eitaa logo
از بعثت تا ظهور
53 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
3.3هزار ویدیو
631 فایل
ارتباط با ادمین: @mostafa_soleimany
مشاهده در ایتا
دانلود
5.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 فـــــراموش ڪـــــردن امـــــام زمان(عج) 🎵استاد
🍀 فریاد رسی صلوات در قبـر شبلی نقل نموده است: من همسایه ای داشتم که وفات کرد. او را خواب دیدم ،از او پرسیدم : خدا با تو چه کرد؟ گفت : ای شیخ ! هول و هراس های بزرگ دیدم و رنج های عظیم کشیدم. از جمله به وقت سوال منکر و نکیر، زبان من از کار باز ماند. با خود می گفتم : واویلاه ، این عقوبت از کجا به من رسید؟ آخر، من مسلمان بودم و بر دین اسلام مُردم. آن دو فرشته با غضب از من جواب طلبیدند. ناگاه شخصی نیکو موی و خوش بوی آمد، میان من و ایشان حایل شد و مرا تلقین کرد تا جواب ایشان را به نحو خوب بدهم. از آن شخص پرسیدم : تو کیستی – خدا تو را رحمت کند – که من را از این غصه خلاصی دادی ؟ گفت : من شخصی هستم که از صلواتی که تو بر پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فرستادی آفریده شده ام و مامورم در هر وقت و هر جا که درمانی به فریادت برسم. منبع : آثار و برکات صلوات ص۱۳۱
👤 نظرات در رابطه با 🔹 من وقتی کتاب آقای صفایی را خواندم، در حاشیه آن نوشتم: قدر این نویسنده، شناخته نشده است. 🔹 او محتوای شهید را دارد و روش بیان را 🔹 ویژگی آقای صفایی این بود که هم اندیشه‌هایش جایگاه سالمی داشت و هم روش او روش مؤثری بود. متأسفانه برخی از اندیشمندان ما محتوا داشتند، ولی فرم نداشتند و برخی بالعکس بودند. 🔹 شریعتی در فرم بیان و ورود به مطالب و انتخاب واژه‌ها خوب بود؛ ولی در محتوا خوب نبود و شناس نبود. استاد مطهری در محکم‌بودن ، کم‌نظیر بود؛ اما فرم او به اندازه‌ی محتوایش خوب نبود. #⃣ •═══••@Einsad•‌•═══•‌
🔰 زندگی‌نامه استاد 🔹 مرحوم استاد شیخ على صفایى حائرى معروف به اندیشمندى فرهیخته و نویسنده‌اى توانا و دردآشنا و عارفى سالک، فرزند مرحوم حاج شیخ و نوه‌ى شیخ محمد على صفایى حائرى در شهر مقدس ، در سال ۱۳۳۰ دیده به جهان گشود. در سنّ ۱۳سالگى شروع به تحصیل علوم دینى و حوزوى نمود. دروس سطح را در مدت کوتاهى حدود ۳ سال و خورده‌اى به اتمام رسانید. به نقل از خود استاد، عمده‌ترین و بزرگترین آموزگار ایشان در این قسمت، مرحوم پدرشان بودند که از ایشان بهره‌ها بردند و استفاده‌ها کردند. 🔹 عباس صفایی حائری(پدر مرحوم استاد) در مورد ایشان چنین مى‌گفت:« هر چه دارم از اوست. تمامى سوز تشیع و ولایت اهل بیت عصمت و طهارت را از ایشان دارم. در عظمت نگاه ایشان حقارت دنیا را مى‌دیدم. هم اوست که برایم درسى بوده تا در تنهایى به تولدى و تولیدى برسم؛ و «نداریم و تکلیفى نیست» را به «نداریم و باید بسازیم و کارى کنیم»، راه بدهم. و همین اعتقاد، مرا بر آن داشته تا به و فکر کنم و هر آن چه هست را خود به عهده گیرم و به انتقاد نپردازم. و همین است که کار اساسى خود را یکى دگرگون کردن تلقى توده‌ها از خود و دیگرى به دست آوردن مهره‌هاى کارساز مى‌دانم». و باز در مورد ایشان مى‌گفت: «در یکى از روزها که با هم به سمت شیخان مى‌آمدیم؛ ایستاد و گفت: بابا! کسى که در مقام اطاعت باشد. در همین هم از تهمت‌ها آزاد مى‌شود و همان‌ها که متهمش مى‌کردند «اَلآنَ حَصْحَصَ الْحَقّ» مى‌گویند. بعد این جمله را گفت که تمام وجودم را گرفت؛ در حالى که چشم‌هایش از اشک پر شده بود. خندید که: بابا! مردم زیادند و پر توقع و یکى است و سریع الرضا. پس تو او را راضى کن، دیگران چیزى نیستند و سپس این آیه را خواند: «ءَ اَرْبابٌ مُتَفَرِّقُونَ خَيْرٌ اَمِ اللَّهُ الْواحِدُ الْقَهّارُ.»