eitaa logo
بسوی خدا
2.1هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
3.4هزار ویدیو
49 فایل
دراین کانال میتوانید ازبیانات متفکران و شخصیتهای طراز اول انقلاب اسلامی,حضرت امام"ره" مقام معظم رهبری ؛استاد شهیدمطهری،شهید بهشتی علامه جوادی آملی،آیت الله مصباح یزدی آیت الله بهجت و دیگر علما بهره مند شدید ارتباط با مدیر @samenolhojajjj
مشاهده در ایتا
دانلود
نه ظالم نه مظلوم - @Aminikhaah.mp3
2.21M
🎙 🔷 مبانی و گفتمان انقلاب اسلامی 🔶 عدالت اجتماعی در کلام امام خمینی رحمه الله 📌برگرفته از جلسات « آینده انقلاب » 🎵حجه ااسلام امینی خواه 🇮🇷🌷🌷 سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران گرامی باد🌷🌷🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| -باب‌الحوائج‌آمده‌حاجت‌بگیرید -عیدانه‌ازدست‌ولی‌نعمت‌بگیرید..😍🎊 🎊🎈
🌼 پرسش: ما اومديم اين دنيا هر جور که دوستداريم زندگي کنيم چرا آخوندها و ادمهايي که فکر ميکنن مذهبين دوستدارن بزور ما رو به بهشت ببرن؟ اصلا چرا فکر ميکنن اونا برحقن و ما جاهليم؟ 🌼 پاسخ: با این سوال شما به یاد حرف برخی از دانش آموزهای مدرسه می افتم که می گفتند که اصلا این مدیر و ناظم و معلم چه کاره اند که این قدر به ما زوط می گویند و می خواهند به اجبار ما را درس خوان بکنند ما هر جور که بخواهیم می توانیم عمل کنیم! راستی !! چرا در مدرسه معلم و مدیر و ناظم این قدر به ما زور می گویند صبح ؛ صبحگاه !! کلاس ؛ نظم و ترتیب!! تکلیف!! مشق !! .... اصلا ما نمی خواهیم باسواد شویم چه کسی را باید ببنیم!! سوال شما هم دقیقا مثل همین حرف دانش آموز هاست و جوابش همان است. درست است که ما در این دنیا مختار هستیم و می توانیم هر جور که بخواهیم زندگی کنیم ولی کسانی هستند که دلسوز ما هستند و نمی خواهند ما در پستی زندگی کنیم می خواهند ما به کمال برسیم و رشد کنیم و اگر هم ما را به کاری راهنمایی و سفارش می کنند و به قول شما ما را به زور می خواهند به بهشت ببرند برای همین است که دلسوز ما هستند. اما از کجا حرف آنها صحیح است و حرف ما نا صحیح؟؟ عقل معیار خوبی است عقل را حاکم کنید ببینید چه کسی راست می گوید؟! مگر آخوند ها چه می گویند: نماز بخوانید نظم داشته باشید به حقوق کسی دست درازی نکنید گناه نکنید که روحتان آلوده شود شراب نخورید که جسمتان آلوده شود نگاه به نا محرم نکنید که دلتان آسیب ببیند و ....
