دانشجوی مشروطی
🔻نقد موقعیّت فرهنگی انقلاب -۲ 🖊مهدی جمشیدی [چهارم]. بخش عمدهای از توطئه به سلبریتیهای سپرده شده ا
🔻نقد موقعیّت فرهنگی انقلاب -۳
🖊مهدی جمشیدی
[هفتم]. برخی مواجهه با «کشف حجاب» را موجب «دوقطبیشدن جامعه» میدانند. اینان در واقع به هویّت جامعۀ ایران «بدبین» هستند؛ چون پیشفرض ناگفتهشان این است که بخش مهمی از جامعه، «ولنگار» و «لذّتپرست» و «اباحهگر» شدهاند و ارزشهای دینی - از جمله تعهد به حجاب در عرصۀ عمومی - را برنمیتابند. «دوقطبیشدن جامعه»، دروغ و برای مقاومتزدایی از جبهۀ انقلاب در برابر طرح «لیبرالسازی جامعۀ ایران» است. کسانی با اعداد و مفاهیم، به جان ذهنیّت مسئولان افتادند و این اندیشه را به آنها القا کردند که هر گونه تصرّف در جامعه، موجب دوقطبیشدن و شکاف و تنش خواهد شد. و اینکه باید از حجاب، عبور کردند و جامعه دیگر به وضع قبلی باز نخواهد گشت. هر کاری نیز، صوری و سطحی و بیاثر است و جز اسقاط تکلیف و بستن دهان متدینان نتیجهای نخواهد داد. حلقههای اطراف، به نام تحلیل اجتماعی، چنین برداشتی را از جامعه تلقین کردهاند. امّا دوگانهسازی از «اجرای شریعت/ دوقطبیشدن جامعه»، راهحل نیست و حاصلش چیزی بیش از «عرفیشدنِ تدریجیِ جمهوری اسلامی» نیست. کسانی سادهترین راهها را انتخاب میکنند و از کیسۀ شریعت خرج میکنند تا ضعفهای دیگر را بپوشانند. صورت پوستکنده و عریان حرف برخی این است که بخشی از جامعه، از شریعت عبور کرده و ما چارهای جز پذیرش واقعیّتهای فرهنگیِ جدید نداریم و باید مصالحه و مدارا کنیم و در بهترین حالت، حد وسط را بگیریم. در مقابل باید گفت که بدون شک، باید با کشف حجاب مواجهه داشت؛ هم «اکنون» و هم «خیابانی». این مواجهه، تلۀ امنیتی نیست، بلکه بیعملی، تبعات غیرقابلبازگشت خواهد داشت. اقلیّت تجدّدی و ولنگار، اگر رها شوند قدرتِ پیشروی بالایی دارند و تمام جامعه را از جهت ظهوراتِ بیرونی و تجلّی اجتماعی، خواهند بلعید. فقط این مواجهه، «ضمیمهها» و «پیوستها»ی مهمتر از متن دارد، از جمله جلوهگریِ اقتدارِ حاکمیّت. جریان سکولار باید احساس کند که حاکمیّت، اهل عقبنشینی نیست. لازمۀ قطعیِ بعدی، بهدستگرفتن روایت مسلّط هست. رهبر انقلاب به جای امتناع، گشایش میببییند و از بازسازی انقلابیِ ساختار فرهنگ سخن میگویند و ساختار فرهنگی را نیز ذهنیّتِ تغییرکردۀ بخشی از مردم میدانند. این یعنی نهفقط نباید عقب نشست و واقعیّت منفی و استحالهشده را نپذیرفت، بلکه باید آن را شکست و دگرگون کرد. آیتالله خامنهای، نگاه ارادهگرایانه دارد و همواره میگوید میشود و ممکن است و مقدور است و میتوانیم. او متفکّر امکان است نه امتناع. از جامعه هم نمیهراسد. چنان گفت عدّهای کمعمق و احساساتی در اغتشاش بودند. روایت ایشان از جامعه، انقباضی و تهدیدمحور نیست که مرعوب شوند. رهبر انقلاب با نظرسنجیهایی که با «هویّت دینیِ جامعۀ ایران»، همراه هستند مخالفت ندارد. مخالفت ایشان در آنجاست که نتایج نظرسنجیها، متضاد با منطق جامعۀ ایران و جهتگیری اسلامی و انقلابی آن است. ازاینرو، ایشان میگوید نظرسنجیها «ملاک» نیستند؛ یعنی باید آنها را به نشانههای بیرونیِ خودِ جامعه، «ارجاع» داد.
