ج سوم تورم.m4a
11.22M
بسم الله الرحمن الرحیم
سومین جلسه #مباحثه_هفتگی
کتاب الگوی فقهی مهار تورم
✅۱. #نظام_مقایسه به عنوان یکی از اصلی ترین ویژگیهای #هدایت آفرین بودن بیان شارع
✅۲. چگونه درباره ی مسائلی از نگاه #قرآن اظهار نظر میکنید که اساسا هیچ لفظی از آن در تمام مجموعه کتاب و سنت نیامده؟ مثلا همین #تورم و عرضه و تقاضا
✅۳. چرا منطق کسانی که می گویند: پیامبر فقط برای #اخلاق و ارشاد معنوی آمده نه مدیریت اقتصادی، بسیار ناقص و نادرست است؟
✅بررسی دو مورد از تحلیل های رایج درباره دلایل تورم در #ادبیات_کارشناسی موجود
@besalamen_amenin
#یادداشت_۱۷۳
۶ شهریور ۱۴٠۳/سال چهارم
دختران خوب به آسمان می روند
دختران بد به همه جا!
یکی از مهم ترین موضوعات تاریخ پربرکت جمهوری اسلامی، #حجاب است و مایتعلّق به! از آنجا که همیشه در صدر گفت و گوهای مردم، مسئولین، نخبگان و دشمنان بوده. از آنجا که یکی از اصلی ترین بازیگران افزایش و کاهش رای یک نفر، حتی در سطح ریاست جمهوری ها بوده و گاهی تعیین کننده تر از #اقتصاد!
اما به همان اندازه که شاهد این حساسیتها در موضوع #حجاب بوده ایم، به همان اندازه هم ناقص و سطحی با این پدیده مقدس مواجه شده ایم.
بگذارید مثالی بزنم که بدانیم امثال این مواجهه های بخشی و ناقص، تنها محدود به حجاب نیست و حکایت از یک ضعف جدی در #نظام_اندیشه ما دارد.
همین #نان را دل بدهید. بارها و بارها درباره میزان هدررفت آن شنیده ایم و فراوان از مسئولین امر که: مردم نان را درست مصرف کنند، #اسراف بد است و حرفهایی از این دست. می خواهند هدر رفت سالانه دو میلیون تن!!!!!!!! نان، که معادل سی درصد تولید نان کشور است را با #نصیحت حل کنند(اینجا).
#ضعف_اندیشه یعنی اینکه در میان این همه موعظه، یکی نمی گفت جدای از بی توجهی های مردم، آیا خود #مدل_تولید_نان هم در ماندگاری آن تاثیر دارد یا خیر؟ آیا نمی توان تولید نان را به سمتی برد که بیشتر و بهتر بماند، ولو اینکه مردم اهل رعایت و مصرف صحیح نباشند؟ ضعف عمیق اندیشه یعنی اینکه بسیار کم می شنیدیم: مشکل نانی که هنوز از نانوایی به خانه نرسیده خشک میشود را نمی توان با نصیحت و موعظه حل کرد. تاااااازه بعد از چندین دهه، #دستگاه_کارشناسی کپی کار ما به چند کارخانه محدود اجازه تولید #آرد_کامل_سبوس دار داده و گامی به رهنمودهای پیشرفته اسلام، در تولید نان سالم ماندگار نزدیک تر شده (اینجا)
حجاب نیز به همین اندازه بلکه بیشتر، گرفتار مواجهه های #تک_بعدی و صرفا #بیانی حتی در سطح نخبگانی ماست. این را پس از بررسی بیش از ده جلد کتاب بسیار مهم که در تاریخ مبارک جمهوری اسلامی برای مدیریت #مسئله_حجاب نوشته شده می گویم. بعد از دیدن مهم ترین مناظره های سالهای اخیر که درین خصوص برگزار شده. بعد از بررسی حرفهای #کارشناسان بارز این عرصه و....