این ها را عقل هم تایید می کند و هر انسان با انصافی آنها را می پذیرد . هیچ‌کس نمی‌خواهد مردم را به زور به بهشت ببرد اما باید از راه و به شکل درست، مسیر بهشت را به روی مردم باز، و آنها را به حرکت در آن مسیر، تشویق کنیم. فلسفه ارسال پیامبران، هدایت مردم به بهشت و دور کردن آنان از جهنم بوده است، البته این حرف هم که در اسلام هیچ اجباری وجود ندارد، حرف درستی نیست و حدود شرعی در برخی موارد وجود دارد.»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️ براےدیدن دلبر،همین دو دیده بس است دلیل این همه دورے،فقط هوا،هوس است هزار بار گفته ام اینرا دوباره میگویم جہان بی تو حبیبا به مثل یک قفس است ❣الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج❣ ╭━═━🍃❀🌺❀🍃━═━╮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امتحاناتِ جامعهٔ ما.mp3
2.99M
🔊 🎵 «امتحانات جامعهٔ ما» 🎙 استاد 💢 چرا انقلاب اسلامی مقدمه‌سازِ ظهور امام زمان است؟
💠رهبر انقلاب: درس بزرگ به ما این است که در مقابل قدرتهای منافق و ریاکار، باید همت کنیم که هوشیاری ‌مردم را برای مقابله‌ی با این قدرتها برانگیزیم. اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌧☔️ ✨🍃نحوه ی حاجت گرفتن افراد در امور مادی و دنیایی از امام جواد (ع)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐💐💐💐💐💐💐💐 اومددرمان دردای من۔۔۔۔۔۔۔ 🌷🌷خانم ریحانه چشمات روشن 💐💐 ای چشم رضا محو تماشای جمالت جبریل، پرش سوخته در سیر کمالت بالیده رضا لحظه‌به‌لحظه به وجودت مشهورتر از کل امامان شده جودت ‌🌸میلاد امام جواد (ع) مبارک‌ باد🌸
❓آیا قبل از انقلاب اعتقادات مردم بهتر بود؟ 👈میگن قبل انقلاب اعتقادات مردم خیلی بهتر بود و جمهوری اسلامی باعث شده که الان مردم انقد بی اعتقاد باشن 1⃣اولاً همیشه افراد سست اعتقادی که کارشکنی می کنن وجود داشتن چه در زمان پیامبران و به ویژه زمان حیات حضرت محمد (ص) که خاتم الانبیا بودن چه امروز که دشمن بیکار ننشسته و با ایجاد شبهات اعتقادات افراد رو نشانه گرفته 2⃣دوماً قبل از انقلاب این همه کاباره و کازینو و مشروب فروشی بوده.پس چجوریه که می گید اون موقع اعتقادات مردم بهتر بوده 📡 بهترین راهی که دشمن بتونه در کشوری نفوذ کنه و جلوی پیشرفت اون رو بگیره؛ از بین بردن اعتقادات مردم اون کشور هست، که بعد از انقلاب با قطع شدن دست شون از منابع کشور و استقلال و پیشرفت کشور سعی دارن هرجور هست تو این مسیر اختلال ایجاد کنن و جلوی پیشرفت کشور رو بگیرن 🔮دشمن از طریق الغا کردن خرافات سعی داره اعتقادات مارو از بین ببره. متاسفانه خرافات از قدیم در بین مردم رایج بوده،منتها الان شکل و شمایل امروزی به این خرافات میدن تا باورپذیر بشن 🔻شبهاتی مثل کجای قرآن گفته موها باید پوشیده باشه، فقط دلت باید پاک باشه، عیسی به دین خود موسی به دین خود، حرف های بی اساس و خرافات گونه ای هستن که فقط برای از بین بردن اعتقادات مردم ساخته شدن ☝️هر حرفی که شنیدیم باور نکنیم؛ مردم ما همیشه ثابت کردن پای اعتقادات شون هستن، اگر یک عده ای دچار انحراف شدن دلیل نمیشه فکر کنیم کل جامعه همینطوری هستن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼 پرسش: خدا مگه عروسک افريده ک بگه حالا همون جور ک من ميگم باشيد؟ پس چرا عقل داده؟ ما فطرت داريم عقل داريم اگه پيامبرا راهنماي ما هستند ما چون عقل داريم نياز به راهنما و دفترچه راهنما نيست 🌼 پاسخ: درست است که خدا به انسان عقل و فطرت داده است و آن را بسیار مهم و تعیین کننده در زندگی انسان و هدایت انسان دانسته است اما این عقل و فطرت اولا این که برای هدایت انسان کافی نیستند و ثانیا این که در طول زمان و به خاطر مسائل فرهنگی و اجتماعی و وراثتی گاهی پوشیده شده و گرد غفلت روی آن را فرا می گیرد. پیامبرها آمده اند که این دو نکته را و این دو خلل و مشکل را بر طرف سازند اولا: نکاتی را که عقل و فطرت به آن دست رسی ندارند را برای انسان بیان می کنند. عقل و فطرت به صورت کلی و حکم کلی راه را نشان می دهد اما احکام جزئی و چگونگی عبادت و احکام مخصوص اجتماعی و فردی از عهده عقل و فطرت بر نمی آید مثلا عقل حکم می کند که باید عبادت کنیم اما چگونگی آن را نمی تواند بیان کند پیامبرها هستند که با وحی الهی بیان می کنند که چگونه باید عبادت کنیم و یا مناسبات اجتماعی را چگونه بر قرار کنیم تنها چیزی که عقل و فطرت در این راستا می گویند این است که ظلم بد است و عدل و انصاف خوب است اما شیوه اجرای عدل و دوری از ظلم را پیامبر ها بیان می کنند. ثانیا : گاهی بر اثر فرهنگ های طاغوتی و ضد انسانی و آشفتگی های جوامع انسانی آنچنان عقل و فطرت پوشیده می شود که انگار این افراد اصلا عقل و فطرت ندارند کارهایی می کنند که با هیچ عقل و فطرتی سازگار نیست چون عقل و فطرت پوشیده شده است. کدام عقلی می گوید که در برابر چوب و سنگ بی جان سجده کنند و برای او نذر و قربانی کنند ؟ کدام فطرتی قبول می کند که دختران خود را زنده به گور کنند ؟؟ کدام عقل و فطرتی ....؟؟ پس چه می شود انسان هایی که عقل و فطرت دارند این کار ها را می کنند؟ جواب این است که : عقل و فطرت آنها بر اثر فلت های اجتماعی و فطری زیر خروار ها خاک جهالت پوشیده شده است. پیامبران می آیند که غبار غفلت را از عقل و فطرت کنار بزنند. امام علی (ع) می فرماید: فَبَعَثَ فِیهِمْ رُسُلَهُ وَ وَاتَرَ إِلَیْهِمْ أَنْبِیَاءَهُ لِیَسْتَأْدُوهُمْ مِیثَاقَ فِطْرَتِهِ وَ یُذَكِّرُوهُمْ مَنْسِیَّ نِعْمَتِهِ وَ یَحْتَجُّوا عَلَیْهِمْ بِالتَّبْلِیغِ وَ یُثِیرُوا لَهُمْ دَفَائِنَ الْعُقُولِ و پیامبرانش را به دنبال هم به سوى آنان گسیل داشت، تا اداى عهد فطرت الهى را از مردم بخواهند، و نعمتهاى فراموش شده او را به یادشان آرند و با ارائه دلایل بر آنان اتمام حجت كنند، و نیروهاى پنهان عقول آنان را بر انگیزانند، و نشانه‏هاى الهى‏ را به آنان بنمایانند
سلام امام زمانم❣ السَّلَامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْمَنْصُورُ عَلَی مَنِ اعْتَدَی... سلام بر تو و آن هنگام که ظلمت هزاران ساله ی جور و ستم را تنها بارقه ای از خورشید نگاهت، صبح می کند. سلام بر تو و بر مطلع الفجرِ آمدنت که پایان تمامی ستمگری هاست... اللهم‌ عجل‌ لولیک‌ الفرج
