eitaa logo
بیداری در سبک زندگی
141 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
2.8هزار ویدیو
45 فایل
این کانال با هدف بیداری کلی و جزۓ در بیشتر شئونات زندگی ایجاد شده، و قصد دارد زمینه ایجاد یک تمدن وحیانی را فراهم آورد.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 رئیسی: بانک ها اموال و کارخانجاتی که دارند را یا فعال کنند یا واگذار؛ ثروت ملی نباید فریز شود 💬 رئیس جمهور در جمع اقشار مردم یزد: 🔹 میزان آب موجود را باید مدیریت کرد 🔹 اقدام کوتاه مدت دولت در مورد آب ظرف چند ماه آینده نتیجه می‌دهد 🔹 کالاهای ایرانی در منطقه مشتری دارد / تولیدکنندگان کالای با کیفیت ارائه کنند عضـویت در کــانال ایتا و سروش👇 @bidari_dar_sabkezendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زنده شدن مادر ۳شهید پس از ۴۵ دقیقه بعداز فوتش توسط فرزندان شهیدش ،اززبان برادر شهیدان بشنوید. عضـویت در کــانال ایتا و سروش👇 @bidari_dar_sabkezendegi
زنبور داران فرانسوی نتوانستند بفهمندچرا عسل هایشان به رنگ های متفاوت درمی آیدتااینکه متوجه شدند زنبور هابه کارخانه شکلات M&M که ازرنگ های خوراکی زیاداستفاده می کنند راه پیدا کرده بودند ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌👈در روایات به عسل های مضر هم اشاره شده است. پس در تهیه عسل باید به تغذیه زنبور هم توجه کرد. عضـویت در کــانال ایتا و سروش👇 @bidari_dar_sabkezendegi
🔸اصول تغذیه 🔰امام علی (ع) می فرمایند : ای کمیل شکمت را از خوراک پر مکن و جائی هم در آن برای آب بگذار و میدانی هم به هوا بده و تا هنوز اشتها داری دست از خوراک بکش که اگر چنین کنی خوراک بر تو گوارا گردد، راستی تندرستی و سلامتی با کم خوردن و آشامیدن است. 📚 تحف العقول صفحه 166 عضـویت در کــانال ایتا و سروش👇 @bidari_dar_sabkezendegi
❇️ یکی از اصول مهم تغذیه، رعایت حد در مصرف است. حد اعتدال در همه مباحث تغذیه ای و درمانی کاربرد دارد. حد اعتدال تغذیه یک تجربه حسی است. یعنی به اندازه ای غذا مصرف کنید که معده شما اذیت نشود، احساس سنگینی نکنید و مزاج شما بهم نریزد. 🔸هر شخصی با هر طبعی و هر مزاجی، حد اعتدال مخصوص به خود را دارد. مثلا یک فرد دموی نیاز به مصرف حجم غذای ببشتر دارد یا یک سوداوی شاید به اندازه یک سوم طبع دموی غذا میل میکند. 🔹یا گاهی مزاج بهم میریزد، مثلا شدیدا دچار سرماخوردگی میشود. این حالت مزاجی یک حد اعتدال مخصوص به خود را دارد و غذاهایی را که شخص در حالت صحت می توانست مصرف کند، در این حالت سوء مزاج باید از آنها پرهیز کند. 🔅👈یک غذای خوب غذایی است که به خوبی و راحت هضم شود. شاید 2 الی 3 ساعت بیشتر زمان نمیبرد که غذا از معده تقریباً تخلیه شده باشد. اگر غذای شما دیر و کُند هضم میشود و سنگینی و سوزش معده و... ایجاد میکند، یعنی این غذا مناسب شرايط طبعی یا مزاجی شما نیست یا اینکه غذا به روشهای اصولی طبخ نشده است. ❗️آیا شما به شرایط طبعی و مزاجی خود مسلط هستید؟! آیا میدانید چه برنامه غذایی برای شما حد اعتدال محسوب میشود؟! ... عضـویت در کــانال ایتا و سروش👇 @bidari_dar_sabkezendegi
