ماه شادی ۱۰.m4a
15.86M
#ماه_شادی ۱۰
#دستورات دینی عین نشاط اند
🇮🇷بسم رب الشهداءوالصدیقین🇮🇷
کسانی که در دینداری ضعیف هستند و شاید اصلاً دین را قبول ندارند حتماً این حرف بنده را قبول دارند که در زمان عروسی
وقتی همه در حال بزن و برقص هستند و صدای ترانه تمام فضا را گرفته و به قول معروف همه کیفشان کوک است و دنبال گرفتن شادباش بیشتری هستند😍
پدر و مادر آقا داماد و عروس خانم هم شاد هستند و با خودشون میگن:
خدا را شکر بااین همه مشکلات اقتصادی و اجتماعی فرزندمان را به ساحل آرامش
رساندیم.✅
خب سؤال: آیا شادی درونی این پدر و مادر را میتونیم با ترانه سرای جلسه مقایسه کنیم؟
آیا شادی درونی آقا داماد را که خلاصه به عشقش رسیده است میتونیم با شادی آن کسی که الان وسط جمع از همه خوشگل تر میرقصه مقایسه کنیم؟
اینجا اگر والدین آقا داماد و عروس گریه کنند، اسم گریه شان چیه؟
گریه مصیبت یا عزا؟ یا گریه فرح و سرور؟🤨
اینجاست که باید به خدا حق داد که خدا جنس شادی را این گونه از ما میخواهد👌
ولی ما جنس دیگری به خدا تحویل میدیم.
خلاصه اینکه ادعای دعوای جدایی دین از دنیا حرف سنجیده ای نیست❌
که عده ای میگن: هم باید نماز خواند و روزه گرفت و هم باید رقصی باشد و پایکوبی و شادی و نشاطی.🚫
نماز عین نشاط و شادی است، روزه عین سرور و خوشحالی است؛
چون ما راه را درست نرفته ایم و در دین خود خوب معارف را یاد نگرفته ایم
شادی و نماز را از هم جدا میکنیم، روزه و عید نوروز را از هم جدا میکنیم
البته این حرف به این معنا نیست که کسی با دنیا مخالف باشد و در دنیا لذتی وجود ندارد؛
بلکه همه ما باید به این حقیقت برسیم که دنیا:
👈ابزاری است برای دینداری صحیح برای رسیدن به نشاط حداکثری و نه حداقلی.
صلی الله علیک یا اباعبدالله الحسین علیه السلام
اللهم صل علی محمد و آل محمدوعجل فرجهم
التماس دعای فرج و شهادت👌🌷✋
ان شاءالله
#دعای_روز ۱۰
🟢اَللَّهُمَّ اجْعَلْنِي فِيهِ مِنَ الْمُتَوَكِّلِينَ عَلَيْكَ🤲
🟢وَ اجْعَلْنِي فِيهِ مِنَ الْفَائِزِينَ لَدَيْكَ🤲
🟢وَ اجْعَلْنِي فِيهِ مِنَ الْمُقَرَّبِينَ إلَيْكَ🤲
🟢 بِإِحْسَانِكَ يَا غَايَهَ الطَّالِبِينَ🟢
🔆خدايا مرا در اين ماه از توكل كنندگان نزد خود،
و
🔆از رستگاران
و
🔆از مقرّبان درگاهت
قرار بده،
✨به احسانت اي هدف جويندگان.✨
#قانون_اساسی 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#اصل ۱۵
زبان و خط رسمی و مشترک مردم ایران فارسی است
اسناد و مکاتبات و متون رسمی و کتب درسی بایدبا این خط و زبان باشد
ولی استفاده از زبان های محلی و قومی در مطبوعات و رسانه های گروهی و تدریس ادبیات آن ها در مدارس، در کنار زبان فارسی آزاد است.✅
#اصل ۱۶
از آنجا که زبان قرآن و علوم و معارف اسلامی عربی است و ادبیات فارسی کاملا با آن آمیخته است این زبان باید پس از دوره ابتدایی تا پایان دوره متوسطه در همه کلاس ها و در همه رشته ها تدریس شود👌
مرزبندی صحیح و صریح با جبههی دشمن از شاخصه های جبهه مومنان انقلابی است
[سوره آلعمران (3): آيه 146]
وَ كَأَيِّنْ مِنْ نَبِيٍّ قاتَلَ مَعَهُ رِبِّيُّونَ كَثِيرٌ فَما وَهَنُوا لِما أَصابَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَ ما ضَعُفُوا وَ مَا اسْتَكانُوا وَ اللَّهُ يُحِبُّ الصَّابِرِينَ (146)
و چه بسيار پيامبرانى كه همراه آنان خداپرستان بسيارى جنگيدند، پس براى آنچه در راه خدا به آنان رسيد، نه سستى كردند و نه ناتوان شدند و تن به ذلّت ندادند و خداوند صابران را دوست دارد.