نکته مغفول داستان حجاب، تفکر در باب این پرسش بسیار مهم است: آیا میان عفیف بودن مردم و #ساختارهای_اجتماعی ما نسبتی وجود دارد یا خیر؟
حقیقتا چگونه می توان دغدغه مند موضوع #عفت_و_حیا بود و یکبار نپرسید: آیا میان #۱۶هزارساعتی که آموزش و پرورش از بهترین ایام زندگی فرزندان ما می گیرد، و عفیف بار آمدنشان نسبتی وجود دارد یا خیر؟ اگر دارد که قطعا چنین است، آیا این #محتوای_آموزشی در جهت تقویت عفت و حیاست یا تضعیف آن؟ اگر در جهت تضعیف است که هست، آیا می توان با کارهایی واقعا مبارک و ارزشمند مانند #تذکر_لسانی، جلوی تاثیر شانزده هزار ساعت محتوای آموزشی را گرفت؟
چقدر عجیب بود که در همان ده جلد کتاب برتر حجاب، حتی یک سرفصل ندیدم که به بررسی نسبت میان #مدل_معماری و عفت و حیا پرداخته باشد، یا نسبت میان نوع #تغذیه و تاثیرش در عفت، غیرت و حیا. همین طور بررسی دیگر شاخصه ها و #زیرساختهای_غیربیانی تربیت انسان.
در همین راستا از سه هفته پیش، مباحثه و همخوانی کتاب « نظام سازی برای عفاف و حجاب» را آغاز کرده ایم. کتابی که علاوه بر ارج نهادن به تاثیر فعالیتهای بیانی و لسانی، به بررسی زیرساخت های #غیربیانی موثر در #مسئله_حجاب هم پرداخته. مهمتر اینکه از شرح و توصیف مشکل فراتر رفته و #تصمیم هایی مشخص برای مدیریت این موضوع بنیادین و حیاتی ارائه داده.
یادداشت مشابه:
آپارتمان هایی که مانتوی جلوباز میپوشند
شرمنده صدای اتاق خوابتان را میشنوم
@besalamen_amenin
جلسه چهارم مباحثه تورم.m4a
5.85M
بسم الله الرحمن الرحیم
✅هفتمین جلسه مباحات هفتگی الگوی پیشرفت
✅چهارمین جلسه مباحثه کتاب
#الگوی_فقهی_مهار_تورم
✅اشاره کوتاه به فرمایشات مهم #رهبری عزیز در اولین دیدار با دولت جدید شامل:
✅استفاده نکردن از #دستگاه_کارشناسی منسوخ شده(هدف وجودی جمهوری اسلامی ارایه یک دستگاه کارشناسی جدید به بشر بر اساس قرآن و روایات)
✅#امنیت_غذایی_و_گندم (از اصلی ترین و اولیه ترین دغدغه های حضرت امام خمینی که هنوز هم رفع نشده)
✅پیوست #عدالت برای تمام قوانین و کارهای مهم دولت (عدالت و توسعه جمع شدنی نیست. دلیل؟ وضعیت زنده و حاضر کشورهای توسعه یافته)
✅اشاره به رویکرد دیگر در تحلیل تورم
دریافت کتاب:
https://eitaa.com/olgou4/5453
@besalamen_amenin
هدایت شده از بسلام آمنين
جلسه دوم الگوی تفصیل.m4a
14.11M
بسم الله الرحمن الرحیم
✅هشتمین جلسه مباحثات هفتگی الگوی پیشرفت
✅جلسه دوم کتاب: الگوی تفصیل
(بررسی شرایط حاکم بر دریافت قلب)
✅خداوند متعال #همه چیز را #مفصل بیان کرده و جداجدا. هیچ گونه اختلاط و به هم ریختگی در بیان الهی نیست.
✅#قلب، فرمانده وجود و امیرالبدن است و به میزانی که #سلیم باشد، هدایت را به صورت تفصیلی دریافت میکند.
✅خداوند متعال بیش از ۱۵٠ بار در قرآن درباره قلب سخن گفته.