(یوسف، 39.) 🔹 تسلط بر ادبیات معاصر همزمان با شروع دروس حوزوى به مطالعه‌ى سریع و دقیق و وسیع ادبیات معاصر و داستان نویسان ایرانى روى آورد: «شاید سیزده ساله بودم که داستان‌هاى را تمام کردم. داستان‌هایى که درد و رنج انسان را مشخص مى‌ساخت و پوچى و بن‌بست او را نشان مى‌داد». پس از آشنایى با ادبیات کودکان در سطح مجله‌هاى کودک آن روزگار و دستیابى به ادبیات نوجوان در سطح وسیع، حدود سن چهارده سالگى بود که به تاریخ ادبیات ایران و عرب و ژاپن و چین و یونان و اسپانیا و آفریقا و آمریکاى لاتین و کشورهاى غربى روى آورد و با نمونه‌هایى از شاهکارهاى ادبى در هر دوره آشنا گشت. در همین دوره بود که با حرف‌هاى و صادق هدایت و تحلیل‌هاى پوچ‌گراى غربى و آمریکاى لاتینى و طرح‌هاى نواگزیستانسیالیستى و مارکسیستى و تلفیقى از این همه آشنا شد و این‌ها را از زبان ادبیات مى‌شنید و جواب مى‌گفت. مطالعه‌ى این همه و بیش از صفحه ادبیات، آن هم در مدت زمان کوتاهى، بیشتر از آن جهت برایش ضرورى بود که احساس مى‌کرد دانشمندان و ادیبان شرق و غرب، ذهن انسان گرفتار جنگ و سرگشته‌ى ماشین و سرعت را، با ادبیات تغذیه مى‌کنند. 🔹 اولین تالیف از آن جا که تربیت را مهم‌ترین نیاز و زیربنایى‌ترین حرکت هر انسان و جامعه‌اى مى‌دید و مباحث تربیتى را از ابتدایى‌ترین و مقدم‌ترین مباحث بر مباحث دیگر مى‌دانست، با آغاز کرد و اولین نوشته و کتاب خود را تحت همین عنوان در حدود سن بیست سالگى(پیش از انقلاب) به رشته‌ى تحریر درآورد. 🔹 حضور در جبهه در بهمن ماه سال 62 عازم جبهه‌هاى جنگ شد که از اوائل بلوغ این کشش و این عشق و احساس به مرگ و شهادت را در خود احساس مى‌کرد و این عشق و احساس ریشه در تنگى دنیا و حالت‌هایى داشت که از پدر خویش نسبت به مرگ مشاهده مى‌کرد. بارها شنیده بودیم که مى‌گفت: «مَثَل من مَثَل مسافرى است که حتى بار و ساکش را زمین نگذاشته و هر لحظه آماده‌ى رفتن و حرکت است». 🔹 روح بی قرار و شیدای او در سحرگاه روز سه شنبه بیست و دوم تیر ماه ۱۳۷۸ در حالی كه طبق عادت همیشگی عازم زیارت مرقد مطهر حضرت ثامن الائمه(ع) بود، در سانحه تصادف از عالم خاکی رحلت نمود. و پیكر آن فقید سعید در جوار قبر فرزند شهیدش به خاک سپرده شد. #⃣ •═══••@Einsad•‌•═══•‌
4_201676679079264438.mp3
2.3M
* 🎧 لزوم پایبندی به عهدها و نذرها 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ زمان: ۲ دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
