📸 مسلمانان میشیگان خانههایشان را برای ماه رمضان چراغانی کردند.
چه کار قشنگی..👌
✨🎈💡🎊✨💡✨🎊💡🎈✨
⏳بدون توقف
🔉https://eitaa.com/bedonetavaghoff
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شیخ احمد کبیسی (از علمای #اهل_سنت عراق): داعش و #وهابیت و محمد بن عبدالوهاب ساخته ی #یهود هستند!
وهابیت برنامه ی یهود برای از بین بردن اسلام است!
⏳بدون توقف
🔉https://eitaa.com/bedonetavaghoff
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ آنچیزی که در رسانه ها می بینید همه واقعیت نیست.
📌 مراقب توهم دانایی باشید.
⏳بدون توقف
🔉https://eitaa.com/bedonetavaghoff
هدایت شده از گفتگوی اسلام و مسیحیت
Vahedhamasi-hajmahdirasuli-shab21sarallahzanjan.mp3.mp3
8.98M
#حاج_مهدی_رسولی
واحـــــــــــــــــــد حــــــــــماسی🏴
☪✝ @Debate
#شب_بیست_و_سوم
مرحوم آقا مجتبی تهرانی می فرمود:
انسـان هیـچ وقت نبـایـد بـه خـودش تردیدی راه بدهد: خدا اینطور نیست که ما را مأیوس و رد کند. این جزء آیات و مـعارف حتمی ماست. ایـن را بدانیـد! یأس از رحمت حق از گناهان کبیره است
اینطور نیست کـه نتوان در نوشته ی شب بیست و یکم تصرف نكرد. قبول داریـم شب بیست و سـوم شب امضا است امّا میشه در آن تغييراتی ايجاد كرد ، يَمْحُوا اللَّهُ ما يَشاءُ وَ يُثْبِتُ ؛ در اینجا هیچ اشکالی ندارد و #تقدير را عوض میکنند.
اگر شب بیست و یکم، آنچنان که دل ما می خـواست ، از لحاظ تمـام ابعاد دنیوی واخروی آنطور كه بايد نوشته نشده بود ، امشب می توانی در خانه خدا بـروی و دعا کنی كـه: پروردگارا! تقـديرم را برگردان و برای من همه را خوب کـن؛ او قبول میکند. لذا بزرگان مـا بر روی شب بیست و سوم بیشتر تکیه می کردند.
ان شاالله خدا به حق #امیرالمومنین علی علیهالسلام امشب بهترین تقدیر را بـرای همهی شما امضا کند. ملتمس دعـای مخصوص شمـا خوبان هستیم..
⏳بدون توقف
🔉https://eitaa.com/bedonetavaghoff
بدون توقف
﷽ ✔️ انجمن حجتیه در یک نگاه👇 🔹جلسه دوم _ جریانهای مروج تشیع انگلیسی _ انجمن حجتیه🔹 📌اطلاعات عموم
﷽
✔️جریان شیرازیها در یک نگاه👇
🔹 جلسه سوم _ جریانهای مروج تشیع انگلیسی _ جریان شیرازیها🔹
💠 این جریان در ابتدا توسط سیدمحمد شیرازی فرزند سید مهدی به نیت⬅️ گسترش ابعاد سیاسی مذهبی دین اسلام پایه گذاری شد ولی در ادامه فراز و فرودهای فراوانی داشته که به بررسی اجمالی آن میپردازیم:
✳️فرزندان سیدمهدی حسینی شیرازی :
_ سید محمد
_ سید حسن
_ سید صادق
_ سید مجتبی
✳️بزرگترین چالش زندگی سیدمحمد شیرازی، اعلام مرجعیت او بود که توسط علمای آن زمان رد شد.
علت رد مرجعیت توسط مراجع مطرح ⬅️ نداشتن شخصیت برجستهی علمی.
مخالفان مرجعیت او علمای زیر بودند:
⭕ آیت الله شیخ یوسف حائری خراسانی (ره): «ایشان قطعا مجتهد نیست و لذا تقلید از وی جایز نمی باشد.»
⭕ آیت الله سیدمحمود حسینی شاهرودی (ره): «نه نزد ما درس خوانده و نه در حوزه نجف تا به علمش پی برده باشیم. اجتهاد او نزد ما به دلیل شرعی محرز نیست.»
⭕ آیت الله خویی (ره): «چون شخص مذکور تحصیلاتی در حوزه علمیه نجف اشرف نداشته و از تحقیقات علمی و حوزوی در دسترس نیست، اجتهادش برای ما ثابت نشده است. علامه حجت الاسلام و المسلمین شیخ یوسف خراسانی حایری، دامت برکاته نظر به عدم اجتهاد وی دادهاند و ایشان از اوضاع او از ما آگاه تر است.»
❌ در مقابل شیرازی ها شروع به حمله و توهین به این علماء کرده تا جایی که سیادت آیت الله خویی (ره) را زیر سوال بردند.
