eitaa logo
بسلام آمنين
1.8هزار دنبال‌کننده
138 عکس
13 ویدیو
17 فایل
وَسَدَّ الأَبْوابَ إِلّا بابَ #عَليٍ وَقالَ: أَنا مَدينةُ العِلْمِ وُعَليٌ بابُها #تمدن_مدرن، بالهای پرواز انسان را شکست و پاهایش را زخمی کرد، آنگاه با منت به او عصا داد @Haj_ghasem_y یادداشتهای سبک زندگی اسلامی
مشاهده در ایتا
دانلود
۶ مرداد ۱۴۰۰ قم یا هاروارد؟ از دانشگاه های آمریکا در منطقه تا نمایشگاه الگوی پیشرفت پرده اول: مهمترین پایگاه های آمریکا در منطقه، دانشگاه هایی هستند که با هیچ منطقی خلع سلاح نمی‌شوند! مراکزی که وظیفه تربیت نیرو برای را برعهده دارند: دانشگاه آمریکایی بغازیچی استانبول تاسیس۱۸۶۳/ دانشگاه آمریکایی بیروت لبنان ت ۱۸۸۶/ د.آ قاهره مصر ت۱۹۱۹/ د.آ ایروان ارمنستان ت۱۹۹۱/ د.آ دبی امارات ت ۱۹۹۵/  د.آ شارجه امارات ت ۱۹۹۷/ د.آ کویت ت۲۰۰۴/ د.آ کابل افغانستان ت۲۰۰۶(پنج سال پس از اشغال)/ د.آ سلیمانیه کردستان عراق ت۲۰۰۷(چهار سال پس از اشغال)/ و در نهایت دانشگاه آمریکایی بغداد عراق تاسیس ۲۰۲۱. تدریس در همه دانشگاه ها به زبان انگلیسی و اعطای مدرک معتبر بین المللی است و دانشجویانی که بیشترشان به پستهای حساس و کلیدی کشورهای جهان اسلام دست پیدا می‌کنند . البته واضح است که این ساده ترین و ماندگارترین نوع اشغال واقعی یک کشور بوسیله آمریکا است. پرده دوم: جمهوری اسلامی برای مواجهه با شبیخون نرم، همه جانبه، بنیادین و ماندگار این دانشگاه های ذاتا مسموم و غیر توحیدی، در وهله نخست، نیاز به یک طبقه بندی جدید از علوم بر مبنای قرآن داریم و آنگاه پاسخگویی تمامی نیازهای بشری بر اساس آن. تلاشی که اولین نسخه آن در نمایشگاه الگوی پیشرفت اسلامی تبلور یافته. در واقع این نمایشگاه، نقشه درگیری حداکثری و تفصیلی اسلام و مدرنیته است که تاکنون بالغ بر دویست جلد کتاب در آن منتشر شده است. @besalamen_amenin
۳۴ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ ، رعنا میخوام رعنا! با همین دست فرمان تا کمتر از یک دهه آینده علاوه بر نیکا، شاهد دلبری زنان و دختران جوان دیگر هم در تبلیغات تلویزیون خواهیم بود. در این میان، عزیزانی که صاحب هستند، سوگسرودها می سرایند و ناله ها که وایِ دین، وایِ قرآن، وایِ حیا و تمام. بله تمام. این دغدغه ها هرچند بسیار مقدس هستند و البته صحیح و ستودنی، اما عملا به همان اخگرهای زود سوز پر سر و صدایی می مانند که پس از چند ثانیه كَأَنْ لَمْ يَكُنْ شَيئاً مَذْكورا. چرا که هیچگاه ریشه ی مشکل را درست تحلیل نکرده و راه حل جایگزینی هم ارائه نداده اند و در نتیجه نظم موجود بر همان مدار سابق خود می‌چرخد و میچرخد. اما در منطق موضوع شناسی نظام ساز ریشه ی مسائل به درستی تحلیل و آنگاه راه حل جایگزین هم صادر میشود. بر این اساس واضح است که تبلیغات بازرگانی به شکل کنونی، زاییده نظام تولیدی متمرکز و قارون ساز غربی است. به عبارتی وقتی تولید یک جامعه از طریق کارخانه های متمرکز بزرگ رقم خورد و مثلا در کل کشور فقط یک یا دو یا چند کارخانه بودند که جنس خاصی را تولید می‌کنند، قاعدتا بجز مردمی که توفیق! همجواری با کارخانه را دارند، دیگران اساسا خبری از وجود چنین کارخانه ای ندارند.اینجاست که نیاز به تبلیغات گسترده متولد می‌شود. تبلیغات هم باید جذاب باشد و چه جذابیتی بالاتر از چوپ حراج زدن به معصومیت و عفاف ناموس رعنای این سرزمین؟ اما اگر نظام تولیدی کشور _حداقل در بخش صنایع غذایی_ به سمت ریل گذاری پیشنهادی در کتاب فقه المکاسب حرکت کند، یعنی "تولیدات خانواده محور خُرد" و در کالبد محله، و مثلا به جای چند کارخانه لبنیاتی محدود، هزاران خانواده مشغول اینکار باشند و هر خانواده هم همسایه ها و افراد محله را پوشش دهد، اساسا نیاز به تبلیغات گسترده فساد زای کنونی به صفر می‌رسد و نیازی هم به دلبری های نیکا باقی نمی ماند. (این یادداشت رو هفت روز پيش نوشته بودم که با موضوع تبلیغ بستنی دومینو معلوم شد بیراه نگفته بودم). @besalamen_amenin
۳۵ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ ! از مهم ترین و مغفول ترین جنبه های روشن کربلا و عاشورا، تاثیر مسئله ی تغذیه در میزان هدایت یافتگی انسانهاست.آنجا که سفینه النجاه، اباعبدالله الحسین علیه السلام در اوج ظهور شقاوت جهنمیان و هلهله کردنشان در مقابل سخنرانی امام علیه السلام فرمودند: مُلِئَت بُطونُکم مِن المال الحرام(شکمهایتان از حرام پر شده). تاكيدات قرآن درباره ی اهمیت مسئله ی غذا بسیار زیبا،عجیب و قابل تامل است. ميزان ترس و نگرانی غیرقابل وصف چند فراری را تصور کنید که بوسیله ی طاغوت زمان قطعا کشته خواهند شد. اما همین انسانهای نمونه و برگزیده وقتی می‌خواهند رفع گرسنگی کنند، نه تنها هر چیزی نمی خورند بلکه در آن هنگامه ی سخت و ترس آلود به دنبال هستند یعنی پاکیزه ترین غذا و نه حتی غذای پاکیزه(سوره کهف آیه۱۹). شگفت انگیز تر از این، آیه ۵۱ سوره مؤمنون است که تنها جایی است در قرآن که خداوند متعال همه ی انبیاء را باهم خطاب قرار داده. جالب اینجاست که اینجا هم تاکید خداوند بر اهمیت مسئله ی غذای طیب و ارتباط آن با عمل صالح است. کوتاه سخن اینکه حکومت اسلامی ما نمی تواند انتظار هدایت یافتگی مردمش را داشته باشد در حالیکه که مدیریت تغذیه و استاندارد گذاری غذای مردمش در اختیار سازمان خوار و بار جهانی و سازمان بهداشت جهانی است، چرا که تنها چیزی که برای آنها مهم نیست و در معیارهایشان نمیگنجد وصف طیب و طاهر بودن غذاست و تحلیل نسبت آن با عمل صالح. غذای طیب زیرساخت امر هدایت است و دولت اسلامی نیاز به الگوی فقهی تحلیل و ارزیابی غذا دارد تا در نزاع دائمی حق و باطل، ظرفیت لبیک به امام زمانش را داشته باشد. @besalamen_amenin
۳۶ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ زبان و هدایت/ یکی از اساسی ترین زیرساخت های هدایت جامعه متوقف بر زبان،بیان و اصول حاکم بر آن است. اهمیت زبان و نقشش در هدایت به این است که زیرساخت ارتباط انسانی است و هدایت از درون روابط انسانها با هم زاییده می‌شود. حال کسی که تسلط بر زبان یک جامعه پیدا کند، توان تربیت و مدیریت آن جامعه را نیز پیدا کرده. بی دلیل نیست که هرجا وارد شدند تا توانستند بر روی زبان آن مرز و بوم تمرکز کردند و حتی آنرا کاملا تغییر دادند. نمونه اش تغییر زبان مردم شبه قاره هند از فارسی به انگلیسی و تغییر زبان بسیاری از کشورهای آفریقایی بوسیله فرانسه و کشورهای آمریکای لاتین توسط اسپانیا است.در جاهایی هم که توان اینکار را نداشتند تلاش کردند خودشان آن مملکت را بنویسند.