eitaa logo
بلاگرها
176 دنبال‌کننده
461 عکس
418 ویدیو
34 فایل
آموزش خبرنگاری عکاسی و فیلمسازی با موبایل، عکس نگاشت، فیلم نگاشت و ویدئو ژورنالیسم مجیدمرادی فارغ تحصیل دانشکده خبرگزاری فارس خادم روابط عمومی موکب مردمی حضرت عبدالعظیم الحسنی ع رییس روابط عمومی حوزه بسیج شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران 09192040437
مشاهده در ایتا
دانلود
بلاگرها
▪️جلسه اول مصاحبه در فیلم مستند|13 خرداد 1400 به نظر بنده فیلمسازی، خبرنگاری یا نوشتن کتاب چه به صو
▪️جلسه اول مصاحبه در فیلم مستند|13 خرداد 1400 معمولا من؛ در تحقیق وپژوهش برای کسب اطلاعات برای موضوعی که انتخاب می کنم، مانند " مستند باتارا دختری از مانیل" ( که در حال ساخت وکاری مشترک با خانم کاظم نژاد یکی از دانشجویانم است ) یا مستند " طجرشت"که آن را مشترکا با یکی از دانشجویانم خانم مریم میرزایی ساختم ( برای دیدن فیلم طجرشت از اینجا استفاده کنید) اطلاعات اولیه را با استفاده از جستجو در صفحات وب آغاز می کنم. در صفحات وب به دنبال اشخاصی می گردم که با آن موضوع ارتباط داشته باشند، کتاب یا مقاله نوشته باشند، فیلم ساخته باشند، نسبت به آن صاحب نظر باشند و در کل اطلاعات لازم و مفید البته بر اساس اسناد ارائه دهند. سپس آنها را پیدا می کنم و از آنها درخواست حضور در یک مصاحبه را می کنم. مصاحبه آن هم به صورت حضوری و رودرو یکی از بهترین روش های تحقیق و پژوهش برای جمع آوری آطلاعات است. در مصاحبه شما با منابع اطلاعات سر و کار دارید، بنابراین مطالبی که دراختیار مخاطبان خود قرار خواهید داد دارای منبع موثق هستند و همین امر باعث می شود تا شما دارای اعتبار شوید. اجازه دهید تا تعریفی در مورد مصاحبه برایتان داشته باشم. 2️⃣ اینستا | وبلاک | ایتا | آموزش‌مستندسازی | آپارات
▪️جلسه اول مصاحبه در فیلم مستند|13 خرداد 1400 ▪️تعریف مصاحبه و نقش آن در ساختار و قالب فیلم مستند مصاحبه (‌Interview): عبارت است از پرسش و پاسخ ميان دو يا چند نفر به منظور کسب و جمع آوری اطلاعات جدید از یک موضوع از قبل طراحی شده به منظور تولید محتوای جدید رسانه ای ( مکتوب، شنیداری، دیداری و مواتی مدیا) 3️⃣ اینستا | وبلاک | ایتا | آموزش‌مستندسازی | آپارات
▪️جلسه دوم مصاحبه در فیلم مستند|16 خرداد 1400 یک مصاحبه گر خوب چه خصوصیتی باید داشته باشه؟ این سوالی هست که من همیشه از خودم می پرسم. این خود یا " ساختار شخصیت " همیشه مرا یا فروید می اندازد. و ایامی که در مدرسه و در مقطع دبیرستان البته نظام قدیم تفکرات او به ما تدریس می شد. بهتره با هم خلاصه آن را یکبار دیگر مطالعه کنیم. ساختار شخصیت از دیدگاه فروید: 1.