نكتهها:
«رِبِّيُّونَ» جمع «ربى» بر وزن «ملّى» به كسى گفته مىشود كه ارتباط و پيوند او با خدا محكم و در دين، دانشمند و مقاوم و با اخلاص باشد
پيامها:
1-تاريخ انبيا همراه با مبارزه است. «وَ كَأَيِّنْ ...»
2-هنگام احساس ضعف، از زندگى راد مردان تاريخ و مقاومت آنان درس بگيريد. «وَ كَأَيِّنْ مِنْ نَبِيٍّ»
3- جنگ و جهادى حقّ است كه زير نظر رهبر الهى باشد. «قاتَلَ مَعَهُ»
4-تعداد مجاهدان عالم و عارف در تاريخ بسيار است. «كَأَيِّنْ»، «رِبِّيُّونَ كَثِيرٌ»
5-گرچه همهى مجاهدان عزيزند، ولى رزمندگان عارف و عالم حساب ديگرى دارند. «رِبِّيُّونَ»
6-ايمان به خدا، سرچشمهى مقاومت است. «رِبِّيُّونَ»، «فَما وَهَنُوا»
7-مشكلات نبايد عامل سستى و ضعف شود، بلكه بايد عامل حركت و تلاش جديدى گردد. «فَما وَهَنُوا لِما أَصابَهُمْ»
8- آنچه به انسان روحيّه مىدهد و تحمّل مشكلات را آسان مىكند، در راه خدا بودن آنهاست. «فِي سَبِيلِ اللَّهِ»
9- فشارها، مردان خدا را وادار به تسليم نمىكند. «وَ مَا اسْتَكانُوا»
10-هر چند در بدر پيروز شديد، ولى راه آيندهى شما مسلمانان، راه جهاد و مبارزه است، پس بايد صبور و مقاوم باشيد
11-رزمندگانِ بصير، نه از درون روحيّه خود را مىبازند «فَما وَهَنُوا» و نه توان رزمى خود را از دست مىدهند «وَ ما ضَعُفُوا» و نه در اثر فشارها تسليم مىشوند. «وَ مَا اسْتَكانُوا»
12-انجام وظيفه و پايدارى بر حقّ مهم است، پيروز بشويم يا نشويم. آيه مىفرمايد: «وَ اللَّهُ يُحِبُّ الصَّابِرِينَ» و نفرمود: «يحب الفاتحين»
بیانات امام خامنه ای در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری۱۳۹۲/۱۲/۱۵
یک وظیفهی دیگری که من اینجا یادداشت کردهام که همیشه باید مورد نظرمان باشد بخصوص امروز، وظیفهی مرزبندی صحیح و صریح با جبههی دشمن است؛ مرزبندی. آیهی شریفه میفرماید: قَد کانَت لَکُم اُسوَةٌ حَسَنَةٌ فی اِبراهیمَ وَ الَّذینَ مَعَهُ اِذ قالوا لِقَومِهِم اِنّا بُرَءآؤُا مِنکُم وَ مِمّا تَعبُدونَ مِن دونِ الله کَفَرنا بِکُم وَ بَدا بَینَنا وَ بَینَکُمُ العَداوَةُ وَالبَغضآءُ [ابداً] حَتّی تُؤمِنوا بِاللهِ وَحدَه. قرآن فقط