سیره علمی امام صادق (علیه السلام).pdf
617.8K
📜فیش منبر 📩 منبرکامل
#امام_صادق علیه السلام
#سیره_علمی_امام_صادق
♦️ فیش منبر امام صادق علیه السلام
🔖آنچه در این فیش می خوانید :
سیره علمی امام صادق (علیه السلام)
♦️الف) تشویق و تكریم شاگردان شایسته
♦️ب) انس با شاگردان:
🔷ج) اجازه سخن:
🔷د) بهره گیری از افراد توانا و آموزش در حین كار
🔷ه) تقدیر از تلاشهای علمی
🔷و) ارجاع مردم به شاگردان خود
♦️ز) درخواست گزارش از فعالیتهای تبلیغی
♦️ح) راهنمایی و تذكر
🔷ط) ابراز خشم از اسائه ادب بر شاگردان
🔷ی) تاثر از فوت یاران و اظهار همدردی
♦️ك) ترحم و طلب آمرزش
♦️ل) زیارت قبر یاران
📩دانلود فــــیــــــش منبر و مرثیه
╭┅─────────┅╮
🌺 @fishemenbar
╰┅─────────┅╯
نگاهی به شیوه های تبلیغی امام صادق علیه السلام.pdf
777.6K
🔖منبر کامل 🔖
#امام_صادق علیه السلام
💠 نگاهی به شیوه های تبلیغی وجود نازنین امام صادق علیه السلام 💠
شیوه های تبلیغی امام صادق علیه السلام:
✍جامعیت
✍استفاده از موقعیت ها
✍مناظره و بحث آزاد
✍برخورد عملی
✍نهی از منکر با محبت
✍اختصار در سخن
✍ترغیب به نشر فرهنگ اهل بیت
✍توجه به جوانان
✍توجه به ظرفیت افراد
✍تبلیغ پنهانی
✍نوآوری
✍تبلیغ در حساس ترین لحظه ها
📩دانلود فــــیــــــش منبر و مرثیه👇
╭┅─────────┅╮
↪️ @fishemenbar
↩️ talabeyar.ir
╰┅─────────┅╯
💠محتواهای تبلیغی #شهادت_امام_صادق علیه السلام 💠
🔸جهت آماده سازی و دریافت محتوای تبلیغی #امام_صادق علیه السلام اقدام بفرمائید 👇👇
🔷فیش منبر و منبرهای مکتوب 👇
http://eitaa.com/joinchat/2398879744Cdd88d0e5af
🔷قطعات روضه های جانسوز 👇
http://eitaa.com/joinchat/3137929230C4909808008
🔷سخنرانی های صوتی منبری های مشهور 👇
http://eitaa.com/joinchat/3244621837C9bf7fbeeae
🔷 نرم افزارهای تبلیغی 👇
http://eitaa.com/joinchat/4273078289C126ab35b12
Mashhad-930530[01].mp3
6.73M
🔻روضه و مرثیه🔻
#شهادت_امام_صادق علیه السلام
🔶روضه جانسوز امام صادق علیه السلام
#استاد_میثم_مطیعی
🔻گریز به روضه
آتش زدن درب خانه حضرت زهرا سلام الله علیها
🆔 http://Eitaa.com/ahadith
اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
عمریست زیر منت شیخ الائمه ایم
ما شیعه ایم و امت شیخ الائمه ایم
سرشار از محبت شیخ الائمه ایم
ریزه خور کرامت شیخ الائمه ایم
محمدحسین رحیمیان
🕯شهادت رئیس مذهب تشیع امام صادق علیه السلام تسلیت باد...
