🔰انسان ڪامل یعنے انسانے ڪه حوادثـــــ روے او اثر نمےگذارد...
🔵 علے علیه السلام آن ڪسے استـــــ ڪه مراحل و مراتبـــــ اجتماعے را از پایین ترین شغل از جنبه اقتصادے مثل عملگےتا عالے ترین مناصبـــــ اجتماعے ڪه زمامدارے و خلافتـــــ استـــــ طے ڪرده استـــــ . علے الوردے مےگوید: علے علیه السلام فلسفه ڪارل مارڪس را نقض ڪرد، براے اینڪه علے در ڪوخ همان جور زندگے مےڪرد ڪه در ڪاخ، و در ڪاخ همانطور زندگے مےڪرد ڪه در ڪوخ؛ یعنے علے علیه السلام در پستـــــ عملگے همانطور فڪر مےڪند ڪه در پستـــــ خلافتـــــ. به این دلیل، اینها را انسان ڪامل مےگویند.
📕استاد مطهرےانسان ڪامل ص۱۲۳
#سلام_ودرود_برشهیدان
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ﮺میوهی دل حسین‹ع›﮺
🎙 عینصاد
#⃣ #کلیپ #علی_اکبر #محرم
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
🔸جایگاهعفافازمنظرامامحسین؏🔸
🌾تجلی #عفاف در اهلبیت اباعبدالله🌾
🏴 امام حسین (ع) در کربلا، به خواهران و دخترشان فاطمه (س)، توصیه فرمودند که اگر من کشته شوم، گریبان چاک نکنید، صورت مخراشید و سخنان ناروا و نکوهیده مگویید.
🏴 #روز_عاشورا وقتی زینب کبری (س)، بیطاقت شدند و بهصورت خود زدند، امام به ایشان فرمودند: "آرام باش، زبان شماتت این گروه را نسبت به ما دراز مکن".
🏴 در آخرین لحظات نیز، وقتی آن حضرت، صدای گریه بلند دخترانشان را شنیدند، برادرشان عباس و پسرشان علیاکبر را فرستادند که آنان را به صبوری و مراعات #آرامش دعوت کنند.
🏴به نقل سید بن طاووس، #شب_عاشورا امام حسین (ع) در گفتوگو با خانوادهشان، آنان را به #حجاب و #عفاف و خویشتنداری توصیه کردند.
🏴امام سجاد (ع) هم تا میتوانستند، مراقب حفظ شئون آن بانوان بودند و در کوفه به ابن زیاد گفتند: "مرد مسلمان و پاکدامنی را همراه این زنان بفرست، اگر اهل تقوایی!"
🏴 زینب کبری (س) عفاف خویش را حتی در سختترین شرایط به نمایش گذاشتند و در دوران اسارت و در حرکت از کربلا تا شام، سخت بر حفظ عفت خویش پای فشردند.
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
🌼 پرسش:
هر لحظه ممکن هس امام زمان ظهور کنن خب بعذش چي ميشه!؟يعني دنيا تموم ميشه!؟
من خيلي ميترسم چيکار کنم
🌼 پاسخ:
اتفاقاتى که در دوره ظهور امام مهدى(عج) مىافتد، بسيار است. با بهره مندى از روايات اهل بيت(ع) تنها به بيان چند رخداد مهم اشاره مىکنيم:
1- اعلان ظهور: اولين حادثهاى که بعد از ظهور امام زمان(ع) شکل مىگيرد، اعلام ظهور امام زمان(ع) است. ظهور حضرت به وسيله منادى آسمانى اعلام مىگردد، آن گاه حضرت در حالى که به کعبه تکيه داده است، با دعوت به حق، ظهور خود را اعلام مىدارد.(1) دعوت حضرت هم به منظور اعلام ظهور حضرت است و هم به منظور فراخوان عمومى جهت پذيرش حکومت جهانى صورت مىگيرد.(2)
2- رجعت و بازگشت برخى از مؤمنان صالح و پيامبران الهى مانند حضرت عيسى(ع) که در رکاب حضرت مهدى(عج) خواهند بود و در قيام و مبارزه او با ستمگران شرکت دارند.
3- مبارزات امام زمان(عج): يکى از حوادث مهم که بعد از ظهور امام زمان(ع) به وجود مىآيد، مبارزه امام با دشمنان و مخالفان ظهور است. برخى از افراد و گروهها حکومت عدالت گستر امام زمان(ع) را بر نمىتابند و با حضرت به جنگ مىپردازند. مخالفان امام را افراد و گروههاى مختلف تشکيل مىدهند(3) و سياست امام در برابر آنها متفاوت است. امام زمان(ع) نخست همگان را به دين و صلح فرا مىخواند و با مدارا با آنها رفتار مىنمايد. امّا دشمنان دعوت امام را ناديده مىگيرند و به جنگ با امام مىپردازند. امام با بهرهگيرى از همه قدرت و امکانات، با دشمنان برخورد مىکند، و جنگ سختى به وقوع مىپيوندد.(4)
از جمله جنگ امام زمان(عج) با دجال(5) و سفيانى.(6)
4- پيروزى امام زمان(عج): در اين درگيرىها سرانجام حضرت پيروز مىشود. در برخى روايات از پيروزى امام بر شرق و غرب،(7)، جنوب و قبله(8) گزارش شده است.