اهمیت غذا در بی نیازی از پزشک: نیاز انسان به غذا، مهمترین و حیاتی ترین نیاز روزمره اوست که از تولد تا مرگ وی را همراهی می کند و حتی انبیا و اولیاء الهی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. رشد، طول عمر، تندرستی، آرامش اعصاب و روان، خلق و خوی و رفتار، توانمندی و قدرت، تکثیر نسل و تولید مثل و… همه به نوعی وامدار تغذیه سالمند.  از این رو قریب به دویست و پنجاه آیه قرآنی و دهها روایت معصومین علیهم السلام در مورد غذا و تغذیه وارد شده است. همچنین نامگذاری پنجمین سوره قرآن به مائده (سفره غذایی) از صفات خداوند، رزاق و معطم بودن، سوگند خداوند به غذا (والتین والزیتون)، درخواست مائده آسمانی توسط حضرت عیسی علیه السلام و درخواست  غذا توسط حضرت موسی علیه السلام هر کدام مهر تاییدی بر اهمیت غذا و تغذیه می باشد.همچنین خداوند بر اهل مکه به دو چیز منت می نهد: «غذا» و «امنیت» همان کس که آنها را از گرسنگی نجات داد و از ترس و ناامنی ایمن ساخت.» (اولین دانشگاه، آخرین پیامبر،ج3، ص20).                                                                                         تأثیر غذا و تغذیه بر اخلاق و رفتار: خداوند بین تغذیه کافران و مومنان تفاوت قائل شده است. در مورد کافران می فرماید:«کافران همواره سرگرم بهره گیری از [کالا و لذت های زودگذر] دنیایند و می خورند، همان گونه که چهارپایان می خورند.». توضیح آنکه حیوانات علف می خورند بی آنکه بدانند از کجا آمده، حلال است یا حرام؟ غصبی است یا مباح؟ کافران نیز غذا می خورند بی آن که به رجس و پلیدی و حلال و حرام بودن آن توجه داشته باشند. لذا فرجام مشابه ای دارند. (سایت تبیان) ولی مؤمنان که به تاثیر اخلاقی و معنوی غذا توجه دارند، مقید به رعایت غذای پاکیزه و حلال می باشند. مردی خدمت پیامبر صلی الله علیه و آله گفت: دوست دارم دعایم مستجاب شود، حضرت فرمود: «غذای خود را پاکیزه کن و از هر گونه غذای حرام بپرهیز». (بحارالانوار، ج93، ص321، ح31) لذا به مؤمنان دستور داده شده فقط از غذاهای پاکیزه و حلال استفاده کنند. « ای اهل ایمان، روزی حلال و پاکیزه‌ای که ما نصیب شما کرده‌ایم بخورید و شکر خدا به جای آرید اگر شما خالص خدا را می‌پرستید.». (بقره، 172) و در برخی آیات ارتباط تنگاتنگی بین غذای پاکیزه و عمل صالح دیده می شود.« از غذاهای پاکیزه بخورید و عمل صالح انجام دهید.». (مومنون، 2) زیرا همچنان که سخن پاکیزه، عمل صالح را به آسمان عروج می دهد، غذای پاکیزه نیز انسان را در جهت کسب کمالات معنوی و حفظ ارزشهای اخلاقی یاری می بخشد و به مانند باران پاکیزه موجب رویش سبزه ها و گل های معطر در وجود آدمی می گردد.  اصحاب کهف که دغدغه حفظ ایمان و معنویت خود را داشتند، وقتی از خواب طولانی بیدار شدند به دنبال غذایی بودند که پاک و پاکیزه باشد و سبب خاموش شدن نور الهی در وجود آنان نگردد. توضیح آن که مراد از نفوس، روح انسان است که چون مرغی اسیر قفس تن اوست. به هر اندازه که مزاج و جسم او سالم باشد، روح او نیز سالم و کاملتر خواهد بود. روح سالم در بدن سالم است. رمز سلامتی روح و جسم در یک قیاس منطقی، چنین قابل تبیین است: سلامتی روح، تابع سلامتی تن است و سلامتی تن تابع غذا و تغذیه سالم پس سلامتی روح، تابع غذا و تغذیه سالم می باشد. عضـویت در کــانال ایتا و سروش👇 @bidari_dar_sabkezendegi
