دنیای علم - جلسه اول - 14030130.mp3
45.13M
🔹جلسه گفت و گو محور
جلسه اول
🔹*آینده ی علم*
🔹با حضور حجت الاسلام امیر نجات بخش
🔹پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه
@behyaarstf_ir
*آینده ی علم*
🔹دیدن آینده نیازمند یک نوع نگاه است، به عبارتی ما باید واجد یک نوعی نگاهی بشویم که در آن نگاه، آینده آشکار است. اگر ما نتوانیم به سمت این تحول نگاه حرکت کنیم و صرفا بخواهیم بر اساس آنچه که اکنون می بینیم از آینده خبر بگیریم شاید آن آینده دیگر، آینده نباشد. در واقع صورتش همین چیز هایی می شود که همین الان هم به آن مشغول هستیم.
🔹چون توجهی به آینده نداریم خیلی از فرصت های امروزی را می سوزانیم و چیزی از آینده نمی بینیم. اگر توجه به آینده باشد امکان های ما خودشان را ظاهر می کنند و قدر این فرصت ها و امکان ها دانسته می شود.
🔹ما امروز در مرحله ی اول درگیری که داریم این توجه به آینده پیش می آید. خیلی وقت ها پرسشی که داریم این است، آینده چگونه آینده ای است و در جواب به این سوال به دنبال ظاهر آن آینده هستیم. مثلا بیاییم حرف بزنیم که بیست سال دیگر چه محصولی در بازار است، شکل آن ابزار چگونه است و خودمان را اینجا نگه می داریم و چالش های ما حول این است. اینها مباحثی است که بیشتر در آینده پژوهی مطرح می شود، در آینده پژوهی چنین بحث هایی مطرح می شود که تکنولوژی های آینده چه می توان باشد که البته جایگاه خودش را دارد، ولی آنچه که بیشتر می شود بهش توجه کرد، درکی است که می تواند توجه به آینده داشته باشد، نه اینکه نقطه ی محصلی را برای خودش ترسیم کند و تمام درگیری را به سمت آن معطوف کند. مثلا چه چیزی ساخته خواهد شد. فلسفه تفاوتش با آینده پژوهی این است که فلسفه یک نگاه به آینده می دهد و ما می توانیم به یک آینده توجه کنیم.
حجت الاسلام نجات بخش در جلسه ی *آینده ی علم*
@behyaarstf_ir
امام خامنهای:
🔹برای دانشآموزان پیشرفتها را توضیح بدهید، نقاط مثبت را توضیح بدهید، چشماندازهای شوقانگیز را توضیح دهید.
🔹سعی کنید او را امیدوار کنید به آینده. این امید است که او را به حرکت خواهد درآورد در راه درست، پیش خواهد برد. این خدمت به آینده کشور است.
@behyaarstf_ir
بنیاد علم و فناوری بهیار صنعت سپاهان
امام خامنهای: 🔹برای دانشآموزان پیشرفتها را توضیح بدهید، نقاط مثبت را توضیح بدهید، چشماندازهای شو
*چشم اندازهای شوق انگیز، امید و حرکت* در *نگاه ملی*
همانطور که رهبری مکرر می گویند، آیا می شود ما دعوت به یک حضور داشته باشیم؟ و بیشتر از آنکه بخواهیم یک مسئله را تمام شده بدانیم و بگوییم چه اتفاقاتی افتاده است و صرفا دست آورد ها را نشان دهیم، بگوییم: یک جایی باید باشید. اساس این نسبت انسانی همین جا است که باید در روایتمان، *دعوت به حضور انسان ها* کنیم. یعنی آنها متوجه شوند کسی آن ها را می خواهد و طلب می کند که جایی باشند. و خب این تفاوت دارد با فهم رایج که من نیازی به تو دارم که تو می توانی این نیاز را برطرف کنی. این دعوت به حضور و نگاه، غیر از این است. در یک استغنایی از همدیگر اما یک نسبتی را می خواهیم با یکدیگر برقرار کنیم. این همان عهد تاریخی است.