5- تشکيل حکومت جهانى و برچيده شدن مرزهاى جغرافيايى: امام مهدى(عج) حکومت جهانى تشکيل مىدهد و مرزهاى جغرافيايى را بر مىچيند. اين حکومت همان حکومت آرمانى موعود است که از آن در روايات گاهى به مدينه »فاضله« سخن گفته شده است.(9) گاهى به جامعه مطلوب و گاهى به «دولت کريمه» ياد شده است.
حکومت جهانى امام زمان(ع) از مؤلّفهها و شاخصه هايى برخوردار است که تحقق هر کدام از آنها مىتواند يکى از حوادث بعد از ظهور امام زمان(ع) محسوب شوند، از جمله:
أ) گسترش عدالت:
يکى از ويژگى هاى حکومت امام زمان(ع) عدالت است. عدالت عنصر گم شدهاى است که همگان دنبال آن هستند. اين گمشده در حکومت امام زمان تحقق پيدا مىکند.
ب) گزينش کارگزاران شايسته:
طبيعى است که حکومت آرمانى امام زمان(ع) که رهبرى آن را امام مصلح و پارسا بر عهده دارد، کارگزاران آن نيز از صالحان و پارسايان خواهند بود.
6- رشد آگاهى و دانش: يکى از حوادث بسيار مهم رشد دانش و صنعت در عصر امام زمان(ع) است. دوره ظهور دوران گسترش علم و دانايى است و مدينه فاضله اسلامى «مدينة العلم» است. (10)
7- رشد عقل و خرد ورزى: در اين دوره بشر به حاکميت عقلانيت نايل مى گردد. (11)
8- رفاه اقتصادى و معيشتى: به فرموده پيامبر اسلام(ص) در دوره حضور حضرت مهدى(عج) مردم به نعمت هايى نايل مىگردند که در هيچ زمانى سابقه ندارد. براى همگان برکات الهى از آسمان نازل مىشود و زمين چيزى از روييدنىهاى خود را پنهان نمى کند.(12) طبق روايات رسيده از امام صادق(ع) در اين دوره فقيرى يافت نمىشود تا مردم زکات اموالشان را به او بدهند.(13)
9- برقرارى امنيت اجتماعى: در اين دوره امنيت اجتماعى به نحو کامل برقرار مىگردد. به گونهاى که اگر زنى به تنهايى بخواهد از عراق به شام مسافرت نمايد، در مورد امنيتش هيچ ترس و دلهرهاى ندارد.(14)
10- رشد تربيتى و شکوفايى فرهنگى و اخلاقى: در اين دوره افراد به رشد تربيتى و اخلاقى و جامعه به بالاترين درجه تعالى و شکوفايى نايل مى گردند.(15)
براي اطلاع بيشتر در اين مورد به کتاب عصر زندگى و چگونگى آينده انسان و اسلام، پژوهشى در انقلاب جهانى حضرت مهدى(عج)، تأليف محمد حکيمى مراجعه نماييد.
در مورد بعد از ظهور حضرت مهدى(عج)؛ يعنى مدتى که حضرت مهدى (عج) حکومت مىکند، نيز بعد از آن دوره تا برپايى قيامت، نمىتوان پاسخ قاطع و روشنى از روايات به دست آورد، چرا که در لابلاى روايات مدت حکومت حضرت مهدى(عج) نوزده سال و چند ماه،(16) هفتاد سال،(17) سيصد و نه سال،(18) آمده است.
در روايتى ذکر شده که بعد از حضرت مهدى(عج) فردى از اهل بيت سيصد و نه سال حکومت خواهد کرد.(19) و بعد قيامت برپا خواهد شد، يا يکايک امامان(ع) رجعت و حکومت مىکنند و سپس قيامت بر پا خواهد شد(20) و...
