء واجدین شرایط آمده اند و می خواهد برای کل کشور تصمیم بگیرند! نمی شود، آن پشتیبانی، سوخت و توان لازم را ندارد. معلوم است که منتخبین، دائما ضعیف تر و ضعبف تر می شوند.
کسیکه نمی تواند ۵۰ یا ۷۰ درصد آراء مردم را جلب کند، اولا چگونه نماینده همه مردم است؟ در ثانی نشان می دهد که توانایی های لازم را از خودش بروز نداده که اکثریت مردم او را بعنوان نماینده خودشان بپذیرند. خب او می آید و در مسند تصمیم گیری می نشیند، نظام تصمیم گیری هم ضعیف می شود، کشور ضعیف می شود، تصمیمات ناپخته می شود. می بینیم که نمی توانند راجع به یک بنزین نظر بدهند! نماینده مجلس هستند، دولت آمده یک کار غلطی انجام داده و قیمت بنزین را یک شبه بالا برده و صدها نفر کشه شده اند اما مجلس هیچ عکس العملی نمی تواند نشان بدهد. یک توافقنامه بین المللی نوشته می شود، هیچ کاری نمی توانند بکنند!
اجازه بدهید اصل ۷۷ را برایتان بخوانم؛ " عهدنامه ها، مقاوله نامه ها، قراردادها و موافقت نامه های بین المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد " باز یک جای دیگر داریم که مذاکرات باید علنی باشد یعنی مردم در جریان قرار بگیرند. رفتند یک قراردادی را بستند و آوردند در مجلس و بدون اینکه خوانده شود، تصویب کردند. من خودم از تعدادی از نمایندگان مجلس سوال کردم که به چه چیزی رای دادید؟ گفتند اصلا متن آن را در اختیار ما قرار ندادند که بخوانیم. یعنی مجلس اینقدر ضعبف می شود؟ بله، چون پایه اش را ضعیف گذاشته اند.
کسیکه نماینده ۷۰ درصد مردم است، قاطع می ایستد و فریاد می زند. اجازه نمی دهد یک توافقنامه، علیه ملت امضاء و تحمیل شود، صنعت هسته ای بر باد برود و تحریم ها هم سرجایش بماند. اما یک نماینده ضعیفی که با ۲۰ درصد آراء مردم روی کار آمده است، زورش به چه کسی می رسد؟ و بعد برود پشت در اتاق وزیر بنشیند، نوبت بگیرد! این فرد چگونه می تواند نظارت کند؟ این را متوجه نیستند. شورای نگهبان باید از اینها مراقبت کند.
آقا قبول نمی کنم، قانون انتخاباتی بنویسید که منجر به اقلیت شود، این خلاف قانون اساسی است، نباید رای بدهیم. قانونی بنویسیم که رئیس جمهور، نماینده یک اقلیتی از مردم کشور بشود! شورای نگهبان باید جلویش را بگیرد. حالا خدای نکرده، خودش بیاید پایه گذار آن بشود، این خیلی بد است. این یعنی از کارکردی که قانون اساسی برای آن وضع کرده، خارج شده است. من دوستشان دارم، به همه آنها احترام می گذارم، چون کشور را دوست دارم این حرف ها را می زنم. می گویم این تصمیمات همه چیز را بهم می ریزد که بخش مهمی را بهم ریخته است. اینها خلاف قانون اساسی است، رفتارها خلاف قانون اساسی است.
➖ گفتوگوی زنده با موضوع شورای نگهبان، قانون اساسی و حقوق اساسی مردم/ ۷
🌷🕊
☫ @bazgashtaznimehrah
☫ eitaa.com/bazgashtaznimehrah👈ایتا
🇮🇷بازگشت از نیمه راه🇮🇷
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
🔴 دکتر احمدی نژاد: ما برنامه دادیم، اما برنامه ما را چه کسی آنجا بررسی کرد!؟ / بیایید مناظره کنیم/ با این مسیر، هیچگاه کشور اصلاح نخواهد شد + فیلم
اینجور تایید صلاحیت کردن ها...! گفتند برنامه بدهید. من البته دادم. کسیکه می خواهد رئیس جمهور شود یعنی بالاترین مقام رسمی بعد از رهبری شود، به او می گویند برو به نیروی انتظامی مراجعه کن و عدم سوء پیشینه بیاور! خب شما ساختار دارید، از قوه قضائیه استعلام کنید، چرا افراد را تحقیر می کنید!؟ چرا رای مردم را می کوبید!؟ و بعد می گویند برنامه بدهید. بسیار خوب ما برنامه دادیم، برنامه ما را چه کسی آنجا بررسی کرد!؟
شاید من جزو معدود کسانی بودم که رعایت کردم. هم عدم سوء پیشینه گرفتم، هم عکس، فتوکپی، برنامه و اسامی مشاورین را دادم و گفتم بفرمایید؛ بهانه ای نداشته باشید! اما چه کسی برنامه مرا بررسی کرد؟ یک نفر از آنها بیاید، بنشینیم و با هم مناظره کنیم. آیا این ۱۲ عضو شورای نگهبان، تاکنون برنامه ای برای کشور داده اند؟ نه برای کشور، برای یک استان داده اند؟
خب اینها اشکال دارد، خراب می کند. یعنی یک عده ای هستند که خودشان، غیرمستقیم با سه واسطه رای مردم روی کرسی نشسته اند اما می خواهند به رئیس جمهور حکومت کنند. نمی شود! این جمهوری نمی شود! این آراء مردم نمی شود! خراب می شود! کشور ضعیف اداره می شود و همین وضع موجود می شود.