خیلی نمی خواهیم درباره ی اینکه چگونه این را گفت بگویم. چرا که این در نگاه شما پیش می آید. چیزی است که وقتی شما آن ها را می بینید، کامل متوجه می شوند که مسئله چیز دیگری است. در آن نگاه ها قضیه حاصل می شود.
آنچه که از کار فکری مدام داریم صحبت می کنیم، کجا بروز پیدا می کند و کجا دیده می شود؟ آن در محتوا بروز پیدا نمی کند. در نگاه های ما بروز پیدا می کند. به تعبیری شما یک مسیری را می روید با این مباحث مأنوس هستید و یک حرف هایی با هم می زنید و حاصل آن یک نگاه است. همان که می گوییم: *تفکر یک نگاه است*. همین می شود یک نگاه و چیزی بیرون از آن نیست. تجسم این تفکر در این نگاه است و آن نگاه را دانش آموز می بیند و این نیست که در چه محتوایی این حرف را بزنم این را بگویم یا آن را بگویم.
☘حجت الاسلام نجات بخش
@behyaarstf_ir
شوق روایت_حجت السلام نجات بخش.MP3
14.2M
*دعوت به حضور*
حجت الاسلام نجات بخش
در جمع راویان پیشرفت.
@behyaarstf_ir
✍ رهبر انقلاب: به دانشآموزتان نگاه ملّی بدهید تا خودش را جزئی از اجزای حرکتدهنده مجموعه کشور بداند
✏️ رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار معلمان:
معلّم فقط آموزندهی علم نیست بلکه پرورندهی هویّت دانشآموز است. شما دارید شخصیّت این جوان و نوجوان را میسازید. شما هویّتساز هستید. باید به او، هم علم بیاموزید که خب در درجهی اوّل هست، هم اعتمادبهنفس بدهید، هم همّت و انگیزه بدهید، هم شوق به کار و به درس بدهید، تا بتواند این ظرفیّتهایی که در او هست اینها را استخراج کند.
✏️ شما به این دانشآموزتان نگاه ملّی بدهید. این دانشآموز خودش را جزئی از یک مجموعه، از یک کل احساس کند. این را به دانشآموز باید القا کرد. کلاس شما یک نقطهی جداافتادهی از مجموعه نیست. این یکی از اجزای مجموعه است که دارد با حرکت خود این ماشین عظیم را، که اسمش کشور است، اسمش جامعه است، اسمش نظام است، این حرکت دارد میدهد و پیش میبرد. ۱۴۰۳/۲/۱۲
@behyaarstf_ir
4_5879591309445961040.mp3
18.59M
🎧 صوت کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار معلمان. ۱۴۰۳/۲/۱۲
@behyaarstf_ir
برادری در مسیر پیشرفت ایران.mp3
15.78M
🎧 #پادکست #برش_کوتاه
💠 برادری، تنها راه پیشرفت ایران
🎙 حجتالاسلام نجات بخش
⏱ دوازده دقیقه
@behyaarstf_ir
به نام خدا
آرشیو گزیده ای از جلسات مرتبط با علم، فناوری و اقتصاد که در مجموعه ی سها برگزار گردید.