✳️سیدمحمد شیرازی، در زمینههای مختلف مذهبی_سیاسی فعال بود و رهبری دو مجموعه را بر عهده داشت.
1⃣ مجموعهای با رویکرد مذهبی ⬅️
برادرش سید حسن شیرازی مدیریت این مجموعه را برعهده داشت.
برخی ویژگیهای این مجموعه :
_ وجود تفکرات تند و افراطی در این مجموعه
_ پررنگ بودن تقابل بین شیعه و سنی
_ دور بودن از مسائل سیاسی و انجام فعالیتهای صرفا مذهبی
_ مقابله با تفکرات کمونیستی
2⃣مجموعهای با رویکرد سیاسی تحت عنوان "جنبش الطلائع الرسالیة (پیشروان مکتبی یا مبلغان طلایه دار)" ⬅️سید محمد تقی مدرسی مدیریت این مجموعه را برعهده داشت.
برخی ویژگیهای این مجموعه :
_ انجام فعالیت های حزبی (هر چند از عنوان حزب استفاده نمیکردند)
_ قرار دادن مرجعیت سیدمحمد شیرازی در راس هرم خود
_ قرابت در برخی افکار و اندیشه با اخوان المسلمین
📌 ️نکته :فعالیت این جنبش با ورود سید محمد شیرازی به ایران، در ایران ادامه پیدا کرد!
✳️الطلائع الرسالیة در کربلا تشکیل شد ولی با استقرار سیدمحمدشیرازی گسترش پیدا کرد. این جنبش دارای شورای مدیریت بود و اعضای شورا مکلف به پیشبرد اهداف جنبش در کشورهای حاشیه خلیج فارس شدند و بر همین اساس این جنبش سه سازمان زیر نظر خود تشکیل داد:
❇️1⃣الثورة الإسلامیة فی الجزیرة العربیة
که با هدف شکل دادن فعالیت های انقلابی در عربستان سعودی به رهبری شیخ حسن صفار شکل گرفت.
❇️2⃣الجبهة الإسلامیة لتحریر البحرین با هدف سرکوبی حکومت آل خلیفه و برپایی حکومت اسلامی به رهبری سید هادی مدرسی شکل گرفت.
❇️3⃣ منظمة العمل الإسلامی العراقی که با رهبری شیخ جاسم الاسدی معروف به محسن الحسینی در عراق شکل گرفت. این سازمان اسلامی برای پیکار مسلحانه ارزش زیادی قائل بود.
✳️مواضع سید محمد شیرازی نسبت به حضرت امام (ره) و انقلاب اسلامی:
نظر ایشان راجع به امام (ره) و انقلاب در ابتدا مثبت بود.
در جریان تبعید امام خمینی(ره) به عراق و در سفر به کربلا سید #محمد_شیرازی استقبال بسیار گرمی از ایشان کرد.
در ابتدای جنگ ایران و عراق نیز علیه رژیم بعث موضع گیری میکرد و فتوا به کفر رژیم بعث عراق داد و امت اسلام در سراسر جهان را به پیکار با رژیم بعث عراق دعوت میکرد. اما پس از مدتی با اوج گرفتن فعالیتهای حزب الدعوه (خط نجف) و حمایت انقلاب ایران از این حزب که به نوعی رقیب شیرازیها (خط کربلا) در عراق محسوب میشد، به مرور روابط سیدمحمد شیرازی با انقلاب اسلامی ایران تیره و تار شد و مواضع و نظرات جدید ایشان مانند جایگزینی شورای مرجعیت به جای ولایت فقیه و تخطئه جنگ ایران و عراق در کتابها و عملکرد ایشان محوریت پیدا کرد.
❎ سر انجام بر اثر مخالفتهای نزدیکان و فرزندان ایشان بر سر جایگزینی شورای مرجعیت به جای ولایت فقیه و زیر سوال بردن ادامه جنگ با عراق، دو تن از فرزندان ایشان دستگیر شدند و فعالیتهای بیت ایشان تحت نظارت قرار گرفت و ایشان درسها و فعالیتهای عمومی خود را تعطیل کرد.
ایشان در سال 1380 شمسی دچار سکته مغزی شد و درگذشت و در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) دفن شد.
مقام معظم رهبری در پیامی رحلت ایشان را تسلیت گفتند.
#ادامه_دارد
#شیرازیها #تشیع_انگلیسی #سیدمحمدشیرازی
🔺🔻🔺🔺🔺🔻🔺🔻🔻🔺🔻🔺
شهره غفاری _ محمدرضا کریمی
زیر نظر حجت الاسلام #مسلم_منفرد
💠 #مع_المومنین
✅ @m_monfared
⏳بدون توقف
🔉https://eitaa.com/bedonetavaghoff
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_ویژه
گفتگوی فیلسوف شهیر فرانسوی #روژه_گارودی با دانشجویی که از او درباره #امام_علی علیه السلام پرسید.