🍏💖اصل وجود طب اسلامی🌿💚 اصل وجود طب اسلامی با وجود هزاران روایت قابل انکار نیست. در اینجا ادله و سیر تاریخی به وجود آمدن طب اسلامی را بیان می‌کنیم. در مرحله‌ی اول معتقد هستیم که طبیب اصلی خداوند است. پیامبر(ص) می‌فرماید: اللّه ُ الطَّبيبُ، بل أنتَ رَجُلٌ رَفيقٌ ، طَبِيبُها الذي خَلَقَها[1] یعنی ... طبیب هر نفس کسی است که آن را خلق کرده است. بشر هم کارهایی انجام می‌دهد و ممکن است این کارها مانند سوزاندن یا بریدن خوب نباشد ولی خداوند دراین کارها شفاء قرار می‌دهد. امتیاز طب اسلامی به طب های دیگر اعتقاد این است که درمان از طرف خداوند است و همه چیز به اراده‌ی او است و کارهای بشر و دارو و درمان ها بهانه ای برای درمان انسان است. پیامبر(ص) دارای تمامی علوم گذشتگان و آیندگان بوده است. بنابر روایات اگر علم هفتاد و سه حرف باشد، هفتاد و دوحرف نزد پیامبر(ص) بوده است و یک حرف مخصوص خداوند متعال است. بشر هرچه پیشرفت کند نهایتا دو حرف از علم را بدست می‌آورد. علم طب از زمان حضرت آدم (ع) بوده است و همیشه علم طب بوده است زیرا همیشه بشر نیاز به این علم داشته است. در روایت آمده است شخص طبیبی نزد پیامبر(ص) آمد و عرض کرد آیا شما به علم طب ما نیاز دارید؟ حضرت(ص) فرمود به طب شما نیاز ندارم و شما به طب من نیاز دارید. علم طب اسلامی متکی به هیچ علم طب دیگری نیست و می‌تواند تمام بیماری ها حتی بیماری های صعب العلاج را درمان کند. البته در طب اسلامی صعب العلاج وجود ندارد و همه بیماری ها درمان می‌شوند. در روایت دیگر آمده است حَضَرَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع مَجْلِسَ الْمَنْصُورِ يَوْماً وَ عِنْدَهُ رَجُلٌ مِنَ الْهِنْدِ يَقْرَأُ كُتُبَ الطِّبِّ فَجَعَلَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع يُنْصِتُ لِقِرَاءَتِهِ فَلَمَّا فَرَغَ الْهِنْدِيُّ قَالَ لَهُ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ أَ تُرِيدُ مِمَّا مَعِي شَيْئاً قَالَ لَا فَإِنَّ مَعِي مَا هُوَ خَيْرٌ مِمَّا مَعَكَ قَالَ وَ مَا هُوَ قَالَ أُدَاوِي الْحَارَّ بِالْبَارِدِ وَ الْبَارِدَ بِالْحَارِّ وَ الرَّطْبَ بِالْيَابِسِ وَ الْيَابِسَ بِالرَّطْبِ وَ أَرُدُّ الْأَمْرَ كُلَّهُ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ أَسْتَعْمِلُ مَا قَالَهُ رَسُولُ اللَّهِ ص وَ أَعْلَمُ أَنَّ الْمَعِدَةَ بَيْتُ الدَّاءِ وَ أَنَّ الْحِمْيَةَ هِيَ الدَّوَاءُ وَ أُعَوِّدُ الْبَدَنَ مَا اعْتَادَ فَقَالَ الْهِنْدِيُّ وَ هَلِ الطِّبُّ إِلَّا هَذَا فَقَالَ الصَّادِقُ ع أَ فَتَرَانِي مِنْ كُتُبِ الطِّبِّ أَخَذْتُ قَالَ نَعَمْ قَالَ لَا وَ اللَّهِ مَا أَخَذْتُ إِلَّا عَنِ اللَّهِ سُبْحَانَهُ[2] یعنی امام صادق(ع) در مجلس منصور حاضر شد درحالیکه نزد او مردی از هند بود و کتاب های طبی را می‌خواند و امام(ع) گوش می‌داد هنگامی که خواندن مرد هندی تمام شد به امام(ع) عرض کرد آیا چیزی از آنچه نزد من است می‌خواهی؟ فرمود نه زیرا آنچه همراه من است بهتر است از آنچه همراه تو است مرد هندی عرض کرد چه چیز همراه تو است؟ فرمود گرم را با سردی و سردی را با گرمی درمان می‌کنم و تری را با خشکی و خشکی را با تری درمان می‌کنم و امور را به خداوند باز می‌گرداننم و آنچه را پیامبر(ص) فرموده است انجام می‌دهم و می‌دانم معده خانه‌ی بیماری است و پرهیز کردن دارو است و بدن را به آنچه عادت کرده است برمی‌گردانم مرد هندی عرض کرد آیا طب غیر از این ها است؟ امام(ع) فرمود آیا طب را از کتاب ها گرفته ام؟ عرض کرد بله فرمود نه به خداوند قسم همانا از خداوند می‌گیرم امام صادق(ع) سوالاتی را از مرد هندی در مورد آناتومی بدن انسان می‌پرسد و مرد هندی پاسخ هیچ کدام را نمی‌دانست و امام می‌فرماید من می‌دانم. اگر این سوالات را از علماء طب امروزی هم پرسیده شوند نمی‌توانند پاسخ بگویند. در آن زمان طب هندی معروف و شناخته شده بوده است. کلام پیامبر(ص) و امام صادق(ع) اختصاص به یک طب نیست بلکه تمام طب های دیگر را شامل می‌شود و طب اسلامی نیازی به طب های دیگر ندارد. طب اسلامی، طب الاهی است زیرا امام صادق(ع) فرمود این علم را از خداوند می‌گیرم. در روایت دیگر از امام باقر(ع) آمده است: يَا جَرِيرِيُّ أَرَى لَوْنَكَ قَدِ امْتَقَعَ أَ بِكَ بَوَاسِيرُ؟ قُلْتُ نَعَمْ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ وَ أَسْأَلُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ أَنْ لَا يَحْرِمَنِي الْأَجْرَ قَالَ أَ فَلَا أَصِفُ لَكَ دَوَاءً؟ قُلْتُ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ وَ اللَّهِ لَقَدْ عَالَجْتُهُ بِأَكْثَرَ مِنْ أَلْفِ دَوَاءٍ فَمَا انْتَفَعْتُ بِشَيْ‌ءٍ مِنْ ذَلِكَ وَ إِنَّ بَوَاسِيرِي تَشْخُبُ دَماً قَالَ وَيْحَكَ يَا جَرِيرِيُّ فَإِنِّي طَبِيبُ‌ الْأَطِبَّاءِ وَ رَأْسُ الْعُلَمَاءِ وَ رَأْسُ الْحُكَمَاءِ وَ مَعْدِنُ الْفُقَهَاءِ وَ سَيِّدُ أَوْلَادِ الْأَنْبِيَاءِ عَلَى وَجْهِ الْأَرْض‌[3] یعنی ... امام (ع) فرمود آیا دارو معرفی نکنم؟ عرض کرد بیش از هزا
ر دارو مصرف کردم ولی اثر نکرد ... امام(ع) فرمود ای جریری وای بر تو من طبیب طبیبان و سرور علماء و حکماء و معدن فقهاء و سید فرزندان انبیاء روی زمین هستم... در روایت دیگر آمده است: طَبِيبٌ‌ دَوَّارٌ بِطِبِّهِ‌، قَدْ أَحْكَمَ مَرَاهِمَهُ وَ أَحْمَى مَوَاسِمَهُ، يَضَعُ ذَلِكَ حَيْثُ الْحَاجَةُ إِلَيْهِ؛ مِنْ قُلُوبٍ عُمْيٍ وَ آذَانٍ صُمٍّ وَ أَلْسِنَةٍ بُكْمٍ، وَ يَتَتَبَّعُ بِدَوَائِهِ مَوَاضِعَ الْغَفْلَةِ وَ مَوَاطِنَ الْحَيْرَةِ.