[هشتم]. جبهۀ نیروهای اجتماعی و غیرحاکمیّتیِ انقلاب، «بیسر» و «بهخودوانهاده» است. تا زمانی که علامه مصباح حضور داشت، بهرسمیّت شناخته نمیشد و محل رجوع نبود. اکنون کسی در سطح ایشان در میان نیست که بتواند نقش هدایت غیررسمی را ایفا کند. جبهۀ ما درهمریخته و مشوش هست و حداکثر این هست که تکّهها و پارههای متّحدی وجود دارند، امّا درعینحال، «نقشۀ کلّی» در میان نیست. وقتی وضع ما «جبههوار» نیست، انسجام و همافزایی هم در رقیقترین حالت است. نه تقسیمکار داریم و نه حمایت میشویم. بگذریم از اینکه اغلب افراد، متوسط هستند و توانایی حضور مستقیم در جنگ ترکیبی را ندارند. پیش از انقلاب، امام خمینی توصیه کرد که حداقل، اندکی با هم بنشینید و در کنار یکدیگر چای بنوشید تا قرابت و وحدتی حاصل شود. امروز این فوریّت، حیاتیتر شده است. گویا باید دستی از بیرون دراز شود و نیروهای پراکنده را مفصلبندی کند.
[نهم]. نظام به یک گروه چریکیِ پنجاه نفری از متفکّرانِ صریح و میدانی و معتبر نیاز دارد که در برابر واقعیّتها و روایتها، موضعگیری کنند و فضا را به دست گرفته و ذهنیّت جمعی را ساماندهی کنند. دشمن نیز چنین جبههای را طراحی کرده و از طریق نیروها و جریانهای غیررسمی، بازیسازی کند و حاکمیّت را در موضع انفعال و اضطرار قرار بدهد. با «روایتسازی» توانستند «کشف حجاب» را تحمیل کنند و اینک ما نیز با «روایتپردازی»، «حفظ حجاب» را بازمیگردانیم. قدرت «روایت»، صدها برابر قدرت «گشت ارشاد» است. من هرچه که در مسألهها عمیقتر میشوم، بیشتر به حکمت سخن رهبر انقلاب پی میبرم که گفتند: «تبیین، واجب فوری و قطعی است».
https://eitaa.com/behzadzare
🔴 "اقتدار مدبرانه" راه مقابله با توطئه کشف حجاب
🔷 با نظریه پردازی "دشمن پسند" جاده استحاله فرهنگی را هموار ننمائیم
✅ زمانه عجیبی است،
چرا که، نه به جهت مخالفت دشمنان خارجی، بلکه به دلیل "شبهه افکنی" برخی از "عناصر داخلی" باید از امر بسیار ضروری و واضحی چون "لزوم حفظ و حراست قاطعانه" از حجاب و عفت و حیاء و اجرای "طرح نور" نیروی انتظامی به دفاع پرداخت؛
1⃣ مخالفت دشمنان قسم خورده و جریان غرب زده داخلی با هنجارهای دینی و عقلایی همچون حجاب و... امری مشهود و به اقتضای ذات و دلایل آن کاملا واضح است؛
اما علت انفعال و سرمنشاء مواضع برخی افراد در داخل، در ایجاد "تشکیک" و تضعیف نیروی انتظامی در "مقابله مقتدرانه" با حجاب زدائی از جامعه چه می باشد؟
2⃣ عدم "درک صحیح" از طراحی و مهندسی پیچیده جبهه کفر برای نابودی اسلام انقلابی، به تعبیر واضح تر:
"غفلت" از "آرایش جدیدجنگی"و بی رحمانه" دشمن با هدف نابودی "مولفه اصلی" جامعه اسلامی یعنی نهاد خانواده؛ خود یک "علت مهم" مشکل مذکور میباشد؛
3⃣ علت دیگر، "عدم باور عمیق" و توجه دقیق به هشدارهای "صریح و پیاپی" امام خامنه ای مبنی بر حرمت سیاسی و شرعی کشف حجاب، و نادیده انگاشتن تاکید اخیر حضرت آقا بر "مسئولیت نظام" در مقابله با وقوع ناهنجاری ها در جامعه است، که این غفلت موجب "پدیده نامبارک" اجتهاد در مقابل دستور صریح امام المسلمین گردیده است؛
4⃣ بی تعارف باید گفت:
در کوتاهی مفرط دستگاه های مسئول در امر حجاب و عفاف و لزوم مطالبه جدی از آنها شکی نیست،
اما در این میان با جریانی در داخل طرفیم که "حکم ترمز دائمی" را برای بسط فکر و فرهنگ دینی و مقابله جدی نظام با ناهنجاریها را دارند، یعنی:
عناصر سست عنصری که بعضا در برخی رده های مدیریتی نظام نفوذ کرده و در حال "تصمیم سازی" و یا تصمیم گیری هستند؛
5⃣ سهل انگاری نسبت به شریعت و انحراف این جماعت در نگاه ساده انگارانه اشان" به این "توطئه شوم" آنها را به انحراف در "تحلیل و ارزیابی جریان هرزگان،" به عنوان یک جریان فرهنگی اجتماعی "سوق" داده است، و از همین رو:
در تحلیل مسئله توطئه کشف حجاب "سطحی و واداده و منفعل" هستند؛
این جریان خواسته و ناخواسته بسترساز غرق نمودن خواص و تصمیم گیران مربوطه در نظام و نیروی انتظامی و آمرین به معروف در "ورطه خطرناک" انفعال و سکوت و تسلیم در مقابل دشمن هستند!!
