eitaa logo
احکام تخصصی و به روز
955 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
3.8هزار ویدیو
40 فایل
لینک کانال👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1244201028Caf3a0dc274 گروه پرسش و پاسخ👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2102919389Ca8a381ab12 💝اللهم عجل لولیک الفرج💝 تقدیم به ساحت مقدس قدس عالم امکان مهدی صاحب الزمان(عجل االله تعالی فرج)
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•🥀💔• ° _تقصیر ما نبود که آواره اش شدیم ! پای غمش تمام دوعالم ، خراب شد . .🥺🖤
مثلا توبین‌الحرمین‌وایسی‌‌ روبه‌روی‌ ِ‌اربآب‌زیرلب‌بگی؛ آمدمت‌که‌بنگرم‌‌،گریه‌‌نمی‌دهدامآن🖐🏼:)'
«شهید والامقام حسن افخمی راد» یکم خرداد ۱۳۴۷ در شهرستان رزن به دنیا آمد. وی دانش آموز اول راهنمایی بود که از سوی کمیته انقلاب اسلامی در جبهه حضور یافت و سرانجام در دوم شهریور ۱۳۶۲ در گیلانغرب بر اثر اصابت ترکش به فیض شهادت رسید و مزار مطهرش در گلزار شهدای شهرستان پاکدشت زیارتگاه اهل یقین است. فرازی از وصیت نامه شهید بسم الله الرحمن الرحیم با سلام و درود بر رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران امام خمینی و با سلام و درود بر شهیدان راه خدا از کربلا حسینی تا کربلای خوزستان و با سلام و درود بر خانواده های شهیدان من به این ملت عزیز و شهید پرور ایران وصیت می کنم که امام امت این پیر جماران را تنها نگذارند و راه شهیدان را ادامه دهند و از امام تا آخرین قطره خونشان دفاع کنند. شادی روحشان ۱۰۰شاخه گل صلوات و یک آیه الکرسی قرائت بفرمایید
«شهید والامقام حسن افخمی راد» یکم خرداد ۱۳۴۷ در شهرستان رزن به دنیا آمد. وی دانش آموز اول راهنمایی بود که از سوی کمیته انقلاب اسلامی در جبهه حضور یافت و سرانجام در دوم شهریور ۱۳۶۲ در گیلانغرب بر اثر اصابت ترکش به فیض شهادت رسید و مزار مطهرش در گلزار شهدای شهرستان پاکدشت زیارتگاه اهل یقین است. فرازی از وصیت نامه شهید بسم الله الرحمن الرحیم با سلام و درود بر رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران امام خمینی و با سلام و درود بر شهیدان راه خدا از کربلا حسینی تا کربلای خوزستان و با سلام و درود بر خانواده های شهیدان من به این ملت عزیز و شهید پرور ایران وصیت می کنم که امام امت این پیر جماران را تنها نگذارند و راه شهیدان را ادامه دهند و از امام تا آخرین قطره خونشان دفاع کنند. شادی روحشان ۱۰۰شاخه گل صلوات و یک آیه الکرسی قرائت بفرمایید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻 ❓ آیا استحاضه‌ی کثیره برای هر نمازی باید غسل کند ؟ ✔️ حجت‌الاسلام محمودی نماینده احکام پاسخ می‌دهند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📆 تقویم روز 📌 جمعه ☀️ ۳ شهریور ۱۴۰۲ هجری شمسی 🌙 ۸ صفر 1445 هجری قمری 🎄25 آگوست 2023 میلادی ✨ مناسبت روز : . اشغال ایران توسّط متّفقین . فرار رضاخان از ایران . شهادت سیّدعلی اندرزگو 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپ : حکم شرعی صلحه رحم با اقوام شرابخوار 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین وحیدپور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📆 تقویم روز 📌 شنبه ☀️ ۴ شهریور ۱۴۰۲ هجری شمسی 🌙 ۹ صفر 1445 هجری قمری 🎄26 آگوست 2023 میلادی ✨ مناسبت روز : . روز کارمند . شهادت عمّار بن یاسر 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا آرایشگری که برای دیگری انجام می‌دهد، عملش شرعاً مجاز است؟ پولی که بابت این کار دریافت می‌کند، حلال است؟
کاشت ناخن2- دریافت اجرت.mp3
2.82M
آیا آرایشگری که برای دیگری انجام می‌دهد، عملش شرعاً مجاز است؟ پولی که بابت این کار دریافت می‌کند، حلال است؟