نهاد (Id):نهاد یا Id بنیادهای زیستی انسان را بازنمایی می‌کند. نهاد یا Id بنیادهای زیستی انسان را بازنمایی می‌کند. نهاد یا Id از هنگام زایش انسان و حتی پیش از آن در هنگامی که در رحم مادر است وجود دارد. نوزاد را می‌توانیم نهاد بدانیم و در آن خود و فراخود به چشم نمی‌خورد. نهاد بر پایه‌ی اصل لذت کار می‌کند. لذت در این‌جا به معنی دریافت آرامش و لذت و دوری از رنج است. این لذت هنگامی پدید می‌آید که نیازهای زیستی و نخستین کودک برآورده شود. نخستین نیازهایی کودک، خوراک، نگه‌داری و دوری از آسیب جسمانی است و اگر این نیازها برآورده نشود به مرگ نوزاد می‌انجامد. نوزاد با گریه کردن و رفتارهایی که انجام می‌دهد برآورده شدن نیازهایش را خواستار است. کودک می‌خواد این نیازها بی‌درنگ و فوری برآورده شود. پس نهاد را می‌توانیم مانند نوزادی نیازمند و وابسته بدانیم که هر چه را بخواهد باید بی‌درنگ فراهم شود. 2.خود یا Ego: بر خلاف نهاد، منطقی و واقع‌بین است. خود بر پایه‌ی اصل واقعیت کار می‌کند. خود یا ‌Ego خواستار برآورده شدن نیازهای انسان است اما به واقعیت‌ها توجه می‌کند و بر پایه‌ی منطق، اخلاق و قانون کار می‌کند. خود هم خواستار برآورده شدن نیازهاست اما این برآورده شدن را در هنگامی می‌خواهد که شرایط مناسب باشد. خود یا Ego بخش هشیار و نیمه هشیار را دربرمی‌گیرد. خود یا Ego از هنگام کودکی بخشی از ساختار شخصیتی انسان می‌شود. بازخورد از دیگران، رفتارهای والدین، تنبیه و پاداش‌هایی که کودک هنگام انجام رفتار می‌بیند او را آگاه می‌کند که گاهی باید برآورده‌سازی برخی نیازها را به تعویق بیاندازد. 3.فراخود یا Super-ego: نقطه‌ی مقابل نهاد است. و نشان‌گر بخش اخلاقی کنش انسان است. فراخود یا Super-ego با نام خود آرمانی هم شناخته می‌شود. فراخود کمال‌گرا و آرمان‌گرا است. فراخود دربرگیرنده‌ی ایده‌آل‌ها و آرمان‌هایی است که برای رسیدن به آن‌ها تلاش می‌کنیم و تنبیه‌هایی (گناهانی) که هنگام رعایت نکردن اصول اخلاقی دریافت می‌کنیم. ساختار فراخود برای کنترل رفتار بر پایه‌ی قوانین اجتماعی کار می‌کند. فراخود نیز از همان کودکی با فرد همراه می‌شود و با نهاد و خود در تضاد است. فراخود در دربرگیرنده‌ی ۲ بخش است: ۱- آرمان: آرمان دربرگیرنده‌ی استانداردها، اصول و قوانینی است که فرد برای رفتارهای خوب دارد. پیروی کردن از این اصول و قوانین به پاداش می‌انجامد. و به فرد احساس غرور، ارزش و رضایتمندی می‌دهد. ۲- وجدان: وجدان دربرگیرنده‌ی رفتارهایی است که خانواده و جامعه آن‌ها را بد و ناپسند می‌دانند. این رفتارها ممنوع است و به پیامدهای بد، تنبیه و احساس گناه می‌انجامد. ▪️کنش و ارتباط نهاد، خود و فراخود با یک‌دیگر هر ۳ بخش نهاد، خود و فراخود دربرگیرنده‌ی شخصیت انسان است و این بخش‌ها با هم در کنش و ارتباط هستند. نهاد و فراخود پیاپی در حال کشمکش هستند. نهاد می‌خواهد به همه چیز فوری و بی‌درنگ دست یابد و لذت‌جوست. فراخود هم با کمال‌گرایی غیرمنطقی و آرمان‌هایی که دارد به دنبال سرکوب خواسته‌ها و لذت‌جویی نهاد است. در این میان خود یا Ego تلاش می‌کند تا کشمکش‌های میان نهاد و فراخود را کنترل و مدیریت کند. خود یا Ego همانند مادری است که میان کودک بزرگ‌تر و کوچک‌تر گیر کرده باشد و این دو کودک در حال کشمکش با هم باشند و هیچ منطقی را در برابر هم نپذیرند. از آن‌جایی که خود یا Ego بر اساس اصل واقعیت کار می‌کند و دربرگیرنده‌ی هشیار و نیمه‌هشیار است می‌تواند تعادل و توازن میان نهاد و فراخود را فراهم کند. در چنین شرایطی شخصیت فرد در شرایط مطلوب خواهد بود.