[4] یعنی پیامبر(ص) طبیبی است که در همه جا مردم را درمان می‌کند و داروهای خود را محکم ساخته است و ابزار خود را تمییز کرده است... در روایت دیگر آمده است: مامون از امام رضا (ع) خواست تا کتابی در علم طب بنویسد و این درخواست را از امام(ع) مکررا می‌نمود تا امام(ع) رساله‌ی ذهبیه را نوشت. مامون دشمن شیعیان و قاتل امام رضا(ع) است ولی با این همه طبیبانی که در اطرافش بودند از امام رضا (ع) خواست تا کتاب طبی بنویسد زیرا می‌دانست علم نزد اهل بیت (ع) است. زمانیکه امام (ع) کتاب را نوشت، مامون آن را با طلا یا آب طلا نوشت تا بفهماند علم اهل بیت (ع) طلا است و طب های دیگر خاک است. امروزه متاسفانه شیعیانی که مدعی تشیع هستند با طب اسلامی مخالف هستند و قدر این طب را نمی‌دانند و قدر رساله‌ی ذهبیه را نمی‌شناسند در حالیکه دشمن اهل بیت(ع) آن را با طلا نوشته است. رساله‌ی ذهبیه سندهای معتبری دارد و از جهت متنی هم بالاترین مطالب را دارد. هرکس که تخصصی در علم طب داشته باشد می‌فهمد که این کتاب کلام انسان عادی نیست بلکه کلام معصوم (ع) است. علماء مانند علامه عسکری سند این کتاب را تایید کردند و بنده سند این کتاب را بررسی کردم و مشکلی ندارد. اگر یک راوی آن متهم به «غلو» است روات معتبر دیگر وجود دارند. «غلو» ارتباطی به طب ندارد زیرا حجامت و فصد و سبک زندگی ارتباطی به غلو ندارد. سند رساله‌ی ذهبیه از سند نهج البلاغه معتبر تر است و می‌دانید قرآن هم روایت «حفص از عاصم» است و اگر بخواهیم رساله‌ی ذهبیه را نفی کنیم مشکلات دیگری در مبانی اعتبار کتب معتبر شیعه به وجود می‌آید خیلی چیزها زیر سوال می‌رود. رساله‌ی ذهبیه چیزی نیست که بشود بر آن خدشه وارد کرد و علماء زیادی رساله های متعددی در شرح رساله‌ی ذهبیه نوشته اند و شاید نسخه‌ی خطی از آن وجود دارد. البته سی و پنج سال است که از داروهای رساله‌ی ذهبیه استفاده می‌کنم و معجزه می‌بینم. به فرموده‌ی دکتر آقا رفیعی با یک سفارش رساله‌ی ذهبیه هزاران نفر درمان شده اند. رساله‌ی ذهبیه دلیل محکمی بر وجود طب اسلامی است. با وجود هزاران روایت طبی در معتبر ترین کتب شیعه مانند کتاب کافی دیگر شکی در وجود طب اسلامی باقی نمی‌ماند. علاوه بر این در هر موضوعی از چند طریق روایات نقل شده است که سبب اطمینان و یقین به مطالب طب اسلامی می‌شود. بنابراین بیشتر روایات ما مورد اطمینان است. جواب یک شبهه در روایتی آمده است که پیامبر(ص) بر سر بیماری حاضر شدند و پیامبر(ص) فرمود طبیب بیاورید یا زمانیکه حضرت علی(ع) ضربت خورد امام حسن (ع) و امام حسین(ع) طبیب یهودی حاضر کردند، اگر خود اهل بیت(ع) طبیب بودند چرا طبیب صدا می‌زدند؟ در طب شیمیایی هم جواب این شبهه وجود دارد. می‌دانیم پیامبر(ص) دانش طب را دارد و روایاتی که از حد تواتر گذشته اند می‌فرمایند پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) برای بیماری ها دارو می‌داده است و درمان می‌کرده است ولی خود ایشان کار عملی برای درمان مانند پانسمان کردن زخم یا حجامت کردن انجام نمی‌دادند. همانطور که امروزه پزشک نسخه می‌نویسد و پرستار کارهای عملی را انجام می‌دهد. در گذشته به پرستار هم طبیب می‌گفتند و زمانیکه پیامبر(ص) می‌فرمود طبیب بیاورید مراد ایشان پرستار بوده است. حضور طبیب یهودی بر بالین حضرت امیر(ع) هم یک کار سیاسی بوده است و هم اینکه برای پانسمان کردن زخم بوده است. فقط بعد از جنگ احد که