eitaa logo
دانشجوی مشروطی
3.2هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
6.5هزار ویدیو
106 فایل
بهزاد زارع فعال سیاسی و فرهنگی دانشجوی مشروطی دانشگاه شهادت @behzad_zare
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تظاهرات هزاران نفری علیه تاج‌گذاریِ پادشاه انگلیس 🔹رسانه‌ها گزارش کردند «چارلز سوم» پادشاه بریتانیا در حالی مراسم تاج‌گذاری را در وست‌‌مینیستر آغاز کرده که حدود ۲۰۰۰ نفر از مخالفان سلطنت در میدان «ترافالگار» لندن، تجمع کرده‌اند. 🔹نیروهای امنیتیِ انگلیس نیز رهبر گروه ضدسلطنتی «جمهوری» و چندین نفر دیگر را که تظاهرات برپا کرده بودند، بازداشت کرده‌اند. @Farsna - Link
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥آقای خدا قوت ولی چه ارزشی دارد؟! 🔴 صبح امروز سرکرده گروهک تروریستی و خونریز اعدام شد!!! ♦️ بی شک دلیل اصلی و فلسفه مجازات جنایتکاران اثر بازدارندگی آن است. 🔺اما چنین جنایتکاری بعداز ۵ سال که تمام آثار آن جنایت هولناک از حافظه مردم پاک شده و مردم می پرسند ایشان کی بوده وچه کارکرده چه ارزشی دارد؟! http://Zil.ink/BehzadZare
هدایت شده از خبرگزاری فارس
🗓 | یک‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ @Farsna
🔴 سالها یک رسانه‌ی غربی پیدا نمی شد که بگوید «امام_خمینی»! همه می گفتند «آیت‌الله_خمینی» 🔹سال 59 از یکی از اساتید یهودی_آلمان پرسیده بودند «استاد! چرا رسانه‌های شما نمی‌گویند امام خمینی؟». خنده‌ای کرد و گفت «آخر ما بعضی چیزها را متوجه شدیم!». کیف‌اش را باز کرد و یک کتاب در آورد. ترجمه‌ی آلمانی کتاب «ولایت فقیه» امام بود. گفت «آقای خمینی یک تئوری جهانی دارد. وقتی ما بگوییم «امام»، ایشان بین کشورهای دنیا شاخص می‌شود. چون کلمه‌ی «امام» قابل ترجمه نیست. ولی وقتی بگوییم «رهبر»، این کلمه در فرهنگ غرب بار منفی دارد. دیگر ما ایشان را کنار استالین و موسیلینی و هیتلر قرار می‌دهیم. کلمه‌ی «رهبر» به نفع ما و کلمه‌ی «امام» به نفع آقای خمینی است. از طرف دیگر اگر ایشان یک جایگاه دینی دارد، ما به ایشان می‌گوییم «آیت‌الله»، اما «امام» یک بار معنوی دارد! از طرفی ایشان آن طور می‌شود امام امت اسلامی که مسلمان‌های دنیا را دور خودش جمع بکند!». 🔹یک رسانه‌ی غربی یا شرقی را پیدا نمی‌کنید که گفته باشد «امام خمینی». رسانه‌های غربی حتی نپذیرفتند که یک آگهی بدهند به نام «امام خمینی»! حتی در ازای 60،000 مارک قبول نکردند که یک آگهی چاپ کنند! 🔹شهریور 58 که در مجلس خبرگان قانون اساسی ، شهید بهشتی کلمه‌ی امامت را در قانون اساسی گذاشت، ریاست آن مجلس با آقای منتظری بود. امام خمینی گفتند شما نمی‌توانی مجلس را اداره کنی، برو کنار، آقای بهشتی اداره کند. وقتی شهید بهشتی آمد اصل پنجم را مطرح کند که ولی فقیه نائب امام زمان و امام امت اسلامی است، کشور ریخت به هم. بازرگان اعلام استعفای دسته‌جمعی دولت کرد. امیرانتظام اعلام کرد که مجلس خبرگان قانون اساسی باید منحل شود. سر یک کلمه کشور ریخت به هم! 🔹امامت‌محوری، 🔹 امّت‌گرایی، 🔹عدالت‌گستری، 🔹و دوقطبی مستکبرین، مستضعفین اساس تئوری امام خمینی بود. 🔹امام خمینی از دنیا رفتند. آقای هاشمی رفسنجانی آمدند پنج روز بعد از رحلت امام خمینی در دومین خطبه‌ی اولین نمازجمعه‌ی بعد از رحلت امام، راجع به ولایت فقیه دو جمله گفتند: یک: «ما نمی خواهیم بعد از رحلت امام خمینی به جانشین ایشان «امام» بگوییم» ! این همه دعوا داشتیم با شرق و غرب؛ شهید بهشتی قربانی شد برای احیای این کلمه؛ قانون اساسی پنج بار روی امامت ولی فقیه تأکید کرده، امام این را از سال 48 مطرح کرده، شما می‌گویی نمی‌خواهیم!؟ به اسم اعزاز امام خمینی گفتند به جانشین‌اش نمی‌گوییم امام! انگار یکی به شما بگوید من چون خیلی شما را دوست دارم، افکار شما را می‌خواهم با شما دفن کنم! جمله‌ی دوم‌شان این بود : «خبرگان مرجع تعیین نکرده است». یعنی جانشین امام خمینی نه مرجع است و نه امام. 🔹وقتی ایشان جای «امام» گذاشت «رهبر»، «امّت» شد «ملّت». یعنی عملاً سیستم ملت، رهبر انگلیسی‌ها را پذیرفتیم و سیستم امت امامت امام خمینی را کنار گذاشتیم ... وقتی «امّت» شد «ملّت»، عناصر امّت یعنی «خواهران و برادران قرآنی» که وظایفی مثل امر به معروف و نهی از منکر نسبت به هم دارند، تبدیل شدند به عناصر ملت یعنی «شهروند» و « هموطن». 🔹اما کلمه‌ی سوم یعنی «عدالت»؛ مقدس‌ترین کلمه‌ای که آقای هاشمی در دوران ریاست‌ جمهوری‌شان ابداع و تحمیل کردند به نظام اسلامی، کلمه‌ی «توسعه» بود. فرق عدالت و توسعه این بود که «عدالت» را خدا و پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله) و حضرت علی (علیه السّلام) تعریف می‌کنند، اما «توسعه» را صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی و صهیونیست‌های عالَم. 