▪️جلسه دوم:16 خرداد 1401 ▪️مصاحبه در فیلم مستند براساس کتاب مصاحبه در فیلم مستند رابرت صافاریان تصمیم گرفتم در هر جلسه یک شهید میهمان کلاس درسمون کنیم. البته این کار من نیست. خدا فکرش انداخت تو سرم. شاید شهدا خودشون دوست دارند تو درس خوندن یا تدریس کنار ما باشن؛ اما ما راهشون نمیدیم. رفتن پیش خدا خدا هم گفته بسپارید دست من؛ بعد فکرشو اتداختِ تو سرمن. ▪️میهمان امروز کلاس درس ما: شهید ابراهیم هادی 1️⃣
بلاگرها
▪️جلسه دوم:16 خرداد 1401 ▪️مصاحبه در فیلم مستند براساس کتاب مصاحبه در فیلم مستند رابرت صافاریان تص
▪️جلسه دوم مصاحبه در فیلم مستند|16 خرداد 1400 یک مصاحبه گر خوب چه خصوصیتی باید داشته باشه؟ این سوالی است که من همیشه از خودم می پرسم. این خود یا " ساختار شخصیت " همیشه مرا یا فروید می اندازد. و ایامی که در مدرسه و در مقطع دبیرستان البته نظام قدیم تفکرات او به ما تدریس می شد. بهتره با هم خلاصه آن را یکبار دیگر مطالعه کنیم. ساختار شخصیت از دیدگاه فروید: 1.نهاد (Id):نهاد یا Id بنیادهای زیستی انسان را بازنمایی می‌کند. نهاد یا Id بنیادهای زیستی انسان را بازنمایی می‌کند. نهاد یا Id از هنگام زایش انسان و حتی پیش از آن در هنگامی که در رحم مادر است وجود دارد. نوزاد را می‌توانیم نهاد بدانیم و در آن خود و فراخود به چشم نمی‌خورد. نهاد بر پایه‌ی اصل لذت کار می‌کند. لذت در این‌جا به معنی دریافت آرامش و لذت و دوری از رنج است. این لذت هنگامی پدید می‌آید که نیازهای زیستی و نخستین کودک برآورده شود. نخستین نیازهایی کودک، خوراک، نگه‌داری و دوری از آسیب جسمانی است و اگر این نیازها برآورده نشود به مرگ نوزاد می‌انجامد. نوزاد با گریه کردن و رفتارهایی که انجام می‌دهد برآورده شدن نیازهایش را خواستار است. کودک می‌خواد این نیازها بی‌درنگ و فوری برآورده شود. پس نهاد را می‌توانیم مانند نوزادی نیازمند و وابسته بدانیم که هر چه را بخواهد باید بی‌درنگ فراهم شود. 2.خود یا Ego: بر خلاف نهاد، منطقی و واقع‌بین است. خود بر پایه‌ی اصل واقعیت کار می‌کند. خود یا ‌Ego خواستار برآورده شدن نیازهای انسان است اما به واقعیت‌ها توجه می‌کند و بر پایه‌ی منطق، اخلاق و قانون کار می‌کند. خود هم خواستار برآورده شدن نیازهاست اما این برآورده شدن را در هنگامی می‌خواهد که شرایط مناسب باشد. خود یا Ego بخش هشیار و نیمه هشیار را دربرمی‌گیرد. خود یا Ego از هنگام کودکی بخشی از ساختار شخصیتی انسان می‌شود. بازخورد از دیگران، رفتارهای والدین، تنبیه و پاداش‌هایی که کودک هنگام انجام رفتار می‌بیند او را آگاه می‌کند که گاهی باید برآورده‌سازی برخی نیازها را به تعویق بیاندازد. 3.