نمونه اش کتاب تاریخ ادبیات ایران نوشته ی ادوارد براون انگلیسی که هم اکنون جزء منابع معتبر ادبیات فارسی ایران است. بر این اساس آشنایی و تسلط به زبان تمدن و فرهنگ حقیقی قرآنی یعنی زبان عربی، برای هر فرد و مجموعه ای تمدنی ضروری می نمايد. یکی از اساسی ترین زیرساخت های تمدن اسلامی، نشر دانش به زبان اسلامی قرآنی است. فراموش نکنیم که امام تمدن و هدایت،صادق آل محمد صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند: تَعَلَّمُوا اَلْعَرَبِيَّةَ فَإِنَّهَا كَلاَمُ اَللَّهِ اَلَّذِي تَكَلَّمَ بِهِ خَلْقَهُ (كتاب الخصال ج١ ص ٢٥٨).زبان عربی را بیاموزید چرا که زبانی است که خداوند با آن با خلقش سخن گفته. کانال عربی بسلام آمنین در تلگرام / در ايتا @besalamen_amenin
۲۷ مرداد۱۴۰۰ ! مهم ترین هشدار قرآن در زمینه ی دشمن شناسی، درباره ی نسبت میان یهود و جبهه ی ایمان است.خداوند متعال به صراحت هشدار داده که هر مصیبتی برای جبهه ی حق حادث شود، اولین و اصلی ترین متهم یهود است(۸۲ مائده). آیا عجیب و البته حزن انگیز نیست که محرم ها می آید و می رود اما حتی یکبار در مورد اصلی ترین متهم حادثه ی عاشورا سخنی به میان نمی آید؟ گروهی که به تعبیر صریح کلام الله، قلبشان بسیار سخت تر از سنگ است؟(بقره ۷۴) گروهی که خداوند آنها را لعن کرده، شعله ی جنگ هارا آنها روشن می‌کنند و برای ایجاد فساد در زمین در تلاش دائم اند(۶۴ مائده). شاید مهم ترین بلا این است که ما تقسیم بندی های بنیادین قرآن را مربوط به همان زمان گذشته می دانیم .مثلا مفاهیم قرآنی با توجه به مسئله ی محوری و بر پایه ی سه گانه کفر، نفاق و ایمان بنا شده. یعنی تمامی مفاهیم قرآن کریم از انسان شناسی، از تاریخ، سیاست، تزکیه، علم...همه و همه بر پایه ی این سه گانه بنا شده. در صورتی که انسان‌ عصر حاضر به تعبیر عمیق شهید آوینی: با زنجیر هایی از تمدن غرب به دنیا می آید و عملا و در همه ی عرصه ها با شاخص گذاری های ضد قرآنی مدرنیته تربیت میشود. ما تمام عالم را با شاخص محوری و بر اساس سه گانه جهان اول و دوم و سوم تحلیل میکنیم و می فهمیم و عملا ارتباطمان با قرآن قطع است.ما خود را کشوری در حال توسعه می دانیم نه کشوری در حال هدایت که اگر این بود سازمان های جهانی را ابزارهای مدرن یهود در تخریب و تضعیف جبهه ی ایمان می دانستیم و تکلیفمان با پروتکل های پیشنهادی آنها کاملا روشن بود. چرا که صریحا در حال مدیریت حداکثری ضد ایمانی جهانند. @besalamen_amenin
۲۹ مرداد ۱۴۰۰ آقای پناهیان اینطرف هم هنوز انقلاب نشده!! خاطرم هست چند سال پیش استاد پناهیان عزیز در مقام نقد سینما "وَما يَتَعَلّقُ بِه" می‌گفتند: این طرف هنوز انقلاب نشده! یعنی از لحاظ محتوا، شکل و قالب فیلم‌ها، انگار در سینمای دهه ی چهل شمسی سیر می کنیم. این چند شب که در و در چهار مجلس از بزرگترین مجالس محرم این شهر حضور پیدا کردم، حقيقتا فهمیدم که اینطرف هم هنوز انقلاب نشده! و اتفاقا چون اینجا انقلاب نشده، هنوز در سینمای دهه ی چهل نفس می کشیم. مهم ترین مجالس قم یعنی مهمترین مجالس شیعه در جهان. درحالیکه للأسف، هنوز هم محور اصلی این سخنرانی ها همان خرده رفتارهای فردی است و "خواهرم گیسو بر باد مده تا ندهی بر بادم"! اصلا