🔹در عرصه‌ی بین‌الملل هم دو کلید واژه‌ی قرآنی «مستکبرین» و «مستضعفین» را ایشان تحریف کردند و گفتند «مستکبرین» فحش و توهین‌ آمیز است! به جایش بگوییم «قدرت‌های جهانی»! خب وقتی گفتی «مستکبرین» باید با آنها «مبارزه» کنی، اما وقتی گفتی «قدرت‌های جهانی» باید با آنها «تعامل» کنی. «مستضعفین»را هم کردند«قشر آسیب‌پذیر»؛ یعنی آدم‌های بی‌عرضه‌ای که خودشان پذیرای آسیب‌اند! 🔹 پنج کلید واژه‌ی قرآنی امام خمینی که اساس گفتمان نهضت اسلامی بود، توسط ایشان تحریف شد به همان کلیدواژه‌هایی که دشمنان می‌خواستند. 🔹تا موقعی که کلید واژه‌های قرآنی امام خمینی که رأس آن‌ها امام بودن ولی فقیه است احیا نشود، هر کاری که بکنیم، وصله‌ پینه کردن است... 💥پس هیچ مطلبی مانند این عبارت جگر دشمنان را نمی‌سوزاند که بگوییم: ؛ ❤️ ❤️ ❤️ ❤️ ؛ ❤️ «امام خامنه‌ای» ❤️ ؛ ❤️ ❤️ ❤️ ❤️ (سرباز ولایت) سه‌شنبه 16 اردیبهشت 1399
هدایت شده از یا مهدی(عج) ادرکنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 عرض ارادت و محبت مخالفان جمهوری اسلامی به هم🤣🤣😜 🔸 الحمدالله جمهوری اسلامی از ناحیه اپوزیسیون نه تنها شانس آورده، که این گروه‌های چندصد گانه که هر کدام ملعبه دست یک سرویس خارجی و البته بخش بزرگی از آن‌ها هم دانسته یا نادانسته بر انگشت تدبیر سیستم امنیتی و اطلاعاتی کشور مدیریت می‌شوند، محل خنده و تفریح است. 🔹 لطفاً گوش کنید و بخندید و هم کمی بیشتر فکر کنید، به ویژه آن طیفی که روی دیوار این جماعت یادگاری نوشته و فکر می‌کنند عددی هستند. 🔸بابت انتشار این دودقیقه که پر از مهر و محبت اپوزیسیون به هم است عذرخواهی میکنیم ، اما دیدیم که این‌ها همینی هستند که گوش می‌کنید. واقعا دلمان برای افرادی که چشم امید به این گروه‌های اینترنتی بسته‌اند می‌سوزد و ای کاش کمی فکر می‌کردند.... از کینگ فخرآور تا سکویی تاجبخش تا منظرپور نظریه‌پرداز و .... همه جمعند و...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دعوت به قیام علیه اجبار برای اعتراضات مدنی فراخوان داد. ویدئوی طنزی که گریه هم داره ☹️😅 به نظرتون براندازا و صورتی ها و مسئولین منفعل میتونن پاسخی به این ویدئو بدن؟! ✍ سعیدیسم 🤣 @Tanzsiyase
با عرض سلام متاسفانه صفحه رسمی حضرت آقا در ایرانی ترین سکوی مجازی، از صفحه بعضی سلبریتیهای مجازی، دنبال کننده کمتری دارد. نشر معروف کنید و این صفحه را به همه معرفی نمایید و برای حضرت آقا ولو سیاهی لشکر هم که شده، یارگیری کنید. در فصولی که به راحتی به رهبری تهمت می‌زنند، اهانت می‌کنند و وقیحانه حرمت نائب الحجه را میشکنند، ما مرده باشیم که بگذاریم اهانت کننده ها نفس راحتی بکشند. یک یا علی بگیم و این صفحه را تا آخرین توان تکثیر و تبلیغ کنیم تا ان شاء الله عدد دنبال کننده های این کانال را تا قبل از 14 خرداد بتوانیم به یک میلیون برسانیم. ولله، اعتقادا عرض میکنیم همین نشر معروف از مصادیق است. از قافله خیر عقب نمانید. حاج مهدی رسولی https://eitaa.com/khamenei_ir
🔻مواجهه نیروی انتظامی با کشف حجاب -۱ 🖊مهدی جمشیدی بدون‌شک، حجاب را باید در درجه نخست، یک «مقوله فرهنگی» به شمار آورد که در فهرست «سبک زندگی اسلامی و ایرانی» قرار می‌گیرد و از نمادهای هویّتی زنِ مسلمان ایرانی است. این واقعیّت فرهنگی، دلالت‌های دیگری نیز می‌یابد و مجموعه‌ای از معانی را با خود حمل می‌کند اما به طریق اوّلی و اساسی، چنین منزلتی دارد. ازاین‌رو، علاج وقوع لغزش و انحراف در آن نیز در مرحله نخست، فرهنگی است؛ یعنی باید از «سازوکارهای فرهنگی» برای تولید و بازتولید این ارزش فرهنگی بهره گرفت و به آن در دل و جان مردم، عمق بخشید. ارزش حجاب، باید جامه «باور» به تن کند و به پاره‌ای از «هویّت» فرد تبدیل بشود. حال اگر پس از این مرحله، کسانی در جامعه اسلامی - که اکثریّت افراد آن متعهد به ارزش‌های اسلامی هستند - «گردن‌کشی» و «قانون‌شکنی» کردند، روشن است که نباید به «توصیه» و «موعظه» بسنده کرد و باید «سازوکارهای قضائی» را در پیش گرفت. حجاب یک ارزش دینی است که به سبب «جنس اجتماعی» اش، باید «قانونی» نیز بشود و باید قانون از حجاب در عرصه عمومی دفاع کند. هر گونه سازش و مماشات در این زمینه، جامعه را آلود و آفت‌زده خواهد کرد و به‌تدریج، ارزش‌های فرهنگی دیگر را نیز دچار سستی و بی‌اعتباری خواهد نمود. پس حجاب، یک «ارزش اسلامیِ اجتماعی» است و ضعف حجاب و کشف حجاب، «حرام اجتماعی» است. آنچه که «حرام» است ممکن است مورد نهی «اخلاقی» یا «قانونی» قرار بگیرد، اما آنچه که «اجتماعی» است، به‌حتم باید منزلت «قانونی» بیابد و قانون از اجرای آن دفاع کند. پس مسأله کشف حجاب، فقط این نیست که «حرام» است، بلکه «حرام اجتماعی» است و اجتماعی‌بودنش به معنی ضرورت حضور «قانون» در کنار آن است. بنابراین، کسانی که مدّعی هستند که تنها باید سازوکارهای فرهنگی را به کار گرفت و پای قانون و کارگزاران قانونی