✅نُه زیرساخت برای دریافت حداکثری قلب وجود دارد از جمله #امام قلب و #تغذیه قلب.
✅ابلیس هم از نُه زیرساخت به بشر حمله میکند و قلب را کور.
✅یکی از اصلی ترین زیرساختهای فهم قلب، امامت است و نمونه ای از ائمه ی شیطانی: کتاب #فیلسوفان_بدکردار که به زندگی شخصی ده نفر از بزرگترین ائمه کنونی اندیشه در دنیا پرداخته و فضاحت، فساد و نجاست رسوخ یافته در زندگی شان را عیان کرده.
✅یکی دیگر از زیرساختهای فهم قلب، #مدل_تغذیه است و نمونه ای از الگوهای غذایی شیطانی برای کور و مریض کردن قلب: معیارهای غذایی به اصطلاح علمی کنونی که با علامت استاندارد و سیب سلامت، از #چربی_خوک در غذاهای ما استفاده میکنند.
✅تعقل زیرمجموعه قلب است. بر اساس معیارهای موجود علم سیاست، #معاویه یکی از برترین و بهترین مدیران تاریخ دنیاست، در حالیکه بر اساس معیارهای امام صادق علیه السلام، او فاقد #عقل است و کور محض.
دریافت کتاب الگوی تفصیل:
https://eitaa.com/olgou4/4660
#یادداشت_۱۷۴
۱٠ شهریور ۱۴٠۳/سال چهارم
سلطان خر ایران و مدرسه ای که افیون توده هاست!!
ماهی نُه میلیون اجاره خانه می دهم و یازده میلیون اجاره مغازه. به اضافه سایر قسطهای دیگر که حدودا سی و سه میلیون تومان در ماه می شود. با مخارج روزمره زندگی، حدود چهل میلیون تومان که البته درآمد ماهیانه ام در همین حد است و الحمدالله راضی ام.
حرفهای یکی از دوستان خوبم که آغاز آشنایی مان به حدود سال ۹۲ باز می گردد، در اردوی #راهیان_نور دانشگاه مازندران. او در آن زمان دانشجوی اقتصاد بود و من، دو سال از اتمام کارشناسی دانشگاهم می گذشت و در ابتدای راه #طلبگی و تبلیغ بودم. برادر عزیزم دو سالی می شود که #اغذیه افتتاح کرده، مشغول کار شده و الحمدالله ماهی حدود چهل میلیون تومان درآمد دارد. همیشه به شوخی می گویم: اغذیه شما جمع بین #سنت_و_مدرنیته است! سعی کن به مردم #طیبات بدهی نه #خبیثات(آیه۵۱سوره مؤمنون). البته که بیشتر همین است و نود درصد فروشی که دارد، #شامی_بابلی های خیلی خوشمزه ایست که از چهارده نوع سبزی محلی درست می کند.
دیشب که در شهر بابل مهمانش بودم می گفت: اگر دانشگاه نرفته بودم و اینکار را از همان موقع شروع کرده بودم، الان، هم #صاحب_خانه بودم هم صاحب مغازه و خیلی از شرایط کنونی ام جلوتر. از دوستش می گفت که وارد کار #کلوچه_پزی شده و در ابتدای بیست سالگی، ماهی حدود دویست میلیون تومان درآمد دارد. هکذا از دیگر رفیقش که رتبه یک دکترای بیوتکنولوژی دانشگاه شیراز شده و بعد از عمری درس و معدل الف بودن، با ماهی پانزده میلیون تومان در یک شرکت داروسازی در کرج مشغول است.