✨﷽✨ ✅اهميت‌و‌چرايی‌دعا‌برای‌ظهور 💠 همنشین‌ حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام... حضرت امام علی علیه السلام ميفرمايند: "قائم ما را غيبتی است که مدتش طول می‌کشد، گويی شيعه را می‌بينم که در دوران غيبت به سان گوسفندی که به دنبال چراگاه ميگردد، دنبال چراگاهند اما آن را نمی يابند. توجه کنيد که هر يک از آنها بر دين خود ثابت بماند و دلش بر اثر طول غيبت، قساوت نگيرد، روز قيامت با من در درجه ام خواهد بود." دعا برای تعجيل فرج، نشانه و ثبات ايمان و دين است؛ زيرا اگر در اين امر ترديد داشت براى تحقق يافتن آن تضرع و دعا نميکرد. همچنين دعا سبب کامل شدن ايمان و ثبوت آن براى انسان ميشود، به اين گونه که از فتنه هاى آخرالزمان نجات می يابد. پس دعا براى آن حضرت سبب آن است که دعا کننده در درجه‌ی حضرت اميرالمومنين علیه السلام باشد، چون سبب ثابت ماندن ايمان در زمان غيبت است. 📚مکيال المکارم، ص 269 【 الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج 】 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☝️🎥نقشه های شیطان در عالم 🎙 شیطان غمگین و ناراحت گوشه ای کز کرده بود. دلیل ناراحتی اش را پرسیدند. شیطان با صدایی بغض آلود پاسخ داد: من به بعضی افراد، ریاکاری و دروغ و اختلاس و رشوه خواری و هرچه صفات بد بود را یاد دادم. با مهارت هایی که من یادشان داده بودم، توانستند خانه و ماشین بخرند و ویلای آنچنانی بسازند و اسم و رسمی برای خود کسب کنند. اما با کمال تعجب می بینم که سر در ویلاهایشان نوشته اند: هذا من فضل ربی این نمک نشناس ها از بیخ منکر من شده اند! حال دیگر کارشان به جایی رسیده است که من را هم دور می زنند! •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
امام علی علیه السلام میفرمایند *تمام خير در سه چيز جمع شده است* ۱- نگاه🍀 ۲- سكوت🍀 ۳- سخن 💥هر نگاهى كه *پندى در آن گرفته نشود، فراموشى است* هر سكوتى كه *انديشه اى در آن نباشد، غفلت است* هر سخنى كه *ذكرى در آن نباشد، بيهوده است* خوشا به حال كسى كه *نگاه او پند، سكوت او انديشه و سخن او ذكر باشد* ✨ بر گناهش گريسته و *مردم از شرش در امان باشند* کتاب ثواب الاعمال و عقاب الاعمال شیخ صدوق رحمة الله علیه
آثار وضعی گناه چیست یکی از قوانین عامّ عالم طبیعت قانون علّت و معلول یا اثر و مؤثر و یا به عبارت دیگر قانون کُنش و واکُنش است. و این قانون به معنای این است که هر پدیده‌ای در عالم علّتی دارد و امکان ندارد چیزی بدون علّت و بدون مأثر آفریده شده باشد و تمام اتّفاقاتی که در جهان افتاده و می‌افتد از قانون فوق مستثنی نیست و آثار معاصی و توبه هم در حیطه این قانون طبیعی قرار می‌گیرد. یعنی توبه و معصیت هم باید آثار و تبعاتی داشته باشد و این آثار گاهی در دنیا ظاهر می‌شود و گاهی در آخرت. ● معنای لغوی و اصطلاحی گناه و معصیت گناه در لغت به معنای خطا، جرم، غلط، جفا و ظلم آمده است. ۱ و معصیت به معنای گناه کردن و نافرمانی آمده است.