eitaa logo
به‌ رنگ‌ بندگی
120 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
773 ویدیو
17 فایل
کانال حجةالاسلام سیدکاظم حسنی گروه فرهنگی یاوران مهدی علیه السلام @Hasani313 ارتباط @Berangebandegi313 https://eitaa.com/joinchat/963706928Cddffbe9357 🌸🌸🌸 فرشته های زمین 🌺🌺🌺 https://eitaa.com/joinchat/206766124Ce9e3820163 @fereshtehayezamin
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸رابطه تان را با خدا عالی کنید🌸 فقط در غم و ناله هایمان نباشد... فقط در روزهای فقر و نداری نباشد... فقط موقع کنکور و وقت وام گرفتن نباشد... را در شادی و سرورمان ببینیم... را در لحظه لحظه هایمان شریک کنیم... ترسناک نیست... عشق است و نور و آرامش... وقتی در هر عملی، در هر حال اندیشه ای، در هر فعلی خدا حضور داشته باشد با کل هستی هماهنگ می شویم... آنوقت چنان قدرتی پیدا خواهیم کرد که وصف ناپذیر است... نور است، از نور بیرون نرویم که تاریکی راخواهیم دید... ✨✨✨به رنگ بندگی✨✨✨ https://eitaa.com/joinchat/963706928Cddffbe9357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به‌ رنگ‌ بندگی
درس ۲ اجتهاد و تقلید (۱) قال علی علیه السلام : «یا کمیل، ما من حرکة إلا و أنت محتاج فیها إلی معرف
افزون بر علومی که شمردیم، این موارد نیز لازم است : ۷. آشنایی به محاورات عرفی و زبان مردمی که مورد خطاب قرآن و سنت بوده اند. ۸. آشنایی با گفته ها و نظریات پیشینیان، جهت عدم وقوع در خلاف شهرت و اجتماع. ۹.بررسی فتاوا و اخبار اهل سنت، به خصوص در موارد تعارض اخبار. ۱۰. تلاش جهت استنباط احکام و تمرین در آن، به حدی که ملکه استنباط حاصل شود. (۱) با فراگرفتن علومی که گفته شد و با وجود شرائط لازم، شخص باید طبق آنچه استنباط کرده، عمل نماید و چنانچه در استنباط خود اشتباه کرده باشد، معذور است. (۲) شرائط مرجع تقلید ۱. مرجع تقلید باید دارای این شرائط باشد : * اجتهاد * عدالت * عقل و بلوغ * زنده بودن * مرد بودن * شیعه دوازده امامی بودن * حلال زادگی * و بنابراحتیاط واجب، اعلم بوده و حریص به دنیا نباشد. (۳) ۲. عادل به کسی گویند که دارای قوه عدالت باشد. و عدالت، حالتی نفسانی است که انسان را به تقوا واداشته و از ارتکاب گناهان کبیره(۴) و اصرار بر گناهان صغیره باز می دارد. (۵) ۳. اعلم کسی است که قواعد و مدارک مسأله را بهتر بشناسد و بر نمونه های آن مسأله و قرآن و روایات، اطلاع بیشتری داشته باشد و آنها را بهتر بفهمد. خلاصه، اعلم کسی است که در استنباط احکام از دیگران استادتر باشد. (۶) □ تقلید ابتدائی از مجتهدی که از دنیا رفته است، جایز نیست؛ یعنی کسیکه اکنون مکلف شده یا تا کنون تقلید نکرده، نمی تواند از مجتهدی که از دنیا رفته است، تقلید کند، بلکه باید مقلد مجتهد زنده باشد. (۷) ادامه دارد ... ___________________________ ۱. الرسائل، امام خمینی، ج ۲، ص ۹۶. ۲. همان، ص ۹۹. ۳. توضیح المسائل، م ۲. ۴. گناهان کبیره گناهانی است که بر آنها وعده عذاب و آتش داده شده یا به کبیره بودن آنها تصریح شده است، مانند : دروغ، غییت و سرقت و به گناهان دیگر صغیره گفته می شود. ۵. تحریر الوسیله، ج ۱، في فروع التقلید، ص ۱۰، م ۲۸. ۶. همان، ص ۷، م ۱۳. ۷. همان. به فتوای برخی فقهاء تقلید ابتدائی از میت جایز است. 📚 درسنامه فقه، حجة الاسلام فلاح زاده، ص ۴۹ و ۵۰. ✨✨✨به رنگ بندگی✨✨✨ https://eitaa.com/joinchat/963706928Cddffbe9357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🙁وقتی دلت گرفت به این نسخه پروردگارت عمل کن... ✌️ ✨✨✨به رنگ بندگی✨✨✨ https://eitaa.com/joinchat/963706928Cddffbe9357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به‌ رنگ‌ بندگی
فصل اول : سلوک معنوی در پرتو نور قرآن و عترت علیهم السلام از نظر قرآن کریم، انسان در حرکت به سوی پر