حدودا دو سال پیش بود که برادرزاده هایم را به استناد معارف گرانقدر اسلام، تشویق به یادگرفتن #حرفه می کردم و اینکه وارد کسب و کار و #تجارت شوند. از اینکه تجارت کردن عقل انسان را زیاد می کند و نود درصد رزق در کسب و کار است(کافی ج۵ص۱۴۸). بعد از آن بود که دو برادر_ سیزده و چهارده ساله_ دو سه روز در هفته بعد از مدرسه، در خیابان های شهر کوچک ما #جوراب_فروشی می کردند. یکبار برادرزاده ام گفت: عموجان دیروز یک میلیون تومان فروش داشتم! تابستان امسال هم در جایی مشغول شده با حقوق روزانه پانصدهزار تومان، هم انداره آن رتبه یک دکترای بیوتکنولوژی.
شاید #برنامه_میدون را دیده باشید. جوانی دهه هشتادی را معرفی کردند که پرورش الاغ داشت. سالی چهار میلیارد تومان درآمد دارد و خود را #سلطان_خر_ایران می نامد(اینجا). اینها و دهها نمونه دیگر که قطعا شما هم دیده و شنیده اید.
خود من که سی و پنج سالگی را رد کرده ام، روزی نیست که به عمری که به پای تعالیم آموزش و پرورش و دانشگاه هدر داده ام، نیندیشم و از عمق جانم حسرت نخورم . با خود می گویم: اگر کسی مرا رهنمایی می کرد که والله بالله، تنها راه باسواد شدن و زندگی صحیح داشتن، از مدرسه و دانشگاه نمی گذرد، الان بسیار بسیار جلوتر از شرایط کنونی ام بودم. همیشه می گویم: در آن شانزده سالی که گُل ایام زندگی ام بود و گذشت، می توانستم حداقل دو سه زبان خارجی را مسلط شوم. در یکی دو رشته #ورزش_رزمی که خیلی دوست دارم استاد شوم. در کنارش #خوشنویسی که بسیار مورد علاقه ام است بیاموزم و حرفه ها و هنرهای دیگر را واجد شوم. خیلی زودتر ازدواج کنم و البته که یقین دارم در زمینه #معارف_اسلامی هم، بسیار بسیار از وضعیت کنونی ام پیش تر رفته بودم و قطعا تاکنون چندین جلد کتاب نوشته بودم.
حال سخن درین نیست که مدرسه هارا تعطیل کنیم، ابدا. حرف این است که به #تعطیل کردن همه استعداد ها و بستن همه راهها به غیر از مدرسه پایان دهیم. آنهم در آموزش پرورش رو به فروپاشی مان. از طرفی معدل کل فرزندان ایران را به ده و زیر ده رسانده(اینجا) و از دیگر سوی، به نظام ظالمانه #ساسانی می ماند که #فردوسی_حکیم روایت کرده. اگر پول نداشته باشی و از اشراف نباشی، باید بمیری و از همه چیز محروم شوی. تقسیم بندی رتبه های برتر کنکور، شاهدی بر این بی عدالتی آموزشی است.
سخن در این است که به محدود کردن هزاران نوع استعداد و خلاقیت، در قالب تنگ مدارس پایان دهیم. حرف این است که بدانیم مدرسه، تنها و تنها یکی از گزینه های ساخت آینده فرزندانمان است نه همه چیز. طی کردن این مسیر را وحی منزل و #واجب_عمومی ندانیم که بعد آمار دهند: قریب پنجاه درصد بیکاران کشور را تحصیلکرده ها تشکیل می دهند(اینجا). عمرشان رفته، سرمایه ای ندارند، قدرت ازدواج را از آنها گرفته ایم و دهها فساد لاینحل دیگر.
مطالعه بیشتر: مشاغل برتر در اسلام
@besalamen_amenin
#یادداشت_۱۷۵
۲٠ شهریور ۱۴٠۳/سال چهارم
آیا منظور از شیطان در بعضی روایات همان میکروب است؟
نکند ملائکه پروتئین باشند!!!!!!
شاید مهم ترین موضوع در ارتباط انسان با خداوند متعال، مسئله #زبان_شارع باشد. اینکه حضرت رب العالمین با چه اصول و قواعدی با بشر سخن گفته که در نتیجه، کلماتش برای مردم تمامی زمانها و مکانها، هدایت آفرین، قابل فهم و #مبین باشد؟ آنقدر مبین و روشنگر که آنرا #نور می نامد(۱۳۸ آل عمران/۱۵مائده).