انگار نه انگار که بعد چهارده قرن خون دل خوردن و دعوت، چهل و پنج سال از لبیک انقلاب می گذرد و معارف شیعی صاحب حاکمیت و قدرت اجرایی شده و از حاشیه به متن آمده. تقریبا در ۹۵ درصد منابر سخن از دعوت مردم به تقواست اما کجاست یک که از نسبت میان نظام اقتصادی موجود و تقوا سخن بگوید، یا از تاثیر مستقیم اصول حاکم بر نظام تغذیه ی کشور و صالح شدن مردم خطبه بخواند. آنگاه پس از ده شب سخنرانی، مجموعه ای از اقدامات کاربردی جایگزین و استنباط شده از معارف شیعه را به حکومت پیشنهاد دهد، تا در اثر اجرای آن راه حل های دینی، مردم شیعه شوند و پیرو مولا. سیل بنیان کن آپارتمان سازی ضد حیا و خانواده را رها کرده ایم، گردباد مسموم نظام تعلیم و تربیت سکولار را وانهاده ایم، نظام تغذیه محرک شهوت را نمی بینیم و کماکان در خواهرم گیسوانت و برادرم چشمانت سیر می کنیم. البته که این موضوعات هم پر اهمیت است اما سخن در اولویت ها و علاج سرچشمه های آلوده و زیرساخت هاست. @besalamen_amenin
۳۹ ۲ شهریور ۱۴۰۰ پیرامون نظریات نقشه الگوی پیشرفت (درآمدی بر مباحث فقه البیان_ شماره اول) باتوجه به اینکه در حال حاضر مجموعه ای از نظریات الگوی پیشرفت اسلامی در حال طرح در محافل نخبگانی مختلف است، تصمیم گرفتم در چند یادداشت به برخی از اصول روشی حاکم بر نحوه استنباط و استخراج این نظریات فقهی(فقه البیان) اشاره کنم. باب بیان مبتنی بر مُکث یکی از ابواب ۹ گانه فقه البیان است. تبویب هر نظریه در قالب الگوی ساخت،  عصاره ی آن چیزی است که در این باب مورد دقت قرار می گیرد و از سه بخش تشکیل شده: ۱. : در این مرحله تعریف فقهی مختارمان را از موضوع مورد بررسی ارائه می دهیم. ۲. : در این بخش به بیان فواید آن تعریف برای زندگی مخاطب می پردازیم. ۳. : با ارائه اقدامات کاربردی به شرح چگونگی تحقق تعریف و تصویر در عالم واقع می پردازیم. به عنوان مثال در مقابل مقررات ملی ساختمان که به محوریت مصالح و استحکام آن خانه را تعریف کرده میکند، ما خانه را به زیرساخت تنظیم روابط انسانی تعریف میکنیم. در مرحله ی دوم به بیان ده فایده ی مترتب بر ساخت خانه ی اسلامی و یا به تعبیر روایت دار واسعه می پردازیم و در مرحله ی سوم نیز مجموعه اقدامات لازم برای عملیاتی شدن تعریف و تصویرمان را شرح می دهیم. تصمیماتی مانند مسئله بسیار مهم احیای زمین های موات. @besalamen_amenin
۴۰ ۶ شهریور ۱۴۰۰ دومین یادداشت پیرامون حاکم بر نحوه ی استنباط نظریات الگوی پیشرفت در این شماره به شرح مختصر باب بیان مبتنی بر ، به عنوان یکی دیگر از ابواب فقه البیان می پردازیم. عرض شد یک نظریه در صورتی منجر به هدایت می‌شود که شامل تعریف،تصویر و تصمیم باشد(باب بیان مبتنی بر مُکث). حال می‌خواهیم بگوییم سازه های سه گانه ی مذکور در هر نظریه، بر روی ساختار سه وجهی ، و بنا می‌شود(باب بیان مبتنی بر تأمل). به بیان دیگر هر نظریه برای تفاهم منجر به هدایت، نیاز به وجود این سه گانه هم دارد. توضیح بیشتر اینکه اساس شخصیت آدمی از سویی، و مسئله هدایت از دیگر سوی بر اختیار آدمی بنا شده. این یعنی دعوت به خدا و پیامبر و هدایت الهی بدون وجود رضایت قلبی فرد، هیچ فایده ای نخواهد داشت. بنابراین در مقام تبیین نظریات فقهی الگوی پیشرفت، همیشه به محوریت یک سوال به ارائه بحث می پردازیم. چرا که ایجاد سوال جدید و زنده کردن آن در قلب مخاطب، یعنی ایجاد طلب و خواهش برای دریافت، یعنی اتکا بر ابزار غير جبری برای انتقال معارف به دیگران که حضرت فرمودند: أَلاَ إِنَّ مِفْتَاحَ اَلْعِلْمِ اَلسُّؤَالُ (ر.