را به این عرصه باز نکرد، چه بخواهند و چه نخواهند، کشف حجاب را «حرام اجتماعی» نمی‌دانند و آن را به «حرام شخصی» فروکاهیده‌اند. چنین برداشت تقلیل‌گرایانه‌ای از کشف حجاب - که سویه‌های اجتماعی و عمومی آن را نادیده می‌گیرد - خطایی آشکار و پُرخسارت است. روشن است که باید در مواجهه با ضعف حجاب و کشف حجاب، ترکیبی از سازوکارهای نرم و سخت را به کار گرفت و دچار تقلیل‌گرایی نشد، امّا مسأله این است که در طول دهه‌های گذشته، نهادها و نیروهای فرهنگی در این باره، دچار «کم‌کاری» و «کم‌عملی» بوده‌اند و تبدیل‌شدن حجاب به یک چالش، حاصل غفلت‌ها و انفعال‌ها و خاموشی‌های آنهاست. همه نهادهای فرهنگی در طول دهه‌های گذشته، فرصت‌ها و امکان‌های فراوانی برای «روایت‌پردازی» درباره حجاب و نشاندن حجاب در «ساختار هویّتی» داشته‌اند، اما از این زمینه‌ها و بسترها، استفاده چندانی نکرده‌اند. در واقع، حجاب از لحاظ منطق فرهنگی، در حال «رهاشدگی» و «به‌خودوانهادگی» بوده است. از قلب سیاست‌گذاری فرهنگی که شورای عالی انقلاب فرهنگی است تا نهادهای مجری از قبیل آموزش و پرورش، «بی‌عملی‌های فراوان» داشته‌اند و کارنامه‌شان قابل‌دفاع نیست. در چنین خلائی، به‌تدریج مسأله دیرینه حجاب، برجسته‌تر و چالشی‌تر شد و توانست بحران تولید کند. از مدّت‌ها پیش می‌شد حدس زد که زخم کهنه حجاب، مستعد تولید تنش و تکانه است و باید برای توجیه و توضیح حجاب و درونی‌سازی آن، چاره‌اندیشی کرد. بخشی بزرگی از جامعه، حتّی مستقل از کنشگری نهادهای فرهنگی، به حجاب وفادار بودند و ماندند و هیچ نوسانی در هویّت آن راه نیافت، اما بخش کوچکی از جامعه، گرفتار کج‌روایت‌هایی شدند که در فضای تهی از اعمال حکمرانی فرهنگی، یکه‌تازی کرد و ذهنیّت‌شان را دگرگون کرد. این تغییر زیرپوستی، اندک‌اندک آشکار شد و نمود و تعیّن یافت و بحران آفرید. همه این اتّفاق‌ها در پیش چشم نهادهای فرهنگی و کارگزاران و تصمیم‌سازان آنها قرار داشت، اما به اندیشه‌ورزی و عمل آنها پیوند نخورد. این مسیر افولی و چالشی طی شد تا به نقطه کنونی رسیدیم که مسأله «ضعف حجاب» به «کشف حجاب» تبدیل شده است، بلکه به عیان مشاهده می‌کنیم که حتّی کشف حجاب نیز در حال تبدیل‌شدن به «کشف بدن» است. در واقع، همه لغزش‌ها و انحراف‌های فرهنگی که در طول دهه‌های گذشته، به‌تدریج رخ دادند و شکل ظاهریِ بخش‌هایی از جامعه را دگرگون کردند، در ماه‌های اخیر با «شتاب خیره‌کننده» ای در حال گسترش و عادی‌سازی هستند. 🖇منتشرشده در مهر: http://mehrnews.com/x324px
🔻مواجهه نیروی انتظامی با کشف حجاب -۲ 🖊مهدی جمشیدی در چنین شرایطی، هیچ عاقل آینده‌اندیشی به سازوکار فرهنگی بسنده نمی‌کند، بلکه می‌کوشد متناسب با «اضطرارهای فرهنگیِ کنونی»، نهادهای امنیتی و قضائی و انتظامی را به عرصه فرابخواند تا مجال پیشروی از این حرام اجتماعی گرفته شود و «ثبات فرهنگی» ایجاد شود و «اقتدار ضربه‌خورده»، بازسازی شود، آن‌گاه در قالب برنامه‌های فرهنگیِ تفصیلی به علاج بپردازد. وضع کنونیِ صحنه فرهنگی، به گونه‌ای نیست که صلاح باشد نیروی انتظامی را از آن راند و به حضور و کنشگری نیروهای فرهنگی اکتفا کرد؛ چراکه در این معرکه ترکیبی و چندگانه، انگیزه‌های غیرفرهنگیِ فراوانی بازی‌گردانی و بازی‌گری می‌کنند. نه‌تنها ضروری است که نیروی انتظامی، مواجهه هوشمندانه خود را ادامه بدهد و از قانون، عقب‌نشینی نکند، بلکه باید حضور و حیاتش در این میدان، بسیار محسوس‌تر و مؤثّرتر نیز باشد. ما در وضع خاصی قرار داریم که برای جبهه دشمن، حکم «زمان طلایی» دارد و او می‌تواند در این فرصت، ما را زمین‌گیر نماید. پس باید «سهم الزام» را در مواجهه افزود و مجال نداد که این زنجیره، تثبیت و کامل شود. کاری که امروز از حاکمیّت ساخته است، فردا به دشواری ممکن خواهد بود. اگر از این مقطع عبور کنیم، روشن است که باید بر «سهم اقناع» بیفزاییم و از تمام سازوکارهای فرهنگی بهره بگیریم تا هرچه بیشتر، «الزام قانونی» را به «تعهد وجدانی» تبدیل نمائیم. ازاین‌رو، انقباض‌های حقوقی و حسّاسیّت‌های قانونی و به‌کارگیری نیروی انتظامی، هیچ تعارضی با کارهای فرهنگی میان‌مدّت و بلندمدّت ندارد، بلکه می‌تواند از طریق ایجاد «ثبات فرهنگی» و «بازآفرینی اقتدار سیاسی»، زمینه‌ساز آنها باشد. در مقابل، برچیدن یا تعلیق الزام قانونی، به بدنه اجتماعی تجدّدی در ایران جسارت می‌بخشد تا هرچه بیشتر پیشروی کند و مسیرهای بازگشت را مسدود نماید. در عین حال، هرگز نباید تصوّر کرد که جامعه با چنین رویکردی مخالف است و مواجهه نیروی انتظامی را برنمی‌تابد. هر آنچه که در چهارچوب قانون و با روش‌های اخلاقی انجام بگیرد، مورد توافق جامعه نیز هست و هیچ گسستگی و تعارضی ایجاد نخواهد کرد. 🖇منتشرشده در مهر: mehrnews.com/x324px