#امام_صادق
🆔 http://Eitaa.com/ahadith
اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
12_2_Mahdi_Ranaei(Shahadate_Emam_Sadegh)_(www.rasekhoon.net).mp3
6.27M
یه پیر مردی رو زمین افتاده
پای برهنه بردنش تو جاده
#زمینه
شهادت امام صادق علیه السلام
#مهدی_رعنایی
روضه-جانسوز-_-شهادت-امام-جعفر-صادق-علیه-السلام-_گریز-حضرت-سیدالشهدا-علیه-السلام_حجت-الاسلام-میرزامحمدی.mp3
1.14M
#روضه
#شهادت_امام_صادق_ع
میرزامحمدی
🆔 http://Eitaa.com/ahadith
اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱 #استوری
#امام_صادق
🆔 http://Eitaa.com/ahadith
اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج
🍂سلسله مباحث: #مهارت_های_طلبگی
پنجره اول: #فعالیت_سیاسی
شماره 21
——————————
◀️ هنگام انتخابات چگونه رفتار کنیم؟▶️
1⃣ اخلاق محور باشیم
2⃣ بدنبال هدایت دیگران باشیم
3⃣ دعوت به حق و حقیقت را یک اصل بدانیم
4⃣ همچون پدری مهربان باشیم
5⃣ از رفتار جناحی بپرهیزیم
6⃣ تعادل و میانه روی را در پیش گیریم
ما طلاب و روحانیان باید از دو سو به اعتدال و میانه روی توجه کنیم .
از یک سو تکثرگرایی و وجود فرقهها، نحله ها و احزاب ، در اسلام، مورد پذیرش قرار گرفته و طبیعتا همگان نمیتوانند مانند هم فکر و یکسان عمل کنند؛ لکن این به معنای جواز گروه بندی بر محور ملاک های باطل و تعصب های فرقه ای و ستیزه جویی بر آن اساس نیست. بلکه فقط بخشی از گروه گرایی مورد تأیید است که در مدار حق بوده و تابع اختلاف سلائق یا اختلاف اجتهاد در فروع اسلامی باشد. براین اساس،
گروه گرایی که ناشی از افراط و تفریط، دوری از اخلاق و آموزه های دینی، کج روی و انحراف و گرایش به چپ و راست یا شرق و غرب بوده و در صراط مستقیم قرار نداشته باشد، مورد تأیید نخواهد بود.
طبیعتا ما طلاب و روحانیان که با آموزه های دینی آشنایی داریم و خط فکری خود را از منابع و مبانی دینی اخذ میکنیم، ضمن اینکه خود، بر این اعتدال فکری قرار خواهیم داشت، شایسته است ضمن ترسیم اصول سیاسی اسلام برای مردم، دیگران را نیز بدین سو دعوت کنیم.
امام حسن عسکری ع در این باره می فرماید:
الصراط المستقيم في الدنيا فهو ما قصر عن الغلو وارتفع عن التقصير واستقام فلم يعدل الى شيء من الباطل؛
صراط مستقیم دنیا، راهی است که از افراط و تفریط به دور است، پا برجا ایستاده و کمترین انحرافی به سوی باطل ندارد.
بر این اساس، لازم است در خصوص رعایت اعتدال فکری، از اعمال سلیقه های فردی و تأکید بر گرایش های خاص جناحی و قومی بپرهیزیم و با قرار داشتن بر محور میانه و طريق حق، همگان را به این مسیر دعوت کنیم؛
چنان که امام علی می فرماید:
اليمين والشمال مضلة و الطريق الوسطي هي الجادة عليها باقي الكتاب وآثار النبوة و منها منفذ السنة واليها مصير العاقبة
انحراف به راست و چه گمراهی و ضلالت است. راه مستقیم و میانه، جاده وسیع حق است.
قرآن و آثار نبوت همین طریق را توصیه میکند و دعوت پیامبر نیز به همین راه اشاره می نماید و سرانجام، همین جاده مقیاس کردار همگان است. راه همه باید
به آن منتهی گردد
از سوی دیگر، عقلانیت در رفتار سیاسی اقتضا میکند که فعالان سیاسی، در فعالیتهای خویش، از هرگونه افراط و تفریط به دور بوده و اعتدال را مراعات کنند. چه آنکه به مقتضای فهم عقلا و روایات اهل بیت، افرادی که در ورطه افراط و تفریط گرفتار می آیند، انسان های جاهل بوده و انسان عاقل، همواره میانه روست.