پیامبر(ص) دندانشان شکست و زخم برداشت اهل بیت(ع) پرستاری کردند زیرا پیامبر(ص) را به منزل حضرت زهرا(س) آوردند و هرچه زخم را شستند خونریزی قطع نشد. حضرت زهرا(س) حصیری از نی را سوزاند و خاکستر آن را روی زخم پیامبر(ص) قرار داد و فورا خونریزی قطع شد. البته این مورد خاص است ولی شاید درمان خوب و موثر خونریزی خاکستر حصیر باشد که استریل شده است و خاکستر جلوی خونریزی را می‌گیرد و به احتمال زیاد آنتی باکتریال است و جلوی عفونت های سخت را می‌گیرد و ما امتحان کردیم و بهترین درمان زخم و خونریزی استفاده از خاکستر نی است. البته مصادیقی که می‌توانیم برای اثبات طب اسلامی بیان کنیم بیشمار است و تمام درمان های اهل بیت (ع) دلیل بر طبیب بودن اهل بیت (ع) است و اسلام طب مستقل دارد و داروهای معرفی شده توسط اهل بیت(ع) در هیچ یک از کتاب های طبی دنیا نیست. افرادی که در طب اسلامی خدشه وارد می‌کنند باید اندکی تامل کنند. ما در دوره ای هستیم
که نیاز به طب اهل بیت (ع) ضرورت است. طب امروزی هفتاد یا هشتاد درصد بیماری ها را درمان نمی‌کند و با هیاهو دنیا را سرگرم کرده اند. طب اسلامی هدیه الهی به تمام بشر است. تا مدتی نیاز به طبیب اسلامی داریم که انشاءالله این نیاز هم برطرف خواهد شد زیرا مردم با رعایت سبک زندگی اسلامی سلامتی خود را بدست می‌آورند. خوشحالی ما سلامتی شما و عدم احتیاج به طبیب است. اللهم صل علی محمد و آل محمد. [1] میزان الحکمه، ری شهری، ج6، ص464. [2] علل الشرائع، شیخ صدوق، ج1، ص99. [3] طب الائمه، ابن سابور الزیات، ص81. [4] عیون الحکم، اللیثی، ص319. عضـویت در کــانال ایتا و سروش👇 @bidari_dar_sabkezendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 ✖️ همسرم دیگه برام جذاب نیست! ✖️‌ این، اونی نیست که من عاشقش بودم💔 تبدیل شده به یه اژدها ✖️ زن / شوهر خوبیه ولی... کو اون همه احساس و علاقه‌ای که قبلا بهش داشتم؟! 💥 جملات بالا رو، زیاد می‌شنویم... چرا؟! ‌ عضـویت در کــانال ایتا و سروش👇 @bidari_dar_sabkezendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ بزرگـترین اشتباه! چرا دینداری‌های من... تاثیری توی رشد و آرامش زندگی‌م نداشتن؟ عضـویت در کــانال ایتا و سروش👇 @bidari_dar_sabkezendegi
🗣 4️⃣1️⃣خودخواهانه خودخواهانه یعنی اینکه آدم با خودخواهی صحبت بکند. این دیگر کاملاً صریح و واضح است. میخواهی صحبت کنی با خودخواهی، با منم، یعنی خودش را خیلی ببیند. ❌ الان من کار دارم، ❌الان من اینطوری هستم، ❌ الان من باید بروم فلان جا برسم، ❌الان من اصلا حوصله ندارم، این من، من کردنهای زیاد در طول زندگی، طرف مقابل را به هم میریزد. شاید باورتان نشود اما اینکه یک مادری یا یک پدری فرقی ندارد در منزل خیلی از افعال اول شخص استفاده کنند، کلمات افعال اول شخص، که: «من این کار را انجام میدهم، من اینطوری هستم .» یا حالا مثلاً یه کم چاشنی لجبازی و تکبرو چاشنی خودخواهی هم که خدای ناکرده باشد این عامل افسردگی و یا دوقطبی در فرزندان میشود. خب اینکه عامل تنش در خانواده است سر جای خودش، یعنی تنش ایجاد میکند بین زن و مرد این سر جای خودش، اما عامل افسردگی فرزندان میشود. کلاً اول شخص صحبت کردن، طرف مقابل را به هم میریزد.! با زبانمان، با روان همدیگر بازی نکنیم. عضـویت در کــانال ایتا و سروش👇 @bidari_dar_sabkezendegi