برای رسیدن به هر مقصدی باید از راهی که به آن مقصد منتهی میشود، عبور کرد و طیّ مسیر در هر راه و مسیری ، محتاج کمک و راهنمایی است. اگر کسی بنا داشته باشد به یک مسافرت معمولی برود، قطعاً از نقشه راه بی نیاز نخواهد بود. مسلما راهنمایی کسانی که آن مسیر را پیموده اند و به موانع راه و پیچ و خم موجود در آن واقفند، فواید فراوانی در جهت سهولت طیّ مسیر دارد و از موانع موجود در آن خواهد کاست. با یک مقایسه ساده این نتیجه حاصل می شود که اگر یک مسافرت عادی تا این مقدار نیازمند کمک و راهنمایی باشد، حرکت به سوی خدای سبحان با آن موانعی که بر سر راه دارد، راهنمایانی می طلبد که علاوه بر وقوف کامل بر جزئیات مسیر حرکت، قادر به برطرف کردن موانع موجود باشند و بتوانند دست انسان را گرفته، به آن مقصد اعلا برسانند. از سوی دیگر دعوت بندگان به مقصدی خاص، بدون نمایش نقشه راه و ارسال راهنما با حکمت خداوند حکیم سازگار نیست. بنابراین حق تعالی با انزال کتب آسمانی به ویژه قرآن کریم و ارسال رسولان و اوصیای ایشان علیهم السلام به ویژه چهارده معصوم علیهم السلام حجت را بر بندگان خویش تمام کرده و بر همین اساس انسان را به سوی خویش فرا می خواند. خداوند تعالی در آیات متعددی از قرآن مجید به صورت مستقیم و غیر مستقیم راه را به جویندگان حقیقت نشان می دهد. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و اهل بیت گرامی ایشان علیهم السلام که مبیّن قرآن هستند، نیز در روایات فراوانی سلوک معنوی آدمی را متذکر شده و به گونه ای مسیر حرکت را برای سالک هموار می کنند که گویی او را به مقصد رسانیده‌اند. بنابراین سالک باید در پرتو نور قرآن کریم و عترت علیهم السلام راه طولانی تقرّب به سوی پروردگار متعال را بپیماید تا گمراه نشود. ادامه دارد ... 📚 سیر و سلوک (شرح منازل هفتگانه/ مقدمه)، آیة الله مظاهری، ص ۱۴ و ۱۵. ✨✨✨به رنگ بندگی✨✨✨ https://eitaa.com/joinchat/963706928Cddffbe9357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
درکی از این بهشت ندارند ناکسان🕊 چون تار عنکبوت گرفته است قلبشان🕊 ✨✨✨به رنگ بندگی✨✨✨ https://eitaa.com/joinchat/963706928Cddffbe9357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆🔆 توهین و تحقیر و ایذاء ۳ ای عزیز ! توجه داشته باش که همسرت، بنده‌ی خدای غیوری است که غیرتش اجازه نمی‌دهد که در محضرش، دوست و بنده‌ای از بندگانش مورد آزار و اذیت و اهانت و تحقیر قرار بگیرد و از او دفاع نکند که خود، در کتابش فرموده : خداوند از کسانی که ایمان آورده‌اند دفاع می‌کند؛ «اِنَّ اللهَ یُدافِعُ عِنِ اللَّذینَ ِامِنوا » . (۱) و فرستاده‌اش حضرت خاتم _صلوات‌الله‌علیه و آله و سلم_ در معراج عرض کرد : پروردگار من! حال مؤمن در نزد تو چگونه است؟ خدای متعال فرمود : ای محمد! کسی که به دوست و ولی من اهانت کند، در کمین جنگ با من نشسته‌است و من به یاری کردن دوستان و اولیای خود، از هرچیزی شتابنده تر هستم؛ « لَمّا اُسرِئَ بِاالنّبی _صلی الله علیه و آله_ قال یا ربِّ! ما حالُ المُؤمِنِ عندکَ؟ قال: یا محمد! مَن اهانَ لی ولیّاً فقد بارزَنی بِالمُحارَبَةِ و اَنا اَسرَعُ شیءٍ اِلی نُصرَةِ اَولِیائی» (۲) و تو چه می‌دانی که جایگاه همسرت در پیشگاه حضرت جانان _جلّ جلاله_ در چه پایه و مرتبه‌ای است که پیامبر رحمت _صلوات‌الله‌علیه واله و سلم_ فرمود : هیچ‌یک از شما نباید بنده‌ای از بندگان خدا را خوار و بی‌مقدار به حساب آورد، زیرا نمی‌داند کدام یک از آن‌ها دوست خدا و ولیّ او می‌باشد؛ « لایُزرینَّ أحَدُکُم بِأحدٍ مِن خَلقِ اللهِ فَإنَّهُ لا یدری أیُّهُم وَلیُّ الله ».(۳) پس کوچک کردن و اهانت به همسرت که بنده‌ای از بندگان حضرت حقّ_ جلّ جلاله_است در آن روزی‌که برایت کشف حقیقت می‌شود، خواهی دید که درحقیقت باطن، اهانت به حضرت او سبحانه بوده‌ است و تو باید به این نکته توجه داشته باشی که عالم محضر خداست و در محضر او تبارک و تعالی مرتکب چنین خطای بزرگی شده‌ای؛ از این بی‌شرمی و بی‌حیایی به کجا باید فرار نمود؟ ادامه دارد ... _____________________________ ۱. سوره حج؛ آیه ۳٨ ۲. کافی؛ ج ۲، ص ۳۵۲ ۳. وسائل الشیعه؛ ج ۱۵، ص ۳۱۳ 📚 سلوک با همسر، ص ۱۱٩ ✨✨✨به رنگ بندگی✨✨✨ https://eitaa.com/joinchat/963706928Cddffbe9357