ک بحارالانوار ج ۳۶ ص۳۵۸). گویی وجود انسان بسته است و کلید ورود به آن زنده کردن یک پرسش در قلب مخاطب است و بعد از ایجاد سوال مشترک می‌توان به ارائه بحث پرداخت و انتظار همراهی دیگران را داشت. اما اینکه سوال خوب چیست و چه ارکانی دارد در یادداشت بعدی به آن می پردازیم، همینطور بررسی جایگاه اصطلاحات و ارجاعات در یک نظریه. ان شاالله @besalamen_amenin
۴۱ ۸ شهریور ۱۴۰۰ ۲۰۳۰_در_سریال_گاندو جبهه أشدّ العداوه ی یهود در پوشش سازمان ملل، برنامه کردن جهان را در ۱۷ هدف اصلی و ۱۶۹ هدف فرعی طراحی کرده و با قدرت در حال پیاده سازی آن است. عنوان هدف ۵ از سند ۲۰۳۰ توسعه پایدار  که امشب به خوبی مورد اشاره سریال گاندو قرار گرفت این است: که البته برای کاهش حساسیت ها در ایران به عدالت جنسیتی ترجمه شد! بند اول این هدف میگوید: پایان دادن به همه اشکال تبعیض علیه زنان و دختران در همه جا! در این منظر باید به تمامی چهارچوب های حکیمانه ی اسلام در زمینه خانواده و در رأسشان مسئله ی مادری پایان داد. چرا که بسیاری از این احکام به مقتضای فطرت زن و مرد وضع شده و اساسا عدالت در اینجا یعنی هماهنگی احکام با همان تفاوت‌های فطری. اما تمدن منحوس صهیونیستیم برای سیطره بر عالم و دگرگون جهان به دنبال نابودی خانواده است و این را از طریق شعار زیبای تساوی جنسیتی پیگیری می‌کند. و این یعنی پایان دادن به زن بودن، به مرد بودن و پایان دادن به خانواده.(توجه بی سابقه ی مجامع مثلا بین المللی به جنبش های همجنس بازی در یکی دو سال اخیر هم در همین راستا ارزیابی می‌شود). لازم به ذکر است مدل اجرای سند ۲۰۳۰ ابدا قانون محور نیست که مجلس شورای اسلامی بخواهد با حق تحفظ مانع اجرایش شود یا شورای نگهبان سد راهش باشد. مدل اجرای ۲۰۳۰ پنج مرحله ایست و کاملا فکر محور که در بیانیه ی اینچئون دوماه قبل از ۲۰۳۰ به تصویب رسیده. و این یعنی هجوم نرم و حداکثری اسناد بین المللی به هویت شیعه. @besalamen_amenin
۴۲ ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ : تقویت سیستم ایمنی یا تقویت سیستم ایمنی!! تمامی پروتکل های سازمان بهداشت جهانی مبتنی بر قطع زنجیره ی انتقال بیماری و کنترل از بیرون است. پروتکل هایی که بی اثر بلکه مضر بودنش به مرور آشکار می‌شود. از الکل پاشی تمامی خیابان ها و خانه ها و بیمارستان ها در ابتدای کرونا گرفته تا اشتباه بودن انتقال بیماری از سطوح تا پروتکل مضر پلاستیک کشی های داخل مدارس و ادارات تا بی‌فایده بودن تست پی سی آر. پروتکلهای که میلیونها نفر را در جهان بیکار کرده، اقتصاد خیلی از کشورها را دچار انحطاط کرده، ميلياردها زباله ی کرونایی از جمله ماسک را وارد طبیعت مظلوم کرده، سطح افسردگی مردم را به آمپر تحمل رسانده، میزان سرچ فحشا و پورن را در جهان بالا برده و بسیاری از فجایع دیگر. حال در مقابل این دستگاه، یک دستگاه علمی حقیقی وجود دارد که مبتنی بر آيات و روایات الهی معتقد است باید بر روی تقویت