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉ چرا باید در مورد حجاب گفتگو کنیم؟ ⁉ آیا این همایش تکرار محتوایی تکراری در مورد مسئله‌ای کاملا اختیاری نیست؟ ✔ ما در این دوره معتقدیم که به مسئله حجاب به طور صحیح، دقیق و کامل پرداخته نشده است. پس از انقلاب آنچه گفتیم و شنیدیم، غالبا مواضع احساسی و بدون رویکرد گفتگو و پاسخگویی به سوالات مخاطبان بوده است. 🔶 برخی موضوعات این دوره: بررسی تاریخچه، مبانی، مسائل و شبهات ناظر به موضوع حجاب در اسلام، ایران، و غرب 🔸آغاز دوره: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ 🔸روز های پنجشنبه 🔸به صورت حضوری و برخط 🔅 مهلت ثبت‌نام:۲ الی ۱۱ اردیبهشت 📎 ظرفیت محدودی برای ثبت‌نام حضوری فراهم شده است. ثبت نام از سایت بنیاد شهید پالیزوانی(رحمه‌الله‌علیه) 🌐 shahidpalizvani.ir @bonyad_shahidpalizvani
رفتار های سردار 🔹امروز اتحادیه عرب با بازگشت سوریه، موافقت کرد. این اتفاق یعنی پذیرش رسمی حکومت بشار و رسمیت یافتن پیروزی جبهه مقاومت و اراده ایران مقابل اراده بسیاری از کشورها و گروههای فعال منطقه و در واقع اراده آمریکا و اروپا و همه رهبران غرب. 🔹این واقعه را بگذارید کنار حضور پر معنا و افتخار آفرین آقای رییسی در سوریه و نمایش ارتباط گرم دو کشور در منطقه و جهان. که همایش پیروزی بود. 🔹این واقعه را بگذارید کنار چرخش پر معنای کشورهای متحد آمریکا در منطقه، که نمایشگر تغییر جغرافیای سیاسی دنیا است، تغییری که به سود ایران و محور انقلاب و مقاومت است. 🔹این واقعه را بگذارید کنار نمایش اقتدار نظامی ایران در خلیج فارس در مقابل نفتکشهای آمریکایی و اروپایی که این قدرتنمایی پیام روشنی را به غرب مخابره میکند. 🔹این واقعه را بگذارید کنار اعدام یکی از سرکرده های گروههای تروریستی مورد حمایت اروپا و آمریکا در ایران. 🔹این واقعه را بگذارید کنار دستور آقای رییسی بر شکل گیری فرآیند حذف دلار ، اتفاقی که امروز به سرعت در کل دنیا در حال شکل گیری است و در ایران هم. 🔹از این نشانه ها الی ما شاء الله پیدا میکنید که اگر حاشیه های مضحک فلان عکس و فلان خبر خاله زنکی درباره مجلس یا دولت و امثالهم اجازه دهد، همگی نشان دهنده رخدادن یک اتفاق مهم و کلان در منطقه و جهان است و آن افزایش اقتدار ایران آنهم در قامت محور مقاومت در جهان است. 🔹این اقتدار بیرونی نشان دهنده یک قوت درونی است، قدرتی که ریشه در انسجام ایمانی و صبوری حماسی مردم در اتفاقات کلانی دارد که در این چند سال رخداده است. آخرین آنها هم شکست اغتشاش مهندسی شده چند وجهی دشمن در داخل بود. 🔹این اقتدار باعث خواهد شد عملا فشار خارجی کم شده و صحنه برای بازسازی ویرانه های اقتصادی و غیر اقتصادی داخلی فراهم شود. 🔹در این میان رفتار سردار قاآنی نیز در نوع خود جالب توجه بود. او دقیقا در زمانی که آقای رییسی در سوریه بود، و طبیعتا باید او هم در سوریه در کنار ایشان میبود، اما جالب است که سردار همان زمان در قم و در حال گفتگوهای مختلف با طلاب و علما بود. 🔹شخصیت راهبردی به نام سردار قاآنی که متوجه مخابره معنای رفتارش به دنیا هست، این زمان و این مکان را چرا انتخاب کرده؟ او نشان میدهد ریشه این موفقیتهای اعجاب آور در کجا است. همانجایی که مدتی است دشمن تلاش میکند نوک پیکان تخریب خود را متوجه آنجا کند. پایگاه غیرت و عقیده، خاستگاه علم و قیام. و مظهر اصلی «بن مایه استحکام درونی نظام و مردم»؛قم. @ali_mahdiyan
💥ماشاء الله!!! ✅ احتمالا این☝️ تصویر را تا کنون ندیده‌اید...!!! 🔴 لطفا با دقت ببینید و منتشرش کنید تا...! http://Zil.ink/BehzadZare
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥ما برای چی به اینجا آمده ایم؟! 🔴 مابرای چی داریم میجنگیم؟! ♦️این خاطره مهم شیخ مهدی دیانی را با دقت گوش بدهیم و منتشر کنیم که چی گفت تا گم نشود!!! http://Zil.ink/BehzadZare
☝️عمق مظلومیت جمهوری اسلامی! 💥در مظلومیت جمهوری اسلامی همین بس که طرف هرچه بُرده و خُورده و اعتبار کسب کرده و فربه شده بماند! 🔴 اما حالا هم که در درون کشتی امن جمهوری اسلامی تمام تلاشش در راستای سوراخ کردن این کشتی است هم بماند و...! 🔺و اینکه مدام مشغول زخم زبان و تیکه پرانی به جمهوری اسلامی میباشند و... هم بماند! ✅ حتی تیکه های خود به جمهوری اسلامی را هم با سر برگ☝️ حاکمیت مینویسد!!! ✍بهزادزارع 😭😭😭😭😭 http://Zil.ink/BehzadZare
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙️استاد شهید مرتضی مطهری: . ❌بدبخت‌تر از بچه‌هایی که در ناز و نعمت پرورش پیدا می‌کنند در دنیا کسی نیست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥همکاری تاکتیکی ضاربین طلاب با مرجع خودخوانده! 🔹یکی با چاقو، یکی با کلاش و... حمله می‌کند، 🔹یکی هم در قم شروع می‌کند از این آب گل‌ آلود ماهی گرفتن! 🔹کِیْ اینطور بود؟!! 🔹شما موقع هزینه دادن کجا بودید که ببینید چطور روحانیت شکنجه می‌شد! چطور اینهمه شهید تقدیم کرد...