یکی از مسائلی که در همین زمینه مطرح می شود، تطبیق بعضی از کلمات و توصیفات شارع بر موضوعات جدید است. از جمله مشهورترین تطبیقها این است که: مقصود از #شیطان در بعضی از روایات همان #میکروب است. مثلا:
۱. ناخن هایتان را کوتاه کنید که ناخن بلند، جایگاه شیطان است.
(مکارم الاخلاق ص۶۶)
۲. آب را از کنار دستگیره و جایی که کوزه تَرَک برداشته نخورید، که اینها محل شیطان است. (کافی ج۶ص۳۸۵). طبق دیدگاه مشهور، شیطان درین نوع از روایات به معنی میکروب و کثیفی است.
در این زمینه چند ملاحظه وجود دارد:
#اولا: آیا زنی که ناخن های بلندی دارد و زیر آنها را تمیییییییز تمیییییز نگه می دارد، دیگر شامل این مسئله نمی شود؟؟ عین همین پرسش درباره کوزه هم وجود دارد. اگر دستگیره و محل تَرَک را قشششششنگ بشوییم و ضدعفونی کنیم، دیگر جایگاه شیطان نیست؟ اگر مسئله فقط میکروب و کثیفی باشد، آیا خیلی بهتر، قابل فهم تر و راحت تر نبود که امام علیه السلام بفرمایند: اینجاها کثیف است، ابتدا تمیز کنید و بعد...؟؟؟
#ثانیا: پذیرش این مدل تطبیقات، به ناکجا آباد مضحکی منتهی خواهد شد. فی المثل اگر منظور از شیطان، میکروب و کثیفی است، لابد آنجایی که فرموده اند خلال دندان باعث شادی #ملائکه می شود(تحف العقول ص۱۴)، مقصود از ملائکه یعنی #ویتامین!!!!
#ثالثا: استدلال می کنند که چون میکروب بسسیاااااار ریز است و در آن زمان(تلویحا: عصر بدبختی و بی سوادی بشر) دیده نمی شد، اهل بیت علیهم السلام به جای آن، از لفظ شیطان استفاده کردند تا با مردم تفاهم کنند.
حال پرسش مهم این است که مگر خود شیطان دیده می شود؟ آیا پذیرفتنی است که یک نادیدنی را، با پدیده بسیار نادیدنی تر از آن معرفی کنند؟ آن هم موجودی که قرآن کریم تصریح دارد: شمارا از جایی می بیند که شما #لاتَرَونَهم. او و قبیله اش را نمی بینید(۲۷ اعراف).
با همه اینها جالب است که خداوند متعال به یک موجود #غیبی نادیدنی، #عَدُوّ_مُبین می گوید. مخلوقی که مانند روز روشن، آشکار است و همه باید او را دشمن خود بدانند(۶فاطر/۱۴۲انعام). جالب تر اینکه از نظر کلام الله زندگی، این مسئله آنقدر مهم و بدیهی است که منکر آن کافر است و در عذاب جهنم(۱۴٠ نساء).
#رابعا: اگر #ادبیات_میکروبی مدرنیته در این دو سه قرن اخیر پدید نمی آمد، به معنای این بود که بشریت درک درستی از شیطان نداشت؟ اصلا اگر چندسال دیگر اثبات شد که چیزی به نام میکروب، وجود خارجی ندارد چه؟ آن زمان باید چه معنای جدیدی را بر روایات تحمیل کنیم؟
#خامسا: اصل کلام این است که چون پدیده ای دیده نمی شود، پس فهمش ناممکن است. آیا این به معنای صحه گذاشتن بر اعتقاد #کفار جهنمی نیست؟مگر آنها چه می گفتند؟ حرفشان به انبیاء علیهم السلام این بود که اگر راست می گویید پدرانمان را بیاورید. ما آنها را بعد از مرگشان نمی بینیم، پس تمام شده اند و دنیایی پس از این عالم نخواهد بود(۲۵جاثیه).