💠 #فهرست شماره 1 [جلسات گفتگو]
🔻 سال ۱۳۹۹:
▪️ مینوتار جهانی (20 جلسه):
https://soha-sima.ir/3530
🔻 سال ۱۴۰۰:
▪️ سیر تجدد و علم جدید در ایران (6 جلسه):
https://soha-sima.ir/3555
▪️ علم در دهه های اخیر (2 جلسه):
https://soha-sima.ir/3559
▪️ زنده باد جهاد (4 جلسه):
https://soha-sima.ir/3563
▪️ راه قدس از کربلا می گذرد (2 جلسه):
https://soha-sima.ir/3571
🔻 سال ۱۴۰۱:
▪️ مبانی حکمی اقتصاد و معیشت (4 جلسه):
https://soha-sima.ir/3623
▪️ سه قدم از معلمی (5 جلسه):
https://soha-sima.ir/3609
▪️ عدالت و دانش بنیان (6 جلسه):
https://soha-sima.ir/3614
▪️ روایت مهندسی و جهاد (۷ جلسه):
https://soha-sima.ir/3604
🔻 سال ۱۴۰۲:
▪️ تفکر گمشده تشکل های دانشجویی:
https://soha-sima.ir/3786
▪️ گفتمان پیشرفت (4 جلسه):
https://soha-sima.ir/3745
🔻 سال ۱۴۰۳:
▪️ تاملی بر مساله اقتصاد:
https://soha-sima.ir/3768
@behyaarstf_ir
💠 #فهرست شماره 2 [تک جلسهایها]
🔻 سال ۱۴۰۰
▪️ گفتگو پیرامون دیدار رهبری با تولیدکنندگان
https://soha-sima.ir/3593
▪️ گفتگو درباره فیلم منصور
https://soha-sima.ir/3590
▪️ گفتگو به بهانه روز مهندس
https://soha-sima.ir/3587
🔻 سال ۱۴۰۱
▪️ تولید دانش بنیان (اردوگاه درچه):
https://soha-sima.ir/3809
▪️ انسان خلیفه الله بر زمین (اقتصاد دانش بنیان):
https://soha-sima.ir/3814
▪️ اقتصاد دانش بنیان اقتصاد آینده
https://soha-sima.ir/3811
▪️ با علوم انسانی در تاسیس شرکت های دانش بنیان
https://soha-sima.ir/3817
▪️ خاستگاه مساله خصوصی سازی چیست؟
https://soha-sima.ir/3822
▪️ دانش بنیان با حفظ عالم صفا و رفاقت و صداقت نوجوانی
https://soha-sima.ir/3826
▪️ دانش بنیان، صبر استقامت و برادری
https://soha-sima.ir/3829
▪️ جایگاه علم و فلسفه در دنیای امروز
https://soha-sima.ir/3832
▪️ سنگر مهم کار، سنگر حفظ هویت
https://soha-sima.ir/3835
▪️شرایط انتقال تکنولوژی در ایران
https://soha-sima.ir/3838
▪️ ایجاد گروه های مقاومت اقتصادی در منطقه
https://soha-sima.ir/3841
▪️جلسه مهندس نجات بخش با اهالی کرمان
https://soha-sima.ir/3845
▪️نظری به اقتصاد دانش بنیان در عالم طلبگی
https://soha-sima.ir/3849
▪️ نگاه با صفا و زلال به انسان ها، راه پیشرفت و آبادانی
https://soha-sima.ir/3852
▪️ وقتی راه گشوده شود...
https://soha-sima.ir/3855
▪️ چه نیاز به قصه؟ چه نیاز به روایت؟
https://soha-sima.ir/3858
▪️تاملی در بی عالمی بشر در جهان امروز
https://soha-sima.ir/3866
▪️مروری بر سخنان نوروزی رهبر انقلاب (1401)
https://soha-sima.ir/3887
▪️نسبت فلسفه و علم؛ جایگاه علم در جهان امروز
https://soha-sima.ir/3894
▪️کار، عامل بسط انسانیت انسان
https://soha-sima.ir/3900
▪️ گفتگو با محوریت بیانات امام خمینی به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه
https://soha-sima.ir/3903
▪️ گفتگو با محوریت بیانات رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان
https://soha-sima.ir/3907
▪️ گفتگو با محوریت بیانات رهبر انقلاب در دیدار با کارآفرینان
https://soha-sima.ir/3910
▪️ گفتگو درباره فیلم موقعیت مهدی
https://soha-sima.ir/3913
▪️گفتگو؛ مسیر عقلانیت و خرد
https://soha-sima.ir/3919
@behyaarstf_ir
15.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#برادری_تنها_راه_پیشرفت...
بخشی از سخنرانی حاج قاسم
درباره شهدای رفسنجان
او آن روز بهانه نیاورد
او نگفت این فرمانده تدبیر دارد یا ندارد
او به من اشکال نگرفت
او به خاطر اشکال به من، جنگ را
و عملیات را دچار بحران نکرد!
و رفت
از میدان عبور کرد
روی لبه ی دژ
شهید شد
اینها غم دارد!
@behyaarstf_ir