سیستم ایمنی بدن از درون متمرکز شویم. دراینصورت به جای یک کرونا هزار ویروس دیگر هم بیاید قدمش بر چشم! امری که مورد اشاره صریح رهبری عزیز انقلاب قرار گرفت(۱۳۹۹/۲/۱۷)اما در دیکتاتوری هوشمند رسانه ای وزارت بهداشت والبته غفلت حزب الله به خاک سپرده شد. این پروتکلهای علمی که هم اکنون زندگی بسیاری از انسانها را از بن بست پروتکل های کرونایی نجات داده، هیچ کدام از عوارض تلخ و سنگین بالا را ندارد و بسیار هم کارآمد است. پروتکلهای فقهی مدیریت کرونا مبتنی بر آيات و روایات در سه بخش پروتکلهای های ایمنی ساز قلب به عنوان أمير الجوارح، طبایع چهارگانه و عضو درگیر بیماری تنظیم شده است. @besalamen_amenin
۴۳ ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ همانطور که در یادداشت های پیشین عنوان شد، تمامی نظریات فقهی مطرح در اولین نقشه راه الگوی اسلامی پیشرفت، مبتنی بر ساختار سه وجهی سوال، اصطلاح و ارجاع است. یکی از زیر شاخه های نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری است که این نظریه در مقابل بخش سوم سند ۲۰۳۰ توسعه پایدار ارائه شده. بر این اساس در سخنرانی پروتکل های فقهی مدیریت کرونا هفت پرسش بنیادین مطرح شده است: ۱. روش تحقیق مطلوب در حوزه سلامت چگونه است؟ ۲. بنابر مباحث الگوی فقهی تحلیل بیماری(پاتولوژی فقهی) بیماری چگونه تعریف می‌شود و چگونه به وجود می آید ۳.با توجه به پرسش دوم، کرونا چگونه به وجود می آید؟ ۴. پروتکل های فقهی مدیریت کرونا کدامست؟ ۵. پروتکل های تسهيل کننده تنفس و علائم حاد کرونا کدام است؟ ۶. پروتکل های تعديل کننده طبایع در کرونا چیست؟ ۷. پروتکل های تقویت قلب برای بهبود کرونا کدامست؟ از نظر اصطلاحات نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد: روش تحقیق مبتنی بر اشراف، تعدیل طبایع، وحدت ترکیبی اعضا، امیر الجوارح، تقویت و تضعیف قلب، دفع اخلاط، نزله، سعوط، تلبینه، آب فاتر، تسهیل تنفس و موارد متعدد دیگر. لازم به ذکر است که در این سخنرانی به هشتاد و چهار منبع ارجاع داده شده که معظم آنها، استنادات به آيات و روایات گرانقدر اسلامی است. دریافت نسخه کامل سخنرانی از اینجا @besalamen_amenin
۲۷ شهریور ۱۴۰۰ !! قریب دو سه سال است بصورت روزانه مشغول بحث و گفت و گو با دوستانیم که به هزار و یک دلیل نمیتوان به بازی جدید بهداشت جهانی اعتماد کرد و به پروتکل هایش عمل. یک نمونه اش منبع تامین مالی این نهاد صهیونیستی است. سوال: چه کسی داعش را ایجاد و تامین مالی کرد؟ پاسخ: آمریکا و شرکا سوال: چه کسی بزرگترین ضربه ی جمعیتی را به تنها مملکت شیعه ی جهان زد؟ پاسخ: آمریکا و شرکا با محوریت بهداشت جهانی. سؤال: چه کسی بهداشت جهانی(تابع سازمان ملل) را ایجاد کرد و تامین مالی هم میکند؟ پاسخ: آمریکا و شرکا. طبق این گزارش آمریکا با ۸۹۳ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ بزرگترین حامی مالی بهداشت جهانی با حدود هفت هزار کارمند در سراسر جهان است. جالب اینجاست که موسسه بیل و ملیندا گیتس هم در صدر مموّلین بهداشت جهانی در بخش خصوصی است. عرصه ازین واضح تر؟ اینکه عده‌ای پروتکل های دائم الاشتباه را عین می خوانند ریشه در مبانی معرفتی بریده از قرآن و روایات آنها دارد. @besalamen_amenin