6⃣ به اعتقاد نگارنده:
صاحب نظران متدین زیادی نگران عدم "تضمین" جدی "اقتدار نیروی انتظامی" در لایحه جدید عفاف و حجاب هستند و اینکه مبادا این لایحه "ناخواسته" زمینه را برای "تشدید معضل" کشف حجاب و تجری افراد جاهل و لاابالی فراهم آورد لذا ضروریست که طراحان دلسوز آن باید سریعتر "چاره اندیشی و شفاف سازی" نمایند؛
7⃣ مبدا و طراح توطئه کشف حجاب (نه بد حجابی) دشمن است،
طراح و پشتیبان و مشوق عملیات ترویج ابتذال و برهنگی! سرویس های جاسوسی هستند و سربازان و مجریان آن عوامل دشمن و عناصر لاآبالی، و مقصود و مقصد آن "کشتار نرم نسل جوان" بی پناه و تحمیل برهنگی و بی حیایی به جامعه اسلامی است، و طبیعتا در این عرصه آنچه باید در این میدان به مصاف این تهاجم شیطانی بیاید "اقتدار نظام" و "نیروی انتظامی" آن است.
8⃣ اقدامات انتظامی، خود "پشتیبان و مکمل و حتی بخشی از کار "فاخر فرهنگی" محسوب میشود و انتظار تمکین ناقضان لجام گسیخته قانون در مقابل نصیحت و خیرخواهی "صرف زبانی" امری بس عبس است؛ و لذا مواجه مقتدرانه و جدی با این تهاجم ناتوی فرهنگی یک نسخه درمانی بی بدیل است؛
9⃣ و تضعیف این اقتدار یعنی رها کردن "تنگه احد" نبرد با دشمن مکار و رهگشایی برای شبیخون دشمنان قسم خورده، که با هیچ نمونه کار فرهنگی آثار و تبعات ویرانگر آن قابل جبران نمیباشد
0⃣1⃣ حکم خدا در مورد حجاب را باید با افتخار و صدای بلند و بدون لکنت زبان، بیان کرد و مردانه و مدبرانه پای آن ایستاد،
که خداوند در این آیه ۵۹ سوره احزاب خطاب به پیامبر [صلی الله علیه و آله و سلم] میفرماید:
یَأَیهُّا النَّبىِ قُل لّأِزْوَاجِکَ وَ بَنَاتِکَ وَ نِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیهْنَّ مِن جَلَبِیبِهِنَّ ذَالِکَ أَدْنىَ أَن یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَ کاَنَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا.