#سادسا: مگر #ملائکه الهی قابل رؤیتند که خدواند متعال، حدود هفتاد بار در قرآن از آنها سخن گفته؟ نکند منظور از ملائکه #کربوهیدرات باشد؟؟؟
آیا بهشت، دیدنی است که هفتاد و هفت بار در کلام الله، ذکر و توصیف شده؟ جهنم چطور؟ کسی چه می داند؟ شاید علم پیشرفت کرد و فهمیدیم منظور از جهنم، ویروس #ایدز بوده!!!!
اصلا خود حضرت باری تعالی چه؟ اگر قرار باشد نادیدنی ها غیر قابل درک باشند، خداوند غیب الغیوب از همه اولی تر به این مسئله است.
همین نگاه ناقص #اسلام_مالی است که برای توصیف خداوند متعال، دست به دامان کلمه سخیف و مبهم #انرژی می شود. نمازی را که به فرموده امام صادق علیه السلام، چهار هزار حد دارد(کافی ج۳ص۲۷۲)، در حد ورزش و #مدیتیشن تحقیر می کند. مسئله پر رمز و راز #نیت را به #قانون_جذب تقلیل می دهد و قص علی هذا .
پذیرش این #ادبیات_میکروبی، ریشه در #عِضین کردن و بخشی نگری به آیات و روایات دارد. در نداشتن یک نگاه #جامع به منظومه وحی. علاوه بر اینها واجد این معنای ضمنی ناصحیح است که #ادبیات_شارع، برای تفاهم با مردم کافی نیست و به این منظور، باید دست به دامان دستگاه دانشی مدرن شویم. غافل از اینکه تغییر، تنها امر ثابت این دستگاه فکری #مذبذب است.
@besalamen_amenin
#یادداشت_۱۷۶
۱مهر ۱۴٠۳/ سال چهارم
راه وحدت از مسیر تمدن غرب می گذرد!
تقریب عقاید یا تقریب نظام مسائل؟!
این یکی از موضوعاتی است که ظاهرا به صورت فطری در انسانها وجود دارد: از آنجا که می فرماید: كُلُّ حِزبٍ بِما لَدَيهِم فَرِحونَ(۵۳مؤمنون)، هر کسی می خواهد دیگران را به مسیری که می رود، بخواند و بر عِدّه و عُده خویش بیفزاید. در واقع #دعوت به #وحدت، امریست که در تمامی ابنای آدم وجود دارد.
باتوجه به این مبنا تمام انسانها به دنبال هم افزایی و وحدت هستند و تفاوت، در روشهای دعوت است و آن محور نهایی توحید آفرین. در این نبرد هم، حزب و مسلکی بیشترین توفیق را خواهد داشت که به دو نکته بسیار بنیادین توجه کند و خود را تا حد ممکن به آن دو نزدیک.
اول اینکه بر #نظام_مسائلی دست بگذارد که تا حد ممکن، عمومی تر است و برای افراد بیشتری اهمیت دارد.
دوم اینکه برای آن #نظام_مسائل، راه حل های عملیاتی بدهد. بدیهی است که هرچه راهکارها از #اتقان بیشتری برخوردار، ساده تر و ارزان تر باشند، موفقیت و وحدت هم بیشتر خواهد بود.
با این نگاه می توان گفت که اکثر تلاشهایی که تاکنون در عرصه #وحدت اتخاذ شده، از دو منظر دارای ضعف است. اول اینکه بیشتر متمرکز بر #عقاید و اندیشه های ذهنی بوده که برای انسانها در درجه ی اول اهمیت نیست. نتیجه اینکه گفت و گوها و تلاشهای این عرصه، به صورت مبنایی نتوانسته از دایره معتقدان به این عقاید فراتر رود، چرا که این دست مباحثات برای بقیه اصلا مهم نیست.