🔹محمدناصر نویسنده #اهل_سنت ومجری معروف برنامه "مِنمصر" در شبکه تلویزیونی "مصرالآن"
💠@Allah4all
⏳بدون توقف
🔉https://eitaa.com/bedonetavaghoff
مادامى که گیلاس با بند باریکش به درخت متّصل است ؛🍒🌳
همه عوامل در جهت رشدش در تلاشند..
باد، باعث طراوتش میشود،
آب، باعث رشدش میشود،💦💧
و آفتاب، به او پختگی و کمال میبخشد.🌞
🔸امّا …
به محض پاره شدن آن بند؛
و جدا شدن از درخت،
آب، باعث گندیدگی؛
باد باعث پلاسیدگی؛
و آفتاب باعث پوسیدگی
و ازبین رفتن طراوتش میشود!
💠 #بنده بودن یعنی همین،
یعنی بند به #خدا بودن،
که اگر این بند پاره شد، دیگر همه عوامل در فساد ما مؤثّر خواهند بود.
پول، قدرت، شهرت، زیبایی…. تا بند به خداییم برای رشد ما، مفید و بسیار هم خوب است اما به محض جدا شدن بند بندگی، همه آن عوامل باعث تباهی و فساد ما می شود.
✋اتّصالتان با خدای بزرگ مستدام باد..
محتاجم به دعا
یک دنیا..
⏳بدون توقف
🔉https://eitaa.com/bedonetavaghoff
بدون توقف
مادامى که گیلاس با بند باریکش به درخت متّصل است ؛🍒🌳 همه عوامل در جهت رشدش در تلاشند.. باد، باعث طرا
بیا به رسم کریمانهات بزرگی کن…
ببخش بندهی در بند این و آنت را..😭
✡ آیا #ابنملجم یهودی بود؟
1️⃣ قاتل امیرمؤمنان (ع) یکی از مشهورترین چهرههای #خوارج «عبدالرحمن بن عمرو بن ملجم مرادی» است. وی از قبیله «حمیر» و از تیرههای «مراد» است. (۱)
2️⃣ ابن ملجم اهل و ساکن کوفه بود که همراه با بازمانده خوارج به مکه رفت. (۲)
3️⃣ او پس از بیعت مردم با #امام_علی (ع) چندین بار برای بیعت نزد امام آمد، ولی حضرت ایشان را نپذیرفت، برای بار سوم که خدمت امام رسید، حضرت فرمودند: او محاسن مرا با خون پیشانیام خضاب میکند. (۳)
4️⃣ #ابنملجم از 9 نفری بود که در جنگ #نهروان جان سالم به در برد و به مکه آمد و در جلسهای با حضور گروهی از #تروریستها نقشه قتل امام علی (ع)، معاویه و عمروعاص را کشیدند و در کنار خانه خدا همقسم شدند که به پیمان خود وفادار باشند. او مسئولیت ترور امام علی (ع) را به عهده گرفت و به کوفه آمد و با همکاری چند تن از خوارج کوفه، چون اشعث بن قیس، وردان بن مجالد و... در سحرگاه نوزدهم رمضان سال چهلم هجری در محراب مسجد کوفه، حضرت را با شمشیری زهرآگین زخمی کرد که بر اثر آن امام به شهادت رسید. (۴)
5️⃣ بررسی تاریخ نشان میدهد که ابن ملجم مرادی در سرپرستی زنی #یهودی قرار داشت. روزی امام علی (ع) از اصل و تبار وی پرسید، ولی او در جواب به ذکر نام پدر کفایت کرد و امام فرمود: رسول خدا (ص) به من خبر داده که قاتل من فردی #یهودی است. (۵)
📚 منابع:
۱. البلاذری، انساب الاشراف، بیروت، دارالفکر، چاپ اول، ١۴١٧ق، ج٣، ص٢۵٠ و ٢۵١.
۲. رشاد، علی اکبر، دانشنامه امام علی(ع)، تهران، مرکز نشر فرهنگ و اندیشه اسلامی، چاپ اول، ١٣٨٠ش، ج٩، ص۴٣٢.
۳. شیخ مفید، الارشاد، ترجمه رسولی محلاتی، تهران، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، چاپ ششم، ١٣٨٣ش، ج١، ص١٣. ابن شهر آشوب، مناقب، بیروت، دارالأضواء، چاپ دوم، ١۴١٢ق، ج٣، ص٣۵۶ و ٣۵٧.
۴. الارشاد، همان، ج١، ص١١ و ١٢. یعقوبی، تاریخ یعقوبی، ترجمه آیتی، تهران، شرکت انتشارات علمی و فرهنگی، چاپ نهم، ١٣٨٢ش، ج٢، ص١٣٨.
۵. مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، بیروت، داراحیاء التراث العربی، چاپ سوم، ١۴٠٣ق، ج۴٢، ص٢۶٢ و ٢۶٣.
⏳بدون توقف
🔉https://eitaa.com/bedonetavaghoff