🖌میراحمدرضا حاجتی
@hajati
ــــ☫﷽☫ــــ
🕋 ذکر مخصوص امروز سه شنبه 👇👇👇
🕋 یا ارحم الراحمین👈 ای مهربان ترین مهربانان
🕋 ذکر خاص روز سه شنبه 👇👇
🕋 ذکر یا الله یا رحمن ۱۰۰۰ مرتبه
🕋 ذڪر روز سه شنبه موجب روا شدن حاجات مے شود. ذڪر روز سهشنبه به اسم علی بن الحسین(عليهالسلام) و محمد بن علی(عليهالسلام) و جعفر بن محمد(عليهالسلام) است. روایت شده در این روز زیارت سه امام خوانده شود
🕋 خواندن دعای عهد و زیارت عاشورا هر روز
📖 هـرروز انس با قرآن مجید
👇❀ موضوع ❀
✍ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﻣﻄﻠﻖ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ، ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﻭ ﺍﻭﻟﻲ ﺍﻟﺎﻣﺮ
📖❀سوره لقمان/آیہ(۱۵)
اَعُوذُ بِٱݪلّٰهِ مِنَ ٱݪشَیْطٰان ٱݪرَّجیٖمْ
بِسْمِ ٱݪلّٰهِ ٱݪرَّحْمٰنِ ٱݪرَّحیٖمِ
🔺«١٥» ﻭَﺇِﻥ ﺟَﺎﻫَﺪَﺍﻙَ ﻋَﻠَﻲ ﺃَﻥ ﺗُﺸْﺮِﻙَ ﺑِﻲ ﻣَﺎ ﻟَﻴْﺲَ ﻟَﻚَ ﺑِﻪِ ﻋِﻠْﻢٌ ﻓَﻠَﺎ ﺗُﻄِﻌْﻬُﻤَﺎ ﻭَ ﺻَﺎﺣِﺒْﻬُﻤَﺎ ﻓِﻲ ﺍﻟﺪُّﻧْﻴَﺎ ﻣَﻌْﺮُﻭﻓﺎً ﻭَ ﺍﺗَّﺒِﻊْ ﺳَﺒِﻴﻞَ ﻣَﻦْ ﺃَﻧَﺎﺏَ ﺇِﻟَﻲَّ ﺛُﻢَّ ﺇِﻟَﻲَّ ﻣَﺮْﺟِﻌُﻜُﻢْ ﻓَﺄُﻧَﺒِّﺌُﻜُﻢ ﺑِﻤَﺎ ﻛُﻨﺘُﻢْ ﺗَﻌْﻤَﻠُﻮﻥَ
🔻ﻭ ﺍﮔﺮ ﺁﻥ ﺩﻭ (ﭘﺪﺭ ﻭ ﻣﺎﺩﺭ) ﺗﻠﺎﺵ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﭼﻴﺰﻱ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺑﺪﺍﻥ ﻋﻠﻢ ﻧﺪﺍﺭﻱ، ﺷﺮﻳﻚ ﻣﻦ ﺳﺎﺯﻱ، ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻣﺒﺮ، ﻭﻟﻲ ﺑﺎ ﺁﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﺑﻪ ﻧﻴﻜﻲ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻛﻦ، ﻭ ﺭﺍﻩ ﻛﺴﻲ ﺭﺍ ﭘﻴﺮﻭﻱ ﻛﻦ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﻣﻦ ﺑﺎﺯ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﭘﺲ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﻣﻦ ﺍﺳﺖ، ﻣﻦ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﻋﻤﻞ ﻣﻲ ﻛﺮﺩﻳﺪ ﺁﮔﺎﻩ ﺧﻮﺍﻫﻢ ﺳﺎﺧﺖ
❀ تفسیرنور❀📚
✍🏻ﭘﻴﺎم ﻫﺎ:👇👇👇
١- ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻓﻄﺮﻱ ﮔﺮﺍﻳﺶ ﺗﻮﺣﻴﺪﻱ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺸﺮﻙ ﻛﺮﺩﻥ ﺍﻭ ﺗﻠﺎﺵ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ. «ﺟﺎﻫﺪﺍﻙ»
٢- ﺩﺭ ﻛﻨﺎﺭ ﺑﻴﺎﻥ ﻛﻠﻴّﺎﺕ، ﺑﻪ ﺗﺒﺼﺮﻩ ﻫﺎ ﻧﻴﺰ ﺗﻮﺟّﻪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﻢ. (ﺩﺭ ﻛﻨﺎﺭ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﺑﻪ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﺍﺯ ﻭﺍﻟﺪﻳﻦ «ﻭَﺻّﻴﻨﺎ ﺍﻟﺎﻧﺴﺎﻥ»، ﺑﻪ ﺍﻧﺤﺮﺍﻓﺎﺕ ﺍﺣﺘﻤﺎﻟﻲ ﻭﺍﻟﺪﻳﻦ ﻧﻴﺰ ﺗﻮﺟّﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ). «ﺟﺎﻫﺪﺍﻙ ﻋﻠﻲ ﺍﻥ ﺗﺸﺮﻙ»