۲ ● آثار گناه و معصیت گناه و معصیت اثرات زیانباری بر روح و روان و زندگی دنیوی و اخروی انسان دارد که به نمونه‌هایی از آن اشاره می‌شود: ۱) تباهی دل گناه، دل را ویران می کند، دلی که حرم و خانه خداست؛ دلی که تنها مجرای ارتباط مستقیم با حضرت حق است؛ دلی که کانون معنویت و پایگاه رشد و تقویت ایمان انسان است . گناه آن را نابود و قوای معنوی را تضعیف و ریشه‌های درخت ایمان را می‌سوزاند. امام باقر ـ علیه السّلام ـ می‌فرمایند: «هیچ بنده مؤمنی نیست مگر این که در قلبش نقطه سفیدی است. پس هر گاه گناهی را مرتکب شود، نقطه سیاهی در قلبش نمودار می‌گردد و باعث تباهی دل می شود»۳ ۲) زایل کننده ایمان گناه اعمال انسان را نابود می‌کند و عاقبت او را گرفتار قهر آتش می‌سازد. ملا احمد نراقی می‌فرماید: «معاصی و گناهان منجر به سلب ایمان و سوء خاتمه و آن نیز سبب خلود در آتش می‌گردد. نسبت معاصی و گناهان به ایمان، مثل نسبت غذاهای مسموم و مضر و یا طعام های زهر آلود است به بدن انسان... آثار معاصی اندک اندک در نفس بر روی هم می‌نشیند، تا مزاج نفس را فاسد گردانند و اهل ایمان را زایل سازند و روح را به هلاکت اندازند».۴ امام باقر ـ علیه السّلام ـ می‌فرمایند: « هیچ بنده مؤمنی نیست مگر این که در قلبش نقطه سفیدی است. پس هر گاه گناهی را مرتکب شود، نقطه سیاهی در قلبش نمودار می‌گردد و باعث تباهی دل می شود» ۳) محرومیت شدن از رزق و روزی یکی از مضرات گناه و آثار آن، حبس کردن و محروم کردن انسان از روزی خداوند است. گناهان در زندگی ما انسانها اثرات منفی زیادی به جای می‌گذارد. بسیارند کسانی که برای زیاد کردن روزی و به دست آوردن پول و ثروت به گناه آلوده می‌شوند و یا کسب و کارشان را آمیخته به گناه و حرام می‌کنند و در آخر الامر به فقر مبتلا می‌شوند. امام صادق ـ علیه السّلام ـ فرمودند: « انّ الرجل لیذنب الذنب فیدرأ عنه الرزق؛ همانا به درستی که انسان گناهی را که مرتکب می‌شود با آن گناه رزق و روزی از او دفع می‌گردد».۵ ۴) محروم شدن از نماز شب یکی دیگر از آثار گناه و زیان های آن، محروم شدن از نماز شب است. نماز شب با آن همه فضیلتش، از کف می‌رود. گناهان مانع انجام این عبادت می‌شوند. پیامبر گرامی اسلام ـ صلّی الله علیه و آله ـ فرمودند: «انّ العبد لیذنب الذنب فیمنع به من قیام اللیل؛ هر گاه بنده گناهی را مرتکب شود، به خاطر آن گناه از نماز شب محروم می‌شود.»۶ ۵) سلب لذت عبادت یکی از زیان های دیگر گناه، این است که از لذت مناجات با خداوند،‌ انسان محروم می‌شود. محروم شدن از مناجات خداوند، تنها بلایی است که خداوند به واسطه گناهان دامنگیر انسان می‌کند. امام سجاد ـ علیه السّلام ـ در مناجاتش می‌فرماید: «اللهم احملنا فی سفن نجاتک و متعنا بلذیذ مناجاتک؛ خداوندا ما را در کشتیهای نجاتت حمل کن و از لذّت مناجاتت ما را بهره‌مند فرما». امام صادق ـ علیه السّلام ـ می‌فرمایند: « انّ ادنی ما اصنع بالعبد اذا آثر شهوته علی طاعتی ان احرمه لذیذ مناجاتی؛ هر بنده‌ای که خواهش نفس خود را بر طاعت من اختیار نمود کمترین کاری که درباره او انجام دهم، این است که او را از لذّت مناجاتم محروم می‌سازم.»۷ ● نتیجه گیری خلاصه این که باید مواظب بود و با انجام معصیت دنیا و آخرت خود را تباه و نابود نساخت و باعث هلاکت و ذلّت خود نگردید. پی نوشت ها : ۱. دکتر محمد معین، فرهنگ معین، چ پنجم، ج سوم، ص ۳۳۹۵. ۲. همان، ص ۴۲۳۳. ۳.کلینی ، اصول کافی ، ج ۲، ص ۲۷۳. ۴ . ملا احمد نراقی، معراج السعادة، ص ۶۷۷ ـ ۶۷۸. ۵ . مجلسی،‌ بحارالانوار، ج ۷۳، ص ۳۵۸. ۶ . همان، ص ۳۷۷. ۷ . ملا احمد نراقی، معراج السعادة، ص ۶۷۳.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا