eitaa logo
بیت الهدی(قرآن و نهج البلاغه) مولی الموحدین امیرالمومنین علی علیه السلام
186 دنبال‌کننده
50 عکس
3 ویدیو
1 فایل
#ادخلوها_بِسَلامٍ_آمنین 🔊کانال فعالیت های قرآن ونهج البلاغه 🏅حفظ تخصصی قرآن کریم ونهج البلاغه ✍مشاوره ✍مفاهیم ✍تدبّر ✍استعداد یابی 🌐اطلاع رسانی 🌟قال(ص): حمَلةُ الْقُرآن عرَفاءُ أَهلِ الْجنَّة 💡موسسه قرآنی علمی فرهنگی بیت الهدی مولی الموحدین علی ع
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باسلام وعرض قبولی طاعات وعزاداری ها 💠 دوستان موسسه مرکزی در حال طراحی نهایی ارم موسسه #خدا_قوت #ملتمس دعا 💠 کانال موسسه قرآنی علمی فرهنگی #بیت_الهدی امیرالمومنین علی (ع) 🆔 http://eitaa.com/joinchat/4279435277Cd05069d443
فقط اندوه وتاسف. در شب تاسوعا حاج عباس به مراد دلش عباس علمدار رسید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💔 آل عبا بدون پناه اسٺ العجل بر روے نیزه ها سر ماه اسٺ العجل یا این دل شڪسٺہ ے ما را صبور ڪن یا از براے زینب ڪبرے ظهور ڪن @beyt_al_Hoda ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜ ⚜حکمت ۱۹۶ امام على (ع) فرمود: از مال تو آنچه از دستت رفته، از دستت نرفته است. اگر سبب عبرت تو بوده است، 💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــعربی ⚜الحکمة ۱۹۶ قال عليه السلام : لَمْ يَذْهَبْ مِنْ مَالِكَ مَا وَعَظَكَ 💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــانگلیسی ⚜saying 196 Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) said the following: None of your wealth was wasted so long as it provided you with admonishment. 💠 آموزشی قرآن ونهج البلاغه 🆔 http://eitaa.com/joinchat/4279435277Cd05069d443 ................🌹یا ؏ــلے🌹 ...............
🍃هـــرروز یک آیـه یـک نکتـــــه 🍃 🕯ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ🕯 شیطان با وسوسه و القاء، سوزنی به ما می‌زند تا از ما حرکتی سر بزند. با خیال، حرف و رفتار کسی یا ... سوارمان شده باشد که دیگر هیچ. نزغ: سوزن زدن یا فشار آوردن بر اسب و ...، برای حمل سریع بار یا سوار. وَ إمَّا يَنْزَغَنَّكَ مِنَ الشَّيْطَانِ نَزْغٌ فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ ۚ إِنَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ 💌 و هر گاه وسوسه‌ای از شیطان به تو رسد، به خدا پناه بر، که او شنونده و داناست! (۲۰۰ اعراف) 💠 کانال قرآن ونهج البلاغه 🆔 http://eitaa.com/joinchat/4279435277Cd05069d443 ................🌹یا ؏ــلے🌹 ...............
🔰 روزگاری بود که افتخار هر مرد، به تعداد کسانی بود که کشته بود، مال‌هایی بود که دزدیده و به یغما برده بود، زنها جزء جامعه انسانی محسوب نمی‌شدند، مانند یکی از اموال مردان، خرید و فروش شده و به ارث برده می‌شدند، این روزگار عرب بود. 💢 زندگی در جهل، پایبندی به خرافات، از ویژگی جامعه روم بود، اربابان کلیسا چنان بر جهان غرب، حکومت می‌کردند که گویی فرزندان خداوند هستند و آنچه می‌گویند وحی منزل است، چه بسیار دانشمندانی که به دست آنان و فقط به جرم گفتن حقایق علمی، کشته شدند، جایگاه زنان در جامعه غربی آن روز نیز، بهتر از جامعه عرب نبود. 🔻ازدواج با خویشان، انحصار ثروت و علم در خانواده سلطنتی و اشراف، ظلم فراوان به طبقه زیر دست و پایمال کردن حقوق زنان هم از خصایص جامعه ایرانی آن روزگار بود. بله شاید ما با این روی سکه تاریخ چندان آشنا نباشیم و شاید غیرت ملی ما چنین اجازه‌ای ندهد که بپذیریم، دوران سیاهی را پدران و مادران ما، گذراندند؛ اما حقایقی است تلخ که باید پذیرفت؛ 🔆 در این روزگار سیاه، نوری از آسمان تابید و خداوند، بهترین انسان‌ها را به عنوان پیامبرش برگزید، مبعث یعنی آغاز یک بارش، بارش نور بر سیاهی و ظلمت جهل، خرافه، ظلم و بی عدالتی در جهان. 