ادامه دارد...
#راه_و_رسم_طلبگی
#زیِّ_طلبگی
#مهارت_های_طلبگی
#فعالیت_سیاسی
💠 با هشتگ #راه_و_رسم_طلبگی و #زیِّ_طلبگی دیگر مباحث مرتبط با طلبگی را مشاهده فرمایید (مهم)
♾♾♾♾♾♾
✅ به #ندای_تهذیب بپیوندید:
🌹کانال ایتا:
https://eitaa.com/joinchat/3433889827C48be11f7a9
#دوشنبه_های_بصیرتی
👈 راهكارهای كسب و ارتقای بصیرت 👉
1️⃣ تقویت اعتقادات و باورهای دینی
2️⃣ تشخیص صحیح و دقیق حق و باطل (قسمت اول)
اگر دفتر تاریخ را ورق بزنیم درمییابیم كه تشخیصندادن صحیح حق و باطل، چگونه جامعة اسلامی را گرفتار مخاطرات جدی کرده است. پس از رحلت پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله، همان کسانی که در جنگها همسنگر بودند، به اختلاف، نزاع و کشمکش پرداختند و کار به جایی رسید که به روی هم
شمشیر کشیدند.
برای نمونه، در جنگهایی همچون صفین و جمل، همین اصحاب پیامبر صلی الله علیه و آله بودند که در برابر یکدیگر میجنگیدند. در اینجا این پرسش مطرح میشود که سرّ این اختلافات چیست؟ اگر این افراد فقط به فکر منافع شخصی و دنیوی خود بودند، چرا اسلام آوردند و حتی حاضر شدند در جنگ بدر با کفار و مشرکان بجنگند؟
بسیاری از آنان كه هنوز آثار معلولیتهای جنگی در بدنشان بود و اموال زیادی را برای اسلام صرف کرده بودند، بعد از پیامبرصلی الله علیه و آله به جان هم افتادند و در ظرف چند سال حکومت امیرالمؤمنین علیه السلام ، جنگهای خونینی را برپا کردند.
افزون بر صدر اسلام، در طول تاریخ 1400سالة اسلام، در کشورهای اسلامی همانند اینگونه کشمکشها و نزاعها بسیار اتفاق افتاده است. گاهی جنگهایی كه در این كشورها رخ داده است، بهمنظور رویارویی با كفار و یا برای دفاع و اموری ازاینقبیل بوده است، كه این فهمپذیر است؛ اما گاهی این جنگها و كشمكشها بین كسانی اتفاق میافتد كه سالها دوست، همسنگر، همفکر و همکار هم بودهاند. در اینجاست كه فهم آن دشوار میشود.
در كشور ما هم نمونههای كوچكی از این نزاعها و كشمكشها بوده است؛ اگر مبارزة ما بعد از رحلت امام خمینی رحمه الله، با مزدوران استکبار جهانی و کسانی بود که رسماً علیه نظام جمهوری اسلامی فعالیت میكردند و مخالف علنی اسلام و دین بودند، بدیهی است كه مخالفت با چنین كسانی برای مردم فهمپذیر بود؛ اما وقتی کسانی که سالها در یک سنگر مبارزه میکردند و علیه کفار، مشرکان و منافقان میجنگیدند، به جان هم افتادند، سرّ آن بهراحتی برای مردم فهمپذیر نیست و دچار تردید میشوند.
