یادداشت نویسی مقدماتی، جلسه۱.mp3
10.77M
📚#کارگاه_مهارت_یادداشتنویسی_مقدماتی
جلسه یکم
❓برای نوشتن یک یادداشت از کجا باید شروع کنیم؟
❓روش درست آغاز نگارش یک یادداشت چیست؟
❓انواع یادداشت کداماند و انتخاب هر نوع به چه چیزی بستگی دارد؟
#بهتر_بنویسیم
#دوره_یادداشت_نویسی_مقدماتی
✍ بیایید بهتر بنویسیم:
🌐 eitaa.com/behtarbenevisim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠ضرورت پایبندی به املای درست واژهها در شکستهنویسی
🔸️همانطور که در گفتوگوهای روزمره، بسیاری از واژگان معیار تغییر میکنند و به شکل محاورهای به کار میروند، در برخی از نوشتارهای غیر رسمی (مثل پیامکها و در فضای مجازی) هم شکستهنویسی رایج است و غلط هم نیست.
🔸️آنچه غلط است، تغییر املای کلمات در هنگام شکستهنویسی است.
#بهتر_بنویسیم
#درست_نویسی
#شکسته_نویسی
#املا
✍ بیایید بهتر بنویسیم:
🌐 eitaa.com/behtarbenevisim
جلسۀ2-چکیده.pdf
159.8K
📚کارگاه یادداشت نویسی مقدماتی، جلسه دوم
چکیده نموداری جلسه دوم
#بهتر_بنویسیم
#دوره_یادداشت_نویسی_مقدماتی
✍ بیایید بهتر بنویسیم:
🌐 eitaa.com/behtarbenevisim
یادداشت نویسی مقدماتی، جلسه۳.mp3
10.95M
📚کارگاه یادداشتنویسی مقدماتی، جلسه سوم
🔸️بندنویسی با روش مثالآوری
🔸️انواع مثال
🔸️ویژگیهای یک مثال خوب
#بهتر_بنویسیم
#دوره_یادداشت_نویسی_مقدماتی
✍ بیایید بهتر بنویسیم:
🌐 eitaa.com/behtarbenevisim
🔆کاش درد نبود اماممان را حس میکردیم. کاش طوری از درد این فراق زجر میکشیدیم، که صدای نالهمان به آسمانها بلند بود. کاش عرش خدا از صدای ضجههای ما به لرزه در میآمد و ملکوتیان با دیدن گریههایمان دست به دعا میشدند، تا پروردگار بقیه غیبت امام را به ما ببخشد. کاش #فلسفه_غیبت را درک میکردیم و برای #زمینهسازی_ظهور هرچه در توان داشتیم به کار میگرفتیم.
🔆اگر #انتظار_فرج برترین اعمال است، پس منتظر بودن یعنی کاری کردن و به میانه میدان آمدن، نه گوشهای نشستن و فقط چشم به راه بودن. باید تمرین کنیم هر کاری که میتوانیم برای #امام بکنیم و هرچه میتوانیم از بارهای بر زمین ماندهی امام برداریم و به دوش بگیریم. هر کس به اندازه وسع و توانش؛ حتی اگر توان او، نوشتن یک متن کوتاه یا سرودن یک شعر برای رساندن دست یک #یتیم به دامان امامش باشد؛ که انسان جدا مانده از امام، از هر یتیمی یتیمتر است.
🔆باید جمع شویم تا غیبت تمام شود. باید دلهایمان حول محور امام جمع شود و توانهایمان با هدف #نصرت_امام در هم ضرب شود تا غیبت تمام شود. باید اجتماعهای منظمی از منتظران تشکیل دهیم تا غیبت تمام شود. پس بیایید تمرین کنیم همه چیزمان برای اماممان باشد و هرچه میتوانیم از مال و هنر و ذوق و قریحه و قلممان در راه امام #بذل کنیم.
🔆چه خوب است از همین امروز این تمرین را شروع کنیم و دور هم جمع شویم و فقط از #امام_عصر و برای امام عصر بنویسیم. دست هر کس را هم که سر سوزن ذوقی و قلمی دارد بگیریم و با خودمان بیاوریم. مهم نیست که چقدر نویسندهایم؛ همین که اماممان را دوست داریم و دلمان برایش تنگ شده، کافی است. این که قلبمان برای #مهدی_فاطمه میتپد و دستمان برای او به قلم میرود خیلی ارزشمند است.
🔆باید اجتماع کنیم و دستهجمعی برای اماممان کاری کنیم تا غیبت به ظهور برسد. بیایید با هم برای اماممان بنویسیم. اینجا همه میخواهند ذوق و قریحه و توان خود را طوری تربیت کنند که فقط برای زمینهساز ظهور امامشان و تربیت یاران مهدی فاطمه بگویند و بنویسند و قدم بردارند. اینجا #کانون_نویسندگان_تربیتی است:
https://eitaa.com/joinchat/2345402427C6927cc007e
✍ بیایید بهتر بنویسیم:
🆔️ @behtarbenevisim
💠هشت غلط املایی رایج!
بسیاری از غلطهای املایی برای نوشته چندان خطرناک نیستند و خواننده را در فهم معنا دچار مشکل نمیکنند، ولی همواره برای نویسنده خطرناکاند و آبرو و اعتبار او را پیش خواننده میبرند.
شکل درست این چند غلط املایی رایج را یاد بگیریم تا درست بنویسیم.
1️⃣ اگر کسی از جایش برخیزد، باید بنویسیم: از جایش "برخاست"، نه "برخواست".
2️⃣ بعضیها بلد نیستند "سوت" بزنند تا بقیه را متوجه خود کنند، نه اینکه بلد نیستند "صوت" بزنند.
"صوت" یعنی صدا.
3️⃣کسی که نماز به جا میآورد، "نمازگزار" است، نه "نمازگذار".
کسی نماز را در جایی نمیگذارد تا بنویسیم "نمازگذار".
مصدر "گزاردن" به معنای به جای آوردن است.
4️⃣ما ظهرها "ناهار" میخوریم، نه "نهار".
نهار واژهای عربی به معنای روز است.
5️⃣بعضیها "غلغلکی"اند، نه "قلقلکی".
6️⃣به لطف سیاستمداران ناکارآمد و اقتصاد بیمار، این روزها دیگر اسکناس ۱۰هزار تومانی هم پولِ "خُرد" است، نه پول "خورد".
"خورد" فعل ماضی مصدر "خوردن" است.
7️⃣اگر کسی موقعیت شغلیاش را نپسندد، باید "استعفا" دهد، نه "استیفا".
استیفا یعنی به دست آوردن تمام و کمال چیزی.
8️⃣امروزه پرچم اقتدار جمهوری اسلامی ایران بر قلههای افتخار دنیا در "اهتزاز" است، نه در "احتزاز".
فارسی زبان مادری و ناموس ماست؛
آن را دوست بداریم و پاسدارش باشیم.
#بهتر_بنویسیم
#درست_نویسی
#غلطهای_املایی
✍بیایید بهتر بنویسیم:
🆔️ @behtarbenevisim
یادداشت نویسی مقدماتی، جلسه۴.mp3
11.46M
📚کارگاه یادداشتنویسی مقدماتی، جلسه چهارم
🔸️روش بندنویسی استدلالی
🔸️دو نوع استدلال
🔸️بایستههای نوشتن یک بندنوشت استدلالی خوب
#بهتر_بنویسیم
#دوره_یادداشت_نویسی_مقدماتی
✍ بیایید بهتر بنویسیم:
🆔️ @behtarbenevisim
یادداشت نویسی مقدماتی، جلسه۵.mp3
9.63M
📚کارگاه یادداشتنویسی مقدماتی، جلسه پنجم
🔸️روش بندنویسی ترکیبی
🔸️چهار نوع بندنویسی ترکیبی
🔸️عوامل اثرگذار بر انتخاب یک روش بسیط برای بندنویسی یا ترکیب چند روش
🔆هنگام گوش کردن به صوت جلسه، حتماً فایل متنی چکیده جلسه را داشته باشید تا بتوانید مثالها را تطبیق دهید.