نکات تکمیلی مطابق با فتاوای آیت‌الله سیستانی: عرض کردیم اگر مانعی که در اعضای وضو ایجاد می‌شود قابل رفع کردن نباشد، ایجاد چنین مانعی در بعضی موارد بنا بر فتوی و در بعضی موارد بنا بر احتیاط واجب حرام است. (توضیح موارد فتویٰ و احتیاط واجب در مورد و مانند آن در فرستۀ قبل ذکر شد) در این حالت (قابل رفع نبودن مانع) آرایشگری هم که اقدام به کاشت ناخن و مانند آن می‌نماید (ناخن‌کار)، کارش بنا بر فتوا یا بنا بر احتیاط واجب حرام است؛ یعنی اگر برای خانمی که ناخن مصنوعی روی دستش ایجاد شده، این کار بنا بر فتوا حرام باشد، ناخن‌کار هم که اجیر او شده تا برایش ناخن ایجاد کند، عملش حرام است و اگر برای آن خانم، بنا بر احتیاط واجب این کار حرام باشد، ناخن‌کار هم بنا بر احتیاط واجب نباید این کار را انجام دهد. دریافت اجرت برای ناخن‌کار هم به همین ترتیب است؛ بنابراین اگر اصل کار حرام باشد (بنا بر فتوا یا بنا بر احتیاط واجب)، دریافت اجرت برای کار حرام نیز، حرام است و ناخن‌کار مالک پول نمی‌شود؛ البته اگر ناخن‌کار می‌داند که خانمی که برای او ناخن کاشته می‌شود، در هر حال راضی به تصرف ناخن‌کار در ﭘول ﭘرداختی است، می‌تواند در آن تصرف کند. ضمن اینکه ناخن‌کار وظیفه دارد در صورت احتمال تأثیر، حکم شرعی را به او تذکر دهد. اما اگر مانعی که در اعضای وضو ایجاد می‌شود، قابل رفع کردن باشد (در این مثال، ناخن کاشته‌شده اصطلاحاً قابل ریموو کردن است) همانطور که اصل ایجاد مانع به‌خودی خود حرام نیست، کار ناخن‌کار نیز به‌خودی خود ایرادی ندارد. اما اگر ناخن‌کار بداند خانمی که برای او ناخن کاشته شده، این ناخن را در معرض دید نامحرم قرار می‌دهد یا با اینکه می‌تواند برای نماز این ناخن را بردارد، این کار را انجام نمی‌دهد، باز هم مجاز به کاشت ناخن برای چنین فردی هست؟ در این فرض عمل ناخن‌کار مثل سایر کارهای آرایشگران است؛ یعنی این مسئله در جایی هم که آرایشگر می‌داند خانم آرایش‌شده، بدون پوشش در معرض دید نامحرم قرار می‌گیرد یا لاک ناخن، اکلیل روی صورت و سایر موارد آرایشی را برای نماز از صورت و دست‌هایش پاک نمی‌کند، برقرار است. در این موارد حکم چیست؟ پاسخ این است که در این موارد هم عمل آرایشگر به‌خودی خود حلال است، مگر اینکه عمل آرایشگر ذیل عنوان دیگری مثل «اشاعۀ فحشا» یا «ترک نهی از منکر» قرار بگیرد. البته تحقق عنوان «اشاعۀ فحشا» بعید به نظر می‌رسد؛ اما توضیح «ترک نهی از منکر»، به شرح زیر است: اگر آرایشگر یا ناخن‌کار احتمال عقلایی دهد چنانچه وی اقدام به آرایش یا کاشت ناخن نکند، طرف مقابل مرتکب حرام نمی‌شود، مثل اینکه کسی غیر از این آرایشگر یا غیر از این ناخن‌کار، توانایی آرایش و کاشت ناخن ندارد و آن خانمی که می‌خواهد آرایش شود یا برایش ناخن کاشته شود نیز توانایی یا تمایل ندارد به آرایشگر یا ناخن‌کار دیگری مراجعه کند، و دیگر از انجام چنین کاری منصرف می‌شود، در اینجا از باب نهی از منکر، آرایش یا کاشت ناخن جایز نیست. 📌 توضیح المسائل جامع، ج 3، م 543، 545، 548؛ بخش «پرسش و پاسخ» پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله سیستانی، قسمت «اجرت»، سوال 4؛ فقه برای غرب‌نشینان، م 518
بسم الله الرحمن الرحیم ذَٰلِکَ الْکِتَابُ لَا رَیْبَ ۛ فِیهِ ۛ هُدًى لِلْمُتَّقِینَ این است کتابى که در [حقانیت‌] آن هیچ تردیدى نیست؛ [و] مایه هدایت تقواپیشگان است. سوره بقره ،آیه ۲ راهنما باید در روش دعوت و محتواى برنامه خود، قاطع و استوار باشد مانند قرآن، توانِ قرآن بر هدایت پرهیزکاران، خود بهترین دلیل بر اتقان و حقّانیت آن است همچنین تنها افراد پاک وپرهیزکار، از هدایت قرآن بهره‌مند مى‌شوند. هرکس که ظرف دلش پاکتر باشد، بهره‌مندى و نورگیرى او بیشتر است.¹ ١.تفسیر احسن الحدیث، سید علی اکبر قرشی
💠 🔸داود بن سرحان می گوید: امام صادق(علیه السلام) را دیدم که با دست مبارک خود خرما وزن می کرد. عرض کردم: قربانت گردم، به یکى از فرزندان یا غلامان مى فرمودید تا انجام دهد! فرمود: اى داود! جز این سه کار، چیزى باعث اصلاح شخص مسلمان نمى شود: تفقه و تحصیل علم دین؛ صبر بر مصیبت، اندازه گیرى و برنامه ریزى در زندگى. 📚 فروع کافی/ج 5 /ص207