گاهی آنچنان مسائل، پیچیده و بر ابهامات افزوده میشود که نمیتوان حق و باطل را تشخیص داد؛ حق و باطل در هم آمیخته میشود كه حتی زیرکترین افراد هم در تشخیص بعضی از مسائل دچار اشتباه میشود. در فرهنگ ما، موقعیتی را كه افراد در چنین وضعیتی قرار میگیرند و وقایع، تا آن حد، درهم میآمیزد كه تشخیص حق و باطل دشوار میشود، فتنه نامیدهاند.
افزون بر کتابهای فراوانی كه مشتمل بر داستان جریانهایی است كه بعد از رحلت پیامبرصلی الله علیه و آله به وجود آمد، سخنان علی علیه السلام در نهج البلاغه نیز سرشار از واژة «فتنه» و مشتقات آن است. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نیز قبل از رحلتشان، دربارة وقوع فتنهها پیشبینیها و رهنمودهایی کرده بودند.
پرسشی که طبعاً برای هرکسی مطرح میشود این است که تحلیل این فتنهها چیست؟ در خانوادة بنیهاشم، شخص محترمی به نام زبیر بود كه پسرعمة پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و امیرالمؤمنین علیه السلام بود. او از زمرة نخستین كسانی بود كه بعد از خلیفة سوم، با امیرالمؤمنین علیه السلام بیعت کرد. چنین كسی پس از مدت كوتاهی از حكومت حضرت، جبههای در مقابل علی علیه السلام تشکیل داد و آشکارا بهروی علی علیه السلام و یارانش شمشیر كشید و جنگ جمل را به راه انداخت. نكتة حائز اهمیت این است كه پی ببریم چگونه میتوان این وقایع را تحلیل کرد؟
به #ندای_تهذیب بپیوندید:
🌹کانال ایتا:
https://eitaa.com/joinchat/3433889827C48be11f7a9
31.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🧐تحلیل کانالهای دگر اندیش از انتخابات ۱۴۰۰ در بهمن ۱۳۹۹
😈پیش بینی حسن فریدون از کاهش مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری و تحلیل او با ذکر درصد نا ممکن، که قرینه بر رفراندم عدم مشروعیت نظام تلقی شود
😳 کودتای کرونائی یعنی همین، موج سوم و چهارم را پلی فارماسی و تزریق واکسن آسترازانکا انگلیسی به دستور حسن فریدون بوجود آوردند، تا دوباره ماجرای مشارکت پائین در انتخابات مجلس، در ریاست جمهوری نیز تکرار شود و بهانه جنگ روانی بر عدم مشروعیت نظام بوجود بیاید تا شاید زمینه آشوب و گل آلود کردن فضای کشور بتوانند از آن ماهی فتنه ی دیگری بگیرند
این در حالی است که، در همان انتخابات مجلس، مردم در جو کرونائی از جان خود خائف بودند حدود ۴۰٪ پای صندوق ها، حاضر شدند یعنی این کشور حداقل ۴۰٪ جان بر کف و فدائی نظام دارد. این خود بالاترین تائید برای اصل نظام و لایت فقیه است اما بهانه جویان درصد مشارکت در شرائط بحرانی را با شرایط عادی مقایسه و تحلیل می کنند تا بتوانند مشروعیت نظام را هدف قرار دهند!!
دگر اندیشان و براندازان، زبان منافقان درون نظام و مزدور آنها هستند
از بهمن ماه آنها طرح خود را برای مشارکت پائین چیده اند، با گرای حسن فریدون بهانه درون نظام را هم پیدا کردند
با شناخت توطئه دشمن از زبان خودش، تکلیف روشن است ، مشارکت بالا، باطل السحر این توطئه است، پس درمانهای کرونا در طب سنتی که مورد تائید وزارت بهداشت نیز هست را به مردم بگوئیم، وقتی خیال مردم از خطر راحت شود تعداد بیشتری مشارکت می کنند و فتنه از اساس خنثی میشود. درمانهای کرونا در طب سنتی را از ادمین کانال ما منتشر کنید،
bohranepiri@