٣- ﺷﺮﻙ، ﻫﻴﭻ ﮔﻮﻧﻪ ﻣﻨﻄﻖ ﻋﻠﻤﻲ ﻧﺪﺍﺭﺩ. «ﻟﻴﺲ ﻟﻚ ﺑﻪ ﻋﻠﻢ»
٤- ﺗﻘﻠﻴﺪ ﻛﻮﺭﻛﻮﺭﺍﻧﻪ ﻣﻤﻨﻮﻉ ﺍﺳﺖ. «ﻣﺎ ﻟﻴﺲ ﻟﻚ ﺑﻪ ﻋﻠﻢ ﻓﻠﺎ ﺗﻄﻌﻬﻤﺎ»
٥ - ﺣﻖّ ﺧﺪﺍ، ﺑﺮ ﻫﺮ ﺣﻘّﻲ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺣﻖّ ﻭﺍﻟﺪﻳﻦ، ﻣﻘﺪّم ﺍﺳﺖ. «ﻓﻠﺎﺗﻄﻌﻬﻤﺎ»
٦- ﻫﺮﮔﺎﻩ ﺍﻟﮕﻮﻳﻲ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻛﺴﻲ ﻣﻲ ﮔﻴﺮﻳﻢ، ﺍﻟﮕﻮﻱ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺩﻳﮕﺮﻱ ﺭﺍ ﺟﺎﻳﮕﺰﻳﻦ ﺁﻥ ﻛﻨﻴﻢ. «ﻓﻠﺎﺗﻄﻌﻬﻤﺎ - ﻭﺍﺗﺒﻊ»
٧- ﺩﺭ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺍﻧﺤﺮﺍﻓﻲ، ﺍﻃﺎﻋﺖ ﺍﺯ ﻭﺍﻟﺪﻳﻦ ﻟﺎﺯم ﻧﻴﺴﺖ، ﻭﻟﻲ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻋﺎﺩّﻱ ﺭﺍ ﺑﺎﻳﺪ ﺣﻔﻆ ﻛﺮﺩ. «ﻓﻠﺎ ﺗﻄﻌﻬﻤﺎ ﻭ ﺻﺎﺣﺒﻬﻤﺎ ﻓﻲ ﺍﻟﺪﻧﻴﺎ ﻣﻌﺮﻭﻓﺎ»
٨ - ﻫﻤﺰﻳﺴﺘﻲ ﻣﺴﺎﻟﻤﺖ ﺁﻣﻴﺰ ﺑﺎ ﻏﻴﺮ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ، ﺑﺪﻭﻥ ﺗﺒﻌﻴّﺖ ﺍﺯ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺁﻧﺎﻥ ﺟﺎﻳﺰ ﺍﺳﺖ. «ﻓﻠﺎﺗﻄﻌﻬﻤﺎ ﻭ ﺻﺎﺣﺒﻬﻤﺎ... ﻣﻌﺮﻭﻓﺎ»
٩- ﻛﺎﺭ ﺧﻮﺏ ﻭ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺩﺭ ﻫﻴﭻ ﺣﺎﻟﻲ ﻧﺒﺎﻳﺪ ﺗﺮﻙ ﺷﻮﺩ. «ﺻﺎﺣﺒﻬﻤﺎ ﻓﻲ ﺍﻟﺪﻧﻴﺎ ﻣﻌﺮﻭﻓﺎ»
١٠- ﺗﺎ ﺁﺧﺮ ﻋﻤﺮ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺎ ﻭﺍﻟﺪﻳﻦ ﺑﻪ ﻧﻴﻜﻲ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻛﺮﺩ. (ﺣﺘّﻲ ﺑﺎ ﻭﺍﻟﺪﻳﻦ ﻣﺸﺮﻙ) «ﺻﺎﺣﺒﻬﻤﺎ ﻓﻲ ﺍﻟﺪﻧﻴﺎ ﻣﻌﺮﻭﻓﺎ»
١١- ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎﻱ ﺧﺪﺍﻳﻲ، ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﺍﻟﮕﻮ ﺷﺪﻥ ﻫﺴﺘﻨﺪ. «ﻭﺍﺗّﺒﻊ ﺳﺒﻴﻞ ﻣَﻦ ﺍﻧﺎﺏ ﺍﻟﻲّ»
١٢- ﮔﺎﻫﻲ ﺩﺭ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻋﻘﻴﺪﻩ ﻭ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ، ﺗﻔﻜﻴﻚ ﻟﺎﺯم ﺍﺳﺖ؛ ﺩﺭ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﺩﻧﻴﻮﻱ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﻭﺍﻟﺪﻳﻦ، ﻭﻟﻲ ﺩﺭ ﭘﻴﺮﻭﻱ ﻛﺮﺩﻥ، ﺭﺍﻩ ﭘﺎﻛﺎﻥ ﻭ ﺻﺎﻟﺤﺎﻥ. «ﻭﺍﺗّﺒﻊ ﺳﺒﻴﻞ ﻣَﻦ ﺍَﻧﺎﺏ ﺍﻟﻲّ»
١٣- ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺑﻪ ﻣﻌﺎﺩ، ﺿﺎﻣﻦ ﺍﺻﻠﺎﺡ ﺍﻣﻮﺭ ﻭ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﺯ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍﺳﺖ. «ﺍﻟﻲَّ ﻣﺮﺟﻌﻜﻢ»
١٤- ﻗﻴﺎﻣﺖ ﻋﺮﺻﻪ ﻱ ﺣﻀﻮﺭ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ ﺩﺭ ﻣﺤﻀﺮ ﺍﻟﻬﻲ ﺍﺳﺖ. «ﺍﻟﻲَّ ﻣﺮﺟﻌﻜﻢ ﻓﺎُﻧﺒّﺌﻜﻢ»
❀ حدیث روز 👇👇
🕋پيامبر صلي الله عليه و آله:
🔺خيارُ اُمَّتى مَنْ دَعا اِلَى اللّه ِ تَعالى وَحَبَّبَ عِبادَهُ اِلَيْهِ؛
🔻بهترين امت من كسانى هستند كه مردم را به سوى خدا دعوت و بندگانش را محبوب او كنند (با اطاعت از امر و نهى خداوند محبت او بدست مى آيد).
📚✍🏻نهج الفصاحه، ح 1471