💥آمار لو رفته از آخوندها !!! 🔴 بر اساس آمار از بین ۳۸۸۸ شهید روحانی تاییده شده، ۳۷۳۹ نفر شیعه و ۱۴۹ نفر از هموطنان اهل سنت بوده است. ۵۷ نفر از کل شهیدان روحانی مربوط به مشروطیت یا انقلاب اسلامی هستند. ۴۰ نفرشان در دوران مبارزات انقلاب اسلامی و پیش از جنگ تحمیلی شهید شده‌اند، ۳۶۴۱ نفرشان در دوران دفاع مقدس و ۱۴۹ نفر شهید ترور و شهید مدافع حرم هستند. ♦️۳۳۱۴ نفر از شهیدان روحانی عضویت بسیجی، ۳۸۱ نفر عضویت سپاهی، ۲۷ نفر ارتشی، ۱۶ نفر نیروی انتظامی، ۳۳ نفر جهاد سازندگی، ۲۱ نفر عضویت قوه قضائیه، ۲۲ نفر نماینده مجلس، ۶ نفر صدا و سیما و ۶۷ نفر طلبه وظیفه بودند. 🔺۲۲ نفر از شهیدان روحانی در سطح لشکر، تیپ و گردان، ۲۲۲ نفر در سطح فرماندهی دسته و گروهان، ۹۲۸ نفر در رسته‌های دیگر نظامی و ۵۰ نفر مسئول تبلیغات داشتیم و در مجموع ۱۲۲۲ نفر از شهدای روحانی دفاع مقدس علاوه بر نقش و رسالت طلبگی خود، دارای مسئولیت‌های رزمی و نظامی بوده‌اند. 🔺بیشترین شهید روحانی مربوط به سال ۱۳۶۵ و ۱۲۱۴ نفر است. همچنین بیشترین شهید روحانی در یک روز مربوط به چهارم دی ماه ۱۳۶۵ است که ۱۳۹ نفر به شهادت رسیدند. در «عملیات کربلای ۵» بیشترین شهید روحانی را داشتیم که تعداد آنها به ۵۶۷ شهید می‌رسد و اصفهان با تقدیم ۵۴۳ شهید روحانی، بیشتر شهید روحانی را در بین استان‌های کشور داراست و در میان شهرها بیشترین شهید متعلق به شهرستان اصفهان است که تعداد شهدای آن به ۱۶۰ شهید می‌رسد. 🔺۱۷۶۷ نفر از شهیدان روحانی، طلاب رزمی تبلیغی بودند. همچنین ۴۸ شهید غیرایرانی در بین شهیدان روحانی وجود دارند و ۵۴۵ نفر از کل شهیدان روحانی تأیید شده از سادات هستند و پیکرهای ۹۳ نفر از شهدای روحانی همچنان مفقودالاثر هستند. 🔷 بیشترین توصیه انجام شده توسط شهدای روحانی در وصیت‌نامه‌های آنها مربوط به توحید و ایمان به خداوند است که تعداد این توصیه‌ها ۲۴۰۰ مورد است. ✅ این آمار مربوط به حدود دو سال قبل است. نثار روحشان صلوات و فاتحه ای هدیه کنید🌷
✅ چرا بدهکاران؛ طلبکارند، و طلبکاران بدهکار؟ 🔴 گرچه تلاش دشمن بر این است واقعیت‌ها دیده نشود اما حقیقت آن است که در جمهوری اسلامی پیشرفت‌های فراوانی داشته‌ایم؛ تا جایی که به فرمایش رهبر معظم انقلاب «برخی از پیشرفت‌ها شبیه معجزه است.» ♦️اما در کنار این توفیقات، کاستی‌ها و نقص‌ها‌ هم کم نیستند، تا جایی که کسی نمی‌تواند منکر این نارسایی‌ها به‌ویژه در اقتصاد و معیشت مردم شود، و رهبری هم به‌همین دلیل و با هدف تأکید به مسئولان، تمام سال‌های اخیر را با عناوین اقتصادی نامگذاری کرده‌اند. 🔺مشکل اصلی که در این هوچی‌بازار با آن مواجهیم این است که امثال پدر شهید عجمیان‌ها که خود می‌گویند کارگر فصلی هستند؛ ماهی ۳-۴ میلیون تومان درآمد دارند و قبلاً هم ۳۰ ماه در دفاع از کشور و نظام؛ جبهه بوده‌اند خود را بدهکار این نظام و انقلاب می‌دانند اما امثال 🔺قره‌حسنلوها که بر سینه جوان مظلوم این خانواده جفتک می‌زنند، به گفته خودشان ماهی حداقل ۱۰۰ میلیون تومان درآمد دارند و در عین حال طلب‌کارند!! به‌راستی چرا امثال علی دایی‌ها و علی کریمی‌ها و رضاکیانیان‌ها و... با درآمدهای آن‌چنانی؛ بزرگ‌ترین تشکیل‌دهندگان فرار مالیاتی هستند و در عین حال طلب‌کاران اصلی جامعه هم هستند و خود را محق؛ در ریختن خون علی وردی‌ها و عجمیان‌ها می‌دانند؟! 🔷 پاسخ را ۱۴۰۰ سال قبل فرموده‌اند: «الناس علی دین ملوکهم» وقتی امثال علی لاریجانی‌ها و حسن روحانی‌ها و... که سال‌ها سکان مجلس و دولت در دستشان بوده به‌جای پاسخ‌گویی به قصورهای خود طلب‌کار می‌شوند، دیگران هم به‌طور طبیعی به آن‌ها اقتدا کرده و می‌کنند! 🔺چرا این آقایان که بارها و بارها با همین سازوکار انتخاباتی در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری وارد شده و با همین سازوکار سال‌ها بر مقدرات مردم سوار بوده‌اند، اکنون که باید پاسخگوی عملکرد خود در وضع موجود باشند مدعی و شاکی و طلبکارند؟! 🔶 از قدیم گفته‌اند: «آب که سربالا برود قورباغه هم ابوعطا می‌خواند!» دستگاه قضایی و سایر دستگاه‌های نظارتی که سست و ضعیف هستند اما چرا افکار عمومی جای شاکی و متهم را بعضاً عوض می‌کند و از این دستگاه‌ها مطالبه احقاق حق نمی‌کند؟! 