👈 باید اقرار کرد که شرق و غرب عالم با ظهور اسلام، روی خوشی و سعادت را دید، بله گرچه بسیاری از امت‌ها به آیین اسلام، ایمان نیاوردند؛ اما معارف وحیانی آن را گرفتند و سایه‌های سیاه خرافه و جهل را از سر خود دور کردند. 💡چه دینی بالاتر از اسلام معارفی در زمینه فضیلت کسب علم برای همه انسان‌ها دارد، چه مسلکی، برابری هر انسانی با انسان دیگر را همچون برادری خوانده، چه مذهبی برای زن، جایگاهی انسانی، برابر با مرد قرار داده، چه آیینی ظلم به زیر دست را زشت‌ترین نوع ظلم می‌خواند، چه قانونی همچون اسلام هوای فقیران و ضعیفان جامعه را داشته است؟ 🔰 بله ومبعثی صورت گرفت تا بشریت از جهالت به وادی نور وارد گردد 🤗 تکثیر بدون ذکر نام نیز است 💠 کانال قرآن ونهج البلاغه 🆔 http://eitaa.com/joinchat/4279435277Cd05069d443
۲ ⛔️ شبهه: حفظ قرآن، مخصوص افراد بسیار باهوش با ضریب هوشی بالاست، برای همین نباید عموم مردم را به حفظ کردن قرآن دعوت کرد. ✍️ پاسخ: این مطلب، حرف بسیار عجیبی است، چطور ما در سایر مسائل حفظ کردنی مثل: فرمول‌ها و معادلات ریاضی و شیمی و ...، شعر، نکات درسی و ... نمی‌گوییم این دانش‌آموز چون ضریب هوشی فوق‌العاده‌ای ندارد؛ پس از حفظ این مطالب، معاف است و این‌ها فقط مختص افرادی با هوش بالاست؛ بلکه در آنجا می‌گوییم شخصی که قدرت حفظ کمتری دارد، باید تلاش بیشتری بکند چون دانستن و در حافظه سپردن این مطالب، لازم هست؛ اما اینجا می‌گوییم باید بین افرادی با هوش بالا و معمولی فرق گذاشت، بله باید باور داشت که در حافظه داشتن همه آیات قرآن برای رسیدن به سعادت و زندگی بهتر لازم است، آیا واقعا جایگاه آیات قرآن در سعادت انسان، کمتر از شعر و معادله و ... است؟ 💢 این جواب اول: پس همه می‌توانند قرآن را حفظ کنند؛ حتی اگر فردی از قدرت حفظ کمتری برخوردار باشد، نیاز به تلاش بیشتری دارد. و این نکته در روایات ما هم مورد اشاره است:«إنَّ الذي يُعَالِجُ القُرآنَ وَ يَحفَظهُ بِمَشَقةٍ مِنهُ وَ قِلَّةِ حِفظٍ لَهُ أجرَان * هر که قرآن را زياد تلاوت نمايد و با کمي حافظه و سختي آن را حفظ نمايد دو پاداش خواهد داشت».ثواب الأعمال/ص102 💢 اما پاسخ دوم این هست که در واقع ما اصل شبهه را قبول نداریم که حفظ مختص افراد خاص با ضریب هوشی بالاست؛ چرا که از زمان نزول قرآن تا کنون شاهد آن بوده‌ایم که عموم مردم قرآن را حفظ می‌کردند و از کودکان تا پیران سالخورده، مشغول حفظ قرآن بوده و توسط بزرگان دین، به این امر بزرگ، تشویق شده‌اند. اتفاقا بسیاری از حافظان موفق قرآن که دارای رتبه‌های زیادی در مسابقات قرآن هم هستند از حافظه معمولی برخودارند، به همین‌خاطر چرا باید این نعمت بزرگ را مختص گروه خاصی بدانیم و بقیه را از آن محروم کنیم. 💡 پس همواره‌ مُرَوج و مُبَلّغ حفظ قرآن ‌باشیم. 🔹با ما همراه باشید 🔻 💠 آموزشی موسسه قرآن ونهج البلاغه امیرالمومنین علی علیه السلام 🆔 http://eitaa.com/joinchat/4279435277Cd05069d443
۵ ✅ ایجاد انگیزه بسیاری از شاگردان درباره موضوع کلاس که مثلا حفظ قرآن، مفاهیم، تجوید و... است، اطلاعات زیادی ندارند، این که این درس چه فایده‌های دارد و چقدر در زندگی دینی و اجتماعی آنان اثرگذار است، این مطلب را برای بچه‌ها به زبان خودشان توضیح دهید، انسان با افزایش دانایی و اطلاعاتش در هر زمینه‌ای، به آن رشته علاقمندتر می‌شود. 🔰 امام علی علیه‌السلام می‌فرمایند:«النَّاسُ أَعْدَاءُ مَا جَهِلُوا» یعنی:«مردمان، دشمنان چيزى هستند كه نسبت به آن ناآگاهند». در واقع ناآگاهى به چيزى باعث مى‌گردد كه انسان براى کسب آگاهى از آن منفعتى را تصور نكند و در نتيجه شخص ناآگاه به اين عقيده مى‌رسد كه در آموختن آن چيز فايده‌ى نيست، برای همین یا آن را انجام نمی‌دهد، یا با بی‌میلی به سمتش می‌رود. 💡 پس در زمینه منفعت‌های درسی که می‌دهیم بیشتر با شاگردان‌مان صحبت کنیم. با ما همراه باشید 🔻 قرآن ونهج البلاغه @beyt_al_Hoda
خوشا آن‌کس که مولایش کریم است مسیرش بر صـِراطَ المُستَقیـم است چنان حالی نَصيبَش گَشته در عشـق که ذِکرش یا امیرالمؤمنیـن است @@beyt_al_Hoda ●➼‌┅═❧═┅┅───┄