آیا از خواص بی نظیر گل نرگس آگاهی دارید؟🔍 ⚜ امام رضا (ع) : 🌸 بوئیدن گل نرگس را به تاخیر نیندازید زیرا که استشمام آن از ابتلا به زکام در ایام زمستان جلوگیری می کند. 📚 منبع : بحارالانوار ، ج62 ، ص324 عضـویت در کــانال ایتا و سروش👇 @bidari_dar_sabkezendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♥️ ⃟ ⃟❁ 💠طـــرح قرآنـــی صفـــای دل♡✓ ✓آشنایی با طرح 😍 ✓آگاهی از چگونگی برخورداری از جوایز🎁√سفرهای زیارتی 💯مشهد، قم، کربلا معلی، مکه و مدینه لـــ📲ــطفا دهید.... عضـویت در کــانال ایتا و سروش👇 @bidari_dar_sabkezendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انصافاً *شهدا در سنین جوانی نقش پیر و مراد را در مکتب عرفانی توحیدی خمینی کبیر در میان جامعه داشتند*، پاسخ نیازی که امروز در نبودش، جامعه را به دنبال عرفان های نوظهور کاذب امثال حلقه و ... به انحراف کشانده است ... *می توان با تبیین معارف شهدا و نشان دادن راه از بی راهه این نیاز جامعه را پاسخگو بود.* عضـویت در کــانال ایتا و سروش👇 @bidari_dar_sabkezendegi
⚡️آشنایی با برخی دروس مدرسه تمدنی هدایت آشنایی با نقشه جامع تمدن اسلامی https://eitaa.com/olgou4/3737 آشنایی با نظریه امنیتی سِلم https://eitaa.com/olgou4/2257 آشنایی با پنج نظریه فقه المکاسب https://eitaa.com/olgou4/3282 آشنایی با الگوی جدید مدیریت روستا https://eitaa.com/olgou4/3731 آشنایی با نظریه فقهی کرسی https://eitaa.com/olgou4/3207 آشنایی با پروتکل های فقهی مدیریت کرونا https://eitaa.com/olgou4/3391 آشنایی با نظریه فقهی تأويب https://eitaa.com/olgou4/3203 آشنایی با نظریه فقهی مدیریت شهری محله محور https://eitaa.com/olgou4/2151 آشنایی با تعریف جدید واکسن https://eitaa.com/olgou4/3646 آشنایی با نظریه سیاست خارجی قبل از ظهور https://eitaa.com/olgou4/3639 آشنایی با طرح جایگزین هوش مصنوعی https://eitaa.com/olgou4/3650 آشنایی با طرح جایگزین پول اعتباری https://eitaa.com/olgou4/3258 آشنایی با مقررات فقهی ساختمان https://eitaa.com/olgou4/3356 آشنایی با بسته فقهی آداب انعقاد نطفه https://eitaa.com/olgou4/2810 آشنایی با جعبه فقهی شخصیت https://eitaa.com/olgou4/2989 آشنایی با الگوی فقهی ارزیابی غذا https://eitaa.com/olgou4/2914 آشنایی با استراتژی فقهی صنعت و تکنولوژی https://eitaa.com/olgou4/3152 آشنایی با الگوی فقهی ساخت https://eitaa.com/olgou4/2952 آشنایی با تعریف فقه نظام https://eitaa.com/olgou4/2877 آشنایی با اولین برنامه پیشرفت اسلامی https://eitaa.com/olgou4/2692 عضـویت در کــانال ایتا و سروش👇 @bidari_dar_sabkezendegi