🔻پیش‌تر در دو یادداشت https://behzadzare.ir/?p=437 سال گذشته گفتم که دشمن اقدامات زیادی علیه ما داشته و دارد اما عمده این اقدامات ایزایی است و ما نباید مشغول امور فرعی شویم. سه خط اصلی تلاش دشمن ۱- غیرعقلانی کردن جامعه ۲- ایجاد و دامن زدن به تفرقه و ۳- القاء یأس به جامعه است و ما هم در مقابل فقط باید بر سه راهبرد «تقویت عقلانیت»، «صیانت از وحدت» و «امید آفرینی» تمرکز کنیم. نباید مشغول مسائل فرعی شویم؛ امسال هم رهبر معظم انقلاب [در روز ارتش] در دیدار فرماندهان نظامی تأکید کردند که «مسائل اصلی را دریابید و نباید مشغول مسائل فرعی شوید». متأسفانه باید پذیرفت که در هر سه خط هم علائم و نشانه‌هایی هست که دشمن را تا حدودی موفق نشان می‌دهد. 🔺متأسفانه اینکه امثال این آقایانِ بدهکار طلبکار شده‌اند و طلبکاران واقعی بدهکار، قرینه‌ای از ضعف عقلانیت در جامعه است، یقیناً دولت و مجلس فعلی هم ضعف و سستی‌هایی دارند اما اگر مبنای نقد عملکردها [چه برای مسئولین قبلی و چه مسئولین فعلی] عقلانیت و منطق باشد سره از ناسره جدا خواهد شد و قدرت جولان و فرافکنی از بندبازان سیاس و قدرت‌طلب سلب می‌شود. 🔻عقلانیت و منطق یعنی مستند و مستدل صحبت کردن، اگر جامعه طلب سند و استدلال کند باید در این مورد بپرسد که اگر سازوکار فعلی انتخابات معیوب و ظالمانه است شما چرا بارها و بارها با همین سازوکار بر امورات کشور سوار شده‌اید؟!! ✍بهزادزارع دانشجوی مشروطی دانشگاه شهادت http://Zil.ink/BehzadZare
🔵 قانونِ حجاب در آمریکا راحت‌تر قابل اجراست! اگه همین الآن آمریکا بخواد قانون حجاب ایران رو تو کشورش اجرا کنه احتمالاً موفق‌تره تا خود ایران. با وجود اینکه مردمش شاید پذیرش کمتری داشته باشن، اما چرا راحت‌تره؟ 🔻 ۱. پلیس مقتدر تو آمریکا پلیس اقتداری داره که هر کاری بکنه، حتی اشتباه، مردم اونو می‌پذیرن. چون حاکمیتش برای مردمش این رو جا انداخته، همه توجیهن. مثل ایران نیست که پلیس حتی کار درستش رو هم اگه انجام بده برخی انقدر پررو شدن جلوش وایمیستن و فیلم میگیرن. پلیس آمریکا سالانه کلی آدم میکشه به ناحق، به نامردی، هیشکی صداش درنمیاد! تو ایران پلیس به طرف میگه بالای چشمت ابروس، کل فضای مجازی شروع میکنن به تخریب پلیس. خب معلومه با این وضعیت نمی‌شه خیلی کار خاصی کرد، تا اینکه حاکمیت اقتدار از دست رفته پلیس رو برگردونه. قطعا عملکرد پلیس آمریکا قابل توجیه و تایید نیست، حرف درباره اقتدار پلیس و مواجهه مردم با پلیسه. متأسفانه اینجا جو طوری شده از ترس جوسازی رسانه‌ای، پلیس دست به عصا حرکت می‌کنه. 🔻 ۲. سلبریتی‌ها در آمریکا و اکثر کشورهای غربی و حتی شرقی، سلبریتی‌ها نمی‌تونن نطق بکشن، چنان قوانین سختگیرانه‌ای براشون لحاظ شده که دست و پاشون رو کلا بسته. بخاطر همین شما سلبریتی‌هایی رو میبینی که تو اینستاگرام چندصد میلیون فالوور دارن ولی اصلاً در مسائل سیاسی و اجتماعی دخالت نمیکنن. یکی از دلایلش همینه، چون درباره هر چیزی نمی‌تونن حرف بزنن. یه حرف نامربوط بزنه سریع پیجش رو میبندن و خودشم احضار میشه. ترامپ دیوانه که رئیس‌جمهور وقت آمریکا بود هم نتونست اونجا نفس بکشه، یه ذره سر و صدا کرد، سریع اکانت توئیترش رو بستن. اونجا بگن حجاب لازم‌الاجراس، کیم کارداشیان و جنیفر لوپز از ترس‌شون اگه چادر نپوشن حداقل با روسری عکس میگیرن! چون اگه عکس بی‌حجاب بذارن، تبلیغ قانون‌شکنی به‌حساب میاد. اونوقت اینجا سلبریتی‌های ما نه تنها قانون حجاب و کارایی که قراره انجام بشه رو مسخره میکنن بلکه شروع میکنن عکس‌های بی‌حجابشون رو منتشر کردن تا علنی دهن‌کجی کنن، تو آمریکا اگه این کارا رو بکنن، زندگی طرف رو کامل مختل می‌کنن! بالاتر از این، اینجا سلبریتی‌ها به راحتی پلیس رو مسخره و تضعیف میکنن. خودمون هم که توی دادگاه می‌خوایم حکم بدیم، یک و نیم میلیون جریمه‌شون می‌کنیم!😐 جریمه کشف حجاب ١.۵ میلیون، قیمت چادر ۲میلیون🤦‍♂ تا وقتی فضای مجازی ضابطه‌مند نشه و خصوصاً برای سلبریتی‌ها برنامه نداشته باشه، مردم عادی زبون‌شون دراز میمونه. هر چی میگیم انگار اثر عکس داشته باشه، طرف میگه به من گیر میدی چون زورت بهم میرسه ولی زورت به فلان سلبریتی قانون‌شکن، چون معروفه و پیج بزرگ داره نمی‌رسه! 🔻در مساله حجاب اول باید سلبریتی‌ها رو مهار کرد، بعد برای تشخیص بی‌حجاب دوربین تو خیابونا فعال کرد. چون اگه سلبریتی رها و آزاد باشه، همین طرح دوربین‌ها رو به گند میکشه! 