تاریخ نگفته، تصریح میکند که این اسوهی حسنهای است برای شما - قَد کانَت لَکُم اُسوَةٌ حَسَنَةٌ فی اِبراهیم - یعنی باید اینجوری باشید، مرزبندی باید بکنید. مرزبندی به معنای این نیست که ما رابطهمان را قطع بکنیم؛ توجه بکنید، مغالطه نکنند که شما میگویید ما با همهی دنیا دشمنیم؛ نه، مرزبندی کنید، مرزها مخلوط [نشود]. مثل مرز جغرافیایی؛ در مرز جغرافیایی شما بین کشور خودتان و کشورهای اطرافتان مرز معین میکنید؛ معنای این مرز این نیست که شما نمیروید آنجا، آنها نمیآیند اینجا؛ معنای این مرز این است که هر رفتوآمدی منضبط خواهد بود. معلوم باشد کِی میرویم، چه کسی میرود، چهجور میرود؛ چه کسی میآید، کِی میآید، چهجور میآید، چرا میآید؛ مرزبندی در مرزهای جغرافیایی اینجور است؛ در مرزهای عقیدتی هم همینجور است. در همین آیهی شریفه، بعد از آنکه خدای متعال این اسوهی حسنه را و عمل ابراهیم را بیان میفرماید، بعد میفرماید: اِلّا قَولَ ابراهیمَ لِاَبیهِ لَاَستَغفِرَنَّ لَک؛یعنی این مرزبندی، مانع این نیست که ابراهیم به پدرش بگوید که من به تو ترحم میکنم، برای تو استغفار میکنم؛ اینها همه هست. بنابراین معنای مرزبندی این است که
که مشخص باشد ما چه کسی هستیم، شما چه کسی هستید
#آیات_انقلابی ۱۰
#تفسیر آیه ای از قرآن کریم
❤️بسم الله الرحمن الرحیم❤️
👈مرزبندی صحیح و صریح با جبههی دشمن از شاخصه های جبهه مومنان انقلابی است
[سوره آلعمران : آيه 146]
👈وَ كَأَيِّنْ مِنْ نَبِيٍّ قاتَلَ مَعَهُ رِبِّيُّونَ كَثِيرٌ فَما وَهَنُوا لِما أَصابَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَ ما ضَعُفُوا وَ مَا اسْتَكانُوا وَ اللَّهُ يُحِبُّ الصَّابِرِينَ (146)
و چه بسيار پيامبرانى كه همراه آنان خداپرستان بسيارى جنگيدند
پس براى آنچه در راه خدا به آنان رسيد، نه سستى كردند و نه ناتوان شدند و تن به ذلّت ندادند و خداوند صابران را دوست دارد.✅
نكتهها:
«رِبِّيُّونَ» جمع «ربى» بر وزن «ملّى» به كسى گفته مىشود كه ارتباط و پيوند او با خدا محكم و در دين، دانشمند و مقاوم و با اخلاص باشد👌
پيامها:
۱. تاريخ انبيا همراه با مبارزه است. «وَ كَأَيِّنْ ...»