فراخود یا Super-ego: نقطه‌ی مقابل نهاد است. و نشان‌گر بخش اخلاقی کنش انسان است. فراخود یا Super-ego با نام خود آرمانی هم شناخته می‌شود. فراخود کمال‌گرا و آرمان‌گرا است. فراخود دربرگیرنده‌ی ایده‌آل‌ها و آرمان‌هایی است که برای رسیدن به آن‌ها تلاش می‌کنیم و تنبیه‌هایی (گناهانی) که هنگام رعایت نکردن اصول اخلاقی دریافت می‌کنیم. ساختار فراخود برای کنترل رفتار بر پایه‌ی قوانین اجتماعی کار می‌کند. فراخود نیز از همان کودکی با فرد همراه می‌شود و با نهاد و خود در تضاد است. فراخود در دربرگیرنده‌ی ۲ بخش است: ۱- آرمان: آرمان دربرگیرنده‌ی استانداردها، اصول و قوانینی است که فرد برای رفتارهای خوب دارد. پیروی کردن از این اصول و قوانین به پاداش می‌انجامد. و به فرد احساس غرور، ارزش و رضایتمندی می‌دهد. ۲- وجدان: وجدان دربرگیرنده‌ی رفتارهایی است که خانواده و جامعه آن‌ها را بد و ناپسند می‌دانند. این رفتارها ممنوع است و به پیامدهای بد، تنبیه و احساس گناه می‌انجامد. ▪️کنش و ارتباط نهاد، خود و فراخود با یک‌دیگر هر ۳ بخش نهاد، خود و فراخود دربرگیرنده‌ی شخصیت انسان است و این بخش‌ها با هم در کنش و ارتباط هستند. نهاد و فراخود پیاپی در حال کشمکش هستند. نهاد می‌خواهد به همه چیز فوری و بی‌درنگ دست یابد و لذت‌جوست. فراخود هم با کمال‌گرایی غیرمنطقی و آرمان‌هایی که دارد به دنبال سرکوب خواسته‌ها و لذت‌جویی نهاد است. در این میان خود یا Ego تلاش می‌کند تا کشمکش‌های میان نهاد و فراخود را کنترل و مدیریت کند. خود یا Ego همانند مادری است که میان کودک بزرگ‌تر و کوچک‌تر گیر کرده باشد و این دو کودک در حال کشمکش با هم باشند و هیچ منطقی را در برابر هم نپذیرند. از آن‌جایی که خود یا Ego بر اساس اصل واقعیت کار می‌کند و دربرگیرنده‌ی هشیار و نیمه‌هشیار است می‌تواند تعادل و توازن میان نهاد و فراخود را فراهم کند. در چنین شرایطی شخصیت فرد در شرایط مطلوب خواهد بود. 2️⃣
714.9K
▪️جلسه دوم:16 خرداد 1401 3️⃣
1.28M
▪️جلسه دوم:16 خرداد 1401 4️⃣
1.04M
▪️جلسه دوم:16 خرداد 1401 5️⃣
▪️جلسه سوم:17 خرداد 1401 ▪️مصاحبه در فیلم مستند براساس کتاب مصاحبه در فیلم مستند رابرت صافاریان ▪️میهمان امروز کلاس درس ما: دانشجوی شهید سید حسین علم الهدی فرمانده سپاه هویزه متولد:1337 | شهادت: 16 دی ماه 1359 | در سن 22 سالگی 1️⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با سلام و عرض ادب جناب اقای سلیمی و ادمین محترم سرکار خانم میرزایی با توجه به تدریس این ترم بر اساس کتاب مصاحبه در فیلم مستند نوشته روبرت صافاریان نیاز است تا دانشجویان فیلم “و عنکبوت آمد” ساخته مازیار بهاری با موضوع قتلهای زنجیره ای توسط سعید حنایی در مشهد که در این کتاب آمده است را مشاهده کنند. به دلیل صحنه های خاص لطفا همه دانشجویان نظر خود را ( موافق یا مخالف) تا فردا ساعت یک بامداد 18 خرداد 1401 اعلام کنند. مجیدمرادی مدرس دوره مستندسازی با موبایل 2️⃣