🔻 ۳. فضای مجازی ضابطه‌مند کاری ندارم ضوابط توی غرب با اون چیزی که ما درست و اخلاقی می‌دونیم خیلی فاصله داره اما واقعاً ضابطه‌مندتر از ما هستن. اونجا هم کمپانی‌هایی مثل اینستاگرام، توییتر، فیس‌بوک، یوتیوب و ... صراحتاً قوانین‌شون رو اعلام کردن و یه ذره پات رو از گلیمت اون‌وَرتر بزاری صفحه‌ات رو می‌بندن. چقدر پیج و کانال بزرگ سراغ دارم که توی یوتیوب با انتشار یه موسیقی که حق کپی‌رایتش رعایت نشده بود، بسته شدن؟ چقدر تو اینستاگرام با عکس حاج قاسم پیج‌های انقلابی‌ها بسته شد؟ عوضش اینجا ما کاملاً بی‌ضابطه‌ایم. طرف توی ایران زندگی می‌کنه، کار و کاسبی داره و هر چی دلش میخواد میگه و منتشر می‌کنه. هر حرف بی‌ربط سیاسی و اعتقادی عشقش بکشه میزنه و اگه فشار افکار عمومی هم روش باشه، تهش میاد میگه صفحه‌ام هک شده بود و تمام!! 🔻ما با کسانی که مطالب مختلف علیه حجاب و عفاف منتشر میکنن و چند میلیون آدم می‌بینن و بدترین تأثیر رو میگذارن، کاری نداریم. از فضای مجازی گرفته، تا روزنامه‌ها رسانه‌ها مثل نمایش خانگی و... ، بعد می‌خوایم کارمون توی خیابون روی چند تا آدم معمولی اثر داشته باشه؟! هر دو باید باشه، ولی نمیشه اونی‌که مهمتره رو رها کنیم بریم سراغ مراحل بعدی. مثل اینه که سلطان سکه رو رها کنیم، بریم سراغ یه نفر که تو گرونی سکه، رفته دوتا سکه خریده گذاشته تو خونه‌ش بگیم این اخلال‌گر بازار سکه‌س. از بالا باید شروع کرد. تا این مقدمات رو درست نکنیم، نمیتونیم در اجرای طرح‌ها و برنامه‌هامون برای حجاب و عفاف موفق باشیم ✍حسین‌دارابی
انتقاد صریح یک فعال مجازی حوزوی به امتناع یک پزشک مشهدی از مداوای یک بیمار اورژانسی محجبه 🔸حاشیه روزنه وقتی و احترام به قانون در میان طیفی از کارگزاران و نخبگان به چالش کشیده می‌شود و بجای اجماع‌سازی برای اجرای قوانین، با نظریات کوانتومی و توجیهات نیش‌غولی (!!!) برای قانون‌ستیزی و قانون گریزی مواجه هستیم، و به بدنه جامعه ارسال می‌شود و آنگاه است که عناصر مرموز و مشکوک، زمینه سوءاستفاده را فراهم می‌بینند. اگر این نقیصه نشود مثل ویروس منتشر می‌شود و آنوقت مقابله با این بسیار مشکل و هزینه‌ساز خواهد بود‌. 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گفتن حاج آقا؛ کی از شر شما، راحت میشیم؟ و پاسخ حاج آقا.. 🤦🏻‍♂😅 ☝️☝️☝️😂😄😂😄😂😄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥مسئولین فکری وفرهنگی ! ✅ فأین تذهبون ...؟! 🔴 مطالبی از امام که اگر نگوییم از چه کسی است جرأت بیانش را نداریم!!! ⚠️جزوه شهید مطهری که جرأت انتشار را نداریم!!! 👏💥سخنانی تیز مقابل هاشمی رفسنجانی 👈 👤 ازغدی ✾ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🌓 آیت الله سید جیکاک انگلیسی را می‌شناسید؟ 🔹یادداشت روز ♦️جیکاک ؛ جاسوس انگلیس بود که در جریان کشف نفت در ایران ،‌ با پوشش حوزوی و دینی ؛ فتوا به نجس بودن آن داد. 🔸ﻣﺴﺘﺮ ﺟﯿﮑﺎﮎ (ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺑﻪ آیت الله ﺳﯿﺪ ﺟﯿﮑﺎﮎ) ﺟﺎﺳﻮﺱ انگلیسی ﻣﺄﻣﻮﺭ ﻭیلیام نکس ﺩﺍﺭﺳﯽ ، (کاشف نفت مسجدسلیمان و اولین خریدار انحصاری نفت ایران در دوره قاجار با قرارداد 99ساله مهروموم‌ها) ﺩﺭ مسجدسلیمان ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﺮﺩ. 🔸ﻭﯼ ﺩﺭ ﺁﻏﺎﺯ به‌عنوان ﭼﻮﭘﺎﻧﯽ ﮐﺮ ﻭ ﻻﻝ ﺑﻪ‌ﻣﺪﺕ ﻫﻔﺖ ﺳﺎﻝ ﺩﺭ ﺍﯾﻞ ﺑﺨﺘﯿﺎﺭﯼ ﺑﻪ ﺁﻣﻮﺧﺘﻦ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻭ ﺯﺑﺎﻥ ﺑﺨﺘﯿﺎﺭﯼ می‌پردازد ﻭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻓﺮﺍﮔﯿﺮﯼ ﺁﻥ، به‌عنوان ﯾﮏ بختیاری در ﻣﻨﻄﻘﻪ نفت‌خیز مسجدسلیمان ﺳﮑﻨﯽ می‌گزیند! 🔸ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﺣﻀﻮﺭ ﺧﻮﺩ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺑﺎ ﻓﻨﻮﻥ شعبده‌بازی ﻭ حربه‌های دیگر، ﺗﻮﺟﻪ ﻣﺮﺩﻡ محلی ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﻣﻌﻄﻮﻑ می‌دارد ﻭ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ به‌عنوان یک ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ ﺷﯿﻌﻪ، ﺟﺎ ﻣﯽﺯﻧﺪ. برای این هدف به آموختن فقه شیعه می‌پردازد. 🔸ﺍﻭ گیوه‌هایش ﺭﺍ ﺑﺎ ﯾﮏ ﺍﺷﺎﺭه ﻋﺼﺎ ﺟﻔﺖ می‌کرد ﻭ ﺷﺎﯾﻊ ﮐﺮﺩه بود که ﺍﯾﻦ ﺍﺯ معجزات ﺍﻭﺳﺖ. 🔸 ﺩﺭ ﮐﺘﺎﺏ ﺧﺎﻃﺮﺍﺗﺶ ، ﺗﻮﺿﯿﺢ می‌دهد که "آهنرباهایی ﺩﺭ گیوه‌هایم ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩه ﺑﻮﺩﻡ، ﮐﻪ ﺑﺎ ﺍﺷﺎﺭه ﻋﺼﺎ، گیوه‌ها ﺟﻔﺖ می‌شدند"! 