دومین ضعف اینکه مجموعه این فعالیتها، کمترین نگاهی به نظام مسائل مشکلات بشر نداشته و اساسا، در پی گره گشایی از زندگی #انسان_مدرن نبوده(١٥٧ اعراف). در واقع با نگاهی که حضرت امام در #منشور_روحانیت ریل گذاری می کنند و اساسا #تفقه را(۱۲۲توبه)، در ارتباط حداکثری با حل #معضلات_بشر تعریف می کنند فاصله جدی دارد.
این دو مسئله بنیادین، همان راهی است که اتفاقا در تلاشهای وحدت آفرین #مدرنتیه به شکل حداکثری دیده می شود. توضیح بیشتر اینکه غرب برای موحد کردن انسانها بر #دین_لیبرالیسم، صرفا بر #عقاید تمرکز نکرد و حتی به اسم آزادی آنرا وانهاد و گفت: تمام دیدگاهها محترمند. در مقابل به صورت حداکثری از #سبک_زندگی شروع کرد و متمرکز بر حل نظام مسائلی شد که بشریت به صورت نقد، با آن مواجه و از آن در رنج است. در واقع از طریق حل مسئله، عقاید همسوی با خود را ساخت و نهادینه کرد!
(فتأمل جیّدا)
ولی ما در موارد بسیاری از #عقاید شروع می کنیم و انگار که دین در نگاه ما یعنی عقاید صرف، بدون هرگونه #امتداد_اجتماعی. حال آنکه می توان از راه دیگری هم انسانها را در مسیر #صراط_مستقیم به توحید رساند و آن، سبک زندگی و ارائه راه حل برای مشکلات است. می دانید چرا با اینکه صبح تا شب #مرگ_بر_آمریکا و اسرائیل می گوییم، بسیاری از عرصه های زندگی خود را وامدار آنهاییم و مقلدشان؟ چون مدل و طرحی_هرچند غلط_ برای حل مشکلات ما و رفع #حاجاتمان ارائه داده اند. از نوشیدنی های روی سفره گرفته تا نظام اقتصادی، پزشکی، معماری، تغذیه، تعلیم و تربیت، ارتباطات و... .
نتیجه این #وحدت_عمیق با غرب هم واضح است: تمام آثار منفی سبک زندگی غربی دامن مارا هم گرفته و در بسیاری از عرصه ها عملا غربی شده ایم. به عبارتی #امامت وحدت آفرین تمدن غرب، رو به جهنم دارد(٤١قصص) و همه را با چالشهای جدی روبرو کرده. از بی عدالتی های ساختاری جوامع تا افزایش فراوان بیماری ها، تا نابودی حداکثری محیط زیست و فروپاشی خانواده و روابط انسانی در جای جای دنیا از جمله ایران.
حال با این مبنا می توان در نهضت مبارک #تقریب_مذاهب، یک جهش امیدآفرین جهانی رقم زد. توضیح بیشتر اینکه اگر بتوان اندیشه مبارک تقریب را، ضربدر #حل_معضلات بشر از پایگاه قرآن و روایات کرد (صحیفه امام خمینی ج۲۱ص۲۷۳)، می توان علاوه بر وحدت شیعه سنی، به دنبال وحدت همه ابنای بشر بود. یعنی با ایجاد سبک زندگی اسلامی و پس از آن #تمدن_اسلامی، انسانها را به یک وحدت رویه عملی صحیح _برخلاف مسیر غلط تمدن غرب_ رساند. ناگفته پیداست که ارائه این مدلها و طرحهای برآمده از #مرجعیت_علمی قرآن و اهلبیت علیهم السلام در سبک زندگی، بهترین، عمومی ترین و قابل تفاهم ترین راه، برای اثبات #حقانیت آنها نیز خواهد بود.
مطالعه بیشتر: نظام مسائل تقریبی
@besalamen_amenin