#بهتر_بنویسیم
#دوره_یادداشت_نویسی_مقدماتی
✍ بیایید بهتر بنویسیم:
🆔️ @behtarbenevisim
جلسۀ5-چکیده.pdf
165.7K
📚کارگاه یادداشت نویسی مقدماتی، جلسه پنجم
چکیده نموداری جلسه پنجم
#بهتر_بنویسیم
#دوره_یادداشت_نویسی_مقدماتی
✍ بیایید بهتر بنویسیم:
🆔️ @behtarbenevisim
💠نمونۀ یک بندنوشت ترکیبی با استفاده از دلیل و مثال (با ترتیب دلیل ـ مثال)
[جملۀ موضوع:] تماشای بیش از اندازۀ برنامههای تلویزیونی، در بسیاری از موارد زمینهساز افت خلاقیت کودکان و نوجوانان میشود. [جملۀ پشتیبان۱:] اساساً تماشای تصویر خیلی کمتر از خواندن یک نوشته و حتی کمتر از گوش دادن به یک صدا سبب فعالیت ذهنی فرد میشود. [جملۀ پشتیبان۲:] مثلاً وقتی شما دارید رمان بینوایان ویکتور هوگو را میخوانید، مادام تناردیه، کوزت و ژان والژان را همانگونه که خودتان دوست دارید در ذهنتان مجسم میکنید، نه آنطور که کارگردان تصمیم گرفته است. [جملۀ پشتیبان۳:] یا حتی وقتی دارید این قصه را از رادیو گوش میکنید، باز هم آزادی عمل و اختیار دارید که خودتان شنیدههایتان را به یک تصویر دلخواه ذهنی تبدیل کنید و هرچند این کار کمی هم برایتان زحمت دارد، ولی نه تنها از آن خسته نمی شوید، که برایتان شیرین هم هست. [جملۀ نتیجه گیری:] البته اینها در صورتی است که شما خلاقیت ذهنیتان را در نتیجۀ تماشای فراوان تلویزیون و اعتیاد به برنامههای آن از دست نداده باشید.
#بهتر_بنویسیم
#دوره_یادداشت_نویسی_مقدماتی
#بندنویسی_ترکیبی
✍ بیایید بهتر بنویسیم:
🆔️ @behtarbenevisim
💠نمونۀ یک بندنوشت ترکیبی با استفاده از دلیل و مثال (با ترتیب مثال ـ دلیل):
[جملۀ موضوع:] تماشای بیش از اندازۀ برنامههای تلویزیونی، در بسیاری از موارد زمینهساز افت خلاقیت کودکان و نوجوانان میشود. [جملۀ پشتیبان۱:] تصور کنید دارید رمان بینوایان ویکتور هوگو را میخوانید: در این صورت شما میتوانید مادام تناردیه، کوزت و ژان والژان را همانگونه که دوست دارید در ذهنتان مجسم کنید، نه آنطور که کارگردان تصمیم گرفته است.[جملۀ پشتیبان۲:] اساساً تماشای تصویر خیلی کمتر از خواندن یک نوشته و حتی کمتر از گوش دادن به صدا سبب فعالیت ذهنی فرد میشود. [جملۀ پشتیبان۳:] مثلاً اگر این رمان را از رادیو گوش کنید، باز هم بیشتر از تماشای تصویر آزادی عمل و اختیار دارید که شنیدههایتان را به یک تصویر دلخواه ذهنی تبدیل کنید؛ و هرچند این کار کمی هم برایتان زحمت دارد، ولی نه تنها از آن خسته نمیشوید که برایتان شیرین است. [جملۀ نتیجه گیری:] البته اینها در صورتی است که خلاقیت ذهنیتان را در نتیجۀ تماشای فراوان تلویزیون و اعتیاد به برنامههای آن از دست نداده باشید.
#بهتر_بنویسیم
#دوره_یادداشت_نویسی_مقدماتی
#بندنویسی_ترکیبی
✍ بیایید بهتر بنویسیم:
🆔️ @behtarbenevisim
یادداشت نویسی مقدماتی، جلسه۶.mp3
10.66M
📚کارگاه یادداشتنویسی مقدماتی، جلسه ششم
🔸️ضرورت توجه به ظرافتهای "جملهنویسی" علاوه بر دقت در "بندنویسی" برای نگارش یک یادداشت خوب
🔸️سه بایسته بهترنویسی جملهها: درستنویسی، استوارنویسی، سادهنویسی
🔸️دو دسته کلی غلطهای نوشتاری: غلطهای املایی و غلطهای انشایی
🔸️سه نمونه از پربسامدترین خطاهای انشایی
🔆هنگام گوش کردن به صوت جلسه، حتماً فایل متنی چکیده جلسه را داشته باشید تا بتوانید مثالها را تطبیق دهید.