💢 جمعیت دنیا در حال پیر شدن است اما در برخی کشورها با سرعتی بسیار بیشتر: مثل ایران، ژاپن و کانادا عضـویت در کــانال ایتا و سروش👇 @bidari_dar_sabkezendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ (حمد)، مرز حیات انسانی و حیوانی 🔸 یک حیاتی است که وجود مبارک (سلام الله علیه) در بخش اوّل دعای مشخص کرد که مرز انسان و حیوان را تعیین می کند. فرمود به اینکه: دیگران انسان را ( ) می دانند؛ ولی ما در برابر آنها، بر اساس فرهنگی که به ما آموخت انسان را ( حیّ حمید ) می دانیم نه حیوان ناطق! و همین جامعه ای که را بدون صرف کند، ( لخرجوا من حدود الانسانیّه الی حدّ البهیمیه لانّک قلت: (ان‌ هم الّا کالانعام بل هم اضلّ)* ).* تو حمد و را به ما آموختی که پیدا کنیم. فصل مقوّم انسان، (حمد) اوست. ------------------------------------------ 📌 سوره فرقان / آیه ۴۴ 📌 الصحیفه السّجادیّه / دعای ۱ _ (... اذا ابتداء بالدّعا بداء بالتحمید لله عزّ و جلّ و الثناء علیه) عضـویت در کــانال ایتا و سروش👇 @bidari_dar_sabkezendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴اگر قرار است حکومت "جمهوری اسلامی" در ایران نتواند عدالت را اجرا کند، چنین حکومتی به چه درد می‌خورد؟! در دوره حاضر چه فتنه‌ای است؟! گفتاری بسیار قابل تامل از ؛ حتما گوش کنیم ... عضـویت در کــانال ایتا و سروش👇 @bidari_dar_sabkezendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 عملی که میت را از عذاب حفظ میکند. اموات را دریابید.. 🎙حجت الاسلام رفیعی عضـویت در کــانال ایتا و سروش👇 @bidari_dar_sabkezendegi
🔰اثر دیدن غذا در هضم و جذب 🔸دستگاه گوارش که کار هضم و جذب غذا را به عهده دارد منحصر به معده و آن‌چه علم امروز آن را می‌شناسد نیست. مهم‌ترین دستگاه برای جذب غذا، چشم آدمی و سپس حس بویایی و بعد از آن معده است. چشم می‌تواند غذایی را با نگاه دقیق خود ببلعد و از خوردن آن لذت برد. قرآن کریم نیز به این مسأله ارشاد می‌دهد، آن‌جا که به تأکید خاطرنشان می‌شود: «فَلْینْظُرِ الاْءِنْسَانُ إِلَی طَعَامِهِ» 🔹بوییدن غذا نیز بعد از رؤیت آن چنین است. معده پایین‌تر اثر را در جذب غذا دارد و اگر کسی تنها به آن بسنده کند و به غذای خود نیک ننگرد و از بوی آن بهره نبرد، بیش‌تر غذا را اسراف کرده و آن را به تفاله تبدیل نموده است. 🔅باید توجه داشت به لحاظ اگر کسی آتشی را بیافروزد تا گرم شود، وقتی به آن نگاه می‌کند بیش‌تر گرما را حس می‌کند تا وقتی آن را نمی‌بیند؛ زیرا حس بینایی بر هر حسی پیشی دارد. همچنین قوه لامسه یعنی لمس غذا(مثلا با دست غذاخوردن) قوای جسمی و نباتی را در جهت هضم و جذب غذا بیشتر به کار میگیرد عضـویت در کــانال ایتا و سروش👇 @bidari_dar_sabkezendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی سیاست گذاران درمان همان درمانگران باشند، ممکن است مافیای پزشکی هم گسترده تر شود... عضـویت در کــانال ایتا و سروش👇 @bidari_dar_sabkezendegi
چرا از منظر روایات زیاد ماهی نخوریم مخصوصا در زمستان ؟🔍 ⚜ امام علی علیه السلام: در خوردن ماهی، مداومت نکنید، زیرا بدن را ذوب (ضعیف و لاغر) می‌کند. 📚 منبع : الکافی، ج6 ، ص323 عضـویت در کــانال ایتا و سروش👇 @bidari_dar_sabkezendegi