بحث من اصلا شخصی نیست. دلم برای کشورم و انقلابم می سوزد، برای جمهوری اسلامی می سوزد، برای خود مقامات می سوزد. با این مسیر، هیچگاه کشور اصلاح نخواهد شد، پیشرفت هم نخواهد کرد.
➖ گفتوگوی زنده با موضوع شورای نگهبان، قانون اساسی و حقوق اساسی مردم/ ۸
🌷🕊
☫ @bazgashtaznimehrah
☫ eitaa.com/bazgashtaznimehrah👈ایتا
🇮🇷بازگشت از نیمه راه🇮🇷
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
🔴 دکتر احمدی نژاد: شما در مقابل تصمیمتان مسئولید، باید جواب بدهید/ من گفته ام که در این انتخابات شرکت نمی کنم، نه بخاطر شخص خودم، بخاطر اصلاح این وضع + فیلم
شاید برای اولین بار بود که اتفاق افتاد و مردم با فشار از یک نفر خواستند برود و کاندیدا شود. تمام نظرسنجی های علمی معتبر، که طی یکسال اخیر انجام شد، آراء مردم را با فاصله بسیار زیاد از نفر دوم، به احمدی نژاد داده است یعنی در نمونه های نودهزارتایی، صدهزارتایی، دویست هزارتایی و... رای به احمدی نژاد است. حداقل ما می توانیم بگوییم بخش قابل توجهی از جامعه گرایش دارند، حالا اخیرا گفته اند که نفر اول نبودی و نفر دوم بودی! بالاخره نفر دوم کم است؟ چرا کنار گذاشتید؟
حالا می گویند احراز صلاحیت نشدید. شما اصلا نباید دنبال احراز صلاحیت من باشید چون دو بار احراز صلاحیت شده ام، مردم هم با رای بالا مهر تایید زده اند. حالا شما باید بیایید و بگویید صلاحیت ندارد. احراز صلاحیت که معنا ندارد، چون دو بار شده است. برای گفتن اینکه صلاحیت ندارد، باید دستتان خیلی پُر باشد، به چه دلیلی؟
من رسما درخواست کردم؛ گفتم من این را نمی پذیرم، نمی پذیرم که مرا متهم کنید. نه دزدی کردم، نه خوردم، نه بُردم، نه کوتاهی کردم، نه مملکت فروشی کردم، با همه وجودم کار کردم و بزرگترین طرح های 40 ساله در دوره ما انجام شد، بزرگترین و گسترده ترین خدمات در دوره ما انجام شده است. باید بیایید در تلویزیون بصورت زنده و با حضور بنده، سندتان را ارائه کنید که به چه دلیلی رد کردید؟ می گویند دلیل نمی خواهد، ما احراز نکردیم! یعنی چه که دلیل نمی خواهد، ما احراز نکردیم!؟ شما در مقابل تصمیمتان مسئولید، باید جواب بدهید.
بنده هم می آیم، بنشینیم و بحث کنیم، مردم هم قضاوت کنند. بحث شخصی نیست. من گفته ام که در این انتخابات شرکت نمی کنم، از هیچکس هم حمایت نمی کنم. نه بخاطر شخص خودم، بخاطر اصلاح این وضع، برای دفاع از حقوق ملت. برای چه رد کردید؟ بیا بنشین، سند ارائه کن و جوابت را بگیر. می گوید ما احراز صلاحیت نکردیم، کدام بندش را؟ رجل سیاسی ـ مذهبی نبوده است؟ متدین و مدیر و مدبر نبوده است؟ باید بگویید کدام مورد را نداشته است؟ بر چه مبنایی؟
➖ گفتوگوی زنده با موضوع شورای نگهبان، قانون اساسی و حقوق اساسی مردم/ ۹
🌷🕊
☫ @bazgashtaznimehrah
☫ eitaa.com/bazgashtaznimehrah👈ایتا