برخى از پژوهشگران اسلامى بيان داشتهاند: در مورد مدت حکومت حضرت مهدى(عج) اگر چه برخى روايات حد معيّنى را بيان کردهاند و دوران حکومت حضرت را به هفت يا نه سال محدود نمودهاند، ليکن اين گونه روايات در منابع اهل سنّت ذکر شده، امّا عدهاى بدون تحقيق اين گونه روايات را در کتابهاى شيعى وارد نمودهاند. هيچ روايت صحيح السندى از امامان(ع) نرسيده است که دوران حکومت حضرت مهدى(عج) را محدود کرده باشد. اين گونه روايات علاوه بر ضعف سند، با روح آيات و محتواى روايات متواترى (که وعده دادهاند با ظهور و قيامت حضرت، زحمات انبيا به ثمر مىرسد: و جهان پر از عدل مىگردد) منافات دارد.(21)
مقام معظم رهبرى در اين باره مىفرمايد: «بعضى خيال مىکنند دوران ظهور حضرت بقية اللَّه آخر دنيا است. من عرض مىکنم دوران ظهور بقية اللَّه(ع) اوّل دنيا است. اوّل شروع حرکت انسان در صراط مستقيم است، با مانع کمتر يا بدون مانع، با سرعت بيشتر، با فراهم بودن همه امکانات براى اين حرکت. اگر صراط مستقيم الهى را مثل يک جاده وسيع، مستقيم و هموارى فرض کنيم، همه انبيا در اين چند هزار سال گذشته آمدهاند تا بشر را از کوره راهها به اين جاده برسانند. وقتى به اين جاده رسيد، مسير تندتر، عمومىتر، موفقتر، بى ضايعات يا کم ضايعاتتر خواهد بود.
دوره ظهور، دورهاى است که بشريت مىتواند نفس راحتى بکشد. مىتواند راه خدا را طى کند. مىتواند از همه استعدادهاى موجود در عالم طبيعت و در وجود انسان به شکل بهينه استفاده کند».(22)
روايات تعيين کننده دوران حکومت امام زمان(ع) با دستهاى ديگر از روايات که با روح تعاليم قرآنى بيشتر توافق دارد، در تزاحم و تعارض است. مفضل بن عمر مىگويد: به امام صادق(ع) عرض کردم: مدت خلافت حضرت قائم(ع) چه مقدار است. حضرت در جوابم آيات 105 تا 108 سوره هود را تا «عطاء غير مجذوذ» تلاوت فرم
ود، سپس در توضيح آيه فرمود: منظور از «عطاء غير مجذوذ» اين است که آن نعمت و عطا از ايشان بريده نمىشود بلکه نعمتى است دايمى و مُلْکى است که نهايت ندارد و حکمى است که منقطع نمىگردد و امرى است که باطل نمىشود، مگر به اراده و مشيّت حق تعالى و از آن اراده و مشيّت کسى جز ذات او، آگاه نيست.(23)
آيات مذکور بيانگر طولانى بودن نعمتهاى الهى براى اهل بهشت است. امام صادق(ع) با تلاوت آن و سپس تفسير و تأويلش فرمود: »همان گونه که نعمتهاى الهى از اهل بهشت منقطع نمىگردد مگر به اراده خداوند، مدت خلافت حضرت قائم نيز بسيار طولانى است و از پايان آن کسى جز خداوند آگاهى ندارد».
«من خيلي ميترسم»: يکي از نشانه هاي شيعه واقعي، انتظار فرج است نه ترس از آن. بنابراين بايد امام زمان ع را بشناسيم و در مسير اهداف او حرکت کنيم و پيرو دستورات او پدران طاهرينش باشيم.
پي نوشت ها:
1. نجم الدّين طبسى، چشم اندازى به حکومت مهدى، ص 64 - 65.
2. احقاق الحق، ج 13، ص 324.
3. نعمانى، کتاب الغيبه، ص 231؛ اثبات الهداة، ج 3، ص 539؛ بحارالانوار، ج 52، ص 353.
4. نجم الدين طبسى، همان، ص 138.
5. صافى گلپايگانى، منتخب الاثر، ص 60.
6. همان.
7. صافى، همان، ص 470 - 471.
8. نجم الدّين طبسى، همان، ص 119.
9. مجله حوزه، ويژه امام زمان، ص 134 به بعد.
10. لطف اللَّه صافى، منتخب الاثر، ص 607.
11. بحارالانوار، ج 75، ص 51.
12. همان، ج 51، ص 78.
13. همان، ج 52، ص 337.
14. منتخب الاثر، ص 474.
15. بحارالأنوار، ج 52، ص 336.
16.محمد بن ابراهيم نعمانى، کتاب الغيبة، ص 331.
17. مهدى موعود، ص 767.
18. همان، ص 767.
19. نعمانى، همان، ص 332.
20. مهدى موعود، ص 851 به بعد.
21. گفتمان مهدويّت، ص 126.
22. سخنرانى مقام معظم رهبرى در مدرسه فيضيه (حضور ولايت).
23. حسن بن محمد ولى اروميهاى، مهدى موعود، ج 2، ص 355 و 412.
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
هدایت شده از نسیم فقاهت و توحید
منبر کوتاه جلسه پنجم شب تاسوعا .mp3
4.83M
🎤منبر های کوتاه
🏴تاملی در قیام عاشورایی امام حسین علیه السلام
جلسه پنجم: اوصاف شیعه حقیقی اهل بیت علیهم السلام
#استاد_خانجانی
@rkhanjani
14.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
از غصه آب شدم خونه خراب شدم
شرمندهی زینب و روی رباب شدم
صلی الله علیک یا ساقی العطاشا یا ابوالفضل
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