🌸 🕋🌸🕋
🤲اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَامهاو بَعْلِها وَ بَنیها وَ السِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ 🕋🌸🕋🌸🕋
✋🏻 سـلام میدهیم به ارباب بی کفن:🚩
🚩اَلسَّلامُ عَلَیْڪَ یا اَبا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائڪَ عَلَیْڪَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَ لا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِڪُمْ
🚩 اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَعلے اولاد الحسين وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ 🕋🌸🕋
__________________________________
🕋 امروز سه شنبه هجدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ شمسی 👈👈 و روز بیست و هشتم ماه شوال ۱۴۴۵ قمری
🕋🌸🕋 التماس دعا 🕋 1403/02/18
نامه پر غصه رهبری درباره انحلال جهاد سازندگی
🔰 ویراست و توئیت #حجت_الاسلام_راجی به مناسبت سالروز #بسیج_سازندگی
🔹 آخرین مواضع و مطالب مهم حجتالاسلام راجی را در ویراستی (توئیتر ایرانی) به آدرس ذیل دنبال کنید
______________________
🔸 اگر ویراستی را نصب دارید
🔸 اگر ویراستی را نصب ندارید
💠 اندیشکده راهبردی سعداء
🆔 @soada_ir
پاسخ #حجت_الاسلام_راجی در پاسخ به نظر یکی از کاربران در ویراستی
💠 اندیشکده راهبردی سعداء
🆔 @soada_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #سلبریتی فقط تو هستی بقیه اداتو در میارن!
⭕️ الگوی جوان ایرانی
👈محل اظهارنظر(کامنت)
🌏 #تخریبچی👇
🆔 @takhribchi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴۵۰ روز دربدری نیکا شاکرمی در خرم آباد
خانواده نیکا شاکرمی، همون دختری که توی اغتشاشات خودکشی کرد این روزا دارن اتفاقات پشت پرده مرگ نیکا رو علنی می کنن. آتش شاکرمی، خاله نیکا ادعا کرده که مادر نیکا اختلال شخصیت داره و با کمک دخترش، نیکا رو هر روز شکنجه می کرده.
تصویری که باید تو تاریخ ثبت بشه
بمب ۲۰۰۰ تنی مارک ۸۴ در دامن جورج واشنگتن در اعتراضات دانشگاه هاروارد!
عبارت روی بمب: تامین شده توسط هاروارد...!
🎬 #بیداری_مدیا برای بیداری وجدانها👇
@Bidari_Media
❌ مصداق ضرب المثلِ سگش شرف داره هم پیدا شد :) این خانم سگش شرف داره به حکام بیغیرت عرب و بعضی براندازان ایرانی!
🎬 #بیداری_مدیا برای بیداری وجدانها👇
@Bidari_Media
🔴استاد رحیمپور ازغدی: بسیج دانشجویی واشنگتن، نیویورک و لندن از بسیج دانشجویی ایران فعالتر است.
🔹️عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی: یهودیان در کل دنیا 15 میلیون نفر هستند؛ اصلا جمعیتی نیست، یهودیان در جهان تمام شدند.
🔸️اکثر یهودیان اصلا مذهبی نیستند. آنها سکولار و عیاش و خوشگذاران هستند که اهل عبادت نیستند؛ یهودیانی هم که مذهبی هستند ضد اسرائیل هستند و پرچم آنها را آتش می زنند.
🔹️یک زمانی فقط در ایران پرچم آمریکا و اسرائیل را آتش میزدند الان در 120 کشور جهان آتش میزنند.
🔸️یک زمانی تنها در ایران مرگ بر اسرائیل میگفتند ولی الان در دهها کشور و همه دانشگاههای آمریکا و اروپا مرگ بر آمریکا میگویند. چه کسی باور میکرد در دانشگاههای آمریکا شعار مرگ بر اسرائیل سر بدهند؟
🔹️یکی از مقامات امنیتی آمریکا رسما اعلام کرد اغتشاشات دانشگاههای آمریکا زیر سر ایران است.
🔸️در دانشگاههای آمریکا به فارسی میگویند «مرگ بر اسرائیل»، صدور انقلاب از این بیشتر؟!
#غیرت_سیاسی
#در_امتداد_روحالله
#بیداری_اسلامی_در_غرب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عه تو ایران وقتی فحش میدادند و آتش میزدند و آدم هم میکشتند، میفرمودید آزادی های مدنی است ولی در آمریکا اگر مسالمت آمیز هم تجمع کنند، میشه قانون شکنی، مگه تجمع در غرب قانونی نبود؟! عجب #مزدوری هستید...
🤔🤔🤔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ نماز با تاپ و شلوارک!
📌چند روز پیش بود که تصویری در فضای مجازی منتشر و طبق اون برخی رسانهها مدعی شدند دانشجویان آمریکایی با پوشش خاصی برای آزادی مردم فلسطین نماز خواندند
در این ویدئو، این تصویر مورد راستی آزمایی قرار گرفته است
#ضد_شبهه
🔸 @ZSHOBHE
➡️ Zil.ink/zshobhe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☝️اعتراض دانشجویان هاروارد به نسلکشی در غزه با سر دادن شعار اگر میشد کاش میمُردم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️✌️دانشجویان #چفیه_پوش و #پرچم_بدوش حامی مظلومان فلسطین، جشن فارغالتحصیلی دانشگاه میشیگان آمریکا را اینگونه تحت تاثیر قرار دادند...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رودررو با دختران در خیابان انقلاب تهران: لباس شما در جلب نظر مردان تاثير دارد؟
دانشجوی مشروطی
🔻نقد موقعیّت فرهنگی انقلاب -۳ 🖊مهدی جمشیدی [هفتم]. برخی مواجهه با «کشف حجاب» را موجب «دوقطبیشدن ج
🔻نقد موقعیّت فرهنگی انقلاب -۴
🖊مهدی جمشیدی
[دهم]. اقتدار اجتماعیِ نظام، آسیب دیده است، نه به دلیل اجرای شریعت، بلکه به دلیل ارسال پیام ضعف از درون حاکمیّت به جامعه، و حاکمیّتی که اقتدارش تَرک برداشته باشد، دیگر نه تبلیغ و فرهنگ و تذکّر و کتابش اثر دارد، نه امنیت و قانون و برخورد و آهنش. طبقۀ سکولار احساس کرده است که میشود با نظام، چانهزنی کرد و نظام در ازای بقا و دوامش، حاضر است «باج فرهنگی» بدهد؛ یعنی از سبک زندگی به نفع سیاست، عقبنشینی کند. وقتی بخش تجدّدیِ جامعه مشاهده میکند که در درون حاکمیّت و در نیروهای انقلاب، تشتّت و اختلاف غوغا میکند و پس از بیش از یک سال، همچنان بحث بر سر ترجیح فرهنگ یا قانون و ... است، احساس میکند که «مجال بیانِ خویشتنِ تجدّدی»اش را دارد. چندسخنی و اختلاف درونی و کاشتن بذر تردید، موجبات سلطۀ اشرار فرهنگی را بر جامعه فراهم کرد. حفظ نظام، به معنی حفظ ارزشهای اسلامی است و به تعبیر رهبر انقلاب، نظام منهای ارزشها یعنی «سکولاریسم پنهان». نظام با «مقاومت» حفظ میشود نه با تسلیم و سازش؛ چه در سیاست خارجی و چه در اقتصاد و چه در فرهنگ. البتّه اقتدار، جلالت است نه جباریّت، تمکین است نه تحکّم، هیبت است نه هلاکت. راهحل این است: معبرگشایی برای حضور نیروهای اصیل انقلابی به درون حاکمیّت؛ یعنی آدمهای شالودهشکن و غیرمتعهد به جنبههای ناصوابِ وضع موجود. البتّه این ورود باید به صورت جمعی باشد نه افرادی که محاصره و منفعل شوند. و آنگاه حمایت قاطعِ نیروهای بیرونی و غیررسمی. پس باید در پی چرخش رسمی در قدرت به همراه اهرمِ چانهزنیِ اجتماعی بود. برای این کار، ابتدا باید از نیروهای محافظهکار و انقلابیهای متوسط عبور کرد و در برابر عادیسازی و ترمیدور، آرمانها را بر سر واقعیّتهای ناخوشایند و منفی کوفت و «بازسازی انقلابی» را طلبید.
[یازدهم]. چون دربارۀ کشف حجاب، عادیسازی صورت گرفته، موقعیّتشان تا حدی تثبیت شده و مقابله، دشوارتر شده است. فقط هم کشف حجاب نیست، بلکه شبکهای از مناسبات جنسیِ خلاف شرع، شکل گرفته و ریشه دوانده است. «موج لیبرالیسم» در عمق بخشی از جامعه، به صورت روند درآمده است. بدینجهت روزبهروز، هزینۀ مواجهه افزایش یافته است. گویا اباحهگری، منزلت طبقاتی یافته است. نسل جوان را اینستاگرام سپردیم و اینک حاصل آن را در خیابان میبینیم؛ فضای مجازیِ غربی، هویّت ما را بلعیده و سبک زندگیِ دینی را شخم زده است. بخشی از ریشههای هویّتی، از خاک بیرون افتادهاند و گرههای فرهنگی، کورتر شدهاند. دشمن مانند موریانه، در حال جویدن هویّت ماست و اینک، فاجعه به داربست رسیده است. خطر، جدّی است. ریزشهای فرهنگی در حال افزایش هستند. بخش عمدۀ تحوّلات فرهنگی، زیرپوستی و نهان هستند و اینها، گوشههایی ناچیز از انحطاط هستند. سیر، شتابان و دفعی هست. کشف حجاب، فسقی هست که در خیابان میبینیم، وگرنه رفتارهای پنهانی، فراتر از اینهاست. اساس سبک زندگی در این لایۀ اجتماعی، دگرگون شده و هویّتشان مسخ شده است. اینبار بدون اغتشاش، در حال پیشروی فرهنگی هستند و سنگرها را فتح میکنند. همچنان از ذخیرۀ اغتشاش میخورند. در حال نزدیکشدن به لحظهی «ترمیدور فرهنگی» هستیم. هرچه آنچه که نبود یا زیرپوستی بود، اکنون عیان شده و صورت متجاهرانه یافته است. اگر هویّت از دست رفت، باید فاتحۀ انقلاب را خواند. این بخش از جامعه، هیچگاه اعتقاد راسخ نداشتهاند امّا خوف از اقتدار حاکمیّت، مانع ظهور اجتماعیشان بوده. اینک با زوال اقتدار فرهنگی، جسارت یافتهاند. در هیچ نقطهای نیز متوقف نخواهند ماند. مرزها و حریمهای فرهنگی در حال ازدسترفتن هستند. کشف حجاب، بهواقع دیوار برلین بود. اقتدار و ابهت، فروریخته و منازعات اجتماعی، شدّت گرفته. غفلت فرهنگی در دهههای گذشته، بخشی از جامعه را دچار ریزش کرده است و روزبهروز هم وضع در حال تشدید و تثبیت هست. معصیّت یا تظاهر به معصیّت افزایش پیدا کرده. حرمت احکام خدا در علن، شکسته میشود. بخشی از جامعه، مقیّد و متشرع هستند و بخشی هم بیقید و متجاهر. تجاهر را نباید دستکم گرفت. اغتشاش سال ۱۴۰۱، به اهل معصیّت، جسارت تجاهر بخشید. طبقۀ متجدّد و بینابینی، احساس کرده که فرهنگ و هویّت و ارزشها برای حاکمیّت، مهم نیست یا حاکمیّت در حال باجدادن به آنهاست. وقتی تصمیمسازانِ محافظهکار، به بهانۀ قطبیشدن جامعه، حاکمیّت را از «اقتدار»، تهی میکنند، ظهوراتِ لیبرالی در این قواره و ابعاد، بسط مییابد و ارزشها دگرگون میشوند.
https://eitaa.com/behzadzare