#بهتر_بنویسیم
#دوره_یادداشت_نویسی_مقدماتی
#درست_نویسی
✍ بیایید بهتر بنویسیم:
🆔️ @behtarbenevisim
جلسه6_چکیده.pdf
152.6K
📚کارگاه یادداشت نویسی مقدماتی، جلسه ششم
چکیده نموداری جلسه ششم
#بهتر_بنویسیم
#دوره_یادداشت_نویسی_مقدماتی
#درست_نویسی
✍ بیایید بهتر بنویسیم:
🆔️ @behtarbenevisim
فهرست 150 غلط املایی رایج.docx
290.6K
💠فهرست ۱۵۰ غلط املایی رایج به ترتیب حروف الفبا
🔸️فایل word قابل ویرایش و افزودن غلطهای املایی بیشتر
#بهتر_بنویسیم
#دوره_یادداشت_نویسی_مقدماتی
#درست_نویسی
#غلطهای_املایی
✍ بیایید بهتر بنویسیم:
🆔️ @behtarbenevisim
یادداشت نویسی مقدماتی، جلسه۷، بخش۲.mp3
4.44M
📚کارگاه یادداشتنویسی مقدماتی، جلسه هفتم، بخش۱
🔸️سه نمونه از پربسامدترین نمونههای سست نویسی
🔆هنگام گوش کردن به صوت جلسه، حتماً فایل متنی چکیده جلسه را داشته باشید تا بتوانید مثالها را تطبیق دهید.
#بهتر_بنویسیم
#دوره_یادداشت_نویسی_مقدماتی
#استوار_نویسی
✍ بیایید بهتر بنویسیم:
🆔️ @behtarbenevisim
جلسه7_چکیده.pdf
191.3K
📚کارگاه یادداشت نویسی مقدماتی، جلسه هفتم
چکیده نموداری جلسه هفتم
#بهتر_بنویسیم
#دوره_یادداشت_نویسی_مقدماتی
#استوار_نویسی
✍ بیایید بهتر بنویسیم:
🆔️ @behtarbenevisim
یادداشت نویسی مقدماتی، جلسه۸.mp3
13.06M
📚کارگاه یادداشتنویسی مقدماتی، جلسه هشتم
🔸️اهمیت سادهنویسی برای یک نویسنده
🔸️سه راهبرد کلی برای تقویت سادهنویسی: انس با آثار نویسندههای سادهنویس، ایجاد و تقویت زمینههای ذهنی سادهنویسی، تقویت عوامل فنی و مهارتهای قلمی سادهنویسی
🔸️مهمترین عوامل فنی و مهارتهای قلمی سادهنویسی: نزدیک کردن زبان نوشتار به زبان گفتار، پرهیز از تتابع افعال و اضافات، جلوگیری از کژتابیهای زبانی
🔆هنگام گوش کردن به صوت جلسه، حتماً فایل متنی چکیده جلسه را داشته باشید تا بتوانید مثالها را تطبیق دهید.
#بهتر_بنویسیم
#دوره_یادداشت_نویسی_مقدماتی
#ساده_نویسی
✍ بیایید بهتر بنویسیم:
🆔️ @behtarbenevisim
جلسه8_چکیده.pdf
150.1K
📚کارگاه یادداشت نویسی مقدماتی، جلسه هشتم
چکیده نموداری جلسه هشتم
#بهتر_بنویسیم
#دوره_یادداشت_نویسی_مقدماتی
#ساده_نویسی
✍ بیایید بهتر بنویسیم:
🆔️ @behtarbenevisim
یادداشت نویسی مقدماتی، جلسه۹.mp3
12.55M
📚کارگاه یادداشتنویسی مقدماتی، جلسه نهم
🔸️روش نوشتن بندِ مقدمه
🔸️سه بخش اصلی بند مقدمه: محرک، جمله مدعا، طرح مقاله
🔆هنگام گوش کردن به صوت جلسه، حتماً فایل متنی چکیده جلسه را داشته باشید تا بتوانید مثالها را تطبیق دهید.
