به رنگ بندگی
این مرتبه که فرادست نائبان خاص اهلبیت و از جمله نائبان خاص چهارگانه حضرت ولی عصر آمده است، تنها نا
داستان نصب حسین بن روح به مقام نیابت خاصه امام زمان :
داستان نصب او به این مقام _که خود حاکی از اخلاص شماری از یارانِ با وفای اهل بیت است_ را با هم می خوانیم :
زمانی که محمد بن عثمان در بستر مریضی غنوده بود و هنگام رحلتش دنزدیک می شد، شماری از نزدیکان او که در شمار شیعیان حضرت بودند، در کنار بستر او نشسته بودند.
در میان آنان جعفر بن احمد که در فراز مجلس، بالای سر محمد نشسته بود، از چنان مقامی برخوردار بود که شیعیان او را نائب سوم حضرت می دانستند و گمان می بردند که پس از محمد، او بر این مسند قرار خواهد گرفت.
در این جمع، حسین بن روح نیز، در پایین پای محمد نشسته بود.
در این حال، ناگهان محمد چشم گشود و حسین بن روح را از سوی حضرت، نائب خود خواند.
در این هنگام، جعفر بن احمد برخواست و حسین را بر جای خود نشانید و خود در جای او در پایین بستر محمد قرار گرفت.
بدین ترتیب حسین، سومین نائب خاص حضرت شد. (۱)
ادامه دارد ...
__________________________
۱.بنگرید : بحارالأنوار، ج ۵۱، ص ۳۵۴؛ الغیبة، شیخ طوسی، ص ۳۷۰.
📚 آب حیات، آیةالله ناصری، ص ۴۴.
#با_امام_زمان
#آب_حیات
✨✨✨به رنگ بندگی✨✨✨
https://eitaa.com/joinchat/963706928Cddffbe9357
@dar_samte_tooo.m4a
2.82M
💥تو میتونی توی همین دورهیسخت
بهترررین بشی😍👊
♥️میدونستی پیامبر مشتاق دیدارته؟؟
🎤 استاد عالی
✅ حتماگوشبدین
#سخنرانی
#استاد_عالی
✨✨✨به رنگ بندگی✨✨✨
https://eitaa.com/joinchat/963706928Cddffbe9357
به رنگ بندگی
⚜ ۳_ خداشناسى و احساس مسئوليّت طبيبانى را مىشناسيم كه وقتى بيمار تنگدستى به آنها مراجعه مىكند، ن
⚜ ۴_ خداشناسى و آرامش
دانشمندان روانشناس مىگويند در زمان ما بيمارى روانى و ناراحتى روحى بيش از هر زمان ديگر است.
و نيز مىگويند يكى از عوامل اين بيمارى احساس نگرانىاست؛ نگرانى از حوادث آينده؛ نگرانى از مرگ، نگرانى از جنگ و نگرانى از فقر و شكست.
آنها اضافه مىكنند: از جمله چيزهايى كه مىتواند نگرانى را از روح انسان دور كند ايمان به خدا است زيرا هر وقت عوامل نگرانى مىخواهد در روح او نفوذ كند ايمان به خدا آن را عقب مىراند.
خدايى كه مهربان است، خدايى كه روزىدهنده است، خدايى كه از حالات بندگانش آگاه و هر گاه رو به سوى او آرند، به آنها كمك مىكند و از ناراحتىها رهايى مىبخشد.
به همين جهت مؤمنان واقعى هميشه احساس آرامش مىكنند و هيچگونه نگرانى در روح آنها نيست و چون كارشان براى خدا است اگر زيانى هم كنند جبرانش را از او مىطلبند و حتى در ميدان جنگ لبخند بر لب دارند.
قرآن مجيد مىگويد :
«الذين آمنوا و لم يلبسوا ايمانهم بظلم اولئك لهم الامن»؛
«آنها كه ايمان آوردند و ايمان خود را با ستم نيالودند، آرامش و امنيت براى آنهاست». (۱)
ادامه دارد ...