🔸 از دیگر حکایات جیکاک عصای معروف است که با آن معجزه می‌کرد و وقتی آن را به جایی می‌زد به آن شوک عجیبی منتقل می‌شد! جیکاک مدعی بود عصای او بهترین وسیله برای تشخیص حلال‌زاده بودن افراد است و با همین شگرد بسیاری از کسانی را که به‌دلایل مختلف می‌خواست از وجهه اجتماعی و قدرت بیندازد، تخریب می‌کرد! 🔸بعدها فاش شد که در عصای معجزه‌آسای مستر جیکاک جز یک پیل خشک الکتریکی و یک مدار ضعیف انتقال برق هیچ‌چیز وجود نداشته و جریان ضعیف برق باعث انتقال شوک الکتریکی به افراد نگون‌بختی می‌شده که مستر جیکاک هنگام تماس عصا با آنها، دکمه وصل جریان را فشار می‌داده! 🔸در مجلسی او حاضران را دروغگو معرفی می‌کرد و هنگامی که قرار بر اثبات شد، کبریتی روشن کرد و گفت: هر کس راست بگوید این کبریت ریشش را نمی‌سوزاند! اول کبریت را به ریش خود گرفت که نسوخت سپس ریش تمام افراد ساده‌لوح حاضر را سوزاند! به آنها قبولاند که دروغ گفته‌اند و البته بعدها مشخص شد که ریش او مصنوعی و نسوز بود. 🔸اقدام بعدی جیکاک پوشیدن لباس روحانیت و عمامه گذاری وی بود! جیکاک مجلس وعظ و منبر برپا می‌کرد و آخرش هم روضه امام حسین می‌خواند و وسط روضه موقعی که همه داغ می‌شدند ناگهان عمامه خود را به درون آتشی که وسط مجلس بود، می‌انداخت. 🔸عمامه نمی‌سوخت! و جیکاک آن را به‌عنوان معجزه خود بیان می‌کرد و ادعای سید بودن می‌کرد! در ضمن او هیچ‌کس را هم به سیدی قبول نداشت چون عمامه آنها در آتش می‌سوخت! از اینجا بود که او به «سید جیکاک» معروف شد! 🔸ﺍﯾﻦ ﺟﺎﺳﻮﺱ انگلیس، ﺭﻭﺯﯼ ﺑﻪ مسجد می‌آید ﻭ می‌گوید: من حضرت علی(ﻉ) ﺭﺍ ﺩﺭ ﺧﻮﺍﺏ ﺩﯾﺪﻡ ﻭ ﺍﻭ ﺩﺳﺘﺶ ﺭﺍ ﺑﺮ شانه‌ام ﻧﻬﺎﺩ ﻭ ﺑﻪ ﻣﻦ ﻓﺮﻣﻮﺩ: «ﺑﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﮕﻮ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻣﺎﺩه ﺳﯿﺎه ﻭ نجس (ﻧﻔﺖ) دوری کنند»! اﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺛﺒﺎﺕ ﺍﺩﻋﺎﯾﺶ ﭘﯿﺮﺍﻫﻦ ﻭ ﻋﺒﺎﯾﺶ ﺭﺍ ﮐﻨﺎﺭ می‌زند ﻭ اثر سفیدی ﺩﺳﺘﯽ ﺭﻭﯼ شانه‌اش ﺭﺍ ﻧﺸﺎﻥ می‌دهد ﻭ می‌گوید "ﺍﯾﻦ مدﺭﮐﯽ ﺑﺮ ﺣﻘﺎﻧﯿﺖ ﻣن ﺍز اوست". 🔸در کتابش ﺗﺸﺮﯾﺢ می‌کند ﮐﻪ "ﺭﻭﺯﯼ تکه‌ای ﮐﺎﻏﺬ ﺭﺍ به‌شکل دست بریدم ﻭ ﺭﻭﯼ شانه‌ام ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻡ ﻭ آن‌قدر ﺯﯾﺮ ﺁﻓﺘﺎﺏ ﺩﺍﻍ ﺟﻨﻮﺏ ﻣﺎﻧﺪﻡ تا خوب ﺍﻃﺮﺍﻑ آﻥ ﮐﺎﻏﺬ ﺗﯿﺮه ﺷﻮﺩ ﻭ ﺍﺛﺮ ﺩﺳﺖ ﺑﺮ شانه‌ام ﻧﻘﺶ ﺑﺒﻨﺪﺩ"! 🔸به‌هنگام ملی شدن صنعت نفت، جیکاک یا به‌قولی سید جیکاک با گشت‌وگذار میان عشایر بختیاری این شعار را به‌گویش بختیاری برای آنها طرح نمود: «تو که مهر علی مِن دلته/ نفت ملی سی چِنته» «یعنی تو که مهر علی را در دل داری برای چه به‌دنبال ملی شدن نفت هستی؟». 🔸 این شعار جیکاک موجب شد مردم به امامزاده‌ها رفته و طلب عفو کنند. 📚ﻣﻨﺎﺑﻊ: 1 ــ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺍﯾﻞ ﺑﺨﺘﯿﺎﺭﯼ؛ ﺍﺛﺮ ﺭﺍﻑ ﮔﺎﺭﺛﻮﯾﺖ، ﺗﺮﺟﻤﻪ: ﻣﻬﺮﺍﺏ ﺍﻣﯿﺮﯼ. ﺗﻬﺮﺍﻥ: ﺳﻬﻨﺪ، 1373 2 ــ ﺍﺳﻨﺎﺩﯼ ﺍﺯ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻭ ﺍنگلیس (1325 ــ 1320 ﻩ.ﺵ.)ﻧﻮﯾﺴﻨﺪه: بهناز زرین‌کلک، ﺗﻬﺮﺍﻥ: ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺍﺳﻨﺎﺩ ﻭ ﮐﺘﺎﺑﺨﺎﻧﻪ. ✍این یکی از نمونه های روشن ظلم استعمار انگلیس به ملت و مملکت ماست؛ که می توان به آن داستان امتیاز تنباکو و قحطی که موجب از بین رفتن نیمی از مردم ایران شد و صدها مورد ریز و درشت دیگر را افزود؛ هرچند گاهی ما حافظه تاریخی ضعیفی داریم و تاریخ معاصر چون جیکاک جاسوس را فراموش می کنیم و خیال می کنیم استعمارگران دیروز دلسوز و دلداده امروز ما هستند؛ اما این قاعده کلی و تجربه شده را نمی توانیم نادیده بگیریم: *ملتی که از تاریخ درس نگیرد محکوم به تکرار آن است. به قول رودکی: هر که ناموخت از گذشت روزگار هیچ ناموزد ز هیچ آموزگار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید|| تذکر لطیف علامه حسن‌زاده به یک زن 🔸حاشیه روزنه حساسیت‌‌های بزرگان حوزه در حوزه عفاف و حجاب و مراعات احکام شرعی در روابط زن و مرد را مقایسه کنید با نسخه‌های من‌درآوردی . بزرگان رضایت الهی را ملاک قرار می‌دهند و ناصح امین برای مردم هستند، اما برخی از این جماعت، برای لایک و هورای مخاطبان مجازی‌شان، حاضرند احکام الهی را به مذبح تفاسیر بی‌پایه ببرند. 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053