#بهتر_بنویسیم
#دوره_یادداشت_نویسی_مقدماتی
✍ بیایید بهتر بنویسیم:
🆔️ @behtarbenevisim
جلسه9_چکیده.pdf
222.8K
📚کارگاه یادداشت نویسی مقدماتی، جلسه نهم
چکیده نموداری جلسه نهم
#بهتر_بنویسیم
#دوره_یادداشت_نویسی_مقدماتی
✍ بیایید بهتر بنویسیم:
🆔️ @behtarbenevisim
😎 #توییت_فاخر
📌 هدفتان دستیابی به مدیریت فضای مجازی باشد!
📆 ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
#قوت_در_فضای_مجازی
#حکمرانی_مجازی
#مدیریت_فضای_مجازی
💠 بیایید بهتر بنویسیم:
🆔️ @behtarbenevisim
یادداشت نویسی مقدماتی، جلسه۱۰.mp3
9.66M
📚کارگاه یادداشتنویسی مقدماتی، جلسه دهم
🔸️روش نوشتن بندِ نتیجهگیری
🔆هنگام گوش کردن به صوت جلسه، حتماً فایل متنی چکیده جلسه را داشته باشید تا بتوانید مثالها را تطبیق دهید.
#بهتر_بنویسیم
#دوره_یادداشت_نویسی_مقدماتی
✍ بیایید بهتر بنویسیم:
🆔️ @behtarbenevisim
جلسه10_چکیده.pdf
156.3K
📚کارگاه یادداشت نویسی مقدماتی، جلسه دهم
چکیده نموداری جلسه دهم
#بهتر_بنویسیم
#دوره_یادداشت_نویسی_مقدماتی
✍ بیایید بهتر بنویسیم:
🆔️ @behtarbenevisim
زمانی دانشپژوه یک دوره آموزشی بودم که یکی از سرفصلهایش، روش تحقیق بود. دکتر #سید_حسن_اسلامی برای تدریس آن درس انتخاب شد.
در یکی از جلسات، ایشان خاطرهای از نگارش متن پشت جلد یکی از کتابهایش گفت، که نکته مهمی به من آموخت؛ خاطرهای که هنوز یادم است و تا به حال در بسیاری از کلاسها و کارگاهها آن را تعریف کردهام.
دکتر اسلامی گفت: زمانی که نگارش کتاب #رویای_خلوص تمام شد، آن را برای چاپ به انتشارات بوستان کتاب سپردم. پس از مدتی، ماکت پیش از چاپ را برایم فرستادند. نگاهم که به متن پشت جلد افتاد، دیدم گذشته از آنکه برای پشت جلد خیلی طولانی است، نتوانسته جان کلام را به خواننده منتقل کند و او را برای خریدن کتاب متقاعد کند.
ایشان ادامه داد: نویسنده بعضی جاها فرصت دارد حرفش را مفصل بزند، مثل زمانی که دارد کتاب مینویسد؛ ولی بعضی جاها باید بتواند با کمترین کلمات، کار را تمام کند. پشت جلد کتاب یکی از آن جاهاست؛ چون خریدار کتاب در کتابفروشی، فرصت چندانی برای دقت در همه محتوای کتاب ندارد و فقط با نگاهی به فهرست و ورق زدن کتاب و خواندن پشت جلد، تصمیم میگیرد کتاب را بخرد یا نه.
دکتر اسلامی به ما گفت: از ناشر خواستم تا متن پشت جلد کتاب را خودم بنویسم. بعد هم یک متن جذاب و جاندار نوشتم که خواننده فقط با ۹۰ کلمه میتواند اصل مدعای کتاب و طرح نویسنده را برای اثبات آن درک کند.
آن روز و در آن جلسه، با خودم گفتم: دارد بازارگرمی میکند. ولی بعد که کتاب را خریدم و هم خودش را خواندم، هم پشت جلدش را، دیدم راست میگوید.
پ.ن: تصویر،متن پشت جلد کتاب است.
✍ بیایید بهتر بنویسیم:
🆔️ @behtarbenevisim