____________________
۱. سوره انعام، آیه ۸۲
📚 پنجاه درس اصول عقائد برای جوانان، آیةالله مکارم شیرازی، ص ۲۲ و ۲۳
#با_خدا
#پنجاه_درس_اصول_عقائد_برای_جوانان
✨✨✨به رنگ بندگی✨✨✨
https://eitaa.com/joinchat/963706928Cddffbe9357
هدایت شده از فرشته های زمین
5.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❤️ سلام فرمانده با تصاویری از رزمنده ها و شهدای کم سن و سال دفاع مقدس
🌱 نبین قدم کوچیکه
🌱 پاش بیفته من برات قیام می کنم.
✅ بچه های امروز با بچه های دیروز فرقی ندارند.
#سلام_فرمانده
#شهدا
🌸🌸🌸فرشته های زمین🌺🌺🌺
https://eitaa.com/joinchat/206766124Ce9e3820163
📜 امام صادق (علیه السلام):
🔹اذا أرادَ اللهُ بِعَبدٍ خَيراً فَقَّهَهُ في الدين
🔹چون خدا خير بنده اي خواهد ، او را در دين دانشمند كند.
📚 اصول كافي ، ج ۱ ،ص ۳۹
#حدیث
✨✨✨به رنگ بندگی✨✨✨
https://eitaa.com/joinchat/963706928Cddffbe9357
به رنگ بندگی
درس ۳ اجتهاد و تقلید (۲) بقای بر تقلید میّت ۱. بقای بر تقلید میّت باید با اجازه مجتهد زنده باشد؛
تغییر مرجع تقلید
عدول از مجتهدی به مجتهد دیگر یا تغییر مرجع تقلید در برخی از موارد جایز یا واجب است و در برخی موارد جایز نیست که به طور مختصر به آنها اشاره می شود :
● عدول از غیر اعلم به اعلم، بنابر احتیاط، واجب است؛
□ ● عدول از مجتهد زنده به زنده مساوی، جایز نیست؛ (۱)
● عدول از اعلم به غیر اعلم، جایز نیست؛
● عدول از مجتهدی که مدتی از او تقلید می کرده و اکنون معلوم شده که اهلیّت (۲) فتوا نداشته، به مجتهد جامع الشرائط، واجب است؛
● عدول از مجتهدی که یکی از شرائط مرجعیّت را از دست داده، مثلاً دیوانه شده یا فراموشی به او دست داده، به مجتهد جامع الشرائط، واجب است.
□ ● عدول از مجتهدی که تاکنون از او تقلید می کرده و اکنون از دنیا رفته به مجتهد زنده، جایز، بلکه احتیاط مستحب است؛ (۳)
● عدول از مجتهد زنده به مجتهد مرده، بنابر احتیاط واجب، جایز نیست؛ هرچند قبلا از او تقلید می کرده و پس از مرگ وی به مجتهد زنده رجوع کرده است. (۴)
ادامه دارد ...
__________________________
۱. به فتوای برخی از فقهاء، عدول از مجتهد زنده به مساوی جایز است.
توضیح : در برخی از چاپ های کتاب تحریر الوسیله، تعبیر "یجوز العدول ..." آمده است، ولی بارها از اعضای محترم شورای استفتاء امام خمینی _قدّس سره_ سؤال شد و فرمودند: به فتوای ایشان عدول در فتوا به مجتهد مساوی جایز نیست.
۲. یعنی شایستگی و شرایط فتوا دادن را از نظر علمی ندارد.
۳. به نظر عدهای از فقهاء، در صورتی که مجتهد از دنیا رفته اعلم باشد، عدول از تقلید او به تقلید مجتهد زنده، جایز نیست.
۴. تحریرالوسیله جلد ۱، في فروغ التقلید، صص ۶، ۷ و ۸، م ۴، ۵، ۱۲، ۱۳، ۱۸؛ العروة الوثقی، ج ۱، في التقلید، صص ۱۲ و ۱۳، م ۳۳ و ۳۷.
📚 درسنامه فقه، حجة الاسلام فلاح زاده، ص ۵۴.
#احکام
#درسنامه_فقه
✨✨✨به رنگ بندگی✨✨✨
https://eitaa.com/joinchat/963706928Cddffbe9357