💠 ظرائف تعابیر قرآن از اولیا 🔻 امتیاز حضرت ابراهیم بالاترین امتیاز است؛ با این حال خداوند وقتی خداوند در قرآن می خواهد از حضرت ابراهیم تعریف کند از قول حضرت ابراهیم می فرماید: وَ قالَ إِنِّي ذاهِبٌ إِلى‏ رَبِّي سَيَهْدين (صافات:۹۹) (و گفت: «من به سوی پروردگارم می‌روم، او مرا هدایت خواهد کرد!) 🔸 ولی وقتی می خواهد از رسول خدا صلی الله علیه و آله تعریف کند می فرماید: سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى... (اسری:۱)(پاک و منزه است خدایی که در (مبارک) شبی بنده خود -محمّد- را از مسجد حرام به مسجد اقصایی که پیرامونش را مبارک و پر نعمت ساختیم سیر داد) 🔹 در تعریف حضرت ابراهیم از قول خود حضرت ابراهیم تعریف می کند ولی وقتی می خواهد از رسول خدا صلی الله علیه و آله تعریف کند آن را از زبان خودش نقل می کند. 🔸 راجع به حضرت ابراهیم علیه السلام دارد: وَإِذَا مَرِضْتُ فَهُوَ يَشْفِينِ (شعراء:۸۰)(و چون بیمار شوم مرا شفا می‌دهد.) ولی راجع به رسول خدا صلی ا لله علیه و آله دارد: وَمَا رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَلَكِنَّ اللَّهَ رَمَى(انفال:۱۷)(و ای رسول چون تو تیر افکندی نه تو بلکه خدا افکند).[کنایه از این که وجود مبارک حضرت نبی اکرم به فنای مطلق رسیده اند و هیچ فاصله ای بین او و خداوند نیست] 🔹 قرآن از این نکات زیاد دارد و از این لطیف تر جریان امیرالمومنین علیه السلام است که چگونه در بین قرآن پیچیده شده منتهی برای کسی که درک آن را داشته باشد.‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @Nasery_ir 🔸 واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌
4_5828047059034309272.mp3
10.08M
* 🎧 موضوع: شهادت حضرت جوادالائمه علیه السلام 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🗓 تاریخ: ۱۳۹۶/۵/۳۱ ⏱ زمان: ۴۱ دقیقه 🔻بسیار قابل استفاده؛ به همه عزیزان همراه توصیه می‌شود این سخنرانی را از دست ندهند. 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
⚫️ شهادت حضرت جوادالائمه علیه السلام بر امام زمان علیه السلام و همه محبین ایشان تسلیت باد. 🔺 @nasery_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
* 🔻در زمان مامون و امام جواد علیه السلام بني العباس از روي سادگي و حماقت مکرر پیش مامون مي‏ آمدند و مي‏گفتند چرا بني هاشم را اين قدر بالا می بری؟! [فکر می کردند ماموم واقعا می خواهد بنی هاشم را بالا ببرد] 🔸نگذار حکومت از بني‏ العباس خارج شود. اما او خودش مي‏دانست چه كار دارد مي‏كند ولي آنها در جريان نبودند و مخالفت مي‏كردند كه مثلا چرا مي‏خواهي دخترت را به امام جواد بدهي؟! او کم سن و سال است؛ ايشان که چيزي بلد نيست و مسائل حلال و حرام خودش را هم نمي‏داند! و ... مامون گفت يك جلسه ترتيب بدهيد و او را امتحان کنید. 🔹جلسه گذاشتند و قضات و علمای طراز اول و اعيان آمدند. قاضي القضات بغداد (يَحْيَى بْنِ أَكْثَم‏) هم آمد و نشست. مأمون گفت كه ابو جعفر را اختبار و امتحان كنيد! قاضي القضات بغداد رو كرد به امام جواد علیه السلام و گفت كه نظر شما در مورد مُحرِمی که در حال اِحرام صیدی را کشته چیست؟ حضرت سوال کردند اين محرم چه محرمي است و احرامش چه احرامي است و صيدش چه صيدي است؟ آیا احرام حج داشته یا عمره؟ عالم بوده یا جاهل؟ عمدی بوده یا از روی خطا؟ کوچک سال بوده یا بزرگسال؟ عبد بوده یا آزاد؟ صید کوچک بوده یا بزرگ؟ و... شقوق مختلف قضیه را سوال کردند. 🔸وقتي كه حضرت اینطور قضيه را باز كردند در چهره قاضي القضات بغداد تحیّر و عجز نمایان شد. (تحف العقول، النص، ص: ۴۵۲) ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @Nasery_ir 🔸 واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