۲. هنگام احساس ضعف، از زندگى راد مردان تاريخ و مقاومت آنان درس بگيريد. «وَ كَأَيِّنْ مِنْ نَبِيٍّ»
۳. جنگ و جهادى حقّ است كه زير نظر رهبر الهى باشد. «قاتَلَ مَعَهُ»
۴. تعداد مجاهدان عالم و عارف در تاريخ بسيار است. «كَأَيِّنْ»، «رِبِّيُّونَ كَثِيرٌ»
۵. گرچه همهى مجاهدان عزيزند، ولى رزمندگان عارف و عالم حساب ديگرى دارند. «رِبِّيُّونَ»
۶. ايمان به خدا، سرچشمهى مقاومت است. «رِبِّيُّونَ»، «فَما وَهَنُوا»
۷. مشكلات نبايد عامل سستى و ضعف شود، بلكه بايد عامل حركت و تلاش جديدى گردد. «فَما وَهَنُوا لِما أَصابَهُمْ»
۸. آنچه به انسان روحيّه مىدهد و تحمّل مشكلات را آسان مىكند، در راه خدا بودن آنهاست. «فِي سَبِيلِ اللَّهِ»
۹. فشارها، مردان خدا را وادار به تسليم نمىكند. «وَ مَا اسْتَكانُوا»
۱۰. هر چند در بدر پيروز شديد، ولى راه آيندهى شما مسلمانان، راه جهاد و مبارزه است، پس بايد صبور و مقاوم باشيد
۱۱. رزمندگانِ بصير، نه از درون روحيّه خود را مىبازند «فَما وَهَنُوا» و نه توان رزمى خود را از دست مىدهند «وَ ما ضَعُفُوا» و نه در اثر فشارها تسليم مىشوند. «وَ مَا اسْتَكانُوا»
۱۲. انجام وظيفه و پايدارى بر حقّ مهم است، پيروز بشويم يا نشويم. آيه مىفرمايد: «وَ اللَّهُ يُحِبُّ الصَّابِرِينَ» و نفرمود: «يحب الفاتحين»
بیانات امام خامنه ای در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری۱۳۹۲/۱۲/۱۵
یک وظیفهی دیگری که من اینجا یادداشت کردهام که همیشه باید مورد نظرمان باشد بخصوص امروز، وظیفهی مرزبندی صحیح و صریح با جبههی دشمن است؛ مرزبندی.
آیهی شریفه میفرماید: قَد کانَت لَکُم اُسوَةٌ حَسَنَةٌ فی اِبراهیمَ وَ الَّذینَ مَعَهُ اِذ قالوا لِقَومِهِم اِنّا بُرَءآؤُا مِنکُم وَ مِمّا تَعبُدونَ مِن دونِ الله کَفَرنا بِکُم وَ بَدا بَینَنا وَ بَینَکُمُ العَداوَةُ وَالبَغضآءُ [ابداً] حَتّی تُؤمِنوا بِاللهِ وَحدَه.
قرآن فقط تاریخ نگفته، تصریح میکند که این اسوهی حسنهای است برای شما - قَد کانَت لَکُم اُسوَةٌ حَسَنَةٌ فی اِبراهیم - یعنی باید اینجوری باشید، مرزبندی باید بکنید.
مرزبندی به معنای این نیست که ما رابطهمان را قطع بکنیم؛ توجه بکنید، مغالطه نکنند که شما میگویید ما با همهی دنیا دشمنیم؛ نه، مرزبندی کنید، مرزها مخلوط [نشود]. مثل مرز جغرافیایی؛ در مرز جغرافیایی شما بین کشور خودتان و کشورهای اطرافتان مرز معین میکنید؛ معنای این مرز این نیست که شما نمیروید آنجا، آنها نمیآیند اینجا؛ معنای این مرز این است که هر رفتوآمدی منضبط خواهد بود.
معلوم باشد کِی میرویم، چه کسی میرود، چهجور میرود؛ چه کسی میآید، کِی میآید، چهجور میآید، چرا میآید؛ مرزبندی در مرزهای جغرافیایی اینجور است؛ در مرزهای عقیدتی هم همینجور است. در همین آیهی شریفه، بعد از آنکه خدای متعال این اسوهی حسنه را و عمل ابراهیم را بیان میفرماید، بعد میفرماید: اِلّا قَولَ ابراهیمَ لِاَبیهِ لَاَستَغفِرَنَّ لَک؛
یعنی این مرزبندی، مانع این نیست که ابراهیم به پدرش بگوید که من به تو ترحم میکنم، برای تو استغفار میکنم؛ اینها همه هست. بنابراین معنای مرزبندی این است که
که مشخص باشد ما چه کسی هستیم، شما چه کسی هستید
سلام طاعاتتون قبول باشه✋
شما پیشنهاد بدید
فرزنداول فاطمه
فرزند دوم حسین
فرزند سوم اگه دختر بود 👈 ؟؟؟؟؟؟
اگه پسر بود 👈 ؟؟؟؟؟؟
منتظر پیشنهاداتتون هستیم😍